Hjaab een bedreiging?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Pardon Chaimae? 'Tazagirl is één van die meisje'? Come on girl, als ik jou vroeg waarom jij bv niet had gebeden, dan was jij altijd degene die zei: voel jij je beter ofzo dat jij er één draagt? Ik had altijd zoiets van 'huh, what the fuck'?
Wat betreft de hoofddoek, ik vind (MENING) dat je er pas één mag dragen als je er genoeg over hebt nagedacht, en aan je innerlijk heb gewerkt. Met aan je innerlijk hebt gewerkt, gebeden op tijd, mensen dingen gunnen, mensen helpen etc. en dan pas als je zeker van je zaak bent er een dragen.
Iedereen heeft haar tijd, bij mij was het op mijn 19e elhamdoelilah. Maar vijf keer knielen voor Onze Heer, vond jij al radicaal Chaimae.


Lieve Hayat!!! Hoe is het met je meid? Ik vind dat je niet over één kam moet scheren wat betreft de hoofddoek-girls. Elk mens heeft een andere omgeving en situatie wat betreft het dragen van een hoofddoek. Ik ben er HEEL ERG OP TEGEN als iemand wordt GEDWONGEN om met een hoofddoek te lopen, ken ook zat meiden die zo een hoofddoek kregen toen zij naar de middenbare school gingen en deden m natuurlijk af.
Dat is ZO FOUT!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl zei:
Ik ben er HEEL ERG OP TEGEN als iemand wordt GEDWONGEN om met een hoofddoek te lopen, ken ook zat meiden die zo een hoofddoek kregen toen zij naar de middenbare school gingen en deden m natuurlijk af.
Dat is ZO FOUT!
Je slaat jezelf blauw. Was jij niet degene die jouw zusje geen nagellak toestaat? Was jij niet degene die jouw zusje verbiedt om in een rokje of een spijkerbroek (zonder een lang truitje) te paraderen? Of voert dwang hier niet ten tonele? Het is hetzelfde als wanneer ik zou zeggen: ''zusje, jij mag uitgaan. Maar als je uitgaat, dan sla ik je bont en blauw.'' Is er dan nog sprake van een vrije wil?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Chaimae schreef:Tazagirl zei:
Ik ben er HEEL ERG OP TEGEN als iemand wordt GEDWONGEN om met een hoofddoek te lopen, ken ook zat meiden die zo een hoofddoek kregen toen zij naar de middenbare school gingen en deden m natuurlijk af.
Dat is ZO FOUT!
Je slaat jezelf blauw. Was jij niet degene die jouw zusje geen nagellak toestaat? Was jij niet degene die jouw zusje verbiedt om in een rokje of een spijkerbroek (zonder een lang truitje) te paraderen? Of is dat geen dwang?

Ik geef het toe, mijn zusjes mogen van mij geen nagellak NEE! Wat betreft haar kleding, dat is haar zaak. Mijn zusje is soieso iemand die geen korte truitjes etc draagt en believe me ik ken mijn zusje beter dan jou. Check jou PM.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl schreef:
Chaimae schreef:Tazagirl zei:
Ik ben er HEEL ERG OP TEGEN als iemand wordt GEDWONGEN om met een hoofddoek te lopen, ken ook zat meiden die zo een hoofddoek kregen toen zij naar de middenbare school gingen en deden m natuurlijk af.
Dat is ZO FOUT!
Je slaat jezelf blauw. Was jij niet degene die jouw zusje geen nagellak toestaat? Was jij niet degene die jouw zusje verbiedt om in een rokje of een spijkerbroek (zonder een lang truitje) te paraderen? Of is dat geen dwang?

Ik geef het toe, mijn zusjes mogen van mij geen nagellak NEE! Wat betreft haar kleding, dat is haar zaak. Mijn zusje is soieso iemand die geen korte truitjes etc draagt en believe me ik ken mijn zusje beter dan jou. Check jou PM.
Maar je zegt net dat je tegen alle vormen van dwang bent? Sla jij jezelf niet blauw door deze uitspraak te doen? In welke kader past het dan nog van een vrije wil, voor zover je zusje deze heeft?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

Ik geef het toe, mijn zusjes mogen van mij geen nagellak NEE! Wat betreft haar kleding, dat is haar zaak. Mijn zusje is soieso iemand die geen korte truitjes etc draagt en believe me ik ken mijn zusje beter dan jou. Check jou PM.[/quote]
Maar je zegt net dat je tegen alle vormen van dwang bent? Sla jij jezelf niet blauw door deze uitspraak te doen? In welke kader past het dan nog van een vrije wil, voor zover je zusje deze heeft?[/quote]


Ik ben tegen dwang, ik haat dat moet jij toch weten ;) Maar om terug te komen op jouw gestelde vraag; mijn zusje had ook zoiets van 'waarom zou ik nagellak zetten', het was trouwens van dat glans-shit, mijn zusje is dus geen type die knal rode nagellak opzet en of mooi vind ;)
Jij beantwoordt mijn PM niet, dus ik ga pitten. Maandag inshAllah weer eens naar Essie!

P.s waarom moest je woorden verdraaien wat betreft mijn zogenaamde oordeel die ik klaar heb staan over meiden die de hoofddoek niet dragen? Als ik zo een oordeel had klaar staan, dan zou ik mijn zusje hebben gedwongen om er een te dragen ;) Nu sla ik de spijker op z'n kop!
Laatst gewijzigd door Tazagirl op za feb 28, 2009 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door BFA »

Ik ben er HEEL ERG OP TEGEN als iemand wordt GEDWONGEN om met een hoofddoek te lopen,
Ergens anders heb je gezegd dat het dragen van een hoofddoek een regel voor Mohammedaansen is.
Regels zijn dwang.
Het bont en blauw slaan voor het opvolgen af te dwingen is een gevolg van het instellen van de regel. Dat dit slaan gebeurt, al is het maar op één plaats, is rekening houdend met het wijds afschrikkingseffect voldoende om alle vrije beslissing rond dragen van een hoofddoek in twijfel te trekken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl schreef:Pardon Chaimae? 'Tazagirl is één van die meisje'? Come on girl, als ik jou vroeg waarom jij bv niet had gebeden, dan was jij altijd degene die zei: voel jij je beter ofzo dat jij er één draagt? Ik had altijd zoiets van 'huh, what the fuck'?
Wat betreft de hoofddoek, ik vind (MENING) dat je er pas één mag dragen als je er genoeg over hebt nagedacht, en aan je innerlijk heb gewerkt. Met aan je innerlijk hebt gewerkt, gebeden op tijd, mensen dingen gunnen, mensen helpen etc. en dan pas als je zeker van je zaak bent er een dragen.
Iedereen heeft haar tijd, bij mij was het op mijn 19e elhamdoelilah. Maar vijf keer knielen voor Onze Heer, vond jij al radicaal Chaimae.

Het gebed is een individuele gesprek met de Heer, en daar heb jij niks mee te maken. Ik vind dat we oprecht moeten zijn in het gebed; dus alleen oog mogen hebben voor Diegene die we aanbidden. En zolang ik niet oprecht ben in het gebed, vertik ik het inderdaad om het gebed te verrichten. Maakt dat mij een slechtere mens? Neen, ik denk zelfs een betere mens.
Beste Taza, je hebt niks te willen, maar te moeten. Islam betekent niks anders dan volledige onderwerping aan alle dogma's van Allah. Je bent in dienst van Hem. Hoe kan je nou zeggen dat je pas een vodje moet dragen wanneer je er emotioneel klaar voor bent? Daar waar Allah duidelijk gezegd heeft dat je dat doekje verplicht bent te dragen op het moment dat jij menstrueert. Hoe durf je een komma achter de wet van God te zetten? Hoe durf je er een eigen mening op na te houden? De islam laat geen ruimte vrij voor religietwisten. Geen gemaar, dus.
Laatst gewijzigd door Chaimae op zo mar 01, 2009 12:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Silly »

wat is er zo erg aan nagellak?? Ok aanstootgevende kleding kan ik me nog inleven, maar serieus.. welke man geilt er op een beetje lak op de nagels :S ??

En als ik eerlijk moet zijn hoef ik ook geen vriendinnen met hoofddoek. Het idee alleen al dat ze beter zouden zijn dan ik omdat ze een lap op hun kop hebben, excuse me.. maar dat pik ik gewoon niet. Is nix mis met mij en daar heb ik gans geen theedoek voor nodig. 8)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Tazagirl »

BFA schreef:
Ik ben er HEEL ERG OP TEGEN als iemand wordt GEDWONGEN om met een hoofddoek te lopen,
Ergens anders heb je gezegd dat het dragen van een hoofddoek een regel voor Mohammedaansen is.
Regels zijn dwang.
Het bont en blauw slaan voor het opvolgen af te dwingen is een gevolg van het instellen van de regel. Dat dit slaan gebeurt, al is het maar op één plaats, is rekening houdend met het wijds afschrikkingseffect voldoende om alle vrije beslissing rond dragen van een hoofddoek in twijfel te trekken.
Hey hoe is het? Hoop dat je het goed maakt. Nog lekker genoten van je weekend?

De vrouw hoort inderdaad in de islam er één te dragen, dat is inderdaad ook een regel waar een moslim moet houden. MAAR, er een dragen en niet weten waarom, een dragen terwijl je er niet achter staat, een dragen omdat je bang bent voor mensen, een dragen omdat je bij een groep wilt horen?
Dat heeft toch allemaal geen zin? Het draait om intentie, waar jij achterstaat, wat jij van binnen voelt. Dat telt, daarom zeg ik werk eerst aan je innerlijke zaken en maak het dan af met het dragen van één!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Tazagirl zei:
Ik ben tegen dwang, ik haat dat moet jij toch weten Maar om terug te komen op jouw gestelde vraag; mijn zusje had ook zoiets van 'waarom zou ik nagellak zetten', het was trouwens van dat glans-shit, mijn zusje is dus geen type die knal rode nagellak opzet en of mooi vind
Jij beantwoordt mijn PM niet, dus ik ga pitten. Maandag inshAllah weer eens naar Essie!

P.s waarom moest je woorden verdraaien wat betreft mijn zogenaamde oordeel die ik klaar heb staan over meiden die de hoofddoek niet dragen? Als ik zo een oordeel had klaar staan, dan zou ik mijn zusje hebben gedwongen om er een te dragen Nu sla ik de spijker op z'n kop!
Jij slaat pas de spijker op zijn kop, als je op al mijn reacties in jouw draadje een inhoudelijke en messcherpe reactie afgeeft, waar geen speld tussen te krijgen is. Je weet wat je dus te wachten staat.

Waarom draai jij om de hete brei heen? Nagellak is nagellak. Jouw zusje wilt (kennelijk) dolgraag nagellak opdoen, maar dit mocht ze niet omdat jij er weer eens tussen moest komen en haar zo nodig moest beperken. Je profileert je als een 'islamitische moraalridder.' Heeft jouw zusje een vrije wil? Is er sprake van een individuele vrijheid? Heb je nooit geleerd dat jij nooit moet ingrijpen, omdat de individuele vrijheid van groot belang is voor de zelfontwikkeling en het welzijn van de mens? Ben jij zondeloos? Want wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Silly schreef:wat is er zo erg aan nagellak?? Ok aanstootgevende kleding kan ik me nog inleven, maar serieus.. welke man geilt er op een beetje lak op de nagels :S ??

En als ik eerlijk moet zijn hoef ik ook geen vriendinnen met hoofddoek. Het idee alleen al dat ze beter zouden zijn dan ik omdat ze een lap op hun kop hebben, excuse me.. maar dat pik ik gewoon niet. Is nix mis met mij en daar heb ik gans geen theedoek voor nodig. 8)
Nagellak en parfum kunnen de man opwinden. Mij dunkt dat Mohammed refereerde aan de islamitische (barbaarse )man, want een normale man raakt niet botergeil van nagellak noch van parfum. Allah's hoofd zit vol met seksistische hersensspinsels. Bij alles wordt er machinaal een link gelegd met seks. Ik veracht het sexistische gedram van Allah, en in Zijn kielzog de islamitische mannen. En als een man dan toch opgewonden raakt van nagellak en een geurtje, dan moet de man echt bij zichzelf te rade gaan. Hoe gezond ben je dan?

En zelfs bij aanstootgevende kleding komt er bij mij geen greintje sympathie om de hoek kijken. Ken je de zaak van de prostitue in Groningen die aangerand is? Zij liep in werkleding naar huis en is toen door een man aangerand. De man verdedigde zich door te zeggen dat het toch maar een hoer is en zij niks anders gewend is. De rechter stelde de vrouw in haar gelijk, en de man is berecht.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:
Silly schreef:wat is er zo erg aan nagellak?? Ok aanstootgevende kleding kan ik me nog inleven, maar serieus.. welke man geilt er op een beetje lak op de nagels :S ??

En als ik eerlijk moet zijn hoef ik ook geen vriendinnen met hoofddoek. Het idee alleen al dat ze beter zouden zijn dan ik omdat ze een lap op hun kop hebben, excuse me.. maar dat pik ik gewoon niet. Is nix mis met mij en daar heb ik gans geen theedoek voor nodig. 8)
Nagellak en parfum kunnen de man opwinden. Mij dunkt dat Mohammed refereerde aan de islamitische (barbaarse )man, want een normale man raakt niet botergeil van nagellak noch van parfum. Allah's hoofd zit vol met seksistische hersensspinsels. Bij alles wordt er machinaal een link gelegd met seks. Ik veracht het sexistische gedram van Allah, en in Zijn kielzog de islamitische mannen. En als een man dan toch opgewonden raakt van nagellak en een geurtje, dan moet de man echt bij zichzelf te rade gaan. Hoe gezond ben je dan?

En zelfs bij aanstootgevende kleding komt er bij mij geen greintje sympathie om de hoek kijken. Ken je de zaak van de prostitue in Groningen die aangerand is? Zij liep in werkleding naar huis en is toen door een man aangerand. De man verdedigde zich door te zeggen dat het toch maar een hoer is en zij niks anders gewend is. De rechter stelde de vrouw in haar gelijk, en de man is berecht.
Maar in Nederland heb je ook barbaarse mannen hoor. Althans ze hebben een mannelijk geslachtsdeel. Denk maar aan mercator, kooshumorloos en die hassan el mortel.

Anyway, wat gewoon als paal boven water staat is dat als een vrouw een hoofddoek dragen wil zij dit gewoon moet kunnen. Je kan er over zeiken en moeilijk doen, maar het enige wat je daar mee krijgt een afzetcultuur van allerlei mensen die in opstand komen en er eentje gaan dragen.

Vrijheid is niet alleen voor mensen die graag op hun 14e ontmaagd willen worden, hun lever aan de alcohol naar de knoppen willen helpen en een blowtje doen voor een praktisch school examen scheikundig titreren van oxaalzuur. Die vrijheid is er dus ook voor de goede moslima die een hoofddoek op wil doen.

LEKKER PUH!!!
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Hayat,

En natuurlijk gun ik moslima's de vrijheid om een doekje op het hoofd te doen, maar dit moet wel verboden worden in openbare functies en op scholen. Ofwel, een strenge scheiding van kerk en staat: laicisme. En zolang Nederland dit niet heeft, blijf ik me opwinden over dames in vodjes.

En denk je dat deze doekjes de vrijheid hebben in Islamitische landen om zich te bekeren tot het christendom, of om in bikini te paraderen in Saudie Arabier? En zouden deze doekjes dan tegen de daar heersende wet, normen en waarden verzetten? Mij dunkt niet. Dan zouden zij zich mooi schikken naar de wet daar. Waarom verzetten zij zich hier wel? Waarom conformeren zij zich gewoon niet aan de Nederlandse wet? Als een sportschool een bepaald beleid voert, met betrekking tot het dragen van een hoofddoekje dan heb je dat te accepteren, en dan ga je niet spijkers op laag water zoeken. Zouden deze vrouwen ook vrouws genoeg zijn om dit te doen in een land als Saudie Arabie of Iran?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Anneke »

Hayat schreef:Wat betreft de hoofddoek, ik vind (MENING) dat je er pas één mag dragen als je er genoeg over hebt nagedacht, en aan je innerlijk heb gewerkt. Met aan je innerlijk hebt gewerkt, gebeden op tijd, mensen dingen gunnen, mensen helpen etc. en dan pas als je zeker van je zaak bent er een dragen.
Zal mohammed er even schijt aan hebben aan wat JIJ ervan vindt?? Als moslima behoor je toch te weten dat mo's wil wet is, en geen sterveling die daar iets tegenin kan brengen?
Abu Dawud, Boek 32, Nummer 4092 schreef:Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:

Asma, daughter of AbuBakr, entered upon the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) wearing thin clothes. The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) turned his attention from her. He said: O Asma', when a woman reaches the age of menstruation, it does not suit her that she displays her parts of body except this and this, and he pointed to her face and hands.
Kan iemand mij trouwens helpen aan een bron voor dit vers:
De Heilige Profeet zei: “Ik laat twee dingen achter, u zult niet afdwalen zolang u beiden naleeft, namelijk het Boek van Allah (Qur’aan) en mijn Soennah (Ahadith).”
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Hayat »

Ilona schreef:
Hayat schreef:Wat betreft de hoofddoek, ik vind (MENING) dat je er pas één mag dragen als je er genoeg over hebt nagedacht, en aan je innerlijk heb gewerkt. Met aan je innerlijk hebt gewerkt, gebeden op tijd, mensen dingen gunnen, mensen helpen etc. en dan pas als je zeker van je zaak bent er een dragen.
Zal mohammed er even schijt aan hebben aan wat JIJ ervan vindt?? Als moslima behoor je toch te weten dat mo's wil wet is, en geen sterveling die daar iets tegenin kan brengen?
[/quote]

Daar zijn we het dan niet over eens. Allereerst is Mohammed saws ook een sterveling. Net als ik. Daar komt bij dat ik geloof dat de profeet toch echt wel belangstelling heeft voor de mening van iedere moslim(a).
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Links666 »

Hayat schreef:Daar komt bij dat ik geloof dat de profeet toch echt wel belangstelling heeft voor de mening van iedere moslim(a).
Ja, want voor de polytheïsten en Joden die hij liet vermoorden had hij niet veel belangstelling. Toch Hayat!?
Maar helaas, die stoere roverhoofdman van jou is er niet meer. Toen die smeerpijp de pijp uit ging zei hij:
“Ik laat twee dingen achter, u zult niet afdwalen zolang u beiden naleeft, namelijk het Boek van Allah (Qur’aan) en mijn Soennah (Ahadith).”
daar staat op wikipedia wat toelichting over, en ook hier (zie item 2).

Uiteindelijk heeft NIEMAND 'allah' ooit gezien maar doen alle mohammedanen mohammed na.
Mohammed-verering dus. Da's nou balen! :)
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Anneke »

Hayat schreef:
Ilona schreef:
Hayat schreef:Wat betreft de hoofddoek, ik vind (MENING) dat je er pas één mag dragen als je er genoeg over hebt nagedacht, en aan je innerlijk heb gewerkt. Met aan je innerlijk hebt gewerkt, gebeden op tijd, mensen dingen gunnen, mensen helpen etc. en dan pas als je zeker van je zaak bent er een dragen.
Zal mohammed er even schijt aan hebben aan wat JIJ ervan vindt?? Als moslima behoor je toch te weten dat mo's wil wet is, en geen sterveling die daar iets tegenin kan brengen?
Daar zijn we het dan niet over eens. Allereerst is Mohammed saws ook een sterveling. Net als ik. Daar komt bij dat ik geloof dat de profeet toch echt wel belangstelling heeft voor de mening van iedere moslim(a).
Jij, moslima, trekt mohammed's uitspraken in twijfel? :o Is het voor een moslima geoorloofd het niet eens te zijn met mohammed? Toen een mishandelde vrouw naar mohammed kwam en beklag indiende, werd ze gewoon naar huis gestuurd hoor.. iemand nog voorbeelden van het lot van mensen die het niet eens waren met de profeet?

@links; ze had het over moslims die het niet eens zouden mogen zijn met mohammed.. christenen en joden mogen geen mening hebben, weet je toch :wink:
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Silly »

Hayat schreef:
Ilona schreef:
Hayat schreef:Wat betreft de hoofddoek, ik vind (MENING) dat je er pas één mag dragen als je er genoeg over hebt nagedacht, en aan je innerlijk heb gewerkt. Met aan je innerlijk hebt gewerkt, gebeden op tijd, mensen dingen gunnen, mensen helpen etc. en dan pas als je zeker van je zaak bent er een dragen.
Zal mohammed er even schijt aan hebben aan wat JIJ ervan vindt?? Als moslima behoor je toch te weten dat mo's wil wet is, en geen sterveling die daar iets tegenin kan brengen?
Daar zijn we het dan niet over eens. Allereerst is Mohammed saws ook een sterveling. Net als ik. Daar komt bij dat ik geloof dat de profeet toch echt wel belangstelling heeft voor de mening van iedere moslim(a).[/quote]
Als hij net als jij is zal ik dan ook maar saws achter jouw naam zetten? En achter die van ilona? en links?

Mohammed couldnt care less wat anderen er van dachten. Toen hij problemen kreeg omdat hij zn schoondochter wilde trouwen had hij ook dik schijt en veranderde hij de wet. Dus denk je dat hij nu voor jullie moslims een uitzondering zou maken??
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Hayat,

En natuurlijk gun ik moslima's de vrijheid om een doekje op het hoofd te doen, maar dit moet wel verboden worden in openbare functies en op scholen. Ofwel, een strenge scheiding van kerk en staat: laicisme. En zolang Nederland dit niet heeft, blijf ik me opwinden over dames in vodjes.

En denk je dat deze doekjes de vrijheid hebben in Islamitische landen om zich te bekeren tot het christendom, of om in bikini te paraderen in Saudie Arabier? En zouden deze doekjes dan tegen de daar heersende wet, normen en waarden verzetten? Mij dunkt niet. Dan zouden zij zich mooi schikken naar de wet daar. Waarom verzetten zij zich hier wel? Waarom conformeren zij zich gewoon niet aan de Nederlandse wet? Als een sportschool een bepaald beleid voert, met betrekking tot het dragen van een hoofddoekje dan heb je dat te accepteren, en dan ga je niet spijkers op laag water zoeken. Zouden deze vrouwen ook vrouws genoeg zijn om dit te doen in een land als Saudie Arabie of Iran?
De scheiding tussen kerk en staat is geen waterscheiding en hoort het ook niet te worden. Meiden mogen, als ze dat willen, gewoon een hoofddoekje op school dragen. Ook in een openbare functie. Moslima A draagt een hoofddoek en Moslima B niet. Moslima A = Moslima B (wat betreft geloof). Waarom zou moslima B wel een openbare functie mogen vervullen en moslima A niet. Ze praktiseren allebei, alleen het hoofddoekje van moslima A is zichtbaar. Gaan we nou zo kinderachtig, klagend en moeilijk doen over dat kleine verschil.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Manon »

De scheiding tussen kerk en staat is geen waterscheiding en hoort het ook niet te worden. Meiden mogen, als ze dat willen, gewoon een hoofddoekje op school dragen. Ook in een openbare functie. Moslima A draagt een hoofddoek en Moslima B niet. Moslima A = Moslima B (wat betreft geloof). Waarom zou moslima B wel een openbare functie mogen vervullen en moslima A niet. Ze praktiseren allebei, alleen het hoofddoekje van moslima A is zichtbaar. Gaan we nou zo kinderachtig, klagend en moeilijk doen over dat kleine verschil
"Scheiding tussen kerk en staat" impliceert dat er geen kerkelijke of religieuze inmenging is bij de bepaling van de wetten, zonder dat deze democratisch gestemd worden.
Het feit dat ambtenaren en scholieren zich neutraal moeten kleden heeft m.i. een andere oorzaak dan "scheiding tussen kerk en staat".

Ik wens ook niet voortgeholpen te worden door een ambtenaar met KKK Klep of met een nazi uniform. Net zomin wens ik een ambtenaar in islamitische soepjurk of een belastingsinspecteur in oranje hare Krishna habijt.

Als ik ooit een hoofddoek als kassierster heb, maak ik telkens een dansje en wat armbewegingen bij elk product dat ik van de band terug in mijn karretje leg. Dit moet zo van mijn geloof zie je, als mijn eten werd aangeraakt door anders-gelovigen... zou in feite wel grappig zijn. voel ik me net de Dalai Lama als ik per product zo'n boeddhistische begroeting maak :razz: :razz: :razz:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Hayat schreef: Daar zijn we het dan niet over eens. Allereerst is Mohammed saws ook een sterveling. Net als ik. Daar komt bij dat ik geloof dat de profeet toch echt wel belangstelling heeft voor de mening van iedere moslim(a).
Mohammed is dus alle vrouwen langsgegaan en heeft toen op basis van wel duizenden meningen van vrouwen en mannen pas de islam gecreëerd? Denk je dat werkelijk waar? Denk je nou echt dat dat mogelijk is? En dat hij dat uberhaupt gedaan heeft? De islam is naar zijn believen gecreëerd. Jij hebt niks te willen, maar te moeten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Chaimae »

Hayat schreef:
Chaimae schreef:Hayat,

En natuurlijk gun ik moslima's de vrijheid om een doekje op het hoofd te doen, maar dit moet wel verboden worden in openbare functies en op scholen. Ofwel, een strenge scheiding van kerk en staat: laicisme. En zolang Nederland dit niet heeft, blijf ik me opwinden over dames in vodjes.

En denk je dat deze doekjes de vrijheid hebben in Islamitische landen om zich te bekeren tot het christendom, of om in bikini te paraderen in Saudie Arabier? En zouden deze doekjes dan tegen de daar heersende wet, normen en waarden verzetten? Mij dunkt niet. Dan zouden zij zich mooi schikken naar de wet daar. Waarom verzetten zij zich hier wel? Waarom conformeren zij zich gewoon niet aan de Nederlandse wet? Als een sportschool een bepaald beleid voert, met betrekking tot het dragen van een hoofddoekje dan heb je dat te accepteren, en dan ga je niet spijkers op laag water zoeken. Zouden deze vrouwen ook vrouws genoeg zijn om dit te doen in een land als Saudie Arabie of Iran?
De scheiding tussen kerk en staat is geen waterscheiding en hoort het ook niet te worden. Meiden mogen, als ze dat willen, gewoon een hoofddoekje op school dragen. Ook in een openbare functie. Moslima A draagt een hoofddoek en Moslima B niet. Moslima A = Moslima B (wat betreft geloof). Waarom zou moslima B wel een openbare functie mogen vervullen en moslima A niet. Ze praktiseren allebei, alleen het hoofddoekje van moslima A is zichtbaar. Gaan we nou zo kinderachtig, klagend en moeilijk doen over dat kleine verschil.
Dat doekje maakt een wereld van verschil uit. Je kan best religieus zijn, maar dat hoef je niet te uiten, en laat je zodra je de deur uitgaat, achter de deur. Ik, en vele consorten met me hebben er wel degelijk moeite mee, net zo min wanneer jij wordt geholpen door een nazi of iemand in PKK-kleding, en daar moeite mee zou hebben. Of is er dan geen ruimte voor vrijheids van meningsuiting en je kleden zoals jij dat wilt? Nee, dan springen de moslims massaal op de bres voor het beperken van de vrijheid, alleen moet dit natuurlijk niet de vrijheid van de moslims beperken. Nee, die rekwireren volledige vrijheid.

Jij ben scheefheid ten top, met alle respect. Ten eerste zeg je, nadat ik je vroeg hoe je denkt dat je samenwonen en islam wilt lijmen, dat Allah een synoniem is voor Liefde. En de staat bekommert zich om de mensen, maar moeten er daarom maar geen regels en straffen geschieden? Nogmaals mijn vraag, hoe denk je dat het valt te rijmen? Het is je al niet toegestaan een man met een hand te begroeten, noch je in één ruimte te bevinden met een mannelijke klasgenoot, laat staan samenwonen. Ten tweede zei je ergens dat jij laks hebt aan geleerden. Ook dit heb ik je toen uitgelegd. Zonder geleerden geen islam, beste Hayat. Of denk je dat die geleerden zich voor het lolletje jaren over de boeken buigen en zwoegen? Of denk je dat die vele wetscholen, en Islamitische universiteiten in Saudie Arabie, Egypte en Jemen er voor het lolletje staan? En denk je dat die hadeeth, die in feite niks anders behelst dan: ''zij die geen geleerden volgen zijn gedoemd,'' dat die er voor het lolletje er is? Reeds zeg je dat het maar een doekje is, en er wezenlijk geen verschil is met zij die het niet dragen. Werkelijk waar, ik vraag me toch nu echt af welk versie je van de Koran hebt gelezen? Heb je het wel begrepen? Of wil je het niet begrijpen? Als dat doekje niet zoveel uitmaakt, waarom is dat dan één van de allerbelangrijkste aspect c.q. rit waar een moslima zich aan moet houden? Waarom wordt er dan zoveel op gehamerd door grote geleerden en de Koran? Waarom wordt er dan in de Koran en hadeeths gesteld dat zij die het niet dragen bij het verlaten van het huis door de engelen worden vervloekt, tot zij weer het het huis betreden? Waarom wordt er dan gesteld dat zij die het niet dragen nooit de Hemel zullen betreden, noch de geur van de Hemel zullen ruiken? Zo cruciaal was het toch niet? Of toch wel? (retorisch, daar waar het een erg belangrijk regel is in de islam)

Wat stuit me tegen het borst? Nou, ik zou je zeggen de hele discussie maar eens terug te lezen. De dames in hoofddoekjes keuren impliciet verkrachting goed, en daar is dat 'lieve meisje' Tazagirl één van. Zij is niet de eerste, maar zeer zeker ook niet de laatste. Die Tazagirl, dreef zichzelf in een hoekje, door ergens in de draad te zeggen dat ze doek draagt omdat zij zich dan veilig en niet als een lustobject voelt. Veilig en lustobject. Veilig voor wat? De mannen, die haar dan niet met grote ogen aankijken en niet kunnen aanraken, omdat ze een signaal geeft dat ze een lopende vagina is? Ze heeft het ook over een lustobjecten. Je wordt er echt om de oren mee geslagen door die doekjes. Dus in feite zegt ze niks anders dan zij die dat vodje niet dragen lustobject zijn, ook jij Hayat. En daar kom ik dan weer terug op mijn eerste alinea, namelijk dat doekjes achter de balie of kassa alle dames die geen doekje dragen als lustobjecten zien. Ach, het zijn toch maar die lustobjecten, die door menig man worden uitgekleed en inferieur worden geacht. Wil jij zulke dames ten vriend nemen? Wil je door zulke dames geholpen worden? Welk verstandig en weldenkend mens wilt dat nou?

Tazagirl zei zelf dat zij die geen doekje dragen niks anders dan lustobjecten zijn. Lief is die Tazagirl he? Al die keren dat ik versierd werd in haar bijzijn (ken haar persoonlijk) zei ze dat het aan mij lag, maar de manier waarop ik me kleedde. Ze schoof de schuld bij mij, want ach, ik ben toch maar een lustobject omdat ik dat vodje niet draag. En dat geldt ook voor jou op.

En zolang dat doekje in de openbare functies en op scholen niet verboden wordt zal ik mijn gal blijven spuwen over dames in doek. En als het moet, ga ik daar desnoods de politiek voor in, om zo wat te kunnen bewerkstelligen. Maar tot die tijd..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef: Dat doekje maakt een wereld van verschil uit. Je kan best religieus zijn, maar dat hoef je niet te uiten, en laat je zodra je de deur uitgaat, achter de deur. Ik, en vele consorten met me hebben er wel degelijk moeite mee, net zo min wanneer jij wordt geholpen door een nazi of iemand in PKK-kleding, en daar moeite mee zou hebben. Of is er dan geen ruimte voor vrijheids van meningsuiting en je kleden zoals jij dat wilt? Nee, dan springen de moslims massaal op de bres voor het beperken van de vrijheid, alleen moet dit natuurlijk niet de vrijheid van de moslims beperken. Nee, die rekwireren volledige vrijheid.

Jij ben scheefheid ten top, met alle respect. Ten eerste zeg je, nadat ik je vroeg hoe je denkt dat je samenwonen en islam wilt lijmen, dat Allah een synoniem is voor Liefde. En de staat bekommert zich om de mensen, maar moeten er daarom maar geen regels en straffen geschieden? Nogmaals mijn vraag, hoe denk je dat het valt te rijmen? Het is je al niet toegestaan een man met een hand te begroeten, noch je in één ruimte te bevinden met een mannelijke klasgenoot, laat staan samenwonen. Ten tweede zei je ergens dat jij laks hebt aan geleerden. Ook dit heb ik je toen uitgelegd. Zonder geleerden geen islam, beste Hayat. Of denk je dat die geleerden zich voor het lolletje jaren over de boeken buigen en zwoegen? Of denk je dat die vele wetscholen, en Islamitische universiteiten in Saudie Arabie, Egypte en Jemen er voor het lolletje staan? En denk je dat die hadeeth, die in feite niks anders behelst dan: ''zij die geen geleerden volgen zijn gedoemd,'' dat die er voor het lolletje er is? Reeds zeg je dat het maar een doekje is, en er wezenlijk geen verschil is met zij die het niet dragen. Werkelijk waar, ik vraag me toch nu echt af welk versie je van de Koran hebt gelezen? Heb je het wel begrepen? Of wil je het niet begrijpen? Als dat doekje niet zoveel uitmaakt, waarom is dat dan één van de allerbelangrijkste aspect c.q. rit waar een moslima zich aan moet houden? Waarom wordt er dan zoveel op gehamerd door grote geleerden en de Koran? Waarom wordt er dan in de Koran en hadeeths gesteld dat zij die het niet dragen bij het verlaten van het huis door de engelen worden vervloekt, tot zij weer het het huis betreden? Waarom wordt er dan gesteld dat zij die het niet dragen nooit de Hemel zullen betreden, noch de geur van de Hemel zullen ruiken? Zo cruciaal was het toch niet? Of toch wel? (retorisch, daar waar het een erg belangrijk regel is in de islam)

Wat stuit me tegen het borst? Nou, ik zou je zeggen de hele discussie maar eens terug te lezen. De dames in hoofddoekjes keuren impliciet verkrachting goed, en daar is dat 'lieve meisje' Tazagirl één van. Zij is niet de eerste, maar zeer zeker ook niet de laatste. Die Tazagirl, dreef zichzelf in een hoekje, door ergens in de draad te zeggen dat ze doek draagt omdat zij zich dan veilig en niet als een lustobject voelt. Veilig en lustobject. Veilig voor wat? De mannen, die haar dan niet met grote ogen aankijken en niet kunnen aanraken, omdat ze een signaal geeft dat ze een lopende vagina is? Ze heeft het ook over een lustobjecten. Je wordt er echt om de oren mee geslagen door die doekjes. Dus in feite zegt ze niks anders dan zij die dat vodje niet dragen lustobject zijn, ook jij Hayat. En daar kom ik dan weer terug op mijn eerste alinea, namelijk dat doekjes achter de balie of kassa alle dames die geen doekje dragen als lustobjecten zien. Ach, het zijn toch maar die lustobjecten, die door menig man worden uitgekleed en inferieur worden geacht. Wil jij zulke dames ten vriend nemen? Wil je door zulke dames geholpen worden? Welk verstandig en weldenkend mens wilt dat nou?

Tazagirl zei zelf dat zij die geen doekje dragen niks anders dan lustobjecten zijn. Lief is die Tazagirl he? Al die keren dat ik versierd werd in haar bijzijn (ken haar persoonlijk) zei ze dat het aan mij lag, maar de manier waarop ik me kleedde. Ze schoof de schuld bij mij, want ach, ik ben toch maar een lustobject omdat ik dat vodje niet draag. En dat geldt ook voor jou op.

En zolang dat doekje in de openbare functies en op scholen niet verboden wordt zal ik mijn gal blijven spuwen over dames in doek. En als het moet, ga ik daar desnoods de politiek voor in, om zo wat te kunnen bewerkstelligen. Maar tot die tijd..
Allereerst snap ik de vergelijking niet tussen een nazist, een pkk'er en de hoofddoekdragende moslima. Deze is belachelijk. Lees hem nog eens.
Waar slaat het verder op dat je jouw geloof thuis moet laten. Dat is toch de grootste onzin allertijden. Wat jij zegt is: 'ik weet dat je gelooft, maar ik doe schijnheilig en wil niets van je geloof zien, al weet ik diep in mijn hart dat je wel gelooft.' Het is gewoon laf en zwak om iemand te dwingen zijn religieuze kledij thuis te laten, omdat je dit niet zien wil. Wil je wel door een nazist geholpen worden die zijn hakenkruis thuis gelaten heeft? Wil je wel geholpen worden door een pkk'er die in gewone kleren komt Chaimea?

Ik heb nergens beweerd dat de hoofddoek niets uitmaakt. Als het goed is maakt de hoofddoek niets voor ongelovigen uit. Althans het zou niets voor ongelovigen uit moeten maken, maar sommige ongelovigen veranderen in dolle honden bij het zien van dat doekje.

Ik heb de Koran van de eerste tot de laatste letter gelezen en inderdaad staan er gedeelten, waarin het samenwonen ontmoedigt wordt. Toch geloof ik dat het geen probleem is als ik uit liefde zou willen samenwonen met een man. Ik het het gevoel dat Allah swt van mij houdt en dat hij mij als mens zijnde de vrijheid heeft gegeven om niet alleen te handelen naar zijn wil, maar ook zelf beslissingen nemen mag. De Koran en de ahadeeth zijn er als richtlijnen, dat is het gevoel dat ik krijg. Allah swt heeft ons per slot van rekening niet voor niets geschonken met dingen als intelligentie, het geweten en emotie. Zolang je maar gelooft, en rekening houdt met dat je zelf altijd verantwoordelijk zal zijn is het goed. Dat heet geen scheefheid, maar het vermogen om naast het geloven ook zelf na te denken wat je als mens wil.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Manon »

Allereerst snap ik de vergelijking niet tussen een nazist, een pkk'er en de hoofddoekdragende moslima. Deze is belachelijk. Lees hem nog eens.
Wel : een hakenkruisman en een Ku Klux man (ik weet niet wat een PKK'er draagt om herkenbaar te zijn zodat zijn medestanders hem niet lastigvallen) en een moslima dragen alle drie wat lapjes stof zodat je goed kan zien tot welke ideologie ze behoren zodat hun eigen volk hen niet gaat lastigvallen.

Waar slaat het verder op dat je jouw geloof thuis moet laten. Dat is toch de grootste onzin allertijden. Wat jij zegt is: 'ik weet dat je gelooft, maar ik doe schijnheilig en wil niets van je geloof zien, al weet ik diep in mijn hart dat je wel gelooft.' Het is gewoon laf en zwak om iemand te dwingen zijn religieuze kledij thuis te laten, omdat je dit niet zien wil. Wil je wel door een nazist geholpen worden die zijn hakenkruis thuis gelaten heeft? Wil je wel geholpen worden door een pkk'er die in gewone kleren komt Chaimea?
Als je in FUNCTIE bent dan mag je persoonlijk religieuze of politieke of ideologische overtuiging helemaal niet doorwegen op de uitvoering van je taak.
Het zal me een worst wezen tot welke groepering de ambtenaar behoort: hij of zij mag dat dan ook niet uiten tijdens de uitoefening van zijn of haar job. En in dat geval mag ik evenmin weiger om me door gelijk welke ambtenaar te laten bijstaan.
Als ik echter mag weigeren om me door een hakenkruisdrager of een ku klux klanmuts drager te laten bijstaan, dan kan ik evenzeer weigeren me door een mohammedaanse kapdrager of soepjurkdrager te laten bijstaan.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Hjaab een bedreiging?

Bericht door Hayat »

circe schreef:
Allereerst snap ik de vergelijking niet tussen een nazist, een pkk'er en de hoofddoekdragende moslima. Deze is belachelijk. Lees hem nog eens.
Wel : een hakenkruisman en een Ku Klux man (ik weet niet wat een PKK'er draagt om herkenbaar te zijn zodat zijn medestanders hem niet lastigvallen) en een moslima dragen alle drie wat lapjes stof zodat je goed kan zien tot welke ideologie ze behoren zodat hun eigen volk hen niet gaat lastigvallen.

Waar slaat het verder op dat je jouw geloof thuis moet laten. Dat is toch de grootste onzin allertijden. Wat jij zegt is: 'ik weet dat je gelooft, maar ik doe schijnheilig en wil niets van je geloof zien, al weet ik diep in mijn hart dat je wel gelooft.' Het is gewoon laf en zwak om iemand te dwingen zijn religieuze kledij thuis te laten, omdat je dit niet zien wil. Wil je wel door een nazist geholpen worden die zijn hakenkruis thuis gelaten heeft? Wil je wel geholpen worden door een pkk'er die in gewone kleren komt Chaimea?
Als je in FUNCTIE bent dan mag je persoonlijk religieuze of politieke of ideologische overtuiging helemaal niet doorwegen op de uitvoering van je taak.
Het zal me een worst wezen tot welke groepering de ambtenaar behoort: hij of zij mag dat dan ook niet uiten tijdens de uitoefening van zijn of haar job. En in dat geval mag ik evenmin weiger om me door gelijk welke ambtenaar te laten bijstaan.
Als ik echter mag weigeren om me door een hakenkruisdrager of een ku klux klanmuts drager te laten bijstaan, dan kan ik evenzeer weigeren me door een mohammedaanse kapdrager of soepjurkdrager te laten bijstaan.
Mij kan het geen worst schelen of iemand een hakenkruis, kruis, davidster of whatsoever draagt als hij mij helpt. Sommige mensen houden van moeilijk doen.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Plaats reactie