Besnijdenis? Waarom?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

weda schreef:welnu ik heb een vraag: als allah overal aanwezig is: waarom stuurt hij de engel Gabriel om boodschap over te brengen. immers hij is toch ook in mohammed aanwezig???? is hij niet almachtig, want allah maakt gebruik van iemand/iets.
Ja beste Weda, zo logisch denken wij. Maar wat te verwachten van een door islam bezeten Muslima? Die is niet meer in staat om zelfstandig te denken. Zij lijkt op een ’verlichte’ versie van Islaminside, ons islamitische koranmonster die ons bang trachtte te maken met een overrompeling van koranteksten die nergens op sloegen. Behalve dan op zijn daardoor in wanorde geraakte hersencellen.

Wie in staat is logisch te denken - en dat ontbreekt helaas bij de meeste islamaanhangers, vandaar al die onwetendheid, achterlijkheid (analfabetisme) en armoede - mag ervan uitgaan dat allah in staat is zich te manifesteren IN DE MENS! IN ALLE MENSEN!

Zo gauw een mens, wie dan ook, gaat claimen dat hij de wettige vertegenwoordiger is van God, moeten bij de mens met het geringste IQ de bellen gaan rinkelen. Want een God die NIET in staat is zich ZELF te openbaren in de mens, bestaat eenvoudigweg niet! En dan de absurde gedachte van een eenmalige openbaring van 1400 jaar geleden! Aan wie? Aan de joden? Nee hoor, aan een stelletje woestijn onbenullen. O pardon! Het betrof slechts ÉÉN woestijn onbenul. De klassiek geworden arabische analfabete onbenul Mohammed. En dan zijn verhaaltje om alles wat in zijn psychopatische geest opkwam geloofwaardig te laten overkomen. In die tijd begrijpelijk in de nabijheid van zo’n stelletje volslagen heidense achterlijke analfabete domkoppen die slechts uitblonken als traditionele arabische woestijnrovers. JA! Bij dat soort lieden scoort iedere boerenlul goed met een eerste de beste zelfverzonnen verhaal over een engel die kon praten en Mohammed de keel dichtknijpen. Dat moslims wereldwijd zulk soort achterlijke belachelijke mensonwaardige onzin geloven, duidt maar op één ding:

MOSLIMS PASSEN NIET IN ONZE BESCHAVING!

Aan idiote mafkezen zonder hersens hebben wij geen behoefte. Wel aan intelligente mensen die wat willen leren van onze beschaving en willen opklimmen tot het niveau dat wij met zijn allen als NIET-MOSLIM hebben bereikt: TV om naar te kijken en van te genieten. Vooral van vrouwen met blote tieten! Dat zeg ik dus als man. Nu kunnen blote tieten niet langer interessant zijn dan een korte tijd, maar dat maakt niet uit. De meeste westerse vrouwen hebben een hoge opleiding genoten en staan op een hoog beschaafd ontwikkeld niveau. Ik zou dagen lang met ze kunnen praten over allerlei onderwerpen. Maar wat te denken van de in lompen en vodden gehulde Marokkaanse vrouwen? Vaak in een kolenzak verpakt. OK, hun gezicht is dan nog wel zichtbaar. Maar wat zit daar in? Toch geen verstand dat nog geen euro waard is in het slachthuis! Omdat er geen zinnig woord uitkomt!

Opschieten Wilders! Wij moeten af van islam. Hoe eerder hoe beter. Je bent met Fitna-2 bezig. Maar is Fitna-3 al klaar? Want de achterlijke troep die islam al 1400 jaar voortbrengt en die tot niets anders dan armoede, kommer en kwel heeft geleid, rechtvaardigt ook alvast Fitna nummer 4!

NEDERLAND ISLAM VRIJ! OMDAT IK MIJN RUST WEER WIL TERUGVINDEN DIE IK OOIT IN DIT VREDELIEVENDE LAND GENOOT TOEN ER NOG GEEN MOSLIMS WAREN!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door SDX »

Muslima schreef:
Allah heeft ons vrije wil gegeven om keuzes te maken, maar daarbij heeft Hij ons ook instructies gegeven. Wij hebben de keuze om die na te volgen. Het wereldlijke leven is enkel een test , een beproeving om te zien of wij waardig zijn het paradijs te betreden. Als Hij wou kon Hij de mens die vrije wil ontnemen, maar dat zou de essentie van zijn wij waardig of niet teniet doen.

I am speechless... :question:

Zijn er werkelijk in de 21ste eeuw nog mensen die dat écht geloven?

Blijkbaar sta jij - of die fameuze islamgeleerden van je - in direct contact met die allah van je - kan jij - of die 'geleerden - eens vragen aan allah...de hamvraag :
WAAROM???
Is die allah een of ander sadistisch monster, heeft ie zulke laagbijdegrondse menselijke tekortkomingen dat ie zijn arme 'schepselen' zo moet treiteren en pesten? Had ie ze niet - volgens zijn gelijkenis - meteen perfect kunnen scheppen?
Zodat ie niet al dat gezeur aan zn kop had van - wie mag nu wel of niet naar dat paradijs - wie is nu wel of niet 'waardig' - komaan zég!!!

Áls - en ik zeg áls er een god zou zijn - dan is het mijn bescheiden mening - dat je die god het best kan eren - door van het leven - dat je tenslotte (zogezegd dan) te danken hebt aan die god - zoveel mogelijk te genieten - van álles wat dat leven te bieden heeft - de natuur - dieren - muziek - lekker eten en drinken, glaasje wijn op zn tijd - zingen, dansen. lachen, spelen, plezier maken, je haren los in de wind, je blote armen en benen in een heerlijk koel avondbriesje na een warme, zonnige dag, een speelse blik naar een knappe jongen of een mooie meid, wat flirten, verliefd zijn, handje vasthouden - lekker lang zoenen - kortom alles wat het leven waard maakt om geleefd te worden en álles wat jouw allah verboden heeft - een échte god zou je alleen maar kunnen eren en bedanken door van al die dingen die hij geschapen heeft te genieten en niet datzelfde leven dat je gekregen hebt - te minachten - niet door 5X per dag richting mekka op de knieën te gaan en al die andere idiote, onnodige regeltjes, daar maak je je allah alleen maar belachelijk mee. Een behoeftige god, die behoefte heeft aan onze aanbidding en gehoorzaamheid, zoniet wordt er met straf gedreigd, een almachtig wezen hoeft niet te dreigen, hééft sowieso al alle macht!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

Het is de angst mijn beste SDX, de laffe angst van de gefrustreerde moslim. Omdat WIJ die angst niet kennen. Omdat wij weten hoe we lief kunnen hebben en onze vrije fantasie daarbij in de praktijk kunnen brengen. Waarbij geen door de pedofiel verzonnen Allah in de weg staat. Want een zelfverzonnen God bestaat niet. Dat weet jij, dat weet ik en alle intelligentie mensen met een verlichte geest. Helaas. De moslim heeft geen verlichte geest. Hij komt uit de duisternis, staat in de duisternis, ziet geen helpende hand voor ogen en blijft daardoor in duisternis gehuld!

Maar geld ziet hij blijkbaar wel schitteren. Geld dat voor het oprapen ligt. Niet in de woestijngebieden van Allah. Want in Saoedi-Arabië komt de miezerige Marokkaan met zijn gelijkluidende Mohammed-verhaal niet binnen. Daarvoor moet hij in een anti-islam land zijn zoals Nederland. Het kwijl loopt daarbij uit z’n mond bij al die verhalen over hoe makkelijk het is om aan geld te komen met zo’n Nederlands paspoort. En eenmaal in het bezit van dat paspoort kan hij ons toespreken. Kan hij eisen gaan stellen. Hij is dan een Nederlands staatsburger in een democratisch land. Hij eist respect. Hij eist verwijdering van de leuke spaarpotjes voor kinderen. Hij eist dat er geen bouwvakkers meer met een ontbloot bovenlijf aan het werk zijn. Hij eist respect. Hij eist dat zijn kinderen niet geconfronteerd worden met varkens op een kinderboederij. Hij eist dat billboards met aantrekkelijk vrouwenbloot uit de buurt blijven. Hij eist dat er geen glas wijn zichtbaar is bij een vriendelijk gesprek om tot integratie te komen. Hij eist en eist net zolang tot we zeggen:
HET IS GENOEG! OPSODEMIETEREN EN PASPOORT INLEVEREN! WANT JE HEBT ER TOCH TWEE, HUFTER! :evil:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Muslima »

SDX schreef:
Muslima schreef:
Allah heeft ons vrije wil gegeven om keuzes te maken, maar daarbij heeft Hij ons ook instructies gegeven. Wij hebben de keuze om die na te volgen. Het wereldlijke leven is enkel een test , een beproeving om te zien of wij waardig zijn het paradijs te betreden. Als Hij wou kon Hij de mens die vrije wil ontnemen, maar dat zou de essentie van zijn wij waardig of niet teniet doen.

I am speechless... :question:

Zijn er werkelijk in de 21ste eeuw nog mensen die dat écht geloven?

Blijkbaar sta jij - of die fameuze islamgeleerden van je - in direct contact met die allah van je - kan jij - of die 'geleerden - eens vragen aan allah...de hamvraag :
WAAROM???
Is die allah een of ander sadistisch monster, heeft ie zulke laagbijdegrondse menselijke tekortkomingen dat ie zijn arme 'schepselen' zo moet treiteren en pesten? Had ie ze niet - volgens zijn gelijkenis - meteen perfect kunnen scheppen?
Zodat ie niet al dat gezeur aan zn kop had van - wie mag nu wel of niet naar dat paradijs - wie is nu wel of niet 'waardig' - komaan zég!!!

Áls - en ik zeg áls er een god zou zijn - dan is het mijn bescheiden mening - dat je die god het best kan eren - door van het leven - dat je tenslotte (zogezegd dan) te danken hebt aan die god - zoveel mogelijk te genieten - van álles wat dat leven te bieden heeft - de natuur - dieren - muziek - lekker eten en drinken, glaasje wijn op zn tijd - zingen, dansen. lachen, spelen, plezier maken, je haren los in de wind, je blote armen en benen in een heerlijk koel avondbriesje na een warme, zonnige dag, een speelse blik naar een knappe jongen of een mooie meid, wat flirten, verliefd zijn, handje vasthouden - lekker lang zoenen - kortom alles wat het leven waard maakt om geleefd te worden en álles wat jouw allah verboden heeft - een échte god zou je alleen maar kunnen eren en bedanken door van al die dingen die hij geschapen heeft te genieten en niet datzelfde leven dat je gekregen hebt - te minachten - niet door 5X per dag richting mekka op de knieën te gaan en al die andere idiote, onnodige regeltjes, daar maak je je allah alleen maar belachelijk mee. Een behoeftige god, die behoefte heeft aan onze aanbidding en gehoorzaamheid, zoniet wordt er met straf gedreigd, een almachtig wezen hoeft niet te dreigen, hééft sowieso al alle macht!
Het hiernamaals is zoveel beter dan de geneugten hier op aarde.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Muslima »

Bernie schreef:@ Muslima,

Ik vind het in ieder geval moedig van je dat je hier schrijft. Dat meen ik echt. Je bent als moslim hier een kleine minderheid. Veel mensen met kennis staan tegenover je. Niet iedereen schrijft even vriendelijk.

De vraag van Weda interesseert mij ook, en het hele gebeuren met het wezen waarvan jullie geloven dat het Gabriel was, interesseert mij. hoe denkt een moslim(a) hierover? Wat is zo overtuigend aan dit wezen?

Je kent profeet Mozes vast ook. Hij kreeg een openbaring op een bergtop, kwam er vervuld en positief vandaan en de openbaring was helder en zinvol voor de mensen.

De feiten uit de islamitische bronnen over de 1e ontmoeting van Mohammed met dit wezen.
Het was een ontmoeting op een donkere plaats (een grot) en Mohammed dacht in 1e instantie niet met een engel te maken te hebben. Hij was zelfs ernstig in paniek. Het wezen probeerde hem te wurgen. Het vroeg hem een tekst te lezen wat hij niet kon. Wist de 'engel' dit dan niet? Mohammed kreeg na deze ontmoeting zelfs zelfmoordgedachten. Drijft een engel een mens tot zelfmoordneigingen?

Is dit nu wat je je voorstelt bij een ontmoeting met een engel? Was het wel een engel? Mohammed dacht van niet, en ik geef hem eens ongelijk. Maar iemand anders overtuigde Mohammed daar uiteindelijk van.

En wat meldde dit wezen? De 1e openbaring van het wezen ging over onze schepping uit een bloedklonter, wetenschappelijk gezien volslagen nonsense. Dat is ook geen positieve aanwijzing. Zou Allah iemand sturen die een mens in paniek brengt, met een boodschap die niet klopt?


Het lijkt me zo interessant als een moslim(a) hier nu eens op in zou gaan. Waarom denk je dat dit alles kwam van een engel die namens Allah sprak?
Ik ben hier om de leer van de islam te verdedigen , als jij daarin allemaal niet gelooft en als het voor jou niet logisch is, dan mag jij dat zeker doen, ik ben hier niet om de islam te verkondigen als de ware godsdienst maar wel om de islam zijn leer te verdedigen. Ik voel me dus niet genoodzaakt om hierop in te gaan. Niet omdat ik dat niet kan, maar omdat ik dat niet wil. En ook omdat ik niet in de naam van Allah wil spreken , dat is mijn recht niet.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Bloodgod »

De eeuwig durende slaap, wat verwacht je van het paradijs? Is het schrijven alhier geen leuke bezigheid voor jou?
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

Muslima schreef:Het hiernamaals is zoveel beter dan de geneugten hier op aarde.
Ach armetierige! Als je al niks hebt uit het hierachtermaals dan alleen maar een dun sadistisch koranboekje, ja, ja dan hoop je met alles wat je fantasie maar toelaat op betere tijden. Wij begrijpen dat lievie en zijn daarom ook droevig met jou gestemd. Je staat immers met lege handen, maar weigert daar naar te kijken en zegt: ”Kijk eens wat ik allemaal in de aanbiedig heb, een kompleet paradijs met alles erop en eraan. Kijk maar in mijn handpalmen. Zie je niets? Hoe kan dat nou? Nou ja, dat komt dan in ieder geval later! De wereld bestaat voor zeker 80% uit mensen die zichzelf met een brede glimlach voor de gek houden. :shock:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door mercator »

Muslima schreef: Het hiernamaals is zoveel beter dan de geneugten hier op aarde.
Da's dan pech voor jouw, want Mo himself zag alleen maar vrouwen in de HEL !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
Muslima schreef: Het hiernamaals is zoveel beter dan de geneugten hier op aarde.
Da's dan pech voor jouw, want Mo himself zag alleen maar vrouwen in de HEL !
Nu je het zegt. Volgens pedofiel-moordenaar Mohammed gaan er meer moslima’s naar de hel dan moslim mannetjes. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat vrouwen volgens Mohammed en moslims dom zijn? Voor ons zou dat reden zijn om die vrouwen in bescherming te nemen en zeker niet in de hel te laten belanden. Want het zijn juist alle moslim mannen die homo-seksuele handelingen verrichten. Dat weet toch iedereen! En ook waarom! Want volgens de moslim is overal een verklaring voor. Maar ze schamen zich ervoor om dit toe te geven. HUICHELAARS zijn ze! IN ALLES! :redface:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Bernie »

Muslima schreef:Ik ben hier om de leer van de islam te verdedigen , als jij daarin allemaal niet gelooft en als het voor jou niet logisch is, dan mag jij dat zeker doen, ik ben hier niet om de islam te verkondigen als de ware godsdienst maar wel om de islam zijn leer te verdedigen. Ik voel me dus niet genoodzaakt om hierop in te gaan. Niet omdat ik dat niet kan, maar omdat ik dat niet wil. En ook omdat ik niet in de naam van Allah wil spreken , dat is mijn recht niet.
Tja, dat is jammer maar je goed recht.

Ik vraag je mening, als zelfdenkend mens. Op een forum kun je als zelf zelfdenkende mensen discussieren, en het vervolgens oneens blijven of eens worden. Maar jij denkt kennelijk liever niet na over dit soort dingen. Dat is heel begrijpelijk, want niets is vervelender dan twijfelen aan je "Waarheid". Het lijkt me heerlijk om zeker te zijn dat je de waarheid kent. Het kost wat energie om je denken af en toe uit te schakelen, dat is het enige.

Maar goed, jij schrijft hier om je religie te verdedigen en ik schrijf hier omdat ik zelf mag nadenken, zonder bang te zijn om het verkeerde te denken. Het is heerlijk om "de waarheid' niet in twijfel te trekken, maar nog mooier om vrij te zijn.

Vrede
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door weda »

mercator schreef:
Muslima schreef: Het hiernamaals is zoveel beter dan de geneugten hier op aarde.
Da's dan pech voor jouw, want Mo himself zag alleen maar vrouwen in de HEL !


exact.

overigens: als allah overal is, dan is hij toch ook in de hel...

ben ik zo slim of.....

muslima: ze tien seconden zijn allang om. wanneer krijg ik antwoord???
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

weda schreef:
muslima: ze tien seconden zijn allang om. wanneer krijg ik antwoord???
Muslima is op vakantie Weda. Ze zit nu in Tunesie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door weda »

thnx Ariel. :cool:
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door mercator »

Muslima schreef: Ik ben hier om de leer van de islam te verdedigen ,
, ik ben hier niet om de islam te verkondigen als de ware godsdienst maar wel om de islam zijn leer te verdedigen. Ik voel me dus niet genoodzaakt om hierop in te gaan. Niet omdat ik dat niet kan, maar omdat ik dat niet wil.
FOUTJE! Je KAN het idd niet, want dat dwaze bijgeloof uit de duistere middeleeuwen is op geen enkele wijze te verdedigen, hoe graag je dat ook zou willen.
Miljoenen Europeanen zijn helemaal niet meer geïnteresseerd in welke dialoog met of verdediging van Islam, maar zien en voelen hoe de zorgvuldig opgebouwde Westerse waarden worden ondergraven door een ware moslimplaag, een kanker die zich sedert een 40 tal jaren al in ons Europa heeft ingeworteld. Of die nu gematigd(kots!) ;Wahabistisch of Salafieties is, kan ons niet verdommen, jullie moeten BUITEN, goedschiks als het even kan maar kwaadschiks als het moet.

IK hoop dat je dit goed in je oortjes knoopt als je terug bent uit vakantie in Tunesië. Waarom blijf je daar niet zeg?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:IK hoop dat je dit goed in je oortjes knoopt als je terug bent uit vakantie in Tunesië. Waarom blijf je daar niet zeg?
Omdat er geen grotere sadist dan Allah bestaat. Hij lacht in zijn kortvingerige mismaakte vuistje en geniet samen met zijn compaan de Duivel als hij vanuit het verborgene stiekem gluurt vanachter een woestijngordijn naar al die islamtische landen die gebukt gaan onder de terreur van Mohammed (OETZMH - oorlog en terrorisme zij met hem) en zijn gecreëerde armoede en ellende. Onwetendheid, zeg maar volslagen achterlijkheid is het deel dat Allah, de knecht van Mohammed bedacht heeft voor zijn onnadenkende aanbidders. Deze achterlijkheid beloont Allah dan ook nog eens met een bonus van bittere armoede, kommer en kwel.

Daarom dus blijven moslimaanhangers liever niet in een door Mohammed bekeerd land wonen. Zij verkiezen de christelijke naties vanwege de hoge beschavingsnormen en de rijkdom, het vrije denken en de onafhankelijkheid van het geloof in de achterlijkheid van Mohammed en zijn knecht Allah.

ALLE MOSLIMS VAN JONG TOT OUD, VAN ACHTERLIJK TOT WAT MINDER ACHTERLIJK EN INTELLIGENT AAN TOE, ZIJN TE ALLE TIJDE BETER UIT IN EEN NIET-MOSLIMLAND! :knorrie:

Hun grote vlucht uit al die verschrikkelijke door Allah in de maling genomen landen van armoe, ellende, slechte gezondheidszorg, terrorisme en elkaar als moslim offeren voor het aangezicht van blinde slechthorende Allah, bewijst dit keer op keer op keer op keer. Al deze mensonterende door Allah van Satan overgenomen Mohammed-achtige verschijnselen zullen ook nooit ophouden voor de domoor die in de koran gelooft, het grote struikelblok voor blijvende vrede en voortschrijdende beschaving!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Selam aleikoem beste lezers,

wat ik mis in deze topic is dat het voor christenen een verplichting is om al wat mannelijk is (mensen) te laten besnijden. Indien dit niet gebeurt zal God dat volk die zich daar niet aan houdt, vervloeken. Dit staat in de bijbel.

Zie genesis 17: 9-14

Instelling van de besnijdenis
Voorts zeide God tot Abraham: Gij nu zult Mijn verbond houden, gij, en uw zaad na u, in hun geslachten.

Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij, en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worde.

En gij zult het vlees uwer voorhuid besnijden; en dat zal tot een teken zijn van het verbond tussen Mij en tussen u.

Een zoontje dan van acht dagen zal u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: de ingeborene van het huis, en de gekochte met geld van allen vreemde, welke niet is van uw zaad;

De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in ulieder vlees, tot een eeuwig verbond.

En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden; hij heeft Mijn verbond gebroken.

Dit zegt volgens mij genoeg over volkeren die niet besneden worden. Let vooral op de regel hierboven!!!!! God zal alle volkeren uitroeien die de besnijdenis niet uitoeren!!! Raar dat christenen dit niet meer praktiseren... Jezus (zvmh) heeft immers zelf gezegd: meent niet dat ik gekomen ben om de wetten te ontbinden, maar slechts te vervullen. Deze tekst zal bij christenen waarschijnlijk bekend in de oren klinken. Paulus was degene (die Jezus vzmh nooit persoonlijk heeft gezien) die Jezus (vzmh) zijn woorden 2oo jaar later opeens 'anders' opvatte en dit soort belangrijke dingen schrapte. Jammer dat de christenen hun begeertes zijn gaan volgen en blindelings Paulus zijn achterna gegaan. Hij was immers niet eens een discipel. Maar 'slechts' een volgeling die 200 jaar leefde.

Groeten Sjoerd/Zakaria
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

correctie op de laatste regel...

Paulus die 200 jaar LATER leefde.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door mercator »

[quote="zakaria/sjoerd"]
God zal alle volkeren uitroeien die de besnijdenis niet uitoeren!!!/quote]

Besnijdenis is gewoon een primitief hygiënisch gebruik uit woestijnlanden. Daar is geen water om dat zaakje te poetsen, met zand is het wat pijnlijk en daarom wordt er maar een stuk weggesneden. Echt hilarisch dat zo een gewoonte een "religieuze" betekenis heeft gekregen, en nog belachelijker dat het nu in een tijd van douches en warm water nog toegepast wordt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

In theorie heb je gelijk Zakaria. Christenen hebben er een rotzooitje van gemaakt en lappen in feite de bijbel aan hun laars. Ook is het zielig te merken dat joden zich nog steeds houden aan het ritueel van de besnijdenis. Christenen zouden ook de sabbath in ere moeten houden. Die heeft jezus NOOIT afgeschaft. Maar dat doen ze niet. Kortom, alles wat door mensen verkondigd is - zo ook door Mohammed - dien je als verstandig zelfdenkend mens met een korreltje zout te nemen. Gebruik je egen verstand, daar kom je veel verder mee en dat bevrijdt je uit de klem van de meeste dwaasheid. Joden zijn dan ook niet wijs te noemen, maar zij zijn wel bijzonder intelligent.

En moslims? Ach, het is triest te moeten constateren hoe weinig moslims van de koran weten en Mohammed een lieve aardige man noemen die geen vlieg ooit kwaad heeft gedaan. Dat komt omdat islamitische leiders het beeld van de oorlogszuchtige Mohammed zoveel mogelijk willen vermijden en alleen nog maar met wat vredelievende haddiths over Mohammed strooien om hiermee de onwetende moslim zand in de ogen te strooien.

Hedendaagse religie tekent de armoede van het verstand van de moderne mens die leeft in een kenniseconomie. Helaas voor moslims voert islam met stip het klassement van die armoede en achterlijkheid aan. :(
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Selam aleikoem beste lezers,

wat ik mis in deze topic is dat het voor christenen een verplichting is om al wat mannelijk is (mensen) te laten besnijden. Indien dit niet gebeurt zal God dat volk die zich daar niet aan houdt, vervloeken. Dit staat in de bijbel.

Groeten Sjoerd/Zakaria
Lieve schat...Heb jij nou werkelijk niks geleerd in al die jaren dat je naar de kerk ging? :shock: Was jij wel een Christen?

Dewijl dan nu de doop in de plaats der besnijdenis gekomen is...’

Luister maar even naar je niet kerkelijke forum moeder. Die zal je wel even vertellen hoe het zat... :wink:

Waar bij diverse volken de besnijdenis voorkomt, is het m.n. bedoeld als een soort ‘initiatie’, ( Islam) die plaatsvindt op de grens tussen kind- en volwassen-zijn. Bij Israël is het ingesteld als teken van het verbond dat de Here aan aartsvader Abraham had gegeven. Door dit teken ‘zal mijn verbond in uw vlees zijn tot een eeuwig verbond’ Het is de nakomelingen van Abraham ‘ingekerfd’. Voor iedere jood is de besnijdenis zoiets als een legitimatiebewijs: ik hoor bij het nageslacht van Abraham, bij het volk van zijn God.
Maar voor de Christenen is de doop ingesteld als ‘toetredingsrite’, Ik zie niet in wat daar fout aan is.

Je had Jood moeten worden Sjoerd, dan had jij je kunnen laten besnijden en dan had je ook bij het nageslacht van Abraham behoord. Nu volg je een soort van slap aftreksel. Je volgt nu het buiten echtelijke kind van Abraham. De zoon van Hagar. Ismaël.
Alleen sloot God geen verbond met Ismaël maar met de zoon van Sara . Maar Mijn verbond zal Ik met Izak oprichten, die u Sara op dezen gezetten tijd in het andere jaar baren zal.

Hard hoor. Denk je dat je lid bent van het uitverkoren volk, maar dan blijkt dat je tot de tak van een onechtelijk kind behoort.
meent niet dat ik gekomen ben om de wetten te ontbinden, maar slechts te vervullen
Jezus gaf in Zijn Bergrede vele leerstellingen die anders waren dan de wet van het oude testament. Hij wilde echter ook verduidelijken dat hij niet tegen de wet was. Het Oude Testament had zijn functie in Gods plan. Jezus kwam om die wet te vervullen en een nieuwe te brengen. Hoewel de wet vervangen werd, was dat geen 'ontbinding' daarvan want in het Oude Testament werd de vervanging voorspeld!

Jezus kwam dus niet om de wet en de profeten te ontbinden, maar om de voorspellingen van de wet en de profeten te vervullen. Wie eerbied voor de wet van Mozes had, zou ook Jezus aannemen en christen worden. Maar de huichelaars die de wet niet eerbiedigden, zouden ook Christus niet aanvaarden (Zie Johannes 1:45; 5:45,46).

Jij behoort nu tot die huichelaars Sjoerd. Jij hebt Christus niet aanvaard. En als je werkelijk in een hemel en hel geloofd, dan ga jij als je zo door gaat, de hel in.

Want er staat in de bijbel… ( en dat moet jij als ex Christen toch weten. )

'Voorwaar, Ik [Jezus] zeg u, dat alle zonden aan de kinderen der mensen zullen worden vergeven, ook de godslasteringen, welke zij gesproken mogen hebben; maar wie gelasterd heeft tegen de Heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.

En dat doe jij op dit moment. Jij ontkent de drie-eenheid. Jij kan later niet zeggen als je tegen over je schepper staat… Heer ik heb het niet geweten . Nee, jij was een van de uitverkoren die in je kinderjaren verteld is over de heilige geest, en jij verloochend hem.

Het ziet er niet goed voor je uit Sjoerd, als je zo door gaat op deze weg. Je volgt een valse profeet. De profeet waarvoor gewaarschuwd is in de bijbel.

Maar ja, je moet het zelf weten. We hebben allemaal een vrije wil. En je moet doen wat je goed lijkt. Het is jammer dat je het kwaad , het donker volgt in plaats van het licht. Jammer…


Gaan we de bijbel bespreken, of gaan we Islam bespreken Sjoerd. Ik doe graag het laatste.
Voor Christenen geldt het nieuwe testament . Het oude testament moet je zien als een gescheidenis boek. Een boek met absurde wetten die misschien nuttig waren in de tijd van de Joden , maar nu totaal onzinnig zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door BFA »

En dat doe jij op dit moment. Jij ontkent de drie-eenheid. Jij kan later niet zeggen als je tegen over je schepper staat… Heer ik heb het niet geweten . Nee, jij was een van de uitverkoren die in je kinderjaren verteld is over de heilige geest, en jij verloochend hem.
Heel juist.
De Heilige geest staat voor de creatieve en intellectuele krachten in de mens. De krachten van het leven. Het vermogen concepten die beterschap te brengen te ontwikkelen en deze door te geven aan andere mensen. Voor verlichting als het ware.
Door toe te treden tot Islam. Door toe te treden tot de soort die op mensen lijkt maar dit niet is, door haar verwerping van deze basiseigenschappen die mens maken, verwerp men de Heilige geest en vervangt die Heilige Geest door Geestelijke dood.
Eens echt geestelijk dood, zal er niets meer zijn om voor te leven. Op dat ogenblik zal het makkelijk zijn je leven te offeren aan Allah. Het is enkel de Duivel die zijn volgelingen het leven als offer vraagt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Bernie »

zakaria/sjoerd schreef:correctie op de laatste regel...

Paulus die 200 jaar LATER leefde.
Mohammed leefde bijna 700 jaar na Jezus, en spreek Hem op vele, vele gebieden tegen...
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Ariel..

wat kwam hij vervullen?

Het nieuwe testament spreekt over de komst van een "Trooster" na de prediking van Jezus vzmh zoals te zien is in de evangelie van Johannes hoofdstuk 14 vers 16: En ik zal de Vader bidden en Hij zal u een andere trooster(adviseur, helper, voorspreker, verdediger, versterker en hulp in nood) geven om tot in eeuwigheid bij u te zijn.

Naar aanleiding van deze bijbelse beschrijving geloven de meeste christenen dat dit de Heilige Geest is. Dit kan echter niet het geval zijn, aangezien de Heilige Geest er al was. Wat was zijn boodschap dan? Wie is deze trooster, aangezien de Heilige Geest geen toekomstige gebeurtenis kan zijn???

Wie dwaalt er nu af en verheft een profeet van God tot Zoon van God??? Pure godslaster!!!
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Het verbond was met Abraham ja. Dat betekend dus voor zijn nageslacht. Christenen hebben nooit ontkend dat de Arabieren (uit Hagar) niet tot zijn nageslacht behoren. Alle nakomelingen dienen aan dit verbond te voldoen als verbond tussen Abraham vzmh en zijn nageslacht.

Ook Jezus vmzh was besneden. Raar dat jullie eigen mens geworden god dit ook doet!!! Of toch niet??? ik denk van niet. Ook hij was een nakomeling van Abraham.

Dat ik mezelf tot het uitverkoren volk waan, heb ik nergens gezegt, beweert of wat dan ook.. Ik geloof in wat Mohammed heeft geopenbaard. De koran
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

zakaria/sjoerd schreef:Het verbond was met Abraham ja. Dat betekend dus voor zijn nageslacht. Christenen hebben nooit ontkend dat de Arabieren (uit Hagar) niet tot zijn nageslacht behoren. Alle nakomelingen dienen aan dit verbond te voldoen als verbond tussen Abraham vzmh en zijn nageslacht.
Dit is niet helemaal juist hoor Sjoerd. In de koran wordt verschillende malen EXPLICIET verwezen naar de kinderen van ISRAEL, niet de kinderen van Ismael. Me dunkt maakt Allah dus wèl een onderscheid tussen de enen en de anderen.

wil je de versjes hebben? want je kent je koran precies niet heel goed hé.

ik geef enkel de nummertjes want het zijn er nogal veel waarin Allah het blijkbaar enkel over de kinderen van Israel heeft waar hij een convenant mee heeft afgesloten, niks "kindjes van Ismael" noch "kindjes van Abraham":

The query [children and israel] generated the following matches:

Translations of the Qur'an

002.040 002.047 002.063 002.083 002.122 002.211 002.246 003.049 003.093 005.012 005.032 005.070 005.072 005.078 005.110 007.105 007.134 007.137 007.138 010.090 010.093 017.002 017.004 017.101 017.104 020.047 020.080 020.094 026.017 026.022 026.059 026.060 026.197 027.076 032.023 040.053 043.059 044.030 045.016 046.010 061.006 061.014

Straffer nog: over de kinderen van Ismael wordt er in de koran helemààl niet gesproken door Allah:

The query [children and ismael] generated the following matches:

Translations of the Qur'an

None.


Als er al over moslims wordt gesproken zijn het de "gelovigen", de volgelingen van Mohammed, de believers... de mohammedanen zoals we dus zeggen....
Laatst gewijzigd door Manon op zo aug 02, 2009 11:09 am, 2 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie