Het topic van Bifi.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

ik denk dat het voor Elif niet echt vreselijk makkelijk meer is om zich te verdedigen tegen de golf van nogal heftige opmerkingen die hier worden gespuid over moslims. Zij is een zichzelf respecterend persoon, iemand die een best ingrijpende stap heeft genomen om moslima te worden. Je moet wel heel masochistisch zijn als je uit vrije wil gezellig terugkomt op een site waar dingen staan als: "En dezelfde domme gansjes vallen er als vliegen voor. Of voor de aandacht (= stevige smeerbeurt) die Ali, Hassan, Yousouf, Harim, Mohammed, Galid, ..... om de beurt geven."
Of: "Jullie moslims zijn geesteszieken die dienen behandeld te worden als jullie willen meedraaien in een moderne maatschappij. Jullie kwijlen altijd maar over respect, maar respect is iets wat je moet verdienen, en dat is onmogelijk voor de achterlijke dwaasheid die jullie collectieve psychose jullie oplegt. Islam is het grootste geestelijke gif dat ooit over de wereld is verspreid geworden, de Moeder van alle Achterlijkheden om Koranische taal te gebruiken."
Er wordt hier ergens gezegd dat moslims hier snel weg zijn, ja vind je het gek, als je overspoeld wordt met deze bagger. Eigenlijk doen sommigen hier hetzelfde als wat ze moslims verwijten: ze proberen anderen te overtuigen van hun gelijk, maar niet met argumenten, maar door harde taal te gebruiken. IK heb de waarheid, want IK ben een rationele moderne atheist, en JIJ bent een domme naieve moslim uit het stenen tijdperk. En die laatste reactie van Mercator komt op een simpel bericht van Hamid, dat hij gewoon probeert vanuit Islam het positieve te doen. Hij heeft Mercator omgekeerd nergens voor uitgemaakt, zo lijkt me.

Maar goed. Ik doe ook nog een poging. Geen poging om mensen hier te overtuigen. Een aantal van jullie is namelijk volgens mij net zo doordrongen van hun eigen gelijk, dan die 'domme gansjes' doordrongen zijn van hun gelijk. En ook niet om mezelf te onderwerpen aan gezeur over dat ik alleen maar geil op een Marokkaan/Turk/Afghaan/Pakistaan weet ik veel, of beledigingen, op die posts reageer ik gewoon niet. Ik wil echter de discussie wel aangaan, op een open manier. Ben benieuwd. Ik ben zo'n voorbeeld van een hoogopgeleide, zelfstandige, volwassen vrouw die bekeerd is tot Islam. En nee, voor mij betekent het niet dat ik simpelweg geil word van al die Yousoufs of Hamids of weet ik veel die bij mijn papa om mijn hand komen vragen, en die me daarna in elkaar gaan meppen, om maar eens een paar van jullie vooroordelen te gebruiken. En het betekent ook niet, dat ik het geweld goedkeur dat plaatsvindt gepleegd door moslims, die vaak ook nog beweren dat het door de Koran gerechtvaardigd wordt. En ja ik heb de Koran gelezen, meerdere keren zelfs. Het was het eerste boek dat ik las, niet zo'n boekje uit Islamitische winkel dat jullie noemen, maar de echte Koran omdat dat de eerste bron moet zijn. Waarom ben ik bekeerd? Ik heb in de Islam mijn rust gevonden. Het geeft mij heldere regels, het is voor mij een richtlijn voor wat ik in deze wereld wil zijn. Het volgen van de Islam heeft bij mij een hele positieve focus gelegd op de dingen die er volgens mij echt toe doen en niet op de dingen die afleiden. Alcohol, vrije sex, een onbedekte manier van kleden, zijn voor mij persoonlijk niet de dingen die mensen leiden tot goeie, nuttige dingen of dingen die voor je eigen persoon goed zijn. Het zijn voor mij dingen die afleiden van waar het om gaat, een goed mens zijn, kijken naar je medemensen, je energie focussen op jezelf en op een eventuele echtgenoot/-ote, en dat om je persoonlijkheid in plaats van om uiterlijk showen (if you've got it, flaunt it). Dat is het oogpunt van waaruit ik redeneer. Op een gegeven moment is mijn focus veranderd. Eerst ging het alleen maar om het hier en nu, genieten want het leven is toch maar kort en eigenlijk zinloos, behalve dan het genieten en het beste ervan maken. Nu is het: niet alles is voor niks gemaakt, door de regels van Islam te volgen breng ik een bepaalde positiviteit in mezelf naar boven en vanuit dat standpunt probeer ik nu te leven. Ik vind niet dat dat anderen opgelegd moet worden, of, dat mensen die niet geloven totaal zonder moraal zijn en dat ik een of andere verheven heilige ben. Binnen Islam is een van de ergste zonden hoogmoed, dat betekent dat ik beter denk te zijn dan een ander. Binnen Islam mag alleen Allah oordelen over wat goed of slecht is. Ik mag helemaal niet met het vingertje wijzen naar een ander, en al helemaal niet iemand doodmaken omdat ie een ander geloof heeft of geen geloof of wat dan ook. Helaas zijn er veel mensen die dit niet snappen en er hun eigen ding van maken. Maar nogmaals, dit zit in de mens zelf, kijk voor de grap maar eens naar de film 'das Experiment', mensen zijn van nature bang van alles wat niet hetzelfde als hun is en zodra ze macht proeven rennen ze daar achteraan. In de Koran staan inderdaad een aantal heftige teksten, maar er staat OOK dat als mensen de vrede vragen, dat jij dan ook niet meer moet vechten. In de tijd waarin de Koran werd geopenbaard, werden moslims vervolgd, gemarteld om hun geloof. Zou jij jezelf niet verdedigen, als je aangevallen werd? Of zou jij je laten aanvallen?

Ik snap heel goed dat er heel wat mensen zijn die Islam niet begrijpen of slechte dingen erin zien. Ik denk dat slechte dingen voortkomen uit de mensen die er een foute interpretatie aan geven. En die zijn er helaas heel wat, want mensen blijven mensen met al hun gekke, gemene, lage trekjes, ze zullen altijd hun macht misbruiken en hun eigen ego, hoger stellen dan dat van anderen. Dat is het slechte in de mens. Komt het niet door religie, dan komt het wel door geld of door iets anders. En wat maakt het ook uiteindelijk uit, als jij gelukkig bent met je atheisme, laat een ander dat dan zijn met islam. Ik snap gewoon niet zo goed waarom mensen altijd moeten proberen een ander onderuit te halen. Er zijn mensen die uit geloof het allerslechtste halen, er zijn mensen die uit ongeloof het allerslechtste halen.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door Bernie »

Het geeft mij heldere regels, het is voor mij een richtlijn voor wat ik in deze wereld wil zijn. Het volgen van de Islam heeft bij mij een hele positieve focus gelegd op de dingen die er volgens mij echt toe doen en niet op de dingen die afleiden. Alcohol, vrije sex, een onbedekte manier van kleden, zijn voor mij persoonlijk niet de dingen die mensen leiden tot goeie, nuttige dingen of dingen die voor je eigen persoon goed zijn.
Deze zaken leert iedere religie.

bovendien is de islam - naar het voorbeeld van Mohammed - op een aantal van deze gebieden nu juist de uitzondering. Mohammed stond vrije sex met slavinnen toe en bedreef die zelf ook. Mohammed staat een huwelijk met meerdere vrouwen tegelijk toe. Mohammed belooft bovendien een paradijs waar deze verboden zaken volop aanwezig zijn.

Een ding begrijp ik werkelijk niet, en dit is een oprechte vraag.
Je zegt dat de islam gaat om zaken die er echt toe doen. Waarom doet het er toe dat ik op een bepaald tijdstip bid en niet 3 minuten eerder? Waarom doet het ertoe dat ik in de richting van een bepaalde steen bid? Waarom doet het ertoe dat ik mijn baard laat staan? Waarom doet het ertoe dat ik een niet-moslim anders begroet dan een moslim?

Kun je uitleggen waarom een god die volgens de islam behoefteloos zou zijn, zo´n waarde aan dit soort dingen hecht?
Wordt je een beter mens van dit soort regels?

Dat de islam heldere regels heeft, zal ik niet ontkennen. Het is heel prettig om naar regels te leven en te geloven dat je daarmee Allah een plezier doet. Dat geeft een duidelijk doel aan het leven, en wie wil dat niet? Maar is het realistisch te geloven dat Allah dit van ons zou vragen? Het volgen van heel veel regels leidt ertoe dat je zelf niet meer hoeft te denken. Vandaar dat iedere sekteleider een hoop regels bedenkt. Veel mensen vinden dit prettig en veilig. Het lijkt mij ook wel prettig. Maar komen al die regels van Allah of hebben mensen dit bedacht?
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door Ariel »

Welkom Bifi.
Ik ben het volkomen met je eens wat betreft je beschuldiging naar ons toe dat wij keihard zijn voor bekeerde Moslima’s of naar Moslims in het algemeen. Daarom heb ik een groot respect voor Chaimae die al die “bagger” van ons pikt. Ze doet dat toch maar, en gaat steeds op een respectvolle manier met ons in discussie.
Je mag ons gerust keihard de waarheid vertellen, want soms hebben we dat ook nodig.

Ik ben het ( zoals je vast wel zal begrijpen ) iets minder met de rest van je post eens, en daar wil ik graag met je over praten.
Bijvoorbeeld dat men Allah nodig zou hebben om een goed mens te zijn, en waarom je op deze aarde niet mag genieten.
Nou heb ik het niet over excessen, maar over normaal genieten. Een glas wijn op zijn tijd. Luisteren naar muziek, of een gezellig avondje stappen met vrienden. Je verjaardag vieren, enz, enz…

Nogmaals van harte welkom,

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door bifi »

Ik ben het ( zoals je vast wel zal begrijpen ) iets minder met de rest van je post eens, en daar wil ik graag met je over praten.
Bijvoorbeeld dat men Allah nodig zou hebben om een goed mens te zijn, en waarom je op deze aarde niet mag genieten.
Nou heb ik het niet over excessen, maar over normaal genieten. Een glas wijn op zijn tijd. Luisteren naar muziek, of een gezellig avondje stappen met vrienden. Je verjaardag vieren, enz, enz…
Ariel, ik zeg niet dat je Allah nodig hebt om een goed mens te zijn. Voordat ik moslim was, had ik een keer een Turkse man die tegen mij zei: ik vind jou een goed mens, waarom ben jij geen moslim? Ik heb echt een grafhekel aan dat soort opmerkingen. Ik denk dat mensen uit zichzelf al goede mensen zijn, tenminste zo worden ze geboren. En dat ze door een aantal dingen (noem het de duivel, moem het de negatieve energie in de wereld) slechte acties kunnen doen. Ik denk wel dat de regels van Allah helpen om je tot meer goede dan slechte acties aan te zetten. Die regels helpen je in mijn optiek richting het goede pad zeg maar. Alleen er is een groep mensen, noem ze de extremisten, die dit verwart met: alleen als je ALLE regels van Islam volgt, ben je nog enigszins door die poort naar de hemel te krijgen. En als je een keertje een glaasje wijn drinkt of een liedje luistert, dan ben je meteen in de hel. Ik luister naar allerlei soorten muziek alleen niet naar muziek waarbij vrouwen worden afgebeeld als lustobject, ga regelmatig een avondje stappen met vrienden alleen is dat avondje nu vaker in de bios dan in een club, glaasje wijn drink ik nu niet meer maar ik ga dus niet zeggen dat jij een slecht mens bent omdat je dat wel doet. Ik zeg alleen dat het voor mij behoort tot iets wat niet het belangrijkste is, integendeel ik zie veel ellende door alcohol en daarom heb ik besloten om dat voor mezelf niet meer te drinken. Allah zegt nergens dat alle genieten verboden is, er zijn zat dingen waar je kan genieten maar binnen bepaalde grenzen. Alleen er zijn idd mensen die dit opvatten als je mag helemaal niks meer doen, die streven zichzelf voorbij in heiligheid maar ze vergeten dat ze ook nog mens zijn.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door bifi »

Een ding begrijp ik werkelijk niet, en dit is een oprechte vraag.
Je zegt dat de islam gaat om zaken die er echt toe doen. Waarom doet het er toe dat ik op een bepaald tijdstip bid en niet 3 minuten eerder? Waarom doet het ertoe dat ik in de richting van een bepaalde steen bid? Waarom doet het ertoe dat ik mijn baard laat staan? Waarom doet het ertoe dat ik een niet-moslim anders begroet dan een moslim?
Zoals ik in de post eerder al zei tegen Ariel. Er zijn maar weinig moslims die al deze regels tot op de seconde nauwkeurig uitvoeren. Dan ben je een heilige en geen mens. Er zijn moslims die je vertellen dat je een slecht mens bent als je 3 minuten te laat bidt, wat mij betreft zijn dat mensen die het niet helemaal begrijpen. De regels zijn een richtlijn. Het bidden op de tijden dient een doel: door het vijf keer bidden, ben je op elk moment van de dag als het ware weer even met de beide benen op de grond, je richt en focust je op je Schepper en vraagt om tijdens de dag gefocust te blijven op het goede / positieve, uit dankbaarheid voor de dag die je gekregen hebt. Baard laten staan is niet verplicht, dit is zoals genoemd Soennah, het is naar het voorbeeld van de Profeet Mohammed die dat ook had. Ook dit is weer een richtlijn omdat hij als voorbeeld wordt gezien. Tja, dat anders begroeten ik zeg gewoon nog steeds hoi, van al dat geassalamoe alaykoum ben ik ook nog niet echt gewend maar ik denk dat je het niet moet zien als een mindere begroeting of zoiets, alsof ze niet-moslims geen vrede toewensen, maar eerder als een soort etiquette onder elkaar. Bidden naar Mekka, Mekka wordt gezien als de plaats waar Islam is geopenbaard, de plaats die op aarde zeg maar het dichtste bij Allah is en dus is het uit respect voor Allah dat je je hiernaar richt. Maar uiteindelijk denk ik dat Allah je ook hoort als je een millimeter uit de juiste koers staat hoor ;-)
Kun je uitleggen waarom een god die volgens de islam behoefteloos zou zijn, zo´n waarde aan dit soort dingen hecht? Wordt je een beter mens van dit soort regels?
Islam zegt dat je gemaakt bent om hier te leven en om Allah te aanbidden. Of je dat behoefteloos noemt, Allah heeft onze gebeden niet nodig om te bestaan, maar hij heeft ons gemaakt dus vind ik het niet meer dan normaal dat ik daar op deze manier dankbaarheid voor toon, het is het minste wat ik kan doen. Of ik hem er een plezier mee doe, tja, ik denk dat wat ik doe een druppel op de gloeiende plaat is, ik denk eerder dat ik mezelf er een plezier mee doe, en daardoor anderen ook, het helpt mij om een beter mens te zijn, ook naar anderen toe, door een innerlijke rust die ik zelf heb denk ik dat ik opener naar anderen kan zijn en ook beter naar anderen kan helpen. In die zin is het alleen maar positief, en ook goed voor Allah want die wil ook dat zijn schepping positief is. Dat ik de regels van Allah volg, wil niet zeggen dat ik zelf niet denk. In de Koran komt talloze keren het woord 'verstand' voor, je hebt hersens gekregen en niet voor niks, je moet zelf de juiste afweging maken in dingen en dat probeer ik zo goed mogelijk te doen. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd, het is best lastig om het allemaal te verwoorden omdat het in de kern een geloof is / gevoel.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door Ariel »

bifi schreef:
Ik denk dat mensen uit zichzelf al goede mensen zijn, tenminste zo worden ze geboren. En dat ze door een aantal dingen (noem het de duivel, moem het de negatieve energie in de wereld) slechte acties kunnen doen.
Oke bIfi. Ik denk namelijk ook dat er heel veel goeds in mensen zit. In elk mens zit wel iets goed. Zelfs Hitler ( als ik hem even als voorbeeld mag gebruiken, hij is in mijn ogen namelijk een heel slecht mens) had zijn lieve kanten, dus ik ga met je mee. maar ik geloof niet in de duivel. Elk mens kan duivelse trekjes hebben, maar die vervelende trekjes komen toch echt uit hun zelf. Er is geen duivel die ze dwingt om verkeerd te doen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en het heeft in mijn ogen geen nut om te zeggen dat de duivel hem verkeerde dingen heeft ingefluisterd. Dat is eigenlijk de schuld afschuiven.
Ik denk wel dat de regels van Allah helpen om je tot meer goede dan slechte acties aan te zetten. Die regels helpen je in mijn optiek richting het goede pad zeg maar.
Kijk, en dat vind ik nou zwak. Jij zegt in feite nu dat je het zonder allah niet red. Zonder de regels van Islam denk jij dat jij niet op het goede pad kan blijven, omdat jij niet aan de wereldse verlokkingen weerstand kan bieden.
Zo iets van... "Help. zeg me wat ik moet doen om een goed mens te zijn. Vertel me wat ik moet doen, en dan doe ik het. Ik red het niet zonder hulp. Vertel me dat ik geld moet storten voor het goede doel, en dan doe ik dat, zeg me hoe vaak ik moet bidden, en dan zal ik me aan die regel houden. Zeg me dat ik mensen moet helpen, en dan ga ik dat doen... help me, want ik kan niet zonder hulp een goed mens zijn."

Weet je Bifi , een goed mens doet deze dingen vanuit zijn hart. gewoon omdat hij dat wil. Zonder hulp van Allah of Islam .
Alleen er is een groep mensen, noem ze de extremisten, die dit verwart met: alleen als je ALLE regels van Islam volgt, ben je nog enigszins door die poort naar de hemel te krijgen.
Weer een sorry Bifi. Ook hier heb je in mijn ogen niet gelijk, want als er een groep is die de Koran volgt dan zijn het deze mensen, en als er een groep is die goede moslims zijn, dan zijn het deze extremisten. Ze volgen de Koran tot op de letter, zoals ze bevolen is door Allah.

Jij bent een zoals wij het liefdevol noemen een suiker moslima. Jij pakt uit de Koran wat je goed vindt. maar zo werkt het niet in Islam.
Je had net zo goed de bijbel kunnen pakken, en daar het goede uit kunnen nemen. Ook in de bijbel staat hoe je een goed mens kan zijn. Zelfs nog beter dan in de Koran . Waarom heb jij voor de Koran gekozen?

BTW. Vind je het goed als ik van jouw eerste post een topic maak?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een verhaal van een bekeerde Zuster

Bericht door Ariel »

bifi schreef:. Maar uiteindelijk denk ik dat Allah je ook hoort als je een millimeter uit de juiste koers staat hoor ;-)
Ik ga er maar vanuit dat als Allah bestaat hij alles kan horen, en dat het een beetje vreemd is dat men zich perse naar mekka moet richten.
Dit bidden met het gezicht naar Mekka komt bij mij over als cult gedrag. Een manipulatieve manier om de geest te beïnvloeden. Daarom moet er ook 5 keer per dag gebeden worden.
Denk jij nou werkelijk dat God zo kleingeestig is dat hij vindt dat men perse naar 1 richting moet bidden?
Islam zegt dat je gemaakt bent om hier te leven en om Allah te aanbidden. Of je dat behoefteloos noemt, Allah heeft onze gebeden niet nodig om te bestaan, maar hij heeft ons gemaakt dus vind ik het niet meer dan normaal dat ik daar op deze manier dankbaarheid voor toon, het is het minste wat ik kan doen.
In feite zeg je nu dat Allah een narcistisch God is, want hij wil dat de mensen hem aanbidden. Daar heeft hij ze voor gemaakt.
Narcisten willen ook graag de hele dag horen hoe geweldig ze wel niet zijn. Jij maakt God weer klein. heel klein.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Chaimae »

Ariel zei
Een glas wijn op zijn tijd. Luisteren naar muziek, of een gezellig avondje stappen met vrienden. Je verjaardag vieren, enz, enz…
Wat alcohol betreft.
De profeet dronk 'alcohol.' Dit staat in de biografie van Mohammed. Dat drankje heeft zelfs een arabische benaming; nabid. Een vriendin van me heeft deze nabid gemaakt. Dat is net met druiven als je wijn wilt maken. Je doet dadels, (veel) suiker en ( weinig) water. De dadels moet je pureren. Hoe langer je het laat gisten, des te hoger het percentage alcohol. De vrouwen van de profeet maakte dit dan voor hem en lieten het ongeveer drie dagen gisten.

Het kan zo zijn dat hij het enkel dronk onder het mom dat het lekker is, en niet zo zeer vanwege de alcohol. Of wellicht wist hij niet dat het alcoholisch werd? Wat me overigens stug lijkt.

Maar het kan ook te maken hebben met de interpretatie van de Koran. Wellicht dronk Mohammed bewust alcohol? Wie zal het zeggen? Er staan tegenstrijdige soera's in de koran wat drank betreft. Zo spreekt de koran van een verbod op khamr. Maar wat is khamr? Khamr is de Arabische benaming voor wijn. Dus is bier en breezer wel halal?

En als we het dan toch over het verbod op alcohol hebben, dan kunnen we ook even kijken naar de context van de dergelijke soera's. Want dan merk je al gauw op dat het alleen verboden is omdat je jezelf dan niet meer bent. Het vers is neergedaald omdat een van de metgezellen in een dronken bui een bult van een kameel heeft afgesneden. Om die reden is dus het-verbod-op-acohol-soera neergedaald.

PS. Ik was de topic kwijt.
Laatst gewijzigd door Chaimae op vr jan 30, 2009 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: PS. Ik was de topic kwijt.
:oops: Ja, ik dacht dat Bifi recht had op haar eigen topic, dus heb ik het onderwerp gesplitst. Waarschijnlijk niet slim, want misschien kan Bifi haar posten nu ook niet meer terug vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

ja ik heb ze wel gevonden hoor. had gisteren ook een reactie geschreven dacht die geplaatst te hebben maar er ging iets mis denk ik bij mij dan, want hij was niet geplaatst. Ik vind het prima dat je er een topic van hebt gemaakt. Ik hoop alleen maar dat ik alle reacties kan bijhouden! :D

Ok here we go
Kijk, en dat vind ik nou zwak. Jij zegt in feite nu dat je het zonder allah niet red. Zonder de regels van Islam denk jij dat jij niet op het goede pad kan blijven, omdat jij niet aan de wereldse verlokkingen weerstand kan bieden.
Zo iets van... "Help. zeg me wat ik moet doen om een goed mens te zijn. Vertel me wat ik moet doen, en dan doe ik het. Ik red het niet zonder hulp. Vertel me dat ik geld moet storten voor het goede doel, en dan doe ik dat, zeg me hoe vaak ik moet bidden, en dan zal ik me aan die regel houden. Zeg me dat ik mensen moet helpen, en dan ga ik dat doen... help me, want ik kan niet zonder hulp een goed mens zijn." Weet je Bifi , een goed mens doet deze dingen vanuit zijn hart. gewoon omdat hij dat wil. Zonder hulp van Allah of Islam .

Dit een quote van Ariel. Nee Ariel, dat zeg ik niet. Ik ben 27 jaar van mijn leven atheist geweest, tenminste, laten we zeggen agnost, ik wist het niet en dacht er niet over na. Maar dat betekende niet dat ik geen goed mens was, ik vond althans zelf en vind nu nog steeds dat ik behoorlijk op het goede pad ben. Geloof in Allah versterkt dit alleen, nu probeer ik niet alleen een goed mens te zijn, ik kan het voor mezelf een plekje geven waarom ik dat doe. Ja, vanuit je hart, dat denk ik ook, maar wel vanuit een hart dat mij door Allah is gegeven. Maar goed, daar zal jij het dan weer niet mee eens zijn, maar dat is denk ik echt een kwestie van geloof en niet van overtuiging want geen van ons beiden kan bewijzen dat de ander gelijk of ongelijk heeft.
Weer een sorry Bifi. Ook hier heb je in mijn ogen niet gelijk, want als er een groep is die de Koran volgt dan zijn het deze mensen, en als er een groep is die goede moslims zijn, dan zijn het deze extremisten. Ze volgen de Koran tot op de letter, zoals ze bevolen is door Allah. Jij bent een zoals wij het liefdevol noemen een suiker moslima. Jij pakt uit de Koran wat je goed vindt. maar zo werkt het niet in Islam. Je had net zo goed de bijbel kunnen pakken, en daar het goede uit kunnen nemen. Ook in de bijbel staat hoe je een goed mens kan zijn. Zelfs nog beter dan in de Koran . Waarom heb jij voor de Koran gekozen?
Ik ben het niet eens met jouw statement dat 'als er een groep is...'. Dat is nou juist omdat wat jij hoort over Islam, dat dat waarschijnlijk komt van die groep extremisten of wat er over hen verteld wordt. Dank je voor je liefdevolle, mooie naam suikermoslima, ik zal het maar opvatten als compliment. Het houdt ook iets naiefs in, tenminste zo lees ik het, maar zo voel ik mezelf niet. En hoe weet jij dan zo goed hoe het wel of niet werkt in de Islam? Nogmaals het slechte van religie is dat er altijd fanatiekelingen zijn die een ander het licht in de ogen niet gunnen omdat ze minder op koers bidden dan zij, maar er is ook een hele grote groep die er wel de juiste boodschap uit haalt en dat is juist een stimulans om zichzelf te verbeteren en om na te denken. Een heleboel van die regeltjes komen trouwens juist uit de hadith en niet uit de Koran. Waarom niet de Bijbel? De Koran ontkent de Bijbel niet, maar ik geloof simpelweg niet dat Jezus de zoon van God zou zijn en zou zijn gestorven voor onze zonden. Ik geloof dat je zelf als mens verantwoordelijk bent voor wat je goed en fout doet. Maar ik geloof wel dat de God en Allah in allebei de boeken dezelfde is. Dus dat de boodschap in feite in de kern dezelfde is.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Ik ga er maar vanuit dat als Allah bestaat hij alles kan horen, en dat het een beetje vreemd is dat men zich perse naar mekka moet richten.
Dit bidden met het gezicht naar Mekka komt bij mij over als cult gedrag. Een manipulatieve manier om de geest te beïnvloeden. Daarom moet er ook 5 keer per dag gebeden worden.
Denk jij nou werkelijk dat God zo kleingeestig is dat hij vindt dat men perse naar 1 richting moet bidden?
In feite zeg je nu dat Allah een narcistisch God is, want hij wil dat de mensen hem aanbidden. Daar heeft hij ze voor gemaakt. Narcisten willen ook graag de hele dag horen hoe geweldig ze wel niet zijn. Jij maakt God weer klein. heel klein.
Daar verschillen de meningen ook over, er zijn moslims die dit echt 5 keer per dag doen, een heleboel bidden niet eens meer, er zijn er die het ook doen bijv. in de trein gewoon zittend, omdat ze anders de tijd missen, er zijn er die zich superstrict aan de richting houden. Ik kan er niet meer over zeggen dan dat ik al gezegd heb. Ik denk in wezen dat Allah het beste voor ons wil. Bidden in de richting van Mekka is iets wat je als mens doet uit ontzag voor Allah. Allah heeft ons gebed niet nodig, en ook niet 'nodig' dat wij hem de hele dag gaan aanbidden of specifiek in de richting van Mekka bidden, hij wordt er zelf niet beter of slechter van, en in die zin is het geen eigenbelang of zoiets, of iets waarvan Hij lekker in de hemel zou zitten te genieten of horen dat hij zo geweldig is. Hij is al volmaakt, dus hij heeft onze gebeden echt niet nodig om zelf dat te horen, het kan hem ook niks schelen. Alleen wij zijn door hem gemaakt en van nature denk ik dat je ontzag moet hebben voor dat wat je gemaakt heeft. Allah kickt niet op gebed ;-). Het bidden zie ik juist als richtlijn, als hulp voor mezelf om de wereld en zijn schepping beter te maken. Het heeft niks te maken met dat hij er op zit te wachten voor hemzelf. Ik bid uit dankbaarheid voor de schepping, dat ik er ben, voor het mooie dat ik heb gekregen. Als het goed is heb je ook respect en ontzag voor je ouders. Die leggen soms ook regels op waarvan je misschien in eerste instantie denkt van waarom doen ze dat, maar ondanks dat je die regels niet begrijpt, volg je ze op. Dat wil niet zeggen dat die regels die je ouders maken, een soort van blinde aanbidden van je ouders inhouden, omdat die ouders elke keer willen worden bevestigd in hun 'goeie ouder zijn'.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Monique »

bifi: Het volgen van de Islam heeft bij mij een hele positieve focus gelegd op de dingen die er volgens mij echt toe doen en niet op de dingen die afleiden. Alcohol, vrije sex, een onbedekte manier van kleden, zijn voor mij persoonlijk niet de dingen die mensen leiden tot goeie, nuttige dingen of dingen die voor je eigen persoon goed zijn.
Bedoel je dat je voor je moslima werd wel zoop als een ketter, iedereen platneukte die je tegenkwam en bijna naakt over straat ging?
Of , bedoel je te zeggen dat je, zonder opgelegde regels uit een boekje, je niet kunt gedragen zoals je zelf zou willen?
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door naar boven »

bifi schreef:...
Als het goed is heb je ook respect en ontzag voor je ouders. Die leggen soms ook regels op waarvan je misschien in eerste instantie denkt van waarom doen ze dat, maar ondanks dat je die regels niet begrijpt, volg je ze op. Dat wil niet zeggen dat die regels die je ouders maken, een soort van blinde aanbidden van je ouders inhouden, omdat die ouders elke keer willen worden bevestigd in hun 'goeie ouder zijn'.
Dat is nogal een verschil.
De regeltjes en richtlijnen die ouders hun kinderen opleggen noemt men 'opvoeding'.
Op deze wijze reguleren de ouders het gedrag van het kind en brengen het kind tegelijkertijd normen en waarden bij.
Dit proces voltrekt zich totdat het kind oud genoeg is om zelf te kunnen bepalen wat goed of slecht voor hem is.
Vanaf dat moment is het kind zelfstandig en gaat eventueel - en vrijblijvend - met ondersteuning van de ouders zijn eigen weg.
De periode dat ouders hun kinderen opvoeden is eindig.

Als het kind zich daarna - op 27-jarige leeftijd - in een kwaadaardige sekte stort, is dat de ouders slechts ten dele verwijtbaar.
Een volwassene kan op elk moment van zijn leven terugverlangen naar - zij het onbegrepen maar duidelijke - regeltjes en
vervallen in onvolwassenenheid.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

bifi schreef: Ik ben het niet eens met jouw statement dat 'als er een groep is...'. Dat is nou juist omdat wat jij hoort over Islam, dat dat waarschijnlijk komt van die groep extremisten of wat er over hen verteld wordt.
Ben jij van mening dat islamitische extremisten geen goeie moslims zijn ? En hoe zo weten wij alleen maar over wat er van hun verteld wordt? We kunnen op internet de filmpjes zien die ons waarschuwen als wij niet luisteren naar Allah en naar zijn grondtroepen. We hebben op TV de gruwelijke daden van deze mensen kunnen volgen. Deze mensen volgen Islam tot op de letter uit.

Laten we even kijken naar een schrijven van een fanatieke Moslim. Dit soort moslims zijn op oorlog uit. En zoals deze moslim zijn er vele op de wereld en ook in Europa. Denk jij dat wij Nederlanders niet wat bang voor dit soort mensen mogen zijn ?
Het woord van Allah heeft van niemand zijn verdediging of goedkeuring nodig. De Islam is gekomen om aan het hoofd van de mensheid te staan. En alléén hierdoor kan de Islam haar rol vervullen en de mensen van de duisternissen naar het licht leiden, zoals een herder zijn schapen naar een veilig groene weide leidt. Ja! De Islam is inderdaad gekomen om de wereld te domineren. De Islam is inderdaad gekomen om haar minaretten op elke straathoek te plaatsen en de woorden ALLAHU AKBAR door niet alleen de huiskamers te laten doordringen, maar ook tot in de botten van de mensen. De Islam is inderdaad gekomen om de leugen en haar aanhangers desnoods met het zwaard te onderwerpen aan de Waarheid. De Islam is inderdaad gekomen om ons niet in onze wensen te bevestigen, want de geschiedenis en het heden leren ons dat de mens slechts de leugen bezit
Dank je voor je liefdevolle, mooie naam suikermoslima, ik zal het maar opvatten als compliment. Het houdt ook iets naiefs in, tenminste zo lees ik het, maar zo voel ik mezelf niet
.

Ik ben van mening dat jij inderdaad een suiker Moslima bent Bifi. Jij kan hier genieten van de westerse seculiere wetten, en jij hebt waarschijnlijk geen idee hoe het is om in een islamitisch land als vrouw te leven .
Doe me een plezier en lees dit artikel van Dutch. Zij is een afvallige Moslima en weet dus waar ze over praat. Klik op spoiler.
Spoiler! :
De laatste jaren bekeren jonge westerse vrouwen zich met veel vertoon tot de islam, zij worden die religie ingelokt met de suikerversie ervan. Vaak speelt liefde voor een moslimvriendje een grote rol bij deze bekering of speelt juist een gebrek aan structuur in hun jonge leven de suikerislam in de kaart. Ik noem deze suikermoslima’s doelbewust luxemoslima’s.

Vaak komt de luxemoslima er vrij snel achter dat de suikerislam een totaal verkeerd beeld heeft gewekt bij haar van de islam. Ze gaat de islambronnen verder bestuderen en het laagje suiker blijkt al vrij snel flinterdun te zijn. Aanvankelijk tracht ze dat te ontkennen voor zichzelf, maar ze krijgt moeite met de moeilijk aanvaardbare koranverzen en de sunna in verband met polygamie, de steeds strenger wordende geboden en verboden zoals geen muziek, geen TV, slechts een halve erfenis, absolute blinde gehoorzaamheid aan en sexuele beschikbaarheid voor de echtgenoot,... Als ze het geluk heeft zich nog te kunnen bevrijden, niet met een moslim gehuwd is en geen kinderen heeft, houdt ze de boel voor bekeken. Ze is enkele illusies armer, maar daar gaat niemand aan dood. Ze kan er enkel een wijze levensles uit trekken.

Sommige luxemoslima’s verzeilen echter vrij vlug in een islamitische stroomversnelling : huwelijk met een moslim, kinderen kort na elkaar, steeds moeilijker levensomstandigheden... Deze luxemoslima gaat nu aan den lijve de ware islam ondervinden, eerst wijt ze haar ellende nog aan het mogelijks slechte karakter van haar echtgenoot, aan de verkeerde interpretatie van de koran, maar uiteindelijk ziet ook zij in dat de suikerversie van de islam enkel een stroop is waarmee men de vliegen heeft gevangen. Dan is het vaak al te laat om nog een pijnloze uitweg te vinden uit haar ellende.

Met de term “luxemoslima” verwijs ik zeker niet naar een bestaan in weelde en dit woord houdt ook geen verwijzing naar geld of andere rijkdom in. Deze term verwijst naar de vrijheid en de onaantasbare rechten die deze suikermoslima’s wordt gewaarborgd door de westerse seculiere wetten. Dit is een luxe waarvan hun moslimzusters in de islamitische landen enkel kunnen dromen, een luxe die voor hen niet weggelegd is aangezien ze veelal onder de sha’ria leven.

De luxemoslima verdedigt door haar bekering polygamie MAAR is best tevreden met haar monogame echtgenoot, monogamie gewaarborgd door seculiere wetten. Ze verdedigt haar recht op slechts een half erfdeel MAAR ik moet nog de eerste luxemoslima ontmoeten die spontaan de helft van haar erfdeel weggaf, gelijke refenisrechten dankzij seculiere wetten dus. Ze verdedigt de vrouwonvriendelijke sha’ria volgens dewelke het een vrouw praktisch onmogelijk is een echtscheiding aan te vragen MAAR is gerustgesteld door de seculiere wetten die haar dezelfde rechten geeft als haar echtgenoot om een echtscheiding aan te vragen als het leven met hem onmogelijk blijkt. Ze stemt in met het door de islam opgelegde uitsluitend toevertrouwen van haar kinderen aan de moslimvader in geval van echtscheiding MAAR maakt zich daar niet druk om, want de seculiere wetten maken hem dit onmogelijk en garanderen haar het hoede- of bezoekrecht . De luxemoslima verdedigt de alleenheerschappij van de echtgenoot en zijn vetorecht over het buitenshuis werken en het huis verlaten van zijn echtgenote MAAR zijzelf denkt er niet over om zich te laten opsluiten, wat haar door de seculiere wetten ook bespaard wordt. Ze stemt in met het levenslang “onder voogdij” staan van de moslimvrouwen MAAR zelf is ze een ontvoogde, zelfstandige vrouw die best haar mannetje staat dankzij seculiere wetten.

De luxemoslima verklaart zich akkoord met het feit dat een moslimvrouw nooit ofte nimmer alleen het huis mag verlaten zonder begeleiding van een mahraam MAAR zélf geniet ze volop van de bewegingsvrijheid die seculiere wetten haar garanderen. Ze verdedigt door haar bekering de absolute sexuele beschikbaarheid van een moslima voor haar echtgenoot (zelfs als het brood in de oven steekt...dixit mohamed) MAAR weet dat seculiere wetten ook verkrachting binnen een huwelijk bestraffen. Ze stemt in met de doodstraf voor afvalligheid van de islam MAAR beroept zich zélf op seculiere wetten om het recht te hebben de islam aan te hangen. De luxemoslima acht “oog om oog”, “tand om tand”, lijf- en doodstraffen gerechtvaardigd MAAR houdt het voor alle zekerheid bij de seculiere wetten om zelf beoordeeld te worden.

De luxemoslima verdedigt het zwaar islamitisch sluieren en inpakken van vrouwen MAAR hult zichzelf in kleurrijke mooi ogende light sluiers en pakjes waarin ze in echte islamlanden stokslagen van de religieuze politie zou oplopen. Haar “sluiertje” wordt haar immers veroorloofd dankzij seculiere wetten. Deze suikermoslima verbiedt vrouwen contact te hebben met andere mannen dan haar echtgenoot MAAR tatert zelf lustig met vrienden, heeft een mobieltje aan het oor en een oog op de computer, ze zit soms zelfs (allah verhoede het!) achter het stuur van haar eigen auto, allemaal vrijheden die seculiere wetten haar geven.

De luxemoslima is een karikatuur. Door haar onnadenkende en naieve bekering steekt ze de draak met het oeverloze lijden van al haar zusters die onder de sha’ria geen enkele kans maken op een evenwaardig en menselijk bestaan. Ze maakt de kruisweg van haar zusters “fi dien” belachelijk. Dit is erg, zéér erg, het is zelfs schaamteloos !. Als ze de koran en de sunna goed bestudeerd heeft en zich dan nog moslima verklaart, dan dient de luxemoslima zich diep te schamen en op z’n minst een psy te raadplegen.... of naar een echt moslimland te vertrekken om zich bij haar ongelukkige zusters te voegen om hen de suikerversie van de islam uit te gaan leggen...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

@Monique
Bedoel je dat je voor je moslima werd wel zoop als een ketter, iedereen platneukte die je tegenkwam en bijna naakt over straat ging? Of , bedoel je te zeggen dat je, zonder opgelegde regels uit een boekje, je niet kunt gedragen zoals je zelf zou willen?
Ik bedoel geen van beide, vind het ook nogal zwart wit gesteld. Ik heb al geprobeerd om dit uit te leggen in mijn reacties aan Ariel. Ik zie het zelf niet zo zwart wit, zoals ik al zei. Ik kan me ook zonder opgelegde regels uit een boekje, prima gedragen want dat deed ik ook al voor ik moslima was en ik ga ervanuit dat mensen die niet-moslim zijn, dat ook nog steeds kunnen.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Dat is nogal een verschil. De regeltjes en richtlijnen die ouders hun kinderen opleggen noemt men 'opvoeding'.
Op deze wijze reguleren de ouders het gedrag van het kind en brengen het kind tegelijkertijd normen en waarden bij.
Dit proces voltrekt zich totdat het kind oud genoeg is om zelf te kunnen bepalen wat goed of slecht voor hem is.
Vanaf dat moment is het kind zelfstandig en gaat eventueel - en vrijblijvend - met ondersteuning van de ouders zijn eigen weg. De periode dat ouders hun kinderen opvoeden is eindig.
Als het kind zich daarna - op 27-jarige leeftijd - in een kwaadaardige sekte stort, is dat de ouders slechts ten dele verwijtbaar.Een volwassene kan op elk moment van zijn leven terugverlangen naar - zij het onbegrepen maar duidelijke - regeltjes en vervallen in onvolwassenenheid.[
Ik gebruikte de vergelijking om aan te geven, dat je als het goed is, blijft leven volgens de normen en waarden die je ouders je hebben opgelegd. Die heb je in je hart, en je bent je ouders daar dankbaar voor en dat laat je als het goed is ook zien. Dat je daarna zelfstandig bent is duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat je de regels die je in je kindertijd hebt geleerd, ook maar meteen overboord gooit. Ik ben moslim en een zelfstandige volwassene, maar ik probeer me wel te houden aan de regels die Allah me heeft gegeven en probeer dankbaar te zijn voor wat ik aan goeds in het leven heb.
Die opmerking over kwaadaardige sektes en terugvallen in onvolwassenheid vat ik maar in het algemeen op, en niet op mij persoonlijk want ik ben 28 ;-).
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Ben jij van mening dat islamitische extremisten geen goeie moslims zijn ? En hoe zo weten wij alleen maar over wat er van hun verteld wordt? We kunnen op internet de filmpjes zien die ons waarschuwen als wij niet luisteren naar Allah en naar zijn grondtroepen. We hebben op TV de gruwelijke daden van deze mensen kunnen volgen. Deze mensen volgen Islam tot op de letter uit.

Laten we even kijken naar een schrijven van een fanatieke Moslim. Dit soort moslims zijn op oorlog uit. En zoals deze moslim zijn er vele op de wereld en ook in Europa. Denk jij dat wij Nederlanders niet wat bang voor dit soort mensen mogen zijn ?
Ja dit soort dingen keur ik ten volste af. Helaas zijn er ook zat Nederlanders die vinden dat eigen volk en cultuur eerst moet en het liefst moslims meteen een kopje kleiner maken. Er is ontzettend ontzettend veel haat tegen moslims net zo goed, en van die mensen ben ik ook echt bang. Die prediken ook dat zij zelf superieur zijn en alle geitenneukers moeten verrotten. Ben jij dan ook een suiker-Nederlander die leeft in ontkenning? Ik heb zat wandaden gezien van wat Westerse, Christelijke mensen uitvoeren voor vreselijks. Ben jij dan ook een suiker-christen of suiker-burger-van-Nederland? Moet jij je dan ook niet schamen? Er gebeurt in Nederland ook heel veel in-en-in-slechts. Moet elke Nederlander zich dan niet net zo hard schamen? Extremisme langs alle kanten moet worden BESTREDEN. Ik ben van mening dat mensen die de Islam zo interpreteren dat je een ander maar moet gaan vermoorden of je geloof aan anderen moet opleggen, dat je dan inderdaad geen goede moslim bent. Maar goed ik kan het honderd keer uitleggen. Ik vind niet dat ik me als suiker-moslima (ga die naam maar als bijnaam dragen hier op dit forum) hoef te verontschuldigen of verdedigen voor wat een stelletje randdebielen uit naam van Islam uitvoert.

Ik snap heel goed dat je er bang voor bent want zo 1 moet bij mij ook niet aankomen met zijn gewelddadige versie van Islam. Ik zat vanochtend in de trein een boek te lezen. Misschien een aanrader voor mensen die iets meer willen weten: soefisme, hart van de Islam geschreven door Sjeik Khaled Bentounes.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

Zelf vond ik thirtysomething en pre-thirtysomething net de periode waarin je uiterst vatbaar bent voor bepaalde spirituele invloeden.

Daarom dat ik me altijd afvraag in verband met die bekeerlingen:

Geloof jij nu ECHT in Allah, in de Djinns, dat Gabriel eerst een boek aan Mohammed gaf (staat in uw koran) dat hij zogezegd niet kon lezen, en dat hij later vers per vers zoals het uitkwam boodschapjes van Gabriel kreeg die dan rechtstreeks van Allah kwamen.(als mo met aisha wou huwen kwam Gabriel daar aangevlogen met een vers toen haar vader tegenpruttelde, als mo met zijn schoondochter wou huwen kwam Gabriel aangevlogen, etc.. etc.. Zelfs Aisha vond het héél raar dat Gabriel toch wel telkens kwam aangevlogen met een oplossing die favorable voor Mohammed was als hij in de shit zat).
Geloof je nu ECHT dat Mohammed met zo'n vliegend paard naar "de verste moskee" (dus niet die Al Aqsa van Jeruzalem want die stond er nog niet) is gevlogen?
Meen je het als volwassen Europese opgeleide vrouw van 28 jaar dat je écht meent dat Mohammed de hel heeft gezien en terugkwam met de boodschap dat die vol met vrouwen zat omdat vrouwen niet dankbaar genoeg waren tegenover hun echtgenoten?
Geloof jij écht dat je als vrouw een mankement in je hersenen hebt waardoor het nodig is je te laten bijstaan door een andere vrouwspersoon met mankement in haar hersenen als je ergens over iets moet getuigen?

Allez... sorry, maar ik kàn daar dus niet bij hé :razz: :roll:

Trouwens nog iets: waarom heb je een probleem met een fanatieke moslim? wat IS een fanatieke moslim? iemand die de koran leest zoals het er staat toch? waarom mag je het woord van uw allah niet lezen zoals het er staat?

Ben je pro afkappen van handjes en voetjes? Vind je dan dat die invaliden een kaffer uitkering moeten krijgen? of vind je dat we die kaffer sociale zekerheid ineens enkel voor de kaffers kunnen laten terwijl de moslims hun eigen maatschappij en kalifaat oprichten met zakat opbrengsten en zo?
Ben je dan ook voorstander dat de niet-moslims van europa aan de moslims beschermingsgeld (yizyah) moeten betalen zoals bij de maffia die dat van de moslims hebben overgenomen? Of vind je de maffia toch een misdaadorganizatie?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door naar boven »

bifi schreef:Ik gebruikte de vergelijking om aan te geven, dat je als het goed is, blijft leven volgens de normen en waarden die je ouders je hebben opgelegd. Die heb je in je hart, en je bent je ouders daar dankbaar voor en dat laat je als het goed is ook zien. Dat je daarna zelfstandig bent is duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat je de regels die je in je kindertijd hebt geleerd, ook maar meteen overboord gooit. Ik ben moslim en een zelfstandige volwassene, maar ik probeer me wel te houden aan de regels die Allah me heeft gegeven en probeer dankbaar te zijn voor wat ik aan goeds in het leven heb.
Die opmerking over kwaadaardige sektes en terugvallen in onvolwassenheid vat ik maar in het algemeen op, en niet op mij persoonlijk want ik ben 28 ;-).
Het verschil tussen opvoeding genieten (= noodzakelijk) en het als volwassene adopteren van een aantal onbegrepen voorschriften (= volstrekt nutteloos) mag duidelijk zijn.

Maar, vertel eens, wat is er konkreet goed aan de islam behalve dan de rust die je er in denkt te vinden?
RTFM
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

De luxemoslima is een karikatuur. Door haar onnadenkende en naieve bekering steekt ze de draak met het oeverloze lijden van al haar zusters die onder de sha’ria geen enkele kans maken op een evenwaardig en menselijk bestaan. Ze maakt de kruisweg van haar zusters “fi dien” belachelijk. Dit is erg, zéér erg, het is zelfs schaamteloos !. Als ze de koran en de sunna goed bestudeerd heeft en zich dan nog moslima verklaart, dan dient de luxemoslima zich diep te schamen en op z’n minst een psy te raadplegen.... of naar een echt moslimland te vertrekken om zich bij haar ongelukkige zusters te voegen om hen de suikerversie van de islam uit te gaan leggen...
dank je wel Dutch voor deze wijze woorden. Ik zal morgen een afspraak boeken bij de psy.
Kijk, dat jij bepaalde ervaringen hebt, moet natuurlijk niet betekenen dat iedereen diezelfde ervaringen hebt.
Ik denk wel dat er Nederlandse meiden zijn die meteen heeeeel snel gaan en even vergeten dat zij met hun bekering tot Islam nog steeds het product zijn van de Westerse samenleving. Wie zegt dat je die westerse samenleving moet verwerpen?
En als al die niet-moslima's zich zo vreselijk zorgen maken over de vrouwenrechten, waarom staan jullie dan zelf niet massaal op de barricaden om daar tegen te protesteren? Sleep die meppende man eigenhandig zijn huis uit en laat hem een poepie ruiken zou ik zo zeggen. Onze maatschappij keurt het ook goed dat vrouwen zich prostitueren, dat wordt in Nederland legaal verklaard. Dat vind ik ook schandelijk en totaal mensonwaardig, maar waarom voelen Nederlandse vrouwen dan daarvoor geen plaatsvervangende schaamte of doen ze er wat aan?

Wel denk ik, dat Dutch een punt heeft dat Nederlandse bekeerlingen relatief snel terecht komen in de echt wat extremere Islam, die doet er namelijk het meest actief zijn best om te 'werven' op internet bijvoorbeeld, als je gaat lezen, kom je meestal daar terecht en dan kan alles idd in een stroomversnelling raken. Moslims in andere landen kijken soms raar op hoe ver Nederlandse moslima's kunnen gaan, ik heb op bijeenkomsten zelfs tot niqabs gezien. Maar weet je wat, ik denk dat wij er met zijn allen in Nederland juist toe bij gaan dragen dat die mensen zich steeds meer teruggedreven voelen in de armen van deze extremisten. Ze sluiten zich aan bij een groep, en krijgen ineens vuile gekke blikken van allerlei mensen, de enige plek die nog veilig lijkt waar ze zich begrepen voelen is daar. En ja, dan zie je inderdaad geen tussenweg meer, dan is het zwart of wit. En zoals sommigen hier zwart tegen de moslims kiezen, kiezen zij dan radicaal voor wit voor de moslims, maar dan ook meteen de meest radicale variant, want bewijzen moeten ze zich.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door naar boven »

bifi schreef:...
Maar weet je wat, ik denk dat wij er met zijn allen in Nederland juist toe bij gaan dragen dat die mensen zich steeds meer teruggedreven voelen in de armen van deze extremisten. Ze sluiten zich aan bij een groep, en krijgen ineens vuile gekke blikken van allerlei mensen, de enige plek die nog veilig lijkt waar ze zich begrepen voelen is daar. En ja, dan zie je inderdaad geen tussenweg meer, dan is het zwart of wit. En zoals sommigen hier zwart tegen de moslims kiezen, kiezen zij dan radicaal voor wit voor de moslims, maar dan ook meteen de meest radicale variant, want bewijzen moeten ze zich.
Waarom gebeurt dit toch alleen bij moslims?
Christenen, Joden of jehovagetuigen radicaliseren toch ook niet als en omdat ze raar aangekeken worden?
Het is een illusie dat 'wij er met zijn allen in Nederland' invloed op het radicaliseringsproces zouden kunnen uitoefenen.

Bovendien is het een vorm van afpersing: span je in om het ons naar de zin te maken, of...
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

bifi schreef:Helaas zijn er ook zat Nederlanders die vinden dat eigen volk en cultuur eerst moet en het liefst moslims meteen een kopje kleiner maken. Er is ontzettend ontzettend veel haat tegen moslims net zo goed, en van die mensen ben ik ook echt bang. Die prediken ook dat zij zelf superieur zijn en alle geitenneukers moeten verrotten. Ben jij dan ook een suiker-Nederlander die leeft in ontkenning? Ik heb zat wandaden gezien van wat Westerse, Christelijke mensen uitvoeren voor vreselijks. Ben jij dan ook een suiker-christen of suiker-burger-van-Nederland? Moet jij je dan ook niet schamen? Er gebeurt in Nederland ook heel veel in-en-in-slechts. Moet elke Nederlander zich dan niet net zo hard schamen? Extremisme langs alle kanten moet worden BESTREDEN. Ik ben van mening dat mensen die de Islam zo interpreteren dat je een ander maar moet gaan vermoorden of je geloof aan anderen moet opleggen, dat je dan inderdaad geen goede moslim bent.
ik denk dat we het vooreerst eens moeten zijn over de begrippen waarover we praten.

Ik zie dat u hierboven verwijst naar "wandaden van Westerse, Christelijke mensen": bedoel je hiermee daden die TEGEN DE WET indruisen, of bedoel je hier wetteksten die door westerse christelijke mensen worden uitgevoerd?
Criminaliteit is niét hetzelfde als extremisme.
Iemand die de wet tot in de puntjes uitvoert kan je toch moeilijk een crimineel noemen dacht ik?

Daartegenover staat wat de politiek correcte wereld ondertussen als islamitische FUNDAMENTALISTEN en EXTREMISTEN heeft benoemd. Wel, volgens mij voeren die mensen tot in de puntjes uit wat wèl in de koran staat! Zij volgen de koran namelijk FUNDAMENTEEL.

Het heeft dus geen zin om westerse criminele feiten te gaan vergelijken met islamitische fundamentele vereisten.

Zo was er vorige week bij phara een of andere moslima van een verdrukte minderheid aan het woord en ik meen dat het ging over de positie van de vrouw in islamitische landen, waarbij mevrouw grandioos overstapte en de vergelijking maakte met de babymoorden in Dendermonde: "jamaar bij jullie is het toch ook niet alles"?
Wat is dàt nu voor een vergelijking? In Dendermonde gebeurde een CRIMINEEL FEIT, geen maatschappelijk GEACCEPTEERDE actie !

Zolang moslims de neiging hebben om die dingen doorheen te halen is het toch wel duidelijk dat de begrippen "goed" en "kwaad" voor hen totaal losgerukt zijn van enige menselijke of humanistische natuur?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

dank je wel Dutch voor deze wijze woorden. Ik zal morgen een afspraak boeken bij de psy.
Kijk, dat jij bepaalde ervaringen hebt, moet natuurlijk niet betekenen dat iedereen diezelfde ervaringen hebt.
Ik denk wel dat er Nederlandse meiden zijn die meteen heeeeel snel gaan en even vergeten dat zij met hun bekering tot Islam nog steeds het product zijn van de Westerse samenleving. Wie zegt dat je die westerse samenleving moet verwerpen?
En als al die niet-moslima's zich zo vreselijk zorgen maken over de vrouwenrechten, waarom staan jullie dan zelf niet massaal op de barricaden om daar tegen te protesteren? Sleep die meppende man eigenhandig zijn huis uit en laat hem een poepie ruiken zou ik zo zeggen. Onze maatschappij keurt het ook goed dat vrouwen zich prostitueren, dat wordt in Nederland legaal verklaard. Dat vind ik ook schandelijk en totaal mensonwaardig, maar waarom voelen Nederlandse vrouwen dan daarvoor geen plaatsvervangende schaamte of doen ze er wat aan?
ik denk dat je de woorden van Dutch verkeerd hebt begrepen.

Volgens mij bedoelde ze dat indien je islam ontdoet van alle westerse invloeden die de bekeerlingen HIER hebben, dat de aantrekkingskracht van deze sekte ineens een heel pak minder zal zijn.
Wie zegt dat je die westerse samenleving moet verwerpen?
: ISLAM natuurlijk! Waar in uw gebruiksaanwijzing van hoeveel keer per dag bukken en buigen en toiletbezoek staat enige vorm van westers gedachtengoed? Islam is niet gebouwd om westerse verlichting mee ingang te laten vinden hoor.

Vergelijk julliezelf niet met geëmancipeerde westerse vrouwen (de hoeren zoals je het zo leuk wenst te verkondigen) maar vergelijk jullie met jullie ISLAMITISCHE sexegenoten in islamitische landen!

Als je het dan toch over prostitutie wil hebben: hier is het een KEUZEberoep of je je wil prostitueren of niet. In uw aanbedene islamtische gebieden is het de ENIGE VORM VAN OVERLEVEN als je verstoten bent!
En als je dàt niet inziet, dan stel ik toch voor dat je even wat meer biografieën van islamitische "zusters" leest. Vooral dezen die zijn kunnen ontsnappen. De anderen hebben de mogelijkheid niet om een boek te publiceren.

En die barricaden? Die hebben we gedaan. Het is net omdat we ons niet willen laten terugdringen door sektarische adepten die zich liefst laten leiden door godsdienst en andere wanen, dat we POGEN om nog stand te houden. maar ik geef toe, we verliezen terrein;

Neem de tekst van Dutch maar goed ter harte, kopieer het en maak een print. En hopelijk voor JOU (en vooral voor mijn dochter) ga je er niet naar terug moeten grijpen om binnen vijftig jaar met weemoed in te zien waar Dutch het over had als ze het over WESTERSE RECHTEN had.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Geloof jij nu ECHT in Allah, in de Djinns, dat Gabriel eerst een boek aan Mohammed gaf (staat in uw koran) dat hij zogezegd niet kon lezen, en dat hij later vers per vers zoals het uitkwam boodschapjes van Gabriel kreeg die dan rechtstreeks van Allah kwamen.
Nee Mohammed deed het allemaal voor zijn plezier hoor, was gewoon een narcist net zoals die Allah van Ariel die kickte op aandacht en zo af en toe eens een versje uitspuugde dat toevallig in het voordeel van hem was. Ondertussen werd zijn volk en zijn volgelingen aangevallen om hun geloof. Dat doe je voor je plezier nou goed. Ja ik geloof die dingen. En ik geloof dat je aan Allah om raad kan vragen, als je niet weet hoe je verder moet en dat is wat Mohammed deed toen hij vroeg om raad inzake zijn huwelijken.
"Geloof je nu ECHT dat Mohammed met zo'n vliegend paard naar "de verste moskee" (dus niet die Al Aqsa van Jeruzalem want die stond er nog niet) is gevlogen?
Meen je het als volwassen Europese opgeleide vrouw van 28 jaar dat je écht meent dat Mohammed de hel heeft gezien en terugkwam met de boodschap dat die vol met vrouwen zat omdat vrouwen niet dankbaar genoeg waren tegenover hun echtgenoten?"
Als het in positieve zin wordt uitgelegd, betekent het dat de man verantwoordelijk is voor zijn vrouw en ook in die verantwoordelijkheid voor Allah zal komen als zij iets fouts doet. Maar in de praktijk komt het vaak genoeg voor dat een vrouw slimmer of beter in het geloof is dan de man en in zo'n geval moet de vrouw zelf doen wat ze beter vindt. Het is een weegschaal. Het gaat over dankbaar zijn tegenover je echtgenoot als hij goed voor je is, maar als hij niet goed voor je is, en je weet dat hij je geloof ondermijnt of je karakter, je waardigheid, dan is er alle reden voor een vrouw om op te stappen.
"Geloof jij écht dat je als vrouw een mankement in je hersenen hebt waardoor het nodig is je te laten bijstaan door een andere vrouwspersoon met mankement in haar hersenen als je ergens over iets moet getuigen?"
Nee dat geloof ik ook niet. Ik geloof niet in de letterlijke interpretatie in negatieve zin dat een vrouw minder is. Het gaat erom dat in de tijd van de Koran een vrouw uberhaupt niks waard was, als slavin kon worden verkocht en nul komma nul rechten had. De halve erfenis is dus al veel. Daarnaast is het zo dat in de maatschappij van de Koran, de man gewoonweg de verantwoordelijkheid hadden over hun vrouw. De man was kostwinner. En hij diende die erfenis te besteden aan het gezin waar hij als kostwinner verantwoordelijk voor was. In onze huidige tijd gaat het anders en zijn sommige regels uit de Koran niet meer van toepassing.
"Trouwens nog iets: waarom heb je een probleem met een fanatieke moslim? wat IS een fanatieke moslim?


iemand die de koran leest zoals het er staat toch? waarom mag je het woord van uw allah niet lezen zoals het er staat?" Ik heb geen probleem met een fanatieke moslim die graag uitlegt over zijn geloof en de regels zelf strak naleeft. Ik heb een probleem met de manier waarop sommigen het geloof aan de man proberen te brengen. Het staat letterlijk in de Koran dat er geen dwang in het geloof is.
"Ben je pro afkappen van handjes en voetjes? Vind je dan dat die invaliden een kaffer uitkering moeten krijgen? of vind je dat we die kaffer sociale zekerheid ineens enkel voor de kaffers kunnen laten terwijl de moslims hun eigen maatschappij en kalifaat oprichten met zakat opbrengsten en zo?
Ben je dan ook voorstander dat de niet-moslims van europa aan de moslims beschermingsgeld (yizyah) moeten betalen zoals bij de maffia die dat van de moslims hebben overgenomen? Of vind je de maffia toch een misdaadorganizatie?
Nee ik zou niet voor die yizyah zijn, het wordt in een puur sharia staat in de omstandigheden waarin de Koran werd geopenbaard gezien als een soort afkoopsom voor het gegeven dat die niet gelovigen niet in het leger gingen daar. Toen de moslims werden aangevallen, hoefden de joden, christenen etc niet te vechten, maar ze betaalden een tax. Handjes en voetjes afkappen is ook weer zo'n typisch voorbeeld dat altijd wordt aangehaald. Wat er niet bij aangehaald wordt, is dat er altijd de mogelijkheid is om in te zien dat je fout zat en beter niet kon stelen. Waarom zou je moeten stelen, overigens? Sharia is een manier van leven, in de praktijk gebeuren die dingen slechts in extreme gevallen. De imaam of khalif moet altijd eerst zorgen dat er gerechtigheid plaatsvindt, en zorgen dat er rechtvaardigheid plaatsvindt. Overal zijn strenge eisen aan wat betreft getuigen. Het is eigenlijk meer een waarschuwing voor mensen dat de zonden die je doet voor Allah echt serieuze zonden zijn en niet lichtvaardig opgevat moeten worden. Hier een link van het NOS journaal die een en ander ook toelicht en wat in perspectief plaatst. Let op: alleen voor suiker-moslima's zoals ik. http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... haria.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

"Waarom gebeurt dit toch alleen bij moslims?
Christenen, Joden of jehovagetuigen radicaliseren toch ook niet als en omdat ze raar aangekeken worden?
Het is een illusie dat 'wij er met zijn allen in Nederland' invloed op het radicaliseringsproces zouden kunnen uitoefenen.

Bovendien is het een vorm van afpersing: span je in om het ons naar de zin te maken, of...".
Nee het is geen afpersing, het is niet iets wat een moslim zegt: span je in of.... Maar wat ik wel zelf voel sinds ik moslim ben geworden. Het gebeurt namelijk zelf ook bij mij. Er wordt mij op de een of andere manier aangepraat dat ik niet EN moslim en modern kan zijn, of EN moslim en waarde hechten aan westerse normen en waarden of zoiets. Ik kan me steeds beter voorstellen dat moslims zich meer en meer terug gaan trekken in eigen kringen omdat dat de plek is waar je je geborgen voelt, je voor 1 keer eens niet hoeft te verdedigen. En ja dan heb je nou eenmaal kans dat je eerder bij de extremisten terechtkomt. Radicalisering ontstaat door afzondering, niet geaccepteerd voelen, eenzaamheid en aansluiting zoeken bij een groep die je wel accepteert. En ja, laat dat nou net die radicale groep zijn die natuurlijk nieuwe leden in hun groep welkom heet, meer dan welkom. Wat doen die radicale christenen, die trekken zich ook terug in weet ik veel de bible belt en stemmen collectief SGP die ook tegen abortus en het homohuwelijk en euthanasie zijn etc. Dus zeg niet dat het niet gebeurt bij andere geloven.
Plaats reactie