*** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef: Lees mijn bericht nog eens. Een marktaandeel is niks anders dan het aantal mensen dat naar een bepaald programma of zender heeft gekeken, uitgedrukt in een percentage van het totale kijkerspubliek. In medialandschap heeft dit een andere betekenis, en speelt dit een cruciale rol bij het wel of niet uitzenden, of op touw zetten van een programma. In dit geval een debat tussen twee islamitische kampen, wat de hijaab betreft. Dus, wat lees je me nou de les? Ga nou niet balken, als je slechts de periferie van het woordje kent.
Over het marktaandeel hoef je je niet druk te maken. Dat doen degenen die de beslissing nemen of ze je item gaan produceren wel voor je. Het enige wat jij hoeft te doen is een concept formuleren.
In multiculti-gerelateerde zaken zoals deze maak je overigens een goede kans.
RTFM
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door SDX »

Chaimae schreef:
SDX schreef:Een marktaandeel is een aandeel in de totale omzet van een product...nu...wat heeft dat te maken met een 'hoofddoekjesbrigade'? my dear :razz:

Lees mijn bericht nog eens. Begrijpend lezen is een kunst, he? Een marktaandeel is niks anders dan het aantal mensen dat naar een bepaald programma of zender heeft gekeken, uitgedrukt in een percentage van het totale kijkerspubliek. In medialandschap heeft dit een andere betekenis, en speelt dit een cruciale rol bij het wel of niet uitzenden, of op touw zetten van een programma. In dit geval een debat tussen twee islamitische kampen, wat de hijaab betreft. Dus, wat lees je me nou de les? Ga nou niet balken, als je slechts de periferie van het woordje kent.
Komaan Chaimae...gebruik gewoon normale woorden ipv je slimmer te willen voordoen als je bent...hoe kan je spreken van 'marktaandeel'...dus ... kijkcijfers...die ken je pas nádat het programma werd uitgezonden, niet ervóór, jij wil dus weten hoeveel kijkcijfers je gescoord hebt VOORDAT je er aan gaat denken of je aan zo'n programma zou gaan meedoen...zeg dan gewoon, wat ik al aangaf...of er voldoende vraag naar zou zijn, zodat er voldoende kijkcijfers zullen zijn!
...en je hoeft niet gemeen te worden of te gaan schelden...dat is nergens voor nodig...of kan je het écht niet laten, komt de ware aard van het beestje tóch weer naar boven???
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Chaimae »

SDX,

Een marktaandeel is heel wat anders dan een kijkcijfer, wat ook gelijk reden is waarom ik niet gebruik maak van kijkcijfer. Moet ik je nou ook al het verschil leren? Verder kunnen deze cijfers -wordt door een samenwerkingsverband gedaan- op voorhand (zoals naar boven al zegt) al gemeten worden, zodat men een beetje inzicht heeft in mogelijke kijkgedrag. De marktaandeel is inherent aan de kijkkans, waar mediaplanners overigens gulzig gebruik van maken.

Waar zie je me schelden? Of zeg je dat om er onderuit te komen?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door SDX »

Waar onderuit komen Chaimae?, ik doe niet mee aan je 'projectje', ik draag geen hoofddoek, ik ben geen moslim, dus dáár hoef ik al niet onderuit te komen!
Naar boven zegt óók dat je je niet druk hoeft te maken over het marktaandeel*, dat doen anderen, jij hoeft je alleen maar druk te maken over het concept...en in multi-flauwe-kul gerelateerde zaken zoals deze zal je vast en zeker erg hoog scoren met je 'marktaandeel'...dus...ga je gang, go 4 it...of wil jij 'er onderuit komen''?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Mahalingam »

De tijden van Pim Fortuin zijn weer terug op de TV. Voor een deja-vu gevoel: kijk naar deze uitzending:
Ned. 2, NCRV Rondom 10, 21:05
Zal morgen wel te vinden zijn op uitzending gemist.
"Een debat over het blonde fenomeen uit Venlo: Geert Wilders. Met Wilders-stemmers, Wilders-critici en Wilders-watchers."
Ik kan mij niet indenken dat ooit op de TV het wekelijkse gesprek met JPB (een moderne uitvoering van het ouderwetse "Geachte Excelentie, mag ik U namens de kijkers iets vragen?") wordt aangekondigd met "en nu het interview met onze minister president met het rare kapsel".
Doe maar eens een google op 'raar kapsel' :evil:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door naar boven »

Mahalingam schreef:De tijden van Pim Fortuin zijn weer terug op de TV. Voor een deja-vu gevoel: kijk naar deze uitzending:
Ned. 2, NCRV Rondom 10, 21:05
Zal morgen wel te vinden zijn op uitzending gemist.
"Een debat over het blonde fenomeen uit Venlo: Geert Wilders. Met Wilders-stemmers, Wilders-critici en Wilders-watchers."
Ik kan mij niet indenken dat ooit op de TV het wekelijkse gesprek met JPB (een moderne uitvoering van het ouderwetse "Geachte Excelentie, mag ik U namens de kijkers iets vragen?") wordt aangekondigd met "en nu het interview met onze minister president met het rare kapsel".
Doe maar eens een google op 'raar kapsel' :evil:
Het was inderdaad weer een kakelende kippen hok.
De Wilders-stemmers wisten het niet zo goed uit te leggen, maar dat kon de Wilders-watcher ook niet.
Het enige voordeel van dit programma was dat Wilders-vervolger Haroon Raza zich vast zat te kletsen toen hij moest uitleggen dat een vergelijking met Hitler geen vergelijking met Hitler was (is ook moeilijk).
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Mahalingam »

Ja die Wilders-watcher die moest bekennen dat die nog nooit op een bijeenkomst was geweest van de PVV met Geert. En met wat vaag gemompel 'dat het kwam door het restrictieve toegangsbeleid'. Liegen dat die er niet bij mocht zijn, was hem nog een brug te ver.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Chaimae »

SDX schreef:Waar onderuit komen Chaimae?, ik doe niet mee aan je 'projectje', ik draag geen hoofddoek, ik ben geen moslim, dus dáár hoef ik al niet onderuit te komen!
Naar boven zegt óók dat je je niet druk hoeft te maken over het marktaandeel*, dat doen anderen, jij hoeft je alleen maar druk te maken over het concept...en in multi-flauwe-kul gerelateerde zaken zoals deze zal je vast en zeker erg hoog scoren met je 'marktaandeel'...dus...ga je gang, go 4 it...of wil jij 'er onderuit komen''?
Daar ging ons 'discussie' niet over, SDX. Waar het mij om ging, is dat je me de les, wat marktaandeel betreft wees, omdat je dacht dat dit slechts in de Economie wordt aangewend. En achteraf bleek je het dan toch niet, nadat ik je van repliek diende, bij het rechte eind te hebben. Spring nou niet van hak naar tak.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door SDX »

Ach Chaimae toch, (why the hell do I even bother?)
Je weet niet eens wat ik denk, claim dat dan ook niet, ik beweerde dat jij nogal vaak woorden gebruikt die heel wat anders betekenen dan jij bedoelt, alleen maar om jezelf slimmer of intelligenter voor te doen...als je me niet gelooft zoek ik wel een paar voorbeelden op (maar eigenlijk heb ik daar geen zin in), gebruik gewone, normale woorden en dan nog liefst in context en ZONDER taalfouten...jij als journaliste-in spé zal toch wel Nederlandse les krijgen zeker??? :roll:

Wat dat 'van de hak op de tak springen' betreft (ja, dát is de juiste Nederlandse uitdrukking, daar moet je ook wat aan proberen te doen...en ook je lidwoorden-gebruik zoals 'de' en 'het'...)...het ging erom dat jij een debatje zou gaan opzetten over het dragen van de hoofddoek...jij en nog een paar niet-hoofddoekdraagsters versus wél-hoofddoekdraagsters...my reply: GO 4 IT! Je hebt mijn zegen. Dát was waar het oorspronkelijk om ging!¿!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door naar boven »

Ik zie het voor me: een levendig debat met 20 dames. Ze zijn in vier groepen ingedeeld:

Groep 1: 5 moslima's met een allochtone achtergrond die de hoofddoek afgeworpen hebben (team Chaimae, zeg maar).

Groep 2: 5 moslima's met een allochtone achtergrond die van hun man het bevel hebben gekregen de hoofddoek uit eigen wil te dragen.

Groep 3: 5 zwaar behoofddoekte kaaskopbekeerlingetjes die weten dat ware islam zich het beste via de klederdracht manifesteert.

Groep 4: 5 kaaskopbekeerlingetjes die weigeren de hoofddoek te dragen... :shock: ...dit fenomeen bestaat voor zover ik weet helemaal niet.

Jammer, geen debat dus.
RTFM
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Chaimae »

Hahahaha, naar boven! Ik zie het al helemaal voor me. :twisted:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Voor wie de Reportage "Brides of Allah" gemist hebben.
Vanavond op Canvas : Uitzendtijd 23:00 - 23:45 uur

Een aantal vrouwelijke Palestijnse terroristen zit in een Israëlische gevangenis. Kahira hielp een zelfmoordterrorist en zit nu levenslang uit, en haar kinderen bezoeken haar regelmatig.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

Ariel schreef:Voor wie de Reportage "Brides of Allah" gemist hebben.
Vanavond op Canvas : Uitzendtijd 23:00 - 23:45 uur

Een aantal vrouwelijke Palestijnse terroristen zit in een Israëlische gevangenis. Kahira hielp een zelfmoordterrorist en zit nu levenslang uit, en haar kinderen bezoeken haar regelmatig.
Ik wou net zeggen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Dan ben je net te laat..... :razz:
Ik heb de reportage al gezien. Hij is goed.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

Ariel schreef:Dan ben je net te laat..... :razz:
Ik heb de reportage al gezien. Hij is goed.
Ja, ik was speciaal Van der Inloggistan om die reportage te melden. 8)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

Vanavond bij P&W Hero Brinkman hij zou gaan discussiëren met een stadsdeel bestuurder van Bos en Lommer over die Eddaoudi.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

Scarlatti schreef:Vanavond bij P&W Hero Brinkman hij zou gaan discussiëren met een stadsdeel bestuurder van Bos en Lommer over die Eddaoudi of zoiets.
en wat is dat geworden?

Ik heb laatst 3 boeken van Gerrit Komrij gekocht. Puur omdat hij het in één van die boeken had over 'Ali Balkenende' :lol:
Kon het niet laten, circe!

:wink:
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

Wat is wàt geworden?
Ik begrijp de vraagstelling en de verwijzing 'dat je t niet kon laten' niet goed Polly.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

Scarlatti schreef:Wat is wàt geworden?
Ik begrijp de vraagstelling en de verwijzing 'dat je t niet kon laten' niet goed Polly.
nou die reportage die je zag? was die goed?

en wat ik niet kon laten was een bericht sturen naar circe over Gerrit Komrij, die de Premier van NL "Ali Balkenende" noemde in zijn 2 bestsellers: "Gouden woorden" en "Meer Gouden Woorden" -uitstekende bloemlezingen over de actuali-dhimmie-teit!
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

aha! zo dus! :wink: Als jij die uitzending nog niet gezien hebt zou ik zeker kijken, ik vond m wel goed, maar wellicht dat jij denkt 'ach ik wéét dit alles al' :)
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

Scarlatti schreef:aha! zo dus! :wink: Als jij die uitzending nog niet gezien hebt zou ik zeker kijken, ik vond m wel goed, maar wellicht dat jij denkt 'ach ik wéét dit alles al' :)
joh, ben ik zo blasé dan? hmmmph!

Nou goed dan!
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

Gisteren was de hele dag Jerusalem het onderwerp op Arte. Ik heb een paar repo's gezien.

's Avonds om 22H55 was er "La Shoah Par Balles" op TF1 geloof ik. Heb ik helaas gemist. Schijnt een zeer schokerende docu te zijn, met nooitgezien beelden uit de concentratiekampen. Heb wel gehoord van mensen die probeerden te kijken en wie het te veel werd.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Bloodgod »

Ik wil hier even ventileren over het programma dat op canvas wordt uitgezonden op een onchristelijke tijd welliswaar.

Vranckx 18/4: Kindbruidjes
12-04-2009 · 0 reacties


Veel te jong zwanger Heel jong trouwen is de garantie dat het kindje maagt is en ook geen drager van HIV./AIDS. is.

Trouwen is romantisch. Maar niet als je nog geen 15 bent en je er niet zelf voor gekozen hebt. In het noorden van Nigeria overkomt het jaarlijks duizenden meisjes. Ze worden uitgehuwelijkt aan veel oudere mannen.Een trauma dat ze voor de rest van hun leven meeslepen.
bv. een oude, door de tijd getekende man van 84 jaar had 4 jaar geleden een 14 jarig meisje getrouwd, omdat zij hem in z'n kinderwens kon voorzien(en dus een kind had). 10 Vrouwen heeft opa gehad waarvan er nog twee leefden, het meisje en een vrouw van veertig.
De meisjes geraken zwanger en moeten bevallen terwijl hun lichaam er nog lang niet klaar voor is. Met alle gruwelijke gevolgen van dien. Reporter Ramita Navai bezoekt in de staat Katsina een ziekenhuis waar meisjes na hun bevalling behandeld worden. Velen zijn verminkt en vaak sterven de pasgeborenen vlak na de bevalling. Eén meisje vertelt dat ze al zes keer bevallen is, maar dat geen enkel kindje het tot nu toe overleefd heeft.
Zo was zij ook in een dorp en in een kringetje van middelbare tot oude mannen vroeg zij hoeveel mannen hun kindvrouwtje verloren/vermoord hadden door een vroege zwangerschap. De helft van de aanwezigen stak zijn hand op!!!


Prostitutie

Sommige meisjes proberen hun lot te ontvluchten en lopen weg. Of ze dan beter af zijn, is nog maar de vraag. Velen komen in de prostitutie terecht.In wijken waar ze met honderden zoniet duizenden in een enorme hoeren buurt leven. Ze willen wel terugkeren naar hun dorp, maar dat is geen optie. ‘Als ik terug ga, word ik vast opnieuw uitgehuwelijkt’, vertelt een meisje dat wegliep nadat ze door haar kersverse echtgenoot verkracht werd toen ze amper 15 jaar was.
Het meisje in kwestie was niet meer aanspreekbaar nadat zij vertelde dat ze haar 4 vier!! kinderen nooit meer zou zien.

De federale regering probeerde iets aan de situatie te doen door in 2003 de minimumleeftijd om te trouwen in de wet vast te leggen op 18 jaar. Slechts één van de noordelijke staten van het land aanvaardde de ‘Child rights act’ en sjoemelde dan nog met de leeftijdgrens door ‘18 jaar’ te vervagen door het vage begrip ‘pubertijd’.
Zij (de interviewster) zocht een "gematigde" imam op die tegen het consumeren van het huwelijk is voordat het meisje dit lichamelijk en geestelijk "aankan", met de koran in zijn hand. Die zelfde wet van de islam stond het echter ondubbelzinig toe dat de vader/voogd het kind vanaf haar geboorte mag uithuwelijken, het komt dan op de belofte tussen papa/voogd en echtgenoot aan dat er met neuken wordt gewacht tot het meisje dit aankan.

Unreported World: Child Brides, Stolen Lives – Channel 4, 2008.


Ramita Navai is een freelance journaliste. Ze werkt voor verschillende media. Ze schrijft onder meer voor The Independent, The Irish Times en The Sunday Herald. Deze reportage maakte ze voor het programma Unreported World van de Britse zender Channel 4.

BESTE REGERING, DAT WILT U TOCH NIET FACILITEREN ???http://multiblog.vrt.be/canvasactua/category/vranckx/
Living on enemy ground, I will not obey your law.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

NU: VPRO NL 3 - Marokko

Op dit moment over relaties voor het huwelijk.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

Ik zag net bij het Belgische journaal op België 1 dat er op België 2 Canvas bij PANORAMA vanavond, een reportage is over islamisering.
Ik zag iig beelden v haatoproepende schuimbekkende imams...
KENNIS IS MACHT LUI, DUS KIJKEN!
NU BEZIG TOT 21.00U.
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie