Help!! mijn dochter is moslim

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dank je Ariel,

Ten eerste mijn engels is niet goed!!

Wat een mahraam is, geen idee!? Ga ik uitzoeken.

Eigenlijk weet ik nog heel weinig van de islam, ben mij er eigenlijk net een paar weken in aan het verdiepen. Met groete moeite, omdat ik niet kon geloven wat er stond, ik vond dit zo erg, dat ik de koran weer had weggelegd.
Zelf ben ik katholiek opgevoed, mijn kinderen ook, maar eigenlijk, eerlijk gezegd, doen we er niet zoveel meer aan.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Hier is een link die je verteld wat een mahram is.
We zoeken nu verder in het Nederlands. Laat deze informatie ook aan je kinderen lezen. Als zij je helpen dan moeten ze ook weten waar ze het over hebben.

http://comments.wordpress.com/2007/02/2 ... e-persoon/" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Hoe Nederlandse moslima's denken over verkering. Een vraag op een forum.
Spoiler! :
Salaam alaykom
Bestaan er mannen die geen relatie willen? en die op korte termijn willen trouwen? mannen die goed gelovig zijn? Die niet naar uiterlijk kijken? mannen die van normale vrouwen houden? Die voor het huwelijk niet zoenen en zoiets.......! Want je leert elkaar pas echt kennen door samen onder 1 dak te wonen!! misschien heb ik te veel eisen maar dit is wat mijn beste zuster wil en ik wil haar graag gelukkig zien!! Voldoe je aan de eisen zo moeilijk zijn ze niet want dit is een beetje de goede manier van een goed huwelijk!! Je mag best reageren en als je echt serieus bent dan mag je dit lieve,leuke, zorgzame vrouwtje leren kennen!! Inshaallah zal Allah ons verder helpen.....
Beslama

Lieverd kijk, Als die zuster iemand leert kennen via jou, dan moet jij toch contact met diegene hebben of niet.
Het mag wel als het een mahraam van jou is, maar ik ga ervan uit dat je niet naar een mahraam hier op marokko.nl zit te zoeken die met die zuster wilt trouwen. Dus contact met je kan opnemen.
Je zegt dat je geen contact hoeft met die jongen, maar hoe moet ie het anders kenbaar maken. Hij zal toch je een pm ofzo moeten sturen.. Is dat geen contact?

En natuurlijk kan die zuster afspreken met die broeder... Maar natuurlijk met een mahraam erbij. Dus het beste is dat een broeder gelijk contact heeft met een mahraam van haar.. Zonder via via wegen..

Want kijk hij zou je moeten pm-en (dat is al contact)
Jij stuurt die broeder door misschien naar die zuster (nog een contact)
En je weet de sitaann...
Misschien eerst onschuldig en zakelijk een paar pm's, dan ach jaah waarom niet mailadres geven.. We zijn toch serieus bezig. En dan ja moet je spreken op msn.. praat makkelijker ofzo...(allerlei soorten excusses) En dan een glimlachje.. Dan een roosje... Dan een hartje... Dan ik wil je stem eens horen...
Dan ik wil je echt even zien voordat ik met je trouw, want dat is best belangrijk zeggen ze dan de uiterlijk.
En dan misschien afspreken in een openbare ruimte onschuldig alleen snel de salaam geven. En dan daarna een leuke gesprek.. En dan daarna mist ie je zo erg dat ik je nog een keer moet zien. En dan wilt ie je leuke stem horen (telefoon)..

Bla Bla Bla allemaal onzin die de jongens gebruiken om een meisje te proberen te verleiden met de hulp van de sitan.

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren ofzo, allahu a3lem..
Maar ik wil alleen hiervoor waarschuwen, jammer genoeg komt dit vaak voor.
En dan misschien nog als laatst zegt de jongen nee ik wil je niet. Of moet ie trouwen met een nicht van hem uit Marokko. of vind jij hem niet meer leuk.. en dan al die zondes voor niks nopes waloe nada.

MOge allah soebhana huwa taala ons beschermen tegen al het kwade.. amieen

p.s. mijn excusses als je vind dat ik fouten zit op te zoeken, dat is inshallah niet mijn intensie maar wil inshallah gewoon dat onze zusters meer op hun hoede zijn.

Een vraag aan een imam over een huwelijk.
Spoiler! :
Vraag: Ik wil graag in het buitenland wonen, maar ik kan niet gaan zonder mahram, noch heb ik een mahram die met mij meekan. Nu kan ik gaan trouwen, maar ik wil dat alleen omwille van de mahram en niet meer dan dat. Is dat toegestaan?

Antwoord: Als u op een correcte manier trouwt met de aanwezigheid van een voogd en twee getuigen, en het huwelijk openbaar wordt gemaakt en niet in het geheim wordt gehouden, dan wordt aan alle voorwaarden van de huwelijksovereenkomst voldaan. Wellicht zal het dan een huwelijk zijn dat u zal steunen in de gehoorzaamheid aan Allah.

Het is echter niet toegestaan om het huwelijk te beperken tot een bepaalde tijd of termijn; want in dat geval is er sprake van zawaadj moet'ah (huwelijk van genot), en dit is verboden.
Nog een vraag over de mahram.
Spoiler! :
Vraag:

Mag een vrouw zonder mahram naar buiten?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het naar buiten gaan van de (moslim)vrouwen is in oorsprong toegestaan indien hier noodzaak toe is. Het is niet vereist dat zij vergezeld moet worden door een mahram, behalve als zij vreest voor Fitnah (doordat zij bijvoorbeeld wordt lastig gevallen). In dat geval mag zij alleen naar buiten gaan samen met een mahram, die haar beschermt en over haar waakt. Wel is het vereist dat zij zich houdt aan de volgende voorwaarden:

- Zij mag alleen naar buiten gaan als haar kleding voldoet aan de Islamitische voorschriften. - Zij mag niet geparfumeerd naar buiten gaan. Dit op basis van de volgende overlevering van de Profeet (vrede zij met hem): “Verbiedt niet de dienaressen van Allah om naar de moskeëen van Allah te gaan en laat hen ongeparfumeerd naar buiten gaan.” (Aboe Daawoed en Sahih verklaard door al-Albaani)

Als zij onbedekt en geparfumeerd naar buiten gaan, leidt dit slechts tot fitnah waarvan zijzelf ook het slachtoffer kan worden. Als er geen gevaar is voor fitnah en de vrouw voldoet aan de Islamitische kledingsvoorschriften, dan is er niets op tegen dat zij naar buiten gaat. Ook de vrouwen in de tijd van de Profeet (vrede zij met hem) gingen naar buiten zonder mahram.

Gebaseerd op een fatwa van Sheich Ibn cOethaymien

Het naar buiten gaan van de moslimvrouw is slechts toegestaan onder de volgende voorwaarden: Het in acht nemen van de Islamitische kledingsvoorschriften. Dit op basis van de volgende woorden van Allah (interpretatie van de betekenis): “En blijft in jullie huizen en vertoont jullie aantrekkelijkheden niet zoals dat in de vroegere tijden van de onwetendheid werd gedaan.” (Soerat al-Ahzaab: 33) -Er dient geen gevaar voor fitnah te bestaan.

-De vrouw mag slechts naar buiten met de toestemming van haar man
( Ik) en als ze nog niet getrouwd is moet ze naar haar broer luisteren, en mag ze niet zonder zijn toestemming naar buiten.
Hoe moet een goede moslim vrouw zich gedragen.
Spoiler! :
Gehoorzaamheid aan Allah (swt) en Zijn Boodschapper kan slechts verkregen worden, als hun bevelen opgevolgd worden en als men van datgene wat zij verboden hebben, wegblijft. Een manier waarop de moslimvrouw Allah (swt) en Zijn Boodschapper gehoorzaamt is, door niet alleen met een 'vreemde' man (adj-nabi) d.w.z. een man waar ze niet aan verwant is, te zitten. Als zij dit doet is dat haram. De geleerden zijn het daarover eens op basis van de volgende hadith:

''Een man mag niet alleen met een vrouw zitten, tenzij hij een mahram voor haar is en een vrouw mag niet zonder mahram reizen.''
Een man stond op en zei: ''O Boodschapper van Allah (swt), mijn vrouw is op hadj gegaan en ik moet aan die-en-die militaire veldtocht mee doen.'' Hij zei: ''Ga en verricht de hadj met je vrouw.''

De mahram is een man waar een vrouw nooit mee kan trouwen zoals haar vader, broer, oom van vaderskant, oom van moederskant etc.

De adj-nabi of 'vreemde' , is iemand waar inprincipe mee getrouwd kan worden, zelfs als hij een verwant is en wel in het bijzonder de broer van de echtgenoot en andere naaste verwanten.
Het is een vrouw verboden om met elk van deze alleen te zitten, want de Profeet (saws) zei:

''Hoed je voor het naar binnen gaan bij de vrouwen.'' Een man van de Anshar vroeg: ''O boodschapper van Allah (swt) hoe zit het dan met de zwager?'' Hij zei: ''De zwager is de dood.''

De zwager is de broer van de echtgenoot of andere naaste verwanten door het huwelijk. De woorden van de Profeet (saws): ''De zwager is de dood'',betekend dat het waarschijnlijker is, dat het kwaad uit deze hoek komt, dan van ergens anders, door het gemakt waarmee hij het huis van zijn broer binnentreedt. Het woord 'dood' wordt gebruikt als nadruk en als een strenge waarschuwing, want als ze alleen met de zwager zit, kan dit tot immoraliteit en vreselijke gevolgen leiden, die lijken op de verschrikking van de dood.

De ware moslimvrouw begaat niet zulke fouten, zoals die tegenwoordig door veel achteloze mensen gemaakt worden.

Hoe mag een moslima reizen


Spoiler! :
Vraag:
Ik heb drie overleveringen gevonden die mij in verwarring hebben gebracht. Het gaat over het reizen van een vrouw zonder Mahram. Kunnen jullie mij de betekenis van de volgende overleveringen geven?

De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Een vrouw mag geen reis van drie dagen ondernemen zonder Mahram." (al-Boechari)

De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Het is niet toegestaan voor een vrouw, die in Allah gelooft en in de Laatste Dag, om verder te reizen dan de loopafstand van drie dagen zonder Mahram." (Moeslim)

De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Het is niet toegestaan voor een vrouw om te reizen zonder een Mahram." (al-Boechari)

Vraag ontvangen op 12 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

De bedoeling van deze overleveringen is het duidelijk maken van het verbod op het alleen reizen van een vrouw zonder Mahram. Ongeacht of het hier nu gaat om een loopafstand van één dag en een nacht of van drie dagen zoals in de overleveringen wordt genoemd. Wat je moet begrijpen is dat de Arabieren als meeteenheid voor afstanden het aantal loopdagen hanteerden. Dit verbod is bedoeld om de vrouw te beschermen tegen iedere vorm van kwaad dat haar kan overkomen, wanneer zij alleen is en ver verwijderd van haar familie.

En Allah weet het beter.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

lieve ariel,

Hartstikke bedankt voor zoveel moeite !
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Je zult nu even een spoed cursus Islam moeten volgen Elisabeth. :smile: Als je vragen hebt dan moet je die maar stellen.
Spoiler! :
Bismillah arRahman arRahim inna alhamullilahi wa salatu wa salam ala Rasul lillah ama ba'd

Een vrouw mag niet reizen behalve met Mahram

Vraag:

Wat is zegt de Islamitische Wetgeving over het reizen van een vrouwelijke bediende zonder een Mahram. Is het voor haar verboden om zonder mahram uit haar land te vertrekken of is het haar verblijf in het huis waar ze gaat werken zonder mahram wat niet is toegestaan?

Antwoord:

Het is niet voor een vrouw toegestaan om te reizen zonder Mahram, of ze nou een bediende is of niet dit vanwege het feit dat de Profeet (vrede zij met hem): "Een vrouw mag niet reizen zonder Mahram." (Al Bukhari 1863 & Muslim 1338)

Wat betreft haar aanwezigheid in het huis, heeft ze geen Mahram nodig, maar het is niet toegestaan dat een man die geen familie is om met haar alleen te zijn omdat de Profeet (vrede zij met hem): "Een man mag niet afgezonderd zijn met een vrouw die geen Mahram van het is. (Al Bukhari 5233 & Muslim 1341)

"Een man mag niet alleen zijn met een vrouw want waarlijk Satan is de derde."(At-Tirmithi 2165 & Ahmad 1/18)

Overgeleverd bij Imam Ahmed door middel van een betrouwbare keten van overleveraars, op het gezag van 'Umar, Moge Allah tevreden met hem zijn.

Sheikh Abdel Azies ibn Abdelah Ibn Baaz (Moge Allah genade met hem hebben)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Ariel schreef:Je zult nu even een spoed cursus Islam moeten volgen Elisabeth. :smile: Als je vragen hebt dan moet je die maar stellen.
Thanks :) voor de snelcursus! ik hoop het allemaal bij te benen.
Nee ik ga ervoor om het allemaal bij te benen !!

Ik heb nog geen tijd gehad om mij aan te kleden :redface:
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Contact tussen niet-mahram mannen en vrouwen.
Spoiler! :
Mogen ze samen zijn? Mogen ze met elkaar praten? Mogen ze praten via de telefoon? Of via msn of sms?

Allah Subhana wa Ta'Ala zegt: "En nadert niet de ontucht; het is zedeloosheid en een kwade weg is het" (17:32) Er staat dus niet alleen dat je geen overspel moet plegen, er staat dat je er ver van af moet blijven. Je mag de zina niet eens naderen. Alles wat kan leiden tot zina is daarom verboden. Het is niet toegestaan voor een man om alleen te zijn met een vrouw.
De boodschapper van Allah, salalahu aleihi wasalam, heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal shaytaan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed en er is een soortgelijke hadith van Tirmidhi).
En Allah Subhana wa Ta'Ala zegt: “En nadert niet de onzedelijkheden, wat daarvan zichtbaar is en wat verborgen is.” (Soerat al-Ancaam: 151) “Zeg (O Mohammed) tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, (…)” (sura an Nur: 30)
En de Profeet, salalahu aleihi wasalam heeft gezegd: "Waarlijk, Allah benijdt (op een manier die bij Zijn Grootsheid past) . En de nijd van Allah vindt plaats wanneer een gelovige zich schuldig maakt aan datgene wat Allah voor hem verboden heeft verklaard."

Goed, je mag dus niet alleen zijn met een niet-mahram. Maar hoe zit het dan met dingen zoals msn of smsen?
Dit is niet toegestaan. Zoals hierboven genoemd staat er in de overleveringen van Tirmidhi (3/474; zie ook Mishkaat al-Masaabeeh, 3118):
‘Maa gala rajulun bimra’tin illa kana elshaytanu ulisahumma’,
wat betekent ‘geen man is met een (niet-mahram) vrouw, of shaytaan zal de derde zijn tussen hen.’ Het gaat hierbij om het woordje ‘gala’, dat komt van ‘galwah’, en dat houdt in: contact in het geheim of zonder mahram, op wat voor manier dan ook. Hieruit kunnen wij de conclusie trekken dat telefoon, msn, sms, enz. niet zijn toegestaan. (Wat je wel zou kunnen doen is bijvoorbeeld een msn / telefoon gesprek met meerdere personen, waaronder iemand die wel mahram is, of nodig de persoon gewoon thuis uit, of laat een familielid met de andere persoon praten.) Bij msn kan je het ook nog bekijken op de manier dat het niet toegestaan is om met een niet mahram in één ruimte te zijn, dus ook niet in een ‘virituele kamer’.

Hoe zit het dan met gewoon praten?
In het kort, wat de fuqaha’ hebben gezegd over de stem van de vrouw, is dat ze op zichzelf geen ‘awrah is, en er is niks mis mee om ernaar te luisteren als het nodig is. Dus ze verbieden het niet om ernaar te luisteren, maar er zijn voorwaarden; De vrouw mag niet op een speciale manier gaan praten, met een zachte stem of juist harder.
Let op de volgende aya: “Oh vrouwen van de Profeet! Jullie zijn als geen van de vrouwen. Als jullie godvrezend zijn, wees dan niet bedeesd bij het spreken, opdat niet iemand in wiens hart een ziekte is (of hypocrisie, of een slecht verlangen, enz.) een verlangen zal krijgen, maar spreek op een behoorlijke manier.” (al-Azhaab 33:32)
De conclusie is dat als een vrouw met een niet-mahram spreekt, ze zich moet houden aan wat er in de aya staat. Ze moet wegblijven van wat verboden is en haar plichten nakomen. Ze mag alleen spreken als het nodig is, en alleen over toegestane en eerbare zaken, niet over slechte. Tussen een vrouw en een niet-mahram man mag er niet gesproken worden met dubbele betekenis, toespelingen, kletsen, grapjes maken, flirten of op een speelse manier, zodat er geen plek is voor uitingen van verlangens en twijfels. Het is niet verboden voor vrouwen om met niet-mahrams te spreken als het nodig is, zoals wanneer je iets koopt of een andere financiële transactie doet, omdat het in dit geval nodig is voor beide partijen om te spreken. Een vrouw mag ook een geleerde vragen over een Islamitische zaak, en een man mag een geleerde vrouw zulke dingen vragen, zoals staat in verschillende teksten in de Qur’an en Sunnah. Bron: al-Mufassal fi Ahkaam al-Mar’ah door ‘Abd al-Kareem Zaydaan, vol. 3/276)

Maar waarom al die strenge regels?
Die zijn er om ons te behoeden voor de grote, grote zonde die zina heet. Zina betekent seksuele gemeenschap tussen een man en vrouw die niet getrouwd zijn. Of het nu gaat om overspel waarbij de man en de vrouw getrouwd zijn of niet getrouwd zijn. De islam beschouwt zina hoe dan ook als een grote zonde.
De Profeet, salalahu aleihi wasalam, verklaarde dat zina de grootste zonde is na shirk (iemand anders aanbidden naast Allah). Hij zei: "Er is na shirk geen grotere zonde in de ogen van Allah swt dan een druppel zaad, die een man in de schoot uitstort die niet wettig is voor hem." (Buchari).
De islam verafschuwt overspel en zet de moslim ertoe aan zich verre van alles te houden, wat een stapje dichterbij naar dit kwaad kan leiden. Omdat een hartstochtelijke blik naar een onbekende vrouw zo een eerste stap kan zijn wordt dit door de profeet Allahs vrede en genade zij met hem in de volgende bewoordingen verboden: "Het overspel van de benen is het lopen (met een slechte intentie naar een vrouw die niet wettig is voor een man) en het overspel met de handen is het aanraken en strelen (van zo’n vrouw) en het overspel van de ogen is haar hartstochtelijke blikken toewerpen."

Wat is de straf op zina? In de Qur’an staat duidelijk wat de bestraffingen zijn: "En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent" (4:16)
"En als twee mannen onder u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol" (4:16)
"Geselt iedere man en vrouw die ontucht hebben gepleegd met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing" (24:2) De Profeet Allahs vrede en genade zij met hem heeft ook gezegd: "Neem dit van mij aan, aanvaard dit van mij. Allah heeft nu ongetwijfeld de weg voor hen duidelijk gemaakt. Voor ongetrouwde personen is de bestraffing honderd zweepslagen en een jaar verbanning. Voor getrouwde personen is de bestraffing honderd zweepslagen en steniging tot de dood erop volgt." (Buchari) Verder, als een persoon een moslim beschuldigt van overspel en dit niet kan bewijzen door 4 ooggetuigen dan zal deze aanklager met 80 zweepslagen bestraft worden.

Kan je je voorstellen wat een grote zonde zina is in de ogen van Allah Subhana wa Ta’Ala? Allah, de Meest Barmhartige. En Hij gebiedt dat een persoon die zina pleegt zo zwaar gestraft moet worden!
Moge Allah Subhana wa Ta’Ala ons beschermen tegen zina, ons beschermen tegen de zaken die leiden tot zina en tegen de shaytaan. Moge Allah Subhana wa Ta’Ala ons leiden op het rechte pad insha'Allah, ameen.

Selaam aleikum wa Rahamtulahi wa Barakatuhu
Een vrouw die zonder mahram reist
Spoiler! :
De Boodschapper van Allah heeft gezegd: “Het is niet toegestaan voor de vrouw die gelooft in Allah en de Laatste Dag om een eendaags afstand te reizen zonder de aanwezigheid van een mahram.” [1]. Wanneer een vrouw zonder mahram reist, bemoedigt dit de corrupte mensen om op haar te azen vanwege haar zwakheid; haar eer zal minstens worden geschaad.

Dit verbod is ook van toepassing op een vrouw die per vliegtuig reist, ook als –zoals vaak wordt beweerd – de ene mahram haar brengt en de andere mahram haar ontmoet op de plaats van bestemming. Wie gaat er tijdens de reis naast haar zitten? Wat als technische problemen het vliegtuig doet afwijken naar een ander vliegveld, of als de vlucht is geannuleerd? Wat als…? Er zijn te veel verhalen over zaken die verkeerd gingen.

Om iemand als mahram te beschouwen, moet hij voldoen aan vier voorwaarden: hij moet een Moslim zijn, over de leeftijd van puberteit zijn, bij volle verstand zijn, en man zijn.

Abu Sa'eed al-Khudri zei: "De Boodschapper van Allah heeft gezegd: 'Geen vrouw die gelooft in Allah en de Laatste Dag zou een reis van drie dagen of meer alleen moeten reizen, tenzij haar vader, zoon, man, broer of andere mahram met haar is." [2].
Mag een vrouw alleen reizen?
Spoiler! :
Vraag

Mag een vrouw van Nederland naar Marokko of naar Mekka (Hadj) met het vliegtuig reizen zonder mahram, aangezien zij er binnen 3 uurtjes al is?

Antwoord

Nee, dat is niet toegestaan. Dit is omdat de Profeet (صلى الله عليه وسلم) heeft gezegd: "Een vrouw reist niet, behalve met een mahram."

En Sheikh Mohammed Ibn Saalih Al-'Oetaymin heeft gezegd:
Haar Hadj is geldig, maar haar daad en haar reis zonder een mahram zijn niet toegestaan, en ze zijn daden van ongehoorzaamheid tegenover Allah en Zijn Boodschapper (صلى الله عليه وسلم).

De mahram voor een vrouw is haar echtgenoot, of een volwassen mannelijk familielid waarmee de vrouw nooit wettig kan trouwen.

Binnen de wettelijke bepaling van de Islamitische wetgeving is er een wet die voorschrijft dat de moslim vrouw geen lange reizen (iets meer dan 70 km) in haar eentje mag maken. De reden is: veiligheid en bescherming van de moslim vrouw.
Abu Said al-Khudri heeft overgeleverd dat de Profeet (صلى الله عليه وسلم) zei: 'Laat geen enkele vrouw alleen reizen voor meer dan drie dagen (70 km) tenzij haar echtgenoot of mahram met haar is.' (Moeslim)

Maar er bestaat een kleine groep van juristen die specifiek t.b.v. de Hadj toestaan dat de vrouw zonder mahram reist, maar wel in een groep (van vrouwen) waardoor haar veiligheid gegarandeerd blijft. Deze uitzondering is alleen in zaken voor de Hadj, en niet voor andere reizen!

De voorwaarden waaraan voldaan moet worden om een mahram te zijn:

de man moet een moslim zijn

volwassen en bij zijn verstand

en dat de man een man is die volgens de wetgeving van Allah niet met desbetreffende vrouw kan trouwen. Als hij niet aan deze eigenschappen bezit, dan is hij geen mahram.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Elisabeth, moest je dochter zeggen dat je ernstig moet blijven, kan je steeds duidelijk maken dat ZIJ begonnen is....

Misschien dat haar zussen en broer wel uit de voeten kunnen met het Engels? Volgende site is een imam uit Zuid Afrika die vooral antwoorden geeft aan Pakistaan/Indische moslims heb ik de indruk, veel vragen komen uit UK.

er is een zoekfunctie en een onderverdeling. Je kan alvast beginnen met "woman" en "marriage".

(o ja, de 3-daagse loopafstand wordt daar ergens geschat rond de 76 km, dat is dus héén en weer samen, vrouwen mogen dus nooit verder dan +/- 40 km van huis weg zonder mahram begeleiding! - ik zie net dat de imam van Ariel blijkbaar trager loopt in het Nederlands, die houdt het op 70km (2x35)) Het wordt leuk voor je bekeerlingske.

vraag het aan de imam (zie links de lijst, of boven de search functie): http://www.askimam.org/about.php" onclick="window.open(this.href);return false;

VRAGEN OVER HET HUWELIJK: http://www.askimam.org/fatwa/fatwaList.php?fid=22" onclick="window.open(this.href);return false;

VRAGEN OVER DE TOESTAND VAN DE VROUW: http://www.askimam.org/fatwa/fatwaList.php?fid=40" onclick="window.open(this.href);return false;

____________________________________________________________________________________

BELANGRIJK

Je vertelde ons dat ze reeds een erfenis van haar vader heeft ontvangen (naar Nederlands recht uiteraard). Dat betekent dat ze EVENVEEL als haar broer heeft ontvangen!

VOLGENS ISLAM MOET ZE DAN DE HELFT VAN HAAR ERFENIS AAN HAAR BROER DOORGEVEN: de broer erft namelijk het DUBBELE van hetgeen zijn zuster erft!
Als ze dat niet doet gaat ze natuurlijk branden in de hel waar Allah haar steeds opnieuw van vers vel gaat voorzien zodat het heel erg pijnlijk blijft voor eeuwig. De hel zit trouwens vol met ondankbare islamitische vrouwen volgens Mohammed.

Koranvers: 4.11
11. God gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door God. Voorzeker, God is Alwetend, Alwijs.
:smile: :smile: :smile:
SLA ZE DAAR MAAR AL MEE ROND DE OREN!

(en ondertussen kan je dat gedeelte van haar kapitaal veilig stellen!)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Buitenshuis werken
Spoiler! :
De Islam verbiedt de vrouw niet om buitenshuis te werken. Zolang ze zich maar houdt aan de volgende richtlijnen:

Ze moet de behoefte hebben om dit werk te doen en de samenleving moet haar hiervoor ook nodig hebben. Dit kan alleen maar wanneer er geen man gevonden kan worden die dit werk kan doen.

Ze moet dit doen nadat ze haar eigen werk (haar taken in huis) heeft afgemaakt. (de taken binnenshuis komen op de eerste plaats).

Deze baan moet uit te voeren zijn in een omgeving waarin ze niet in contact staat met mannen. Voorbeelden hiervan zijn: het onderwijzen van vrouwen, het verplegen van vrouwelijke pati?nten. Bovendien mag ze niet in contact staan met mannelijke collega's.

Evengoed is er niets dat haar beperkt in het opdoen van kennis over de Religie - sterker nog, ze is hiertoe verplicht. En er is niets dat haar beperkt in het onderwijzen van de Religie, zolang als dat nodig is en als haar lessen worden gehouden in een omgeving die alleen uit vrouwen bestaat. Er is niets mis met het bijwonen van bijvoorbeeld lessen in een moskee enzovoort. Men moet gewoon opletten dat deze lessen zich gescheiden houden van de mannen. Men kan dit afleiden uit het voorbeeld van de vrouwen die in het begin van de Islam leefden (ofwel de Sahaabiyaat, vrouwelijke metgezellen). Zij werkten en studeerden en gingen naar de moskee. (Dit komt uit de boek: Tanbeehaat ?alaa Ahkaam takhtassu bil-Mu?minaat van Sjeikh Saalih Al-Fawzaan)
Bruidsschat.
Spoiler! :
In de naam van Allah, de meeste Barmhartige de meeste Genadevolle
‘Een bruidsschat die veel kilo’s goud waard is. Liefde die niet te betalen is. Ieder mens is gedomineerd door de wet van liefde. Een ijverig verlangen in de ene en een kalme onverschilligheid in de andere. Zonder een bruidsschat kunnen deze verlangens nooit met elkaar gedeeld worden. Traditie, onzin of pure noodzaak?’

Al naar gelang men de ware heeft gevonden, beginnen de onderhandelingen met de ouders over de bruidsschat. Onenigheid over de hoogte van de bruidsschat kan soms de partners uit elkaar drijven. Een verplichting als het overhandigen van een huwelijksgift, kan wellis waar de aanleiding zijn dat onderhandelingen betreffende een huwelijk mislukken. Onwetendheid en begeerte vormen meestal de basis van deze onenigheid. In deze verregaande materialistische wereld, is de mens niet meer op zoek naar iets dat verder reikt dan de kortstondige materiële genoegdoening. Men is namelijk verzeild geraakt in een materialistische benadering van belangrijke religieuze aspecten van dit leven.
Het huwelijk wordt in de islam ook gezien als een 'zakelijke' overeenkomst, waarbij men zich door middel van een geschreven contract aan een aantal rechten en plichten ten opzichte van elkaar verbindt. De belangrijkste hiervan wil ik kort noemen.
Spoiler! :
1. De man wordt gezien als hoofd van het gezin, als leider, of liever als eindverantwoordelijke. Hoewel de vrouw haar man in principe moet gehoorzamen, mag de man dit niet zien als vrijbrief voor autoritair gedrag. Zeker bij het nemen van belangrijke beslissingen behoort hij met zijn vrouw te overleggen en haar om advies te vragen. Doet hij dat niet, en eist hij van zijn vrouw absolute gehoorzaamheid, dan is van een harmonisch gezinsleven natuurlijk geen sprake.

2. Het is de taak van de man om het gezin van al het nodige te voorzien. Dat wil zeggen dat de man kostwinner is en zijn vrouw en kinderen tenminste recht hebben op voedsel, kleding en huisvesting. Een man mag zijn vrouw nooit dwingen om te werken om daarmee mede in deze basisbehoeften te voorzien. Anderzijds mag een vrouw natuurlijk uit eigen beweging een bijdrage leveren. Als een man zich niet aan deze verplichting houdt, of bijvoorbeeld zijn geld aan allerlei luxe-artikelen besteedt terwijl zijn vrouw met tweedehands kleding genoegen moet nemen, dan geeft dit de vrouw het recht een scheiding aan te vragen.

3. De islam kent geen gemeenschap van goederen. Wat de man meer verdient dan voor de dagelijkse levensbehoeften nodig is, kan hij naar believen voor zichzelf besteden. Wat de vrouw eventueel meebrengt, erft of verdient (er is voor vrouwen geen verbod om buitenshuis te werken) is alleen voor haar; haar man kan daar geen enkel recht op doen gelden.

4. Een islamitisch huwelijk is niet geldig zonder bruidsschat, dat wil zeggen een cadeau dat de man aan zijn aanstaande vrouw geeft. Dat kan een geldbedrag zijn, mooie kleding of een simpele ring. Er zijn geen bijzondere voorschriften voor, zolang het maar in overeenstemming is met de wensen van de bruid en de financiële mogelijkheden van de bruidegom. Zij moeten hierover dus van tevoren overleggen en desnoods onderhandelen. De bruidsschat is een cadeau van de bruidegom aan zijn bruid. Hij kan deze later dus nooit terugeisen. Ook is het niet de bedoeling dat hij het meisje van haar ouders koopt, zoals in sommige culturen nog steeds gangbaar is

Een bruidsschat (مهر mahr of صداق sadāq), door de man aan de vrouw te geven, is een voorwaarde voor een geldig huwelijk op basis van Soera De Vrouwen 4: En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Als zij echter naar haar eigen behagen u er een gedeelte van kwijtschelden, geniet daarvan met genoegen en heilzaam gevolg. De bruidsschat wordt door de man aan de vrouw gegeven en kan dienen als noodvoorziening in geval van echtscheiding of overlijden van de man. .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

circe schreef:Elisabeth, moest je dochter zeggen dat je ernstig moet blijven, kan je steeds duidelijk maken dat ZIJ begonnen is....

____________________________________________________________________________________

BELANGRIJK

Je vertelde ons dat ze reeds een erfenis van haar vader heeft ontvangen (naar Nederlands recht uiteraard). Dat betekent dat ze EVENVEEL als haar broer heeft ontvangen!

VOLGENS ISLAM MOET ZE DAN DE HELFT VAN HAAR ERFENIS AAN HAAR BROER DOORGEVEN: de broer erft namelijk het DUBBELE van hetgeen zijn zuster erft!
Als ze dat niet doet gaat ze natuurlijk branden in de hel waar Allah haar steeds opnieuw van vers vel gaat voorzien zodat het heel erg pijnlijk blijft voor eeuwig. De hel zit trouwens vol met ondankbare islamitische vrouwen volgens Mohammed.

Koranvers: 4.11
11. God gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door God. Voorzeker, God is Alwetend, Alwijs.
:smile: :smile: :smile:
SLA ZE DAAR MAAR AL MEE ROND DE OREN!

(en ondertussen kan je dat gedeelte van haar kapitaal veilig stellen!)

Dank je Circe :P
lieve groetjes,
elisabeth
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Ooooh jouw dochter heeft dus geld...weten we gelijk waarom de familie van haar moslim ook uiteindelijk bijdraaide...

Elisabeth, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat als dat geld voor hem en zijn familie ontoegankelijk mocht worden, zijn interesse in jouw dochter totaal zou verdwijnen.

Jouw dochter heeft een oudere broer, prima zo, die kan dan gelijk het spel meespelen en "baas" worden over haar, haar in de gaten houden om te zien of ze met mannen spreekt, zelfs bij haar inwonen als ze niet terug naar huis komt wonen en als haar mahraam optreden. Jullie moeten het spel heel tactisch spelen, zogenaamd katholieker worden dan de paus, islamitischer dan de imam dus...laat haar geen enkele vrijheid meer, steeds begeleid naar de les en zo, niks geen boodschappen alleen, steeds thuis zitten en gecontroleerd worden...als ze erop tegen komt zeg dan dat je de zuivere islam toepast omdat je daar wel iets in ziet...misschien wordt jij ook moslima, maar dan eentje van de strengste soort...

Je dient ONDER ALLE BEDING het geld van je dochter veilig te stellen, laat je andere kinderen hierbij helpen en op haar inpraten, zeg dat ze sowieso het geld niet nodig heeft aangezien haar moslim man haar en haar kinderen zal onderhouden, dat de helft ervan naar haar broer dient te komen volgens de islam, dat ze naar haar mahraam moet luisteren en hem moet gehoorzamen, want als moslima is ze nooit zelfstandig, van haar vaders autoriteit komt ze onder die van een andere man...

Goede moed Elisabeth, we zijn er voor jou.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dutch schreef:Je dient ONDER ALLE BEDING het geld van je dochter veilig te stellen, laat je andere kinderen hierbij helpen en op haar inpraten, zeg dat ze sowieso het geld niet nodig heeft aangezien haar moslim man haar en haar kinderen zal onderhouden, dat de helft ervan naar haar broer dient te komen volgens de islam, dat ze naar haar mahraam moet luisteren en hem moet gehoorzamen, want als moslima is ze nooit zelfstandig, van haar vaders autoriteit komt ze onder die van een andere man...

Goede moed Elisabeth, we zijn er voor jou.
Dank Dutch, voor deze woorden.
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Pilgrim »

Welkom op deze site Elisabeth,

Ik weet niet of ik je veel kan helpen met je situatie. De anderen zoals Ariel en Dutch zijn wat dat betreft veel deskundiger dan ik. Je zou echter ook 'tante Latifa' om advies kunnen vragen. Tante Latifa is immers gespecialiseerd in dit soort kwesties. Ze is via ons portaal te vinden en je kan haar ook in het Nederlands om advies vragen. Vreemd dat niemand daar nog aan gedacht heeft.

http://dutch.faithfreedom.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dank je Pilgrim,

Nu begrijp ik ook waarom haar vriend, nadat ik ze samen had uitgenodigd niets gebruikt heeft bij ons!
Water dat was prima, zijn appelgebak liet hij staan, hoefde niet. DAt ik op een gegeven moment een opmerking daarover maakte. Toen heeft hij waarachtig een snoepje genomen (die hij zelf mee had gebracht voor mij).
Geen kippensoep, maar water. Alleen vlak voor zij weg zouden gaan vroeg hij om een kopje koffie.

Nou dat is toch geen dure klant wel, maar wat moet je er mee :crying:
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

nou ja, jullie zaten lekker een glaasje witte wijn of een biertje te drinken zeker?

en stel je voor dat je in het appelgebak VARKENSVET had gedaan! of een geut rhum in de kippensoep (zou dat lekker zijn?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door BFA »

een geut rhum in de kippensoep (zou dat lekker zijn?)
Natuurlijk. Cognac of Calvados in de appeltaart is ook heerlijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door PollyCorrect »

elisabeth schreef:Dank je Pilgrim,

Nu begrijp ik ook waarom haar vriend, nadat ik ze samen had uitgenodigd niets gebruikt heeft bij ons!
Water dat was prima, zijn appelgebak liet hij staan, hoefde niet. DAt ik op een gegeven moment een opmerking daarover maakte. Toen heeft hij waarachtig een snoepje genomen (die hij zelf mee had gebracht voor mij).
Geen kippensoep, maar water. Alleen vlak voor zij weg zouden gaan vroeg hij om een kopje koffie.

Nou dat is toch geen dure klant wel, maar wat moet je er mee :crying:
wat een onbeschofteling!!

Ik had met mijn cursus een gemeenschappelijke maaltijd georganiseerd. Een student zou een heerlijk kipgerecht maken.
Had één van de moslims hem zachtmoedig verplicht wel een halal kip te halen, tijdens de pauzes zat ie daar de hele tijd over te zemelen!
Een andere strenge moslima KWAM gewoon niet naar school die dag!

Het is me genieten hoor, cursussen geven in multiculti land. :ohmy:
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door PollyCorrect »

circe schreef:nou ja, jullie zaten lekker een glaasje witte wijn of een biertje te drinken zeker?

en stel je voor dat je in het appelgebak VARKENSVET had gedaan! of een geut rhum in de kippensoep (zou dat lekker zijn?)
ik zou het eerder omgekeerd doen: cognac over de taart, en kip met varkensgehaktballetjes, typisch Hollands toch!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Als deze schoonzoon in spé nog eens langs komt Elisabeth, haal dan enkel hallal voedsel in huis en leg er de nadruk op dat hij het met een gerust hart kan eten. Zo toon je je goede wil en begin dan verder over de bruidschat die je voor je dochter wil, of beter nog die een mannelijk familielid voor haar wil. Vraag ook wanneer je zijn ouders kan ontmoeten om één en ander voor de financiele kant van de zaak te bespreken, maak hem desnoods wijs dat je naar india kan gaan, natuurlijk vergezeld van een mannelijk familielid. Vraag hem ook het telefoonnummer en preciese adres van zijn ouders.
Is er hier onder de forummers niemand die de taal van deze man spreekt ? Elisabeth, ga eens na welke taal hij precies spreekt, dan zoeken we iemand die de familie desnoods kan opbellen en in hun eigen taal jouw eisen kan overmaken...eens zien of ze dan nog zo enthousiast jouw dochter zullen willen. Ik maak me sterk dat ze op het Indiase consulaat of de ambassade jou misschien wel kunnen helpen met deze stappen...

Maak van alle hout pijlen Elisabeth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Op internationaal kan ik vast wel iemand vinden die een brief voor je wil schrijven.
In Haiderabad zijn de gesproken talen zijn Urdu, Telugu en Hindi.
Er is vast wel een afvallige moslim die een van die talen spreekt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Chaimae »

Een moslima die een relatie heeft? Weet ze wel welk straf daar op staat? Pak een stok en geef haar 80 slagen. Mocht ze je verbaasd aankijken, zeg dan dat je slechts haar religie omzet in daden, en ze heel inconsequent is. Ze zal dus dus een eind moeten maken aan haar relatie, door berouw te tonen. De eisen aan berouw zijn dat ze onmiddelijk stopt met de zonde, de relatie dus, en er oprecht spijt van heeft.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

Dutch schreef:Als deze schoonzoon in spé nog eens langs komt Elisabeth, haal dan enkel hallal voedsel in huis en leg er de nadruk op dat hij het met een gerust hart kan eten. Zo toon je je goede wil en begin dan verder over de bruidschat die je voor je dochter wil, of beter nog die een mannelijk familielid voor haar wil. Vraag ook wanneer je zijn ouders kan ontmoeten om één en ander voor de financiele kant van de zaak te bespreken, maak hem desnoods wijs dat je naar india kan gaan, natuurlijk vergezeld van een mannelijk familielid. Vraag hem ook het telefoonnummer en preciese adres van zijn ouders.
Is er hier onder de forummers niemand die de taal van deze man spreekt ? Elisabeth, ga eens na welke taal hij precies spreekt, dan zoeken we iemand die de familie desnoods kan opbellen en in hun eigen taal jouw eisen kan overmaken...eens zien of ze dan nog zo enthousiast jouw dochter zullen willen. Ik maak me sterk dat ze op het Indiase consulaat of de ambassade jou misschien wel kunnen helpen met deze stappen...

Maak van alle hout pijlen Elisabeth.

Goedenmorgen,

de taal die ze spreken is urdis, zeg ik het zo goed?

Oke we zullen hem nog een keer uitnodigen, met halal vlees, ik hooop dat het helpt, want ik had van mijn dochter gehoord, dat als er varkensvlees al ooit in de pan heeft gezeten dat hij dan uit die pan ook niet meer eet!?
Converseren gaat ook heel moeilijk met hem omdat hij engels praat, gelukkig was mijn zoon er bij. Die keek mkij af en toe vreemd aan, want achteraf vertelde mijn zoon dat hij steeds in de verdediging ging als we wat aan hem vroegen. Wel verstaat hij nederlands, dus we waren voorzichtig.

Vorig jaar op deze tijd had mijn dochter inderdaad een zwak moment, het ging niet goed op school ze kon geen stageplek vinden, waar ze toen wel heel veel voor deed. Op dat moment is ze hem tegen gekomen.

Ze woont samen met haar zus in een grote stad, daar vertelde ze tegen dat ze het hele jaar hier al ongelukkig is, dat ze er niets aan vind meer hier. Dat als ze straks in India zit we een maand lang geen kontakt met haar moeten zoeken. pppfft....
Mijn oudste dochter gaat vandaag naar haar toe, ik bel haar vanavond, ga nu de hele dag naar mijn middelste dochter, waar zij dus mee samen woont, die heeft een huis gekocht.

Ik spreek jullie later op de dag weer heel graag
lieve groetjes,
elisabeth
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

als er varkensvlees al ooit in de pan heeft gezeten dat hij dan uit die pan ook niet meer eet!?
OMG :question:

Zelfs WIJ hadden aan zoiets nog nooit gedacht!

Nou, gelukkig dat ik thuis de Stainless Steel pot voor kip, die voor koe, die voor schaap en die voor varken heb.... en in die ovalen pot doe ik enkel vis... JIJ OOK? :cool: bespaart lekker op het afwaswater... zouden ze dat soms ook zo doen in Indië?
Die vuile hollanders toch hé! weten geeneens hoe een pot af te wassen! tss... tssss....


Al gedacht aan het plaatsen van een toiletemmer in je toilet? Voor het geval je WC naar de verkeerde kant staat. Hij mag zich namelijk niet ontlasten met zijn aarsopening richting Mekka. Kan je ff checken aub?

Uw zoon hoeft helemaal niet in de verdediging volgens mij: mijnheertje overtreedt de islamitische wet door alleen met je dochter te willen zijn en voor het huwelijk sex met haar te hebben. In India had uw zoon beiden al vakkundig onthoofd. Misschien dat hij daarom zo uit de hoogte doet? Oneerbaar volkje die Hollanders...


--------------------

Je dochter kan misschien wel in een verregaande vorm van depressie zitten als ik het zo hoor en dan ben je natuurlijk zeer vatbaar voor dingen die je alle eigen initiatief of verantwoordelijkheid ontnemen. (nu moet je links gaan, nu moet je zitten, nu mag je iets in je mond stoppen.... "oef heerlijk, hoef ik niet meer zelf te beslissen").
Maar zo te horen speelt ie het spelletje wel héél fundamenteel. Heeft ie ook een baard? vuistlang?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Even nog een praktisch link naar een juridisch forum waar je allerlei vragen kan stellen en waar juristen je dan van antwoord voorzien.

Ik zou de vraag zelf stellen maar heb ooit eens geregistreerd en vierkant mijn Nickname vergeten en zo te zien kan ik niet dubbel registreren met hetzelfde IP nummer. Ambetant.

http://www.juridischforum.be/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

je kan alvast eens vragen welke mogelijkheden je hebt om haar ofwel tegen te houden ofwel haar kapitaal veilig te kunnen stellen in Nederland of in Europa.

Zolang zijzelf aan haar geld kan is het een fluitje van een cent om haar ginds vast te houden (de eerste maand al géén contact meer? waarom?) tot ze haar handtekening zet om alles over te schrijven hé.

Misschien haar ervan overtuigen om een volmacht te geven en dan van zodra ze weg is het geld veilig stellen? niet nog eerst ee maand wachten natuurlijk.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
elisabeth
Berichten: 111
Lid geworden op: vr feb 13, 2009 9:41 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door elisabeth »

circe schreef:[Je dochter kan misschien wel in een verregaande vorm van depressie zitten als ik het zo hoor en dan ben je natuurlijk zeer vatbaar voor dingen die je alle eigen initiatief of verantwoordelijkheid ontnemen. (nu moet je links gaan, nu moet je zitten, nu mag je iets in je mond stoppen.... "oef heerlijk, hoef ik niet meer zelf te beslissen").
Maar zo te horen speelt ie het spelletje wel héél fundamenteel. Heeft ie ook een baard? vuistlang?
Dit zou inderdaad ook zomaar kunnen!? Maar om nu een therapeut te zoeken zal niet lukken denk ik zomaar.

Haar zus heeft geprobeerd om vandaag bij haar te komen, maar dat is niet gelukt, ze hield de boot af!

Wel heb ik haar kunnen overhalen om donderdag te komen, om er een gezellig dagje van te maken :wink: .
Zodat ik haar met termen om de oren kan slaan, ze zal versteld staan, zeiden mijn andere kinderen al :wink:

Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat ze niet eerlijk naar anderen toe is geweest, (er was aan twee vriendinnen belooft dat die op haar kamer en op haar zus haar kamer mochten wonen, maar dat heeft ze terug gedraait omdat ze wil dat haar vriend nu bij haar komt wonen, ze wonen met zijn drieen op een studentenappartement) nu vraag ik mij af, weet een van jullie zo snel iets te vinden in de koran wat daar over gaat, zodat ik dat ook kan gebruiken.

Verder ga i k mij straks verdiepen in de juridische site.

Dames weer heel erg bedankt!!
Laatst gewijzigd door elisabeth op ma feb 16, 2009 7:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
lieve groetjes,
elisabeth
Plaats reactie