Tussen twee uitersten

Moderator: M

Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

siger schreef:Ik heb een eindeloze reeks diskussies op moslimsites achter de rug. Ik wordt er ongeveer even hard uitgespuwd als hier, wat toch niet niks is, maar een duidelijk antwoord blijft achterwege.
waar (in welke topic/bericht) wordt jij HIER uitgespuwd? :shock:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Ariel »

Moehr schreef:
Als je een foto ergens stiekem maakt van extreem-rechtse leden die schreeuwend door de straten marcheren en allerlei dingen roepen,
en die beelden vervolgens de wereld instuurt met de commentaar: "Kijk, dat is zijn nou de europeanen van tegenwoordig. Die zijn op oorlogspad."

dan krijg je dezelfde effect als de foto's van die fanatieke muslim-fundi's?

Ariel, je trapt toch ook niet in de beeldenoorlog van de media?
Als dit een eenmalige actie geweest was , en als de rest van de islamitische gemeenschap moord en brand geroepen had, en verontwaardigd geweest waren over deze actie, dan ..... dan was ik niet in deze "beeldenoorlog van de media " zoals jij die zo fraai noemt getrapt Moehr.
Helaas is dat niet het geval. Overal in het westen hoor je dit soort kreten. Ee zijn op internet genoeg foto’s te bewonderen met schuimbekkende Moslims die trots dit soort borden met teksten in de hoogte steken.
Het is al meer dan 15 jaar geleden dat mijn vader eens heel boos thuis kwam, omdat een Moslim tegen hem gezegd had dat moslims eens de baas in Nederland zouden zijn. Moslim kinderen op school zeggen dit ook tegen andere kinderen, of zelfs tegen volwassenen als ze boos of overmoedig zijn. “Wacht maar…Eens zijn wij hier de baas.
Nou ben ik er zeker van dat deze man en deze kinderen niet eigenhandig Nederland gaan veroveren Moehr , en dat het een vorm van grootspraak is wat ze verkondigen…. Maar…Deze gedachte leeft dus in de nodige Moslim gezinnen. In gematigde Moslim gezinnen. Hoe komen kinderen aan deze “wijsheid”? Dat moeten ze dus thuis opvangen.

Sorry, Moehr, Je bent nog steeds naïef. Ik vraag vaak aan Moslims waar hun loyaliteit ligt. Ik vraag dan… Stel dat Moslims Nederland binnen vallen… Stel…. Waar ligt dan je loyaliteit. Bij Nederland, of bij de Moslims..
En geloof me of niet.... Ik moet altijd pushen voor een antwoord, En meestal krijg ik dan dit antwoord…
“aan de goede kant” Dan vraag ik ze wat de goede kant is, maar daar krijg ik dan weer geen antwoord op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Ariel »

Moehr schreef:
Islamisme (mohammedanisme is heel lang geleden in onbruik geraakt) is een gevaar voor iedereen,
niet alleen voor het Westen.
Beste Moehr.

Geloof mij, het Islamisme, een prachtig modern woord, is niet heel lang geleden in onbruik geraakt, maar krijgt steeds meer voeten in de aarde. Kijk naar landen zoals bijvoorbeeld Indonesie. waar dit land eerst heel gematigd was, komt nu de zuivere Islam oprukken. We kunnen er niet omheen. Doe je ogen open, en lees veel op internet.

Om de islam niet te hoeven betichten van geweld en terreur, hebben niet-islamitische westerlingen en sommige verwesterde moslims de term ’islamisme’ bedacht. Hiermee bedoelen zij een politieke, oorlogszuchtige ideologie die niets te maken zou hebben met de ware islam. Voor hen zijn er twee islams. De ene is verlicht, open, vredelievend, een godsdienst van liefde, tolerantie en vrede – en dit zou de godsdienst zijn zoals die door een overgrote meerderheid in alle rust wordt beleden.
De tweede islam, het islamisme, is obscuur en in zichzelf gekeerd, sektarisch, fanatiek en oorlogszuchtig; een politieke, ontspoorde en zieke islam dus die niet te vergelijken is met de eerste, de ware, goede, gematigde, mystieke islam die de broeder is van het christendom en het jodendom, en die door zijn hoge graad van spiritualiteit vele niet-moslims aanzet tot bekering.

De uitvinding van ’de twee islams’ is heel praktisch omdat het de niet-islamitische westerling geruststelt over het karakter van de islam. Maar het is ook een grote leugen omdat er maar één islam is. Eén islam die niet twee gezichten heeft, maar verschillende aspecten. Het mystieke aspect en de terreur zijn twee extremen. Hiertussen bevinden zich vele facetten die altijd naast elkaar hebben bestaan en die alle uit dezelfde bron komen: de Koran, opgevat als het Woord van God dat zich openbaarde in Mohammed, die voor alle moslims, niemand uitgezonderd, het grote voorbeeld is.

In soera 47, vers 35 staat: ‘Zo versaagt niet / en roept niet op tot de vrede / daar gij toch de overhand hebt / en God met u is.’
Wie zich hier niet aan houdt, maakt zich schuldig aan heiligschennis. De goddelijke boodschap houdt de gelovige gevangen, en deze denkt er geen moment aan te ontsnappen.

Wie zich hier niet aan houdt, is geen moslim meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

H.Numan schreef:Ah, na mislukt argument 1 (alleen eigen getuigenissen tellen) komt nu mislukt argument nommer 2 om de hoek kijken: je weet niet zeker dat er een miljard gelovigen zijn. Het zouden er tenslotte ook 999.999.999 kunnen zijn. Of 1.000.000.000.001. Dat is een wereld van verschil, voor een mierenneuker.
Mislukt argument nummer 3 komt er dan heel snel achteraan: er is ook oppositie in mohammedaanse landen.
Klopt, die is er. Wat jammer dat je daar helemaal niet van hoort... of ongeveer evenveel als van tolerante Moslimms: ook niks.
Numan,

- Ik blijf nog steeds twijfelen aan ethische gehalte van sommige bijdragen vol racisme en haat op dit forum. Dat is niet de juiste weg om je doelstelling te bereiken.

- Je erkent dat er anti-islamisme oppositie bestaat in moslim-landen. Dat feit alleen al spreekt de tekst in de doelstelling van het forum tegen. Hoe groot ze zijn en of ze zich manifesteren naar jou eigen smaak en tevredenheid, dat is een andere zaak. Iedereen over een kam scheren, is dus niet juist.

Er wordt mensen onrecht aangedaan, mensen die hun leven riskeren om tegen islamisme te ageren.

Je noemt me een mierenneuker, ik vergeef je je dwaling en hoop dat het de laatste keer is dat je me persoonlijk aanvalt.
Laatst gewijzigd door Moehr op zo apr 05, 2009 7:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

Moehr schreef:
- Ik blijf nog steeds twijfelen aan ethische gehalte van sommige bijdragen vol racisme en haat op dit forum. Dat is niet de juiste weg om je doelstelling te bereiken.
graag wat links en/of copy/pastes van zulke aantijgingen. kwestie van te weten waar we het over hebben aub?
Laatst gewijzigd door Manon op ma apr 06, 2009 10:54 am, 2 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

moehr schreef:Je erkent dat er anti-islamisme oppositie bestaat in moslim-landen. Dat feit alleen al spreekt de tekst in de doelstelling van het forum tegen. Hoe groot ze zijn en of ze zich manifesteren naar jou eigen smaak en tevredenheid, dat is een andere zaak. Iedereen over een kam scheren, is dus niet juist.
Er wordt mensen onrecht, mensen die hun leven riskeren om tegen islamisme te ageren.

Je noemt me een mierenneuker, ik vergeef je je dwaling en hoop dat het de laatste keer is dat je me persoonlijk aanvalt.
lees jij ook wel wat mensen antwoorden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Siger,

Je bijdragen zijn welkom, je inzicht inspireert me enorm. Mijn dank!

Ik kan alleen spreken over Marokko en een beetje over Algerije. Mijn laatste cijfers komen uit de mond van het hoofd van de Marokkaanse geheime dienst in een zeldzaam interview in International Herald Tribune (11 juli 2008). Hij heeft het gehad over 3.000 actieve leden van Marokkaanse origine die bereid zijn geweld te gebruiken als het hun goed komt. Dit is de hardcore jihadisten zoals die van al-Qaeda of de Taliban. Ze worden ondersteund door 3.000 aanhangers die niet getraind zijn. Dat kunnen eigen vrouw, kinderen, familie en vrienden zijn. Ze worden allemaal in de gaten gehouden. De totale bevolking van Marokko telt 30 miljoen. Ik heb geen idee hoeveel het er zijn in andere landen of in de migratielanden.

In Algerije was de aanhang meer dan het dubbele in de hoogtijden van de burgeroorlog. In de loop van de oorlog is de aanhang nagenoeg gehalveerd. Aan het einde van de oorlog hebben de belangrijkste fracties geweld afgezworen. Op dit moment is de schatting een paar honderd verdeeld in kleien cellen en elkaar bestrijdende clans, verscholen in de bergen en in de Sahara.

Belangrijkste reden waarom mensen de islamisten de rug toekeerden is het ongebreideld geweld.

Mogelijk krijgen de islamisten in deze landen nieuw impuls in de nabije toekomst. Al-Qaeda in Irak en in Afghanistan is verslagen. Ze zoeken toevlucht in het uitgestrekte gebied, met name in dunbevolkte streken, bergen en woestijn.

Ik heb geen idee van het aantal moslims in die landen en hun migranten daarbuiten, dat extremisme steunt. Voor deze vraag raad ik het werk aan van de Franse kenner Olivier Roy, met name "De globalisering van de islam" . Hij heeft het ook over de verschillen tussen moslims in thuislanden en moslims in migratielanden.

Een ding staat me vast, moslims hier zullen religie niet snel loslaten. Maar vroeg of laat zullen ze inzien dat secularisme (religie als prive zaak) de enige weg is om eigen geloof te behouden.
Laatst gewijzigd door Moehr op zo apr 05, 2009 7:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

circe schreef:
moehr schreef:Wat ik wil?

Ik heb al eerder gezegd dat de tekst in de doelstelling niet klopt. Ik heb een voorbeeld genoemd waarin staat:

“Deze haat kent geen limieten. Het wordt geïnspireerd door een ideologie die beweert van God te komen. Ze wordt geruggesteund door een miljard of zelfs meer mensen.”

Hoe weet de schrijver van deze tekst dat 1 miljard mensen de godsdienstwaanzinnigen van de islam steunen?
De schrijver van die tekst is Ali Sina, stichter van deze site en zelf ex-moslim en voor zover ik me herinner zelfs ex-islamitische geleerde.

Hij verwijst met "ideologie die beweert van God te komen." naar de islamitische ideologie. Die wordt dus naar hun eigen zeggen effektief gevolgd door een miljard of meer mensen.

Het gaat hem er niet over dat die één miljard de godsdienstwaanzinningen binnen hun ideologie steunen of niet, het gaat hem erover dat die één miljard weldegelijk de haat-ideologie volgen die in hun heilig boekje staat, het voorbeeld van hun profeet volgen en de ahadith volgen.

Waarom zouden degenen die dit allemaal niét meer volgen zichzelf nog moslim noemen? Noem je dan toch ex-moslim als je niet akkoord bent met wat in het boekje staat!
Ik ken de tekst uit het Engels, want ik was lid van FFI.

Alleen al het feit dat we een in het Engels geschreven tekst van iemand uit Iran, moeten overnemen en op een Nederlands context moeten toepassen zegt iets over de kritische houding van het forum.

De tekst is in de nadagen van de aanslagen van 9/11 geschreven. De emotionaliteit in de toon is allang uitgewerkt. De strijd tegen terreur is uitgelopen op een fiasco.

De ervaringen van individuen of groepen afkomstig uit landen waar islamisme aan de macht is of geweest, zijn niet hetzelfde als de ervaringen van de grootste groep moslims die we hier in Nederland hebben: Marokkanen en Turken. Geen van deze groepen heeft nare ervaringen met islamisme zoals in Iran, Afghanistan, Somalie ... Vandaar dat het hele gedoe van ex-moslims hen helemaal niet bereikt.

Dat is wel een gemiste kans!
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Ariel schreef:
Moehr schreef:
Als je een foto ergens stiekem maakt van extreem-rechtse leden die schreeuwend door de straten marcheren en allerlei dingen roepen,
en die beelden vervolgens de wereld instuurt met de commentaar: "Kijk, dat is zijn nou de europeanen van tegenwoordig. Die zijn op oorlogspad."

dan krijg je dezelfde effect als de foto's van die fanatieke muslim-fundi's?

Ariel, je trapt toch ook niet in de beeldenoorlog van de media?
Als dit een eenmalige actie geweest was , en als de rest van de islamitische gemeenschap moord en brand geroepen had, en verontwaardigd geweest waren over deze actie, dan ..... dan was ik niet in deze "beeldenoorlog van de media " zoals jij die zo fraai noemt getrapt Moehr.
Helaas is dat niet het geval. Overal in het westen hoor je dit soort kreten. Ee zijn op internet genoeg foto’s te bewonderen met schuimbekkende Moslims die trots dit soort borden met teksten in de hoogte steken.
Het is al meer dan 15 jaar geleden dat mijn vader eens heel boos thuis kwam, omdat een Moslim tegen hem gezegd had dat moslims eens de baas in Nederland zouden zijn. Moslim kinderen op school zeggen dit ook tegen andere kinderen, of zelfs tegen volwassenen als ze boos of overmoedig zijn. “Wacht maar…Eens zijn wij hier de baas.
Nou ben ik er zeker van dat deze man en deze kinderen niet eigenhandig Nederland gaan veroveren Moehr , en dat het een vorm van grootspraak is wat ze verkondigen…. Maar…Deze gedachte leeft dus in de nodige Moslim gezinnen. In gematigde Moslim gezinnen. Hoe komen kinderen aan deze “wijsheid”? Dat moeten ze dus thuis opvangen.

Sorry, Moehr, Je bent nog steeds naïef. Ik vraag vaak aan Moslims waar hun loyaliteit ligt. Ik vraag dan… Stel dat Moslims Nederland binnen vallen… Stel…. Waar ligt dan je loyaliteit. Bij Nederland, of bij de Moslims..
En geloof me of niet.... Ik moet altijd pushen voor een antwoord, En meestal krijg ik dan dit antwoord…
“aan de goede kant” Dan vraag ik ze wat de goede kant is, maar daar krijg ik dan weer geen antwoord op.
Ariel, ik begrijp je bezorgdheid. Migranten hier zijn ook blootgesteld aan populisme en demagogie uit het buitenland.
Sommige Marokkanen leunen zwaar in hun informatievoorziening op de media uit het Midden Oosten. Daar halen die kinderen hun kreten vandaan.

Meer dan 10 jaar geleden was ik betrokken bij een protest tegen een saudische zender die op de kabel was: MBC (Middle East Broadcasting). Hij was toen gericht op de migranten. Wat een onzin dat ze verkondigden!! Het ging zelfs zover dat ze mensen opriepen de straat op te gaan. Wat ook werkelijk is gebeurd. Korte tijd later is de zender zijn licentie kwijt en een van de heethoofden het land uitgezet. Het ging om hun stroman vermomd als imam. In werkelijkheid was hij een geheime agent van Libie.

Kennelijk werkt het ook zo. maar dat wordt te weinig gedaan.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door naar boven »

Moehr schreef:Ariel, ik begrijp je bezorgdheid. Migranten hier zijn ook blootgesteld aan populisme en demagogie uit het buitenland.
Sommige Marokkanen leunen zwaar in hun informatievoorziening op de media uit het Midden Oosten. Daar halen die kinderen hun kreten vandaan.

Meer dan 10 jaar geleden was ik betrokken bij een protest tegen een saudische zender die op de kabel was: MBC (Middle East Broadcasting). Hij was toen gericht op de migranten. Wat een onzin dat ze verkondigden!! Het ging zelfs zover dat ze mensen opriepen de straat op te gaan. Wat ook werkelijk is gebeurd. Korte tijd later is de zender zijn licentie kwijt en een van de heethoofden het land uitgezet. Het ging om hun stroman vermomd als imam. In werkelijkheid was hij een geheime agent van Libie.

Kennelijk werkt het ook zo. maar dat wordt te weinig gedaan.
Tja, je bent beroepsslachtoffer of je bent het niet.

Slachtoffer van populistische en demagogische propaganda uit het buitenland.
Slachtoffer van populisme en demagogie in het woonland.
Slachtoffer van uitingen op het forum.

Ondanks het gegeven dat een ander het altijd gedaan heeft is slachtoffer zijn een zwaar vak.
Laatst gewijzigd door naar boven op ma apr 06, 2009 12:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

Moehr schreef:
Ik ken de tekst uit het Engels, want ik was lid van FFI.

Alleen al het feit dat we een in het Engels geschreven tekst van iemand uit Iran, moeten overnemen en op een Nederlands context moeten toepassen zegt iets over de kritische houding van het forum.

