Getrouwd met een Moslim

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

En dolgelukkig
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door SDX »

...en ... wanneer mogen we je uitwuiven naar een of ander prachtig islamitisch paradijs ... ik gun het je zo van harte :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

SDX schreef:...en ... wanneer mogen we je uitwuiven naar een of ander prachtig islamitisch paradijs ... ik gun het je zo van harte :knorrie:
Over een jaartje of 6 denk ik. See you at Schiphol!
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door SDX »

Why wait that long? :ohmy:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

SDX schreef:Why wait that long? :ohmy:
Ik ga nog een universitaire studie doen. En hij zal moeten kijken naar de mogelijkheden om het bedrijf vanuit een ander land te besturen of te verplaatsen
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

Nou nogmaals gefeliciteerd lieverd.
Hoeveel trouwjurken heb je aangehad? Ik hoor wel eens dat in een Marokkaans huwelijk de bruidjes wel 4 jurken dragen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

Ariel schreef:Nou nogmaals gefeliciteerd lieverd.
Hoeveel trouwjurken heb je aangehad? Ik hoor wel eens dat in een Marokkaans huwelijk de bruidjes wel 4 jurken dragen.
Ik heb geen Marokkaans huwelijk gehad, ik weet niet hoe je daarbij komt?
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door SDX »

Nou kom op vertel dan - wij (ik) zijn (ben) nieuwsgierig, wil er alles over weten - wanneer, hoe, foto's, jurk(en), feest, familie - how was the 1st night? etc...
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

SDX schreef:Nou kom op vertel dan - wij (ik) zijn (ben) nieuwsgierig, wil er alles over weten - wanneer, hoe, foto's, jurk(en), feest, familie - how was the 1st night? etc...
Ik ben niet voor niets geheimzinnig.

Maar in ieder geval, ik ben dolgelukkig en hij ook. We zijn vooral heel erg dankbaar, dit hadden we nooit verwacht
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

Vera schreef: Ik heb geen Marokkaans huwelijk gehad, ik weet niet hoe je daarbij komt?
:( Nou dat is jammer. Maar kan je wat meer vertellen over je bruiloft? Hoe ging het?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

Vera schreef:
Maar in ieder geval, ik ben dolgelukkig en hij ook. We zijn vooral heel erg dankbaar, dit hadden we nooit verwacht[/color]
Wat had je nooit verwacht Vera? Dat je zo dolgelukkig zou zijn? Je trouwt toch iemand omdat je verliefd op hem bent? Dan is het normaal hoor als je dolgelukkig bent.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Manon »

En? voldoende bloed op het laken? of heb je gebruik gemaakt van zo'n nepmaagdzetpil?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

Ariel schreef:Wat had je nooit verwacht Vera? Dat je zo dolgelukkig zou zijn? Je trouwt toch iemand omdat je verliefd op hem bent? Dan is het normaal hoor als je dolgelukkig bent.
Nee zo bedoel ik het niet. Laat ik het zo zeggen, een half jaar geleden had hij nooit in zn leven gedacht om met een munaqaba te trouwen en ik had nooit gedacht om ooit nog uit de penarie te komen.
En nu zijn we gelukkiger dan ooit, met elkaar, voor Allaah
Laa ilaaha illallaah
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

Ariel schreef: :( Nou dat is jammer. Maar kan je wat meer vertellen over je bruiloft? Hoe ging het?
Het is helemaal niet jammer dat ik geen Marokkaans huwelijk of een Marokkaanse bruiloft gehad heb.

De bruiloft zelf was met allemaal zusters. Ze gingen lezingen voorlezen, anasheed zingen, we hebben chocolade fondue gegeten, samen gebeden, henna opgedaan, etc etc, bij een zuster thuis. Ik wist er helemaal niets van, het was een grote verrassing. Echt ontzettend lief
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

Ik heb even moeten opzoeken wat een munaqaba is. Daar had ik nou nog nooit van gehoord. Het is een soort jurk met sluier niet waar?

Afbeelding

Nou, dat klinkt heel gezellig die bruiloft van je. Ik ben blij voor je. Chocolade fondue... Toe maar. Wat een verwennerij. En nu maar hopen dat er snel een kindje of 6 mag komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

Ariel schreef:Ik heb even moeten opzoeken wat een munaqaba is. Daar had ik nou nog nooit van gehoord. Het is een soort jurk met sluier niet waar?

Nou, dat klinkt heel gezellig die bruiloft van je. Ik ben blij voor je. Chocolade fondue... Toe maar. Wat een verwennerij. En nu maar hopen dat er snel een kindje of 6 mag komen.
De vrouw die de jurk met sluier draagt, Ariel.

Hahaha nee dat niet hoor
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Manon »

Aan de foto te zien komt zo'n jurk ook al ineens met kinderwagen inbegrepen? Net als met de hoofddoeken : het lijkt wel of je daar ook steeds een kinderwagen bij krijgt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

Vertel ons dan even wat een munaqaba is Vera. Ik begrijp er werkelijk niks meer van. Is het een volk?

Ahhhhhhhhh, Ik heb het..... :razz: Het is een volledig gesluierde vrouw.
Goed zo meisje. Allah zal tevreden met je zijn. Dat wordt een plek in de zesde hemel..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

Ariel schreef:Vertel ons dan even wat een munaqaba is Vera. Ik begrijp er werkelijk niks meer van. Is het een volk?
Nee gewoon, een niqaab-draagster.

Afbeelding
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door SDX »

Ik snap er ook niks meer van ... in wat voor 'penarie' zat je dan Vera?
...en hoezo was het een verrassing ... wist je niet dat je ging trouwen? Volgens mij praat je er al zeker 2 jaar over (trouwen met een moslim die je al opt oog had).
De bruiloft zelf was met allemaal zusters. Ze gingen lezingen voorlezen, anasheed zingen, we hebben chocolade fondue gegeten, samen gebeden, henna opgedaan, etc etc, bij een zuster thuis. Ik wist er helemaal niets van, het was een grote verrassing. Echt ontzettend lief
Chocolade-fondue en henna - wow - dat is werkelijk wat ze noemen 'uit de bol gaan' :razz:

...hmmm ... met wie ben je dan uiteindelijk getrouwd - 1 van die 'allemaal zusters' of met 'allemaal' de zusters??? :smile:

Vaag hoor :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Vera »

SDX schreef:Ik snap er ook niks meer van ... in wat voor 'penarie' zat je dan Vera?
...en hoezo was het een verrassing ... wist je niet dat je ging trouwen? Volgens mij praat je er al zeker 2 jaar over (trouwen met een moslim die je al opt oog had).

Chocolade-fondue en henna - wow - dat is werkelijk wat ze noemen 'uit de bol gaan' :razz:

...hmmm ... met wie ben je dan uiteindelijk getrouwd - 1 van die 'allemaal zusters' of met 'allemaal' de zusters??? :smile:

Vaag hoor :knorrie:
Hahaha nee alhamdoelilah niet met hem.
Laa ilaaha illallaah
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Chaimae »

Ben je ook volgens de Nederlandse wet getrouwd? Enne, vind jij jezelf niet een beetje te jong voor een huwelijk?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door SDX »

Vera schreef:
SDX schreef:Ik snap er ook niks meer van ... in wat voor 'penarie' zat je dan Vera?
...en hoezo was het een verrassing ... wist je niet dat je ging trouwen? Volgens mij praat je er al zeker 2 jaar over (trouwen met een moslim die je al opt oog had).

Chocolade-fondue en henna - wow - dat is werkelijk wat ze noemen 'uit de bol gaan' :razz:

...hmmm ... met wie ben je dan uiteindelijk getrouwd - 1 van die 'allemaal zusters' of met 'allemaal' de zusters??? :smile:

Vaag hoor :knorrie:
Hahaha nee alhamdoelilah niet met hem.

Ooohw :question:
Komaan, vertel op ... wie dan??'

Spoiler! :
wa's amahoelallillah??
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door sunshine »

Vera schreef:
Ariel schreef:Wat had je nooit verwacht Vera? Dat je zo dolgelukkig zou zijn? Je trouwt toch iemand omdat je verliefd op hem bent? Dan is het normaal hoor als je dolgelukkig bent.
Nee zo bedoel ik het niet. Laat ik het zo zeggen, een half jaar geleden had hij nooit in zn leven gedacht om met een munaqaba te trouwen en ik had nooit gedacht om ooit nog uit de penarie te komen.En nu zijn we gelukkiger dan ooit, met elkaar, voor Allaah
Vreemd dat veel bekeerlingen altijd uit een vreemde situatie komen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Getrouwd met een Moslim

Bericht door Ariel »

Bekeerde Moslims hebben bijna altijd problemen . Ze hebben vaak een laag zelfbeeld , zijn labiel en kunnen het leven niet aan. Ze worden aangetrokken door een compromisloos geloof omdat ze opgegroeid zijn in een samenleving die van compromissen aan elkaar hangt. Bekeerde moslims kunnen dat niet aan en willen regeltjes waar ze zich aan vast kunnen houden.

Het zijn “Vertel me wat ik moet doen om een goed mens te worden ” types. Zonder religie zijn ze stuurloos.

Een beetje rationeel mens begint niet aan Islam. Het is dan ook bijna uitgesloten dat intelligente, rationele en morele mensen vallen voor Islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie