MDI: licks the feet that trample free speech.

Moderator: M

naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Meer Mans dan het MDI.

Naar aanleiding van een satirische column van Michiel Mans op de website Lucaswashier stuurt het MDI een e-mail naar Robert Engel van Lucaswashier om te vertellen dat bepaalde uitingen in de column volgens het MDI in strijd zijn met de anti-discriminatiebepalingen.

Daar hoef je bij assertieve schrijvers niet mee aan te komen, want die gaan een confrontatie met het MDI bepaald niet uit de weg.

De beproefde 'hit-and-run'-strategie van het MDI faalt natuurlijk bij columnisten als Mans en Engel die zo'n dreigmail alleen maar zien als een mooi onderwerp voor een volgend stukje.

Spijtig genoeg voor de heren lieten de Meldpuntertjes het bijzonder snel afweten:

Engel: "Nog geen enkel nieuws van het MDI, tot mijn grote ergernis. Heb al van alles geprobeerd, maar geen reactie."

Mans: "Ik heb ondanks verzoeken tot e.e.a. ook helemaal niets van het MDI gehoord."

De aanleiding voor de actie van het MDI was deze column van Michiel Mans op Lucaswashier (dezelfde column is ook op de site van Gregorius Nekschot te vinden):
Dood aan Israël, dood aan de Palestijnen
Michiel Mans

Gaap. Het is weer zover. In de eeuwigdurende spiraal van wraak, het wreken van de wraak en het wraakwreken van de wreekwraak regent het voor de variatie weer eens HE op Palestijnse gebieden. Natuurlijk alleen op Hamas doelen. De bergen nuttig idiote Hamasfans hebben weer wat om de straat voor op te gaan waarbij uiteraard vergeten wordt dat er in de aanloop de nodige raketten vanuit Palestijnse gebieden een enkeltje Israël deden.

Ik ben geen fan van beide partijen. In tegendeel. Ik vind onderhand dat ze elkaar wel verdienen. Daar maak ik vast geen vrienden mee in sommige kringen, maar dat zal me mijn derrière oxideren.

Israël laat niet na het leven van de Palestijnen op zoveel mogelijk manieren zo onaangenaam mogelijk te maken. Of de werkelijk volkomen krankzinnige idioten aan de andere kant van de hekken minder gewelddadig zouden zijn als Israël een andere politiek zou voeren, is twijfelachtig, maar dat pleit Israël niet vrij.

Dan moet je praktisch nadenken. Het Joodse volk levert een hoop goede schrijvers, wetenschappers, techneuten, artsen, musici en komieken op. De Palestijnen, deels vanwege de islam en deels omdat ze te stom zijn om voor de duvel te…hoewel? Dat lijken ze nou juist als enige erg graag te doen. Goed, de Palestijnen zijn een -behalve qua voortplanting- volkomen improductief, gewelddadig, brallend en gillend overbodig volk geworden. Het meest humaan zou zijn om ze uit hun lijden te verlossen. Dat klinkt erg robuust en zou 10 agenten op de stoep kunnen betekenen dus behoeft wat toelichting.

Kijk, als ze anders toch tot St Juttemis doorknokken en fokken met logischerwijs steeds talrijkere hoeveelheden slachtoffers wanneer ze daar bij de 932e (eerweerverweerwraak² + Intifada³)² x alla-u-aqbar* jihaat³ periode zijn aanbeland, levert het nu ruimen per saldo veel minder slachtoffers op. Anders misschien toch maar dat lokale hekwerk flink uitbreiden tot het hele gebied en voor tien jaar hermetisch afsluiten.

Nou kunt u zich natuurlijk afvragen waarom dan niet die Joden uitroeien? Was immers reuze populair een tijdje terug. Zes miljoen of twaalf miljoen binnen plusminus een halve eeuw, who cares over vijfhonderd jaar? Ja, misschien. Er is toch al meermalen vergeten wat we nooit zouden vergeten. Rwanda, Darfur, Congo, Zimbabwe. O wacht, dat zijn zwartjes zonder olie. Een beetje coltan, cacao en wat diamanten. Meer niet.

Het verschil tussen de Joden en de Palestijnen is dat als de Palestijnen er niet meer zijn, Israël in vrede kan leven. De Arabische buren zijn ook niet (meer) zo dol op de Palestijnen sinds ze probeerden Jordanië over te nemen(1972), hun rol in de lange Libanon burgeroorlog en omdat Arafat achter Sadam stond. Als de Joden er niet meer zijn, maken de Palestijnen elkaar verder af. Over het geloof, over de macht of de poen. Dat doen ze nu al.

* Je blijft lachen bij de Publieken. Nova ondertitelde een video vol ‘allah-u-aqbar’ gebral in de bezette gebieden na de eerste porties HE met ‘God sta ons bij’. Zo houd je de massa dom en laat je ze in het ‘islam is vrede’ sprookje geloven.
Het MDI wil de column weggecensureerd hebben dus. Dat levert weer een nieuwe column op:
MDI eist verwijdering satire Michiel Mans

Toestanden weer. Zijn de kantoren nog maar nauwelijks een dag open werkt het Meldpunt Discriminatie Internet zich door de stapels onafgewerkte post heen. Blijkt Michiel Mans zich te bezondigen aan discriminatie. Dan kunnen we twee dingen doen. Of we verwijderen de tekst omdat het MDI zegt dat het moet, of we laten de tekst lekker staan omdat ze bij het MDI helemaal niet begrijpen hoe satire werkt. We laten de tekst dus gewoon staan. Satire, geen discriminatie. De mail van het MDI en ons antwoord vindt u op de volgende pagina.


Geachte heer Engel,

Gaarne uw aandacht voor het volgende.

Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) neemt meldingen over discriminerende uitingen op het Nederlandse deel van Internet in behandeling. Het MDI beoordeelt uitingen op strafbaarheid aan de hand van de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht (http://www.meldpunt.nl/wetsartikelen" onclick="window.open(this.href);return false;). Indien het MDI een uiting strafbaar acht, wordt meestal een verzoek tot verwijdering naar de eigenaar van een site verstuurd.

Onlangs heeft het MDI een melding ontvangen aangaande uw website. Hieronder treft u de exacte locatie evenals de exacte uiting.

Url: http://www.lucaswashier.nl/?pv31 http://www.lucaswashier.nl/?p=7631" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiting 1. “Goed, de Palestijnen zijn een -behalve qua voortplanting- volkomen improductief, gewelddadig, brallend en gillend overbodig volk geworden. Het meest humaan zou zijn om ze uit hun lijden te verlossen. Dat klinkt erg robuust en zou 10 agenten op de stoep kunnen betekenen dus behoeft wat toelichting.

Kijk, als ze anders toch tot St Juttemis doorknokken en fokken met logischerwijs steeds talrijkere hoeveelheden slachtoffers wanneer ze daar bij de 932e (eerweerverweerwraak² + Intifada³)² x alla-u-aqbar* jihaat³ periode zijn aanbeland, levert het nu ruimen per saldo veel minder slachtoffers op. Anders misschien toch maar dat lokale hekwerk flink uitbreiden tot het hele gebied en voor tien jaar hermetisch afsluiten. ”

Bovenstaande uiting acht het MDI in strijd met de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht. Hierbij dan ook het verzoek de uiting van uw website te verwijderen.

Gaarne van u vernemend.

Met vriendelijke groet,

D. Veenboer

Geachte heer Veenboer,

Met verbazing nam ik kennis van uw mail waarin u Lucaswashier in het bijzonder en Michiel Mans in het algemeen beschuldigt van discriminatie. Op Lucaswashier verschijnen weliswaar prikkelende teksten, de wet overtreden doen wij niet.

Het stelt mij enigzins teleur dat u de overduidelijke satire van het door Michiel Mans geschreven stuk niet begrijpt of wilt begrijpen. Indien wij de tekst zouden verwijderen, betekent zulks dat wij voorstander zijn van het verbieden van toneelvoorstellingen als die van de Bloeiende Maagden, oudejaars conferences van Yoep van ´t Heck en uitingen van Hans Teeuwen zoals gedaan bij de onthulling van De Schreeuw.

Ik vermeld u dat onze site als geen ander discriminerende opmerkingen aantrekt. Indien deze opmerkingen over de schreef gaan aarzelen wij niet om deze te verwijderen. Ook wij zijn aan de wet gebonden en handelen naar die wet.

De door u genoemde uitingen behoren tot de vrijheid van expressie omdat satire daar nu eenmaal onder valt. Ik verzoek u dan ook de tekst nader te beschouwen en uw standpunt te heroverwegen.

Met vriendelijke groet,
Robert Engel

P.S. de door u genoemde URL bestaat niet op Lucaswashier. Het gaat om deze tekst: http://www.lucaswashier.nl/?p=7631" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Michiel Mans verweert zich en wijdt er een column aan:
MDI is BOOS

Eindelijk erkenning als dissidente schrijver. Je telt niet mee als je niet tenminste een keertje door het Meldpunt Discriminatie Internet op de korrel bent genomen. Welnu, dat is gebeurd. Niet eens op mijn eigen vieze plek, maar bij LucasWasHier. Daar ben ik tussen wat linksigere collega's pluriform bezig. Affijn, 'Dood aan Israël, dood aan de Palestijnen' bleek officieel verwerpelijk.

Collega Robert Engel diende bij LWH de MDI meneer Daniël Veenboer al van repliek. Onderstaand mijn eigen mail.

Aan: [email protected]

Geachte heer Veenboer,

Ik kreeg melding van de heer Engel van LucasWasHier dat een van mijn stukken bij u in het verkeerde keelgat is geschoten. Dat is jammer. Het stond overigens ook bij mij thuis op http://gregoriusnekschot.nl/mans waar ik met de bij u welbekende Gregorius ophok. Die draagt verder geen enkele verantwoordelijkheid voor hetgeen ik schrijf. Hij dipt de kroontjespen, ik beroer het toetsenbord. Dat u dit goed begrijpt voor u in samenwerking met het OM (weer) aan een vers blik agenten op zijn stoep denkt.

U schreef Robert Engel,

Onlangs heeft het MDI een melding ontvangen aangaande uw website. Hieronder treft u de exacte locatie evenals de exacte uiting.

Wie meldde er? Waarom mailde deze klager(s) niet eerst aan mij of Robert Engel om beklag te doen?

Url: http://www.lucaswashier.nl/?p=7631" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiting 1. “Goed, de Palestijnen zijn een -behalve qua voortplanting- volkomen improductief, gewelddadig, brallend en gillend overbodig volk geworden. Het meest humaan zou zijn om ze uit hun lijden te verlossen. Dat klinkt erg robuust en zou 10 agenten op de stoep kunnen betekenen dus behoeft wat toelichting.

Kijk, als ze anders toch tot St Juttemis doorknokken en fokken met logischerwijs steeds talrijkere hoeveelheden slachtoffers wanneer ze daar bij de 932e (eerweerverweerwraak² + Intifada³)² x alla-u-aqbar* jihaat³ periode zijn aanbeland, levert het nu ruimen per saldo veel minder slachtoffers op. Anders misschien toch maar dat lokale hekwerk flink uitbreiden tot het hele gebied en voor tien jaar hermetisch afsluiten. ”

Bovenstaande uiting acht het MDI in strijd met de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht. Hierbij dan ook het verzoek de uiting van uw website te verwijderen.

Discriminatie? Onzin. Zelfs satirisch discrimineer ik niet op ras, geloof of seksuele geaardheid. Om te beginnen geef ik heel pluriform aan dat beide partijen elkaar 'verdienen'. De satirische ..eh..'eindoplossing' wordt voornamelijk op praktische gronden beargumenteerd en niet op basis van ras, geloof of seksuele geaardheid. De enige passage waar ik expliciet melding van religie maak, heeft u nota bene buiten de aanklacht gehouden. Dus zelfs als de gewraakte tekst letterlijk wordt genomen is uw aanklacht zeer zwak onderbouwd.

Het repliek van Robert Engel op uw schrijven verwoordt mijn eigen opvatting verder uitstekend. Hoe dik moet satire er bovenop liggen om niet letterlijk te worden genomen door te eenvoudigen van geest? Als smakeloosheid de graadmeter wordt, kunnen -zoals Robert Engel al schreef- de Youps en Hans Teeuwens van deze wereld wel stoppen.

Ik zie vooralsnog dan ook geen reden om het stuk op mijn eigen site te verwijderen. Of Robert Engel het wel verwijdert bij LWH, is uiteraard aan hem.

Nog een humorvol satirisch goed jaar en met vriendelijke groet,

Michiel Mans

P.S.
De drie meisjes op de Benetton foto bij het stuk over uw aanklacht dat ik thuis heb staan, lachen mij uit, niet u. Dat u niet denkt dat ik de draak steek met uw belachelijke aanklacht. Zoiets komt niet in mijn hoofd op.
En dat was het dan. Van de kant van het MDI bleef het vervolgens stil.

De MDI-tango van verleiden en afstoten eindigt hier al even abrupt.

Dat is een kwalijke zaak: het MDI onttrekt zich aan zijn maatschappelijke taak om columnisten van materiaal te voorzien..
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Loopjongen Of Instigator?

Afbeelding

De meest spectaculaire zaak waar het MDI bij betrokken is geweest was natuurlijk de Gregorius Nekschot razzia.

Een razzia is dan weliswaar een georganiseerde, groots opgezette, opsporing en jacht op een groep mensen, maar buitensporig en disproportioneel was de arrestatie van Nekschot zeker.
Bovendien schijnt het woord razzia uit het Arabisch te stammen (غزوة spreek uit: ghazwa). Reden genoeg om deze term te gebruiken.

Die waanzinnige aan- en vasthouding valt het MDI niet aan te rekenen: dat was een actie van het Openbaar Ministerie.

Maar het begon met en bij het MDI:
Cartoonist aangehouden wegens discriminatie
Uitgegeven: 15 mei 2008 22:25
Laatst gewijzigd: 16 mei 2008 10:23


AMSTERDAM - De politie heeft dinsdag op last van het Openbaar Ministerie in Amsterdam de cartoonist die publiceert onder het pseudoniem Gregorius Nekschot aangehouden.

Hij wordt verdacht van het publiceren van cartoons die discriminerend zijn voor moslims en mensen met een donkere huidskleur, zei een woordvoerder van het Amsterdamse parket donderdag.

In de woning van de tekenaar in Amsterdam is een doorzoeking verricht en mogelijk belastend materiaal in beslag genomen, aldus de woordvoerder. Gregorius Nekschot is woensdag na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Aangifte

De arrestatie volgt uit een onderzoek naar het werk van 'Nekschot', nadat in 2005 aangifte tegen hem was gedaan. De aangifte komt voort uit een klacht van imam Abdul Jabbar van de Ven bij het Meldpunt Discriminatie Internet. Deze klacht is doorgeleid naar het OM, aldus de woordvoerder.

De controversiële 'Nekschot' publiceert vooral op internet, maar ook zijn boek 'Nekschot: Misselijke grappen' wordt in het onderzoek betrokken. Zijn extreme grappen en tekenstijl gaan velen te ver, anderen koesteren er bewondering voor en vinden ze hilarisch en scherp.

De in 2004 vermoorde cineast Theo van Gogh behoorde tot de laatste categorie en bood op zijn website ruimte aan het werk van 'Nekschot'.

Onderzoeken

Volgens het OM is een aantal cartoons beledigend dan wel dicriminerend, aldus de woordvoerder. Het Landelijke Expertise Centrum Discriminatie, dat zich met dergelijke onderzoeken bezighoudt, is ondergebracht bij het parket Amsterdam.

Het onderzoek loopt nog. Of 'Nekschot' ook daadwerkelijk vervolgd gaat worden, staat nog niet vast.
Intimiderend

Gregorius Nekschot houdt zijn ware identiteit voor het publiek verhuld, om geen onnodige risico's te lopen. Cabaretier Hans Teeuwen, een bekende van 'Nekschot', noemde de arrestatie en kortstondige detentie van de cartoonist donderdagavond in het tv-programma Pauw en Witteman intimiderend.

Teeuwen sprak de tekenaar na diens vrijlating kort. De politie zou 'Nekschot' hebben gezegd dat hij zijn anonimiteit nu wel kwijt is. "Een tamelijk intimiderende opmerking", aldus Teeuwen.

Tweede Kamer

De Tweede Kamer zit bovenop de arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot, die discriminerende spotprenten zou publiceren. VVD, PVV en D66 vragen minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie om opheldering. De zaak ligt gevoelig omdat de vrijheid van meningsuiting in het geding lijkt.

Let wel: de aangifte is in 2005 gedaan. Dat was vóór de Deense cartooncrisis en vóór de obscure 'Interdepartementale Werkgroep Cartoonproblematiek'' opgericht was.

Waarom het MDI toen - in 2005 - Gregorius Nekschot niet gewoon een berichtje heeft gestuurd om Nekschot te wijzen op strafbaarheden en hem te verzoeken de gewraakte cartoons te verwijderen is een raadsel.

Wellicht waren er hogere belangen te behartigen en dacht het Openbaar Ministerie met de arrestatie een wereldwijd netwerk van makers van kwetscartoons op te kunnen rollen.

Maar hoe wist het MDI dat het OM zoiets van plan was? Het MDI moet er van op de hoogte zijn geweest, want ze zijn buiten de normale procedure (overtreder mailen) getreden.

Of is het een initiatief van het MDI zelf en hebben ze een aanvankelijk onwillig OM na lang aandringen zo ver weten te krijgen dat die Gregorius Nekschot gingen uitschakelen?

Dat zou de drie jaar tussen de aangifte en het uiteindelijke arrest kunnen verklaren.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Afbeelding
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

De Manitoba antwoordt niet meer

De mij tot voor kort onbekende website Opinieleiders.nl was een klein jaar geleden ook zo vriendelijk om het MDI de kans te geven zichzelf te blameren.

Het ritueel is inmiddels bekend: intimidatiepoging - vraag om opheldering - verklaring - weerwoord - stilte.

Dit keer werd de intimidatie poging voorzien van een verklaring, zodat de stappen twee en drie overgeslagen konden worden.

De mail van het MDI aan Opinieleiders.nl bevat een grappige voetnoot:
NB: In het belang van de bescherming van de privacy van melders en plegers van discriminerende uitingen is communicatie tussen u en het Meldpunt vertrouwelijk. Het openbaren van en/of citeren uit deze communicatie is alleen toegestaan na uitdrukkelijke toestemming van het Meldpunt. Bij overtreding behouden wij ons het recht voor uw melding niet in behandeling te nemen of behandeling te staken.
Dat was voor Opinieleiders.nl-ers een extra reden om de mail van het MDI integraal op de site te plaatsen.

We volgen de ontwikkelingen in de volgorde waarin ze op Opinieleiders.nl zijn gepubliceerd:

Meldpunt discriminatie neemt Opinieleiders.nl op de korrel

Zo'n e-mail van het MDI roept altijd vragen op:

Cpt. Iglo vraagt MDI om opheldering

Intussen gaat 'Cpt. Iglo' maar eens rond informeren teneinde een dreigingsanalyse te vormen:

Cpt. Iglo is er redelijk gerust op

Van de kant van het MDI komt voorlopig geen respons op het verzoek om opheldering:

Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) zwijgt

Dit tot verontwaardiging van 'Cpt. Iglo':

Cpt. Iglo overweegt aangifte tegen MDI

Maar hoe gaat dat? De ergenis zakt met het verstrijken van de tijd en de vervolgstappen worden niet genomen.

Een nieuwsgierige poster van Opinieleiders.nl vraagt voorzichtig hoe het er mee staat.

Geen nieuws dus:

De Manitoba antwoordt niet meer en het MDI ook niet
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Gesprek met het Meldpunt Discriminatie Internet 4.

Het is weer niet gelukt om het gesprek met de BL (Begrijpend Lezer) op de eerder overeengekomen datum te houden. De reden zal inmiddels wel bekend zijn. Gelukkig was een andere medewerker van het MDI bereid enkele vragen te beantwoorden.

Zonder uw inspanningen te kort te doen zou ik willen opmerken dat de behaalde resultaten van het MDI ietwat povertjes zijn. Ik kan me voorstellen dat de ruimhartige subsidie van de overheid in de toekomst op de tocht komt te staan. Onderschrijft u die analyse en zo ja, wat denkt u hier aan te gaan doen?

Inderdaad is het zo dat onze resultaten te wensen over laten. Veel aangiftes van ons worden geseponeerd of zelfs helemaal niet in behandeling genomen. Er schort zo hier en daar wat aan de bewijsvoering. Dat ligt niet aan ons maar aan het bewijs. Daarom gaan wij in de toekomst op zoek naar aanvullend bewijsmateriaal. We denken daarbij aan het plegen van onderzoek in de directe omgeving van de auteur van een gewraakte uiting. We gaan rechercheren bij familie en vrienden van de aangeklaagde. De scholen van de kinderen van de beklaagde kunnen op dit gebied ook heel wat nuttige informatie aanleveren. Via getuigenverhoor kunnen we in veel gevallen een aantal mondelinge uitspraken aan het dossier toevoegen.

En wat doet u met de verdachten die geen vrienden of familie hebben?

Die eenzamen zijn wat lastiger te vangen, maar door middel van uitlokking kunnen we ook van hen aanvullende feiten verkrijgen. We hebben overal in het land jongerencellen die op ons verzoek een dergelijke verdachte kunnen gaan provoceren. De kans is groot dat de betrokkene op internet, bijvoorbeeld op een forum, verslag gaat uitbrengen van zijn of haar ervaringen met de jongeren en dat gaat vaak met discriminerende uitingen gepaard. Die gegevens komen in het dossier en dat maakt onze zaak een stuk sterker.

Wat betreft onze toekomstvisie in bredere zin: wij gaan binnenkort fuseren met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) en de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Het MDI wordt voorlopig de overkoepelende organisatie zodat op termijn zowel de NCTb als de AIVD opgeheven kunnen worden. Het is namelijk in tal van onderzoeken overtuigend bewezen dat radicalisering en terrorisme effectief bestreden en zelfs gestopt kunnen worden door reductie en uitbanning van racistische discriminerende islamvijandige uitingen op het internet. Op TV en in de kranten komen die haatkiemen al lang niet meer voor. Dus als wij het internet schoon weten te krijgen, en dat moet gaan lukken, dan hebben wij het probleem bij de wortel aangepakt.

Wij hebben goede afspraken met 99% van de Nederlandse moslimorganisaties. Als wij onze taak, het halal maken en houden van het web, om het maar zo te noemen, naar behoren vervullen dan dragen zij er zorg voor dat de dreiging uit de lucht verdwijnt.

En u vertrouwt er zonder meer op dat die afspraken nagekomen worden en dat er niet één organisatie blijft bestaan die er een geheel andere agenda op na houdt? Er zijn in het verleden wel meer van zulke convenanten eenzijdig opgebroken. Niet zozeer in Nederland maar bijvoorbeeld in het Midden Oosten.

Dat had er allemaal mee te maken dat de betalingsverplichtingen niet nagekomen werden of dat de onderhoudsvergoedingen onvoldoende geïndexeerd werden.

Maar goed, u kunt het internet dan misschien wel in bedwang krijgen, elke keer dat Geert Wilders zijn mond open doet in het Parlement dan zijn uw inspanningen weer voor niets geweest.

Wij pleiten niet voor een Engelse aanpak van dit probleem. Voorlopig hebben wij goede afspraken met het kabinet en alle andere partijfracties in de Tweede Kamer. Zij gaan actief meewerken: op het moment dat Wilders het woord neemt lopen zij weg, zoals u afgelopen donderdag hebt kunnen zien.

Volgens mij was het de PVV die wegliep en niet de overige partijen.

Is dat zo? Dan is er gelekt en heeft Wilders alert gereageerd door zelf als eerste te vertrekken. Maar het resultaat is hetzelfde.

Dat is toch een soort cordon sanitaire wat nu aangelegd is? Dat heeft het Vlaams Belang in België ook niet kunnen stuiten.

Daar is een cordon sanitaire ook niet voor. Een cordon sanitaire is er om de overige partijen tot elkaar te veroordelen. Hoe omvangrijker de partij achter het cordon, hoe beter het is voor de democratie, het aantal te verdelen posten is namelijk niet zo groot meer. Bovendien wordt het opstellen van een regeerakkoord een stuk eenvoudiger voor de coalitiepartijen: je doet precies het tegenovergestelde van wat de partij achter het cordon wil.

Nog een laatste vraag: het 'onnodig kwetsende' GeenStijl heeft zojuist de benodigde 50.000 leden binnengehaald die nodig zijn om in aanmerking te komen voor een zendtijdvergunning op de Nederlandse Staatstelevisie. Nu is bekend dat u de wel eens in aanvaring bent gekomen met GeenStijl. Baart deze ontwikkeling u zorgen? Verwacht u een toename van het aantal klachten? Of vallen televisieprogramma's buiten uw machtssfeer?

Sinds de introductie van de digitale televisie houden wij ons ook met dit medium bezig, zij het beperkt omdat voor de televisie ook andere staatsgecontroleerde klachtenorganen opereren.
Maar over het televisieavontuur van GeenStijl maken wij ons in het geheel geen zorgen. Ten eerste hebben ze de machtiging nog niet en ten tweede hebben we Geenstijl helemaal aan een touwtje. We zijn op tijd, lang voordat ze tv-aspiraties hadden, begonnen met het corrumperen van de redactie van GeenStijl. Dat is een beproefde taktiek en het werkt altijd: zoek het meest kritische, recalcitrante, rebelse en - vooral - populairste weblog op en zorg ervoor dat ze aan jouw kant komen te staan. In de grootste vijand zit de nuttigste vriend.
Zo hebben we van GeenStijl een belangrijk instrument gemaakt in de meningsontwikkeling en de doofpotindustrie. Veel moeite heeft het overigens niet gekost want de nouveau riche laat zich maar al te gemakkelijk lijmen met een beetje geld en vooral met het idee om er bij te horen. Zet ze een paar keer op TV en de aspirant-BN'ers springen door elke hoepel. Zelfs zonder dat je iets hoeft te vragen.

Ik zie aan uw gezicht dat u wat vragen wilt. Het antwoord is: nee, wij hebben op dit moment niemand nodig.

BRON
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Truth. Facts. Objectivity.

Als het Meldpunt Discriminatie Internet een melding van een overtreding honoreert en de bewuste website, het weblog of het forum
waar de onwelgevallige uiting is gepubliceerd een e-mail stuurt met het verzoek de uiting te verwijderen dan kunnen er drie dingen gebeuren:

1) de verantwoordelijke haalt de uiting weg (the good).
2) de verantwoordelijke verweert zich en laat de uiting staan, meestal omdat het MDI verder niets meer van zich laat horen (the bad).
3) de verantwoordelijke verweert zich aanvankelijk robuust, maar haalt de uiting later toch weg (the ugly).

Maar soms gaat het om meer dan een uiting en wil het MDI een weblog gewoon helemaal weg hebben, elimineren.

Er zijn mensen die van mening zijn dat de islamisering van Europa teruggedrongen moet worden, maar er bestaan voor zover ik weet geen weblogs die specifiek daaraan gewijd zijn en een visie hebben over de manier waarop dat zou moeten.

Er zijn mensen die de islamisering van Europa helemaal geen probleem vinden of die ontkennen dat Europa islamiseert, want dat is iets wat ze liever niet willen weten. Weblogs die dergelijke 'ongewenste wetenschap' wegredeneren zijn er genoeg.

Maar er is - of was - wél een weblog dat de islamisering van Europa een halt wilde toeroepen.

Dat weblog, SIOE (Stop Islamisation Of Europe) Nederland, was vanzelfsprekend een doorn in het oog van het islamvriendelijke MDI en moest dus weg.

Op 6 februari 2008 werd de website van SIOE Nederland afgesloten na een klacht van het Meldpunt Discriminatie Internet over haatdragende en racistische teksten.

De hosting provider, Worldpress, haalde de site van SIOE onmiddellijk neer.

Dit tot verontwaardiging van een groot aantal webloggers die het dan misschien niet helemaal met SIOE eens waren, maar die opkwamen voor de vrijheid van meningsuiting.

Een van die bloggers was Herman Benschop. Lees zijn verslag van de 'dag op zwart' van de SIOE-site hier:

SIOE Nederland terug van weggeweest

Afbeelding
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

An Inconvenient Show Up

Als de islam al te uitbundig anti-reklame voor zichzelf gaat maken wordt het tijd voor het MDI om in te grijpen.

Anti-semitisme, negationisme en openlijke nazi-sympathieën - het kan niet op bij Radio Islam.

Maar alle pogingen om de site die dit gedachtegoed propageert weg te krijgen zijn mislukt.

Zweden, Frankrijk, België, Nederland: overal hebben ze pogingen gedaan om de website down te krijgen. Zonder resultaat.

De site wordt vermoedelijk in Amerika gehost en daar hecht men sterk aan de vrijheid van meningsuiting. En terecht.
Geen vervolging Radio Islam

Het Openbaar Ministerie heeft deze week naar buiten gebracht de website radioislam.org niet te zullen vervolgen. Het blijkt onmogelijk de personen achter de website te traceren.

Het MDI heeft in februari 2006 aangifte gedaan van de enorme hoeveelheid antisemitische uitingen en holocaustontkenning op de nederlandse sectie van de website van Radio Islam. Over Radio Islam zijn recent nog kamervragen gesteld, waarin werd aangedrongen op vervolging. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft de aangifte van het MDI onderzocht en geoordeeld dat vervolging niet haalbaar is.

De site van Radio Islam wordt via een ingewikkelde constructie gehost in Zweden en door de Zweedse opsporingsautoriteiten is meerdere malen geprobeerd de personen achter de website te achterhalen en Radio Islam uit de lucht te krijgen. Dat is niet gelukt. Ook een Frans justitieel onderzoek heeft niet tot resultaat geleid. Gezien deze omstandigheden is het OM van mening dat de kans op succes van een Nederlands onderzoek te klein is om tot vervolging over te gaan.

Het MDI heeft begrip voor de overwegingen van het OM, maar betreurt het zeer dat het vooralsnog onmogelijk is om Radio Islam strafrechtelijk aan te pakken.
Dat de 'waarheden' die op deze site gepropageerd worden in de islamitische landen consensus zijn en dat deze rommel ook via de schotels en de moskeën Europa binnenkomt schijnt men niet te willen weten. Die vorm van negationisme is niet verboden.
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Vrijspraak voor blogger "Misdefinitie"

Bericht door Mahalingam »

het MDI heeft weer eens de kous op de kop gekregen van een rechter.
De man achter Misdefinitie had al de nodige bedreigingen ontvangen:
http://www.misdefinitie.nl/index.php?ni ... 0&pagina=1
De zaak is deze:
http://www.misdefinitie.nl/
Aan de beheerder van Misdefinitie werd op 18 december 2008 een dagvaarding betekend. De heer Leonardo wordt door de officier van justitie gedagvaard om als verdachte terecht te staan voor de politierechter. Hem wordt primair tenlastegelegd dat hij zich vanaf 2006 telkens opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over moslims en allochtonen wegens hun ras, godsdienst en / of levensovertuiging en daarvan zijn beroep heeft gemaakt (art. 137c lid 2 Wetboek van Strafrecht). Subsidiair wordt hem verweten dat hij telkens uitingen openbaar heeft gemaakt waarvan hij wist dat deze beledigend zouden zijn voor moslims en allochtonen wegens hun ras, godsdienst en / of levensovertuiging (art. 137e lid 2 Wetboek van Strafrecht). De strafrechtelijke vervolging is gebaseerd op een aangifte van het MDI vanwege 13 uitingen. Meer informatie is op het moment niet beschikbaar. Eind februari 2009 weten we meer. Leonardo riskeert een celstraf van 1 jaar en een boete van 18500 euro.
Hier het zelfvoldane bericht van het MDI over hun goede werk:
http://www.meldpunt.nl/nieuws/werkstraf ... -weblogger
De rechter heeft vrijspraak gedaan.
http://www.misdefinitie.nl/
Een paar door MDI aangedragen teksten:
Vooral moslimgroepen blijken lange tenen en een kleine pik te hebben. Bij het minste of geringste gaan ze al op oorlogspad.
"Hoe langer we wachten met het uitzetten van moslims, des te extremer moeten de middelen worden om te redden wat er te redden valt. Nu u wederom de ware aard van moslims heeft gezien is er geen twijfel meer mogelijk dat het moet gebeuren."
http://www.misdefinitie.nl/index.php?ni ... 7&pagina=1
Moslims daarentegen vormen wel een probleem. Zij zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Uit puur racistische overwegingen weigeren latente homoseksuele geitenneukers vrouwen en koerden.
http://www.misdefinitie.nl/index.php?ni ... 9&pagina=1
Wie kan er nog met volle overtuiging roepen dat de moslims heus wel een lief volkje zijn terwijl er gewoon middelen nodig zijn om dat volk niet te laten ontploffen?
http://www.misdefinitie.nl/index.php?ni ... 8&pagina=1

Ik ben heel benieuwd of er in de pers ook maar een letter aan deze zaak geweid zal worden.
maar het is hoopvol dat een kleine blogger zonder dure advocaten toch een vrijspraak heeft gekregen.
Er kan hoger beroep komen, maar dat acht ik niet waarschijnlijk. Meestal neemt het O.M. zijn verlies en gaat niet doorzeuren in dergelijke zaken die dan nog jaren kunnen lopen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door H.Numan »

naar boven schreef:Anti-semitisme, negationisme en openlijke nazi-sympathieën - het kan niet op bij Radio Islam.Maar alle pogingen om de site die dit gedachtegoed propageert weg te krijgen zijn mislukt.
Vreemd. Want Stormfront doet dat ook. De Nederlandse moderators zijn vorig jaar van hun bed gelicht (letterlijk; in de nacht met een arrestatie team) en uitvoerig verhoort. Holland Hardcore heeft ook zulke ervaringen opgedaan, zij het zonder arrestatieteam. Daar kan het dus wel.
Zou dat toeval zijn? :neutral:

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat die mohamedanen niet bijzonder onder de indruk zijn van de politie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

H.Numan schreef:
naar boven schreef:Anti-semitisme, negationisme en openlijke nazi-sympathieën - het kan niet op bij Radio Islam.Maar alle pogingen om de site die dit gedachtegoed propageert weg te krijgen zijn mislukt.
Vreemd. Want Stormfront doet dat ook. De Nederlandse moderators zijn vorig jaar van hun bed gelicht (letterlijk; in de nacht met een arrestatie team) en uitvoerig verhoort. Holland Hardcore heeft ook zulke ervaringen opgedaan, zij het zonder arrestatieteam. Daar kan het dus wel.
Zou dat toeval zijn? :neutral:

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat die mohamedanen niet bijzonder onder de indruk zijn van de politie.
Zoals reeds vermeld: Radio Islam weet buiten bereik van de (Europese) arm der wet te blijven.
Zolang Radio Islam de namen van de Europese moderators niet prijs geeft kan er niemand van zijn bed gelicht worden.

Ik ben er van overtuigd dat de Justitiële apparaten van Zweden, Frankrijk en Nederland serieus geprobeerd hebben deze website weg te krijgen, want het is vooral anti-reclame voor de islam.
Wat je op die site aan rotzooi aantreft is namelijk vele malen smakelozer dan de vormgeving van de website.
De islam manifesteert zich op deze site zonder er doekjes om te winden: haatzaaiende, leugenachtige propaganda in dienst van de jihad.

Dat is niet het beeld van de islam dat wij, als het aan onze overheden ligt, behoren te hebben.
Dus het is niet aan de onwil maar aan de onmacht van Justitie te wijten dat Radio Islam nog steeds op het net staat.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Voor Wat Hoort Wat

De uitstekende bijdrage van Mahalingam (Vrijspraak voor blogger "Misdefinitie") hierboven deed mij weer eens op de 'nieuwsberichten'-afdeling van de MDI-website belanden.

En wat blijkt?
Het MDI leest mee in dit topic en heeft mijn kritiek op de (on)leesbaarheid - in deze en in deze posting - van hun nieuwsberichten ter harte genomen en een andere achtergrondkleur gekozen. De tekst van de nieuwsberichten is nu uitstekend leesbaar en de truc - het aanslepen van de tekst - is niet meer nodig.

Goed. Het was niet echt een advies maar een aanmerking en bovendien was het een ongevraagde raadgeving. Maar het zou het MDI sieren als ze uit dankbaarheid voor de aanzienlijke verbetering in de leesbaarheid van hun website die als gevolg van mijn commentaar tot stand gekomen is een donatie aan FaithFreedom.org zouden verrichten.

Dus Meldpunt, als u dit leest, het moderatorteam zal u ongetwijfeld kunnen informeren hoe u uw geldelijke bijdrage kunt storten.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door hans van de mortel »

Het MDI scharrel inspectieteam op zoek naar prooi

Het grote probleem met een amateurclubje als het MDI ligt gelegen in het feit dat zij hun hand graag overspelen om vooral toch maar aan te tonen dat het wat voorstelt - daar waar alle kennis van zaken ontbreekt - zich nauwelijk goed bewust zijnde van hun maatschappelijke plaats op de ladder van de ’vrijheid van meningsuiting’. Voor wat het MDI betreft dus helemaal onderaan. Het is tenslotte een bij elkaar geraapt stelletje dilettante beginners!

Een beetje volwaardig clubje die zichzelf serieus wil nemen begint toch op zijn minst te recruteren uit mensen die verstand van zaken hebben. Een goede speurhond heeft een lange opleiding achter de rug voordat hij kan ruiken en opsporen waarvoor hij opgeleid is. Het MDI vond dat niet nodig, noch een goede recrutering, noch een goede opleiding. Het MDI vond zich direct al hoog op het paard getild - wij concluderen echter: over het paard getild.

Met wat wild in het rond meppen probeert deze onwetende van juiste kennis gespeende club van toneel-juristen indruk te maken op mensen die qua kennis VER boven de potentie van het MDI uitsteken. Een potentie die niet verder reikt dan denken dat je wat voorstelt en daaruit voortvloeiende gaat raaskallen! Een potentie dus van eruit flappen zonder na te denken! Omdat het MDI meent indruk te kunnen maken tegenover een groep van ’gezond-verstand-denkers waarvan ze gemakshalve meent dat wie tegen islam is ook automatisch als haat zaaier geclassificeerd en de mond gesnoerd moet worden.

De MDI heeft nog een lange weg te gaan wil zij haar nut aan de maatschappij kunnen bewijzen en het vrijheid-van-denken collectief kunnen kapittelen. Het is weer eens het zoveelste bewijs hoe deze regering nonchalant kwistig met het geld van de belastingbetaler omgaat! Een SCHANDE dat zoiets nog bestaat in deze tijd van economische bezinning!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: nogal in mineur stemming

Bericht door Mahalingam »

Het was even wachten maar MDI heeft nu een reactie geplaatst op de uitspraak van de rechter.
In Jip- en Janneke taal: de rechter had een vlaag van verstandsverbijstering.
http://www.meldpunt.nl/nieuws/beheerder ... jgesproken
Beheerder misdefinitie.nl vrijgesproken
De eerste pech voor ze is dat de rechtbank het gebruik van de aanduiding allochtonen niet ziet als een woord zoals bedoeld in 137c/e
De tweede is dat 'berberapen' gezien de context niet evident beledigend is.
De uitspraak van de rechtbank is hier:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BI0374
LJN: BI0374, Rechtbank Haarlem , 15/667163-08
Waar de rechter zich over boog waren de beschuldigingen die opgehangen werden aan de volgende citaten:
1e streepje: ‘Zo’n berberaap of kakkerlak moet u gewoon binnenlaten’
2e streepje: ‘Blijf in uw woestijn en ga nog eens fijn van bil met een van uw kamelen”
3e streepje: ‘We hebben ze als waarde gasten behandeld. Althans voordat ze onze blondines gingen verkrachten.’
4e streepje: “Met een invasie van meer dan een miljoen berberapen kunnen we spreken over een dreigende Derde Wereldoorlog”
5e streepje: “Ratten die ons het liefst allemaal zouden afslachten omdat we ongelovige onreine varkens zijn.”

Ik zou zeggen: lees wat de overwegingen zijn waarom dit niet strafbaar is.
Die nr. 2 zal ik hier citeren want mijn redenering was: kan nooit slaan op een hele groep. Slechts op een halve groep want het zijn mannen die van bil gaan met kamelen en niet de vrouwen.:
2e streepje: ‘Blijf in uw woestijn en ga nog eens fijn van bil met een van uw kamelen”
Deze uiting is in een artikel onder de titel ‘Lange tenen en kleine pik hard aanpakken’ geplaatst onder het kopje ‘Radicale moslims willen overheersen.’ De context van de gewraakte uitlating luidt – voor zover van belang – als volgt:
‘In het artikel stelt HUT, bestaande uit extreme radicale moslimterroristen, dat ze de vrijheid van meningsuiting niet respecteren omdat ze de democratie verwerpen. Rot dan lekker op naar uw eigen land. Met zulke moslimterroristen moeten we niet praten. Die moeten we het land uitschoppen.
Wat komen moslims hier in hemelsnaam doen als ze onze regels, wetten en democratie niet respecteren? Blijf in uw woestijn en ga nog eens fijn van bil met een van uw kamelen. Haatzaaien, oproepen tot geweld en het afzweren van de democratie? We moeten u niet! Zij hebben daar geen boodschap aan. Opeens komt de ware aard van die dwazen naar boven. “Wat jullie nodig hebben is een zware bomaanslag” zeggen ze ons toe. Zo, het hoge woord is eruit.’

Gelet op de omliggende tekst van de desbetreffende uitlating, is de rechtbank van oordeel dat deze uitlating ziet op radicale moslims dan wel moslimterroristen vanwege het extreme gedrag dat de auteur van het artikel hen verwijt. De uiting ziet – anders dan de redactie van de tenlastelegging lijkt te veronderstellen – naar het oordeel van de rechtbank niet in algemene zin op moslims juist vanwege hun religie. Derhalve is ook deze uitlating niet op te vatten als beledigend voor een groep mensen in de zin van artikel 137c en/of 137e van het Wetboek van Strafrecht.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Mahalingam »

Er is in de pers toch een bericht verschenen over deze zaak als plaatselijk nieuws van Krommenie.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 573247.ece
Tekst omstreden site onbestraft
* Gepubliceerd op 09 april 2009, 08:38
* Laatst bijgewerkt op 09 april 2009, 08:39

Krommenie - De 29-jarige beheerder van de website http://www.misdefinitie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft volgens de rechtbank de wet niet overtreden met het plaatsen van beledigende teksten over moslims.
Of de gewraakte uitlatingen van de Krommenieër in strijd zijn 'met goede smaak of de betamelijkheid', daar wil de rechtbank zich niet over uitlaten in het vonnis.
Let op wat dit bericht zegt: niet strafbare beledigingen tegen Moslims.
De krant denkt voor U: neem van ons maar aan dat het beledigend was.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Mahalingam »

De lijdensweg voor de beheerder van Misdefinitie is nog niet voorbij: het OM heeft hoger beroep aangetekend. Uit belang van jurisprudentie, zo lijkt het.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Bij Gebrek Aan Argumenten.

Het Meldpunt Discriminatie Internet is blijkbaar op een andere strategie overgestapt.

In plaats van de gebruikelijke nog min of meer sportieve intimidatiepoging in de trant van:
Geachte heer/mevrouw,

Gaarne uw aandacht voor het volgende.

Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) neemt meldingen over discriminerende uitingen op het Nederlandse deel van Internet in behandeling. Het MDI beoordeelt uitingen op strafbaarheid aan de hand van de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht (http://www.meldpunt.nl/wetsartikelen" onclick="window.open(this.href);return false;). Indien het MDI een uiting strafbaar acht, wordt meestal een verzoek tot verwijdering naar de eigenaar van een site verstuurd.

Onlangs heeft het MDI een melding ontvangen aangaande uw website. Hieronder treft u de exacte locatie evenals de exacte uitingen.

* gewraakte uiting(en) *

Bovenstaande uitingen acht het MDI in strijd met de anti-discriminatiebepalingen uit het Wetboek van Strafrecht. Hierbij dan ook het verzoek de uitingen van uw website te verwijderen.

Gaarne van u vernemend.

Met vriendelijke groet,
wordt er nu direct aangifte gedaan, zonder dat de websitebeheerder in kennis wordt gesteld van de klacht(en) die bij het MDI zijn ingediend en zonder dat de websitebeheerder in de gelegenheid wordt gesteld om de gewraakte uitingen weg te halen.

Vanuit het standpunt van de Meldpuntertjes is dat begrijpelijk: op de intimidatiepoging volgt immers zo nu en dan een vraag om opheldering en het motiveren van de censuurpoging gaat het MDI bijzonder slecht af.
En na het onvermijdelijk daaropvolgende verweerschrift staat het MDI maar al te vaak met de mond vol tanden.

Bovendien leidt zo'n verwijderingsverzoek regelmatig tot een hilarische publicatie op een weblog of een forum en verleent een Meldpuntmailtje de ontvanger een zekere status (je bent niet automatisch goed als een foute club jou fout vindt, maar het helpt wel).
Hoewel de aantrekkelijkheid van de positie aan het eroderen is wil bijna iedere internetgebruiker in zijn hart aan de kant van het vrije woord staan.

Dus deze stap wordt tegenwoordig overgeslagen en het MDI heeft in de politie een gewillige handlanger gevonden.

Tenminste, dat overkwam de websitebeheerder van het internetforum PolitiekDebat.

De mogelijkheid dat het een verlate aprilgrap is blijft aanwezig, maar voor zover bekend moet de beheerder van PolitiekDebat zich a.s. zondag 26 april op het politiebureau komen melden:
Roel schreef:
Er is vandaag een oproep bij mij thuis aangekomen van de politie. Het Meldpunt Discriminatie Internet heeft aangifte gedaan tegen mij omdat er discriminerende teksten zijn gevonden op dit forum. Komende zondag zal ik verhoord worden. Ik moet zeggen dat dit me behoorlijk raakt. Jullie zullen je er grotendeels van bewust zijn dat discriminatie op dit forum niet toegestaan is. Ik ben zelf enorm fel wanneer het sporen van discriminatie betreft. Daarentegen geloof ik oprecht dat we grensgevallen soms toe moeten staan, enkel omdat het goed is voor de discussie. Dat komt me nu wellicht duur te staan.


Tot zover.
De discussie op PolitiekDebat over deze actie van de MDI/politie-kongsi vindt u hier:

http://www.politiekdebat.net/forum/view ... 40&start=1" onclick="window.open(this.href);return false;

We blijven deze zaak volgen...
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Mahalingam »

Op zondag ontboden? Dat kan je op Christelijke gronden weigeren. (zondagsheiliging)
Maar je kan het ook zien als een service naar de hardwerkende burger toe: die hoeft niet bij zijn baas een halve dag vrij te vragen, en dat is ook lastig uit te leggen tegen de baas (politie bla bla bla...).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

Scarlatti schreef:Ik heb Roel het advies gegeven zich onmiddellijk tot jou te wenden naar boven.. en dat hij NIET op 'de uitnodiging' voor a.s. zondag moet ingaan.. mèt het verzoek dat het mdi eerst maar eens moet aangeven wat er dan wel zo wetovertredend geschreven zou zijn..
Het advies om niet naar het politiebureau te gaan zou ik niet willen geven: voordat je het weet staat er - a la Nekschot - een tiental agenten van de burgeronderdrukkingsbrigade aan de deur.

In ieder geval kan het geen kwaad om de politie te bellen teneinde wat meer informatie te verkrijgen.

De media inschakelen is misschien ook een idee..
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door hans van de mortel »

Vergeet vooral geen getuige mee te nemen en geef bij de politie aan dat je het hele gesprek opneemt. Dan loopt het wel met een informele sisser af. Ook de politie wil zich liever niet belachelijk maken tegenover de rest van Nederland. Aan het verbeteren van dat slechte imago moet nog steeds hard gewerkt worden. :shock:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

naar boven schreef:
Roel schreef:
Er is vandaag een oproep bij mij thuis aangekomen van de politie. Het Meldpunt Discriminatie Internet heeft aangifte gedaan tegen mij omdat er discriminerende teksten zijn gevonden op dit forum. Komende zondag zal ik verhoord worden. Ik moet zeggen dat dit me behoorlijk raakt. Jullie zullen je er grotendeels van bewust zijn dat discriminatie op dit forum niet toegestaan is. Ik ben zelf enorm fel wanneer het sporen van discriminatie betreft. Daarentegen geloof ik oprecht dat we grensgevallen soms toe moeten staan, enkel omdat het goed is voor de discussie. Dat komt me nu wellicht duur te staan.

Tot zover.
De discussie op PolitiekDebat over deze actie van de MDI/politie-kongsi vindt u hier:

http://www.politiekdebat.net/forum/view ... 40&start=1" onclick="window.open(this.href);return false;

We blijven deze zaak volgen...
inmiddels is de discussie op PolitiekDebat over de actie van de gedachtenpolitie alleen nog maar te volgen voor geregistreerde leden.

Het is onverstelbaar hoe gemakkelijk men tot zelfcensuur overgaat. Na de gevangenneming van Gregorius Nekschot zit de schrik er blijkbaar goed in.

De beste verdediging tegen zo'n aanval van het MDI i.s.m. de politie is openheid en publiciteit. Door de berichtgeving over gebeurtenissen te verstoppen verklaart de betrokkene zichzelf bij voorbaat schuldig.

Het laatste nieuws:
PolitiekDebat schreef:Er is meer informatie bekend over de aangifte. Het gaat om een uitspraak die gemaakt is door iemand die al tijden geleden geband is.
Update: deze aangifte-affaire heeft blijkbaar een behoorlijke impact gehad op de forumeigenaar want de hele PolitiekDebat site is nu in de etalage gezet:
For sale: politiekdebat.nl en politiekdebat.net € 7.000,-
http://www.tbforum.com/thread/127516.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Update 2: Inmiddels heeft de betrokkene het hele topic over de aangifte van het PolitiekDebat forum geveegd.

Zo, dat is dan ook weer verdrongen.
RTFM
Misdefinitie
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 02, 2009 6:10 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Misdefinitie »

Censuur is nooit de oplossing. Zeker niet uit angst. Tegen de tijd dat de politie gaat verhoren, zijn alle uitingen allang veiliggesteld. Voor de zaak maakt het niks uit dat er op de website gesproken wordt over de zaak en publiciteit doet de aanklagers meer kwaad dan goed.

Het MDI en het OM willen graag dat er zo min mogelijk publiciteit komt voor dit soort zaken. Ze weten namelijk best wel dat het vervolgen van nette mensen geen zuivere koffie is. Terwijl iedereen zich in deze tijd afvraagt hoe het toch kan dat mensen volledig vervreemden van de maatschappij, zitten ze bij justitie op onschuldige burgers te jagen. Dat is onmogelijk uit te leggen aan fatsoenlijke mensen. Zelfcensuur en zo min mogelijk media-aandacht is voor het OM dan mooi meegenomen.

De enige manier om dit te stoppen is continue aandacht en steeds weer nieuwe vrijsprekers die opstaan. Mensen die durven spreken en niet angstvallig wegkruipen als ze voor de rechter worden gedaagd. Wie onmiddellijk bij de eerste tegenslag zijn website gaat verkopen komt bedrogen uit. Nooit doen. Waarom zouden we ook? Iemand die ervan overtuigd is geen strafbare dingen te doen, hoeft zich toch nergens voor te schamen?
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Mahalingam »

In België hebben ze ook zo iets als het CDI. Daar wordt het ook wel Gedapo genoemd en de volle naam is:
Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismeverspreiding, afgekort CGKR .
Een wat misleidende naam want al gauw lees je 'Gemiste Kansen' en denk je dat ze aan verspreiding van racisme doen.
Deze zaak is nu failliet. Ze kregen geld van de Nationale Loterij maar kennelijk is iemand van de overheid vergeten ze de opdracht te geven tot het betalen van de jaarlijkse 4,5 miljoen bijdrage in de kosten. Ze komen nu 300.000 euro te kort, de banken staan niet te sringen om een overgangkrediet te regelen en als ze failliet gaan dan gaapt er een gat van 30 miljoen vanwege pensioen- ontslag- en andere verplichtingen.
De vraag is nu: wie trekt de stekker eruit? De catering die nog geld te goed heeft, de kudde advocaten die op hun geld zitten te wachten, de internet provider?
http://www.vrijvanzegel.net/blog2/index ... liet!.html
Het Spionnencentrum is failliet!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

OM in hoger beroep tegen misdefinitie.nl

De MDI-site bericht nu ook over het komende hoger beroep na de aanvankelijke vrijspraak door de rechtbank.
(Vrijspraak voor blogger "Misdefinitie")

Tot vreugde van het MDI gaat het Openbaar Ministerie dus in beroep, want op het Internet zomaar lelijke dingen over onduidelijke groepen roepen mag niet volgens het MDI. Die groepen worden namelijk dubbel gediscrimineerd: ze worden a) beledigd en b) ze moeten in onzekerheid leven omdat ze niet zeker weten of zij het zijn die beledigd worden.

De rechtbank was immers van mening dat er van belediging van een groep geen sprake was:
Vrijspraak
Nu geen van de gewraakte uitlatingen naar het oordeel van de rechtbank beledigend is voor een groep mensen als bedoeld in artikel 137c dan wel 137e van het Wetboek van Strafrecht, is hetgeen verdachte ten laste is gelegd niet wettig en overtuigend bewezen. Verdachte moet daarvan worden vrijgesproken.
Groep of niet. Toch moet er volgens het MDI een einde aan dit onrecht komen:
OM in hoger beroep tegen misdefinitie.nl

Op 7 april sprak de rechtbank Haarlem de beheerder van de website misdefinitie.nl vrij van discriminatie. Het Openbaar Ministerie (OM) gaat in beroep tegen deze vrijspraak.

In 2008 deed het MDI aangifte van uitingen op de website van misdefinitie.nl, die bijzonder beledigend en kwetsend voor diverse bevolkingsgroepen zijn. Het OM eiste 80 uur werkstraf tegen de beheerder. De rechtbank oordeelde echter dat geen van de uitingen uit de tenlastelegging strafbaar is en sprak de weblogger daarom vrij. De rechtbank bepaalde onder andere dat er geen sprake was van belediging van een groep mensen, omdat allochtonen niet als groep worden beschermd door de wet. (zie voor meer informatie het artikel hierover op onze website)

Het MDI acht de overwegingen van de rechtbank onjuist. Nu het OM in hoger beroep is gegaan zal het Gerechtshof de uitingen opnieuw kunnen beoordelen.
Dat laatste kan natuurlijk niet: het Gerechtshof zal de uitingen niet opnieuw kunnen beoordelen.
Het Gerechtshof heeft de uitingen immers nog niet eerder beoordeeld.

Het is: "Nu het OM in hoger beroep is gegaan zal nu ook het Gerechtshof de uitingen kunnen beoordelen."
Of: "Nu het OM in hoger beroep is gegaan zullen de uitingen opnieuw beoordeeld worden, ditmaal door het Gerechtshof."

De gezette griet van justitie heeft overigens het veld moeten ruimen (het plaatje dan). Het MDI heeft blijkbaar ook ingezien dat dikke dames en weegschalen geen goede combinatie vormen:
Afbeelding

Er staat bij het misdefinitie.nl nieuwsitem een geheel andere afbeelding van Vrouwe Justitia.

:shock: Deze Vrouwe heeft geen blinddoek! De blinddoek staat voor de rechtspraak zonder aanzien des persoons, d.w.z. dat niet de personen worden gehoord en veroordeeld, maar slechts de feiten en daden. Dat is nu dus definitief afgelopen..
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door naar boven »

De Keuringsdienst Van Politiek Correcte Wa(a)r(d)en.

Het MDI begeeft zich tegenwoordig ook op het terrein van de consumentenbescherming.
Je zou immers maar per abuis een fout tee shirt bestellen.

Natuurlijk beoogt het MDI via deze weg de NVU'ers, die blijkbaar niets strafbaars roepen op hun website, te pakken te nemen en dus is er aangifte gedaan.

Ik gok op een sepotje, maar je weet maar nooit...
MDI doet aangifte tegen NVU website

Het Meldpunt Discriminatie Internet heeft aangifte gedaan wegens discriminatie van joden in de webwinkel van de Nederlandse Volks-Unie (NVU).

De NVU is een extreemrechtse politieke partij uit Arnhem. Op de website van deze partij zijn verschillende artikelen en verslagen te lezen. Daarnaast bevat de site een webwinkel, waar verschillende producten worden aangeboden. Het MDI heeft verschillende meldingen over deze website ontvangen. Na onderzoek bevond het MDI dat een deel van de aangeboden materialen in de winkel op deze website strafbare uitingen bevat. Het betreft artikelen waarop de leus 'white power' staat afgebeeld en artikelen waarop Keltische kruizen in een rood-wit-zwarte samenhang staan afgebeeld. De leus 'white power' laat geen twijfel bestaan over de discriminatoire sympathieën die ermee worden uitgedragen, zeker gezien het extreemrechtse karakter van de NVU.

Het Keltisch kruis is afkomstig uit de Keltische cultuur. Sinds de Tweede Wereldoorlog wordt het ook in diverse vormen door rechtsextremisten gebruikt als symbool voor 'white power'. De artikelen waarop Keltische kruizen staan afgebeeld zijn in een rood-wit-zwarte samenhang afgebeeld. Deze combinatie maakt dat de kruizen het nationaal socialisme van Hitler uitdragen en zeer beledigend zijn voor joden. Met het tonen en verspreiden van deze artikelen wordt antisemitisme uitgedragen en aangewakkerd.

Het MDI is van mening dat de grens van hetgeen wettelijk toelaatbaar is, is overschreden. Op maandag 6 april is aan de NVU verzocht bovenstaande uitingen te verwijderen, dit werd echter geweigerd. Hierop heeft het MDI besloten aangifte te doen.
Een aangifte. Ja, waarom niet? 'Omdat het kan' zou het zich tegenwoordig voorbeeldig gedragende GeenStijl zeggen.

Er zijn tenslotte zoveel andere leuke artikelen te koop op internet. En nog niet eens zo ver over de grens (Engeland).
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: MDI: licks the feet that trample free speech.

Bericht door Mahalingam »

Bij Cafe Press hebben ze inderdaad vreselijke dingen te koop zoals dit Black Power T-shirt. Wil je het nog racistischer hebben?
http://t-shirts.cafepress.co.uk/item/bl ... t/50478358
Of deze die toch best wel fatwa-waardig is:
http://t-shirts.cafepress.co.uk/item/co ... t/81601371
En deze wil ik echt ook onder de aandacht brengen: Mohammed de teddybear!
http://gifts.cafepress.co.uk/mohammed_teddy-bears

Ik heb even bij de sekte van de NVU gekeken en het is mij duidelijk: het is en blijft een randgroepering. Met zo'n hang naar een 'glorierijk verleden' en de daarbij behorende folklore krijgen ze geen aanhang.
Wie wil er nu gezien worden met iemand die een Waffen SS gevechtspet op heeft?
Hier is dan zo'n ding waarover geklaagd wordt:
Keltisch kruis / opnaaier: Zwart / wit / rood

Afbeelding

En dan die White Power is b.v. dit:

Afbeelding

Als je bij deze zwart en wit omdraait in white vervangt door black, dan is het wel goed?
Zo iets als deze?
http://buttons.cafepress.co.uk/item/bla ... /171523793
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie