Zal Israel Verdwijnen?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Siger
Berichten: 136
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 9:53 am

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Siger »

Mijn laatste woord in deze draad: Israel is de laatste emigratiekolonie, en daardoor een anachronisme dat slechts in leven gehouden wordt door honderden miljarden dollars van Amerikaanse regeringen , zionisten en bijbelvaste christenen.

Als die geldstromen onvermijdelijk stoppen, houdt Israel op te bestaan. Apartheid, Rhodesia, Nederlands Indonesie, Begisch Congo..etc...etc... zijn voorgegaan, Israel kan niet anders dan volgen.

Of de verdwijning van Israel tot chaos leidt, zal afhangen van de koelbloedigheid van de betrokken partijen. Krijgt de irrationele, door godsdienst aangevuurde, woede de overhand, dan volgt vermoedelijk een implosie en een wereldcatastrofe die iedere mens met gezond verstand wil voorkomen. Haalt de redelijkheid het, dan ontstaat er mogelijk één seculier Midden-Oosten bestel (staat, federatie, whatever...) waarin alle levensbeschouwingen naast mekaar kunnen bestaan omdat ze hun angels uit de politiek hebben getrokken en gedomesticeerd werden tot privé-aangelegenheid, en waar solide (want zelf onderhouden) voorspoed mogelijk is voor het gros van de bevolking.

Eerst als Israel niet meer bestaat zal men in het Westen beseffen dat er niets aan gemist wordt. Misschien zal de verdwijning van Israel wel het historische moment blijken te zijn waarop het tijdperk van de rede ook in de internationale politiek doordrong.

Sjonge, ik ben hier afgeweken van de bijbelse profetieën. Ben ik nou helemaal gek geworden???
"The degree of one's emotions varies inversely with one's knowledge of the facts: the less you know the hotter you get." [Bertrand Russell]
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door naar boven »

Siger schreef:Mijn laatste woord in deze draad:
Verstandig. Want op enige bereidheid om tot je door te laten dringen wat er nu eigenlijk aan de hand is heb ik je niet kunnen betrappen.
Siger schreef:Israel is de laatste emigratiekolonie, en daardoor een anachronisme dat slechts in leven gehouden wordt door honderden miljarden dollars van Amerikaanse regeringen , zionisten en bijbelvaste christenen.
Niet alles wat in het verleden heeft plaatsgevonden is een anachronisme. Emigratiekolonies zijn nog lang niet uitgestorven. Sterker nog: we wonen erin.
Siger schreef:Als die geldstromen onvermijdelijk stoppen, houdt Israel op te bestaan. Apartheid, Rhodesia, Nederlands Indonesie, Begisch Congo..etc...etc... zijn voorgegaan, Israel kan niet anders dan volgen.
Fijne voorbeelden van landen die na het uitroepen van de onafhankelijkheid vreedzaam en welvarend zijn geworden.
Toch vreemd dat de landen waar de apartheid het meest rigoreus wordt gehanteerd - de islamitische landen - dan niet hoeven te volgen.
Siger schreef:Of de verdwijning van Israel tot chaos leidt, zal afhangen van de koelbloedigheid van de betrokken partijen. Krijgt de irrationele, door godsdienst aangevuurde, woede de overhand, dan volgt vermoedelijk een implosie en een wereldcatastrofe die iedere mens met gezond verstand wil voorkomen.
Het alternatief is - althans voor mij - ook niet bepaald prettig: een islamitische wereldheerschappij en onderwerping aan de sharia-wetgeving.
Siger schreef:Haalt de redelijkheid het, dan ontstaat er mogelijk één seculier Midden-Oosten bestel (staat, federatie, whatever...) waarin alle levensbeschouwingen naast mekaar kunnen bestaan omdat ze hun angels uit de politiek hebben getrokken en gedomesticeerd werden tot privé-aangelegenheid, en waar solide (want zelf onderhouden) voorspoed mogelijk is voor het gros van de bevolking.
Dat ideaalbeeld is volstrekt in strijd met de mohammedaanse ideologie. Waarom neem je de islamieten niet serieus? Wat is dat? Hooghartigheid?
Siger schreef:Eerst als Israel niet meer bestaat zal men in het Westen beseffen dat er niets aan gemist wordt.
Dat besef lijkt er al lang te zijn.
Siger schreef: Misschien zal de verdwijning van Israel wel het historische moment blijken te zijn waarop het tijdperk van de rede ook in de internationale politiek doordrong.
Inderdaad bestaat de (kleine) kans dat men dan eindelijk gaat begrijpen waar men mee van doen heeft. De prijs voor dit tijdperk van de rede is wel hoog.
Siger schreef:Sjonge, ik ben hier afgeweken van de bijbelse profetieën. Ben ik nou helemaal gek geworden???
Je hoeft de bijbelse profetieën niet serieus te nemen om achter Israël te blijven staan. Die zeggen mij ook niets. Dit conflict is er een tegen de islamitische profetieën.
RTFM
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Adinah »

Siger schreef: Eerst als Israel niet meer bestaat zal men in het Westen beseffen dat er niets aan gemist wordt.
Als jij werkelijk denkt dat er niets aan gemist wordt, dan onderschat je toch echt de emotionele betekenis van Israël voor joden over de hele wereld. Omdat Israël er is, voelen zij zich veilig - want ze weten "als er ooit iets gebeurt, kan ik daar altijd een veilige haven vinden". Joden zijn duizenden jaren lang vervolgd en waarom zou dat risico er nu opeens niet meer zijn? Omdat de wereld geleerd heeft van de Holocaust? Laat me niet lachen.
Israël is voor bijna alle joden ter wereld van grote betekenis, zelfs bij de niet-zionistisch ingestelden. Want ook zij weten "als het weer misgaat, kan ik altijd daar terecht en dan zal mijn land mij beschermen".
Siger schreef:Ben ik nou helemaal gek geworden???
Ja. :roll:
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Scarlatti »

Siger schreef:Ben ik nou helemaal gek geworden???
Ik vraag mij eerlijk gezegd eerder af wìe bèn JIJ nu eigenlijk! :question:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Ariel »

Siger schreef:Mijn laatste woord in deze draad:
Heel verstandig. Ik zeg altijd maar, dat als men niet op de hoogte is van iets, en als men zich ook niet in het probleem wil verdiepen, dan moet men eigenlijk de mond er over houden.
Het gevaar bestaat anders dat mensen je voor dom gaan aanzien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Adinah »

Of voor knettergek. ;-)
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Chaimae »

Vind je het gek dat Palestijnen gedreven uit wanhoop en verdriet alleen nog heil zien in zelfmoord. Het is meer dan logisch dat na tientallen jaren van onderdrukking Palestijnen in een zelfmoordbom kennelijk nog het enige verweer tegen een oppermachtige krijgsmacht zien. Joden die zich schuldig maken aan terrorisme, geweld, martelingen en obscurantisme. Iedereen met een beetje verstand van psychologie weet dat dit heel menselijk is. (sociale reactie theorie) Daarom kan ik affectie opleveren voor de Palestijnse zelfmoordenaars. Let wel, dat ik dat niet kan voor andere islamitische zelfmoordenaars, die buiten deze boot (Palestijnse) vallen. De beweeggronden van hen zijn niet identitiek aan de (echte) islamitische terroristen en fundamentalisten, die een soort van een campagne voeren tegen een grote Satan c.q. dar al-kufr.

Veiligheid is een mooi ecxuus om de ware bedoelingen van de muur te verdoezelen. De barriere tegen terreur biedt Israel alle gelegenheid de bezettingen een permamente karakter te bezorgen. Dit is al sinds de bezettingen geldig, en vindt zijn oorsprong terug in Herzl. Het doel van zionisme is altijd geweest het land van een ander volk te veroveren, bij voorkeur door de oorspronkelijk bewoners te vervangen door allemaal joden. Wat wat is de achterliggende gedachte van deze betonnen muur nou daadwerkelijk? Is het veiligheid? Nee, want Herzl heeft altijd mooi begrpen dat de inheemse bevolking van Palestina moeten opkrassen ( de Joden mogen van me opkrassen. Liever vandaag, dan morgen) Vladjmir Jabotsinki presenteerde een strategie die deze verderfelijke zionistische beweging in staat heeft gesteld zich van zoveel mogelijk Palestijnen te ontdoen en het grootste deel van hun land in te lijven. Deze kerel deed dat in een artikel. (het lezen waard, allemaal) Zijn strijdplan was wreed: blaas gewoon het vlammetje van Palestijns hoop-het zich van indringers kan bevrijden- uit. Of anders, maak hun het leven zo onmogelijk dat zij verdwijnen of zich neerleggen bij de joodse hegemonie. Past deze leerstelling in een liberalistisch democratisch staat als Israel? Staat dit niet haaks op het liberalisme? Israel, de zogenaamde oase in de woestijn van achterlijkheid. Lol! Afijn, we weten verder wel hoe het is gegaan. Gurion die dit adopteerde, en in praktijk heeft omgezet.

Overigens is de muur ook een goed excuus om nog meer land in te pikken. Hebben die Joden niet genoeg? De muur is namelijk is niet opgericht op de grens van 1967, maar kilometers ooswaarts op Palestijns grondgebied. En zo hebben de joden onder het mom van veiligheid weer mooi tien procent van een toekomstige Palestijnse staat afgeknabbeld. En laat ik maar zwijgen over de behandelingen door Joden naar de Palestijnen toe. Laat ik maar zwijgen over de martelingen in de gevangenis(sen) in Jerusalem, waar men geen aanspraak kan doen op een advocaat. Waar past democratie dan nog? Een aanrader is een reportage, de Wandeling, met de enige echte Hanna Friedman die de belangen van het Palestijns volk behartigt.

Ik zie, met alle respect, geen vrede in een twee -statenoplossing. Sterker nog, ik zie (zeer spijtig) het niet zo snel gebeuren dat deze twee landen zich met elkaar reconciliëren. Maar dat ben ik, en het is maar goed dat er ook legio mensen zijn die dit wel zien gebeuren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:. Het doel van zionisme is altijd geweest het land van een ander volk te veroveren, bij voorkeur door de oorspronkelijk bewoners te vervangen door allemaal joden. .
:? Ja.....Right..... Vandaar dat Israel al de halve Islamitische wereld heeft veroverd. Overal wappert de Joodse vlag.
Volgende stap is Mekka heb ik gehoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:
Chaimae schreef:. Het doel van zionisme is altijd geweest het land van een ander volk te veroveren, bij voorkeur door de oorspronkelijk bewoners te vervangen door allemaal joden. .
:? Ja.....Right..... Vandaar dat Israel al de halve Islamitische wereld heeft veroverd. Overal wappert de Joodse vlag.
Volgende stap is Mekka heb ik gehoord.
Mischien moet je het roemruchtige artikel, De ijzeren muur, maar eens lezen. Het is een eye-opener. Discussies over deze conflict is zingen voor een dove. Vaak genoeg verhittende discussies op school gevoerd, maar het gros blijft volharden in zijn op gebakken lucht gebaseerde beschouwing.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:Vind je het gek dat Palestijnen gedreven uit wanhoop en verdriet alleen nog heil zien in zelfmoord. Het is meer dan logisch dat na tientallen jaren van onderdrukking Palestijnen in een zelfmoordbom kennelijk nog het enige verweer tegen een oppermachtige krijgsmacht zien. Joden die zich schuldig maken aan terrorisme, geweld, martelingen en obscurantisme. Iedereen met een beetje verstand van psychologie weet dat dit heel menselijk is. (sociale reactie theorie) Daarom kan ik affectie opleveren voor de Palestijnse zelfmoordenaars. Let wel, dat ik dat niet kan voor andere islamitische zelfmoordenaars, die buiten deze boot (Palestijnse) vallen. De beweeggronden van hen zijn niet identitiek aan de (echte) islamitische terroristen en fundamentalisten, die een soort van een campagne voeren tegen een grote Satan c.q. dar al-kufr.
Natuurlijk heb je sympathie voor opgehitste, gehersenspoelde idioten die zichzelf en joden opblazen en niet voor hetzelfde soort die zichzelf en voornamelijk andere moslims opblazen. Dat schrijft het boekje immers voor. Denk niet dat we het niet begrijpen.
Chaimae schreef:Veiligheid is een mooi ecxuus om de ware bedoelingen van de muur te verdoezelen. De barriere tegen terreur biedt Israel alle gelegenheid de bezettingen een permamente karakter te bezorgen. Dit is al sinds de bezettingen geldig, en vindt zijn oorsprong terug in Herzl. Het doel van zionisme is altijd geweest het land van een ander volk te veroveren, bij voorkeur door de oorspronkelijk bewoners te vervangen door allemaal joden. Wat wat is de achterliggende gedachte van deze betonnen muur nou daadwerkelijk? Is het veiligheid? Nee, want Herzl heeft altijd mooi begrpen dat de inheemse bevolking van Palestina moeten opkrassen ( de Joden mogen van me opkrassen. Liever vandaag, dan morgen) Vladjmir Jabotsinki presenteerde een strategie die deze verderfelijke zionistische beweging in staat heeft gesteld zich van zoveel mogelijk Palestijnen te ontdoen en het grootste deel van hun land in te lijven. Deze kerel deed dat in een artikel. (het lezen waard, allemaal) Zijn strijdplan was wreed: blaas gewoon het vlammetje van Palestijns hoop-het zich van indringers kan bevrijden- uit. Of anders, maak hun het leven zo onmogelijk dat zij verdwijnen of zich neerleggen bij de joodse hegemonie. Past deze leerstelling in een liberalistisch democratisch staat als Israel? Staat dit niet haaks op het liberalisme? Israel, de zogenaamde oase in de woestijn van achterlijkheid. Lol! Afijn, we weten verder wel hoe het is gegaan. Gurion die dit adopteerde, en in praktijk heeft omgezet.
Zonder die houding was Israël er al lang niet meer geweest. Zolang de islamieten weigeren het 'verlies' van verkochte, verlaten en verloren grond te accepteren blijft het conflict bestaan. Precies zoals de Arabische machthebbers het hebben willen. Wees zuinig op je zondebok.
Chaimae schreef:Overigens is de muur ook een goed excuus om nog meer land in te pikken. Hebben die Joden niet genoeg? De muur is namelijk is niet opgericht op de grens van 1967, maar kilometers ooswaarts op Palestijns grondgebied. En zo hebben de joden onder het mom van veiligheid weer mooi tien procent van een toekomstige Palestijnse staat afgeknabbeld. En laat ik maar zwijgen over de behandelingen door Joden naar de Palestijnen toe. Laat ik maar zwijgen over de martelingen in de gevangenis(sen) in Jerusalem, waar men geen aanspraak kan doen op een advocaat. Waar past democratie dan nog? Een aanrader is een reportage, de Wandeling, met de enige echte Hanna Friedman die de belangen van het Palestijns volk behartigt.
De grens van 1967 is inderdaad de grens van toen. Grenzen van vroeger gelden niet meer. Roep de Rijdende Rechter erbij om de onenigheid over het gepikte land op te lossen. Die zal een afspraak afdwingen waaraan de Palestijnen zich niet zullen houden.
Chaimae schreef:Ik zie, met alle respect, geen vrede in een twee -statenoplossing. Sterker nog, ik zie (zeer spijtig) het niet zo snel gebeuren dat deze twee landen zich met elkaar reconciliëren. Maar dat ben ik, en het is maar goed dat er ook legio mensen zijn die dit wel zien gebeuren.
Ik ook niet. Vrede staat voor jullie gelijk aan islamitische overheersing.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:Mischien moet je het roemruchtige artikel, De ijzeren muur, maar eens lezen. Het is een eye-opener. Discussies over deze conflict is zingen voor een dove. Vaak genoeg verhittende discussies op school gevoerd, maar het gros blijft volharden in zijn op gebakken lucht gebaseerde beschouwing.
:shock: Kun je dat niet uitleggen? Dat is een fluitje van een cent. Zo moeilijk kan het - zeker voor jou - toch niet zijn om er de betreffende koranteksten naast te leggen.

En waar zijn je docenten? Geven die geen les?
RTFM
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Adinah »

Chaimae schreef:Veiligheid is een mooi ecxuus om de ware bedoelingen van de muur te verdoezelen. De barriere tegen terreur biedt Israel alle gelegenheid de bezettingen een permamente karakter te bezorgen.
Welke bezettingen?? Is Gaza nog bezet?? Dan weet je meer dan ik!

Het is jammer dat het zover heeft moeten komen dat er een muur moest worden gebouwd, maar helaas is het gewoon niet anders. Het vredesproces is vastgelopen en dit was de enige oplossing die nog voorhanden was. Zonder Palestijnse terreur zou er geen veiligheidsmuur zijn!!

Een vriend van mij heeft destijds een heel goed interview gegeven voor een lesbrief over die muur, waarin hij het verhaal heel goed en duidelijk uit de doeken deed. Ik ben aan het proberen om het terug te vinden, maar het is van de desbetreffende internetsite af. Het enige wat ik nog terug kon vinden was de lesbrief zelf helaas. Ik dacht: ik plaats het even hier, maar dat lukt dus jammer genoeg niet.
Chaimae schreef:Ik zie, met alle respect, geen vrede in een twee -statenoplossing. Sterker nog, ik zie (zeer spijtig) het niet zo snel gebeuren dat deze twee landen zich met elkaar reconciliëren. Maar dat ben ik, en het is maar goed dat er ook legio mensen zijn die dit wel zien gebeuren.
Ik zie het ook niet gebeuren. Ik ben er wél een voorstander van, maar ik zie het helaas niet gebeuren. Denk dat het in die regio niet meer goedkomt.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Chaimae »

Waar denk je dat het geweld van Palestijnen uit voortvloeit? Of is dat op gebakken lucht gebaseerd?

Je weet zeker niet dat de nederzettingen liggen op de 1.6 procent grond. Of vergeet je voor het gemak ook dat de kolonisten de beschikking hebben over maar liefst 46 procent van deWestoever. (Palestijns grondgebied) De Palestijnen zijn teruggedrongen in een beperkt aantal quasi-autonome thuislandjes, inmiddels niet meer dan 18 procent van de Westoever. Of mogen ze deze overbevolkte plukjes Palestina noemen?

En wat vind jij ervan dat de muur niet is opgericht op de grens van 1967, maar kilometers ooswaarts op Palestijns grondgebied? Vind jij het 'liberaal' dat de joden onder het mom van zo een muur weer tien procent van Palestina hebben afgeknabbeld?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Adinah »

Chaimae schreef:Waar denk je dat het geweld van Palestijnen uit voortvloeit? Of is dat op gebakken lucht gebaseerd?
Deels wel, ja. Als ze namelijk gewoon die verdeling in 1948 (waarbij ze een eigen staat kregen) hadden geaccepteerd inplaats van moeilijk te gaan doen over de nieuwe joodse staat, dan was het hele conflict überhaupt niet eens ontstaan.
Chaimae schreef:Of vergeet je voor het gemak ook dat de kolonisten de beschikking hebben over maar liefst 46 procent van de Westoever. (Palestijns grondgebied) De Palestijnen zijn teruggedrongen in een beperkt aantal quasi-autonome thuislandjes, inmiddels niet meer dan 18 procent van de Westoever. Of mogen ze deze overbevolkte plukjes Palestina noemen?
Officieel gezien is er helemaal niks Palestijns grondgebied bij. Israël heeft de Westelijke Jordaanover in de oorlog van 1967 veroverd op Jordanië - die nota bene bij het vredesakkoord aangaf "nee, wij hoeven die Westbank niet terug, houden jullie het maar". Is dus van Israël.
Chaimae schreef:En wat vind jij ervan dat de muur niet is opgericht op de grens van 1967, maar kilometers oostwaarts op Palestijns grondgebied? Vind jij het 'liberaal' dat de joden onder het mom van zo een muur weer tien procent van Palestina hebben afgeknabbeld?
Ten eerste gaat dat niet om het hele gebied: op bepaalde plaatsen loopt de muur (het is overigens geen muur, maar voor het grootste deel een hek) wél volgens de juiste grenzen, en op andere plaatsen weer niet, omdat joodse nederzettingen erbij ingesloten moesten worden. Die mensen moeten immers ook worden beschermd.
Er wordt in dat opzicht helemaal niks afgeknabbeld in de zin die jij bedoelt, want om de afscheiding heen ligt genoeg braakliggende grond (ter info: ik heb het hek met mijn eigen ogen gezien). Het is niet dat ze het maar hebben 'gepikt' omdat ze er zelf wat wilden gaan bouwen. Het is gewoon een soort 'bufferzone'.

Wat dat betreft ben ik er nog steeds van overtuigd, dat als de Palestijnen écht laten merken dat ze oprecht vrede willen, dat er dan vrede kan komen. Als zij idd van mening zijn dat Israël hen zo fout behandelt, laten ze dan ophouden met al dat geweld van ze. Zo neemt de wereld je ook een stuk serieuzer als je zegt dat je werkelijk vrede wilt!

Kijk, weet je, van de gewone Jan Modaal snap ik de frustratie. In feite zijn die mensen ook het slachtoffer geworden van beslissingen die hun leiders in 1948 namen, en van een deel van hun bevolking dat wél de joden weg wilde hebben. Er zit zonder twijfel een groep Palestijnen bij die nergens om gevraagd heeft, maar dit gelazer wél op z'n bord heeft gekregen. Voor hun vind ik het ook erg. Ik mag dan overtuigd zionist zijn :-), maar dat betekent heus niet gelijk dat ik dus maar álle Palestijnen haat of zo. Maar als zij dan met zo'n groot aantal zijn (zoals ze zelf altijd beweren), waarom staan ze dan niet op? Dat begrijp ik steeds maar niet. Waarom kunnen ze wél massaal tegen Israël protesteren, en waarom is het opeens not done om zich tegen die terroristische leiders van ze te verzetten en gewoon massaal te zeggen "en nu is het afgelopen, wij zijn dit gezeik zat, wij willen gewoon vrede"? DAT zou nog eens een goed signaal zijn, naar de wereld toe, naar hun leiders toe én naar Israël toe.
Maar dat zie ik ze niet doen. Inplaats daarvan wint ondertussen in bijv. Gaza Hamas de verkiezingen, voeden ze hun kinderen op met haat en zie ik het geweld ook alleen maar toenemen. Dat is toch in mijn ogen echt het tegenovergestelde van 'vrede willen'. Ze zien echt niet in dat ze het daarmee alleen maar erger maken, want winnen kunnen ze het toch niet.

En voor de duidelijkheid: de extreme figuren onder de joodse kolonisten, dat is ook mijn volk niet. Als ik van die filmpjes zie van die orthodoxe jochies die islamitische vrouwen/kinderen lopen te treiteren of met stenen bekogelen, dan denk ik dus ook: ja, zó komen we er dus nooit hè! Ik vind dat echt fout en ik veroordeel dat ook ten zeerste. Mijn eigen kinderen zouden het later ook echt niet in hun hoofd moeten halen om zoiets te doen, want dan zwaait er echt wat. Overigens is de publieke opinie in Israël zelf ook niet bepaald happig op die extreme kolonisten: de meeste mensen die ik ken hebben zoiets van "die zijn geen haar beter".

Hoe het inmiddels verder moet, weet ik ook niet. Ik heb het idee dat de boel inmiddels echt (heel toepasselijk) muurvast zit.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Chaimae »

naar boven schreef:
Chaimae schreef:Mischien moet je het roemruchtige artikel, De ijzeren muur, maar eens lezen. Het is een eye-opener. Discussies over deze conflict is zingen voor een dove. Vaak genoeg verhittende discussies op school gevoerd, maar het gros blijft volharden in zijn op gebakken lucht gebaseerde beschouwing.
:shock: Kun je dat niet uitleggen? Dat is een fluitje van een cent. Zo moeilijk kan het - zeker voor jou - toch niet zijn om er de betreffende koranteksten naast te leggen.

En waar zijn je docenten? Geven die geen les?
Jij doet me denken aan Sofisten. Alleen waren deze mensen, casu quo drogredenaars een tikkeltje slimmer en beter in het argumenteren dan jij. Want, het maakt dat artikel er echt niet beter op, als jij naar iets anders (Koran) wijst die dezelfde fout heeft begaan. Wat jij doet is, -en daar prik ik zo doorheen. Zelfs een achterlijk iemand- een steen in de vijver gooien, waardoor er een steeds groot wordende cirkels op het water ontstaan, en al snel niets meer te zien is.

En, wat hebben mijn docenten hier mee te maken? Of zei je het om je reactie te vullen? Of om je zo enigszins toch als scherpzinnig te profileren?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:Jij doet me denken aan Sofisten. Alleen waren deze mensen, casu quo drogredenaars een tikkeltje slimmer en beter in het argumenteren dan jij. Want, het maakt dat artikel er echt niet beter op, als jij naar iets anders (Koran) wijst die dezelfde fout heeft begaan. Wat jij doet is, -en daar prik ik zo doorheen. Zelfs een achterlijk iemand- een steen in de vijver gooien, waardoor er een steeds groot wordende cirkels op het water ontstaan, en al snel niets meer te zien is.

En, wat hebben mijn docenten hier mee te maken? Of zei je het om je reactie te vullen? Of om je zo enigszins toch als scherpzinnig te profileren?
Eens kijken of ik deze warrige reactie uiteen kan rafelen.
Jij doet me denken aan Sofisten. Alleen waren deze mensen, casu quo drogredenaars een tikkeltje slimmer en beter in het argumenteren dan jij.
Wellicht juist, maar irrelevant.
Want, het maakt dat artikel er echt niet beter op, als jij naar iets anders (Koran) wijst die dezelfde fout heeft begaan.
Over dat artikel heb ik het dus niet. Ik heb het over het conflict. En jouw discussies over het conflict op school. En de oorzaak van het voortduren van het conflict. Vervolgens stel ik dat het een fluitje van een cent is om dat uit te leggen. En dat het - zeker voor jou - toch niet moeilijk kan zijn om er de betreffende koranteksten naast te leggen zodat het voor iedereen duidelijk wordt.
Wat jij doet is, -en daar prik ik zo doorheen. Zelfs een achterlijk iemand- een steen in de vijver gooien, waardoor er een steeds groot wordende cirkels op het water ontstaan, en al snel niets meer te zien is.
Wellicht juist, maar irrelevant.
En, wat hebben mijn docenten hier mee te maken? Of zei je het om je reactie te vullen? Of om je zo enigszins toch als scherpzinnig te profileren?
Dat was mijn vraag: leggen je docenten uit hoe het in elkaar zit? Bemoeien ze zich met jullie discussies? Wordt dit onderwerp behandeld in de les?
Overigens, over de ijzeren muur wil ik het - nu - nog wel even hebben:
Je kunt van mening verschillen over het nut of de legitimiteit van de oprichting van een Zionistische staat, maar niet over de werkwijze die gevolgd moest worden om het project enige kans van slagen te geven.
Dat zag die Ze’ev Jabotinsky heel goed: hij wist waar hij mee van doen had (de islam) en hoe daarmee om te gaan.
RTFM
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door PollyCorrect »

:shock:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Manon »

Siger schreef:
SDX schreef:aaah...ik ook niet...die Dalai lama...maar wat was nou je bedoeling met je post over Israël?
Gewoon even aantonen dat Israel een anachronisme is dat gedoemd is om te verdwijnen. Het lijkt me beter om dan maar voor de korte weg te kiezen. Zoals feitelijk ook de CIA insinueert. Had ik het niet goed gezegd dan?
Ik neem aan dat je dan ook voorstander bent van de terugkeer van de 800.000 ARABISCHE joden (inclusief hun nazaten) naar hun vroegere eigendommen?
En uiteraard vind je het vast niet meer dan normaal dat het huidige Israel terug in zijn oorspronkelijke staat van woestenij gebracht wordt voordat de joodse inwoners vertrekken zeker? Anders moeten de palestijnen heel die boel weer gaan afbreken zoals ze in Gaza hebben moeten doen met al die door de Amerikaanse joden geschonken tuinbouwkassen! Stel je voor dat de wereld zou veronderstellen dat Nieuw-Palestina een welvarend land zou worden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door naar boven »

Obama dringt bij Netanyahu aan op Palestijnse staat

De Amerikaanse president Barack Obama heeft in gesprek met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu aangedrongen op het oprichten van een Palestijnse staat.
Netanyahu zei klaar te zijn voor onmiddellijke vredesgesprekken met de Palestijnen. Als voorwaarde stelde Netanyahu dat de Palestijnen Israël als Joodse staat moeten erkennen.
Vandaag hadden de twee wereldleiders een ontmoeting in Washington.
Vrede
Obama zei dat de Palestijnen deze kans moeten grijpen voor de vrede. Israël moet wel stoppen met zijn kolonisatie van bezet gebied.
Amerika houdt vast aan een tweestatenoplossing voor het Israëlisch-Palestijnse conflict. Netanyahu zei dat de Palestijnen een eigen bestuur moeten houden, maar sprak niet over een onafhankelijke staat.
Nederzetting
Obama drong er ook bij Netanyahu op aan om te stoppen met de bouw van de illegale Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied.
'Wij moeten vooruitgang boeken op het terrein van nederzettingen. Nederzettingen moeten gestopt worden, zei Obama.
Een woordvoerder van de Palestijnse president Mahmoud Abbas noemde de uitspraken van Obama over een tweestatenoplossing in een eerste reactie bemoedigend.
Een reageerder genaamd 'Avishai' (dat betekent: "geschenk van mijn vader") gaf in een aantal postings een lezenswaardige visie op het plan van Obama:
Terrorisme loont.Als ze maar lang genoeg voor onrust blijven zorgen krijgen de Palestijnen wel heel veel. Hoesein Obama wil bij zijn moslimbroeders scoren. Land voor vrede heeft tot nu toe nooit gewerkt in het mooie Israel.Hamas was en is een terroristische organisatie voor eigen volk en de rest van de wereld. Dictatorschap in Gaza stad waar de honden geen brood van lusten, maar waar je amnesty nooit over hoort.

De New York Times heeft in Damascus een vier uur durend interview gehouden met Khaled Mashaal, de vertegenwoordiger van de Palestijnse terreurorganisatie Hamas. 'Afgezien van de tijdsrestrictie (een bestand dat na 10 jaar verloopt) en de weigering om het bestaan van Israël te accepteren, is het plan van Hamas bij benadering gelijk aan het vredesplan van de Arabische Liga.' Met dit verschil, dat Hamas helemaal geen vrede wil, maar slechts 10 jaar de tijd om zich voor te bereiden voor de uitvoering van het hoofddoel van haar bestaan: de totale uitroeiing van de Joden.
Het plan van Hamas is simpel, en gebaseerd op een concept dat in zijn geheel afkomstig is uit de Koran: sluit een nepvrede, zorg dat de vijand in slaap sukkelt met de valse geruststelling dat de vijandschap over is, zorg dat je in de tussentijd ijzersterk wordt, en val dan onverhoeds aan, zodat je je vijand bij verrassing geheel kunt vernietigen.

De Palestijnse terreurleiders verwachten nu, dat Israël hier in trapt. Eerst zou de Joodse staat zich enorm kwetsbaar moeten maken, door het toelaten van miljoenen zogenaamde Arabische 'vluchtelingen' in hun midden. En na een decennium van het met internationale miljardenhulp ongestoord aanschaffen van onder andere Iraanse wapens, hervat Hamas de oorlog tegen een land, dat -na het gedwongen weggeven van de Westelijke Jordaanoever- op z'n smalst ongeveer 13 kilometer breed is - onverdedigbaar dus.
De 'vrede' van Hamas is dus niets anders dan de 'vrede' van... het graf.

Hier in het Westen zijn mensen en politici misschien zo stom genoeg om in deze 'vrede' te geloven, maar Hamas zelf is dat beslist niet. Het ziet namelijk dat de nieuwe Amerikaanse president Obama toenaderingen zoekt tot Iran en Syrië. Het ziet dat Europa, met Groot Brittannië voorop, het bestaan van Hezbollah begint te accepteren. Hamas denk dat dit met hen ook zal gaan gebeuren, en weet precies wat te doen, aaël: algemene diplomatieke erkenning, miljarden dollars hulp, controle over Gaza en de Westelijke Jordaanoever, gebieden die door Arafat omgetoverd werden tot één groot legerkamp. In ruil voor een handtekening creëerde hij in de Palestijnse gebieden de mogelijkheid om de oorlog, die in 1948 door de Arabische landen tegen Israël was begonnen, maar na de beschamende Arabische nederlagen van 1967 en 1973 werd opgegeven, voort te zetten.

Feit is, dat geen enkele Israëlische regering een twee-staten-oplossing zou weigeren, als de Palestijnen écht vrede zouden willen, en een territoriaal compromis zouden willen sluiten met de Joodse staat. Netanyahu's huidige minister van Defensie, Ehud Barak, bood de Palestijnen in 2000 aan wat ze wilden hebben, zelfs de verdeling van Jeruzalem en de verbanning van iedere Joodse inwoner van de Westelijke Jordaanoever.
Voor degenen die het vergeten zijn: het Palestijnse antwoord was: NEE. Ook kwam er geen tegenaanbod. van het vredesaanbod -wat ook door de toenmalige Amerikaanse president Bill Clinton niet begrepen werd-, op de vraag van een internationale journalist, waarom hij dat gedaan had, omdat de Palestijnen nu feitelijk alles hadden kunnen krijgen wat ze wensten: 'Ik wil ALLES.' En met dat 'alles' bedoelde hij heel Israël.)

Netanyahu's scepticisme ten aanzien van een twee-staten-oplossing is niet meer dan redelijk. Zijn voorganger, Ehud Olmert, aanbad het altaar van zo'n twee-staten-oplossing, en deed eindeloos veel voorstellen om vrede met de Palestijnse Autoriteit te sluiten, om daar vervolgens helemaal niets voor terug te krijgen.

En waarom? Omdat de Palestijnen -teruggaand naar het VN-verdelingsplan, goedgekeurd in een resolutie van 1947- nooit hebben geaccepteerd om een Joodse staat als buurman te krijgen. Mensen zoals de huidige Palestijnse president Mahmoud Abbas, die heel misschien met zo'n oplossing zouden kunnen instemmen, hebben geen enkele autoriteit om dit te doen. En degene die dit wél hebben, zoals Khaled Mashaal, hebben meerdere malen benadrukt, dit nooit te zullen aanvaarden.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zal Israel Verdwijnen?

Bericht door Ariel »

Kandidaat Iran dreigt Israël

TEHERAN - Een Iraanse presidentskandidaat heeft zondag gezegd dat hij Israël in één klap van de kaart kan vegen als hij tot president wordt gekozen. „Ik zou hen met een slag voor altijd kunnen stoppen”, aldus Mohsen Rezai. Hij is een van de drie uitdagers van de huidige president Mahmoud Ahmadinejad.

Mijn overheid begrijpt raketten en tanks net zo goed als buitenlands beleid en weet precies waar de gevoelige punten van Israël liggen”, aldus Rezai. Hij deed zijn uitspraken na een peiling in Israël waaruit bleek dat de helft van de Israëliërs voorstander is van een directe aanval op de nucleaire faciliteiten in Iran.

Israël maakt zich grote zorgen over de nucleaire capaciteiten van Iran. Teheran ziet Israël als bezetter van Palestijns gebied. Ahmadinejad zei eerder al dat Israël van de kaart geveegd zou moeten worden.

Iran gaat op 12 juni naar de stembus. De politici zijn dan ook druk aan het campagne voeren. Rezai is een behoudende politicus en ex-militair, die veel kritiek op het beleid van Ahmadinejad heeft. Ook oud-premier Mirhossein Mousavi en voormalig parlementsvoorzitter Mehdi Karoubi doen een gooi naar het presidentschap.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/3996 ... ael__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie