Why?! Valse beschuldiging!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Tazagirl
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 7:34 pm

Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Tazagirl »

Politie, justitie én de pers reageerden overhaast op ‘terreurdreiging’. 'Het gaat om zes daders die de leeftijd hebben tussen de 19 en 64 jaar, het gaat om Marokkaanse Nederlanders!'
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Bloodgod »

Omdat voorkomen beter is dan genezen.
Omdat een of ander vrouwmens ze heeft aangegeven bij naam en toenaam.
Omdat marokanen zo'n kunstje eerder geflikt hebben.
Omdat er met strakke hand moet worden opgetreden.
Omdat de regering geen gelynchte marokanen wil opruimen.
Omdat die misfits geen gekke dingen moeten doen.

ps. het zijn eerst Nederlanders dan pas marokanen.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Anneke »

Inderdaad, zou pas mooi zijn als de politie NIET had ingegrepen...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Monique »

Beter 10 keer vals beschuldigd dan 1 keer niet ingegrepen.

Ik snap die verontwaardiging van moslims niet zo.
Het is gvd wel zo dat iedere aanslag op de wereld gepleegd wordt door moslims en dat de ene na de andere bedreiging wordt geuit.
Politici moeten gvd zelfs rond de klok berscherming hebben anders worden ze afgeslacht door moslims.

Wanneer 95% van de hondenbeten veroorzaakt worden door b.v. herders...... ga je dan bij een dreiging van een volgende beet op zoek naar een poedel als dader?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Monique »

Correctie ;

ik snap die verontwaardiging van moslims WEL.
Ze zijn dolgelukkig met deze situatie; ze hebben weer wat om slachtoffertje over te kunnen spelen.
Kijk maar naar tazagirl.

Het zou me zelfs niet verbazen wanneer deze hele situatie door moslims zelf in scene is gezet omdat er niets meer te slachtofferen viel.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Chaimae »

Dat zij zich hebben vergist is niet erg. Bij een aangekondigde aanslag is geen ruimte voor aarzelen. Wat pas erg zou zijn geweest is als achteraf zou blijken dat met een voorzichtige houding een bloedbad niet is voorkomen, dan waren de rapen pas echt gaar. Het te snel melden van antecedenten blijkt fout te zijn geweest, en dat is een bagage wat ze mee kunnen nemen voor de eventuele volgende keer.(Moge dit insallah niet gebeuren) Een excuses, mea culpa, zou wel op zijn plaats zijn geweest. Je hoort toch te weten dat je het zekere bij het onzekere hoort te nemen? Zeker in dit soort gevallen. Of leer je dat niet op de school van Juridische Dienstverlening? De media draagt ook hier schuld, die moet je, Tazagirl, het net zo 'kwalijk' nemen als die driehoek: Amsterdamse politie, justitie en de burgermeester, die je in jouw post verwijt. Wees consequent.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Peter Louter »

Chaimae heeft wat mij betreft geen gelijk, al zou ik het haar wel graag willen geven.

Het antwoord van Cohen dat er toch over zou worden gespeculeerd en dat het vroeg of laat toch bekend zou worden, lijkt me terecht.
De betrokkenen hebben recht op verontschuldigingen voor de overlast en ongemakken wegens een, achteraf gezien, niet gerechtvaardigde arrestatie.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Chaimae »

Peter Louter schreef:Chaimae heeft wat mij betreft geen gelijk, al zou ik het haar wel graag willen geven.

Het antwoord van Cohen dat er toch over zou worden gespeculeerd en dat het vroeg of laat toch bekend zou worden, lijkt me terecht.
De betrokkenen hebben recht op verontschuldigingen voor de overlast en ongemakken wegens een, achteraf gezien, niet gerechtvaardigde arrestatie.

En waar heb ik geen gelijk op? Kan je me dat uitleggen? Want, het vermelden van etnisiche antecedenten mag gerust, maar doe dat dan wel als je zeker van een zaak bent, want anders breng je daar eigenlijk voor niets een heel volk mee in diskrediet. Wat de burgermeester betreft. Hij stond voor een dilemma. De achtergronden niet noemen zou hem verwijten hebben opgeleverd een softie te zijn, en door te zeggen dat het om Nederlandse Marokkanen gaat, liep hij weer de kans het verwijt, dat hij een hele bevolkingsgroep stigmatiseert. Het ergste vind ik dat er geeneens een magere sorry van afkon, naar deze zeven mensen toe. Cohen hoort te weten dat een verontschuldiging een psychologisch functie heeft, en ook een vorm van damage control is. Of toch niet?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Peter Louter »

Chaimae, je formuleert precies wat ik bedoelde. Terughoudendheid tot er enige zekerheid is over de betrokkenheid van de verdachten.
De keuze van Cohen om het toch te doen heeft voldoende geloofwaardigheid. Vroeg of laat zou het door wroetebn van de pers tovh wel uitgekomen zijn.

Dat de Marokkaanse gemeenschap hier een slechte naam door op zou lopen, lijkt me niet zo waarschijnlijk. Als een plaatsgenoot van mij gearresteerd wordt in verband met iets afschwelijk, betekent dat weinig voor de reputatie van de andere inwoners uit mijn woonplaats.

Dat is wat anders als er regelmatig vervelende zouden dingen. Mensen zouden zeggen, daar heb je er weer een uit....! Hoe onrechtvaardig dat ook is ten opzichte van heel veel inwoners.

Hetzelfde gebeurt met de Marokkaanse gemeenschap. Daar is veel mis. En als kenner durf ik ook nog wel te zeggen dat er een aantal dingen zijn die nog redelijk verborgen blijven en de publiciteit niet halen.

Het imago van de Marokkanen zegt iets over de Marokkaanse groepering in. Niet over iedere afzonderlijk Marokkaan. Bij het gebruiken van generalisaties en stereotyperingen weet iedereen ook eigenlijk wel dat zo'n algemeenheid niet op ieder afzondelijk individu kan worden geplakt.

De Marokkaanse gemeenschap heeft een probleem met zijn imago, de brengers van het slechte nieuws zijn daar de boodschappers van niet de veroorzakers.

Gek genoeg bevat het impliciet ook een compliment voor Marokkanen die veel minder dan de Turken de deksel krampachtig gesloten houden
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Chaimae »

Mooi dat we het er beiden mee eens zijn, wat het vermelden van de etnische antecedenten betreft, en dat ook jij vindt dat er best een excusus van afkon, al is het maar omdat dit een damage control heeft.

Waat ik niet onderschrijf is het volgende:
Dat de Marokkaanse gemeenschap hier een slechte naam door op zou lopen, lijkt me niet zo waarschijnlijk. Als een plaatsgenoot van mij gearresteerd wordt in verband met iets afschwelijk, betekent dat weinig voor de reputatie van de andere inwoners uit mijn woonplaats.
Jij als, Peter, staat ver van dit. Jij weet half niet hoe het is om enige Marokkaanse, en één van de weinige moslima's te zijn op een campus, waar men je de vragen van het lijf vraagt. Het heeft ook zo zijn voordelen, hoor. Mijn ouders hebben een Godshekel aan Marokkanen en allochtonen, en hebben hun kinderen altijd zo ver mogelijk van dat soort mensen gehouden. Maargoed, allerlei vragen en verwijten passeren de revue, en voor je er besef in hebt sta jij je te verantwoorden tegen een hele groep. (19 studenten of leraren) Wat heb ik er nou mee te maken? Viert het individualisme hier geen hoogtij? Of gaat men dan stiekem toch uit van een geknevelde islamitische gemeenschap? Uiteraard begrijp ik best dat we voor een publieke moraal staan, die noodzakelijk wordt geacht als metselwerk van de samenleving. En daar hou ik me dan ook aan. Ik onderschik me op een democratische wijze aan een ingevulde publieke moraal. Dus, waarom stelt men me vragen als; ''Hoe denk je over een Theocratie?''
''Ben je voor de invoering van de sharia (in Nederland)?''
''En is dat de algemene opvatting bij de geloofsgenoten in je omgeving?''

Waarom zou ik me moeten verantwoorden voor iets wat niet onder mij leeft? Waarom legt men zout op alle slakken? Soms heb je van die nodelose vragen, hé! Ik heb de mazzel dat ik redelijk sterk in mijn schoenen sta, waardoor ik heel doordacht, verantwoord en netjes de vragen en verwijten te woord kan staan, maar daar tegenover heb je er ook mensen tussen zitten, die dit niet aankunnen, en als een aanval ervaren. (hoe slecht dit ook is; je in slachtofferrol plaatsen)
Laatst gewijzigd door Chaimae op za mar 28, 2009 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Lasteraar
Berichten: 181
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 9:48 pm

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door Lasteraar »

Inmiddels is blijkbaar contact geweest met de onschuldig gebleken verdachten voor een uitnodiging op het Amsterdamse stadhuis. Wat nog ontbreekt is dat er tevens gestolen goederen aangetroffen zijn. Hoeveel eigenlijk? 10 DVD recorders die nog in de doos zitten? Goederen waar de andere mede-bewoners van geweten hebben?
Heeft er iemand informatie hierover?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Why?! Valse beschuldiging!

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Waarom zou ik me moeten verantwoorden voor iets wat niet onder mij leeft? Waarom legt men zout op alle slakken?
Dat heet een reputatie verdienen. Zigeuners hebben er soms ook wat moeite mee.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie