Besnijdenis? Waarom?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Besnijdenis? Waarom?

Bericht door H.Numan »

De titel zegt het eigenlijk al. Waarom moeten mannelijke mohammedanen zich besnijden? Als allah omni-alles is, wist hij voor hij met de schepping begon dat die voorhuid nergens nodig voor was, en had het net zo goed achterwege kunnen laten...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Met die stelling ben ik het helemaal eens. Weer een foutje van Allah.

Besnijdenis is puur verminking van het lichaam. Heel vaak gaat een besnijdenis mis en zijn er complicaties.
Een poos geleden lag mijn kleinzoon in het ziekenhuis, en naast hem lag een Islamitisch jongetje waar bij de besnijdenis verkeerd gegaan was. Hij lag er al 4 dagen, en moest nog zeker een week in het ziekenhuis blijven.
Ik heb even met de ouders van dit jongetje gesproken, ( ze waren niet echt blij met mijn interesse in hun zoon) en toen heb ik ook aan ze gevraagd of ze ook niet dachten dat Allah een fout gemaakt heeft toen hij de man uit klei geschapen heeft, want als het verwijderen van de voorhuid in zijn ogen zo noodzakelijk is, dan had hij toch beter de man zonder voorhuid kunnen maken .
De ouders gaven geen antwoord op mijn vraag, maar keken wel verstoord. Ik heb maar niet aangedrongen op een antwoord. Ik heb wel tegen het jongetje gezegd dat hij nu veel pijn moest lijden vanwege Allah.


Op het vrije Volk staat een artikel over besnijdenis.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6066
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door naar boven »

H.Numan schreef:De titel zegt het eigenlijk al. Waarom moeten mannelijke mohammedanen zich besnijden? Als allah omni-alles is, wist hij voor hij met de schepping begon dat die voorhuid nergens nodig voor was, en had het net zo goed achterwege kunnen laten...
Zie ook: Besnijdenis Centrum Nederland
RTFM
Brullio
Berichten: 35
Lid geworden op: do apr 13, 2006 1:16 pm

.

Bericht door Brullio »

.
Laatst gewijzigd door Brullio op zo sep 21, 2008 8:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef: Een poos geleden lag mijn kleinzoon in het ziekenhuis, en naast hem lag een Islamitisch jongetje waar bij de besnijdenis verkeerd gegaan was. Hij lag er al 4 dagen, en moest nog zeker een week in het ziekenhuis blijven.
Ik heb even met de ouders van dit jongetje gesproken, ( ze waren niet echt blij met mijn interesse in hun zoon) en toen heb ik ook aan ze gevraagd of ze ook niet dachten dat Allah een fout gemaakt heeft toen hij de man uit klei geschapen heeft, want als het verwijderen van de voorhuid in zijn ogen zo noodzakelijk is, dan had hij toch beter de man zonder voorhuid kunnen maken .
De ouders gaven geen antwoord op mijn vraag, maar keken wel verstoord. Ik heb maar niet aangedrongen op een antwoord. Ik heb wel tegen het jongetje gezegd dat hij nu veel pijn moest lijden vanwege Allah.
Natuurlijk gaven zij geen antwoord. Wat zouden ze moeten zeggen? Ze weten dat ze knotsachterlijk zijn, primitief en een genadeloze achterstand hebben op onze moderne beschaving van kunst, cultuur en wetenschappen.
Chaimae schreef: ”Ik ben geboren en getogen in Nederland, maar voel me geen Nederlandse. Marokkaans bloed stroomt door mijn aderen en ik zeg ook altijd dat ik Marokkaanse ben. Het liefst wil ik later terug keren naar Marokko!”
Tja, waar anders kan je een met een stuk van de voorhuid weggesneden piemel het beste uitzoeken?

”Wij werken allemaal ten nadele van onze eigen genezing, want de dood is de genezing van alle kwalen.” (T.Browne 1643)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

'Jongensbesnijdenis is discriminerend'

Het is discriminerend om jongensbesnijdenis in Nederland toe te staan en meisjesbesnijdenis te verbieden. Dat vinden plastisch chirurgen Refaat Karim en Joris Hage van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis in Amsterdam.

Besnijdenis bij jongens gebeurt, net als bij meisjes, doorgaans alleen op cultureel-religieuze gronden en dat biedt dan geen enkel gezondheidsvoordeel. Dat zeggen zij in het artsenvakblad Medisch Contact.


Ze pleiten voor een algeheel verbod op besnijdenis. De artsen bestrijden dat jongensbesnijdenis geen ingrijpende ingreep zou zijn. Volgens hen kan het wel degelijk psychische schade opleveren. Daarbij kan er, zoals bij alle operaties, altijd iets misgaan.

Er zijn volgens de artsen geen medische redenen die een besnijdenis bij jongens rechtvaardigen. Vroeger werd wel gedacht dat besneden mannen minder kans op infecties hadden, maar onderzoek heeft dat nooit bevestigd, stellen ze.
http://www.depers.nl/binnenland/245873/ ... erend.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

nu voor mijn part mag er natuurlijk een volledig verbod op besnijdenissen komen.

Maar omdat die twee plastische chirurgen gelijk hebben, en anti-discriminatie-gewijze het recht bepleiten om bij meisjes hun clitoris te verwijderen, vind ik dat men dan ineens bij de jongetjes hun hele penis moet verwijderen. We gaan de jongens toch n iet discrimineren zeker éh?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Amazigh »

H.Numan schreef:De titel zegt het eigenlijk al. Waarom moeten mannelijke mohammedanen zich besnijden? Als allah omni-alles is, wist hij voor hij met de schepping begon dat die voorhuid nergens nodig voor was, en had het net zo goed achterwege kunnen laten...
Dat is een van de tekenen dat een gelovige zich nog steeds aan de verbond van Allah swt houdt.
Ongelovigen doen niet aan besnijdenis :wink:
A proud amazigh!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door naar boven »

Amazigh schreef:
H.Numan schreef:De titel zegt het eigenlijk al. Waarom moeten mannelijke mohammedanen zich besnijden? Als allah omni-alles is, wist hij voor hij met de schepping begon dat die voorhuid nergens nodig voor was, en had het net zo goed achterwege kunnen laten...
Dat is een van de tekenen dat een gelovige zich nog steeds aan de verbond van Allah swt houdt.
Ongelovigen doen niet aan besnijdenis :wink:
Een soort brandmerk dus..
Een brandmerk is een middel om een zaak te identificeren door middel van een niet zonder kenbare sporen verwijderbaar merkteken.

Het oorspronkelijke gebruik van brandmerken is bij vee. Met behulp van een brandijzer wordt een teken op de huid van het vee gebrand. Het brandmerk geeft de eigenaar aan. Voor schepen geeft het aan dat het schip geregistreerd is (geweest) in het Scheepsregister bij het Kadaster.

Brandmerken van mensen komt ook voor, als vorm van als vorm van marteling, lijfstraf of body modification. In geval van slavernij kan het ook gebruikt worden als teken van de eigenaar.
wikipedia
RTFM
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Amazigh »

naar boven schreef:
Amazigh schreef:
H.Numan schreef:De titel zegt het eigenlijk al. Waarom moeten mannelijke mohammedanen zich besnijden? Als allah omni-alles is, wist hij voor hij met de schepping begon dat die voorhuid nergens nodig voor was, en had het net zo goed achterwege kunnen laten...
Dat is een van de tekenen dat een gelovige zich nog steeds aan de verbond van Allah swt houdt.
Ongelovigen doen niet aan besnijdenis :wink:
Een soort brandmerk dus..
Een brandmerk is een middel om een zaak te identificeren door middel van een niet zonder kenbare sporen verwijderbaar merkteken.

Het oorspronkelijke gebruik van brandmerken is bij vee. Met behulp van een brandijzer wordt een teken op de huid van het vee gebrand. Het brandmerk geeft de eigenaar aan. Voor schepen geeft het aan dat het schip geregistreerd is (geweest) in het Scheepsregister bij het Kadaster.

