Djinns

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Djinns: nu wetenschappelijk bewezen

Bericht door Mahalingam »

Zoals je weet staat alles in de Koraan. Elke wetenschappelijke ontdekking is in dat boekje al beschreven.
En nu lees ik dat djinns wetenschappelijk bewezen bestaan. Het heet alleen anders: buitenaards, maar dat is een detail.
http://www.elsevier.nl/web/10223970/Nie ... -aarde.htm
Vergeet Mars; buitenaardse wezens op aarde
Buitenaards leven bevindt zich overal om ons heen, zelfs in ons eigen lichaam, beweert de Amerikaanse kosmoloog Paul Davies. Volgens de wetenschapper van Arizona State University delen wij onze planeet met een nog onbekende levensvorm.
De theorie van Paul Davies suggereert dat al het leven op aarde dezelfde voorouders heeft, maar dat het goed mogelijk is dat dit leven verschillende keren begonnen is. Dit zou betekenen dat de mens in het gezelschap verkeert van andere, nog onbekende, levensvormen.

De afgevaardigden van deze zogenaamde ‘tweede evolutie’ zijn tot nu toe onzichtbaar voor de mens.

Schaduw
De ‘buitenaardse’ levensvorm wordt door Davies ‘shadow life’ genoemd. Davies wil dat wetenschappers een onderzoek starten naar deze ‘schaduw-biosfeer’. Het onderzoek zal de naam Mission to earth dragen. ‘We hoeven niet meer naar andere planeten om vreemde levensvormen te vinden’, aldus Davies.

Biochemie
Davies denkt dat deze ongekende levensvormen voor ons onopgemerkt blijven, omdat onze technieken vooral op onze eigen levensvorm gericht zijn. De biochemie van de wezens uit de tweede evolutie is verschillend van die van de mens. ‘Er moet niet alleen gezocht worden in giftige meren en gevaarlijke oceanen, maar ook in het menselijk lichaam’, voorspelt Davies.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Djinns

Bericht door Benmoslim »

Dus G'd wil dat we fouten maken, zodat hij een excusses heeft om ons dan weer te straffen?
Jouw vraag was, waarom laat Hij eerst onze zondes begaan terwijl hij weet waar we terecht komen, daarop haalde ik dat stukje, vertaald/in eigen woorden, vers aan. Daar sloeg het dus op.

Wat betreft de wil van God en de 'wens' van God. Hij wenst voor ons het goede, dat wij ons dus houden aan zijn geboden zoveel wij kunnen voor een 'korte periode' en vervolgens de gelovigen voor altijd te laten verblijven in het uiteindelijke leven
waar God ons zal voorzien in alles waar wij behoefte aan hebben. Maar zijn wil, hij heeft er toestemming voor gegeven/of hij heeft het bepaald (ik weet niet precies welk woord ik moet gebruiken), dat wij fouten maken en Hij heeft ons duidelijk gemaakt wat de consequenties zijn van het zondigen etc, de keuze is nu aan jou wat je wilt doen.
En hoe weet je dan dat je het verdient?
Dat vind ik niet de juiste vraag, God heeft ons vele tekenen gegeven waarin wij Zijn bestaan duidelijk in kunnen zien, als een persoon hoogmoedig tegenover deze tekenen staat en Zijn bestaan toch ontkent, dan verdient hij het niet om geleiden te worden zodoende zal God die persoon dan ook niet leiden.
Ouders houden van hun kinderen ook al zijn ze niet altijd mee eens wat kinderen doen. Bv. een kind is verslaafd. De ouders zullen alles doen om een kind te helpen. Hoe dan ook, want het is hun kind en ze willen dat het goed gaat met hun kind en dat het kind weer bij hun terug komt. Dat is wat G'd ook wilt. De daden die wij doen in ons leven daar moeten wij verantwoording voordragen, maar als wij spijt hebben van een daad (zoals je hier boven noemt) dan kunnen we terug keren en zal G'd net zoals ouders ons opvangen. Dat is liefde. G'd is niet uit om ons te straffen.
Ten eerste wil ik ouders (mensen) niet vergelijken met God, dat is niet gepast, niets van zijn scheppingen lijkt op Hem.
Wat betreft de Vergeving aan mensen die hebben gezondigd. God vergeeft alle zonden van de gelovige! Mits je op deze wereld oprecht berouw toont en vervolgens bezig houdt met goede daden verrichten.
Gebruikersavatar
ainolI
Berichten: 151
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 4:59 pm

Re: Djinns

Bericht door ainolI »

Benmoslim schreef:
Jouw vraag was, waarom laat Hij eerst onze zondes begaan terwijl hij weet waar we terecht komen,
Nee dat was Ariel, maar ik reageerde er wel op.
Maar zijn wil, hij heeft er toestemming voor gegeven/of hij heeft het bepaald (ik weet niet precies welk woord ik moet gebruiken), dat wij fouten maken en Hij heeft ons duidelijk gemaakt wat de consequenties zijn van het zondigen etc, de keuze is nu aan jou wat je wilt doen.
Ik weet niet hoe de Islam hierna precies naar kijkt, maar de rabbijn waar ik les van krijg zegt dat G'd mensen test, zoals bij Abraham bv. is omdat je in nood leert men zijn vrienden kennen. Het doorstaan van de beproeving is de verdienste en G'd zal nooit iemand zo zwaar beproeven dat hij/zij de beproeving niet zal doorstaan. Het is niet zo dat een beproeving tot zonde zou leiden, want dan was de beproeving dus te zwaar voor je. De mens heeft idd een eigen wil om te kiezen, maar mensen die G'd niet vrezen zal Hij ook niet beproeven. Wat heeft dat voor zin?
Dat vind ik niet de juiste vraag, God heeft ons vele tekenen gegeven waarin wij Zijn bestaan duidelijk in kunnen zien, als een persoon hoogmoedig tegenover deze tekenen staat en Zijn bestaan toch ontkent, dan verdient hij het niet om geleiden te worden zodoende zal God die persoon dan ook niet leiden.
Ik vind je antwoord erg vaag, want wat zijn de tekenen? Wanneer is iemand hoogmoedig?
G'd leidt mensen die Hem vrezen en die Hem niet vrezen die kan Hij niet leiden.
Ten eerste wil ik ouders (mensen) niet vergelijken met God, dat is niet gepast, niets van zijn scheppingen lijkt op Hem.
Er staat in de Thora dat je je ouders moet eren. Door jouw ouders besta je vleselijk en je ziel krijg je van G'd. Het ouderschap is dus in samenwerking met man, vrouw en G'd. Als kinderen hun ouders eren dan eren ze indirect G'd. Dus waarom geen vergelijking maken met ouders en G'd?
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Djinns

Bericht door Benmoslim »

Code: Selecteer alles

Hoe komt dat Benmoslim? Ben jij een bekeerde moslim, of een moslim die zich nooit eerder in de Koran verdiept heeft. 
Ik ben opgegroeid als moslim maar ik was nalatig in het praktiseren van mijn geloof.


Absoluut. Dit is iets wat ik niet begrijp. Een behoefteloze Barmhartige, en Genadevolle Allah maar die toch zijn volgelingen wil testen met allerlei nare dingen zoals honger, verlies van vermogen en levens, om te zien hoe sterk zij zijn in hun geloof. Dus, omdat Moslims gelovig zijn, mogen zij niet verwachten dat Allah hun in ruil daarvoor plezier schenkt gedurende hun hele leven hier op aarde.
Dat komt mij nogal sadistisch over. Weet je zeker dat Allah de ware God is. Dit lijkt me eerder duivelswerk toe. Een mens heeft meer moraal in zijn kleine pink dan Allah in zijn hele lijf ( als hij die heeft)

2:155: “En Wij zullen u voorzeker beproeven door iets van vrees en honger en verlies van vermogen en levens en vruchten. En geef goed nieuws aan de geduldigen, die, wanneer een tegenslag hen overvalt, zeggen: Waarlijk behoren wij tot Allah, en tot Hem zullen wij wederkeren. Dat zijn degenen op wie zegeningen en genade van hun Heer rusten; en dat zijn de volgelingen van de rechte weg.”

Allah is niet alleen een sadist, maar hij lijdt ook nog eens aan narcisme.

“En zoek hulp door lijdzaamheid en gebed, en waarlijk, het is een zware zaak, behalve voor de nederige, die weten dat zij hun Heer zullen ontmoeten en dat zij tot Hem zullen terugkeren.” 2:45-46:

Uit dit vers blijkt namelijk dat Allah wel behoeftig is, want hij wil dat mensen nederig tegen hem zijn. Pas als je vijf keer per dag hem met een gebed vereerd dan kan hij pas van je houden.

Zelfs ouders die hun kinderen jarenlang verzorgd hebben, ze gekleed en gevoed hebben, ze liefde gegeven hebben, hebben een beter karakter dan Allah. Er bestaat op deze wereld waarschijnlijk geen ouder die van hun kind verlangt dat ze 5 keer per dag zich buigen in het stof om hen te vereren.
Ik ben ervan overtuigd, wanneer elke onbehoeftige op deze wereld elk jaar 2.5% uitgeeft van zijn onverteerde vermogen aan de behoeftige dat iedereen dan op zijn minst in zijn levensbehoefte wordt voorzien. De Islam geeft ons oplossingen voor deze wereld, het verbiedt immers het slechte en gebiedt het goede, om ons leven hier goed te leiden met als beloning het ''eeuwige'' paradijs. Voor degene die het aankunnen die zullen beproefd worden met zware tegenslagen, moeilijke beproevingen. Maar ik denk dat de meesten leiden aan honger e.d. omdat wij als samenleving hen onrecht aandoen.[ Maar ik weet hier eerlijk gezegd weinig over, Allah weet het beter.]

Wat betreft de behoeftigheid, Allah heeft geen behoefte aan ons, als wij ervoor kiezen hem te aanbidden dan vermeerdert dit niets aan zijn verhevenheid of koninkrijk e.d., als wij ervoor kiezen hem niet aan te bidden dan verminderd dit niets aan Zijn Almachtigheid en verhevenheid e.d. Maar Hij heeft ons zoveel gegeven, Hij heeft mensen het leven gegeven, kinderen, talrijke voorzieningen die we nuttigen elke dag, heeft Hij dan niet het recht om aanbeden te worden?
Dat ben ik met je eens. De Nederlandse vertaling doet de Koran geen recht. Vertalers hebben de koran versuikerd en wat opgeleukt. Ik gebruik meestal de Engelse vertaling van Pickhal of Yusufali. Die komen wat minder versuikerd over.
Dat weet ik niet, zoveel kennis heb ik niet van het Arabisch, jij wel?

PICKTHAL: And We never sent a messenger save with the language of his folk, that he might make (the message) clear for them. Then Allah sendeth whom He will astray, and guideth whom He will. He is the Mighty, the Wise.

En wie verdienen het om geleid te worden ? Trouwens, dat lees ik niet in dit vers hoor. Er staat duidelijk dat Allah een boodschapper in de taal van het volk zal sturen, maar daar achter staat dat Allah sommige mensen op een dwaalspoor zal zetten, en andere zal leiden.
Dit komt me vreemd over , want het is net of Allah onzeker over zijn boodschap is.
Dit is trouwens typisch een staaltje van de retoriek waarmee waarzeggers en profeten hun mislukte voorspellingen rationaliseren. Zo van als de mensen me niet geloven dan zeg ik maar dat ik sommige mensen op een dwaalspoor zal zetten.


Daar heb ik enigzins antwoord op gegeven in mijn vorige reactie.
Je leest het niet erin ? De koran is een boek die het best uitgelegd kan worden zoals de laatste profeet het heeft uitgelegd.
Er zijn wel eenduidige verzen in de koran die de grondslag zijn van het boek, maar er zijn ook verzen die voor meer uitleg vatbaar zijn, vandaar dat je niet zomaar een vers die je leest op je eigen manier kan interpreteren. Zie ook dit filmpje:

Vanaf 1:00

Iemand die bang is voor Allah kan niet van hem houden Benmoslim. Dan wordt houden van een verplichting ( omdat je bang voor hem bent) inplaatst dat je uit vrije wil van hem houdt, omdat hij zo liefdevol is.
Jij, jouw geloof, ik mijn geloof.
Laatst gewijzigd door Benmoslim op wo feb 18, 2009 11:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Djinns

Bericht door Benmoslim »

Dit maakt heel veel uit. Hangt er van af of God geloof wil of onderwerping.
Een God die alleen liefdevol is, de mens vrij laat kiezen tussen alle verleidingen en een leven volgens zijn Goddelijk voorbeeld van liefde, is de enige God die waar geloof in de mens kan laten opbloeien.
Een God die de mens geen andere mogelijkheid biedt dan volgens zijn regels te leven leven, zal nooit waar geloof in hem kunnen laten opbloeien in een mensenhart maar vrees en onderwerping.
Hij heeft ons toch de mogelijkheid gegeven? Jij kunt er bijvoorbeeld voor kiezen Jezus, vrede zij met hem, te aanbidden in plaats van de enige God die het verdient om aanbeden te worden. Die keuze heb je.
Dit zijn dingen waar de mensenmaatschappij mee regelt en zijn straffen voor heeft. Alhoewel er mensen zijn die door de mazen van het wettelijk net glippen geven Goddeljke regels evenmin garantie voor goed gedrag.
De Territoria van Islam, waar de mensen, uit angst voor een straffende God, het actiefst in gebed verzonken zijn, is het werelddeel waar meest geroofd, gestolen en verkracht wordt. Hoe komt het dat deze Territoria van Islam het tegendeel tonen van wat je stelt.
Ten eerste niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is moslim. Ten tweede kun je dit aantonen met betrouwbare onderzoeken of iets dergelijks? Het is een stelling die mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.
Is het overmaatse gewelddadige karakter van de Islamterritoria dan de oorzaak van het feit dat: Vrees, het intellect stillegt en houden van, blind maakt.
Zie, het voorgaande.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Djinns

Bericht door mercator »

Benmoslim schreef: Jij, jouw geloof, ik mijn geloof.
Jazeker. Er zijn er ook die geloven dat de aarde een platte schijf is, gedragen door een schildpad...pff.... ik wens je veel plezier in het bestuderen van de onzinnige praatjes van je pedofiele profeet Mohammed, als je je daar goed bij voelt is dat toch helemaal ok voor je? Ik wil je dat plezier niet ontzeggen hoor.
Maar waar ik wel het sch**t aan heb is dat jullie achterlijke Arabische soort die onzin aan ons Europeanen willen opleggen, onder dreiging van brandschatting, terrorisme en chantage. Daarom vind ik-en veeele Europeanen- dat moslims niet thuishoren hier, en hun achterlijke en middeleeuwse gebruiken best uitleven in hun zandige thuislanden vol ellende, onderdrukking,terreur en steniging.
Kort gezegd zou ik graag hebben dat ons Europees territorium totaal moslim-vrij zou mogen worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Djinns

Bericht door naar boven »

Benmoslim schreef:
Dit zijn dingen waar de mensenmaatschappij mee regelt en zijn straffen voor heeft. Alhoewel er mensen zijn die door de mazen van het wettelijk net glippen geven Goddeljke regels evenmin garantie voor goed gedrag.
De Territoria van Islam, waar de mensen, uit angst voor een straffende God, het actiefst in gebed verzonken zijn, is het werelddeel waar meest geroofd, gestolen en verkracht wordt. Hoe komt het dat deze Territoria van Islam het tegendeel tonen van wat je stelt.
Ten eerste niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is moslim. Ten tweede kun je dit aantonen met betrouwbare onderzoeken of iets dergelijks? Het is een stelling die mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.
Dat is nummertje 8.
Die kennen we al.
Dit argument is bekend als de No true Scotsman.

Dit argument wordt gebruikt te trachten het imago van een groep te verbeteren door te verkondigen dat exemplaren die zich misdragen niet tot de groep behoren of ooit gehoord hebben. Het argument gaat niet op omdat de exemplaren pas buiten de groep gesteld worden nadat ze zich misdragen hebben.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Djinns

Bericht door mercator »

Benmoslim schreef: Allah Hij heeft ons zoveel gegeven, talrijke voorzieningen die we nuttigen elke dag, heeft Hij dan niet het recht om aanbeden te worden?
Begin dan maar alvast de Ongelovige Honden te aanbidden die jullie al de verworvenheden van een technologische en sociale maatschappij hebben aangeboden waar de moslims wereldwijd van profiteren. Allah heeft daar niets mee te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Djinns

Bericht door Scarlatti »

mercator schreef:
Benmoslim schreef: Allah Hij heeft ons zoveel gegeven, talrijke voorzieningen die we nuttigen elke dag, heeft Hij dan niet het recht om aanbeden te worden?
Begin dan maar alvast de Ongelovige Honden te aanbidden die jullie al de verworvenheden van een technologische en sociale maatschappij hebben aangeboden waar de moslims wereldwijd van profiteren. Allah heeft daar niets mee te maken.
ja hoor ga gerust je gang, maar eerst ff een reis terug naar de zandbak, kun je iedere zandkorrel aanbidden als je wilt, zolang t maar NIET HIER is! :twisted:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Djinns

Bericht door mercator »

Benmoslim schreef: Dat weet ik niet, zoveel kennis heb ik niet van het Arabisch, jij wel?
Met die flauwekul komen jullie nu altijd af. Ik heb hier 2 korans liggen, eentje in het Engels en eentje in het Nederlands, vertaald dus uit het Arabisch en dat komt qua achterlijkheid, intolerantie en absurditeit wonderwel overeen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Djinns

Bericht door naar boven »

Ik heb al eens eerder op dit forum de vraag gesteld waarom koran-vertalers (die per definitie dus altijd fout vertalen) er zo genadig vanaf komen.
Daar is nu een einde aan gekomen.
Als je denkt dat het niet gekker kan, dan weet de islam je altijd te verrassen :
Afghan Court Upholds Sentences in Quran Trial
Afghan appeals court upholds 20-year sentences for publishers of translated Quran

By RAHIM FAIEZ and HEIDI VOGT Associated Press Writer
KABUL February 15, 2009 (AP)


An appeals court in Afghanistan upheld 20-year prison sentences for two men who published a translation of the Quran that drove religious leaders to call for their execution.

The panel ruled Sunday that the men were guilty of modifying the Quran — a crime punishable by death. However, the three-judge panel reiterated a lower court ruling giving the men 20 years each.

The controversial text is a translation of Islam's holy book into an Afghan language without the original Arabic verses alongside. Muslims regard the Arabic Quran as words given directly by God. A translation is not considered a Quran itself, and it is believed that a mistranslation could warp God's word.

A host of Muslim clerics in this conservative Islamic state have condemned the translation — which was published in 2007 and handed out for free — as blasphemous and accused its publishers of setting themselves up as false prophets.
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Djinns

Bericht door Scarlatti »

ohohhh wannéér opent zich de grond om al die idioten in te verzwelgen! Die arme mannen, reken maar niet dat zij een 'rust'periode v 20 jr tegemoet gaan :twisted: en bakellende e.c. lezen dit soort berichten natuurlijk niet hè! :evil:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Ik vraag me af of deze man soms opeens bekeerd is. Want anders kan ik het niet verklaren:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... aarde.html
'Aliens zijn allang op de aarde'
"Aliens bevinden zich niet in de ruimte, ze zijn allang neergestreken op aarde". Dat vermoeden heeft Paul Davies, een zeer bekende en internationaal gerespecteerde hoogleraar van de universiteit van Arizona.
Wetenschappers zoeken altijd naar aliens in de ruimte, maar volgens Davies moeten we het dichter bij huis zoeken, aldus The Sun.

Andere levensvorm
"De schepsels verschillen enorm van de levende wezens zoals wij die kennen", zegt Davies. "Waarschijnlijk hebben ze zelfs geen DNA, waardoor wij ze, met onze apparatuur, niet eens op kunnen sporen."
"We moeten het zoeken in vreemde plekken, bijvoorbeeld in de zee".
Davies is geboren in Londen en is professor in de natuurlijke filosofie. Hij is verbonden aan de universiteiten van Arizona en Sydney.
Volgens mij zijn de aliens al heel lang geleden ontdekt door Mohammed. Ze heten 'djinns'.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Zou hier iemand naar de rechter stappen omdat die ruzie heeft met de Kaboutertjes, dan zou men hem in een dwangbuis stoppen en naar een heel rustige instelling overbrengen waar men genezing zal proberen.
Niet zo in Allahstan. Want djinns bestaan dus kan je er een meningsverschil mee hebben (of zo iets) Maar zelfs de pers kan het niet laten om met deze serieuze zaak de draak te steken.
http://arabnews.com/?page=1&section=0&a ... ry=Kingdom
Family sues genie
MADINAH: A Shariah court in the town of Mahd Al-Dahab is taking up an important question: Can genies be summoned . . . to appear before a judge? According to Wednesday’s Al-Watan newspaper, a family has filed a lawsuit against an unnamed genie for stealing mobile phones, sending threatening voice messages through mobile phones imploring the family to move away and pelting family members with stones when they go out at night. The family has been living in the same house for 15 years, but claims that it only recently began to feel the presence of the genie over the past two years. “We have to look into this case and verify its truthfulness despite the difficulty of its consideration,” said Sheikh Amr Al-Salmi, the head of the local court. If he thinks it’s going to be difficult to verify these charges, just wait until the judge orders the genie to pay compensation.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Ik geloof dat ik een natuurlijke verklaring heb gevonden voor bovenstaand bovennatuurlijk gebeuren. Het draait allemaal om het mobieltje in kwestie die angstgevoelens aanwakkert.
Het is geen Djinn, nee het is de Maffia van Allah!
http://www.alarabiya.net/articles/2009/07/13/78589.html
Bangladesh cracks down on ‘kings of genies’
HAKA (AFP)
Police in northern Bangladesh said they have arrested dozens of swindlers who conned people out of their money by calling them on mobile phones and pretending to be genies with supernatural powers.

"It has become an epidemic here," said Farhad bin Imrul Kayes, police chief of Gobindaganj district.
"In the last three months alone we have arrested 24 of these so-called 'kings of genies', some of whom have even become rich in just a year," he told AFP.

The scammers would gather personal information about their victims beforehand, call them and speak "in a tone similar to Arabic," Kayes said.

"Many of these cheats are illiterate but they are very smart," said sub-inspector Abdun Nur, who led several clandestine operations against the fraudsters.
"During the phone talks, they would describe themselves as kings of genies who recite Quranic verses, inject fear of Allah among their victims and pretend to know some of their family secrets," he said.

Claiming to be genies who had descended from the sky, they would tell people to send money to a specific location, threatening a family tragedy if they disobeyed.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Meisje verdwijnt. Niemand weet waar ze gebleven is. Grote raadsels.
Daar kan geen mens bij betrokken zijn. Het zijn de djinn's.
A Yemeni girl has been missing for nearly a month in Saudi Arabia and her family believe she could have been snatched by jinn (genies), a newspaper reported on Thursday.

The 23-year-old girl stepped out of her house in a mountainous village near the western town of Taif and never returned, prompting a massive police search campaign, Sabq Arabic language daily said.
“Some people told police they saw her walking on a hill not far from her house then vanished again,” the paper said.
“Her brothers and some residents in the village said she sometimes appears at night and then suddenly disappears…they told police that they believe she has been haunted and taken by jinn.”
The paper quoted her brother, Ahmed Ali, as saying his sister ran away from home a year ago but was found at another house on the same day. He said his sister had been nervous and moody but had no problems with the family just before she vanished again.

“On that day, she was with my other sisters washing in the second floor of the house…she then went down to the ground floor…my sisters waited for her but she never came back,” he said.
“Before she vanished, we used to take her to some Koran reciters and scholars…she used to walk into their places but we had to carry her on our way out as she appeared to be in a trance…a red fluid sometimes oozed out of her ears and noses…it was not blood and it had a strange smell…some scholars told us that she is haunted and others said she is under jinn guardianship.”
http://www.emirates247.com/news/genies- ... 0-1.354308
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Djinns

Bericht door Ariel »

Kind mishandeld vanwege djinn: uitzonderlijk maar niet uniek

  • 'Salamu alaikum broeders & zusters. Op zoek naar een goede betrouwbare en goede imam die bekend is met shir, boze oog, bezetenheid.'

    'Wat moet je doen als iemand door voodoo getroffen is? Ik weet me geen raad, kan iemand mij informatie geven... Het is heel belangrijk!'


Zo maar twee oproepjes op Marokkaanse forums. Mensen die op zoek zijn naar hulp bij het uitdrijven van een geest, een 'djinn'. Dat zo'n geestuitdrijving uit de hand kan lopen blijkt uit de zaak van de 39-jarige Amina, die vandaag voor de rechtbank in Roermond moest verschijnen. Ze staat terecht voor de mishandeling van haar inmiddels 9-jarige zoon.

Ze zou volgens de aanklacht onder meer zijn handen in een oven hebben gehouden en wattenstokjes in zijn oren hebben gestoken, waardoor de jongen een gehoorbeschadiging opliep. Dat zou ze hebben gedaan omdat islamitische geestelijken haar vermoeden hadden bevestigd dat er een geest in haar zoontje huisde. Na tussenkomst van de Kinderbescherming is de jongen in 2016 uit huis geplaatst.

Aladdin
De djinn (of in het Engels genie) is een oeroud begrip, bekend van het verhaal van Aladdin. Het is een wezen dat zowel goede als slechte bedoelingen kan hebben.

De Arabische term kwam in Marokko terecht toen de oorspronkelijke berberbevolking daar rond het jaar 700 tot de islam werd bekeerd, weet cultureel antropoloog Cor Hoffer. "De berbers hadden voor die tijd meerdere goden. Om de bevolking te bekeren hielden de moslims daar rekening mee. Ze zeiden: er is maar één God, maar er zijn wel djinns."

Onder moslims is het geloof in geesten wijdverbreid, vermoedt Hoffer. "Als je moslim bent, neem je aan dat die wezens bestaan, want dat staat ook in de Koran. Maar een minderheid hecht waarde aan geestuitdrijvingen."

Imams zijn vaak terughoudend als gelovigen bij hen komen met het vermoeden dat iemand bezeten is. "Het enige dat ze misschien doen is bidden, ofwel Ruqya. Maar rituelen uitvoeren, dat is not done. En daar geld voor vragen, zoals genezers doen, dat mag ook niet."

Maar er zijn alternatieve genezers die die rituelen wel uitvoeren, van kruiden gebruiken tot meer excessieve methoden om de djinn te verdrijven. "Soms maken die genezers misbruik van kwetsbare mensen en proberen ze er beter van te worden, net als er ook alternatieve genezers zijn buiten de islamitische gemeenschap."
Afbeelding
Naamkaartje van een islamitische genezer
De methodes van zo'n genezer kunnen lijken op een scène uit The Exorcist, vertelt psycholoog Assmaa Kammite, die vaker werkt met cliënten die bang zijn dat ze met een geest te maken hebben. "Het gaat niet veel anders. Er worden verzen uitgesproken om de djinn aan te roepen, daarna gaat de genezer de dialoog aan met de geest, en dwingt hij hem het lichaam te verlaten."

Soms gaan genezers verder. Omdat djinns een afkeer van vuur zouden hebben worden er soms brandwonden toegebracht bij een uitdrijvingsritueel. Ook Kammite heeft dat weleens gezien. "Er zijn gevallen van cliënten die naar het buitenland gingen om door een genezer behandeld te worden, en bij terugkeer zie je dan vlekken of littekens. Dat buitenland kan Marokko zijn, maar het kan ook dat zo'n genezer uit bijvoorbeeld Egypte toevallig in Duitsland is."

Volgens de psycholoog is het al uitzonderlijk dat cliënten bezetenheid ter sprake brengen, en ondergaat maar een fractie van hen een uitdrijvingsritueel. Ze stelt mensen die bang zijn voor een djinn vooral vragen. "Ik vraag: denk je dat er sprake is van een religieuze problematiek? En als het antwoord ja is, vraag ik of ze al elders zijn geweest, bij de imam bijvoorbeeld. Als ze behandeld willen worden met heilig water, waarom niet? Baat het niet dan schaadt het niet."

"Ik leg ze wel uit dat die vreemde rituelen geen islamitisch gebruik zijn. En je moet ook wel altijd een medisch traject starten, want klachten over bezetenheid zijn nooit een op zichzelf staand probleem. Net zoals in het geval van Amina. Vaak zijn het mensen in een kwetsbare situatie die hiermee te maken krijgen."

Soms fatale afloop
De afgelopen jaren had de angst voor een djinn enkele keren een fatale afloop, en soms bijna.

- In 2004 overlijdt de 23-jarige Latifa Hachmi na zwaar te zijn gefolterd door exorcisten in een woning in de Brusselse gemeente Schaarbeek. Ze moet in water opgeloste koranteksten opdrinken en wordt onder water geduwd in een bad met heet water 'om de demon te verbranden'. Na negen dagen 'behandeling' wordt ze onwel. Ze heeft een hartstilstand en een hersenbloeding. Hulpdiensten kunnen haar niet meer redden.

- De 18-jarige Layla Hachichi uit Antwerpen overlijdt in 2009 aan de gevolgen van een reeks 'behandelingen' door een gebedsgenezer. Hij zou haar in bad hebben overgoten met kokend water en bijtende soda. De studente zou aan vriendinnen hebben verteld dat ze lesbienne was en dat haar ouders haar wilden genezen van haar geaardheid.

- In 2013 wordt de Iraaks-Koerdische Maastrichtenaar Mohammed G. veroordeeld voor het plannen van deelname aan de strijd in Syrië. Hij krijgt geen straf, omdat hij volgens de rechtbank volledig ontoerekeningsvatbaar was in de periode dat hij zijn plannen maakte. Hij geeft als verklaring dat een djinn als een oud-Koerdisch strijder bij hem was verschenen en hem de opdracht had gegeven om uit te reizen naar IS-gebied. Volgens de psychiater die hem onderzocht lijdt hij aan paranoïde schizofrenie.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Djinns

Bericht door Ariel »

Veel moslims in de kliniek zijn bezeten door djinns

Moslims wijten hun psychische klachten vaak aan onzichtbare wezens, aan djinns. Dat biechten ze niet op aan hun psychiater, maar voor het succes van de behandeling is het toch van belang dat die ervan weet.

In de donkere kelder van de fabriek waar hij werkte, zag de man plotseling een witte gestalte. Een stem vroeg: „Wat doe je hier?” Die stem bleef de man, een twintiger van Marokkaanse afkomst, nog twee maanden achtervolgen. Daarna verdween ze, maar kwam er geroezemoes voor in de plaats. De man begon dwangmatig gedrag te vertonen: hij controleerde veelvuldig het gas en de deursloten, legde voorwerpen dwangmatig recht en had de neiging om gebaren van anderen te kopiëren en hen exact na te praten. In gezelschap kon de Marokkaan het kopieergedrag nog wel onderdrukken, maar zodra hij alleen was, barstte hij uit in gebaren en woorden die hij die dag had gezien.

De man schreef zijn klachten toe aan een djinn: een onzichtbaar wezen dat bezit kan nemen van mensen, volgens de Koran. Hij bezocht diverse imams en islamitische genezers om zich te laten verlossen van de djinn.

De imams en genezers trachtten de djinn te verdrijven door Koranteksten te lezen of hem een amulet te laten dragen. Toen dat niet hielp, probeerden ze het met een overnachting op een begraafplaats en een onverhoedse duw in een put in de woestijn. Maar ook dat deed de djinn niet verdwijnen, waardoor de man belandde op de polikliniek Psychiatrie, en uiteindelijke terechtkwam bij psychiater Jan Dirk Blom.

Blom werkt op een afdeling voor psychotische patiënten bij de Parnassia Bavo Groep, een instelling voor geestelijke gezondheidszorg in Den Haag. Hij krijgt tijdens zijn werk veel te maken met mensen die hun hallucinaties toeschrijven aan een djinn. Tachtig tot negentig procent van de islamitische patiënten wijt zelf zijn klachten aan djinns, schat de psychiater. Elke week meldt zich wel een nieuwe patiënt die last denkt te hebben van zo’n kwelgeest die hij alleen zelf kan zien. Die kunnen trouwens niet alleen als verklaring worden aangegrepen voor geestelijke, maar ook voor onbegrepen lichamelijke klachten.

Van de gekste verhalen kijkt Blom niet meer op. Het valt hem op dat patiënten djinns vaak waarnemen met meerdere zintuigen. Ze horen niet alleen stemmen, maar ze zien ook een donkere gestalte voor zich, ze ruiken een vieze geur en ze hebben het gevoel dat er iemand achter hen staat en een hand op hun schouder legt. „En regelmatig manifesteren djinns zich als dieren in de beleving van de patiënten. Zo ken ik iemand die ’s nachts slangen langs zijn benen omhoog voelde kronkelen, en iemand die ervoer dat hij werd gebeten door een grote zwarte hond.”

Niet dat psychiatrische patiënten zomaar opbiechten dat er een djinn in het spel is. Pas als hij er heel gericht naar vraagt, vertellen patiënten aan Blom dat ze hun klachten toeschrijven aan een djinn. Blom: „Het helpt om te laten merken dat je iets weet van het thema. Vraag gewoon of iemand wel eens een imam of religieuze genezer heeft bezocht om van zijn klachten af te komen, en wat daar dan is gebeurd. Uiteindelijk komen patiënten wel met djinns voor de dag, als ze erin geloven. Bedenk wel: ze zijn de wanhoop nabij als ze hier komen – ze worden al lang geplaagd door klachten.”

Maar veel psychiaters wagen het niet om over djinns te beginnen. Blom schreef onlangs een artikel in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, in de hoop dat zijn vakbroeders meer aandacht durven te hebben voor djinns. Die onwetendheid is juist een van de redenen dat islamitische patiënten niet met hun geloof in djinns te koop lopen, weet Cor Hoffer. „Sommige psychiaters zeggen: ik weet niets van religies, dus ik ga er ook niet naar vragen. Mijn advies is: overwin die schroom”, zegt de cultureel antropoloog, die werkt in de geestelijk gezondheidszorg, eveneens bij de Parnassia Bavo Groep. „Andere hulpverleners doen djinns zelfs af als religieuze onzin. Maar het loont de moeite om belangstelling te hebben voor de religieuze uitleg die mensen geven aan hun klachten.”

Al waarschuwt Hoffer ook voor het tegenovergestelde. „Niet alle moslims kunnen over een kam worden geschoren. Iedere moslim gelooft in het bestaan van djinns, maar over hun invloed op het dagelijks leven is veel discussie.”

Wat wint een psychiater met het ter sprake brengen van djinns?

„De patiënt voelt zich serieus genomen”, legt Hoffer uit. „Patiënten zijn vaak opgelucht als hun visie op hun klachten ook op tafel komt. Het wekt vertrouwen dat ze open kunnen zijn over djinns. En dat is heel belangrijk, want het slagen van de behandeling hangt af van de verstandhouding tussen psychiater en patiënt.”

Jan Dirk Blom kan spreken uit ervaring. Toen hij zijn loopbaan als psychiater twaalf jaar geleden begon, waren Turkse en Marokkaanse patiënten berucht. „Het kwam vaak voor dat ik patiënten antipsychotica gaf, en dat ze er totaal niet op reageerden. Ze bleven op bed liggen, en na een half jaar vertrokken ze zonder dat hun toestand was verbeterd. Via familie hoorde ik toen over djinns. Die verboden de patiënt zijn pillen in te nemen. Of hij nam de medicijnen zelf niet, omdat hij geen vertrouwen had in de westerse geneeskunde.”

Het viel Blom ook op dat islamitische patiënten dikwijls nogal zwijgzaam waren. „Autochtone Nederlanders kunnen hun klachten nauwelijks voor zich houden. Maar als je islamitische patiënten vraagt waarom het slecht met ze gaat, dan zeggen sommigen weinig meer dan: ik heb geen werk, en dat vind ik niet leuk. In werkelijkheid hebben ze allerlei psychische problemen, maar die komen door djinns en daarmee kun je niet bij een psychiater aankomen. Op die manier is het heel moeilijk om contact te leggen met een patiënt.”

Door over djinns te praten, kan de verhouding tussen patiënt en hulpverlener verbeteren. Over de behandeling kan dan ook openlijk worden gesproken. Blom zegt dan: een djinn gaan we niet wegkrijgen met medicijnen. „Ik wil weten of de patiënt de behandeling een kans geeft. Het is ook belangrijk om met de familie op een lijn te komen: als een psychiater het heeft over schizofrenie en de familie denkt aan djinns, dan is de kans klein dat de patiënt thuis pillen blijft slikken.”

Als er meer openlijke aandacht is voor djinns, zegt Blom, wordt medicatie trouwer genomen en een behandeling beter gevolgd. Veel van zijn patiënten kunnen uiteindelijk in stabiele toestand ontslagen worden uit de psychiatrische instelling.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Djinns

Bericht door Ariel »

Nederlands jongetje mishandeld tijdens geestuitdrijving: “Bizarre, schokkende handelingen”

In Nederland eist het Openbare Ministerie vijf jaar cel tegen een moeder die haar 9-jarige zoontje mishandelde bij een geestuitdrijving. Het jongetje liep daarbij blijvende gehoorschade op. “Hier zijn geen woorden voor”, aldus de officier van justitie tijdens het proces.

Het incident vond plaats in Venlo in de Nederlandse provincie Limburg. Een jongetje met Marokkaanse roots was volgens zijn Utrechtse moeder bezeten door een zogenoemde djinn, een geest uit de Arabische cultuur. Samen met een bevriend Marokkaans echtpaar wou ze dat wezen verdrijven, zo schrijven Nederlandse media.

Handen in oven

Het jongetje kreeg met geweld en tot bloedens toe wattenstaafjes in zijn oren geduwd. Hij heeft daardoor gehoorschade opgelopen. Ook moest de 9-jarige zijn handen in een warme oven houden. Een traumatische gebeurtenis.

Het drietal – beschuldigd van kindermishandeling – gelooft dat de uitdrijving van de slechte geest bij het jongetje wel degelijk nodig was. De rechtbank in het nabijgelegen Roermond, dat zich als allereerste in Nederland over dergelijke zaak buigt, denkt er anders over. “Deze bizarre handelingen zijn schokkend en er zijn geen woorden voor”, zei de officier van justitie tijdens de zitting woensdag.

Tegen de moeder werd vijf jaar cel geëist, de twee Venlose vrienden riskeren vijf en vier jaar cel. De uitspraak volgt op 20 maart.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Meer over bovenvermelde zaak:
Een geestuitdrijving moest haar zoon van een djinn verlossen: ‘De imam zei dat er een geest was’
De djinn heeft haar leven verwoest. De geest die bezit nam van haar inmiddels 9-jarige zoontje Anouar, heeft haar alles afgenomen wat haar lief is, daar is de 39-jarige Amina van overtuigd.
[...]
Toen was ze al een jaar of twee bezig zich meer te verdiepen in de islam. Het geloof gaf haar houvast in een moeilijke periode. Met Anouar ging het zichtbaar niet goed. Er was iets met hem aan de hand, zag zijn moeder. ‘Hij had het vaak over geesten. Dan zei hij: ik zie een geest in de vorm van mijn oma voor me. Hij was als een helderziende. Dat maakte me angstig.’
[...]
Op de geestelijke gezondheidszorg wilde ze geen beroep doen. De mogelijkheid dat haar kind of zij psychische problemen zou kunnen hebben, wuift ze weg. Ze was bang dat die hulpverleners haar haar kind zouden afnemen en hem zouden opsluiten in een inrichting.

In plaats daarvan ging Amina naar de imam om raad. In moskeeën van Rotterdam tot Venray bevestigden meerdere geestelijken haar vermoeden. Dat er in het lichaam van haar zoon een geest huist. ‘Zij voelden de aanwezigheid van iets. Dat komt voor in de Marokkaanse cultuur. Ik was bang dat als ik tegen Nederlandse hulpverleners over geesten zou beginnen, zij zouden denken dat ik gek was.’

Ze koos voor de rokja, de djinnuitdrijving met de Koran. De islamitische geestelijken lazen Koranverzen voor. Als het slecht ging met Anouar, moest ze op YouTube filmpjes aanzetten met specifieke Koranverzen. Dat deed ze bijvoorbeeld als hij weer buiten zinnen raakte en haar ging schoppen en slaan. Er zat dan zoveel kracht in dat kleine mannetje, zegt Amina, dat ze hem in een houdgreep moest nemen om hem tot bedaren te brengen.
[...]
Amina zegt dat het allemaal de schuld van de djinn is. ‘Sommige imams zeiden: wat in je zoon zit is te krachtig, ik kan het niet aan.’

Die djinn zet haar zoon ertoe aan haar te beschuldigen, zegt Amina. ‘Als een geest bezit van je neemt, kun je een heel ander persoon worden.’

Amina heeft nu haar hoop gevestigd op advocaat Anis Boumanjal. Met zijn Marokkaanse wortels begrijpt die tenminste waarover ze het heeft. Haar zoon zal bij haar terugkomen, daarvan is Amina overtuigd. Dat hij liever in het pleeggezin wil blijven wonen, gelooft ze niet. ‘Hij heeft mij nodig, hij is het enige wat ik nog heb.’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf9c2299/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Djinns

Bericht door sjun »

De uitvlucht Djinn is natuurlijk een prachtig excuus om het vooral niet over gevolgen an inteelt en leven met een dubbele binding te hoeven hebben. :greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Waar is de aandoening 'muisarm' gebleven?
In een artikel dat handelt over kultuurafhankelijke kwalen kwam ik tegen:
For example, in the Islamic world, it’s widely believed that it’s possible to become possessed by “jinns”, or evil spirits. They can be good, bad, or neutral, but they’re generally blamed for erratic behaviour. The concept is so mainstream, it’s even in the Muslim holy book, the Koran. “A lot of my patients do hold these beliefs quite strongly,” says Shahzada Nawaz, a consultant psychiatrist at North Manchester General Hospital in the UK.

Nawaz explains that the ability to invoke jinns is particularly useful in Islamic cultures, because of the stigma that tends to accompany Western mental illnesses. One study of 30 Bangladeshi patients attending a mental health service in an east London borough found that, though they had been diagnosed with a variety of problems between them, such as schizophrenia and bipolar disorder, their family members often felt that jinn possession was responsible.
https://www.bbc.com/future/article/2020 ... -illnesses
What we can learn from 'untranslatable' illnesses
“DO NOT FEAR KORO,” screamed the headline in the Straits Times newspaper on November 7, 1967. In the preceding days, a peculiar phenomenon had swept across Singapore. Thousands of men had spontaneously become convinced that their penises were shrinking away – and that the loss would eventually kill them.

Mass hysteria had quickly taken hold. Men desperately tried to hold onto their genitals, using whatever they had to hand – rubber bands, clothes pegs, string. Unscrupulous local doctors cashed in, recommending various injections and traditional remedies.

The word on the street was that the sudden penis withering was caused by something the men had eaten. Specifically, the locals were suspicious of meat from pigs that had been vaccinated in a programme the government had imposed on Singaporean farms. Pork sales quickly plummeted.

Though public health officials scrambled to contain the hysteria outbreak, explaining that it was caused by “psychological fear” alone, it didn’t work. In the end, over 500 people sought treatment at public hospitals.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Djinns

Bericht door Dutch »

Laten we ook zeker niet vergeten dat door de hoge consanguiniteit bij heel veel moslims de psychische gezondheid er vaak slecht aan toe is...steeds meer en meer djinns dus!
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Je zou denken dat iemand die het tot goed betaald arts heeft gebracht toch minder bijgelovig is dan ongeletterden. Maar nee, geloof in djinns is geen bijgeloof maar officieel geloof in de Islam.
Arrestaties na oplichting met ’wonderlamp van Aladin’ in India

LUCKNOW - De Indiase politie heeft twee mannen opgepakt die worden beschuldigd van oplichting met een ’wonderlamp’, waarmee ze zogenaamd een geest tevoorschijn konden toveren. Een arts stapte in Uttar Pradesh naar de politie omdat hij voor ongeveer zes miljoen roepie (80.000 euro) zou zijn gedupeerd.

Het slachtoffer zei dat een van de mannen deed alsof hij een djinn, een bovennatuurlijk wezen, opriep. De arts mocht vervolgens de toverlamp kopen. Die zou hem zogenaamd geluk brengen en rijkdom en een goede gezondheid opleveren. Hij besefte pas later dat de djinn een vermomde oplichter was, berichten lokale media.

„De mannen hebben ook andere gezinnen opgelicht met dezelfde werkwijze”, zei een hoge politiemedewerker tegen persbureau AFP. Ze zouden hun slachtoffers miljoenen roepie afhandig hebben gemaakt. „De echtgenote van een van deze mannen is ook betrokken bij de fraude. Zij is nog op de vlucht.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1785874 ... n-in-india
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Djinns

Bericht door Mahalingam »

Bekeerden, die zijn vaak enorm fanatiek.
Hier eentje die ooit (voor bekeerd raken?) de Harry Potter films gezien heeft, en die nu weet (hij is inmiddels 'geleerde' geworden) dat het duivelse fims zijn.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie