Berichtdoor Chaimae » Do Mei 07, 2009 11:10 pm
Waarom ben je getrouwd als je nog thuis bij je ouders woont? Want wat is dan het nut of de toegevoegde waarde van een huwelijk? Een huwelijk is toch niks anders dan een formele samenlevingsvorm, en houdt dus in dat je op zijn minst onder één dak samenwoont. Tenzij jullie getrouwd zijn om zo op een 'legale' manier te seksen, zonder dat er een straf boven je hoofd hangt, waar hoogstwaarschijnlijk sprake van is. Foei, ware dekhengsten! Je bent trouwens niet eens getrouwd, omdat het geen geldigheid heeft voor de Nederlandse wet, noujah, laten we het houden op een schijnhuwelijk, een pseudo-huwelijk uit seksuele overwegingen. Kon jij je weer niet onder het juk brengen, Vera? Ik heb je hyves, voor je het had afgeschermd (zeker omdat je bespeurde dat ik er een beetje heb zitten neuzen?), eens een beetje lopen lezen, en viel van verbazing haast van mijn bed. Zedeloos gepraat van de bovenste plank. Dat was dus gewoon jullie drijfveer.
"Our patience will achieve more than our force."
Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.