*** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
PollyCorrect
Berichten: 384
Lid geworden op: wo jan 14, 2009 4:49 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door PollyCorrect »

Bedankt, Scarli !
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

Jij ook Polly! Jammer dat t synchroon loopt...
Laatst gewijzigd door Scarlatti op do jun 11, 2009 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Mahalingam »

De laatste dagen is er op de Nederlandstalige TV geregeld een reclame te zien van Arke Reizen.
Als ik het goed begrijp moet ik bij hun boeken als ik een vakantie wil met een reisgezelschap vrij van Mohammedanen. In de commercial figureren twee spaarvakens waarin munten vallen.(Zo wordt aanschouwelijk gemaakt dat je veel geld bespaart door bij Arke Reizen je vakantie te boeken.)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Netwerk 20-04-09

Bericht door Zwartmeer »

Dit bericht kan na vanavond meteen in de prullenbak. Ik moet zo werken en ik wil de mensen hier toch even attenderen op de netwerk uitzending van vanavond die nog wel herhaald gaat worden. Het programma had een waardeloos item over wie de PVV stemmer is. En een reportage over een dertienjarige meisje uit Somalië die nadat ze verkracht is gestenigd is.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Vanavond was er een nieuwe aflevering van De advocaat van de duivel.

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/ad ... 90429.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
In de vierde aflevering staat Geert Wilders centraal. Tegen de leider van de Partij voor de Vrijheid zijn drie aanklachten geformuleerd, waaronder discriminatie van moslims en minachting van de Tweede Kamer. Wilders wordt verdedigd door mr. Theo Hiddema. De vaste advocaat van Advocaat van de Duivel, mr. Gerard Spong, deed vorig jaar namens een groep critici aangifte tegen Geert Wilders wegens 'haatzaaien'. Derhalve heeft de AVRO mr. Hiddema gevraagd als advocaat van Wilders in het programma op te treden.

De opponenten die het pleidooi van Hiddema bestoken, zijn journaliste en columniste Hassnae Bouazza en cultuurhistoricus en publicist Thomas von der Dunk. Aan de jury is het eindoordeel: is Wilders schuldig of onschuldig aan de drie aanklachten? Een vijfkoppige burgerjury velt het eindoordeel over de aangeklaagde: schuldig of onschuldig.

Jury-oordeel
Aanklacht 1 - Geert Wilders is een bedreiging voor de maatschappelijke orde: schuldig
Aanklacht 2 - Geert Wilders minacht het parlement: onschuldig
Aanklacht 3 - Geert Wilders discrimineert en zet aan tot geweld: schuldig

Bekijk de uitzending en oordeel zelf.
http://player.omroep.nl/?aflID=9389186" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Vanavond was er een nieuwe aflevering van De advocaat van de duivel.
Jury-oordeel
Aanklacht 1 - Geert Wilders is een bedreiging voor de maatschappelijke orde: schuldig
Aanklacht 2 - Geert Wilders minacht het parlement: onschuldig
Aanklacht 3 - Geert Wilders discrimineert en zet aan tot geweld: schuldig
Reacties opponenten op de oordelen van de jury.

Hassnae Bouazza - "Aanklacht 1: Bedreiging maatschappelijke orde?
Wilders veroorzaakt maatschappelijke onrust. Als tegenstander van Wilders' echte vervolging, voelde ik me in deze positie ook een advocaat van de duivel. Hoewel hij zijn steentje zeker bijdraagt, denk ik dat het nog altijd de verantwoordelijkheid is van elk individu of hij/zij meegaat in de waan of hysterie van de dag. Om die reden zou ik zelf voorzichtiger zijn geweest met dit oordeel.

Hassnae Bouazza - Aanklacht 2: Minachting parlement?
Wilders minacht het parlement. Ik ben het eens met de jury's oordeel. Niet alleen mag Wilders praten hoe hij wil, andere politici zijn niet heiliger dan hij, al doen ze nog zo hun best wel als zodanig voor te komen. Punt is dat Wilders ook het parlement heeft voorgelogen (1 april 2008 bij het spoeddebat over Fitna) toen hij beweerde nooit met politici of journalisten over de inhoud te hebben gesproken: in de Telegraaf van 26 januari 2008 deed hij namelijk wel degelijk uitgebreid verslag van wat de kijkers konden verwachten. Maar ook onwaarheden verkondigen is andere parlementariërs niet vreemd.
Het Fitnadebat ging over het feit dat het kabinet al in november 2007 paniek begon te zaaien over Fitna.
Verhagen waarschuwt Wilders voor Koranfilm
Het kabinet zei: terecht, want wij kenden de inhoud van de film al.
Wilders zei: dat kan niet, want ik heb nooit iets over de inhoud van de film verteld.
Toen kwam het kabinet met de beruchte 31 november notitie.
Dus wat Wilders op 26 januari aan de Telegraaf vertelde was voor het debat niet relevant: het kabinet was toen al drie maanden aan het roeptoeteren.
Hassnae Bouazza - Aanklacht 3: Discriminatie en aanzetten tot geweld?
Wilders discrimineert. Eenvoudiger dan de jury's formulering kan bijna niet. Wilders maakt onderscheid tussen moslims en niet-moslims, hij wil moslims minder rechten geven en aparte wetten en straffen voor hen invoeren. Dat is apartheid."
De islam proclameert apartheid. De islam maakt onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Om die reden kunnen moslims geen aanspraak maken op gelijke behandeling. Gelijke behandeling die ongelijke behandeling faciliteert kan nooit standhouden.


Thomas von der Dunk - "Aanklacht 1: Bedreiging maatschappelijke orde?
Oordeel juridisch niet houdbaar, maar politiek wel. Als Wilders aan de macht komt, werkt hij maatschappelijk ontwrichtend. Alleen zal hij dat niet komen.
De bedoeling van het programma is nu juist om geen politiek proces maar een zuiver juridisch proces te voeren.
Het blijkt dat het zelfs in een fake-proces niet mogelijk is om de politiek erbuiten te houden.

Bovendien werkt niet Wilders, maar het systematisch negeren van de thema's waar Wilders op hamert, ontwrichtend.
Thomas von der Dunk - Aanklacht 2: Minachting parlement?
Juridisch terecht, want het gaat m.i. sowieso niet om iets strafbaars. Wel is Wilders geen democraat, want hij is tegen controle op zijn eigen doen en laten; hij is de Nederlandse variant op Poetin en Berlusconi: de machocratie, op basis van volmachten van het 'volk' eens per vier jaar.
Dat is een aardige omschrijving van het huidige, blindelings door de coalitiepartijen gesteunde, kabinet. Maar niet van Wilders, die is immers niet aan de macht of aan de macht geweest.
Thomas von der Dunk - Aanklacht 3: Discriminatie en aanzetten tot geweld?
Eerste juridisch aantoonbaar (hij bepleit discriminatoire maatregelen op basis van godsdienst en herkomst), het tweede juridisch voorlopig niet houdbaar. Wel creëert hij (en daarop is hij politiek en moreel aanspreekbaar) door zijn categorische behandeling van moslims een klimaat waarin heethoofden een reden zouden kunnen vinden om het recht in eigen hand te nemen: zoals Rumfeld met zijn term 'de ergsten van de ergsten' de ontsporingen van Guantanomo Bay ideologische rugdekking verleende, geldt dat ook voor Wilders' stelselmatige woordgebruik."
Het zijn niet de heethoofden waar Von der Dunk op doelt, maar heethoofden die een reden denken te hebben om het recht in eigen hand te nemen lopen er al genoeg rond. Wilders wordt niet voor niets zwaar beveiligd. En het klimaat ervoor wordt vooral door programma's zoals deze en mannetjes zoals Von der Dunk gecreëerd en daarop zijn ze inderdaad moreel aanspreekbaar.
Laatst gewijzigd door naar boven op do apr 30, 2009 1:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Uiteraard is Wilders op twee aanklachten schuldig bevonden ( niet unaniem) door de jury.
Aanklacht 1 en 3.
Aanklacht 2 is hij onschuldig bevonden.

Niet erg vreemd als men weet dat er 4 linkse jury leden waren, en 1 rechtse.

De Amsterdamse dorpsgek Thomas von der Dunk maakte zich weer heel belachelijk met zijn geaffecteerde stemmetje. Die vent heeft geen 1 hete aardappel in de bek, maar een mondvol.
Ik krijg altijd de neiging om over te geven als ik hem hoor oreren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door SDX »

Verguisd in eigen land - in het buitenland bejubeld (VS; Free Speech Award) - ooit komt er een dag dat men zal zeggen; "Wilders had gelijk, wat hebben we met ons land gedaan".

Hopelijk brengt hem deze linkse 'frats' nog een paar zetels meer op. :razz: GO Geert - Don't let them stop ya now! :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door birdie »

Ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Zag toevallig gisteren in DWDD een klein fragment van een t.v. opname van Kader Abdolah in Noorwegen.
In dit interview wordt hem gevraagd waarom hij voor Nederland heeft gekozen. Abdolah legt dit zeer helder uit, maakt er zelfs een geintje van :( Ik begrijp vluchtelingen dat zij voor Nederland kiezen, zoals Abdolah het brengt. Uit dit stukje blijkt dat onze politici de grootste misdadigers zijn, die ons land verkwanselen aan Jan (Achmed) en alleman!!!
Ik ben op zoek geweest naar het complete interview, maar heb niks kunnen vinden. Misschien dat iemand van jullie iets over dit vraaggesprek kan vinden...
De opname van Kader Abdolah start op 25.20 minuten.


http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... g=gisteren" onclick="window.open(this.href);return false;
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

Je komt via deze link niet bij de uitzending die je wilt laten zien Birdie... Maar ik heb de uitzending ook gezien, en deze uitspraak van Kader Abdolah verbaasde mij ook .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door birdie »

Heb net op youTube gekeken, maar daar is ook niks te vinden over deze uitzending van DWDD.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

Nou volgens mij was dat 'ironisch en sarcastisch' bedoeld vdie kader abdoellaah... die hoopt dat wat Geert Wilders doet en zegt uiteindelijk geen zoden ad dijk zal zetten en integendeel zelfs, dat de moslims flink uit de ruif kunnen blijven vreten zonder zelf inspanning te hoeven verrichten en tsja dan geeft ie wel ietsjes bloot vDE eigenschap vd moslim en dat is de slachtofferrol hanteren! want dàt kunnen ze als geen ander! ook kader ziet dat dat geen hond zal ontgaan en hij lijkt door dat 'toe te geven' natuurlijk ERG Westers minded... ach.. taqquiiah zit t in t bloed nietwaar.. en ze spinnen :turban: er goed garen mee alom in de wereld.. tòch... dat is iig iets wat ze kunnen.. en ook nog eens DOEN... :evil:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Je komt via deze link niet bij de uitzending die je wilt laten zien Birdie... Maar ik heb de uitzending ook gezien, en deze uitspraak van Kader Abdolah verbaasde mij ook .
dit zou het moeten doen

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... db54db5286" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door birdie »

Ja circe, hier is de hele uitzending wel te zien, dank je wel!
† 14 september 2012.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door birdie »

Scarlatti schreef:Nou volgens mij was dat 'ironisch en sarcastisch' bedoeld vdie kader abdoellaah... die hoopt dat wat Geert Wilders doet en zegt uiteindelijk geen zoden ad dijk zal zetten en integendeel zelfs, dat de moslims flink uit de ruif kunnen blijven vreten zonder zelf inspanning te hoeven verrichten en tsja dan geeft ie wel ietsjes bloot vDE eigenschap vd moslim en dat is de slachtofferrol hanteren! want dàt kunnen ze als geen ander! ook kader ziet dat dat geen hond zal ontgaan en hij lijkt door dat 'toe te geven' natuurlijk ERG Westers minded... ach.. taqquiiah zit t in t bloed nietwaar.. en ze spinnen :turban: er goed garen mee alom in de wereld.. tòch... dat is iig iets wat ze kunnen.. en ook nog eens DOEN... :evil:
Beste Scarlatti. 'Tuurlijk is het 'ironisch en sarcastisch' bedoeld. Maar (jij) hij spreekt helaas wel de waarheid! Hij zegt hier volgens mij, dat Nederland het grootste luilekkerland van Europa is, waar je geen snars voor hoeft te doen! En het hele publiek lacht om deze grap.
En daar wordt ik kotsmisselijk van. Niet van Kader en alle andere vluchtelingen, MAAR VAN ONZE POLITICI, DIE ER EEN LUILEKKERLAND VAN MAKEN!!!!
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

Ned 1 Judge John Deed over islam 21.20 dus NU al aan de gang!

Ik zag t toevallig NET voor ik ging afsluiten hier! Is ms wel wat!

Tot morgen en slaap allen veilig en gezond weer op!
:wink:
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

PVV grootste partij bij Europese verkiezingen
De PVV lijkt de grootste partij te worden bij de Europese Verkiezingen. Dat blijkt uit onderzoek van EénVandaag onder 23.000 leden van het EénVandaag Opiniepanel. Is het realistisch dat de PVV de grootste wordt en wie zijn die PVV-stemmers eigenlijk? In EénVandaag reageert hoogleraar politicologie Kees Aarts van het Nationaal Kiezersonderzoek op de uitslag en komen drie PVV-stemmers aan het woord.
Uitzendingen: 29 mei 2009 /
Nederland 1
van 18:15 tot 18.45


Afbeelding
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Mahalingam »

Ik zag het en oei oei wat had de boodschapper het moeilijk om zijn bericht te brengen.
"Ik kan er ook niets aan doen dat ik een slecht bericht moet brengen, meneer de journalist."
En genadevol werd hij verexcuseerd en niet geëxecuteerd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Scarlatti »

ik was per ongeluk in slaap gevallen en heb het niet gezien :oops: was het een heel erge afgang?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door birdie »

In 'Rondom tien' is een aflevering geweest over de problematiek met Marokkanen. In de uitzending alleen maar Marokkanen. Van een discussie is geen sprake, het leek wel een kippenhok. Voor de liefhebbers even naar Uitzendinggemist.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Ariel »

birdie schreef:In 'Rondom tien' is een aflevering geweest over de problematiek met Marokkanen. In de uitzending alleen maar Marokkanen. Van een discussie is geen sprake, het leek wel een kippenhok. Voor de liefhebbers even naar Uitzendinggemist.

Hier vind men de uitzending van deze aflevering,
http://www.rondom10.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier een uitstekend verslag......

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8515" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteravond zag ik een uitzending van Rondom 10. Het onderwerp was: ‘Wordt het nog wat met Marokkaans Nederland?’ Behalve presentator Cees Grimbergen waren er alleen Marokkanen in de zaal.
Ik zag en hoorde wanhoop, onmacht, agressie, volslagen gebrek aan discipline, desinteresse, verbaal onvermogen, gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, oeverloze chaos, grimmige gezichten, geen humor, en geen licht aan het einde van de tunnel. Het was echt heel erg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Mahalingam »

Er is een Eurodebat gehouden opde TV van een uur lang door EénVandaag . En het was al eerder gemeten: zien de kijkers iets op de TV dat met Europa van doen heeft dan zappen ze weg.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... _Eurodebat
Kijkcijfers EénVandaag storten in door Eurodebat
De uitzending op Nederland 1 wist 524.000 kijkers te boeien. Een week geleden keken op dinsdag nog ruim 900.000 kijkers naar de reguliere uitzending van de actualiteitenrubriek van de TROS en de AVRO. Dit blijkt uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek.
Aanvulling:
Na de uitzending ging het programma nog een halfuur door op internet. Hierin werd bekendgemaakt dat Barry Madlener van de PVV de beste debater van de avond was, volgens het EénVandaag Opiniepanel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Pilgrim »

Ik heb die uitzending ook gezien, maar ik kon niet zeggen dat Barry Madlener de beste debater was. Van Baalen zei dat hij het asielrecht en immigratie aan de wil EU overlaten, waar Madlener eigenlijk geen goed weerwoord op had. Hij had immers kunnen refereren aan de EU-plannen om hier 20 miljoen Noordafrikaners naar Europa te halen om onze pensioenen betaalbaar te houden!!! Dit is uitgezonderd hun gezinnen. Die komen later nog door gezinshereniging. Als het aan de EU ligt komen hier dus de komende decennia nog eens tientallen miljoenen moslims! Misschien wel honderd miljoen, terwijl de meesten helemaal geen geld opbrengen maar alleen maar geld kosten. Aan zo'n instelling zou ik geen asielrecht en immigratie willen toevertrouwen, maar Barry Madlener sprak hier niet over.

Van Baalen verweet Madler dat hij alleen maar tegen de toetreding van Turkije is 'omdat' het moslims zijn. Ook daar ging Barry Madlener niet op in, terwijl hij had kunnen zeggen dat de Islam principieel in strijd is met Westerse normen en waarden. Dit argument dat het verwerpelijk is om moslims (Turkije, immigranten) te weigeren alleen maar omdat ze moslims zijn horen we heel vaak omdat het discriminerend zou zijn. Als je hier goed over na denkt is dit raar. Overal worden mensen immers geweigerd of aangenomen op grond van wat ze geloven en dat is ook heel normaal. Dat gebeurt in politieke partijen, verenigingen, kerken, maatschappelijke organisaties, enz. waar de loyaliteit belangrijk is. Immers wat moet iemand met communistische sympathieën bij de VVD, of een atheïst in de kerk of een pacifist bij een NAVO-organisatie. Strikt genomen is dit eigenlijk ook discriminatie maar het is niet het soort discriminatie waar ik een probleem mee heb. En eigenlijk zou dit ook moeten gelden voor een staat of een cultuur. Geen enkele cultuur kan immers zonder consensus. Het is het “recht van de eerst ingezetene” (we hebben de oudste rechten) om uit te maken wie we hier willen toelaten en wie niet. Voor wat betreft immigratie vanuit de niet-westerse wereld kun je Westerse normen en waarden als criterium stellen voor toelating. Het is immers niet meer dan redelijk dat je van deze immigranten eist dat ze zich kunnen vinden in onze Westerse normen en waarden. Als dan blijkt dat dat niet het geval is en de consensus in zo’n niet-westerse cultuur volledig haaks staat op onze normen en waarden (of erger er vijandig tegenover staat), dan is ook niet meer dan redelijk dat ze niet toegelaten worden tot ons land. Daar is niets immoreels of “racistisch” aan. We zijn niet verplicht om deze mensen zo maar toe te laten, …ook moreel niet. Ze hebben ook niet automatisch het recht om hier te komen, dat maken wij uit. Het is een soort dogma uit 'progressieve' hoek dat iedereen hier maar naar toe mag immigreren ongeacht zijn religieuze of politieke achtergrond. Maar waarom?? Is dit logisch? Ik meen dat ook de VS een tijd lang de politiek gehad hebben om mensen met communistische sympathieën te weren en volgens mij is dat alleen maar verstandig. Linkse politici vinden het een schandaal om moslims te weren alleen maar omdat het moslims zijn, maar ik vind het een schandaal om hier miljoenen moslims in Europa toe te laten zonder de toestemming van de autochtone bevolking. :cry:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door naar boven »

Pilgrim schreef:Ik heb die uitzending ook gezien, maar ik kon niet zeggen dat Barry Madlener de beste debater was. Van Baalen zei dat hij het asielrecht en immigratie aan de wil EU overlaten, waar Madlener eigenlijk geen goed weerwoord op had. Hij had immers kunnen refereren aan de EU-plannen om hier 20 miljoen Noordafrikaners naar Europa te halen om onze pensioenen betaalbaar te houden!!! Dit is uitgezonderd hun gezinnen. Die komen later nog door gezinshereniging. Als het aan de EU ligt komen hier dus de komende decennia nog eens tientallen miljoenen moslims! Misschien wel honderd miljoen, terwijl de meesten helemaal geen geld opbrengen maar alleen maar geld kosten. Aan zo'n instelling zou ik geen asielrecht en immigratie willen toevertrouwen, maar Barry Madlener sprak hier niet over.
...
Barry Madlener koos voor de aanval en dat lijkt mij ook een betere tactiek dan je verdedigen tegen onzinnige beschuldigingen of een college islamisering/Eurabia geven. Daarvoor ontbreekt de tijd in zo'n debat.

Wat Madlener Van Baalen verweet en Van Baalen ontkende, de inzet van Van Baalen voor het Bulgaarse toetreding tot de Europese Unie, blijkt juist te zijn:
Bulgaarse onderscheiding voor Hans van Baalen

Hans van Baalen, Tweede-Kamerlid voor de VVD, heeft dinsdag in Den Haag de hoogste Bulgaarse diplomatieke onderscheiding ontvangen. De liberaal kreeg de 'Gouden Lauwerkrans' vanwege zijn inzet voor de opbouw van democratie en mensenrechten in Bulgarije vanaf het begin van de jaren '90.

Ook de inzet van Van Baalen voor het Bulgaarse lidmaatschap van de Navo en in de toekomst van de Europese Unie wordt door de Bulgaren op prijs gesteld.

Het Kamerlid ijvert sinds 1993 voor democratisering in Bulgarije en andere landen in Midden- en Oost-Europa. Dat doet hij onder meer in zijn functie als vice-president van de Liberale Internationale, het wereldwijde netwerk van liberale partijen, en als lid van de Raad van de Europese Partij van Liberalen en Democraten.

De VVD'er ontving de 'Gouden Lauwerkrans' op de Bulgaarse ambassade uit handen van Ivailo Kalfin, minister van Buitenlandse Zaken van het Oost-Europese land. De onderscheiding werd eerder onder meer toegekend aan de Amerikaanse ministers van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright en Colin Powel.
RTFM
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: *** Er is geen bal op de TV! post hier je tips ***

Bericht door Chaimae »

birdie schreef:In 'Rondom tien' is een aflevering geweest over de problematiek met Marokkanen. In de uitzending alleen maar Marokkanen. Van een discussie is geen sprake, het leek wel een kippenhok. Voor de liefhebbers even naar Uitzendinggemist.
Marokkanen willen wel eens problemen hebben met het laten uitpraten van een ander in een 'discussie.' Toen die Nadia, bijvoorbeeld aan het woord was en een vurige opmerking maakte over de Marokkanen, kreeg ze gelijk de hele bende over zich heen en werd ze gezien als de nestvervuiler.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie