Antisemitisme anno tegenwoordig

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Harry Potter staat overigens ook vol met verwijzingen naar echte gebeurtenissen of plaatsen. Het feit dat Londen vermeldt wordt en dat Engeland een minister president heeft wil nog niet zeggen dat Harry echt is.
Deze logica is pas laat tot de meeste christenen doorgedrongen. Maar beter laat dan nooit. Denk je bevrijd te zijn van alle godsdienstwaanzin, begint het hele gesodemieter weer van voor af aan met islam. Met als gevolg dat knettergekke huichelachtige kortzichtige lieden als Hirsch Ballin hun kans waarnemen om alles weer terug in de tijd te draaien. Nog even en we beschikken in Europa weer over een post inquisitie-panel. Wat is er toch mis met onze beschaving dat wij onze eigen uitbraaksels zo graag weer willen opeten? :(
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jodenhaat

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Als je die getallen neemt, het aantal vrouwen en kinderen er bij optelt (die worden nooit genoemd) dan kom je heel vlot op een miljoen uit.
Ik kan die getallen niet zo snel vinden, maar ook honderdduizend of meer lijkt mij toch wel erg veel. Een paar duizend lijkt mij veel logischer. Ik kan mij haast niet voorstellen dat de nakomelingen van Jozef en zijn broers zich in een vrij korte tijd (in een paar eeuwen?) zo snel vermenigvuldigen dat je in die exodus gelijk al honderduizenden of zelfs een miljoen mensen hebt. Alhoewel,.. moslims vermenigvuldigen zich ook erg snel.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Jodenhaat

Bericht door H.Numan »

Dan pak ik er even mijn favoriete bijbel voor je bij:
Boek Exodus 17:1 "And the children of Israel were fruitful, and increased abundantly, and multiplied, and waxed exceeding mighty; and the land was filled with them."
Gespecificeerd in Ex 12:27: "12:37 And the children of Israel journeyed from Rameses to Succoth, about six hundred thousand on foot that were men, beside children."
En in Ex 38:26 "A bekah for every man, that is, half a shekel, after the shekel of the sanctuary, for every one that went to be numbered, from twenty years old and upward, for six hundred thousand and three thousand and five hundred and fifty men."

Maak je geen zorgen, ik zal je er niet op aanvallen.
Punt is: als je de bijbel letterlijk moet nemen, moet je ALLES letterlijk nemen. Als hier en daar een paar regeltjes niet kloppen, klopt de essentie van het verhaal niet. Want dit gebeuren is rechtstreeks gefaxed vanaf een wolk. Als stukken metaforisch neemt, hetgeen de meeste Christenen gelukkig toch wel doen, wie bepaald wat letterlijk is, en wat niet? De paus? De refo's zien die geriaat in een jurk niet staan. De hoofd dominee uit Staphorst? Andries Knevel? Moeder Theresa? De Groot Moefti van Jerusalem? Andries Rouvoet?
En als hele stukken van A tot Z uit de grote teen gezogen zijn, waarom zoveel aandacht en respect voor dit rare boekje?

Overigens is bovenstaande site, de Skeptics Annotated Bible, Koran, Book of Mormon bijzonder aan te raden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jodenhaat

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Maak je geen zorgen, ik zal je er niet op aanvallen.
Nou, gelukkig maar, dat is een opluchting. :shock:

Ik heb het inmiddels ook even opgezocht. Dus meer dan 600.000 nakomelingen in 430 jaar! Voor mijn gevoel is dat nog al wat. Kennelijk hebben ze zich vermenigvuldigd als moslims. Er staat ook dat vele vreemdelingen zich bij hen aansloten, maar dan nog vind ik het een groot getal. Misschien toch een nul teveel?
H.Numan schreef:Punt is: als je de bijbel letterlijk moet nemen, moet je ALLES letterlijk nemen.
Wie zegt dat je de Bijbel letterlijk moet nemen. Ik heb al vaker gewezen op de midrasjtechniek waarbij het toegestaan was om de historie te transformeren tot een leerzaam verhaal. De feitenlijke historie vond men niet zo belangrijk. Als je daar rekening mee houd weet je dat de bijbel absoluut niet letterlijk kan zijn.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do mar 12, 2009 5:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jodenhaat

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Dan pak ik er even mijn favoriete bijbel voor je bij:
Heb je alleen een internetbijbel? :ohmy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jodenhaat

Bericht door Pilgrim »

Het blijft onder historici en archeologen een discussiepunt wanneer die uittocht uit Egypte heeft plaats gevonden en OF die wel heeft plaats gvonden. Hier is een historicus die de uittocht 1000(!) jaar eerder plaatst dan over het algemeen wordt aangenomen. Ik weet niet wat hier van waar is of waar zou kunnen zijn, maar het zegt kennelijk wel iets over de moeilijkheid van dateringen. Misschien dat dit ook het (vooralsnog) ontbreken van vermeldingen van de uittocht in de Egyptische geschiedschrijving verklaart.
Evidence for the Exodus from Egypt is plentiful---as long as one has their Biblical chronology right, and thus knows to examine Egypt's history around 2450 B.C., rather than around the traditional 1450 B.C.

http://www.biblicalchronologist.org/ans ... _egypt.php" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Jodenhaat

Bericht door H.Numan »

Pilgrim schreef:
H.Numan schreef:Dan pak ik er even mijn favoriete bijbel voor je bij:
Heb je alleen een internetbijbel? :ohmy:
Ja. Verschillende redenen: eerstens zie ik geen enkele reden om geld aan zoiets imbeciels uit te geven. Dan koop ik liever Harry Potter. Is leuker, staat meer leerzaams in. Tweedens, zo'n beetje alle bijbels die je maar wilt staan online. Dus als ik echt genoodzaakt ben om een Staten vertaling te lezen, vind ik die wel online. Derdens, de Skeptiks Annotated Bible is een bijzonder goed referentie werk om vervelende bijbellezers mee om de oren te meppen. Zo'n fundie doet niets anders dan de bijbel lezen, en citeren. Daar kan een normaal mens bijna niet tegen op. Tot de SAB verscheen. Ik heb 'm in pocket vorm op m'n mobiel zitten. Dus als een religieuze gek mij de mond wilt snoeren met "Je hebt Ajax-Heracles 3:1 niet gelezen", tik ik dat in mijn mobiel. Vind de gewraakte quote, plus keurig referenties waarom dit een discutabele quote is.

Warm aanbevolen!
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:Het blijft onder historici en archeologen een discussiepunt wanneer die uittocht uit Egypte heeft plaats gevonden en OF die wel heeft plaats gvonden.
Hebben ze dan nergens die achtergelaten rotzooi eens kunnen opgegraven? Zo moeilijk is dat toch niet tegenwoordig? Wat valt er te denken van metaal detectors? Of waren die joden toen nog voorzien van stenen strijdbijlen? LACHERTJE AL DIE ONZINVERHALEN! :razz:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Ariel »

Een staaltje van Jodenhaat in het Amstelpark in Amsterdam-Buitenveldert.
bensjoel reageerde op een artikel van Max Pam.

http://extra.volkskrant.nl/opinie/artik ... etrouwbaar" onclick="window.open(this.href);return false;
bensjoel schreef op 30-04-2009 10:56
Zondagmiddag wilde ik met mijn twee jongste dochtertjes,waaraan je niet kan zien - anders dan bij mij - dat zij joods zijn,naar het Am stelpark in Amsterdam-Buitenveldert. Hoewel steeds minder duidelijk herkenbare joden van dat park kunnen genieten en het mij stevig werd ontraden,ging ik na zeer lange tijd toch . Het is toch geen Osdorp of Amsterdam-Oost.
Na drie verschillende vormen van antisemitische scheldpartijen nestelde ik mij met een boek op een bank,waar ik ook een oogje op de spelende kinderen kon houden.Ik bevond mij in een overgrote meerderheid van islamitische medemensen en vond dat geen enkel probleem.Naast mij zat een ouder Marokaans echtpaar ,die mij ingetogen en vriendelijk toeknikte.
Na een twintig minuten kwam een famiklie voorbij,oma, dochter,schoonzoon , twee kleintjes en een jongen van circa 11 jaar. Terwijl zijn ouders toekeken,ging hij op twee meter afstrand voor kij staan en onder het roepen van "joden moeten dood"maakte hij een gebaar ,dat hij zijn keel wilde doorsnijden.Hij bedoelde wellicht die van mij en mijn geloofsgenoten.hij deed het zo luidruchtig,dat een behoorlijk aantal moslims het moeten hebben gehoord en gezien. Niemand reageerde.
Enkele momenten na het vertrek van deze personen zei de vriendelijke Marokaan naast mij: "Jullie moeten hier eigenlijk niet komen."
Ik vroeg hem: Ïs het dan goed , dat wij een park voor ons joden bestemmen met een bord "verboden voor moslims"?
De man antwoordde: "Dat is discriminatie."
Ik riep mijn kinderen en liep weg. Na enkel meters komt een zwarte man naar mij toe en zegt: "Ik geef u mijn telefoonnummer ,ik heb het gehoord en gezien en u moet aangifte doen.Zij haten u , maar ook mij,want het zijn ook n og racisten.Ik heb een hekel aan dit tuig."
Ik antwoordde,dat ik onmogelijk een hekel kan hebben aan mensen vanwege hun afkomst en dat ik iedereen ook als individu zie .Zijn inmiddels aangelopen vrouw zei me vervolgens,dat ik te naief ben.
Hoe zou meneer zijderveld hebben gereageerd??
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Een staaltje van Jodenhaat in het Amstelpark in Amsterdam-Buitenveldert.
bensjoel reageerde op een artikel van Max Pam.
Vreemd verhaal. Omdat ik twijfel, en ik heb hier echt mijn twijfels over, zal ik zelf de proef op de som moeten nemen binnenkort. En Allah behoede mij! Reken er maar op dat ik een confrontatie zal veroorzaken. Tenminste . . . als het godsdienstwaanzinnige moslims gelegen komt. Omdat ik sowieso al een bloedhekel heb aan islam en dus vanzelfsprekend aan zijn volgelingen, de MOSLIMS! Want moslims horen in een beschaafd land NIET THUIS! Ik zal vragen of Mosje Wetberg, een van mijn allerbeste vrienden - want dankzij hem ben ik tot inzicht gekomen en razendsnel verlost van de waanzin van de huichelachtige organisatie van Jehovah’s Getuigen - om met mij mee het park in te gaan. En voor die gelegenheid zal ik als overtuigd atheïst een joods keppeltje dragen. Want hoe afkeurenswaardig ik ook dit soort uitingen vind, gelijke monniken, gelijke kappen. Want hoe die schofterige arrogante opdringerige islam meent met hun agressieve schaamhaarlappen-offensief ons de mond te moeten snoeren, staat in geen verhouding tot de werkelijkheid van de bevinding van de onomstotelijke waarheidssituatie. OK. Ik zeg niks. Ik zal alleen een keppeltje dragen. Net zoals met de schaamhaarlappen poppenkast van islam. Eens kijken of welke brutale domme achterlijke moslimfanaat, volwassene of verpest moslimkind hier iets over meent te moeten zeggen. U hoort nog van mij. :knorrie:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Jodenhaat

Bericht door Adinah »

Succes, Hans. Ik mag hopen dat je niet opzettelijk aangereden wordt of zo, zoals die vriend van mij (ook met keppeltje) een paar weken geleden.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Jodenhaat

Bericht door birdie »

Hans, natuurlijk is dit een apart verhaal, maar waarom zou het niet waar zijn? Moslims krijgen steeds meer grond aan de voeten, en de jodenhaat wordt weer een gewoon fenomeen voor bepaalde lieden in Europa. Ik twijfel niet aan het verhaal van Bensjoel.
Maar moedig Hans, dat je bereidt bent op met een keppeltje dit park in te gaan. WORDT VERVOLGD :)
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Ariel »

Tiroler hotel weigert joodse gasten
zo 10 mei 2009

INNSBRUCK - Een Tiroler hotel in de Oostenrijkse plaats Serfaus weigert joodse gasten. De eigenaresse van het hotel stuurde een joodse familie uit Wenen een e-mail en liet daarin weten dat ze geen kamers aan joden verhuurt op grond van eerdere „slechte ervaringen” met joodse gasten. Dat meldden Oostenrijkse media zondag.

Het gebied waar Serfaus ligt is de laatste jaren steeds populairder bij orthodoxe joden. Veel hotels in de regio bieden koosjere maaltijden aan. De gewraakte e-mail is „slecht voor het imago dat Serfaus heeft opgebouwd”, aldus een andere hotelhouder uit de streek.

De geweigerde familie heeft besloten de zomervakantie elders door te brengen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3889 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
Tiroler hotel weigert joodse gasten
zo 10 mei 2009
Ach, als het bij dit incident alleen blijft . . . Vrijheid van meningsuiting zullen we maar zeggen. Leveranciers zouden kunnen besluiten om niets meer aan dat hotel te leveren. Ik bedoel maar. De mens is zo slecht zoals hem uitkomt en door God bepaald is. Het bewijst eens des te meer dat Israël bestaansrecht heeft. Gun ze dat racisme. Een logische gevolgtrekking van zelfrespect en zelfverdediging. Zoiets staat toch in de wet? Het recht op zelfverdediging?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
Ariel schreef:
Tiroler hotel weigert joodse gasten
zo 10 mei 2009
Ach, als het bij dit incident alleen blijft . . . Vrijheid van meningsuiting zullen we maar zeggen. Leveranciers zouden kunnen besluiten om niets meer aan dat hotel te leveren. Ik bedoel maar.
Mss is de realiteit een stuk simpeler en heeft dat hotel echt problemen gehad met orthodoxe Joden? Vergeet niet dat die even geschift zijn als moslims, best mogelijk dat ze herhaaldeljk voor overlast zorgen met zang, dans lawaai en wat weet ik allemaal meer.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Jodenhaat

Bericht door naar boven »

Misschien dat de Oostenrijkers niet beseffen dat juist zij zich dit soort streken (nog) niet kunnen permitteren?
RTFM
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Jodenhaat

Bericht door Scarlatti »

en Hans? al het park in geweest?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door mercator »

naar boven schreef:Misschien dat de Oostenrijkers niet beseffen dat juist zij zich dit soort streken (nog) niet kunnen permitteren?
Waarom niet? Ik acht geen enkele nu levende Oostenrijker verantwoordelijk voor het feit dat wijlen Adolf Hitler een Oostenrijker was.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Jodenhaat

Bericht door naar boven »

mercator schreef:
naar boven schreef:Misschien dat de Oostenrijkers niet beseffen dat juist zij zich dit soort streken (nog) niet kunnen permitteren?
Waarom niet? Ik acht geen enkele nu levende Oostenrijker verantwoordelijk voor het feit dat wijlen Adolf Hitler een Oostenrijker was.
De Groot-Duitse gedachte en de Anschluss alweer vergeten?
Op 13 maart 1938 proclameerde Hitler de Anschluss van Oostenrijk bij Duitsland. Of hij direct volledige aansluiting wilde was de eerste dagen nog onzeker (men dacht ook aan een soort personele unie, waarbij Hitler zowel president als kanselier van Oostenrijk en Duitsland zou worden). Tijdens de intocht in Oostenrijk, waarbij Hitler als een held werd onthaald, besloot hij tot een volledige fusie, waarna Oostenrijk werd uitgeroepen tot provincie van Duitsland. Seyss-Inquart werd de rijksstadhouder van Ostmark, de nieuwe naam van Oostenrijk. De Anschluss was daarmee compleet.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door mercator »

naar boven schreef: De Groot-Duitse gedachte en de Anschluss alweer vergeten?
Ja en ? Geen enkele nu nog levende Oostenrijker was daar bij.
En zijn de Nederlanders dan vergeten dat er -na Polen-nergens meer Joden werden gedeporteerd uit Nederland dan elders in bezet Europa?
Maakt dat de huidige levende Nederlanders automatisch tot antisemieten?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Jodenhaat

Bericht door naar boven »

Het collectieve schuldbesef. Dat de Duitsers wel hebben en de meeste Oostenrijkers gelukkig ook.
Hoe lang die collectieve schuld nog voort moet duren is een lastige ethische afweging die je , inderdaad, uit de weg kunt gaan door de slachtoffers de schuld te geven.

De Nederlanders hebben dit schuldbesef ook, ze herdenken tot zij er bij neervallen.
Misschien ook omdat zij wat minder bedreven waren in het snel wegwerken van de gemeentearchieven.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jodenhaat

Bericht door mercator »

naar boven schreef: De Nederlanders hebben dit schuldbesef ook, ze herdenken tot zij er bij neervallen.
Maar je ziet dat al dat herdenken net tot het omgekeerde leidt dan waar het voor zou moeten dienen volgens de poco-redenering: antisemieten zijn racisten, islamcritici zijn ook racisten DUS zijn islamcritici antisemieten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Jodenhaat

Bericht door Bloodgod »

Om de echte jodenhaters te kunnen identificeren hoef je niet ver te zoeken.
Articles in Syrian Government Dailies on 'Bloodsucking,' 'Blood-Letting' Jews
"The Sound of the Church [Bells] in Our Arab Homeland Announces that Jesus - Whom They Wounded and Whose Noble, Bleeding Wounds They Sucked - Found in Them Yet More Yearning for Blood"
. At the same time, the fangs of those who sowed destruction and caused great torment also awaken to life, to convey the message to the world that those who wear the garb of man [i.e. the Jews] are naught but sharp-toothed wolves, with gaping jaws, who heed neither the wounds nor the forgiveness, but bear a secret grudge against Jesus [even though] He forgave them and asked that they be forgiven...
"Perhaps One Day the World Will Awake and Realize that These Zionist Elements Are the Blood-letters Who Hang on the Peoples, Sucking Their Blood and Consuming Their Resources"
En ga zo maar door.....
http://www.memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=SD235109
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Zou die 'joden-app' weer een knieval zijn voor de Islam?
Franse groep wil 'joden-app' uit Appstore

(Novum/AP) - PARIJS - Een antiracismegroep in Frankrijk dreigt computerbedrijf Apple met juridische stappen vanwege een applicatie voor de iPhone in de Franse Appstore met de naam 'A Jew or not a Jew?' (jood of geen jood?). Volgens de groep, SOS Racisme, is de app in strijd met Franse wetgeving die het verzamelen van persoonlijke gegevens van mensen zonder hun medeweten verbiedt.

Gebruikers kunnen in de app nagaan of beroemdheden en andere publieke figuren van joodse komaf zijn of niet. SOS Racisme noemde de applicatie niet alleen schokkend, maar ook illegaal. De groep riep Apple op de app uit zijn Appstore te verwijderen.

In de decennia na de Tweede Wereldoorlog riep Frankrijk strenge wetgeving in het leven die het verzamelen van persoonlijke gegevens op basis van ras, geaardheid, politieke overtuigingen en religie verbiedt. Op overtreding van deze wet staat een gevangenisstraf van maximaal vijf jaar en een boete die kan oplopen tot driehonderdduizend euro.

http://buitenland.nieuws.nl/660016/fran ... t_appstore" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Antisemitisme anno tegenwoordig

Bericht door Pilgrim »

Asl de oorlog met Israël weer gaat beginnen zullen de antisemitische incidenten wel weer toenemen.
Kwart minder antisemitische incidenten in 2010

(Novum) - Het aantal antisemitische incidenten in Nederland is vorig jaar met ruim een kwart gedaald naar 124. Dat staat in de jaarlijkse monitor van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), dat denkt dat het ontbreken van een lange crisis rond Israël een rol heeft gespeeld bij deze daling.

De Israëlische militaire operatie in de Gazastrook zorgde in 2009 voor een piek in het aantal incidenten. Het waren er toen 167, in 2008 waren het er nog 108. De daling blijft volgens het CIDI achter bij andere West-Europese landen, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk.

In vier gevallen was vorig jaar, net als in 2009, sprake van geweld tegen joden, meldt het CIDI. Het aantal bedreigingen daalde van zes naar één. Ook het aantal gemelde scheldpartijen en antisemitische uitingen per brief, e-mail, telefoon of pamflet nam af.

Lang niet alle incidenten worden overigens gemeld. Slachtoffers zouden in toenemende mate weigeren werk te maken van de beledigingen, uit angst dat ze daardoor nog meer last zouden krijgen in de privésfeer.

De regering wil aangiften niet apart registreren, tot onvrede van het CIDI. Een dergelijke manier van registreren zou duidelijker maken welke maatregelen moeten worden genomen. De politie rapporteerde voor 2010 een stijging van het aantal incidenten, maar dat is volgens het CIDI het gevolg van een 'ondeugdelijk' registratiesysteem.

Volgens het CIDI is antisemitisme relatief de meest voorkomende vorm van discriminatie in Nederland, gevolgd door discriminatie tegen homo's. In Nederland leven 52 duizend joden.

http://binnenland.nieuws.nl/660015/kwar ... en_in_2010" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie