Het topic van Bifi.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

bifi schreef:oh ja en deze redeneringen moeten niet gekker worden:
de Koran is volgens jou extreem op dit punt. Er komt in de praktijk een moslim die zegt we moeten het zus en zo opvatten, je kunt prima vrienden zijn met moslims namelijk Khalid Yasin. En die noemt Geert Wilders dan weer extreem. Terwijl hij geen woord van de lezing heeft gehoord. Je zou die man met open armen moeten ontvangen zou ik dan zeggen, maar door de angst die Wilders bij voorbaat al heeft, juist omdat ie buiten de praktijk staat, stuurt ie hem weg. Zo kan er toch nooit verandering plaatsvinden of wel dan? Luister nou eens naar wat er in de PRAKTIJK gebeurt in Nederland, naar wat Moslims in Nederland echt zeggen in plaats van bij voorbaat al te roepen dat ze al extreem zijn en ze daarom te bannen. Dat brengt ons met zijn allen geen stap dichter bij elkaar.
je hoeft nu écht niet naar die lezing te gaan om te weten wat Kahlid Yassin allemaal uit zijn botten slaat hé. Heel Youtube staat er vol van, en verder kan je je met een paar googlelinks een heel weekend zoet houden; Jij wist blijkbaar zelf niet dat hij in Australia niet meer binnenmag omdat hij veroordeeld werd wegens oplichting zeker?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

Adinah schreef:En dat jouw getuigenis maar de helft waard is van die van een man (want jij bent emotioneel, en labiel door hormonen, bla bla bla), en dat je maar de helft erft van wat je broer erft, en ga zo maar door.
Daar kun je als westerse vrouw, opgevoed met alle vrijheden van de wereld, volkomen vrij om elke eigen keuze te maken die je wilt maken, toch niet écht serieus achter staan??
Dat "emotioneel en labiel door hormonen" is enkel een interpretatie door een of andere imam want dat staat er helemaal niet.

moslimas zijn niet goed (deficient, hoe vertaal je dat in godsnaam) in hun geloof OMDAT ze niet mogen bidden of ramadannen als ze hun regels hebben
en ze hebben een mankement aan hun hersenen OMDAT ze met twee moeten zijn om te getuigen.

kwa cirkelredenering kan zoiets wel tellen.

Volume 1, Book 6, Number 301:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion."
http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... 6.sbt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Logischerwijze kan ik daar enkel uit besloten dat VOLGENS MOHAMMED (MDI lees je mee?) moslima's een mankement in hun hersenen hebben. Ik neem aan dat dit een reden mag zijn om geen moslima's aan te werven indien men daar geen zin in heeft?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Adinah »

Bifi schreef:Ik weet niet of jullie op het journaal de discussie rond dhr. Khalid Yasin hebben gevolgd, een preker die in Rotterdam een lezing heeft gegeven. Dhr. Geert Wilders had daar natuurlijk meteen zijn mening over klaar: deze man moest de toegang tot Nederland worden ontzegd. Omdat hij radicale mening erop na zou houden.
Dat is ook zo. Dat hij zich dit keer netjes heeft gedragen, begrijp ik, want hij moest ook wel. Alle ogen waren op 'm gericht.
Ik heb ook andere preken van hem gezien, in bijv. de docu 'Undercover mosque' en daar kwam ie echt niet zo gematigd over!
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

bifi schreef:
Bovendien, Ariel, ik wens niet aangesproken te worden met termen als 'kind'. Ik ben geen kind.
Bovendien krijg ik regelmatig neerbuigende termen over me heen, op zijn minst termen als suikermoslima, kind, weet ik veel en worden mij dingen verweten die mij pijn doen, .
Weet je Bifi. Dit doet mij nu pijn. Ik bedoel het woord kind namelijk niet neerbuigend. Ik noem iedereen kind, schat, lieverd als me dat zo uitkomt. Je moet eens weten met hoeveel liefde in mijn hart ik deze post aan jou geschreven heb. Als ik hatelijk had willen zijn, dan had ik het woord kind niet gebruikt.
Ik ben 62 jaar, en daarom is iedereen beneden de 40 jaar jong in mijn ogen. Ik vermoed dat ik wat leeftijd betreft je moeder kan zijn. En dan had ik niet eens op mijn tiende hoeven te trouwen.
Suikermoslima is ook geen neerbuigende term in mijn ogen. Wij gebruiken die term om aan te geven dat de nieuwe moslima's nog lekker op het zoete van Islam zuigen, en nog niet bij de bittere kern gekomen zijn.
Islam is/lijkt namelijk van buiten zoet, maar is van binnen bitter. En als jij daar zelf achter wil komen, dan is dat inderdaad jouw goed recht. Wij mensen hebben een vrije wil gekregen, en als jij op een harde pijnvolle manier achter de waarheid wil komen, dan moet dat maar.
Maar....De verstandigste mensen zijn de mensen die leren van de fouten die een ander maakt. Denk daar maar eens over na.

Ik kom later op je post terug. De tijd ontbreekt me nu, en ik beloof je, Als jij dat niet wil hebben, zal ik je nooit meer kind , schat of lieverd noemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Ariel, dan spijt het mij op mijn beurt dat ik dat verkeerd heb opgevat. Heb het misschien iets te vaak van mensen op een denigrerende manier gehoord. Dat ligt dan niet aan jou en het is geen excuus, maar ik hoop dat je begrijpt dat het niet altijd even makkelijk is om jezelf continu te verdedigen tegen mensen die denken dat je ze niet allemaal op een rijtje hebt en niet zelfstandig kunt nadenken alleen omdat je moslim bent. Op den duur schiet je in de verdediging op momenten dat dat niet nodig is. Ik zou zeggen, onderga een keer een tijdje hetzelfde en ervaar hoe het is om elke dag aangekeken en bekritiseerd te worden op wie je in je kern bent. Ik ben blij dat je het hebt toegelicht.

Even iets als extra voorbeeld - uitleg - positiviteit. http://www.mijnsluierenik.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Klik onder essays en lees de verhalen van moslima´s die wat mij betreft op een heldere manier vertellen wat het voor hun betekent moslim te zijn. Niks geen bittere kern, maar moslims in de praktijk. De bittere kern zit bij veel mensen in het hart zelf, omdat ze denken in negativiteit.

@circe, met dat mahram gebeuren heb ik zelf ook nog moeite. Ik denk dat ik er altijd al moeite mee zal hebben.
Ik heb zelf ook de neiging om dat negatief te zien. Ook hier geldt echter weer: kijk naar de context. De Koran werd geopenbaard in een tijd waarin vrouwen verkocht werden als vee en niet veilig de straat op konden. Het is in die zin een bescherming, dat er altijd iemand meegaat die bij je is voor het geval er wat gebeurt. In onze samenleving waarin een hoog niveau van veiligheid is voor iedereen, wordt het door veel moslims gezien als ouderwetse richtlijn, de bedoeling is goed maar ik kan heel goed voor mezelf zorgen. Tweede reden is: het is opnieuw iets om 'verleiding' te voorkomen en te zorgen dat er tijdens deze ontmoetingen geen fout soort spanningen ontstaan of dingen gebeuren die je beter niet kan doen, maar ik ben van mening als ik dat zelf kan, bijv. door in een vol restaurant te gaan eten met iemand, dat dat geen probleem is. Verder is het zo, als de vrouw het niet moet doen, dat de man het dus ook niet kan doen. Die regels zijn voor allebei gelijk. Bovendien loop ik tegen het praktische probleem aan, dat mijn mahrams allemaal 2,5 uur reizen van me weg wonen ;-). Misschien wil jij mee als chaperonne kun je de desbetreffende heer onderwerpen aan een uitgebreid interview hoe hij tegen deze kwesties aankijkt. Hij is namelijk ook moslim, goh hoe kan het ook anders he. Je bent welkom, we gaan lekker eten in een Indiaas restaurant.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

@circe, met dat mahram gebeuren heb ik zelf ook nog moeite. Ik denk dat ik er altijd al moeite mee zal hebben.
Ik heb zelf ook de neiging om dat negatief te zien. Ook hier geldt echter weer: kijk naar de context. De Koran werd geopenbaard in een tijd waarin vrouwen verkocht werden als vee en niet veilig de straat op konden. Het is in die zin een bescherming, dat er altijd iemand meegaat die bij je is voor het geval er wat gebeurt.

KLOPT VOLKOMEN.
In onze samenleving waarin een hoog niveau van veiligheid is voor iedereen, wordt het door veel moslims gezien als ouderwetse richtlijn, de bedoeling is goed maar ik kan heel goed voor mezelf zorgen.
Hier ga je natuurlijk volledig de mist in. In DEZE (westerse, ongelovige, judeo-christelijke, humanistische, verlichte) samenleving werd er op democratisch manier besloten dat vrouwen helemaal geen loslopend wild zijn en dat mannen àlle andere mensen met rust moeten laten zodat IEDEREEN vrij is om veilig over straat te lopen.
Zal ik dit in eens heilig boekje zetten onder Soenna 76 Vers 92.B?
Want blijkbaar heeft uw almachtige en alwetende allah in die woestijn er NOOIT aan gedacht om aan iedereen de PLICHT op te leggen om àlle mensen veilig en wel over straat te laten lopen, op straffe van boetes en andere straffen.
Waarom heeft jouw allah daar niet aan gedacht?


Tweede reden is: het is opnieuw iets om 'verleiding' te voorkomen en te zorgen dat er tijdens deze ontmoetingen geen fout soort spanningen ontstaan of dingen gebeuren die je beter niet kan doen, maar ik ben van mening als ik dat zelf kan, bijv. door in een vol restaurant te gaan eten met iemand, dat dat geen probleem is.

Ben je zéker dat je dat zelf kan? jij onreine half-waardige getuige met een mankement aan je hersenenen (ik citeer hierbij uw profeet mohammed voor het geval MDI meeleest). Nou dààr ben ik alvast helemaal niet meer zeker van nu ik weet welke soort vrouw je in feite bent!
Verder is het zo, als de vrouw het niet moet doen, dat de man het dus ook niet kan doen.
Volgens uw geloof moet je dus zo snel mogelijk dat etentje afblazen, want JIJ verleidt nu je tafelpartner om dingen te doen die hij helemaal niet mag doen! jij vrouwelijke sjatan! foei foei!

Die regels zijn voor allebei gelijk. Bovendien loop ik tegen het praktische probleem aan, dat mijn mahrams allemaal 2,5 uur reizen van me weg wonen .

Heb jij dus brute pech, maar wel nu het geluk dat je nog een mahram op overschot hebt! anders wordt het maar saai zo steeds binnen de drie dagreizen per kameel te moeten blijven vind je niet?

Misschien wil jij mee als chaperonne kun je de desbetreffende heer onderwerpen aan een uitgebreid interview hoe hij tegen deze kwesties aankijkt. Hij is namelijk ook moslim, goh hoe kan het ook anders he. Je bent welkom, we gaan lekker eten in een Indiaas restaurant.
IK? ik ben een minderwaardige kaffervrouw die in feite als dhimmie niet gerechtigd is om uw uebermensch islamiet zelfs maar een vraag te stellen terwijl ik hem aankijk! Waarom zou hij zich verwaardigen om tegen een kaffer te praten, die in alle onderdanigheid (volgens de koran) de beschermingstaks moet betalen. Dacht je dat ik niet doorheb dat je me ongewild yizyah taks gaat opleggen door het ganse etentje op te draaien?
Nee meisje, het zal per postduif moeten gaan (wat met elkaar chatten via MSN gaat nog, zolang er geen foto's worden uitgewisseld).
Hoe eet je trouwens met je sluier voor je gezicht?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Hier ga je natuurlijk volledig de mist in. In DEZE (westerse, ongelovige, judeo-christelijke, humanistische, verlichte) samenleving werd er op democratisch manier besloten dat vrouwen helemaal geen loslopend wild zijn en dat mannen àlle andere mensen met rust moeten laten zodat IEDEREEN vrij is om veilig over straat te lopen.
Zal ik dit in eens heilig boekje zetten onder Soenna 76 Vers 92.B?
Want blijkbaar heeft uw almachtige en alwetende allah in die woestijn er NOOIT aan gedacht om aan iedereen de PLICHT op te leggen om àlle mensen veilig en wel over straat te laten lopen, op straffe van boetes en andere straffen.
Waarom heeft jouw allah daar niet aan gedacht?
Jawel, daar heeft Allah wel aan gedacht want mannen en vrouwen hebben de GELIJKE plicht om deze verleidingen te voorkomen. De man heeft daar net zo een grote verantwoordelijkheid in als een vrouw, door zijn gedrag. Waar jij je op baseert, is wat je ziet bij moslims die dat zelf allemaal niet zo goed snappen en mannen alles toestaan wat ze aan slechts doen en vrouwen extra extra streng controleren. Dat is belachelijk maar het gebeurt wel te vaak, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is NIET volgens Islam want die benadrukt ook de verantwoordleijkheid van de man.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

circe als i kde rest van jouw post lees, dan denk ik alleen maar: de kunst van het overdrijven. Ik kan er niet meer over zeggen. Je trekt alles in het belachelijke en zeer zeer extreme. Jij bent beter thuis in het extreem interpreteren van de Islam dan de gemiddelde moslim. Lees de verhalen op http://www.mijnsluierenik.nl" onclick="window.open(this.href);return false; eens en kijk hoe een islamitische vrouw in Nederland tegen dingen aankijkt. Dan zul je lezen dat het verre is van wat jij voor belachelijks over mij loopt uit te kramen. Waardoor heb jij al die negativiteit eigenlijk gekregen? En op welke manier help jij met jouw negativiteit anderen verder?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

Beste Bifi.

Even vlug voor dat ik weer wat anders ga doen. Vanavond of vannacht ga ik je echt heel serieus beantwoorden. Heb geduld met dit oude mens.

Bifi. Ik heb een paar verhalen gelezen, en ik weet niet hoe ik je antwoord moet geven zonder je pijn te doen, terwijl ik je absoluut geen pijn wil doen.
Om het een beetje lief te zeggen, ben ik van mening dat deze dames zoooooooooo naïef zijn.
Waarom, en deze vraag stel ik in alle eerlijkheid en frustratie , waarom willen nieuwe Hollandse bekeerde Moslima’s nog vromer zijn dan hun profeet Mohammed. Ik vermoed dat zelfs de meeste geboren Moslima’s hun wenkbrauwen zullen ophalen als ze dit soort verhalen lezen.

Over overdrijven en extreem interpreteren gesproken. ( zucht)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Beste Bifi.
Even vlug voor dat ik weer wat anders ga doen. Vanavond of vannacht ga ik je echt heel serieus beantwoorden. Heb geduld met dit oude mens.
Bifi. Ik heb een paar verhalen gelezen, en ik weet niet hoe ik je antwoord moet geven zonder je pijn te doen, terwijl ik je absoluut geen pijn wil doen.
Om het een beetje lief te zeggen, ben ik van mening dat deze dames zoooooooooo naïef zijn.
Waarom, en deze vraag stel ik in alle eerlijkheid en frustratie , waarom willen nieuwe Hollandse bekeerde Moslima’s nog vromer zijn dan hun profeet Mohammed. Ik vermoed dat zelfs de meeste geboren Moslima’s zullen hun wenkbrauwen ophalen als ze dit soort verhalen lezen.


Ja maar Ariel, IK ben niet degene die zo probeert te zijn. Ik probeer juist telkens weer uit te leggen dat Islam niet zo hoeft te zijn, in de kern niet zo is en bruggen te maken tussen wie ik ben en hoe anderen denken. Maar mensen duwen mij meteen het hokje in. Net als extreme moslims juist doen met ongelovigen. Ik frons mijn wenkbrauwen over iemand als circe die mij blijkbaar ziet als iemand die een gezichtssluier draagt en iedereen zou zien als minderwaardige ongelovige, en iemand die de meest negatieve, strenge interpretatie van Islam volgt. ER IS OOK EEN MINDER agressieve, haatdragende versie van Islam dan die welke sommige mensen tentoonsprijden. Toen ik die video zag van drie bekeerde moslimá's op youtube, dacht ik ook waarom moet het nou zo. Er is toch wel een combinatie mogelijk, ik ben vrij, westers maar ook moslima. Gelukkig maar, ik ben me wel bewust van de vrijheden die ik heb maar ook welbewust van mijn geloof. Verder denk ik ook dat het onzin is om te gaan zeggen dat alle vrijheid van het westen komt en alle slechte dingen van Islam. Dat vind ik een vals gevoel van superioriteit waarin sommige westerse mensen zich wentelen. Ze zijn wat dat betreft net zo naief als die dames die zo ver gaan in hun moslim zijn.

Dat is ook wat ik bedoel met radicalisering. Waaorm denk je dat die NL vrouwen zo extreem gaan? Ze voelen aansluiting bij wat ze diep vanbinnen voelen, ontmoeten overal elders negativiteit en gaan dan maar meteen in het extreme omdat ze voor zichzelf de dingen extra goed gelezen hebben en op veel plekken toch alleen maar belachelijk worden gemaakt. Ze willen zich voor zichzelf dubbel zo hard bewijzen. De aansluiting die ze nog vinden met mensen die geen moslim zijn verdwijnt omdat ze daar op veel negativeit stuiten. Je bent dan een makkelijke prooi voor mensen die maar al te graag iemand bij hun clubje radicalen willen. Ik probeer juist duidelijk te maken dat je open met elkaar in gesprek moet blijven. Aan moslims en niet moslims. Dat vind ik een grotere verantwoordelijkheid als moslim dan elke vierkante millimeter huid bedekken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

bifi schreef: Even iets als extra voorbeeld - uitleg - positiviteit. http://www.mijnsluierenik.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; Klik onder essays en lees de verhalen van moslima´s die wat mij betreft op een heldere manier vertellen wat het voor hun betekent moslim te zijn. Niks geen bittere kern, maar moslims in de praktijk. De bittere kern zit bij veel mensen in het hart zelf, omdat ze denken in negativiteit.

.

Maar je hebt het over positiviteit, wat het voor hun betekent moslim te zijn.
Ik kreeg de indruk dat jij dit hele positieve verhalen vindt. Dat verhaal van Rabia die zo haar best doet om net zo vroom te zijn als Marokkaanse vrouwen en een hoofddoek op doet om dat aan de Marokkanse bevolking te laten zien. Ze heeft zelfs haar naam veranderd. Dat is ook iets wat ik zo vreemd vind. Waarom zou je als nederlandse vrouw je naam veranderen in een Islamitische naam.
Ik kan me voorstellen dat mensen dan zeggen “Je bent een landverrader. Zelfs de naam gegeven door haar ouders wil ze niet meer dragen alsof ze zich schaamt om nederlander te zijn.
Veel Nederlanders zien Islam als een gevaar. Net zo’n gevaar als Hitler in 1940. Dat kan jij leuk vinden of niet, maar het feit ligt er.
Deze mensen vergelijken dit hoofddoekje met het dragen van een band met een swastika om hun arm door landverraders
Kijk eens wil dit meisje zeggen, door een hoofddoek te dragen ,hoor ik nu niet meer bij jullie maar bij hun.
Kom, laat ik haar zelf maar even aan het woord.
“Het was voor mij het zichtbare onderscheid tussen moslims en niet-moslims.”

Ik kan begrijpen dat er Nederlandser zijn die spugen op dit soort meisjes. En wie voelt zich hier superieur Bifi….
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door BFA »

ER IS OOK EEN MINDER agressieve, haatdragende versie van Islam dan die welke sommige mensen tentoonsprijden.
Volgens polls wilt 40% van de Mohammedanen hier Sharia. Het zijn heel wat meer Mohammedanen dan sommige.
In Engeland waar de Mohammedanen een beperkte Sharia verkregen hebben, roepen ze in Moskees al op tot het afhakken van handen. Nog verbaasd wat de foto van het handje kwam doen. Het is waar 40% van de Mohammedanen zich openlijk voor durft uitspreken. Hier in Europa. Tel diegeen er nog bij die zich niet openlijk durven uitspreken en je zit over de helft.

In Duitsland waren minder dan 10% overtuigde Nazis om voor verschrikkingen te zorgen waar alle Duitsers voor verantwoordelijk zijn gesteld.
Ik frons mijn wenkbrauwen over iemand als circe die mij blijkbaar ziet als iemand die een gezichtssluier draagt en iedereen zou zien als minderwaardige ongelovige, en iemand die de meest negatieve, strenge interpretatie van Islam volgt.
Ik denk dat je Circe slecht verstaat.
Voor mij ben je onderdeel van de camouflage voor hetgeen je negatieve en strenge interpretatie van Islam noemt.
Verder denk ik ook dat het onzin is om te gaan zeggen dat alle vrijheid van het westen komt en alle slechte dingen van Islam.
Vertel eens één positief ding dat Islam aan de wereld geschonken heeft.
Waaorm denk je dat die NL vrouwen zo extreem gaan?
Op 3 dagen kan men iemand een brainwash toedienen.
Jaren gespecialiseerde hulp nodig om eraf te raken.
Ik probeer juist duidelijk te maken dat je open met elkaar in gesprek moet blijven.
Voor Mohammedanen is een gesprek alleen nuttig als het als Dawa kan werken. Hun weigering van echt in discussie te gaan is de oorsprong van de nieuwe tweedeling in EUropa.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

Nog even Bifi. Doe me een plezier en kijk even naar deze video.



Vindt jij het gek dat mensen in Nederland denken dat Islam de wereld en Europa wil beheersen ? Dit is een ‘vreedzame’ moslim.
De hele motivatie van deze ‘vreedzame’ moslim heeft maar één doel: heersen over Europa.
Als vreedzame moslims al zo redeneren, wat kunnen we dan verwachten van de minder vreedzame?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

Jawel, daar heeft Allah wel aan gedacht want mannen en vrouwen hebben de GELIJKE plicht om deze verleidingen te voorkomen.

De man heeft daar net zo een grote verantwoordelijkheid in als een vrouw, door zijn gedrag. Waar jij je op baseert, is wat je ziet bij moslims die dat zelf allemaal niet zo goed snappen en mannen alles toestaan wat ze aan slechts doen en vrouwen extra extra streng controleren. Dat is belachelijk maar het gebeurt wel te vaak, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is NIET volgens Islam want die benadrukt ook de verantwoordleijkheid van de man.
waarom moeten dan enkel vrouwen een mahram hebben om buiten te mogen lopen? Moeten mannetjes ook met een mahram rondhossen?
Moeten mannen zich ook inpakken zodat andere vrouwen hun lusten niet losschieten en zich op die mannen gaan storten? Ik vind dat moslimmannetjes verplicht met een stoofpijp op hun hoofd moeten lopen, want ik word écht gek van die zwarte lokken! kan het dan niet laten om ze eens lekker in hun kont te knijpen. Met zo'n stoofpijp op hun hoofd gaat dat over. Net zoals het bij de moslimmannetjes overgaat als hun vrouwen een lap stof rond hun hoofd hebben gedraaid.
Begrijp je hoe ik me moet voelen tussen al die ongestoofpijpte moslimmannen?
Laatst gewijzigd door Manon op za jan 31, 2009 5:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Maar je hebt het over positiviteit, wat het voor hun betekent moslim te zijn.
Ik kreeg de indruk dat jij dit hele positieve verhalen vindt. Dat verhaal van Rabia die zo haar best doet om net zo vroom te zijn als Marokkaanse vrouwen en een hoofddoek op doet om dat aan de Marokkanse bevolking te laten zien. Ze heeft zelfs haar naam veranderd. Dat is ook iets wat ik zo vreemd vind. Waarom zou je als nederlandse vrouw je naam veranderen in een Islamitische naam.
Ik kan me voorstellen dat mensen dan zeggen “Je bent een landverrader. Zelfs de naam gegeven door haar ouders wil ze niet meer dragen alsof ze zich schaamt om nederlander te zijn.
Veel Nederlanders zien Islam als een gevaar. Net zo’n gevaar als Hitler in 1940. Dat kan jij leuk vinden of niet, maar het feit ligt er.
Deze mensen vergelijken dit hoofddoekje met het dragen van een band met een swastika om hun arm door landverraders
Kijk eens wil dit meisje zeggen, door een hoofddoek te dragen ,hoor ik nu niet meer bij jullie maar bij hun.
Kom, laat ik haar zelf maar even aan het woord.
“Het was voor mij het zichtbare onderscheid tussen moslims en niet-moslims.” Ik kan begrijpen dat er Nederlandser zijn die spugen op dit soort meisjes. En wie voelt zich hier superieur Bifi….
Ik lees nergens in het verhaal van Rabia dat zij zegt MEER te zijn dan een andere dame zonder sluier. Ze beschrijft waar de wens om zelf de sluier te dragen vandaan komt. Ze beschrijft haar schok dat ze ziet dat ze in Marokko minder gesluierde dames ziet als ze verwacht had. Maar ze noemt niemand slechter dan haar. Dat van die Islamitische namen tja dat ga ik zelf ook nooit doen. Ik ben en blijf Ilse (dat is mijn echte naam overigens ;-)). Maar hier gaan we weer, dat veel mensen Islam zien als gevaar, dat komt niet alleen van moslims. Ik snap het maar al te goed overigens, ik snap heel goed dat mensen hun land in razend tempo zien veranderen. Daarom benadruk ik ook steeds: praaaaaat nou eens met die mensen. Dan zul je zien dat het allemaal echt niet zo erg is. Ik werk in mijn werk dagelijks met moslims. Denk je nou echt dat ze mij willen uitroeien als Nederlandse of mij met geweld een islamitische naam willen opleggen? Een Islamitische naam geeft iemand zichzelf om te laten zien: dit ben ik, ik ben moslim, omdat het voor hun iets is om trots op te zijn. Dat mag toch? Ik snap het gevoel van Rabia wel, als ze zegt met die hoofddoek voel ik me moslima. Ze zegt, het is een onderscheid, ja dat is het toch ook, een onderscheid tussen iemand die wel in Allah gelooft en die dat niet doet. Maar daarmee bedoelt ze niet dat de een beter is dan de ander. Als ze dat wel doet, moet ze zich schamen. Dat zie ik tenminste zo: iedereen heeft het leven van Allah gekregen, en niemand is van nature beter dan de ander. Veel mensen gebruiken de term jihad negatief, maar het betekent vooral: de innerlijke strijd met jezelf, kijk naar wat je zelf kunt veranderen in positieve zin en strijd met de foute gedachten, ongeduld, onrust, haat in je eigen hart. Ik draag zelf ook af en toe de hoofddoek en dan heb ik zelf niet een superieur gevoel of een gevoel dat ik geen Nederlander meer ben. Ik heb wel zoiets van hee hier ben ik, dit is wat ik ben, accepteer het maar, want zo denk ik. Ik spuug net zoals deze Nederlandse mensen op elk gevoel van superioriteit dat moslims op dit gebied ten toon zouden spreiden. Maar omgekeerd spuug ik net zo goed op Nederlanders die zichzelf superieur voelen en een ander gehoofddoekt meisje als niet meer dan een hoofddoekje zien, want dat beschrijft Rabia maar al te duidelijk ook.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

Ik frons mijn wenkbrauwen over iemand als circe die mij blijkbaar ziet als iemand die een gezichtssluier draagt en iedereen zou zien als minderwaardige ongelovige, en iemand die de meest negatieve, strenge interpretatie van Islam volgt. ER IS OOK EEN MINDER agressieve, haatdragende versie van Islam dan die welke sommige mensen tentoonsprijden.
Je verstaat me inderdaad slecht, zoals BFA zegt.

Ik zal me proberen te verduidelijken aan de hand van een voorbeeld.

Ik ben een volgeling van Grimm, afdeling de sekte van Roodkapje. Volgelingen van Grimm, onderafdeling Roodkapje moeten zich volgens het grote heilige sprookjesboek onderscheiden van andere mensen door het dragen van een .... jawel! ROOD KAPJE. Zo weet de jager wie mede lid is van onze religie en ook de hoofdwolf weet dan wie zijn grote boodschap heeft gehoord.

Als jij me nu vraagt of ik héél erg écht geloof dat die grote boze wolf mijn oma heeft opgegeten en daarna kon praten, dan antwoord ik : "maar nee gekkie! ik ben geen fundamentalist hoor! Ik geloof ook niet oor 300% dat de grote boze wolf oma heeft opgegeten". "Maar het is wèl door mensen zoals jij die niet geloven in Grimm en Roodkapjes dat die mensen extreem gaan worden en zich afzonderen om grote boze wolf te worden en jager te spelen. En ja natuurlijk dan schieten ze wel eens een paar ongelovigen af, maar dat is allemaal jullie schuld hoor!
En ja, ik wil met mijn rood kapje kunnen gaan werken, en als ik mijn rood kapje niet mag opzetten tijdens mijn werk dan komt de boze jager of de grote boze wolf en die schiet heel het kantoor overhoop! IK EIS HET RECHT OM MET EEN ROOD KAPJE TE WERKEN" want anders mag ik later niet naar het grote boze wolf bos waar ik lustig ga rondhuppelen en paddestoelen plukken.

En als mensen me dan vragen: "waarom wil jij daar nu persé in geloven, terwijl je helemaal niet zeker bent dat de grote boze wolf je oma heeft opgegeten en nadien kon praten", dan zeg ik: jamaar, ik voel me zoo vrij met mijn rood kapje op, ik loop al huppelend over straat op zoek naar paddestoeltjes, en het geeft écht niks dat ik nu niet meer alleen mag rondlopen want later als ik groot en dood ben, mag ik helemaal alleen terug het bos in.

Begrijp je nu wat ik bedoel?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Ariel, over die video, hij zegt: als we het goede voorbeeld geven, dan kunnen we blijven in Europa en kunnen we daar blijven wonen en 'established' zijn, succesvol. Meedoen, succesvol zijn. Waar in het verhaal hoor jij overheersen?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

Een Islamitische naam geeft iemand zichzelf om te laten zien: dit ben ik, ik ben moslim, omdat het voor hun iets is om trots op te zijn
flink. en een berberse marokkaanse die haar dochter nu geen berberse naam meer mag geven, die noemt haar dan maar naar het kindbruidje van Mohammed om te laten zien hoe fier ze toch wel is dat ze haar dochter naar een misbruikt meisje kan noemen.

zoiets?

het is zuivere sektarische praat Bifi. niets meer en niks minder. Binnen een paar jaar komen de Bagwans terug of de Hare Krishna's die met hun oranje gewaden al chantend door de straten lopen.... tiens waarom vond ik dat indertijd helemaal niet zo naar als nu de vorderende islamisering? Alhoewel, de volgelingen van Jim Jones meenden ook dat ze de "geroepenen" waren. Nee, geef mij de Hare Krishna's dan maar...

HIERheb je een volledige lijst met links naar hopen sekten in Belgie! Best veel.

Raar... de drie grote monotheistische hoofdgodsdiensten staan er niet bij. De volgelingen van Grimm onderafdeling van Roodkapje staat er gelukkig ook niet bij.

Wel "goden en rituelen uit antieke godsdiensten"... waarom zijn dàt dan sekten?

ook zeer interessant:

HOE WORD JE LID VAN EEN SEKTE:

Op zoek naar bekering
Hoe word je lid van een sekte?
Aanhangers van nieuwe religieuze bewegingen menen de weg naar het heil gevonden te hebben. Tegenstanders noemen het hersenspoeling. En sociologen onderzochten hoe een bekering feitelijk verloopt.
http://www.skepsis.nl/bekering.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Hare hare hare.... :smile:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Je verstaat me inderdaad slecht, zoals BFA zegt.

Ik zal me proberen te verduidelijken aan de hand van een voorbeeld.

Ik ben een volgeling van Grimm, afdeling de sekte van Roodkapje. Volgelingen van Grimm, onderafdeling Roodkapje moeten zich volgens het grote heilige sprookjesboek onderscheiden van andere mensen door het dragen van een .... jawel! ROOD KAPJE. Zo weet de jager wie mede lid is van onze religie en ook de hoofdwolf weet dan wie zijn grote boodschap heeft gehoord.

Als jij me nu vraagt of ik héél erg écht geloof dat die grote boze wolf mijn oma heeft opgegeten en daarna kon praten, dan antwoord ik : "maar nee gekkie! ik ben geen fundamentalist hoor! Ik geloof ook niet oor 300% dat de grote boze wolf oma heeft opgegeten". "Maar het is wèl door mensen zoals jij die niet geloven in Grimm en Roodkapjes dat die mensen extreem gaan worden en zich afzonderen om grote boze wolf te worden en jager te spelen. En ja natuurlijk dan schieten ze wel eens een paar ongelovigen af, maar dat is allemaal jullie schuld hoor!
En ja, ik wil met mijn rood kapje kunnen gaan werken, en als ik mijn rood kapje niet mag opzetten tijdens mijn werk dan komt de boze jager of de grote boze wolf en die schiet heel het kantoor overhoop! IK EIS HET RECHT OM MET EEN ROOD KAPJE TE WERKEN" want anders mag ik later niet naar het grote boze wolf bos waar ik lustig ga rondhuppelen en paddestoelen plukken.

En als mensen me dan vragen: "waarom wil jij daar nu persé in geloven, terwijl je helemaal niet zeker bent dat de grote boze wolf je oma heeft opgegeten en nadien kon praten", dan zeg ik: jamaar, ik voel me zoo vrij met mijn rood kapje op, ik loop al huppelend over straat op zoek naar paddestoeltjes, en het geeft écht niks dat ik nu niet meer alleen mag rondlopen want later als ik groot en dood ben, mag ik helemaal alleen terug het bos in.

Begrijp je nu wat ik bedoel?
Om eerlijk te zijn niet helemaal. Ik hoef me iig niet van mijn volgelingen te onderscheiden door een hijab, als je dat bedoelt. Ik draag die hijab niet om me te onderscheiden, maar om andere redenen. En Allah hoort mij evengoed zonder een rood kapje op mijn hoofd. Het is een optelsom van hoe je in het leven staat, met of zonder hijab, maar door de dingen die je in het leven doet. Dus, ik geloof juist wel in die opperwolf van jou, ik noem hem Allah, zie de hijab als iets wat ten zeerste aanbevolen is door hem maar niet iets wat op zichzelf bepaalt of ik al dan niet later beloond ga worden. De dingen waar je voor beloond wordt, is een optelsom van wie je bent. En ik heb nergens gezegd dat het de SCHULD van anderen is dat iemand extremist wordt. Dat is uiteindelijk ook zijn of haar eigen ding. Ik zeg alleen, dat je als mens invloed hebt op wat anderen doen. En het keer op keer naar beneden halen van moslims heeft in ieder geval geen positief, gezond effect op ze en zal ze niet dichter brengen bij wat jij als boodschap te zeggen hebt. Mensen luisteren niet naar elkaar, ze veroordelen elkaar. Dat leidt tot afzondering, eenzaamheid, problemen en dus tot extremisme.

Ik snap dus wel waar je met je sprookje naartoe wilt. Maar de manier waarop je het hebt beschreven, sluit totaal niet aan bij hoe ik en veel moslims met mij ons geloof beleven. We praten wat dat betreft volledig langs elkaar heen. En volgens mij moet je als richtlijn gebruiken voor wat jij over mij te zeggen hebt, wat ik zelf aan informatie geef, en ook luisteren naar wat ik zeg en hoe ik het beleef. Maar ik heb bij jou een beetje het gevoel dat je dat niet wilt horen, maar stug vol blijft houden aan jouw versie van de feiten. En op basis daarvan je eigen sprookjes gaat verzinnen.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

circe wat betreft de sekten, ik was iig geen gek kneusje, en velen met mij niet, en ik heb ook niks gedaan uit onvrede met mijn leven tot dat punt toe. Ik ben een hoogopgeleide vrouw, die haar leven prima voor elkaar had. Wel voelde ik een leegte en heb die opgevuld met wat ik dacht dat ik nodig had. Net zo goed als anderen yoga gaan doen, of meditatie, of een potje gaan voetballen heb ik mijn plek in Islam gevonden. Mag dat?
Ondanks dat ik een prima leven had, toch heb ik vrijwillig die stap genomen. En opgenomen in een warm bad werd ik ook niet, ik heb het eerste jaar als moslim voornamelijk ZELF dingen gedaan, werd daarin ook niet meegesleept door vrienden of vriendinnen die me iets opdrongen of meesleepten in hun grenzeloze enthousiasme over Islam Ik heb de eerste ramadan alleen meegevast. Dus in die zin was het niet ineens super en joepie zoals op die internetpagina over sekten staat. Daar staat juist, dat de meesten hun geloof snel weer verliezen zodra ze los zijn van de bijbehorende sociale contacten. Integendeel, ik heb er aardig wat voor moeten doorstaan, waaronder dit soort gezellige discussies, veel denigrerende opmerkingen etc. etc. Ik zie mijn leven van vroeger niet als stom of slecht, ik zie mijn leven van nu niet als perfect, zoals die site ook beschrijft. Ik ben voortdurend op zoek naar balans en ben van mening dat ik niet ineens een ander persoon ben. Mensen doen van alles op zoek naar een eigen plek, de een zoekt het in comazuipen, de ander zoekt het in de natuur, de ander wordt fervent starwars fan, ik zoek het in Islam. Maar ik ben dan blijkbaar meteen lid van een sekte. Tja het zij zo.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

flink. en een berberse marokkaanse die haar dochter nu geen berberse naam meer mag geven, die noemt haar dan maar naar het kindbruidje van Mohammed om te laten zien hoe fier ze toch wel is dat ze haar dochter naar een misbruikt meisje kan noemen. zoiets?
dat een Berber geen eigen naam mag kiezen vind ik belachelijk. Een regering heeft dat niet op te leggen, niemand heeft dat op te leggen. En wat Aisha betreft. Tja daarmee heeft Mohammed wat mij betreft ook niet bepaald het goede voorbeeld gegeven en ik zou zeggen, zo hoort het nu niet meer. Ik ga het niet goedpraten. Maar nogmaals in zijn eigen cultuur en omstandigheden was hij niet perverser dan een ander. Wat mij betreft hoort het niet meer in 2009 te gebeuren en horen moslims op dit punt Mohammed niet als voorbeeld te nemen.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

heyyyy zitten er op dit forum nou echt geen andere moslims? Er zijn er toch een paar? Chaimae, en die andere jongen ik ben zijn naam vergeten, waar zijn jullie ;-) :razz:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

Ik hoef me iig niet van mijn volgelingen te onderscheiden door een hijab, als je dat bedoelt. Ik draag die hijab niet om me te onderscheiden, maar om andere redenen.
Kijk, daarin verschil ik nu van jou: ik wéét dat in de koran nét wordt gesteld dat moslima's zich door hun kleding moeten ONDERSCHEIDEN van anderen (niet-moslims) zodat ze niet worden lastiggevallen.
Niks hijab, niks burka, niks sjahal en niks niqaab: "iets van hun kleding over zich laten hangen zodat ze zich ONDERSCHEIDEN van de anderen"... een soort van uniform dus.

---------------------

Maar verder zie ik dat je mijn voorbeeld niet hebt begrepen.
Ik snap dus wel waar je met je sprookje naartoe wilt. Maar de manier waarop je het hebt beschreven, sluit totaal niet aan bij hoe ik en veel moslims met mij ons geloof beleven. We praten wat dat betreft volledig langs elkaar heen. En volgens mij moet je als richtlijn gebruiken voor wat jij over mij te zeggen hebt, wat ik zelf aan informatie geef, en ook luisteren naar wat ik zeg en hoe ik het beleef. Maar ik heb bij jou een beetje het gevoel dat je dat niet wilt horen, maar stug vol blijft houden aan jouw versie van de feiten. En op basis daarvan je eigen sprookjes gaat verzinnen.
Voor mij neem jij uit het islamitische sprookjesboek ook gewoon wat jij denkt leuk te vinden. Dat is net wat ik wou tonen. Je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag of je nu gelooft dat Mohammed écht met het vliegende paard naar de verste moskee is gevlogen, en vb. of je écht gelooft dat de aarde plat is en de zon in een modderpoel ondergaat, of dat de bergen pinnen hebben zodat de platte aarde niet al te veel gaat bewegen. Want het lijkt me praktisch onmogelijk om daar als westerse opgeleide vrouw écht in te kunnen geloven! Net zoals het veel gemakkelijker is om met een rood kapje door de straat te huppelen en te denken dat je dan paddestoelen zal tegenkomen als je maar hard genoeg blijft neurien. Maar daarbij nog eens overtuigd zijn van het feit dat wolven kunnen praten nadat ze oma's opgegeten hebben en hun kleren aangedaan, is natuurlijk nog een straatje verder dan wishful thinking en lopen te neuren met een rood kapje op je hoofd.

Nee, je zoekt een bepaalde vorm van... wat was het... balans, wat spiritualiteit. Vandaag is dat islam, maar voor hetzelfde geld had je in de jaren zestig geleefd had je voor de Hare Krishna (je kan er nog steeds bij in Durbuy) gekozen (in het beste geval, er zijn er die minder aangename keuzes hebben gemaakt om hun spiritualiteit in balans te krijgen).

Dat allemaal tot daar aan toe.

Maar dat WIJ - als seculiere personen - nu ineens plat op de grond en met RESPECT (respect! verdomme! ) moeten gaan omgaan met sprookjes als vliegende paarden en copulerende mannen met 72 hoeren terwijl hun vrouwen en kinderen lopen te verhongeren en wij dan maar moeten inspringen als "het rijke westen dat solidair moet zijn"... dàt gaat me dus écht wel te ver tegenwoordig. En neen, ik wil geen collega die met een pluim op haar hoofd meent dat zij méér ruimte moet krijgen dan een andere collega die liever met een topje en minirok komt werken! En neen, nog veel minder vind ik dan dat indien de werkgever eist dat iedereen met gepaste kledij komt werken er ineens een hoofddoek te voorschijn komt die eist dat voor haar de regels moeten worden omgebuigd omdat ze anders niet op de eerste rij kan gaan zitten als haar echtgenoot nadat hij groot en dood is met zijn 72 hoeren een floorshow gaat geven!
Dàt gaat me dus echt tever.

En nu ineens kom je nog eens met versie 27 af waarbij dé hoofdmoot van uw nieuw gevonden "religie" ineens ook niet meer telt: het voorbeeld van Mo hoeft helemaal niet worden gevolgd. Leuk; nog iets? Misschien toch een koran versie Geert wilders?

Je zei iets over het Soefisme: dat is voor de meeste moslims niet écht de islam hoor. Dat is een vorm van filosofische strekking... je moet wel weten wat je wil natuurlijk.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door BFA »

ik snap heel goed dat mensen hun land in razend tempo zien veranderen. Daarom benadruk ik ook steeds: praaaaaat nou eens met die mensen. Dan zul je zien dat het allemaal echt niet zo erg is.
Om te weten of het niet zo erg is waar die verandering naar toe gaat, moet je kijken hoe het is waar deze vandaan komt. Dat is uit de Islamterritoria. Naar landen zoals SA, Iran, Egypte, libie, Maleisie, ...
Daaaaaar is het erg.
Erg hoe Mohammedanen andersgelovigen discrimineren en vermoorden. Erg hoe de vrouwen er moeten lijden. Erg met de economie, door het ontbreken van enig onderwijsniveau dank zij Islam, erg op alle gebieden.
En geen geloofsvrijheid buiten Islam.
Denk je nou echt dat ze mij willen uitroeien als Nederlandse of mij met geweld een islamitische naam willen opleggen?
In de Koran staat vermeld dat dit enkel mag als Mohammedanen sterk genoeg zijn. Nu is het nog het tijdperk van het afpersingsgeld of Jizya en dreiging. In Denemarken is er reeds een kerk in een stukje Islamterritoria dsie afpersingsgeld betaals om de kerkgangenrs veilig te houden.Wanneer begint het echte geweld dan, over 5j, over 10j, over 15j? Veel langer zal het in ieder geval niet duren.
Kijk naar de grenzen van de Islamterritoria en zie hoe bloedig ze zijn. Alle slachtpartijen tov: Buddhisten, Hindus, Christenen, Atheisten, ... worden uitgevoerd door Mohammedanen onder het uitroepen van Allah is groot.
iedereen heeft het leven van Allah gekregen,
Hou je beledigingen voor jezelf.
Veel mensen gebruiken de term jihad negatief, maar het betekent vooral: de innerlijke strijd met jezelf, kijk naar wat je zelf kunt veranderen in positieve zin
Dit kan je enkel beweren na het onderwerp statistisch beken te hebben. Islam is dualitisch en het begrip Jihads ook.
Statistieken duiden dat 97% van de verzen en hadiths over Jihad over oorlog tegen ongelovigen en veelgodenaanbidders gaat.
Maar 3% gaat over innerlijke strijd.
Jihad is overwegend plundering, moord en verkrachting, op een klein beetje innerlijke voorbereiding na om moed te scheppen vooraleer tot actie over te gaan. (Of kinderen te verzamelen om in de vuurlinie te plaatsen, zoals Gaza zo duidelijk toont.)

Dan is er nog het sudden-Jihad syndroom, dat plaatsvind zonder voorafgaande innerlijke strijd.
De vriendelijke kruidenier van op de hoek kan plotsklaps in een moordmachine van ongelovigen veranderen, een paar uur later terug de vriendelijke kruidenier zijn. Zonder gewetenswroeging.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door olafo »

"Geloof jij écht dat je als vrouw een mankement in je hersenen hebt waardoor het nodig is je te laten bijstaan door een andere vrouwspersoon met mankement in haar hersenen als je ergens over iets moet getuigen?"
Nee dat geloof ik ook niet. Ik geloof niet in de letterlijke interpretatie in negatieve zin dat een vrouw minder is. Het gaat erom dat in de tijd van de Koran een vrouw uberhaupt niks waard was, als slavin kon worden verkocht en nul komma nul rechten had. De halve erfenis is dus al veel. Daarnaast is het zo dat in de maatschappij van de Koran, de man gewoonweg de verantwoordelijkheid hadden over hun vrouw. De man was kostwinner. En hij diende die erfenis te besteden aan het gezin waar hij als kostwinner verantwoordelijk voor was. In onze huidige tijd gaat het anders en zijn sommige regels uit de Koran niet meer van toepassing.




Mag ik je er op wijzen dat de koran het woord van allah zelf is,en dat jij daar niets aan heb te veranderen.
Of regels niet meer van toepassing zijn is niet aan jou om uit te maken.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Plaats reactie