'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Ariel »

'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'
woensdag 14 januari 2009.


(Novum/AP) - Het is prima dat 10-jarige meisjes kunnen trouwen. Wie zegt dat ze daar te jong voor zijn doet dergelijke meisjes tekort. Dat heeft de hoogste islamitische geestelijke van Saudi-Arabië, groot-moefti Sheik Abdul-Aziz bin Baz, gezegd, meldde de krant Al-Hayat maandag.

Verder liet de groot-moefti weten dat diegenen die vinden dat vrouwen niet voor hun 25e zouden moeten trouwen zich 'op het slechte pad' bevinden.

De opmerkingen van de Saudische geestelijke komen op een moment dat Saudische mensenrechtengroeperingen alles in het werk stellen een einde te maken aan huwelijken met zeer jonge meisjes en er bij de regering op aandringen de huwelijksgerechtigde leeftijd te verhogen.

De Nationale Mensenrechtencommissie van de regering veroordeelde zondag huwelijken met jonge meisjes en noemde ze een 'onmenselijke schending'.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... tid=219690" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Chaimae »

Verder liet de groot-moefti weten dat diegenen die vinden dat vrouwen niet voor hun 25e zouden moeten trouwen zich 'op het slechte pad' bevinden.
Deze man heeft dus een Godshekel aan mij en vindt dat ik me op het slechte pad bevindt. Leuk zeg.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Ariel »

Gelukkig kent hij je niet, en kan hij ook niet aan jou komen.
Wij hebben in ieder geval geen godshekel aan je, en ik weet zeker dat jij niet 'op het slechte pad' bevind.
Niks van aantrekken.
Deze man is een idioot.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Chaimae »

Ik ben van mening dat een vrouw pas mag trouwen wanneer het minstens een HBO, een rijbewijs en hobbydiploma op zak heeft. Tegen die tijd heb jij je zodanig ontwikkeld dat je wat bagage hebt om mee te nemen in het huwelijk. Zo heb ik twee nichten van 20, die beiden a.s. zomer gaan trouwen. Verstandig is het niet. Maar dat ben ik.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Silly »

Praat me er niet van Chaimae, ik zie ook familieleden trouwen alsof hun leven ervan af hangt. Alsof het een zonde is om te wachten en niet met 20 al te trouwen.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Chaimae »

Rarararara...

Ze kijken mij nu allemaal aan. Want ik ben de volgende.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Silly »

Arme jij :o

Moet er niet aan denken, ik heb er nog wel een paar die ouder zijn dan mij
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Mahalingam »

Laten we ons toch aub houden aan de goed-Nederlandse gewoonte: trouwen pas na 25+
Voor zover de analen terug gaan (zeker 16-de eeuw) heeft deze gewoonte ons prima gediend.
Wel is het zo dat sinds uit uitvinding van de pil de lange verlovingstijd minder zwaar is. Met samenwoning hoeft het minder jaren te duren om de partner te leren kennen en tot een afgewogen beslissing te komen.
Het soort miskleunen zoals ooit voor de oorlog een tante van me overkwam, zijn onwaarschijnlijk. Die tante had 4 jaar een verloving en na 2 weken huwelijk zei ze: ga maar terug naar je moeder.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Silly »

Tja, je moest eens weten hoe vaak dat soort dingen voorkomen. Ik zie het zo vaak gebeuren. Jaren bij elkaar, en dan trouwen ze en gaat het binnen no time mis.

Het achterlijke aan vrouwen die jong trouwen, is dat ze ergens zo geconditioneerd zijn dat het normaal is, dat ze op een gegeven moment zelf gaan geloven dat jong huwen en alles wat er bij hoort normaal is. Die kindjes van 10 bijvoorbeeld, kans is groot dat ze nog gaan beweren dat ze het zelf willen ook! Pure indoctrinatie..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door BFA »

Die kindjes van 10 bijvoorbeeld, kans is groot dat ze nog gaan beweren dat ze het zelf willen ook! Pure indoctrinatie..
Dit is zowat het enige wat ze geleerd hebben: Tegen het voorbeeld van Mohammed ingaan is ketterij en maakt dat je in de hel komt.
Mohammed besprong meisjes van 9. Die meisjes zijn bang niet meer aan de bak te raken omdat ze al één jaar te oud geworden zijn.

Voor die vereniging die ertegen is, ik gun ze veel succes, twijfel of ze het zullen halen.
Het vb van Mohammed in vraag stellen is ketterij en kan je kop kosten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door aislin »

BFA schreef:
Die kindjes van 10 bijvoorbeeld, kans is groot dat ze nog gaan beweren dat ze het zelf willen ook! Pure indoctrinatie..
Dit is zowat het enige wat ze geleerd hebben: Tegen het voorbeeld van Mohammed ingaan is ketterij en maakt dat je in de hel komt.
Mohammed besprong meisjes van 9. Die meisjes zijn bang niet meer aan de bak te raken omdat ze al één jaar te oud geworden zijn.

Voor die vereniging die ertegen is, ik gun ze veel succes, twijfel of ze het zullen halen.
Het vb van Mohammed in vraag stellen is ketterij en kan je kop kosten.
Graag een link waaruit blijkt dat profeet Mohammed meisjeS van negen besprong.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Manon »

Denk je dat bij de gevangen genomen oorlogsbuit, waar dus à volonté mee mag gesexed worden, geen jonge meisjes door uw profeet geknipt werden?

Denk je nu écht dat hij uit de oorlogsbuit de "oude" thirty-something vrouwen haalde?

Nooit de hadith gelezen waarin uw profeet aan een vriend aanraadt om met een "jonge maagd" te huwen zodat hij ermee kon "spelen" net zoals hij met Aisha?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Ariel »

aislin schreef:
Graag een link waaruit blijkt dat profeet Mohammed meisjeS van negen besprong.
1 meisje van 9 jaar is al genoeg om hem te veroordelen.
Hoe komt het toch dat sommige bekeerde Moslima's Islam en Mohammed bijna met hun leven willen verdedigen. Zij kunnen geen kwaad woord over hun idool Mohammed horen. Alsof hij een heilige was.

laten we even kijken naar het bewijs dat Mohammed graag van een jong blaadje hield. Zomaar een voorbeeld. Ik kan je er meer geven als je wilt.
Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door aislin »

Ariel schreef:
aislin schreef:
Graag een link waaruit blijkt dat profeet Mohammed meisjeS van negen besprong.
1 meisje van 9 jaar is al genoeg om hem te veroordelen.
Hoe komt het toch dat sommige bekeerde Moslima's Islam en Mohammed bijna met hun leven willen verdedigen. Zij kunnen geen kwaad woord over hun idool Mohammed horen. Alsof hij een heilige was.

laten we even kijken naar het bewijs dat Mohammed graag van een jong blaadje hield. Zomaar een voorbeeld. Ik kan je er meer geven als je wilt.
Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.
Ach omdat ik er net iets anders naar kijk dan de meeste prikkers hier word ik meteen als Moslima bestempeld, over vooroordelen gesproken. :roll:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Ariel »

Zeg jij nou dat jij geen Moslima bent ? :shock:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door aislin »

Ariel schreef:Zeg jij nou dat jij geen Moslima bent ? :shock:
Tegenvaller he.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Manon »

aislin schreef:
Ariel schreef:Zeg jij nou dat jij geen Moslima bent ? :shock:
Tegenvaller he.
nou, ik had toch ook de indruk dat je reeds volledige geïndoctrineerd bent door deze sektarische ideologie hoor.
Maar geen nood, wat niet is kan nog komen natuurlijk. Ik vermoed dat je op het punt staat je te bekeren ? Niet? Het is dus zuivere interesse en sympathie dat je voelt voor een ideologie die vrouwen als tweederangskinderen beschouwt, waar verkrachting niet als dusdanig kàn erkend worden, want het is de verantwoordelijkheid van de vrouw dat de man zijn lusten niet kan beheersen, die zegt dat vrouwen een beschadiging aan hun hersenen hebben etc... etc...

nu, mij niet gelaten dat jij zulke sekte super vindt hoor, er waren ook mensen die de Bagwan leuk vonden en deze die Jones leuk vonden en nog vele andere.
Maar wat ik dus niet begrijp is dat kritiek op die sektes dus best wèl mogelijk is, maar dat er dus mensen zijn die vinden dat kritiek op islam niét toelaatbaar is.

Daar kan ik dus niet inkomen
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Ariel »

aislin schreef:
Ariel schreef:Zeg jij nou dat jij geen Moslima bent ? :shock:
Tegenvaller he.
Nou ja kind... Niet getreurt. Wat niet is kan nog komen hé...
Het is niet moeilijk om Moslim te worden.
Het enige wat je moet doen zijn deze woorden uitspreken.

Ash-hadoe alla iellaha iella Allah,
wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah

Ik getuig dat niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah en ik getuig dat Mohammed de boodschapper van Allah is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door H.Numan »

aislin schreef:
Ariel schreef:Zeg jij nou dat jij geen Moslima bent ?
Tegenvaller he.
Nee hoor. Tegenvaller dat de taqqiya zo snel toegeeft. Vanaf je eerste postings was ik er vrijwel zeker van dat je muzelman of vrouw bent. Probeer het wat ovrtuigender te brengen. Zelfs de meest fanatieke GL of SP dhimmie verdedigd niet zo fanatiek pedofielen en castratie van jongens en meisjes.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door Ariel »

Of een Islamitische vriendje? Nog niet getrouwd. Vriendje is een asielzoeker of illegaal met mooie bruine ogen en woont nog in het AZC , maar er wordt wel aan een huwelijk gedacht. De bekering komt later. Eerst aan de studie , wat Arabisch leren, want het is zo leuk als je met hem kan praten in zijn eigen taal, de koran bestuderen en het heilige boek met respect behandelen, dan een exotisch huwelijk, en dan de bekering.

Mijn hemel.. Het is zo herkenbaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door BFA »

Mijn hemel.. Het is zo herkenbaar.
Mohammedanenh..ren pik je er zo uit van het ogenblik ze hun mond opendoen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door SDX »

De 'Muhametisterij' (WHahaha prachtig woord druipt er bij elk woord vanaf, wil je nog beweren dat je geen muzelman/vrouwtje bent?
Zelfs de manier van redeneren, goedpraterij (maar die en die hebben eeuwen geleden óók foute dingen gedaan), lange-tenen-syndroom, gekwetstheid and so on...and so on...you've got it al babe!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door SDX »

Tis 'Mahumetisterij' zeker?
Anywayz, same difference...same sh*t.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door aislin »

Ariel schreef:Of een Islamitische vriendje? Nog niet getrouwd. Vriendje is een asielzoeker of illegaal met mooie bruine ogen en woont nog in het AZC , maar er wordt wel aan een huwelijk gedacht. De bekering komt later. Eerst aan de studie , wat Arabisch leren, want het is zo leuk als je met hem kan praten in zijn eigen taal, de koran bestuderen en het heilige boek met respect behandelen, dan een exotisch huwelijk, en dan de bekering.

Mijn hemel.. Het is zo herkenbaar.
Wat een sepculaties allemaal, maar dat schijnt een veelvoorkomend euvel te zijn op dit forum.
Nee, ik ben geen Moslima, heb ook geen Islamitisch vriendjes, ook geen azc-er of illegaal.
Mijn partner is van Belgische komaf (zn moeder is Francaise, maakt hem dat nu ook verdacht?), we delen al 23 lief en leed met elkaar en daar zullen hopelijk nog wat jaren bij komen.
Heb ook absoluut geen plannen mij te bekeren tot wat dan ook.
Dus hou die speculaties voor je.

Grappig trouwens dat je er ook maar voor het gemak vanuit gaat dat een Moslim Arabisch praat, de meeste Moslims die ik ken praten gewoon Nederlands of hun moedertaal die absoluut niet Arabisch is.
Ik heb wel wat vrienden die Arabisch praten, doch het merendeel die ik ken is die taal absoluut niet machtig.

Wat is er zo herkenbaar Ariel?????
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re: 'Huwelijk voor 10-jarige meisjes is prima'

Bericht door aislin »

BFA schreef:
Mijn hemel.. Het is zo herkenbaar.
Mohammedanenh..ren pik je er zo uit van het ogenblik ze hun mond opendoen.
Nou, dat valt dus weer tegen.
Next!
Plaats reactie