Brandmerken van mensen komt ook voor, als vorm van als vorm van marteling, lijfstraf of body modification. In geval van slavernij kan het ook gebruikt worden als teken van de eigenaar.
wikipedia
Ik zie het meer als een teken...
Gezien dat een besnijdenis pijnloos is, is het geen brandmerk.
Tenzij het fout gaat, maar dan kun je elk mislukt operatie zien als een brandmerk :wink:
A proud amazigh!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door naar boven »

Amazigh schreef:Ik zie het meer als een teken...
Gezien dat een besnijdenis pijnloos is, is het geen brandmerk.
Tenzij het fout gaat, maar dan kun je elk mislukt operatie zien als een brandmerk :wink:
Het doel van een operatie (gelukt of mislukt) is niet het achterlaten van een litteken.

Of denk jij dat mensen hun appendix laten verwijderen om er bij te horen?
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

Amazigh schreef:Gezien dat een besnijdenis pijnloos is, is het geen brandmerk.
Dus is het een brandmerk. Een teken kun je verwijderen. Een brandmerk niet. Een teken is niet pijnlijk. Een brandmerk is dat wel. Maar misschien ben jij die betweter waar we er al genoeg van hebben zien langskomen. Vanaf Mozes tot en met Mohamed deed God zelf de besnijdenis. Want zo wil je het toch laten overkomen? Hoe anders beschikte men dan vroeger over verdovingsinjecties? Bestaat er niet ergens een haddith waar Mohamed (besnijdenis zij met hem) heeft gezegd dat hij al lofliederen zingend voor Allah zijn besnijdenis lachend en met een klaarkomende blik in zijn reebruine ogen die ten hemel gericht waren, onderging? Bestaat die haddith nog niet? Dan is men die vast vergeten te maken. Precies zo dom als het vergeten van het bekendmaken van de naam van de god van Mozes, Araham en Jacob in de koran! God nog an toe, wat dom! OLIEDOM!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Waarom moeten Joden zich laten besnijden?

Omdat hetgeen ons door de Bijbel en Koran wordt aangereikt ver boven de de medische voorschriften uit de tijd waarin Mozes leefde stijgt.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Welnee. De joden begonnen met besnijden doodeenvoudig omdat het mode was. Alle Mesopotamische volkeren pasten het toe. En de Egyptenaren ook.

Ongeveer vergelijkbaar waarom moskeeen zo verdacht veel lijken op Byzantijnse kerken. Toen de bedous uit de woestijn kropen was dat het mooiste wat ze konden kopieren. Als toevalligerwijze India naast de woestijn gelegen had, en niet het Byzantijnse rijk, hadden jullie nu heel kleurrijke moskeeen gehad.

Het heeft helemaal niets te maken met gezondheid.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re:

Bericht door aislin »

Ariel schreef:Met die stelling ben ik het helemaal eens. Weer een foutje van Allah.

Besnijdenis is puur verminking van het lichaam. Heel vaak gaat een besnijdenis mis en zijn er complicaties.
Een poos geleden lag mijn kleinzoon in het ziekenhuis, en naast hem lag een Islamitisch jongetje waar bij de besnijdenis verkeerd gegaan was. Hij lag er al 4 dagen, en moest nog zeker een week in het ziekenhuis blijven.
Ik heb even met de ouders van dit jongetje gesproken, ( ze waren niet echt blij met mijn interesse in hun zoon) en toen heb ik ook aan ze gevraagd of ze ook niet dachten dat Allah een fout gemaakt heeft toen hij de man uit klei geschapen heeft, want als het verwijderen van de voorhuid in zijn ogen zo noodzakelijk is, dan had hij toch beter de man zonder voorhuid kunnen maken .
De ouders gaven geen antwoord op mijn vraag, maar keken wel verstoord. Ik heb maar niet aangedrongen op een antwoord. Ik heb wel tegen het jongetje gezegd dat hij nu veel pijn moest lijden vanwege Allah.


Op het vrije Volk staat een artikel over besnijdenis.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6066" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer dat er niet ook een Joods jongetje lag wier ouders je kon schofferen.
Je had ook geen intresse in het jochie, je wilde slechts jouw mening ventileren.
En jouw woorden tav het jochie vind ik ronduit stuitend te noemen.
Ik ben tegen besnijdenis al heb ik vanavond een discussie daarover lopen, maar het verminken van kinderen moet de wereld uit, voor mij valt daar ook het besnijden van jongens onder.
Ik ben het zeker eens met je woorden als God dat gewild zou hebben dan zou er geen voorhuid, schaamlippen,clitorus zijn.
Absoluut mee eens.
Maar vertel mij eens in hoeverre jij dit pedagogisch verantwoord vind tov het jochie wat die besnijdenis heeft ondergaan.
Wat heb jij hiermee gewonnen denk je?
Niks Ariel, helemaal niks.
Ik heb wel tegen het jongetje gezegd dat hij nu veel pijn moest lijden vanwege Allah.
Triest Ariel dat jij jouw ongenoegen heb geventileert op de pijn van dat jochie.
Wat ik al zei, jouw intresse lag niet bij het jochie, maar bij je eigen ongenoegen en je wilde dat dat gehoord moest worden, ongeacht of je het kind en de ouders nog even een natrap gaf, dat intresseerde je niet.
Dergelijke ingrijpende ervaringen vragen om een tactische benadering en helaas heb jij daar weinig tot niks van begrepen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Re:

Bericht door mercator »

aislin schreef:
Ariel schreef: Dergelijke ingrijpende ervaringen vragen om een tactische benadering en helaas heb jij daar weinig tot niks van begrepen.
Een tactvolle benadering helpt wel niet bij moslims hoor. Islamitische ongein zoals besnijdenissen moet gewoon verboden worden hier, punt. Bij klachten gelieve zich te wenden tot Allah.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

Ik heb wel tegen het jongetje gezegd dat hij nu veel pijn moest lijden vanwege Allah.
Triest Ariel dat jij jouw ongenoegen heb geventileert op de pijn van dat jochie.
Tja, Ariel kon moeilijk zeggen dat het de schuld van de Heer Kelloggs was denk ik, dat zou eerder iets voor Aislin geweest zijn moest het om een biblebelt jochie gaan.
Boycott de cornflakes!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

Ik zie niet in wat ik verkeerd gedaan heb aislin . Ik heb op een respectvolle manier deze mensen benaderd. Misschien was mijn vraag een beetje scherp, maar soms moet men scherp zijn om door te dringen in iemands hoofd.
En nee, deze mensen waren niet blij met mijn aandacht voor hun zoon. Ik vermoed trouwens dat ze helemaal niet blij waren dat hun zoontje met andere kinderen op een zaal lag. Ik ben in dat ziekenhuis een zak snoepjes voor mijn kleinzoon gaan kopen, en ik heb toen ook een zak snoep voor dat jongetje , en voor nog een ander kindje gekocht. Ik ben van mening dat men met nooit een ander kind mag overslaan
Anyway. Toen ik de zak snoep aan het knulletje gaf merkte ik dat de ouders daar geen prijs op stelde.
Waarom weet ik niet, want hij lag wel eigen meegebracht snoep te kauwen. Ik vermoed dat mijn snoep in de vuilnisbak beland is, maar dat moeten die mensen zelf weten.
In al die tijd dat het kind met mijn kleinzoon op dat zaaltje lag, hebben de ouders van dit jongetje geen woord tegen mijn zoon of schoondochter gesproken. Er kon zelfs geen hallo af. Misschien verlegen? Of misschien toch een beetje niet met ongelovige om willen gaan? Ik weet het niet, en ik kan het ze ook niet meer vragen.

Wat betreft mijn opmerking over dat Allah beter een mens had kunnen schapen zonder voorhuid ( als die er toch afmoet.) Deze vraag heb ik ook aan een Jood gesteld. ( van hem kreeg ik wel een antwoord) Ik zie niet in waarom ik extra voorzichtig en met overdreven respect mensen over hun religie moet benaderen. Als ik een vraag heb, dan stel ik die. Of dat nou een Christen , Jood of Moslim is.
Dat jij dat misschien niet doet is een andere zaak. Waarschijnlijk heb jij al een dhimmie houding aangenomen . Ik ben geen dhimmie type, en ik heb geen respect voor mensgemaakte idiote regeltjes en wetjes .
En dat jongetje moest lijden omwille van Allah. Had ik daar ongelijk in?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

Toen ik de zak snoep aan het knulletje gaf merkte ik dat de ouders daar geen prijs op stelde.

nou ja, jij ongelovige kaffer! je hebt expres varkensgelatine snoepjes gekocht zeker! :evil:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

Goshie... :oops: Het zou heel goed kunnen dat er iets verkeerds in die snoepjes zat . Daar had ik even niet aangedacht. Wat dom..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

Om de Aislinnetjes van deze wereld een plezier te doen, gedraag je je in het vervolg op deze manier Ariel:

ligt er een moslimkindje met stukgesneden piemeltje naast je kleinzoon in een bedje, dan zeg je gewoon héél vriendelijk:

hallo schat! ik hoop dat je niet teveel pijn hebt. Ik zou je een snoepje willen geven zoals mijn kleinzoon snoepjes krijgt, maar jij mag dat van Allah niet hebben. Allah vindt het niet leuk dat jij kaffersnoepjes eet. Ook wel spijtig dat je hier ligt met je stukgesneden piemeltje, maar dat is de wens van Allah inch Allah. Als ik jou was zou ik maar heel hard bidden tegen Allah dat hij je piemeltje terug wat laat aangroeien want dat ga je nodig hebben als je eenmaal dood bent en 72 hoeren krijgt hoor!

Doe ik het goed zo Aislin?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Re:

Bericht door H.Numan »

aislin schreef:Jammer dat er niet ook een Joods jongetje lag wier ouders je kon schofferen.
Waarom? Vind jij het normaal om iemand die volstrekt weerloos is de voorhuid, oogleden of oren af te snijden?

Zonder verder te lezen verwachtte ik iets van "ik ben tegen xxxx" en ... ik word niet teleurgesteld. :rongue:
Ik ben tegen besnijdenis al heb ik vanavond een discussie daarover lopen
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door aislin »

Ariel schreef:Ik zie niet in wat ik verkeerd gedaan heb aislin . Ik heb op een respectvolle manier deze mensen benaderd. Misschien was mijn vraag een beetje scherp, maar soms moet men scherp zijn om door te dringen in iemands hoofd.
En nee, deze mensen waren niet blij met mijn aandacht voor hun zoon. Ik vermoed trouwens dat ze helemaal niet blij waren dat hun zoontje met andere kinderen op een zaal lag. Ik ben in dat ziekenhuis een zak snoepjes voor mijn kleinzoon gaan kopen, en ik heb toen ook een zak snoep voor dat jongetje , en voor nog een ander kindje gekocht. Ik ben van mening dat men met nooit een ander kind mag overslaan
Anyway. Toen ik de zak snoep aan het knulletje gaf merkte ik dat de ouders daar geen prijs op stelde.
Waarom weet ik niet, want hij lag wel eigen meegebracht snoep te kauwen. Ik vermoed dat mijn snoep in de vuilnisbak beland is, maar dat moeten die mensen zelf weten.
In al die tijd dat het kind met mijn kleinzoon op dat zaaltje lag, hebben de ouders van dit jongetje geen woord tegen mijn zoon of schoondochter gesproken. Er kon zelfs geen hallo af. Misschien verlegen? Of misschien toch een beetje niet met ongelovige om willen gaan? Ik weet het niet, en ik kan het ze ook niet meer vragen.

Wat betreft mijn opmerking over dat Allah beter een mens had kunnen schapen zonder voorhuid ( als die er toch afmoet.) Deze vraag heb ik ook aan een Jood gesteld. ( van hem kreeg ik wel een antwoord) Ik zie niet in waarom ik extra voorzichtig en met overdreven respect mensen over hun religie moet benaderen. Als ik een vraag heb, dan stel ik die. Of dat nou een Christen , Jood of Moslim is.
Dat jij dat misschien niet doet is een andere zaak. Waarschijnlijk heb jij al een dhimmie houding aangenomen . Ik ben geen dhimmie type, en ik heb geen respect voor mensgemaakte idiote regeltjes en wetjes .
En dat jongetje moest lijden omwille van Allah. Had ik daar ongelijk in?
Dat jij niet ziet dat jouw benadering verkeerd was zegt genoeg.
Je geeft zelf aan dat de ouders niet blij waren met de 'aandacht' (lees bemoeizucht) van jouw persoontje.
Je hebt de ouders niks gevraagd, je hebt jezelf opgedrongen.
Het feit dat de ouders aanvoelden dat jouw zogenaamde belangstelling niet uitging naar dat jochie, maar om je gal te kunnen spuien en jij daar klakkeloos over heen maaide, zegt mij wel genoeg.
Jij vraagt jezelf af waarom de ouders het niet op prijs stelden dat jij hun kind dat zak snoep gaf, at terwijl je die ouders liep af te zeiken en hun kind. (jee, hoe kan dat, wat heb ik verkeerd gedaan) :roll:
Ouders voelen aan of iemand het goed voor heeft met hun kind, en hun gevoel heeft ze duidelijk niet in de steek gelaten.
Al had je met een doos snoep aangekomen, jouw attitude tov hen stond op je voorhoofd geschreven en jij denk dat mensen dat niet doorhebben.
Zij hadden vanaf het begin een antipathie tegen jou, vandaar dat ze weigerden om jou te begroeten, en ik kan me daar helemaal inkomen.
Jouw bemoeizucht is geheel iets anders dan welgemeende intresse.
Je hebt zoals je al aangeeft geen respect voor mensgemaakte indiote regeltjes en dat straal je ook uit, je verdomt het mensen te respceteren die een religie aanhangen en schroomt daarbij niet hun kind ook nog eens aan te vallen.
Lager dan dat kun je als mens niet gaan Ariel.
Je kunt en mag mij een dhimmie type noemen Ariel, dat heb ik liever dan dat men mij zou vergelijken met iemand zoals jij.
Gebruikersavatar
aislin
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 3:38 am

Re: Re:

Bericht door aislin »

H.Numan schreef:
aislin schreef:Jammer dat er niet ook een Joods jongetje lag wier ouders je kon schofferen.
Waarom? Vind jij het normaal om iemand die volstrekt weerloos is de voorhuid, oogleden of oren af te snijden?

Zonder verder te lezen verwachtte ik iets van "ik ben tegen xxxx" en ... ik word niet teleurgesteld. :rongue:
Ik ben tegen besnijdenis al heb ik vanavond een discussie daarover lopen
Dat jij het helemaal terecht vind dat een Volwassene een kind schoffeert zegt meer over jou dan over mij Numan.
En ik heb wel degelijk gezegd dat ik tegen het besnijden van kinderen ben, van meisje EN jongens.
Maar ik ben niet verantwoordelijk voor hetgeen jij leest natuurlijk.

Maar, hoeveel demonstraties met spandoeken tegen artsen die hier jongens besnijden in ziekenhuizen, hebben jullie al gelopen?

Ik ben tegen besnijdenis al heb ik vanavond een discussie daarover lopen, maar het verminken van kinderen moet de wereld uit, voor mij valt daar ook het besnijden van jongens onder.
Ik ben het zeker eens met je woorden als God dat gewild zou hebben dan zou er geen voorhuid, schaamlippen,clitorus zijn.
Absoluut mee eens.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door mercator »

aislin schreef: Je hebt zoals je al aangeeft geen respect voor mensgemaakte indiote regeltjes en dat straal je ook uit, je verdomt het mensen te respceteren die een religie aanhangen .
Kijk s hier. Besnijdenis is een achterlijk, pijnlijk en klaarblijkelijk ook nog eens gevaarlijk ritueel, dan nog aan wilsonbekwame kinderen opgedrongen. Niet alleen had Ariel het volste recht daar geen "respect" voor op te brengen maar de wetgever zou zo iets zonder meer moeten verbieden.
Ik raak gewoon gestoord door dat altijd maar bedelen voor respect voor iets wat helemaal geen respect verdient! Als moslims kanibalen en koppensnellers waren geweest zou jij daar wss ook nog respect voor gaan eisen! Ja, als jij al geen moslim bent ben je een echte dhimmie. Maar denk maar niet dat je toekomstige overheersers respect voor jou gaan hebben!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie