Djinns

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Djinns

Bericht door Ariel »

Ik wil graag weten hoe onze Moslims en de rest van het forum over Djinns denken.
Geloven jullie in Djinns, zijn jullie misschien bang van Djinns ?

Ik raad iedereen aan even naar het volgende filmpje te kijken.
Graag tot het eind af kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=isnhn8jrqCQ
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: Djinns

Bericht door Navane »

Ariel schreef:Graag tot het eind af kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=isnhn8jrqCQ
Geweldig. Kan niet verbeterd worden.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Djinns

Bericht door Thomas »

Ariel schreef:Ik wil graag weten hoe onze Moslims en de rest van het forum over Djinns denken.
Geloven jullie in Djinns, zijn jullie misschien bang van Djinns ?

Ik raad iedereen aan even naar het volgende filmpje te kijken.
Graag tot het eind af kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=isnhn8jrqCQ
En dan roept Islaminside en consorten de "geleerden" erbij om zijn gelijk aan te tonen.
Geleerden als deze sjeikh...........

Sorry hoor maar je kunt mij opvegen.
Ik lig helemaal krom onder mijn bureau :D :D :D :D

Met vr.gr.

Sjeikh Thomas :evil:

PS Ik vind djinns het einde!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In dit verband kan ik ook een ander filmpje aanraden. Helaas is op het moment Menri TV weer eens gehackt. Misschien doet deze link het
http://64.233.183.104/search?q=cache:Si ... ssed+Girl&

memri TV http://www.memritv.org/
film nr. #1289 - Saudi Koranic Healer Sheik Munir Relates Healing of Jinn-Possessed Girl, by Removing Large Quantities of Cloth out of Her Body
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hij heeft het aan alle dokters op de HELE wereld laten zien. :razz:
Ik ben benieuwd of artsen in Nederland op de hoogte zijn van dit fenomeen.


Leuk filmpje....

Kom op Moslims en bijna moslims...

Wat vinden jullie van Djinns.
Geloven jullie dit?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik wil nog even verder spreken over djinns, want eigenlijk ben ik heel geïnteresseerd in djinns.

Wat is een djinn.

Wikipedia zegt dit over de djinn
Een djinn (Arabisch: جن)is een onzichtbaar wezen, dat volgens Islamitische overleveringen, die aan bod komen in de Koran, bezit kan nemen van mensen. In de Koran heeft de 72e soera als titel: Al-Djinn, maar uitspraken over deze wezens komen door de gehele Koran voor. Niet alle djinns worden tot de boze machten gerekend; er zijn ook djinns die bij de goede machten horen, hetgeen een bredere betekenis van het verwante begrip demon, of daimon behelst, dan in het Westen tegenwoordig gebruikelijk is. In het soefisme, de occulte traditie van de islam, nemen de djinns een bijzondere plaats in
http://nl.wikipedia.org/wiki/Djinn


Vroeger als kind had ik al van djinns gehoord.
Iedereen kent de vertellingen van Duizend-en-één-nacht.
Bijvoorbeeld van Aladin en de wonderlamp.
Aladin is een zwerver die een lamp vindt waar een geest in huist. Deze geest vervult drie wensen. Zelfs Disney heeft er een film over gemaakt.
Voor mij was een djinn een mythisch wezen.

Maar Moslims geloven waarlijk in deze geesten.
Het zijn wezens die uit vuur geschapen zijn en Allah verjaagd deze wezens soms door er een sterren regen op af te sturen.

Ik heb zelfs op internet wel eens gelezen dat er Joodse djinns zijn. Kwaadaardige boze geesten die bang voor de koran zijn..

Er is zelfs een film over deze joodse djinns gemaakt.

http://video.google.com/videoplay?docid ... =exorcisme

Wat ik me afvraag is waarom Mohammed zo bang was voor djinns.
Slechts enkele mensen weten dat vroege betrouwbare islamitische bronnen zeggen dat hij voor “een lange periode” in Medina behekst werd door een joods magicus.
Mohammed vroeg zelfs zijn eerste vrouw Chadiedja dat hij of een poëet of een gek was.

Was Mohammed nu werkelijk bezeten, en zag hij de djinns echt, of .......wilde Mohammed zich op een lijn stellen met Jezus, omdat die in de woestijn door duivelen beproefd werd.

Wat denken jullie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Niemand commentaar over de djinns?
Dan praat ik gewoon even tegen mezelf.

Sterrenregen.

De kans is groot dat dit weekeinde de sterrenregen boven Nederland goed is te zien. ’s Nachts komen zowel opklaringen als wolkenvelden voor. Alleen aan het einde van de nacht kan plaatselijk mist ontstaan waardoor de vallende sterren moeilijker waarneembaar zijn. Dat heeft een woordvoerster van het KNMI vrijdag laten weten.

De sterrenregen wordt veroorzaakt doordat de aarde door een zwerm stof- en gruisdeeltjes trekt. Als een deeltje in de dampkring verbrandt, is een snel wegschietend lichtpuntje te zien. Het gruis is afkomstig van de komeet Swift-Tuttle. Deze komeet doorloopt eens in de 130 jaar zijn baan om de zon. Het laatst was Swift-Tuttle in Nederland goed te zien in 1992.


Hoe dacht Mohammed over vallende sterren.
We krijgen een heel verhaal te horen over hoe djinns vertrouwelijke gesprekken afluisteren tussen Allah en zijn engelen, en als de engelen dit bemerken, dan verjagen ze de kleine ettertjes met meteoren.
Wij hadden een hond op de krengetjes afgestuurd, maar Allah heeft het niet op honden. Zeker niet op zwarte honden.
Book 026, Number 5538:
'Abdullah. Ibn 'Abbas reported: A person from the Ansar who was amongst the Companions of Allah's Messenger (may peace be upon him) reported to me: As we were sitting during the night with Allah's Messenger (may peace be upon him), a meteor shot gave a dazzling light. Allah's Messenger (may peace be upon him) said: What did you say in the pre-Islamic days when there was such a shot (of meteor)? They said: Allah and His Messenger know best (the actual position), but we, however, used to say that that very night a great man had been born and a great man had died, whereupon Allah's Messenger (may peace be upon him) said: (These meteors) are shot neither at the death of anyone nor on the birth of anyone. Allah, the Exalted and Glorious, issues Command when He decides to do a thing. Then (the Angels) supporting the Throne sing His glory, then sing the dwellers of heaven who are near to them until this glory of God reaches them who are in the heaven of this world. Then those who are near the supporters of the Throne ask these supporters of the Throne: What your Lord has said? And they accordingly inform them what He says. Then the dwellers of heaven seek information from them until this information reaches the heaven of the world. In this process of transmission (the jinn snatches) what he manages to overhear and he carries it to his friends. And when the Angels see the jinn they attack them with meteors. If they narrate only which they manage to snatch that is correct but they alloy it with lies and make additions to it.
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 6.smt.html


En voor wie denkt dat Mohammed dit verhaal uit zijn duim gezogen heeft...
Nee hoor.... Mis.... . Luister naar de almachtige.

Allaah zegt in Soerah Al Moelk 67:5:

67: 5. En voorwaar, Wij hebben de naastbije hemel met lampen ( sterren) versierd, Wij hebben hem tot een middel gemaakt om de satans te verdrijven en voor hen hebben Wij de straf van het razende Vuur bereid.

Nou dacht ik altijd dat Satan en de djinns wel van een vuurtje houden. De djinns zijn tenslotte uit vuur gemaakt. :?
Maar nou lees ik weer weer dat allah als straf een razend vuur voor deze rakkers in petto heeft.

Het is allemaal heel verwarrend . :roll:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Geloof je in djinns dan is er geen reden om niet geloven in engelen (of kabouters voor mijn part)
Zo zouden er djinns zijn die in de nacht in je neus kruipen en die je in de ochtend moet wegspoelen met water. Ook engelen doen van alles en staan aan de goede kant wat je niet altijd van djinns kan zeggen (zegt men).
Uit het onderstaande is mij niet duidelijk of dat er een engel is aangesteld voor het hele karwei overal of dat iedere vrouw een eigen engel heeft.
Sahih AL-Bukhari, Vol. 8, Book # 77, Number 594.
Narrated Anas bin Malik:The prophet said, allah puts an angel in charge of the uterus and the angel says, 'O Lord, (it is ) semen! O Lord, ( it is now ) a clot ! O Lord, ( it is now ) a piece of flesh.' And then,if Allah wishes to complete its creation, the angel asks,' O Lord, ( will it be ) a male or a female? A wretched ( an evil doer ) or a blessed ( doer of good )? How much will his provisions be ? What will his age be ? So all that is written while the creature is still in the mother's womb.''
Als ik de laatste zin begrijp is dus de eigen lotsbepaling niet aan de mens zelf overgelaten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Nog meer djinn nieuws. Een triest verhaal.
Man onthoofdt zijn drie kinderen

Een hallucinerende Egyptenaar heeft zijn drie kinderen met een zwaard moeten onthoofden. Die taak werd hem opgedragen door een djinn, een geest, zo verklaarde hij tegenover de politie. Na afloop van de brute slachting van zijn kinderen van twee, tien en twaalf jaar, liep de 42-jarige man met bebloed wapen door de straten van zijn dorp.

De echtgenote van de man was 's nachts nog naar haar zwager gelopen en had hem gesmeekt tussenbeide te komen nadat de man haar en haar kinderen had geslagen. Maar toen de vrouw terugkeerde was de deur op slot. Toen de politie even later de deur wist open te breken, bleken de kinderen al vermoord.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Interessant :) Ik kwam ook nog iets anders tegen over jinns:
al-Anaam 6:137 schreef:Op dezelfde manier hebben voor velen der afgodendienaren hun afgoden het doden hunner kinderen schoonschijnend gemaakt, opdat zij hen mogen vernietigen en verwarring in hun godsdienst doen ontstaan. En als Allah het wilde, zouden zij dit niet hebben gedaan, laat hen daarom met rust met hetgeen zij verzinnen.
Oh, dus het gaat niet om nutteloze afgodsbeelden maar om echte afgoden die een bepaalde macht hebben?
AlTafseer.com schreef:And thus, in the same way that what is mentioned was adorned for them, those associates of theirs, from among the jinn, have adorned for many of the idolaters the slaying of their children, (...)
Dus de auteur van de Koran gelooft echt in jinns! :)
Laatst gewijzigd door Links666 op wo jul 30, 2008 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Ik heb je filmpje niet kunnen bekijken. Is verwijderd door de eigenaar van de film. Hoe zou dat nou komen?

Er stond een vraag op yahoo answers. Wat het mail addres benlada was. Beetje dommig, want dat is geen mail adres. Ik schrijf als antwoord: 'als er osama voor staat is het mogelijk een Afghaans email address'.

Vandaag kreeg ik van Yahoo een waarschuwing dat er over geklaagd is, en dat ik de service regels had overtreden.

Probeer zelf op Yahoo answer iets negatiefs te zeggen over de profeet en je krijgt gelijk een waarschuwing. Maakt niet uit wat, en in welk forum. Elke opmerking die negatief uitgelegd kan worden over de profeet is negatief, en dus een belediging.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Bijzonder is ook dat Allah de djinn uit vuur heeft geschapen.
15:27 En de djinn hebben Wij te voren van gloeiend heet vuur
geschapen.
Iedere scholier met enige basiskennis van de chemie weet dat vuur een chemische reactie is waarvoor brandstof nodig is. Zonder brandstof ook geen vuur..... en dus ook geen djinns. Maar de bedenker van de koran wist dit waarschijnlijk niet.
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Djinns

Bericht door Benmoslim »

Ariel schreef:Ik wil graag weten hoe onze Moslims en de rest van het forum over Djinns denken.
Geloven jullie in Djinns, zijn jullie misschien bang van Djinns ?

Ik raad iedereen aan even naar het volgende filmpje te kijken.
Graag tot het eind af kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=isnhn8jrqCQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Djins, daar geloof ik in. Ik ben niet echt bang voor Djinns, niets gebeurd zonder gods wil, oftewel god is degene die we moeten vrezen.

Ik weet niet precies wat je weet over dit onderwerp, maar ik zal je er wat over vertellen (ik moet er wel bij zeggen dat ik er niet veel over weet en evt. vragen niet, of niet juist kan beantwoorden). Djins zijn in veel opzichten net als de mens, ze hebben een vrije wil een geweten en kunnen dus kiezen net als de mens wat ze willen doen. Onder hen zijn atheisten, moslims, christen ennzovoort. Er zijn echter wel verschillen wat betreft de fysieke vorm van een mens en de vorm van een djinn. Wij kunnen onder andere de djins niet zien in hun oorspronkelijke gedaante. Let wel, ze kunnen zichzelf wel tonen in een andere gedaante, zoals bijvoorbeeld een dier of een overleden persoon etc. Verder zijn ze oorspronkelijk geschapen uit Vuur en de mens geschapen uit klei/aarde (Adam).

NB: Ik kan het filmpje niet bekijken.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Djinns

Bericht door BFA »

Zoek in de bijbel Jacob's ladder eens op. Daarna weet je alles over de oorsprong van Djinns. Toch waar Moh ze vandaan gehaald heeft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Djinns

Bericht door mercator »

Benmoslim schreef: Wij kunnen onder andere de djins niet zien in hun oorspronkelijke gedaante. Let wel, ze kunnen zichzelf wel tonen in een andere gedaante, .
Maar dat is interessant. Wist je dat Geert Wilders eigenlijk een djinn is?
Door Allah naar de aarde gezonden om Gelovige Moslims te kwellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Djinns

Bericht door Manon »

Dit laat me ineens denken aan een gesprek dat ik had met een Marokkaanse Belg, hogere studies met succes afgerond....

djinns bestonden volgens hem héél zeker,in Marokko had je daar altijd last van; en ook van een soort "spell" die ze over iemand konden zetten zodat ze bijvoorbeeld onherroepelijk toch werden aangetrokken tot een bepaald meisje zodat hij ermee trouwde...

toen ik hem vroeg om die Djinns dan best maar liever te mee te importeren naar hier, was hij even zijn kluts kwijt. Maar ja, HIER zijn ze dus niet hoor.
Die gast was dus wel al een eind in de twintig! geen kleutertje meer.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Djinns

Bericht door Dutch »

Het is ontstellend om in de 21e eeuw nog zulke nonsens te horen en bovendien mensen te kennen die erin geloven.
Het geloof in djinns duidt mijn inziens écht op een gebrek aan inzicht, hoe geleerd men verder ook moge zijn. De schrik voor djinns zit er bij de Noordafrikanen onbegrijpelijk diep in, zozeer zelfs dat sommigen hun familieleden die aan een geestesziekte lijden naar een imam slepen om die daar dan te laten behandelen om de djinn te verwijderen. Ontstellend erg is dat, deze mensen blijven verstoken van elke elementaire medische hulp die hun leven makkelijker en aangenamer zou kunnen malen, hen zelfs zou kunnen genezen...
Bovendien worden veel geestesziekten dan nog getriggerd door het gebrek aan inzicht in de psyche van de mens dat zo typisch is voor islamlanden. Darul harb, of het deel van de wereld waar duisternis heerst op meer dan 1 gebied... Erg is dat.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Djinns

Bericht door Ariel »

Je spreekt jezelf tegen benmoslim. In je laatste post verkondig je …..“God wist inderdaad al dat ze zouden zondigen, zelfs voor dat ze waren geschapen. ze hebben immers een vrije wil.

En hier zeg je “niets gebeurd zonder gods wil.”

Ik raak een beetje confused.
Dus als ik het goed begrepen heb wil Allah dat mensen of djinns zondigen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Djinns

Bericht door Benmoslim »

Ariel schreef:Je spreekt jezelf tegen benmoslim. In je laatste post verkondig je …..“God wist inderdaad al dat ze zouden zondigen, zelfs voor dat ze waren geschapen. ze hebben immers een vrije wil.

En hier zeg je “niets gebeurd zonder gods wil.”

Ik raak een beetje confused.
Dus als ik het goed begrepen heb wil Allah dat mensen of djinns zondigen?

Zo zou je dat op kunnen vatten. Wat ik dus bedoelde is het volgende:
Alles wat gebeurd is met gods wil, een slechte daad bijvoorbeeld wenst hij niet voor ons, maar hij heeft er wel toestemming voor gegeven dat het gebeurd of zal gebeuren (=dus met zijn wil), immers hij is almachtig als hij het gewild had dan had hij van ons allen ''gelovigen'' gemaakt maar dat was/is zijn wil niet. Zijn wil is geweest om ons te laten kiezen met onze vrije wil, het 1 al dan niet het andere te kiezen. Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Djinns

Bericht door Ariel »

Dan je wel voor de uitleg Benmoslim.

Ik heb het een beetje begrepen. Toch zit ik nog met een paar brandende vragen.
Misschien kan je deze vragen ook beantwoorden?

Bijna elke soera ( behalve soera 9 ) begint met deze zin.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
Laten we eens kijken of Allah nou werkelijk zo barmhartig en genadevol is.

We weten beide dat de Koran en Allah ons verteld dat het leven een test voor ons is. We weten ook dat Allah all knowing is, hij weet dus alles over jou en mij en alles over wat er op deze aarde gebeurd.

Kan jij aan mij verklaren waarom iemand die all knowing is iets moet testen?
Volgens mij worden er alleen testen uitgevoerd als men niet zeker van zijn zaak is.
Dus alleen iemand die niet all knowing is heeft een test nodig om achter de waarheid te komen.

Dus… Hoe kan Allah all knowing zijn en toch unknowing genoeg dat hij de behoefte heeft om ons te testen.
Hij weet toch hoe wij in elkaar steken nietwaar? Want Allah weet alles van ons. Hij kent ons hart.
Dit is in mijn ogen een problematische tegenspraak die niet goed genoeg door Allah is uitgedacht..

Nu komt mijn tweede vraag.

Volgens de Koran, leidt en misleidt God zoals het hem behaagt.
"Allah laat mensen het verkeerde pad opgaan of leidt ze op de goede weg, zoals het Hem behaagt." Surah 14:4

Bij diegenen die God wil leiden, opent Hij hun borst voor de Islam; bij diegenen die hij het verkeerde pad op wil sturen, sluit Hij hun borst en trekt hem samen alsof zij moeten klimmen naar de hemel." Surah 6:125
Een ander probleem… Lees even mee.

God maakt het onmogelijk voor diegenen die de Islam verwerpen om later te geloven.
"Voor diegenen die het geloof verwerpen, het is hetzelfde voor hen of u hen waarschuwt of niet waarschuwt: zij zullen niet geloven. Allah heeft een zegel op hun harten en op hun oren geplaatst en een sluier over hun ogen; groot is de straf die zij oplopen." Surah 2:6-7
Het is Gods wil dat sommigen geleid worden, maar Hij zal hen straffen omdat zij niet goed geleid worden.
"Als wij het zo gewild hadden, dan hadden Wij zeker iedere ziel zijn ware ziel laten zien. Maar het Woord van Mij zal komen: "Ik zal de hel vullen met jinns (demonen) en mensen, allemaal samen." Surah 32:13
.
Vindt jij dit Liefdevol of Barmhartig, of Genadevol van Allah ?
Voor het grootste gros van de mensen is er dus geen genade door Allah…
Begrijp jij dat ik Allah een wrede god vind in plaats van een Liefdevol of Barmhartig of Genadevol ? .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Djinns

Bericht door Benmoslim »

Ariel schreef:Dan je wel voor de uitleg Benmoslim.

Ik heb het een beetje begrepen. Toch zit ik nog met een paar brandende vragen.
Misschien kan je deze vragen ook beantwoorden?

Bijna elke soera ( behalve soera 9 ) begint met deze zin.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
Laten we eens kijken of Allah nou werkelijk zo barmhartig en genadevol is.

We weten beide dat de Koran en Allah ons verteld dat het leven een test voor ons is. We weten ook dat Allah all knowing is, hij weet dus alles over jou en mij en alles over wat er op deze aarde gebeurd.

Kan jij aan mij verklaren waarom iemand die all knowing is iets moet testen?
Volgens mij worden er alleen testen uitgevoerd als men niet zeker van zijn zaak is.
Dus alleen iemand die niet all knowing is heeft een test nodig om achter de waarheid te komen.

Dus… Hoe kan Allah all knowing zijn en toch unknowing genoeg dat hij de behoefte heeft om ons te testen.
Hij weet toch hoe wij in elkaar steken nietwaar? Want Allah weet alles van ons. Hij kent ons hart.
Dit is in mijn ogen een problematische tegenspraak die niet goed genoeg door Allah is uitgedacht..
Laat ik wel eerst zeggen dat ik niet lang geleden, ben begonnen met het verdiepen in de Islam,ik weet inmiddels wel dat er nog veel is waar ik weinig of niets over weet. Dat gezegd te hebben zal ik proberen antwoord te geven op je vraag.

God heeft ten eerste niet de behoefte ons te testen, hij is immers behoefteloos [dit gaat vast nog meer brandende vragen oproepen ahah, maar ik laat het nu even daarbij]. Als Hij toch al weet hoe wij in elkaar steken en dus weet wie in de Hemel of in de Hel terecht zullen komen, waarom test hij ons dan? Dat is een goede vraag en het antwoord wordt gegeven door God in de volgende vers: [ik ben er even naar op zoek gegaan, heel snel, maar heb de vers niet gevonden, je zou zelf even kunnen zoeken als je de vertaling ervan in je bezit hebt] Er staat ongeveer het volgende uit mijn hoofd; Dat God het gewild heeft [ gegeven al zijn wijsheid en rechtvaardigheid] om ons eerst onze fouten te laten maken voordat hij ons straft.


"
Nu komt mijn tweede vraag.

Volgens de Koran, leidt en misleidt God zoals het hem behaagt.



Een ander probleem… Lees even mee.

God maakt het onmogelijk voor diegenen die de Islam verwerpen om later te geloven.

"Het is Gods wil dat sommigen geleid worden, maar Hij zal hen straffen omdat zij niet goed geleid worden. ? .

God is inderdaad de Barmhartigste de meeste Genadevolle. Maar hij heeft ook andere eigenschappen, God is niet alleen Barmhartig en Genadevol hij is ook Rechtvaardig, al-Muksitu (de billijke) een voorbeeld hiervan kan je vinden in vers 21: deel 47. Verder is Hij Al- Muntaqim (de vergelder) zie 14: 42-47. Verder is 1 van zijn eigenschappen Al- Barru (de bron van alle goedheid) een voorbeeld kan je hier vinden, 52: 25-28.

[ Ik ga er overigens van uit dat je een vertaling van de koraan in je bezit hebt omdat je al die verschillende verzen hierboven genoemd hebt, indien dat niet zo is, wil ik ze wel voor je overtypen, de NLse benaming vind ik namelijk niet voldoende om de eigenschappen te beschrijven ]

Wat betreft ''God leidt wie hij wilt'' de juiste interpretatie hiervan is dat ''God degene leidt die verdient om geleiden te worden''.

Wanneer ''een god'' alleen liefdevol zou zijn, zou het dan uitmaken voor ons mensen wat we doen, moorden, verkrachten, stelen etc ? Dit zou inderdaad niets uitmaken omdat '' die god'' ons toch niet zal straffen. Maar dit past niet bij de Wijsheid en Rechtvaardigheid van God. Moslims houden van God en vrezen God. Het vrezen alleen is niet correct en het alleen houden van God, is ook niet correct. Moslims zitten tussen deze 2 ''extremen''.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Djinns

Bericht door mercator »

Benmoslim schreef: Laat ik wel eerst zeggen dat ik niet lang geleden, ben begonnen met het verdiepen in de Islam,
Dat is dan de grootste fout die je in je zielig bestaan hebt kunnen maken, heel dat Islam-gedoe is niks anders dan de stompzinnige hallucinaties van de sex-maniak, pedofiel en rovershoofdman Mohammed ,een ANALFABEET en psychopatische sukkel uit de Arabische woestijn anno 620. Wss heeft die idioot nooit bestaan, maar andere idioten hebben in zijn naam het stompzinnige en lachwekkende boekje de (g)Heilige Koraan bijeengesprokkeld, een doorslagje van het Oude en Nieuwe Testament, iets wat we nu plagiaat zouden noemen.

Ik wens je veel succes met het "verdiepen" in die ongelooflijke onzin, maar als het ff kan, doe dit in de achterlijke moslimlanden als daar zijn Turkenland, Marokkanenland en en Iran ,etc., hier in Europa zijn we niet gediend van die achterlijke praatjes.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
ainolI
Berichten: 151
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 4:59 pm

Re: Djinns

Bericht door ainolI »

Dat God het gewild heeft [ gegeven al zijn wijsheid en rechtvaardigheid] om ons eerst onze fouten te laten maken voordat hij ons straft.
Dus G'd wil dat we fouten maken, zodat hij een excusses heeft om ons dan weer te straffen?
Wat betreft ''God leidt wie hij wilt'' de juiste interpretatie hiervan is dat ''God degene leidt die verdient om geleiden te worden''.
En hoe weet je dan dat je het verdient?
Wanneer ''een god'' alleen liefdevol zou zijn, zou het dan uitmaken voor ons mensen wat we doen, moorden, verkrachten, stelen etc ? Dit zou inderdaad niets uitmaken omdat '' die god'' ons toch niet zal straffen. Maar dit past niet bij de Wijsheid en Rechtvaardigheid van God.
Ouders houden van hun kinderen ook al zijn ze niet altijd mee eens wat kinderen doen. Bv. een kind is verslaafd. De ouders zullen alles doen om een kind te helpen. Hoe dan ook, want het is hun kind en ze willen dat het goed gaat met hun kind en dat het kind weer bij hun terug komt. Dat is wat G'd ook wilt. De daden die wij doen in ons leven daar moeten wij verantwoording voordragen, maar als wij spijt hebben van een daad (zoals je hier boven noemt) dan kunnen we terug keren en zal G'd net zoals ouders ons opvangen. Dat is liefde. G'd is niet uit om ons te straffen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Djinns

Bericht door Ariel »

Benmoslim schreef:
Laat ik wel eerst zeggen dat ik niet lang geleden, ben begonnen met het verdiepen in de Islam,ik weet inmiddels wel dat er nog veel is waar ik weinig of niets over weet. Dat gezegd te hebben zal ik proberen antwoord te geven op je vraag.
Hoe komt dat Benmoslim? Ben jij een bekeerde moslim, of een moslim die zich nooit eerder in de Koran verdiept heeft.
God heeft ten eerste niet de behoefte ons te testen, hij is immers behoefteloos [dit gaat vast nog meer brandende vragen oproepen ahah, maar ik laat het nu even daarbij].
Absoluut. Dit is iets wat ik niet begrijp. Een behoefteloze Barmhartige, en Genadevolle Allah maar die toch zijn volgelingen wil testen met allerlei nare dingen zoals honger, verlies van vermogen en levens, om te zien hoe sterk zij zijn in hun geloof. Dus, omdat Moslims gelovig zijn, mogen zij niet verwachten dat Allah hun in ruil daarvoor plezier schenkt gedurende hun hele leven hier op aarde.
Dat komt mij nogal sadistisch over. Weet je zeker dat Allah de ware God is. Dit lijkt me eerder duivelswerk toe. Een mens heeft meer moraal in zijn kleine pink dan Allah in zijn hele lijf ( als hij die heeft)

2:155: “En Wij zullen u voorzeker beproeven door iets van vrees en honger en verlies van vermogen en levens en vruchten. En geef goed nieuws aan de geduldigen, die, wanneer een tegenslag hen overvalt, zeggen: Waarlijk behoren wij tot Allah, en tot Hem zullen wij wederkeren. Dat zijn degenen op wie zegeningen en genade van hun Heer rusten; en dat zijn de volgelingen van de rechte weg.”

Allah is niet alleen een sadist, maar hij lijdt ook nog eens aan narcisme.

“En zoek hulp door lijdzaamheid en gebed, en waarlijk, het is een zware zaak, behalve voor de nederige, die weten dat zij hun Heer zullen ontmoeten en dat zij tot Hem zullen terugkeren.” 2:45-46:

Uit dit vers blijkt namelijk dat Allah wel behoeftig is, want hij wil dat mensen nederig tegen hem zijn. Pas als je vijf keer per dag hem met een gebed vereerd dan kan hij pas van je houden.

Zelfs ouders die hun kinderen jarenlang verzorgd hebben, ze gekleed en gevoed hebben, ze liefde gegeven hebben, hebben een beter karakter dan Allah. Er bestaat op deze wereld waarschijnlijk geen ouder die van hun kind verlangt dat ze 5 keer per dag zich buigen in het stof om hen te vereren.
[ Ik ga er overigens van uit dat je een vertaling van de koraan in je bezit hebt omdat je al die verschillende verzen hierboven genoemd hebt, indien dat niet zo is, wil ik ze wel voor je overtypen, de NLse benaming vind ik namelijk niet voldoende om de eigenschappen te beschrijven ]
Dat ben ik met je eens. De Nederlandse vertaling doet de Koran geen recht. Vertalers hebben de koran versuikerd en wat opgeleukt. Ik gebruik meestal de Engelse vertaling van Pickhal of Yusufali. Die komen wat minder versuikerd over.
Wat betreft ''God leidt wie hij wilt'' de juiste interpretatie hiervan is dat ''God degene leidt die verdient om geleiden te worden''.
PICKTHAL: And We never sent a messenger save with the language of his folk, that he might make (the message) clear for them. Then Allah sendeth whom He will astray, and guideth whom He will. He is the Mighty, the Wise.

En wie verdienen het om geleid te worden ? Trouwens, dat lees ik niet in dit vers hoor. Er staat duidelijk dat Allah een boodschapper in de taal van het volk zal sturen, maar daar achter staat dat Allah sommige mensen op een dwaalspoor zal zetten, en andere zal leiden.
Dit komt me vreemd over , want het is net of Allah onzeker over zijn boodschap is.
Dit is trouwens typisch een staaltje van de retoriek waarmee waarzeggers en profeten hun mislukte voorspellingen rationaliseren. Zo van als de mensen me niet geloven dan zeg ik maar dat ik sommige mensen op een dwaalspoor zal zetten.
Moslims houden van God en vrezen God. Het vrezen alleen is niet correct en het alleen houden van God, is ook niet correct. Moslims zitten tussen deze 2 ''extremen''.
Iemand die bang is voor Allah kan niet van hem houden Benmoslim. Dan wordt houden van een verplichting ( omdat je bang voor hem bent) inplaatst dat je uit vrije wil van hem houdt, omdat hij zo liefdevol is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Djinns

Bericht door BFA »

Wanneer ''een god'' alleen liefdevol zou zijn, zou het dan uitmaken voor ons mensen wat we doen,? Dit zou inderdaad niets uitmaken omdat '' die god'' ons toch niet zal straffen.
Dit maakt heel veel uit. Hangt er van af of God geloof wil of onderwerping.
Een God die alleen liefdevol is, de mens vrij laat kiezen tussen alle verleidingen en een leven volgens zijn Goddelijk voorbeeld van liefde, is de enige God die waar geloof in de mens kan laten opbloeien.
Een God die de mens geen andere mogelijkheid biedt dan volgens zijn regels te leven leven, zal nooit waar geloof in hem kunnen laten opbloeien in een mensenhart maar vrees en onderwerping.
moorden, verkrachten, stelen etc
Dit zijn dingen waar de mensenmaatschappij mee regelt en zijn straffen voor heeft. Alhoewel er mensen zijn die door de mazen van het wettelijk net glippen geven Goddeljke regels evenmin garantie voor goed gedrag.
De Territoria van Islam, waar de mensen, uit angst voor een straffende God, het actiefst in gebed verzonken zijn, is het werelddeel waar meest geroofd, gestolen en verkracht wordt. Hoe komt het dat deze Territoria van Islam het tegendeel tonen van wat je stelt.
Het vrezen alleen is niet correct en het alleen houden van God, is ook niet correct. Moslims zitten tussen deze 2 ''extremen''.
Is het overmaatse gewelddadige karakter van de Islamterritoria dan de oorzaak van het feit dat: Vrees, het intellect stillegt en houden van, blind maakt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie