Adam en Eva

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Adam en Eva

Bericht door Monique »

Islaminside zei:
Uitleg voor onwetenden die niets begrijpen:

God wist natuurlijk ogenblikkelijk dat Adam en Eva gezondigd hadden.
Beste Islaminside, ik denk dat een correctie hier op zijn plaats is:

God wist al VAN TEVOREN dat ze zouden zondigen.

Dus.... waarom gaat god dan toch die complete onzinnige poppenkast doorzetten?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Die vraag wordt al eeuwen aan gelovigen gesteld en nog nooit was een gelovige in staat om die vraag te beantwoorden. :wink2:

Dus verwacht niet dat onze eigen forumgek Ali Blabla je een (zinnig) antwoord geeft. (Niet zinnig = 4 meter koran teksten die om de hete brei heen mekkeren)
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

God wist al VAN TEVOREN dat ze zouden zondigen.
Erger nog, god heeft de mens geschapen met de mogelijkheid in zich om te zondigen.
Achteraf niet zeuren en in het eeuwige hellevuur smijten als je iets gecreëerd hebt wat niet aan je eisen voldoet, terwijl je zelf de mogelijkheid om te zondigen ingebouwd hebt.

Als ik mijn computer formatteer en ik installeer zélf een virus op mijn harde schijf ga ik ook niet janken als mijn computer rare dingen gaat doen!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Als ik mijn computer formatteer en ik installeer zélf een virus op mijn harde schijf ga ik ook niet janken als mijn computer rare dingen gaat doen!
:razz: schitterend! eentje om bij te houden
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Als ik mijn computer formatteer en ik installeer zélf een virus op mijn harde schijf ga ik ook niet janken als mijn computer rare dingen gaat doen!
De eenvoudig te installeren schuldcomplexgenerator (voor Mac of Windows) biedt uitkomst!
RTFM
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Adam en Eva

Bericht door Ketter »

Monique schreef:
Uitleg voor onwetenden die niets begrijpen:

God wist natuurlijk ogenblikkelijk dat Adam en Eva gezondigd hadden.
Deze "onwetende", die "niets begrijpt" moet er toch fijntjes aan toevoegen dat, volgens de verhaaltjes, er maar één mogelijke definitie van "zonde" bestaat waarbij men zou kunnen stellen dat Adam en Eva een "zonde" hebben begaan.

Maar dit zou inhouden dat God een onmogelijk stomme oen van een dictator zou zijn, en iets zegt me dat dat niet kan.

Het is bijgevolg een onmogelijk stom verhaaltje om ervoor te zorgen dat mensen slaafs hun leiders volgen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door Benmoslim »

Monique schreef:Islaminside zei:
Uitleg voor onwetenden die niets begrijpen:

God wist natuurlijk ogenblikkelijk dat Adam en Eva gezondigd hadden.
Beste Islaminside, ik denk dat een correctie hier op zijn plaats is:
God wist al VAN TEVOREN dat ze zouden zondigen.
Dus.... waarom gaat god dan toch die complete onzinnige poppenkast doorzetten?
God wist inderdaad al dat ze zouden zondigen, zelfs voor dat ze waren geschapen.

Maar was het geen test voor hun zelf? Heeft God hen niet uitdrukkelijk de appels verboden?
Konden zij er niet voor kiezen, ze hebben immers een vrije wil, om Hem te gehoorzamen of Hem ongehoorzaam
te zijn met alle consequenties van dien? Is de alwetendheid van god hier dan relevant voor wat betreft zij er voor kiezen
gehoorzaam te zijn of niet? Het gehoorzamen/aanbidden van God doen we namelijk voor onszelf, God heeft het niet nodig om aanbeden te worden.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door BFA »

God wist inderdaad al dat ze zouden zondigen, zelfs voor dat ze waren geschapen.
Dit wil zeggen dat God op voorhand de zonde reeds bepaald heeft.
ze hebben immers een vrije wil, om Hem te gehoorzamen of Hem ongehoorzaam
voorgaande maakt deze gevolgtrekking fout. De geconsumeerde appel is onderdeel van een vooraf bepaald lot. Gehoorzaamheid of ongehoorzaamheid heeft er niets meer mee te maken.
Is de alwetendheid van god hier dan relevant voor wat betreft zij er voor kiezen
De alwetendheid sluit vrije keuze uit.
Het gehoorzamen/aanbidden van God doen we namelijk voor onszelf, God heeft het niet nodig om aanbeden te worden.
Dan blijft de enige reden om 5X per dag in de houding van fellatio je kont omhoog te steken: masochisme.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door Benmoslim »

BFA schreef:

Dit wil zeggen dat God op voorhand de zonde reeds bepaald heeft.
Inderdaad.
BFA schreef:

voorgaande maakt deze gevolgtrekking fout. De geconsumeerde appel is onderdeel van een vooraf bepaald lot. Gehoorzaamheid of ongehoorzaamheid heeft er niets meer mee te maken.

Wat versta jij onder lot? Stel de uitslag van een voetbalwedstrijd, ajax tegen feyenoord, is al bekend (de reden doet er nu even niet toe) Feyenoord gaat winnen. De teams weten de uitslag echter niet, doet het er dan iets toe dat het al bekend is wat de uitslag is voor hun, wat betreft hun inzet en de keuzes die ze tijdens de wedstrijd maken ? Denk er eens goed over na zou ik zeggen.

BFA schreef:
De alwetendheid sluit vrije keuze uit.
Waarom? Als ik zoveel kennis heb over jou, ik ken jouw hersenspinsel en al, dan weet ik hoe jij gaat reageren op iets,
gegeven jouw eigenschapen en alle andere factoren, maar dat sluit niet uit dat je geen vrije keuze hebt.

Om een simpel voorbeeld te noemen,er zijn 2 gangen waar een muis door heen kan, aan het einde van de gang ligt een stukje kaas, aan het einde van de andere gang niets, de muis ruikt waar het stukje kaas is. Welke doorgang zal de muis nemen ?
Dat is niet moeilijk als je weet waar een muis van houdt etc. Bij de mens is het een stuk ingewikkelder voor ons nauwelijks te bevatten, maar God is alwetend hij weet hoe we in elkaar zitten.

Wat betreft de vrije wil; stel, wij hebben die keuze, 2 gangen, iets lekkers aan het eind van de gang,God heeft ons verboden datgene te eten wat daar is, maar we gaan 't toch eten, God wist al, gegeven alle factoren(je eigenschappen, omgeving), wat wij zouden kiezen.
BFA schreef:
Dan blijft de enige reden om 5X per dag in de houding van fellatio je kont omhoog te steken: masochisme.
Hij heeft ons gemaakt, hij heeft ons ontelbare voorzieningen gegeven die we mogen nuttigen, heeft Hij het recht dan niet om aanbeden te worden ?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door BFA »

Hij heeft ons gemaakt,
Toon dat eens aan. MAar toon eerst eens dat je GOd bestaat.
hij heeft ons ontelbare voorzieningen gegeven die we mogen nuttigen
Geef eens enkele vb. Het hoeven er geen ontelbare te zijn.
heeft Hij het recht dan niet om aanbeden te worden
Dan zal je eerst de vorige vragen moeten kunnen beantwoorden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Adam en Eva

Bericht door naar boven »

Benmoslim schreef:...
Om een simpel voorbeeld te noemen,er zijn 2 gangen waar een muis door heen kan, aan het einde van de gang ligt een stukje kaas, aan het einde van de andere gang niets, de muis ruikt waar het stukje kaas is. Welke doorgang zal de muis nemen ?
Dat is niet moeilijk als je weet waar een muis van houdt etc. Bij de mens is het een stuk ingewikkelder voor ons nauwelijks te bevatten, maar God is alwetend hij weet hoe we in elkaar zitten.

Wat betreft de vrije wil; stel, wij hebben die keuze, 2 gangen, iets lekkers aan het eind van de gang,God heeft ons verboden datgene te eten wat daar is, maar we gaan 't toch eten, God wist al, gegeven alle factoren(je eigenschappen, omgeving), wat wij zouden kiezen.
Een volstrekt nutteloze test dus.
Wat beweegt dat opperwezen om die test toch uit te voeren?
De reden is: om degenen die aan de test onderworpen worden een schuldcomplex aan te smeren.
Dat is net zo immoreel en sadistisch als het zou zijn als je die muis in de tredmolen zou zetten om het beest te straffen voor zijn keuze.
Benmoslim schreef:Hij heeft ons gemaakt, hij heeft ons ontelbare voorzieningen gegeven die we mogen nuttigen, heeft Hij het recht dan niet om aanbeden te worden ?
Wie wat geeft en er iets voor terug vraagt geeft niet, maar doet aan ruilhandel.
Wie wat geeft waar iemand niet om gevraagd heeft en er iets voor terug vraagt geeft niet, maar doet aan afpersing.
RTFM
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door Benmoslim »

Toon dat eens aan. MAar toon eerst eens dat je GOd bestaat.
De schepping van de hemelen en de aarde en het in stand houden ervan, om maar wat te noemen.

Ik weet niet exact waar je naar op zoek bent maar ik heb onlangs nog een deel van een artikel gelezen wat ik vrij interessant vond met een aantal wetenschappelijke bewijzen uit de quran(Het Woord van God). Probeer het open minded te lezen, immers als je kortzichtig iets benaderd zie je niet hetgeen wat buiten je zicht valt. Als je interesse hebt zal ik het uploaden.

Geef eens enkele vb. Het hoeven er geen ontelbare te zijn.
Je lievelingseten, je zicht, je intelligentie, je leven.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Adam en Eva

Bericht door naar boven »

Benmoslim schreef:
Toon dat eens aan. MAar toon eerst eens dat je GOd bestaat.
De schepping van de hemelen en de aarde en het in stand houden ervan, om maar wat te noemen.
Dat is een stelling. De stelling dat hetgeen je noemt veroorzaakt is door iets wat zich tussen je oren bevindt dient bewezen te worden.
Benmoslim schreef:
Geef eens enkele vb. Het hoeven er geen ontelbare te zijn.
Je lievelingseten, je zicht, je intelligentie, je leven.
Opnieuw een stelling. Eerst dient de stelling hierboven bewezen te worden en vervolgens deze stelling.
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door BFA »

De schepping van de hemelen en de aarde en het in stand houden ervan, om maar wat te noemen.
Is dat een bewijs van het bestaan van God?
Wetenschap is heel wat nauwkeuriger met het geven van een verklaring voor die feiten. Alhoewel er nog veel te ontdekken valt, een teken dat er ergens een helpende hand bestaat is er nog steeds niet.
Je lievelingseten, je zicht, je intelligentie, je leven.
Wat poog je hiermee te zeggen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door Benmoslim »

Dat is een stelling. De stelling dat hetgeen je noemt veroorzaakt is door iets wat zich tussen je oren bevindt dient bewezen te worden.
Is dat een bewijs van het bestaan van God?
Wetenschap is heel wat nauwkeuriger met het geven van een verklaring voor die feiten. Alhoewel er nog veel te ontdekken valt, een teken dat er ergens een helpende hand bestaat is er nog steeds niet.
Zoals ik eerder zei weet ik niet precies waar naar je op doelt.
Maar waarom heb ik het voorgaande gezegd? Het is namelijk een teken van het bestaan van god,
Bijvoorbeeld als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?

ps: Je hebt dus geen interesse in de ''wetenschappelijke bewijzen'' uit de Qur'aan? Dat is misschien hetgeen waar je naar vraagt.

Wat poog je hiermee te zeggen?
Ik poog antwoord te geven op je vraag, je vroeg namelijk ''noem eens voorbeelden van die voorzieningen''
en ik heb een aantal voorzieningen opgesomd.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door hans van de mortel »

Benmoslim schreef:Ik weet niet exact waar je naar op zoek bent maar ik heb onlangs nog een deel van een artikel gelezen wat ik vrij interessant vond met een aantal wetenschappelijke bewijzen uit de quran(Het Woord van God).
RAAR! Als er iets duidelijk wetenschappelijk bewezen is in de wereld van onze kennistechnologie dan is het wel dat de koran en alles daar omheen nu juist NIET wetenschappelijk is! Maar tsja, de meeste wetenschappers zijn in de islamitische contreien zelfs nog niet bij volle maan met een zoeklicht te vinden. Nooit eens afgevraagd hoe dat nu zit met al die arabisch islamitische Allahistische wetenschap? Als je een vent (met ballen) bent, persoonlijkheid en een zelfstandig werkend verstand, dan zou je begrijpen en verkondigen dat God wetenschap aan zijn laars lapt.

Ik zelf ga uit van schepping, van creatie, van ontwerp. Zonder intelligentie kan namelijk nooit intelligentie tot stand zijn gekomen. Simpel, maar wel zo logisch. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik in God geloof. Wat een belachelijke onzin! Wat vooral door moslims en traditioneel christenen als slechte gewoonte aangenomen wordt zonder na te denken, is dat voor alles wat zij niet begrijpen het woordje God ingevuld moet worden. Waarom niet bij ’GEVONDEN VOORWERPEN’ deponeren? :question:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door Benmoslim »

hans van de mortel schreef:
Benmoslim schreef:Ik weet niet exact waar je naar op zoek bent maar ik heb onlangs nog een deel van een artikel gelezen wat ik vrij interessant vond met een aantal wetenschappelijke bewijzen uit de quran(Het Woord van God).
RAAR! Als er iets duidelijk wetenschappelijk bewezen is in de wereld van onze kennistechnologie dan is het wel dat de koran en alles daar omheen nu juist NIET wetenschappelijk is! Maar tsja, de meeste wetenschappers zijn in de islamitische contreien zelfs nog niet bij volle maan met een zoeklicht te vinden. Nooit eens afgevraagd hoe dat nu zit met al die arabisch islamitische Allahistische wetenschap? Als je een vent (met ballen) bent, persoonlijkheid en een zelfstandig werkend verstand, dan zou je begrijpen en verkondigen dat God wetenschap aan zijn laars lapt.

Ik zelf ga uit van schepping, van creatie, van ontwerp. Zonder intelligentie kan namelijk nooit intelligentie tot stand zijn gekomen. Simpel, maar wel zo logisch. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik in God geloof. Wat een belachelijke onzin! Wat vooral door moslims en traditioneel christenen als slechte gewoonte aangenomen wordt zonder na te denken, is dat voor alles wat zij niet begrijpen het woordje God ingevuld moet worden. Waarom niet bij ’GEVONDEN VOORWERPEN’ deponeren? :question:
Oke, laat ik me focusen op een zin uit je reactie: namelijk

''Als er iets duidelijk wetenschappelijk bewezen is in de wereld van onze kennistechnologie dan is het wel dat de koran en alles daar omheen nu juist NIET wetenschappelijk is!''

Licht dit zo duidelijk mogelijk toe, als het je blieft, het liefst met concrete voorbeelden.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Adam en Eva

Bericht door naar boven »

Benmoslim schreef:...
Maar waarom heb ik het voorgaande gezegd? Het is namelijk een teken van het bestaan van god,
Bijvoorbeeld als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?
...
Die vergelijking klopt niet.

Een laagvliegende helicopter produceert behoorlijk veel wind.
Langs de kust wil het ook nogal eens flink waaien.
Ga jij, als je in de wind op het strand wandelt, voortdurend om je heen lopen kijken waar de helicopters zijn?

Met andere woorden: dat een zelfgemaakte horloge door iemand gemaakt is wil nog niet zeggen dat het universum door iemand gemaakt is.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door hans van de mortel »

Benmoslim schreef:
Oke, laat ik me focusen op een zin uit je reactie: namelijk

''Als er iets duidelijk wetenschappelijk bewezen is in de wereld van onze kennistechnologie dan is het wel dat de koran en alles daar omheen nu juist NIET wetenschappelijk is!''

Licht dit zo duidelijk mogelijk toe, als het je blieft, het liefst met concrete voorbeelden.
Mijn zin is niet correct. Koran is een feit, is dus benoemd. Ik bedoel echter te zeggen dat veel van wat beweerd wordt in de koran niet wetenschappelijk is aan te tonen. Ik kan wel zeggen dat ik gisteren tien minuten boven het wolkendek heb gezweefd via bewegingen van mijn armen en benen, maar los van het feit dat geen weldenkend mens dit zal geloven, ben ik ook niet in staat dit nog eens te bewijzen. Gewoon, door dit kunstje nogmaals te verrichten in het bijzijn van getuigen. Aan dit soort praatjes van mij heeft de wereld geen boodschap. Men zal mij niet langer serieus nemen. Dat is nu wat gebeurd met islam en zijn aanhangers. Geen weldenkend mens neemt moslims nog serieus. Zij veroorzaken onrust en trammelant. Door hun ongestructureerde losgeslagen veel te luidruchtige bijgeloof in bijzaken. Wat is er mis met de moslimmens die leeft in de 21ste eeuw, maar zich vastklamt aan nutteloze prehistorische vergane glorie successen van een analfabete pedofiel die ze zag vliegen? Of wil je mij soms vertellen dat jij werkelijk gelooft dat die Mohammed bezoek kreeg van een schepsel uit het heelal die in de koran als engel wordt aangekondigd.

Wie geloof stelt in God en daarvoor een achterlijk dun boekje moet raadplegen om zijn geloof te kunnen bevestigen tegenover anderen, is rijp voor aan het infuus.

GA JE GANG! Omschrijf mij maar eventjes hoe zo’n onduidbaar schepsel eruit ziet volgens jou. Ik ken de koran door en door, maar nergens ben ik een gedetailleerde beschrijving tegen gekomen van dat schepsel. Geen spanwijdte, geen gewicht, geen omschrijving, niks! HELEMAAL NIETS! Behalve dan de aanduiding dat dit schepsel zeer agressief gedrag vertoonde door Mohammed een paar keer zijn keel dicht te knijpen. Wat mij overigens niet verbaasde, gelet op het niet aflatende agressieve mensonterende karakter van de koran. :sly:

Een moslim is niemand anders dan het product van zijn eigen vooringenomenheid. Een nutteloos cadeau, hem gegeven bij zijn geboorte, afhankelijk van in welk land hij is geboren.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Adam en Eva

Bericht door Manon »

benmoslim schreef:Maar waarom heb ik het voorgaande gezegd? Het is namelijk een teken van het bestaan van god,
Bijvoorbeeld als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?
Het feit dat de wereld bestaat is natuurlijk gewoon het bewijs van het bestaan van kaboutertjes. Dat weet toch iedereen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door hans van de mortel »

circe schreef:
benmoslim schreef:Maar waarom heb ik het voorgaande gezegd? Het is namelijk een teken van het bestaan van god,
Bijvoorbeeld als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?
Het feit dat de wereld bestaat is natuurlijk gewoon het bewijs van het bestaan van kaboutertjes. Dat weet toch iedereen?
Circe vergelijkt God met kaboutertjes. En die meervoudsgedachte is een sterk punt. Want ik geloof eerder in miljoenen goden dan in één simpele armetierige in zichzelf gekeerde eenzaamheid. Een logische gedachte. Maar daar gaan we weer. Omdat in de koran staat dat er één God is, dan is het dus zo. Een onbenullige onberedeneerde aanname van 1400 jaar geleden die op zich al niet origineel is. Alsof er na die 1400 jaar niets veranderd is. Mijn God wat kan een mens toch bekrompen blijven. Al in de tijd van de farao’s bestond er een periode met een mono god tussen alle bedrijven van de multi goden door.
Benmoslim: ”Als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?”
Antwoord moet zijn: NEE! Tenminste als je met iemand één persoon bedoelt. God bijvoorbeeld. Vroeger werden horloges nog door een horlogemaker gemaakt. Met de hand. Tegenwoordig is dat niet meer. Dat is robottenwerk in China.
In jouw gedachtegang zou je de aarde kunnen zien als door een aardemaker gemaakt. De maan als door een maanmaker gemaakt. Of zoals Circe fijntjes aangeeft door kaboutertjes. Want met kaboutertjes kun je alle kanten op. En met God, of meerdere goden, kun je ook alle kanten op, nietwaar?

Speculeren is nu eenmaal de traditioneel voortdurende drijfveer achter de gedachtegang van de moslim.

Daardoor zou de moslim nu nog steeds in het woestijnzand tijdperk leven en nu niet met ons kunnen internetten of met een mobieltje aan zijn oor naar Marokko of welk islamitisch land dan ook kunnen bellen. Deze wetenschappelijke bevindingen van niet speculerende wetenschappers zijn blijkbaar nog steeds niet tot het brein van de analfabeet Mohammed-aanhangers doorgedrongen.

Iemand of iets was er het eerst, of het was er altijd al. We weten het niet. Speculeren behoort nu eenmaal de Mohammed-aanhanger toe, die om reden wat in de melk te brokkelen te hebben, er wetenschap van maakt. Omdat hij zijn onzin aan de koran heeft ontleend.

Je hebt atheïsten, evolutietheorie aanhangers, traditioneel christenen die in een god geloven, halfwas christenen die in ’iets’ geloven en je hebt islamaanhangers. Juist die laatste groep behoort tot de categorie ongeletterden en anti-beschavingsdoctrine van de islam. Vandaar dat uitsluitend die groep zich uit naam van hun Allah-DNA schuldig maakt aan onophoudelijk geweld uit naam van diezelfde Allah.

Niet ieder zich moslim noemend mens is een terrorist. Maar bijna iedere terrorist is wel een moslim en aanhanger van de pedofiele analfabeet Mohammed.

Als ik moslim was van geboorte, waar ik mij niet schuldig aan zou voelen, zou ik mij kapot schamen! Ik wilde perse nooit meer moslim zijn in een vrije westerse beschaving waar democratie heerst inplaats van dictatoriaal islamitisch gezag opgelegd door godsdienstwaanzinnigen. Ik zou mij beledigd en aangesproken voelen als mens. Ik ben toch niet achterlijk? Ik heb toch verstand? Ik mag toch denken en zeggen wat ik wil? Nou, dan wil ik beslist geen onzin uitkramen. IK WIL LEREN VAN DE VERSTANDIGE! En niet van een gebakken lucht prediker zoals het 1400 jaar geleden de analfabeet en pedofiel Mohammed voorstond die ze zag vliegen. :turban:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door BFA »

Maar waarom heb ik het voorgaande gezegd? Het is namelijk een teken van het bestaan van god,
Bijvoorbeeld als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?
Het is geen teken van het bestaan van een God.
Natuurlijke fenomenen met mechanische dingen vergelijken is een vergelijking die niet opgaat.
ps: Je hebt dus geen interesse in de ''wetenschappelijke bewijzen'' uit de Qur'aan? Dat is misschien hetgeen waar je naar vraagt.
In de natuurlijke wereld hebben de dingen steeds zichzelf verder gecreëerd, uit het voorgaande. Een ander narratief voor evolutie, gevolgd door Animistische, Buddhistische en Hindu leerstellingen. Bekijk Judaïsme volgens de Kabbala, je hebt nog een evolutionair narratief.
Ontstaan in een andere tijd, in een ander paradigma kent geen enkele van deze narratieven zichzelf de waarde wetenschap toe. Allen onderschrijven evolutie als wetenschap, vinden in deze wetenschap een verduidelijking van hun opvattingen. Visie, die door het ontbreken van de woordenschat en de middelen tot onderzoek toen deze narratieven ontstaan zijn niet konden neergeschreven zijn.

Ook de bijbel claimt geen wetenschap. Heeft een God die zich niet dezelfde krachten van Allah aanmeet.

Waarom zou ik interesse moeten hebben in een maanziek boek dat 'wetenschappelijke bewijzen' baweert in pacht te hebben, als de eerste beginselen ervan niet hard gemaakt kunnen worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Benmoslim
Berichten: 16
Lid geworden op: zo feb 15, 2009 6:35 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door Benmoslim »

naar boven schreef:
Benmoslim schreef:...
Maar waarom heb ik het voorgaande gezegd? Het is namelijk een teken van het bestaan van god,
Bijvoorbeeld als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?
...
Die vergelijking klopt niet.

Een laagvliegende helicopter produceert behoorlijk veel wind.
Langs de kust wil het ook nogal eens flink waaien.
Ga jij, als je in de wind op het strand wandelt, voortdurend om je heen lopen kijken waar de helicopters zijn?

Met andere woorden: dat een zelfgemaakte horloge door iemand gemaakt is wil nog niet zeggen dat het universum door iemand gemaakt is.

Ik begrijp je punt niet. Of mijn vergelijking ''waterdicht'' is? Dat zal vast niet het geval zijn, het komt immers van mij. Maar de bedoeling erachter is zeker wel waard om over na te denken.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Adam en Eva

Bericht door naar boven »

Benmoslim schreef:
naar boven schreef:
Benmoslim schreef:...
Maar waarom heb ik het voorgaande gezegd? Het is namelijk een teken van het bestaan van god,
Bijvoorbeeld als ik voor jou, een zelfgemaakte horloge neerleg duidt dit er dan op dat er iemand is geweest die, het horloge heeft gemaakt?
...
Die vergelijking klopt niet.

Een laagvliegende helicopter produceert behoorlijk veel wind.
Langs de kust wil het ook nogal eens flink waaien.
Ga jij, als je in de wind op het strand wandelt, voortdurend om je heen lopen kijken waar de helicopters zijn?

Met andere woorden: dat een zelfgemaakte horloge door iemand gemaakt is wil nog niet zeggen dat het universum door iemand gemaakt is.
Ik begrijp je punt niet.
Het punt is dat er een onjuiste koppeling gemaakt wordt tussen een gewenste oorzaak en een gevolg.
Benmoslim schreef:Of mijn vergelijking ''waterdicht'' is? Dat zal vast niet het geval zijn, het komt immers van mij.
Die vergelijking komt niet van jou hoor. Die is van William Paley (1743 – 1805)
De analogie van de horlogemaker werd uiteengezet door William Paley in zijn boek Natural Theology. Paley beargumenteerde, meer dan vijftig jaar voordat Charles Darwin zijn Over de oorsprong der soorten publiceerde, dat de complexiteit van organismen bewijs is voor het bestaan van een goddelijke schepper, net zoals een horloge bewijs is voor een intelligente horlogemaker.
Richard Dawkins refereerde aan die horlogemaker-analogie in zijn boek “The blind Watchmaker”.
Benmoslim schreef:Maar de bedoeling erachter is zeker wel waard om over na te denken.
Wat de mens beweegt om zichzelf voor de gek te houden verwondert me, maar houdt me niet bijzonder bezig..
RTFM
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Adam en Eva

Bericht door Amazigh »

Wie wat geeft en er iets voor terug vraagt geeft niet, maar doet aan ruilhandel.
Wie wat geeft waar iemand niet om gevraagd heeft en er iets voor terug vraagt geeft niet, maar doet aan afpersing
God kun je niet vergelijken met ons :smile: Wij zijn allemaal gelijk, niemand is beter dan de andere enkel in geloof. Jij als mens kan God nooit evenaren.Dus ruilhandel gaat niet op :wink:

Als ik het goed begrijp ben jij bereid om zelfmoord te plegen? Je leeft tenslotte en dat heb jij niet gevraagd.
Zoek een hoog gebouw en spring er vanaf
A proud amazigh!
Plaats reactie