De tekst is in de nadagen van de aanslagen van 9/11 geschreven. De emotionaliteit in de toon is allang uitgewerkt. De strijd tegen terreur is uitgelopen op een fiasco.

De ervaringen van individuen of groepen afkomstig uit landen waar islamisme aan de macht is of geweest, zijn niet hetzelfde als de ervaringen van de grootste groep moslims die we hier in Nederland hebben: Marokkanen en Turken. Geen van deze groepen heeft nare ervaringen met islamisme zoals in Iran, Afghanistan, Somalie ... Vandaar dat het hele gedoe van ex-moslims hen helemaal niet bereikt.

Dat is wel een gemiste kans!
tiens, volgens mij heet DIT forum nog steeds FFI en maakt het integraal deel uit van het internationale FFI.
ik zie dat u vol met creatieve ideeën zit: waarom niet doen zoals Ali Sina en uw eigen beweging oprichten?

ik ben lid sinds 2003 - international was toen al jaren bezig. Ben je zeker dat het pas in september 2001 begon? volgens mij helemaal niet.

Blijkbaar heb jij een totaal andere doelstelling dan wij (of ik) heb in navolging van Sina? doe je dat altijd? bij de basketbalclub gaan en dan gaan zeuren dat ze moeten leren korfballen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door SDX »

circe schreef: ... doe je dat altijd? bij de basketbalclub gaan en dan gaan zeuren dat ze moeten leren korfballen?
:razz: :knorrie: :razz:
Pas op circe...want...

Moehr schreef: ... ik vergeef je je dwaling en hoop dat het de laatste keer is dat je me persoonlijk aanvalt.
Spoiler! :
Dat is nu het soort toon waar ik zo'n bloedhekel aan heb, die suprematie, die grootheidswaan, dat superieure... :mad:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

circe schreef: tiens, volgens mij heet DIT forum nog steeds FFI en maakt het integraal deel uit van het internationale FFI.
ik zie dat u vol met creatieve ideeën zit: waarom niet doen zoals Ali Sina en uw eigen beweging oprichten?

ik ben lid sinds 2003 - international was toen al jaren bezig. Ben je zeker dat het pas in september 2001 begon? volgens mij helemaal niet.
Dag circe,

Ik heb niet echt behoefte om dat soort bewegingen op te richten of erbij te horen.
Ik draag bij als individu en vindt samenwerking belangrijk.

Ik heb het niet over het ontstaansgeschiedenis van FFI. Ik heb het over specifieke bewoordingen, gaf het voorbeeld aan van "een miljard moslims" die de godsdienstwaanzinnigen zouden steunen. De tekst is geschreven na 11/9 en is feitelijk onjuist.

Bewegingen van Ali Sina - als het al een beweging is - zijn kansloos in moslim landen waar men geen gruwelijkheden
heeft ondergaan van islamisme zoals in Iran... Ook hier in Nederland zijn ze kansloos onder moslims.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:- Ik blijf nog steeds twijfelen aan ethische gehalte van sommige bijdragen vol racisme en haat op dit forum. Dat is niet de juiste weg om je doelstelling te bereiken.
Goh, waarom ben ik niet verbaasd?
- Je erkent dat er anti-islamisme oppositie bestaat in moslim-landen.
Inderdaad. We moeten die twee dissidenten op een bevolking van zestig miljoen koesteren. Ze zijn even zeldzaam als panda's. (En net zo nuttig.)
Dat feit alleen al spreekt de tekst in de doelstelling van het forum tegen. Hoe groot ze zijn en of ze zich manifesteren naar jou eigen smaak en tevredenheid, dat is een andere zaak. Iedereen over een kam scheren, is dus niet juist.
Je kan ook het kerstmannetje steunen in Teheran. Dat heeft exact evenveel nut.
Er wordt mensen onrecht aangedaan, mensen die hun leven riskeren om tegen islamisme te ageren.
Oh, onrecht. Wel, dat heet met een ander woord 'de ver van mijn bed show'. Praat er eens over. Met Balkenende, Rasmussen en Barak Osama. Of moet ik een duit in jouw rode collectebusje gooien om mijn geweten af te kopen?

Moet erg comfortabel zijn, leven op een roze wolk. iedereen een haal geven, en zelf nooit ook maar een seconde over de realiteit hoeven na te denken. Mag ook niet, want dan donder je gelijk van je roze wolk af.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Beste Numan,

Wel eens er bij stilgestaan hoeveel geheime detentiecentra's de wereld rijk is geworden sinds "the war on terror" begon?
En hoeveel onschuldigen er opgesloten zitten, gemarteld worden en op grond van valse bekentenissen nog meer ellende wordt veroorzaakt?

Wel eens na gedacht over 1 miljoen doden in Irak als gevolg van een illegale oorlog?

Is dat de juiste weg om oprukkend extremisme tegen te gaan?

Nogmaals, t was maar een poging van mij kant om enig debat van de grond te krijgen over de juiste formulering in de doelstellingen van het forum.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Jazeker. En wat dan nog? Denk je dat die centra niet nodig zijn? Als ik voor de keuze sta om een stad op te laten blazen, of een terrorist al z'n vingernagels af te trekken met een tang en daarna z'n tanden, is dat helemaal geen moeilijke keuze. Bovendien is men zich wel bewust van valse getuigenissen, mag ik hopen. Ik neem tenminste aan dat de mensen van de CIA niet uitsluitend bestaan uit sadisten die dat voor de kick doen. Er is ergens een verschil tussen de CIA en de inquistie, ook al proberen linksmiegels net te doen alsof die twee hetzelfde zijn.

Overigens vraag ik me af of jij van de andere kant weet dat Hezbollah en Hamas nou niet direct vakantiekampen runnen voor andersdenkenden of Israelische militairen. Niet dat twee kwaden elkaar uitwissen. Er gaan nogal veel domme verhalen in de rondte over de ernst van dat martelen in die centra. De meeste mensen zouden in hun handjes knijpen als ze er zo gemakkelijk vanaf kwamen in handen van mohammedaanse terroristen.

Een beetje serieus verhoor is altijd een marteling, of kan in ieder als zodanig uitgeldgd worden. En dan spreek ik niet over terroristen waarbij mogelijk tijdslimieten van eminent belang zijn, maar gewone criminelen. Een politieverhoor in Parijs is nogal wat minder plezant dan in Hollands Midden. Een serieus verhoor door de Franse geheime dienst is waarschijnlijk de overtreffende trap van die detentie centra.

Ik ben nooit voor de inval in Irak gweest. Dat is een wespennest zonder uitgang. Maar de Amerikanen hebben het nu eenmaal wel gedaan, dus zullen we voorlopig in dat wespennest blijven.

Wederom moet ik opmerken dat je kunst in het benoemen van problemen uitstekend is, en het vinden van goede oplossingen compleet afwezig. Vertel maar eens hoe jij terroristen gaat verhoren. En wat we moeten doen met terroristen die elke vorm van recht met de voeten treden, en zo dom zijn dat openlijk te zeggen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

In benoem dingen die fout lopen om geen meeloper te zijn.

Helaas heb ik zelf geen antwoord op al die vragen, maar hoop wel dat we gezamenlijk bewust worden van wat we aan het doen zijn.

Voor onrecht dat mensen in de wereld wordt aangedaan onder het mom van strijd tegen terreur, verwijs ik bijvoorbeeld naar de weblog van
Craig Murray, oud ambassadeur van Groot Britannie in Afrika en in Azie: http://www.craigmurray.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Neem vooral tijd voor zijn boek "Murder in Samarkand" en bijbehorend dossier Uzbekistan.
Moehr
Berichten: 53
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 5:20 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Moehr »

Ariel schreef:
Geloof mij, het Islamisme, een prachtig modern woord, is niet heel lang geleden in onbruik geraakt, maar krijgt steeds meer voeten in de aarde. Kijk naar landen zoals bijvoorbeeld Indonesie. waar dit land eerst heel gematigd was, komt nu de zuivere Islam oprukken. We kunnen er niet omheen. Doe je ogen open, en lees veel op internet.
Ik snap je punt, Ariel.

Ik bedoelde iets anders: het ontstaan en het gebruik van het woord mohammedanisme in de westerse talen. Numan heeft het gebruikt, maar het is zeer oud, waarschijnlijk al in gebruik sinds de 17de eeuw.

Islamisme is pas in de 20ste eeuw geintroduceerd. Deze term dekt beter de politiek-religieuze ideologie van extreme bewegingen binnen de islam.
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

H.Numan schreef:Jazeker. En wat dan nog? Denk je dat die centra niet nodig zijn? Als ik voor de keuze sta om een stad op te laten blazen, of een terrorist al z'n vingernagels af te trekken met een tang en daarna z'n tanden, is dat helemaal geen moeilijke keuze.
En zo wordt iemand die een oplossing aan het zoeken is dus zonder het te beseffen een deel van het probleem.
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Jullie oplossing spreekt mij niet zo aan. Omwille van de lieve vrede ben ik niet bereid om een haal over mijn janneman te krijgen, dhimmiebelasting te betalen en de blik neer te slaan wanneer iemand van het Herrenvolk Berbervolk mij passeert in mijn eigen land. Want dat is jullie oplossing. Net zo lang compromissen sluiten tot Osama bin Laden bekend maakt vanuit het Paleis de Moskee op de Dam dat hij de jihad heeft gewonnen.
Sorry hoor.

Kom zelf eens met SERIEUZE werkbare oplossingen. Problemen aandragen is niet zo moeilijk. Dat kan iedere sukkel.
Moehr schreef:Helaas heb ik zelf geen antwoord op al die vragen,
In dat geval zou ik niet zo hoog van de toren blazen. Jullie hebben 40 jaar de kans gehad om je ideeen te realiseren. Met volle medewerking, ook van de mensen die toen al zagen dat niet alleen tot mislukking gedoemd was, maar tot grote ellende zou gaan leiden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

H.Numan schreef:Jullie oplossing spreekt mij niet zo aan. Omwille van de lieve vrede ben ik niet bereid om een haal over mijn janneman te krijgen, dhimmiebelasting te betalen en de blik neer te slaan wanneer iemand van het Herrenvolk Berbervolk mij passeert in mijn eigen land. Want dat is jullie oplossing. Net zo lang compromissen sluiten tot Osama bin Laden bekend maakt vanuit het Paleis de Moskee op de Dam dat hij de jihad heeft gewonnen.
Sorry hoor.

Kom zelf eens met SERIEUZE werkbare oplossingen. Problemen aandragen is niet zo moeilijk. Dat kan iedere sukkel.
Beste Numan,

Het is een beetje grappig als iemand die tanden uittrekken een goede oplossing vindt anderen verwijt er geen betere te hebben.

Verder raak ik een beetje in de war met de topics. Ik heb getracht deze vragen te beantwoorden (oplossingen te zoeken) naar best vermogen hier:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 73#p168873" onclick="window.open(this.href);return false; en volgende.
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Waarom is debatteren voor jullie zo moeiljk?
Denk je serieus dat ik iemand voor de grap z'n tanden zou trekken? Of omdat ik die persoon niet mag? Mogelijk om mijn gram te halen op mohammedanen of zo?
Ik gaf dit voorbeeld doodeenvoudig om iets te illusteren. Namelijk, dat er soms vervelende keuzes gemaakt moeten worden. Ik neem aan dat jij in zo'n geval liever Amsterdam opoffert. Beter om je medemenselijkheid te tonen dan het leven te reden van 4000 mensen. Het zij zo. Het siert je niet, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Oh, je bent pacifist? Waarom zeg je niet gelijk dat je van het Gebroken Geweertje bent? Dat scheelt een hoop moeite en debat. Jullie zijn direct verantwoordelijk voor het verlies van Indie (verwerping van de Vlootwet) en het feit dat Nederland binnen 5 dagen in de pan gehakt werd, in de vorige oorlog. Jullie hebben meer gedaan dan de NSBers. Die hielden zich in de Meidagen tenminste rustig. Na de oorlog zijn jullie gewoon vrolijk verder gaan met het slopen van ons land. Eerst heulen met de Russen, en nu zoete broodjes bakken met de mohammedanen. De Duitsers lachten jullie uit, de Russen noemden jullie openlijk nuttige idioten, en de mohammednaen denken er exact zo over. Hoe ik jullie noem mag je zelf raden.

Voor het geval dat je dit persoonlijk opvat: ik ben erg lang militair geweest. Onder andere bij het Korps Nationale Reserve. Een van onze oorlogstaken is er voor te zorgen dat julle geen sabotage acties kunnen plegen. Toen ik bij de NatRes diende was dat iets waar wij zeer serieus rekening mee moesten houden. waarschijnlijk niet van jouw persoonlijk, maar wel van die andere palestijnensjaaltjes. Maak je verder geen zorgen. Met pacifisten valt niet te debatteren. Dat doe ik dan ook niet meer. Dat zou water naar de zee dragen zijn. Had ik geweten dat je pacifist was, had ik me de moeite bespaard.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Manon »

Ik bedoelde iets anders: het ontstaan en het gebruik van het woord mohammedanisme in de westerse talen. Numan heeft het gebruikt, maar het is zeer oud, waarschijnlijk al in gebruik sinds de 17de eeuw.

Islamisme is pas in de 20ste eeuw geintroduceerd. Deze term dekt beter de politiek-religieuze ideologie van extreme bewegingen binnen de islam.
Islamisme is pas recent opgelegd om zogezegd politiek correct onderscheid te maken tussen islam en zijn politieke evenknie. Een verschil dat er in feite niet is.

Niet enkel "mohamedanisme" zou vroeger gebruikt zijn, doch ook (en dat heeft mijn voorkeur) : Mahometisterij

(met dank aan Mahalingam):



De Wederlegging van de Mahumetisterij (1622)

Hugo de Groot Grotius (1583-1645)
[...]

Alsoo daer is ontstaen een trotse wrede wet
Ontrent de roode zee door d’hand van Mahumed,
Seer vreemd van Christus leer, een spiegel dogh van ’t leven
Waer toe het Christendom sigh hadde toen begeven.

Dees’ Alcoransche wet, in ’t minst niet ootmoedigh
nogh lijdsaem, maer tot wraek genegen ende bloedigh,
maekt sonderlingh haer werk van ’t uitterlijk gelaet,
Als wesend’ ingestelt tot styvingh van den staet,
En den gemeenen man neemts’ uit de hand de boeken,
Jae op de straff van ’t lijf verbied sy t’onderzoeken.

Om nu te weten welk van beyde dese wetten Is beter,
wilt voor eerst op bey de brengers letten.[]
Den onsen was altijd heel reyn en vroom van leven,
Daer Mahumet heeft rooff en overspel bedreven."
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door H.Numan »

Moehr schreef:Ik bedoelde iets anders: het ontstaan en het gebruik van het woord mohammedanisme in de westerse talen. Numan heeft het gebruikt, maar het is zeer oud, waarschijnlijk al in gebruik sinds de 17de eeuw.

Islamisme is pas in de 20ste eeuw geintroduceerd. Deze term dekt beter de politiek-religieuze ideologie van extreme bewegingen binnen de islam.
Klopt helemaal
mohammedanisme is het correcte woord voor de godsdienst van de mohammedanen. Wordt al heel lang gebruikt. De mohammedanen zelf noemen zich anders. Schijnen ze niet zo leuk te vinden of zo. Geen idee waarom. Als je het woord mohammed als smurfenwoord gebruikt, iets van VSOP achter zijn naam plakt, bereidt bent mensen te vermoorden die mogelijk de naam mohammed niet correct gebruiken zie je mohammed weldegelijk als een godheid. Mogelijk niet de jure maar wel de facto.

Islamisme is pas aan het eind van de 20ste eeuw bedacht om de politieke vlag van het mohammedanisme wat kundiger te kunnen verstoppen. Men kan dan net doen of het mohammedanisme een religie van vrede is, waar het islamisme de paar mohammedanaanse zonderlingen zijn die geweld gebruiken. Gelijktijdig bedacht men een nieuwe ziekte, waar ik in hoge mate aan lijdt: islamofobie. Niet dat ik er mee zit. Als Goebels het had bedacht, had ik in 1939 geleden aan nazifobie. Zelfde ziekte.

Ik zie niet in waarom het mohammedanisme niet als extreem gezien wordt, en het islamisme wel. Saoedie Arabie is een extremistisch land, net zoals vrijwel alle mohammedaanse staten. De paar die het niet zijn kunnen het zich niet veroorloven. Niet uit morele opvattingen, maar doodeenvoudig omdat hun land zo'n puinhoop is dat jihad vooralsnog onmogelijk is. Zoals Soedan en Afghanistan, om 2 voorbeelden te geven.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Tussen twee uitersten

Bericht door Siger »

H.Numan schreef:Ik neem aan dat jij in zo'n geval liever Amsterdam opoffert.
In plaats van dingen aan te nemen en je daar dan over op te winden wil je misschien mijn standpunten eens bekijken, of misschien ook niet. Je ziet maar.
Wie zijn die "jullie" waar je je zo dik over maakt?
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
Plaats reactie