Stemmen op de PVV?

Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door H.Numan »

Dat lijkt me nogal logisch. Als de omroep niet commercieel is, dan moeten ze hun inkomsten verwerven uit de leden bijdragen. Is dat niet genoeg, dan is dat pech hebben. Dan wordt je of een commerciele omroep, of je heft jezelf op. Niet zeuren om staatssteun. De staat hoeft -en mag- geen bijdragen leveren aan iemand's persoonlijk voorkeur. De ene keer is dat cavia knuffelen bij L(inks)link(s), de andere keer multikul pimpen bij NOS, VARA, VPRO, KRO, AVRO, weer een andere keer willen de fundies van de EO staatssteun om debiele sprookjes te promoten. Die ongein betalen de leden maar. Kijken hoelang de VARA nog kan pretenderen kwalitets omroep te zijn.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Ariel »

Het begint bij de VVD ook eindelijk te dagen dat de omroepen veel te links zijn.
Volgens Tweede Kamerlid Johan Remkes :
De NOS doet aan linksige berichtgeving. De publieke omroep moet mede daarom rechtser worden en worden omgevormd tot een soort BBC.
Remkes verwijst in zijn kritiek op de NOS naar een onderzoek van de stichting WAAR (Waarheid Accuratesse Authenticiteit in Reportages) en de pro-Israëlische Israël Facts Groep. Hieruit zou blijken dat de NOS tijdens de recente Gaza-oorlog pro-Palestijns verslag zou hebben gedaan.
'Dit onderzoek geeft onmiskenbaar een kleuring van de NOS aan. Ook was er sprake van feitelijke onjuistheden ten gunste van de Palestijnen.'
http://www.nu.nl/algemeen/1929398/vvd-w ... htsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben blij dat men eindelijk wat omroepen gaat oprichten met een wat rechtser geluid.
Rechtse burgers hebben jarenlang de linkse pers, radio en TV ongemoeid gelaten, en nu oogsten ze de zure vruchten.

Journalisten worden met het linkse gedachtegoed geïmpregneerd. De Journalisten in opleiding krijgen een linkse hersenspoeling, en komen vaak uit een progressief links nest en omdat ze nog te jong zijn om zelf na te denken kraaien ze gezellig na wat er in hun hoofd gestampt wordt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Chaimae »

H.Numan schreef:Dat lijkt me nogal logisch. Als de omroep niet commercieel is, dan moeten ze hun inkomsten verwerven uit de leden bijdragen. Is dat niet genoeg, dan is dat pech hebben. Dan wordt je of een commerciele omroep, of je heft jezelf op. Niet zeuren om staatssteun. De staat hoeft -en mag- geen bijdragen leveren aan iemand's persoonlijk voorkeur. De ene keer is dat cavia knuffelen bij L(inks)link(s), de andere keer multikul pimpen bij NOS, VARA, VPRO, KRO, AVRO, weer een andere keer willen de fundies van de EO staatssteun om debiele sprookjes te promoten. Die ongein betalen de leden maar. Kijken hoelang de VARA nog kan pretenderen kwalitets omroep te zijn.
Voor commerciele zenders zijn reclamespotjes verreweg de belangrijkte bron van inkomsten, maar dit schuift langzamerhand op naar de publieke omroepen. De publieke omroep haalt zo ongeveer 200 miljoen uit de reclame markt. Van de commerciele zenders valt het te begrijpen dat zij leven op reclamespotjes, maar de publieke zenders lijken wel van twee wallen te willen eten. Enerzijds worden zij gefinancieerd uit publieke middelen en de meerjarenbegroting van de NPO, maar willen ze ook wat plukken van de reclames. Nou begrijp ik het wel, omdat de Overheid de laatste jaren de publieke omroep een bezuining van circa 80 miljoen heeft opgelegd, dus moeten zij wel naar reclames grijpen. Maar hoe publiek ben je dan? Wat blijft er dan nog over van de traditionele duale omroepbestel? Was wel benieuwd hoe Xandra hier tegenaan kijkt. Voel jij wat voor afschaffing van het publieke bestel?
Laatst gewijzigd door Chaimae op ma mar 09, 2009 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Chaimae »

Ariel zei:
Ik ben blij dat men eindelijk wat omroepen gaat oprichten met een wat rechtser geluid.
Rechtse burgers hebben jarenlang de linkse pers, radio en TV ongemoeid gelaten, en nu oogsten ze de zure vruchten.

Journalisten worden met het linkse gedachtegoed geïmpregneerd. De Journalisten in opleiding krijgen een linkse hersenspoeling, en komen vaak uit een progressief links nest en omdat ze nog te jong zijn om zelf na te denken kraaien ze gezellig na wat er in hun hoofd gestampt wordt.
Juich nou maar niet te vroeg. Het is een hele ommekeer om de omroepen tot rechts om te toveren, dan wel nieuwe rechts getinte omroepen de tv in te blazen. En dan nog maar kijken wat de kijkers ervan vinden, daar draait het immers om. Uit de consistentie en balanstheorie, wat niet veel goeds voorspeld, valt op te maken dat mensen naar evenwicht streven, dit ervaren ze als aangenamer dan de verstoring ervan. Men blijft toch echt traditiegetrouw aan dat wat men altijd kijkt of heeft gekeken. Nu, met de huidige situatie, waag ik er op dat er aardig wat bereidwilligheid is naar wat meer rechts (tegen)geluid/beeld. Maar, mijn stem hebben ze, want hoe meer pluformiteit in de de media, des te beters voor ons, de kijkers. En altijd goed toch, zo een rechtse omroep? Dan kan je ook weer eens zaken vanuit een ander perspectief volgen. Verhelderend!

NB

Wij worden niet geindoctrineerd, want we krijgen -zoals dat hoort- netjes veelzijdig onderwijs. Ook mensen met een afwijkende mening mogen hun zegje doen, en er wordt netjes naar hen geluisterd. Sprake van indoctrinatie zou er pas zijn geweest wanneer de 'afwijkende mensen' bestraft zouden worden, uitgesloten worden in de klas of dreigementen naar hun hoofd krijgen. Daar is geen sprake van. Sterker nog, ons wordt aangespoord zelf op zoek te gaan naar jouw politieke voorkeur, en dat het niet goed is om dingen die je voorgeschoteld krijgt maar kwakkeloos aan te nemen. Je moet je 'breed orienteren' als het op de politieke markt aankomt.
Laatst gewijzigd door Chaimae op ma mar 09, 2009 11:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Silly »

Xandra en Chaimae, ik daag jullie uit een stuk te schrijven in het voordeel van de PVV en fel tegen de islam gekant.
Als het echt zo is dat meningen gelijkwaardig zijn zou het geen enkel probleem moeten zijn toch :D

Wij kunnen als gewone mensen niet eens onze mening kwijt als we af willen geven op de islam, laat staan in de links georienteerde wereld van de journalist.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door BFA »

Sprake van indoctrinatie zou er pas zijn geweest wanneer de 'afwijkende mensen' bestraft zouden worden, uitgesloten worden in de klas of dreigementen naar hun hoofd krijgen.
Indoctrinatie is wanneer er maar één kant van het dubbeltje onderwezen wordt.
Niet aangename feiten, die meningen zouden kunnen doen veranderen verzwegen worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
Sprake van indoctrinatie zou er pas zijn geweest wanneer de 'afwijkende mensen' bestraft zouden worden, uitgesloten worden in de klas of dreigementen naar hun hoofd krijgen.
Indoctrinatie is wanneer er maar één kant van het dubbeltje onderwezen wordt.
Niet aangename feiten, die meningen zouden kunnen doen veranderen verzwegen worden.
Jaa, en dat is niet van toepassing op mijn school. Daarvoor moet je bij de school van Journalistiek in Ede zijn.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
NB

Wij worden niet geindoctrineerd, want we krijgen -zoals dat hoort- netjes veelzijdig onderwijs. Ook mensen met een afwijkende mening mogen hun zegje doen, en er wordt netjes naar hen geluisterd. Sprake van indoctrinatie zou er pas zijn geweest wanneer de 'afwijkende mensen' bestraft zouden worden, uitgesloten worden in de klas of dreigementen naar hun hoofd krijgen. Daar is geen sprake van. Sterker nog, ons wordt aangespoord zelf op zoek te gaan naar jouw politieke voorkeur, en dat het niet goed is om dingen die je voorgeschoteld krijgt maar kwakkeloos aan te nemen. Je moet je 'breed orienteren' als het op de politieke markt aankomt.
Ik hoop dat dit waar is Chaimae. Maar als er op jouw school alleen maar links georiënteerde mensen les geven , dan moet je geestelijk wel heel sterk in je schoenen staan om hun ideeën niet over te nemen. Er zijn naar mijn idee maar weinig jongeren die nu al een helder beeld over hun politieke voorkeur hebben . Meestal komt dat later. Ik ben ook 20 jaar of jonger geweest, en ik brabbelde in die tijd ook de dogma’s en meningen van mijn ouders na. Een jong volwassene wordt gevormd door de ouders en het onderwijs wat hij/zij krijgt.
Maar ja, misschien is de jeugd van nu slimmer dan ik vroeger was. . Dat kan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:...
Ik hoop dat dit waar is Chaimae. Maar als er op jouw school alleen maar links georiënteerde mensen les geven , dan moet je geestelijk wel heel sterk in je schoenen staan om hun ideeën niet over te nemen. Er zijn naar mijn idee maar weinig jongeren die nu al een helder beeld over hun politieke voorkeur hebben . Meestal komt dat later. Ik ben ook 20 jaar of jonger geweest, en ik brabbelde in die tijd ook de dogma’s en meningen van mijn ouders na. Een jong volwassene wordt gevormd door de ouders en het onderwijs wat hij/zij krijgt.
Maar ja, misschien is de jeugd van nu slimmer dan ik vroeger was. . Dat kan.
Vijf a tien jaar later was het reeds helemaal anders.
Toen was het al fout om volwassen of erger te zijn.
Maar de wereld zat nog steeds eenvoudig in elkaar: de dogma’s en meningen van ouders waren immers per definitie verkeerd.
RTFM
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:
NB

Wij worden niet geindoctrineerd, want we krijgen -zoals dat hoort- netjes veelzijdig onderwijs. Ook mensen met een afwijkende mening mogen hun zegje doen, en er wordt netjes naar hen geluisterd. Sprake van indoctrinatie zou er pas zijn geweest wanneer de 'afwijkende mensen' bestraft zouden worden, uitgesloten worden in de klas of dreigementen naar hun hoofd krijgen. Daar is geen sprake van. Sterker nog, ons wordt aangespoord zelf op zoek te gaan naar jouw politieke voorkeur, en dat het niet goed is om dingen die je voorgeschoteld krijgt maar kwakkeloos aan te nemen. Je moet je 'breed orienteren' als het op de politieke markt aankomt.
Ik hoop dat dit waar is Chaimae. Maar als er op jouw school alleen maar links georiënteerde mensen les geven , dan moet je geestelijk wel heel sterk in je schoenen staan om hun ideeën niet over te nemen. Er zijn naar mijn idee maar weinig jongeren die nu al een helder beeld over hun politieke voorkeur hebben . Meestal komt dat later. Ik ben ook 20 jaar of jonger geweest, en ik brabbelde in die tijd ook de dogma’s en meningen van mijn ouders na. Een jong volwassene wordt gevormd door de ouders en het onderwijs wat hij/zij krijgt.
Maar ja, misschien is de jeugd van nu slimmer dan ik vroeger was. . Dat kan.
Deze leraren hoor je nooit over hun politiek kleur, noch leggen zij het op aan ons, de studenten. Sterker nog, we hebben het nooit over politieke preferenties. Het enige wat wij weten is dat het merendeel links is, of anders wel confessioneel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door H.Numan »

Kom nou toch! Ik heb een van de meest rode opleiding gevolgt die er bestaan: De leraren opleiding. Nou was ik al lang werkzaam, had mijn militaire dienst vervult, sta behoorlijk sterk in mijn zwarte KL maat 43 laarzen (zwart, want de bereden wapens dragen zwarte laarzen. Zandhazen bruine.) Dus de leraar die terloops zijn linkse ideeen spuide kreeg ze regelrecht terecht in z'n strot. Dat gebeurde overigens maar zelden. Directe uitspraken kwamen vrijwel altijd van de studenten zelf. Met volle ondersteuning, aanmoediging en mederwerking van de docenten, dat wel.

Het is nogal indirect. Er wordt niet gepredikt dat de samenleving in Noord Korea ideaal is. Maar het wordt ook niet ontkent. Er wordt niet gepredikt dat Marx de oplossing heeft voor alle problemen. Maar wel dt arme mensen het slecht hebben door het kapitalisme, en dat eerlijk delen een goede oplossing is. Dat was in mijn studietijd.

Vandaag de dag stel ik me zo voor dat dezelfde opleiding dezelfde linkse lamzakken trekt, die dezelfde idioterie staan te toeteren, maar nu multikul en halal. Tijdens mijn studietijd bestond er geen rechtse partij, dus fulmineerde men tegen de VVD. Vandaag de dag zal men bij gelegenheid, zoals Xandra nu aan het doen is, de PVV proberen te beschadigen. In jullie geval (als studentjes hoernalistiek) middels stukjes waarin jullie mening regelrecht naar voren komt, zonder gemakkelijk als zodanig kenbaar te zijn.

Ik neem aan dat er behoorlijk wat aandacht gegeven wordt hoe je een mening in een stuk kan plaatsen zonder dat het opvalt. Dat lijkt me een basis begrip voor een journalisten opleiding.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door hans van de mortel »

We zijn toch wel allemaal erover eens dat islam niet thuishoort in Nederland? En daarom ook wordt de PVV door nedenkendheid en wijs besluit van de zelfnadenkende mens vanzelfsprekend de grootste partij van Nederland. We zijn toch geen in het woestijnzand van Mohammed ondergegraven mietjes? Wat krijgen we nou? Dat een van de pot gerukte analfabete historisch scheef gegroeide mensonterende ideologie als islam hier ons de les komt lezen inzake normen, waarden en wetenschapsdenken? :sly: :razz:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Stemmen op de PVV?

Bericht door Chaimae »

Xandra,

Morgen zal ik je aanspreken op school. Ben zo nieuwsgierig naar je. Schrik niet als er plots een klein meisje voor je staat. :P
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie