Hjaab een bedreiging?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Beste luitjes,

Waarom zien jullie de hjaab als bedreiging voor de samenleving? Kan iemand mij dit uitleggen?
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Alba »

Beste Tazagirl, lees de stukken over hidjaab en hoofddoek op dit forum en je hebt een keurig beargumenteerd stuk waarom.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door BFA »

Het is een politiek symbool anti-democratisch. Symbool van separatie en ongelijkheid tussen mensen. Uw aanspreking luitjes, is al een vb van het aan mensen een ongelijke status geven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Dus geen sprake van democratie? Gelijkheid?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Anneke »

Gelijkheid is een grondbeginsel van de democratie ja. Tezamen met de individuele vrijheid van de vrouw om er zélf, zonder enige invloed van buitenaf, ervoor te kiezen haar hoofd te bedekken. Ik zie wel eens kindjes van 6 in hijaab lopen. Dat kan onmogelijk zelf gekozen zijn.

Een bedreiging dus. Plus, je zet elke man weg als potentiële verkrachter. Je draagt een hoofddeksel omdat je bang bent dat een man vieze blikken naar je werpt. Wat een belediging voor de nette, keurige man die dat niet doet. Zou het niet strafbaar gemaakt mogen worden in het westen, een hoofddoek dragen? Dat je je in het MO moet beschermen voor de geile barbaren, betekent niet dat alle mannen hier ook zedeloze schepsels zijn.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Monique »

Tazagirl schreef:Dus geen sprake van democratie? Gelijkheid?
Hier wel ja.
In islam is geen democratie en ook geen gelijkheid.
De bedekking van de vrouw toont aan dat er geen gelijkheid is tussen man en vrouw.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl schreef:Dus geen sprake van democratie? Gelijkheid?
Democratie? Altijd hilarisch om te horen dat moslims democratie rekwireren. Beste Tazagirl, je weet toch wel dat democratie en islam elkaar uitsluiten? Islam betekent je onderwerpen aan de dogma's van Allah. Je leeft in dienst van Allah, en daarmee klaar. Je mag geen mening hebben over iets, weet je nog dat je altijd zei; ''zet geen komma achter een regel, waar God een punt gezet heeft,'' afijn, noch mag jij kanttekeningen plaatsten, noch mag jij wantrouwen koesteren. Jij denkt dat democratie en islam met elkaar vallen te rijmen, omdat jouw geloof gekruid is met tal van Westerse tradities en gebruiken.

Wat de hoofddoek betreft, daar staat het bol van op de site. Zoek, en gij zult vinden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Anneke »

Toen ik jouw naam zag staan als laatste reactie op dit topic Chaimae, verheugde ik me al op een dergelijke post :smile:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Ariel »

Misschien moet je de strenge, religieuze baardmannen aanspreken over de discriminatie die dit kledingstuk in de eigen groep met zich meebrengt Tazagirl .
Zonder die hoofddoek die tevens het schaamhaar voor ons verborgen houdt, mogen hun vrouwen wellicht niet eens het huis uit, laat staan werken, dus leggen Moslims zoals jij in je bescheiden arrogantie, de schuld en het probleem maar bij 'ons'.
Wij zien nu ineens de hjaab als bedreiging voor de samenleving.
Zo’n lapje stof zie ik niet als een bedreiging. Dat lapje doet me niks, ik zie meer de mensen onder dit lapje stof (zoals jij ) als bedreiging voor de samenleving. Tenminste als men vrijwillig voor deze schaamlap gekozen heeft, maar nog meer zie ik de religieuze baardmannen als een bedreiging voor de samenleving die vrouwen verplichten om dit kopvod op te doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Chaimae? Las ik het nou goed? 'jouw geloof'?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl schreef:Chaimae? Las ik het nou goed? 'jouw geloof'?

Kwestie van begrijpend lezen, beste.

Mijn geloof is de islam, maar is wat sterker gekruid met Westerse, christelijke tradities en gebruiken. We gaan het verder niet hebben over mijn geloof, daar waar dat iets is tussen de Heer en Chaimae. Je moet een zwaarvaardig oordeel vermijden. Afijn, ... Tazagirl, zou jij me kunnen vertellen waar de hoofddoek in facto (praktijk) nog voor dient?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Chaimae schreef:
Tazagirl schreef:Chaimae? Las ik het nou goed? 'jouw geloof'?

Kwestie van begrijpend lezen, beste.

Mijn geloof is de islam, maar is wat sterker gekruid met Westerse, christelijke tradities en gebruiken. We gaan het verder niet hebben over mijn geloof, daar waar dat iets is tussen de Heer en Chaimae. Je moet een zwaarvaardig oordeel vermijden. Afijn, ... Tazagirl, zou jij me kunnen vertellen waar de hoofddoek in facto (praktijk) nog voor dient?
Ik zou zeggen ask your ma. Chaimae, nooit gedacht dat jij zo was...doet mijn pijn
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door BFA »

Chaimae, nooit gedacht dat jij zo was...
Chaimae denkt onafhankelijk. Je zou trots op haar moeten zijn.
doet mijn pijn


In plaats van trots poog je met valse emoties medelijden op te wekken.
In feite is dit laag.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

BFA schreef:
Chaimae, nooit gedacht dat jij zo was...
Chaimae denkt onafhankelijk. Je zou trots op haar moeten zijn.
doet mijn pijn


In plaats van trots poog je met valse emoties medelijden op te wekken.
In feite is dit laag.

Jij en bepaalde gasten hier noemen het 'onafhankelijkheid', maar ik noem het jezelf pijn doen, in dwaling verkeren en tegenstrijdigheid. Valse emoties? Ik ken/kende Chaimae beter, dan sommige familieleden en vrienden.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door BFA »

maar ik noem het jezelf pijn doen
Niemand, niemand anders dan Chaimae kan dat bepalen.
in dwaling verkeren en tegenstrijdigheid.
Dit komt voor uit letterlijke interpretaties en onderwerping.
Onderwerping=slavernij=masochisme. Ongeveer de enige geestestoestand waar iemand anders kan bepalen dat je, jezelf pijn doet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

BFA schreef:
maar ik noem het jezelf pijn doen
Niemand, niemand anders dan Chaimae kan dat bepalen.
in dwaling verkeren en tegenstrijdigheid.
Dit komt voor uit letterlijke interpretaties en onderwerping.
Onderwerping=slavernij=masochisme. Ongeveer de enige geestestoestand waar iemand anders kan bepalen dat je, jezelf pijn doet.

Mag ik jouw een persoonlijke vraag stellen?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door BFA »

Doe maar.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl,

Ik vraag het jou toch netjes? Wat mijn moeder betreft, er zit in zekere mate een machtafstand tussen ons. Dus, nogmaals mijn vraag, waar dient de hoofddoek in facto voor?

Je spreekt over pijn. Welk pijn doe ik mezelf aan? Jij plaats jezelf nu op de stoel van God, daar waar je denkt te weten wat ik voel. Allah is dichter bij ons dan onze halsslagaders(koranvers, even uit de losse pols), was het niet? Of moet ik er Tazagirl is dichter bij me, dan mijn halsslagader van maken?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Chaimae schreef:Tazagirl,

Ik vraag het jou toch netjes? Wat mijn moeder betreft, er zit in zekere mate een machtafstand tussen ons. Dus, nogmaals mijn vraag, waar dient de hoofddoek in facto voor?

Je spreekt over pijn. Welk pijn doe ik mezelf aan? Jij plaats jezelf nu op de stoel van God, daar waar je denkt te weten wat ik voel. Allah is dichter bij ons dan onze halsslagaders(koranvers, even uit de losse pols), was het niet? Of moet ik er Tazagirl is dichter bij me, dan mijn halsslagader van maken?

Machtafstand? Tussen jou en de vrouw die jou heeft gemaakt tot wie jij nu bent. Hmmm.
Zoals je weet zijn er regels in de islam en die dien je als moslimzijde in acht te nemen. Er zijn voorschriften en daar dien jij je eraan te houden, als moslimzijde. Het is dus uit gehoorzaamheid tegenover Allah (swt). Zoals jij weet draag ik m niet zo heel erg lang, maar sinds ik m draag voel ik mijn veiliger, het gevoel dat je hebt is gewoon onbeschrijvelijk.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Taza zei:
Machtafstand? Tussen jou en de vrouw die jou heeft gemaakt tot wie jij nu bent. Hmmm.
Ik denk dat jij er verstandig aan doet eerst eens te kijken wat machtsafstand nou betekent.
Zoals je weet zijn er regels in de islam en die dien je als moslimzijde in acht te nemen. Er zijn voorschriften en daar dien jij je eraan te houden, als moslimzijde. Het is dus uit gehoorzaamheid tegenover Allah (swt).
En achter elk dogma schuilt een wijsheid, is het niet? Kan je me vertellen wat de wijsheid is achter het dragen van de hoofddoek?
Zoals jij weet draag ik m niet zo heel erg lang, maar sinds ik m draag voel ik mijn veiliger, het gevoel dat je hebt is gewoon onbeschrijvelijk.

Ik vroeg jou niet om jouw persoonlijke beleving omtrent dat doekje op je hoofd. Bespaar me dus jouw borrelpraat. Mijn vraag was, voor de honderste keer, waar dient de hoofddoek in facto voor?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Anneke »

Tazagirl schreef:het gevoel dat je hebt is gewoon onbeschrijvelijk.
Haha, nu wil ik toch echt wel weten wat ik dan mis :smile:
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Ilona schreef:
Tazagirl schreef:het gevoel dat je hebt is gewoon onbeschrijvelijk.
Haha, nu wil ik toch echt wel weten wat ik dan mis :smile:

Vertrouwd en veilig gevoel. Ik vraag mij af hoe sommige mensen zich voelen en half naakt op straat lopen en als lustobject worden gezien.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl schreef:
Ilona schreef:
Tazagirl schreef:het gevoel dat je hebt is gewoon onbeschrijvelijk.
Haha, nu wil ik toch echt wel weten wat ik dan mis :smile:

Vertrouwd en veilig gevoel. Ik vraag mij af hoe sommige mensen zich voelen en half naakt op straat lopen en als lustobject worden gezien.
Met deze argument word ik altijd om de oren geslagen door moslima's. Heb nog even geduld. Na mijn opfrissing, zal ik deze argument van je even voor je tegen het licht houden. Beantwoord jij in de tussentijd even mijn vragen, die nog openstaan?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Chaimae schreef:Taza zei:
Machtafstand? Tussen jou en de vrouw die jou heeft gemaakt tot wie jij nu bent. Hmmm.
Ik denk dat jij er verstandig aan doet eerst eens te kijken wat machtsafstand nou betekent.
Zoals je weet zijn er regels in de islam en die dien je als moslimzijde in acht te nemen. Er zijn voorschriften en daar dien jij je eraan te houden, als moslimzijde. Het is dus uit gehoorzaamheid tegenover Allah (swt).
En achter elk dogma schuilt een wijsheid, is het niet? Kan je me vertellen wat de wijsheid is achter het dragen van de hoofddoek?
Zoals jij weet draag ik m niet zo heel erg lang, maar sinds ik m draag voel ik mijn veiliger, het gevoel dat je hebt is gewoon onbeschrijvelijk.

Ik vroeg jou niet om jouw persoonlijke beleving omtrent dat doekje op je hoofd. Bespaar me dus jouw borrelpraat. Mijn vraag was, voor de honderste keer, waar dient de hoofddoek in facto voor?

Ik weet waar jij naar doelt, Chaimae. Dit gesprek hebben wij vaker met elkaar gehad.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door BFA »

Haha, nu wil ik toch echt wel weten wat ik dan mis
Xtra dopamines.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie