Dochter bekeerd tot de islam.

Hoe moeilijk is het om getrouwd te zijn met een moslim(a)? Wat als je kind zich tot de islam bekeert?
Belle
Berichten: 1
Lid geworden op: do mei 07, 2009 3:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Belle »

ik denk dat je verdediging in je eigen begrip over het islam-huwlijk zit (zie ook -->circe » zo feb 15, 2009 11:49 am).
het moslim-huwlijk wordt gesloten met een financiele achtergrond, dwz, de partijen denken er beide beter op te worden. het huwlijk is vn een verbintenis tussen families!!! het veilig stellen van bezit en eigendomsrechten. 'liefde' komt later wel, al heb ik heel wat getuigenissen van vrouwen -soms al op hun 9e gehuwd- dat dat niet altijd het geval is. een goede echtgenoot betekent vooral dat hij een good provider is en een goede vader. http://www.femistyle.be/nl/woestijn/woestijn.shtml?75" onclick="window.open(this.href);return false; ik geef je een linkje over een zeer gematigde visie op het islamitische huwlijk van een nederlandse vrouw, die 30 jaar moslim gehuwd is .

wanneer niet gehuwd, maar wel begeerd wordt is, is de koran zeer duidelijk: tegenover sexuele gemeenschap moet vanuit de kant van de man een beloning staan. voor een rijk meisje een gepaste overvloedige, en voor een arm meisje gewoon naar 'haar' standaard.
als je dochter al sexuele omgang met haar vriend heeft en/of eerder met een ander gehad heeft, is de kans op een goed huwlijk minder en dit is een understatement.

ik vind het advies om er altijd voor je kind te zijn heeeel moeilijk. in de praktijk betekent het dat iedereen zich aan moet passen aan de moslimnormen. en die worden meestal in de loop van de tijd duidelijk aangescherpt.
er is een duitse documentaire / frans ondertiteld over een duits meisje en haar, eigenlijk liberale hippie-achtige, ouders. ik zag hem in april op ARTE, ik weet niet of je die kan achterhalen. dat is zeer verhelderend. de vader gaat uiteindelijk op het marokkaanse strand zelfs een grotere zwembroek aantrekken. (en de jonge echtgenoot is heel duidelijk over zijn prioriteiten, die liggen bij zijn eigen familie. zelfs nadat hij een dochtertje met zijn gehoofddoekte katherina heeft.) veel respect voor zijn schoonouders, -die het gezin toch financieel overeind houden- is er niet!
een goed boek is ook -monddood- van doris g. isbn90 978 245 5851 3.
ik wens je heel veel sterkte en kalmte. ieder kind gaat zijn eigen pad. soms deel je een tijdje hun route niet. houd je hart open en je portemonnaie dicht. liefs! Belle
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Muslima schreef:

Dan heb je het verbod op alcohol, alhamdulillah redt dit jaarlijks vele mensenlevens.


Daar heb je een punt, alleen….Je kan weer geen exclusiviteit eisen.

Ten eerste is het niet gewoonlijk dat niet gelovige dagelijks beschonken over de straat zwabberen.
Ik weet niet of jij in een buurt woont waar je dagelijks stomdronken mensen tegenkomt, maar ik zie ze niet. Er gaan jaren voorbij dat ik een dronkenlap tegenkom, en geloof me, ik kom best wel eens op straat. Ook in mijn niet moslim familie is altijd gewaarschuwd tegen drankmisbruik, en men drinkt in mijn familie matig tot niet.

Ten tweede zijn er genoeg Marokkaanse moslim jongeren die ook niet vies zijn van alcohol. Of denk je dat die jongens geen moslim zijn?

Ten derde is het matig drinken van alcohol niet schadelijk voor je gezondheid. Artsen zijn het er zelfs over eens dat een glas wijn per dag zelfs je gezondheid ten goede kan komen, en heilzaam voor het lichaam kan zijn.
Ook het aantal kindergeboortes buiten het huwelijk is bij moslims veel minder, net als dus soa's en HIV
.

Weer ben jij niet goed op de hoogte Muslima. Het aantal kindergeboortes buiten het huwelijk is bij moslims misschien iets minder, maar dat betekend niet dat moslima's niet buitenechtelijk zwanger raken. Deze meisjes kiezen dan voor een abortus omdat ze hun familie de schande van een buitenechtelijk kind niet aan willen doen.
Ik kan het artikel over de vele abortus aanvragen van moslima,s niet meer vinden, maar dit artikel geeft je misschien een antwoord.
viewtopic.php?f=7&t=14210" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat betreft soa's en HIV. Op scholen in de grote steden worden onderzoeken gedaan naar soa, en het blijkt dat veel kinderen besmet zijn. Ook moslims.

HIV in Islam.
http://www.kennislink.nl/publicaties/hi ... ve-moslims" onclick="window.open(this.href);return false;.

Afbeelding

In sommige presentaties werd het beeld geschetst dat hiv/aids in eerste instantie iets was van de westerse wereld. Het duurde dan ook enige tijd voordat duidelijk werd dat het virus geen onderscheid maakte tussen bevolkingsgroepen en dat ook de islamitische wereld werd getroffen door de epidemie. ‘Wij, moslims verschenen laat ten tonele, maar we halen de schade snel in’, werd een aantal keren gezegd. Deze conferentie is daar een mooi voorbeeld van; 25 jaar na het begin van de hiv-epidemie realiseert de moslimgemeenschap zich dat zij niet immuun is voor hiv en onderneemt ze actie.

http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_i ... ionaal/915" onclick="window.open(this.href);return false;
Als we terugkijken in het verleden is het ook de islam die het doden van meisjes verboden.Voor het islamitisch tijdperk vonden Arabieren het normaal dat als er een meisje werd geboren die levend te begraven. Ook in het algemeen ging de positie van de vrouw er heel veel op vooruit.
Naar boven heeft dit al uitgelegd. Ik wil er alleen toevoegen dat het misschien weleens in bepaalde stammen voor kwam maar dat het zeker niet normaal was. Als het normaal was, hoe komt het dan dat er genoeg vrouwen waren in Mohammed zijn tijd.
Denk maar aan het Christendom en Jodendom waar de vrouw niet eens MAG getuigen, waar het een vloek is een meisje te krijgen , of waar vrouwen als de pest zijn als ze hun menstruatie hebben. Terwijl het voor moslimmannen enkel verboden hebben geslachtsgemeenschap te hebben tijdens die periode.
Kan je dit bewijzen?
In de VN statistieken staat de VS, het meest democratische land ter wereld toch? met 2,151,875 diefstallen helemaal bovenaan. Helemaal onderaan: saudi-Arabië met 14 diefstallen.
Vroeger...heel lang geleden toen er nog weinig jonge marokkaantjes in Nederland waren hadden we ook een heel lage misdaad cijfers in Nederland. En verder is men minder open met misdaad cijfers geven in dit soort landen. En als ik het goed begrijp worden er per jaar 14 handjes afgehakt in Saudi-Arabië

Ook wat drugs betreft staat Indonesië het grootste moslimland ter wereld helemaal onderaan.
Kuch...Hoe staat het met de taliban? Ik kan me vaag verhalen herinneren over drugs en taliban.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3281 ... ml?cid=rss" onclick="window.open(this.href);return false;

Het spijt me Muslima. Maar we kunnen deze lijst van Goede daden van Islam had net zo goed een ellenlange lijst van Goede daden van normale mensen noemen.
Er zit niks exclusiefs islamitisch bij. Ook niet moslim ouders waarschuwen hun kinderen voor de gevaren van HIV, Soa, buitenechtelijke zwangerschappen , enz, enz...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Manon »

Beste moslima, het werd hierboven reeds aangehaald, maar in al uw adoratie voor uw ondergeschiktheid, houd even rekening met het volgende:

in uw islamitische paradijselijke toestanden worden onwillige vrouwen / of oudere vrouwen gewoon verstoten middels de ondertussen gekende bezweringsformule: taleq taleq taleq.

Wat je in je ganse leven meent te hebben opgebouwd (eigen huis, meubelen, auto kleding) etc.. is daarbij foetsie: al die dingen zijn namelijk van je echtgenoot, dus met de bezweringsformule ben je dat allemaal kwijt. Ook al heb je heel je leven netjes huishoudster geweest en je man van zijn natje en droogje voorzien: je hebt geen enkel recht opgebouwd. Daar sta je dan met je "rechten van de moslima".

In uw islamitische paradijzen zijn alle vrouwen als de dood voor een taleq taleq taleq bezweringsformule! Eenmaal aan de deur gezet hebben ze NIKS meer, er zijn in uw islamitische paradijzen namelijk geen sociale voorzieningen, geen ziekenfondsen, geen werkloosheidsvergoedingen of basisinkomens... de enige uitweg die er voor de meeste vrouwen overblijft is verdoken prostitutie, of zoals in Iran, tijdelijke huwelijken, waarbij ze toch weer in ruil voor sex een tijdje eten krijgen! Dàt is allemaal het gevolg van het feit dat je als vrouw als "akker", als "bezit" wordt beschouwd, dat wordt aangekocht en kan gedumpt worden met een eenvoudige uitspraak, ZONDER GEVOLGEN VOOR DE SOCIALE STATUS VAN DE MAN.

Het mag voor jou dan wel leuker zijn om je geborgen te voelen met je islamitische echtgenoot, beter dan het leven dat je alleenstaande moeder met kinderen moest leiden, maar besef héél goed dat je alleenstaande moeder wèl of eigen inkomsten, status en mogelijkheden beschikt, terwijl jij met je blote kont op straat staat als hij je beu wordt. Bovendien had je moeder haar kinderen bij zich, maar zal jij eraan moeten wennen dat het ZIJN kinderen zijn, eventueel gewoon opgevoed (?? ) door zijn nieuwe vrouw(en).

Bedenk dat een afhankelijke positie misschien leuk is zolang je kan KIEZEN om al of niet afhankelijk te zijn, maar niet echt benijdenswaard is als je onderdanig moet wezen op straffe van verstoten te worden!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Ariel schreef:
Muslima schreef:
Laten we beginnen met zakaat.. 2,5% van onze inkomens gaat naar de armen.
Sorry voor mijn late en onvolledige antwoord Muslima op deze en op je andere posten. Maar ik kom er op terug. De tijd ontbrak me vandaag. En…. Grrrrrrrr. Had ik net een antwoord geschreven op deze post van jou, ik was bijna klaar, valt windows uit. Alsof Allah een spelletje met me speelt. :? ( Of windows internet explorer. Dat kan ook nog)
Hier in het kort even voor dat ik naar bed ga over de zakaat.

Zakaat is bedoelt voor Moslims , en niet om besteed te worden aan ongelovige kafirs. En wat is 2,5% van je inkomen mijn beste.. Zoveel is dat nou ook weer niet. Ik ben er van overtuigd dat heel veel niet moslims over deze procenten van jouw heen komen.
Laat ik mezelf even als voorbeeld nemen. Zonder dat het me opgedragen wordt door een kerk of andere instantie geef ik aan goede doelen. Nou maakt het mij niet uit bij welke arme mensen dat terecht komt. Bij Moslims of bij niet Moslims. Wie het nodig heeft moet het krijgen. Wij als familie hebben een paar kinderen in achterstand landen geadopteerd , ( kinderen blijven bij hun ouders in land van herkomst) en wij maken daar elke maand de nodige euro's voor over. We hebben een oude oma geadopteerd zodat ze in het land van herkomst toch nog een beetje redelijk leven kan hebben. We steunen nog meer goede doelen, en ik ben er zeker van dat wij niet de enige zijn die goede doelen steunen. Er zullen mensen zijn die nog veel meer geld storten. Is er een ramp in een Islamitisch land, dan stroomt het geld van de ongelovige honden binnen op het giro nummer dat geopend is voor dat doel.
Zo zie je maar weer, dat liefdadigheid ( wat een rot woord ) niet exclusief voor Moslims is.
Dus je wil zeggen dat het geen goede daad is van de islam? Ik zei toch niet dat enkel moslims aan liefdadigheid doen, neemt dat weg dat het wel goed is dat moslims verplicht worden voor anderen te zorgen? 2.5% weinig? In het magazine 'forbes' is berekend dat alle multimiljonairs samen 1,9 triljoen euro hebben.. neem daar eens 2.5% van? Niet veel wil je zeggen? Tis maar hoe je het bekijkt. NAAST zakaat heb je ook sadaqa, liefdadigheid die ook beloond wordt door Allah maar die buiten de zakaat valt. Ook bij het suikerfeest moeten wij ons vlees en voeding delen met onze buren en de armen. Of die nu ongelovig zijn of niet. Zelfde met zakaat, er staat nergens dat wij dit niet aan ongelovigen mogen geven!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Muslima schreef:Dus je wil zeggen dat het geen goede daad is van de islam? Ik zei toch niet dat enkel moslims aan liefdadigheid doen, neemt dat weg dat het wel goed is dat moslims verplicht worden voor anderen te zorgen? 2.5% weinig? In het magazine 'forbes' is berekend dat alle multimiljonairs samen 1,9 triljoen euro hebben.. neem daar eens 2.5% van? Niet veel wil je zeggen?
Je verwart inkomsten met vermogen. Zakaat gaat, zoals je zelf zegt, over het afdragen van een deel van je inkomsten. Het vermogen van de multimiljonairs, die 1,9 triljoen euro, valt hierbuiten: zelfs al zouden ze allemaal zakaat betalen. Je rekensom klopt niet.
Tis maar hoe je het bekijkt. NAAST zakaat heb je ook sadaqa, liefdadigheid die ook beloond wordt door Allah maar die buiten de zakaat valt. Ook bij het suikerfeest moeten wij ons vlees en voeding delen met onze buren en de armen. Of die nu ongelovig zijn of niet. Zelfde met zakaat, er staat nergens dat wij dit niet aan ongelovigen mogen geven!
In praktijk wordt er niet aan ongelovigen gegeven, want in Europa hoeft dankzij de goede sociale voorzieningen geen zakaat afgedragen te worden (tenminste, dat zegt Tariq Ramadan) en in islamitische landen zijn vrijwel geen ongelovigen.
RTFM
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Ten eerste is het niet gewoonlijk dat niet gelovige dagelijks beschonken over de straat zwabberen.
Ik weet niet of jij in een buurt woont waar je dagelijks stomdronken mensen tegenkomt, maar ik zie ze niet. Er gaan jaren voorbij dat ik een dronkenlap tegenkom, en geloof me, ik kom best wel eens op straat. Ook in mijn niet moslim familie is altijd gewaarschuwd tegen drankmisbruik, en men drinkt in mijn familie matig tot niet.

Ten tweede zijn er genoeg Marokkaanse moslim jongeren die ook niet vies zijn van alcohol. Of denk je dat die jongens geen moslim zijn? Ten derde is het matig drinken van alcohol niet schadelijk voor je gezondheid. Artsen zijn het er zelfs over eens dat een glas wijn per dag zelfs je gezondheid ten goede kan komen, en heilzaam voor het lichaam kan zijn.
Ik zeg niet dat nietgelovigen dronken over straat zwabberen maar tis wel een feit (kijk maar naar de cijfers) dat er jaarlijks vele slachtoffers zijn van alcohol. Of het nu is omdat je dronken tegen een boom rijdt, doodgereden wordt door een dronken bestuurder of gewoon sterft aan de gevolgen van alcoholisme. Niet enkel deze worst-case scenario's maken van alcohol een slecht iets, maar hoeveel mensen doen niet iets waar ze spijt van krijgen onder invloed? Of hoeveel gezinnen lijden er niet onder als een familielid alcoholist is? Tis natuurlijk met een minderheid dat het zo afloopt. Tis niet omdat het in jouw familie zo is (gelukkig maar) dat anderen er ook zo verstandig mee omgaan. Of wil je zeggen dat al die gespaarde mensenlevens weeral geen goede daad zijn van de islam? En over die marokaanse jongeren, dat zijn dan praktiserende moslims zeker? Ik zie ook veel Turken en Marokanen pintjes drinken hoor, maar die weten zelf ook wel dat de islam ze dat verbiedt. Dat is niet representatief voor de islam die alcohol VERBIEDT.


Weer ben jij niet goed op de hoogte Muslima. Het aantal kindergeboortes buiten het huwelijk is bij moslims misschien iets minder, maar dat betekend niet dat moslima's niet buitenechtelijk zwanger raken. Deze meisjes kiezen dan voor een abortus omdat ze hun familie de schande van een buitenechtelijk kind niet aan willen doen.
Ik kan het artikel over de vele abortus aanvragen van moslima,s niet meer vinden, maar dit artikel geeft je misschien een antwoord.
viewtopic.php?f=7&t=14210" onclick="window.open(this.href);return false;
Alweer.. De islam verbiedt het. Er zijn er die buitenechtelijk zwanger geraken maar of je dat nu graag hebt of niet het is niet representatief voor de islam. Hoe je het ook draait of keert er zijn veel minder kindergeboortes buiten het huwelijk bij moslims, niet 'iets minder' en dat alleen is een goeie daad.
Wat betreft soa's en HIV. Op scholen in de grote steden worden onderzoeken gedaan naar soa, en het blijkt dat veel kinderen besmet zijn. Ook moslims.

HIV in Islam.
http://www.kennislink.nl/publicaties/hi ... ve-moslims" onclick="window.open(this.href);return false;.

Afbeelding

In sommige presentaties werd het beeld geschetst dat hiv/aids in eerste instantie iets was van de westerse wereld. Het duurde dan ook enige tijd voordat duidelijk werd dat het virus geen onderscheid maakte tussen bevolkingsgroepen en dat ook de islamitische wereld werd getroffen door de epidemie. ‘Wij, moslims verschenen laat ten tonele, maar we halen de schade snel in’, werd een aantal keren gezegd. Deze conferentie is daar een mooi voorbeeld van; 25 jaar na het begin van de hiv-epidemie realiseert de moslimgemeenschap zich dat zij niet immuun is voor hiv en onderneemt ze actie.

http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_i ... ionaal/915" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nooit beweerd dat het NIET voorkwam. Alleen veel minder doordat er veel minder 'vrije' seks is. En elke HIV-patient gespaard kan je niet echt een slechte daad noemen, niet?


Naar boven heeft dit al uitgelegd. Ik wil er alleen toevoegen dat het misschien weleens in bepaalde stammen voor kwam maar dat het zeker niet normaal was. Als het normaal was, hoe komt het dan dat er genoeg vrouwen waren in Mohammed zijn tijd.
En dat er door de islam veel minder meisjes levend werden begraven, is een goeie daad van de islam of de slechte daad? Ok ik neem terug dat het 'normaal' was, maar het kwam voor of niet soms? Waarom wil je steeds iets goeds reduceren tot iets slechts omdat het van de islam komt? Moeilijk te aanvaarden dat de islam goeie dingen bracht?
Kan je dit bewijzen?
Heel zeker.
Genesis 18:9-16, op deze vers is gebaseerd dat vrouwen niet mochten getuigen. Omdat Sara gelogen had.
the Bible states that the period of the mother's ritual impurity is twice as long if a girl is born than if a boy is (Lev. 12:2-5). The Catholic Bible states explicitly that: “The birth of a daughter is a loss" (Ecclesiasticus 22:3). In contrast to this shocking statement, boys receive special praise: "A man who educates his son will be the envy of his enemy." (Ecclesiasticus 30:3)

In het jodendom is het niet veel beter:
"It is well for those whose children are male but ill for those whose are female", "At the birth of a boy, all are joyful...at the birth of a girl all are sorrowful", and "When a boy comes into the world, peace comes into the world... When a girl comes, nothing comes." A daughter is considered a painful burden, a potential source of shame to her father: "Your daughter is headstrong? Keep a sharp look-out that she does not make you the laughing stock of your enemies, the talk of the town, the object of common gossip, and put you to public shame" (Ecclesiasticus 42:11).

over de onreinheid van de menstruatie:
Jewish laws and regulations concerning menstruating women are extremely restrictive. The Old Testament considers any menstruating woman as unclean and impure. Moreover, her impurity "infects" others as well. Anyone or anything she touches becomes unclean for a day: "When a woman has her regular flow of blood, the impurity of her monthly period will last seven days, and anyone who touches her will be unclean till evening. Anything she lies on during her period will be unclean, and anything she sits on will be unclean. Whoever touches her bed must wash his clothes and bathe with water, and he will be unclean till evening. Whoever touches anything she sits on must wash his clothes and bathe with water, and he will be unclean till evening. Whether it is the bed or anything she was sitting on, when anyone touches it, he will be unclean till evening" (Lev. 15:19-23).

Due to her "contaminating" nature, a menstruating woman was sometimes "banished" in order to avoid any possibility of any contact with her. She was sent to a special house called "the house of uncleanness" for the whole period of her impurity. 9 The Talmud considers a menstruating woman "fatal" even without any physical contact: "Our Rabbis taught:....if a menstruant woman passes between two (men), if it is at the beginning of her menses she will slay one of them, and if it is at the end of her menses she will cause strife between them" (bPes. 111a.)

Furthermore, the husband of a menstruous woman was forbidden to enter the synagogue if he had been made unclean by her even by the dust under her feet. A priest whose wife, daughter, or mother was menstruating could not recite priestly blessing in the synagogue.10 No wonder many Jewish women still refer to menstruation as "the curse." Islam does not consider a menstruating woman to possess any kind of "contagious uncleanness". She is neither "untouchable" nor "cursed." She practises her normal life with only one restriction: A married couple are not allowed to have sexual intercourse during the period of menstruation. Any other physical contact between them is permissible. A menstruating woman is exempted from some rituals such as daily prayers and fasting during her period.

Ik kan nog genoeg dingen opnoemen waarin de vrouw voordeel of op dezelfde manier word behandeld in de koran maar ik heb geen behoefte een ander geloof neer te halen.

Vroeger...heel lang geleden toen er nog weinig jonge marokkaantjes in Nederland waren hadden we ook een heel lage misdaad cijfers in Nederland. En verder is men minder open met misdaad cijfers geven in dit soort landen. En als ik het goed begrijp worden er per jaar 14 handjes afgehakt in Saudi-Arabië
Zoals ik al 568 keer heb gezegd, ik heb het niet over de niet-praktiserende moslims maar over de islam.

Kuch...Hoe staat het met de taliban? Ik kan me vaag verhalen herinneren over drugs en taliban.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3281 ... ml?cid=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
De Taliban.. Ja inderdaad weer zeer representatief voor de islam :roll: De overheden van de landen die met de taliban te maken hebben bestrijden ze zelf. Ik ken geen enkele moslimgeleerde die de daden van de taliban niet veroordeelt. Meisjes en vrouwen verbieden naar school te gaan en te werken? Drugs in beslag nemen om ze zelf te verkopen? Kleine jongentjes afkopen van arme families om ze te brainwashen? De burka verplichten en de vrouw vernederen? Allemaal conform met de islam zeker? Ik kan je genoeg bewijzen geven dat dat niet zo is , bewijs jij me maar eens dat de islam dit WEL goedkeurt.
Even representatief voor de islam als bijv de westboro baptist church of the order of welke andere gekke strekking van het Christendom dan ook.

Je vroeg toch goede daden? Geen 'daden die andere mensen niet kunnen doen'. T'is gewoon nooit goed. Ik geef je een lijst, en weeral zijn er excuses om iets goeds slecht te praten.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

naar boven schreef:
Muslima schreef:Dus je wil zeggen dat het geen goede daad is van de islam? Ik zei toch niet dat enkel moslims aan liefdadigheid doen, neemt dat weg dat het wel goed is dat moslims verplicht worden voor anderen te zorgen? 2.5% weinig? In het magazine 'forbes' is berekend dat alle multimiljonairs samen 1,9 triljoen euro hebben.. neem daar eens 2.5% van? Niet veel wil je zeggen?
Je verwart inkomsten met vermogen. Zakaat gaat, zoals je zelf zegt, over het afdragen van een deel van je inkomsten. Het vermogen van de multimiljonairs, die 1,9 triljoen euro, valt hierbuiten: zelfs al zouden ze allemaal zakaat betalen. Je rekensom klopt niet.
Tis maar hoe je het bekijkt. NAAST zakaat heb je ook sadaqa, liefdadigheid die ook beloond wordt door Allah maar die buiten de zakaat valt. Ook bij het suikerfeest moeten wij ons vlees en voeding delen met onze buren en de armen. Of die nu ongelovig zijn of niet. Zelfde met zakaat, er staat nergens dat wij dit niet aan ongelovigen mogen geven!
In praktijk wordt er niet aan ongelovigen gegeven, want in Europa hoeft dankzij de goede sociale voorzieningen geen zakaat afgedragen te worden (tenminste, dat zegt Tariq Ramadan) en in islamitische landen zijn vrijwel geen ongelovigen.
Wel ja stel dat die miljonairs elk een paar miljoen per jaar verdienen en daarvan 2,5% VERPLICHT geven aan armen, ze kunnen altijd meer geven als ze willen. Dat bij alle miljonairs die er zijn + nog alle andere inkomens. Dat zou geen positief effect hebben zeg je?
En altijd blijven proberen scheef praten wat juist is omdat het de islam betreft he.. T'is normaal dat je eerst geeft aan de mensen die het het meeste nodig hebben. Mensen die verhongeren in Afrika (die in vele gevallen ook geen moslims zijn) heeft prioriteit aan zakaat geven aan Europese armen die niet hoeven te sterven van de honger.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Ahum ahum Muslima - hoeveel precies hadden de islamitische landen bijeen gehaald voor slachtoffers van de tsunami destijds - waar toch overwegend moslims door getroffen waren - hoeveel was dat ook alweer? - die goede daad? - en nu we toch bezig zijn - hoeveel geven die islamieten elk jaar aan die arme Afrikaanse negertjes - zelfs al zijn het géén moslims - heb jij daar cijfers van?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Muslima... heb jij enig idee hoeveel moslims er zijn. Echte moslims bedoel ik dan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Muslima schreef:Wel ja stel dat die miljonairs elk een paar miljoen per jaar verdienen en daarvan 2,5% VERPLICHT geven aan armen, ze kunnen altijd meer geven als ze willen. Dat bij alle miljonairs die er zijn + nog alle andere inkomens. Dat zou geen positief effect hebben zeg je?
Dat zeg ik niet. Ik wijs er op dat je getal van 1,9 triljoen euro niet klopt, want dat is vermogen. Het verplicht geven aan de armen loopt in Europa via de belasting. De islam kost iedereen behalve de islamieten alleen maar geld. Het wezen van de islam is het beste te begrijpen als je het als een gigantische criminele organisatie ziet. De islam is groot geworden middels roof, verovering, plundering, bedreiging, afpersing en parasitisme en daar is tot op de dag van vandaag niets aan veranderd.

Een kosten-baten analyse van de islam levert een schrikbarende uitkomst op: de hele mensheid lijdt onder de islam. Beter gezegd: de hele niet-islamitische wereld laat zich door de islam misbruiken en draagt daarbij medeverantwoordelijkheid voor het lijden van iedereen - ook de moslims - onder de islam.
En altijd blijven proberen scheef praten wat juist is omdat het de islam betreft he.. T'is normaal dat je eerst geeft aan de mensen die het het meeste nodig hebben. Mensen die verhongeren in Afrika (die in vele gevallen ook geen moslims zijn) heeft prioriteit aan zakaat geven aan Europese armen die niet hoeven te sterven van de honger.
Dat het scheef is is niet mijn fout.
Tariq Ramadan stelt dat de zakaat besteed moet worden aan islamitische doelen, niet aan arme mensen in Afrika. Voor het helpen van de hongerigen in Afrika mogen de Westerlingen opdraaien. Rijke mohammedanen geven niet aan arme niet-moslims, ze besteden hun geld aan uitbreiding van de islamitische invloedssfeer: aan het bouwen van dwangburchten (moskeeën) in de Westerse landen en aan het verspreiden van de islam.

Misschien zou je kunnen proberen de feiten onder ogen te zien en niet steeds de degenen die wijzen op die feiten de schuld geven van alles wat er mis is met de islam.
RTFM
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Ariel schreef:Muslima... heb jij enig idee hoeveel moslims er zijn. Echte moslims bedoel ik dan.
Ik heb nooit gezegd dat ze geen moslims zijn omdat ze niet praktiseren, wie ben ik om daarover te oordelen? Ik zei gewoon dat je moet kijken naar de islam zelf en de koran. Want iedere moslim begaat nu eenmaal zonden, GEEN ENKELE moslim is representatief voor de islam omdat we willens nillens zonden begaan. Als jij blijft zeggen dat de islam en de koran slecht zijn, dan doe je dat maar, maar ik heb je met handen en voeten proberen duidelijk maken dat het de mensen zijn die niet perfect zijn.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Muslima schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ze geen moslims zijn omdat ze niet praktiseren, wie ben ik om daarover te oordelen? Ik zei gewoon dat je moet kijken naar de islam zelf en de koran. Want iedere moslim begaat nu eenmaal zonden, GEEN ENKELE moslim is representatief voor de islam omdat we willens nillens zonden begaan. Als jij blijft zeggen dat de islam en de koran slecht zijn, dan doe je dat maar, maar ik heb je met handen en voeten proberen duidelijk maken dat het de mensen zijn die niet perfect zijn.
...en wij proberen jou - NIET met handen en voeten - maar met DE koran - te vertellen dat diezelfde koran NIET perfect is!

Wij doen niks anders dan kijken naar 'islam' en 'koran', NIET naar wat individuele moslims doen of zeggen (zoals jij bvb) ... (als je al van individuen kan spreken)
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

naar boven schreef:
Muslima schreef:Wel ja stel dat die miljonairs elk een paar miljoen per jaar verdienen en daarvan 2,5% VERPLICHT geven aan armen, ze kunnen altijd meer geven als ze willen. Dat bij alle miljonairs die er zijn + nog alle andere inkomens. Dat zou geen positief effect hebben zeg je?
Dat zeg ik niet. Ik wijs er op dat je getal van 1,9 triljoen euro niet klopt, want dat is vermogen. Het verplicht geven aan de armen loopt in Europa via de belasting. De islam kost iedereen behalve de islamieten alleen maar geld. Het wezen van de islam is het beste te begrijpen als je het als een gigantische criminele organisatie ziet. De islam is groot geworden middels roof, verovering, plundering, bedreiging, afpersing en parasitisme en daar is tot op de dag van vandaag niets aan veranderd.

Een kosten-baten analyse van de islam levert een schrikbarende uitkomst op: de hele mensheid lijdt onder de islam. Beter gezegd: de hele niet-islamitische wereld laat zich door de islam misbruiken en draagt daarbij medeverantwoordelijkheid voor het lijden van iedereen - ook de moslims - onder de islam.
En altijd blijven proberen scheef praten wat juist is omdat het de islam betreft he.. T'is normaal dat je eerst geeft aan de mensen die het het meeste nodig hebben. Mensen die verhongeren in Afrika (die in vele gevallen ook geen moslims zijn) heeft prioriteit aan zakaat geven aan Europese armen die niet hoeven te sterven van de honger.
Dat het scheef is is niet mijn fout.
Tariq Ramadan stelt dat de zakaat besteed moet worden aan islamitische doelen, niet aan arme mensen in Afrika. Voor het helpen van de hongerigen in Afrika mogen de Westerlingen opdraaien. Rijke mohammedanen geven niet aan arme niet-moslims, ze besteden hun geld aan uitbreiding van de islamitische invloedssfeer: aan het bouwen van dwangburchten (moskeeën) in de Westerse landen en aan het verspreiden van de islam.

Misschien zou je kunnen proberen de feiten onder ogen te zien en niet steeds de degenen die wijzen op die feiten de schuld geven van alles wat er mis is met de islam.
:roll: is goed , jij hebt gelijk. Zakaat geven is geen goede daad. Whatever. Ik ga niet blijven discussieren, ik had het wel kunnen voorspellen dat ik, ookal als ik daadwerkelijk de goeie dingen van de islam zou opsommen dat er een paar zouden zijn die iets goeds willen afbreken. Tariq roept inderdaad op om te geven aan islamitische doelen OMDAT HET WESTEN AL EEN SOCIALE VOORZIENING HEEFT. Afrika heeft dit NIET dus waarom zou zakaat in godsnaam niet naar daar mogen gaan? Man man man. Alles wat de islam goed doet is ook al slecht blijkbaar.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

SDX schreef:
Muslima schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ze geen moslims zijn omdat ze niet praktiseren, wie ben ik om daarover te oordelen? Ik zei gewoon dat je moet kijken naar de islam zelf en de koran. Want iedere moslim begaat nu eenmaal zonden, GEEN ENKELE moslim is representatief voor de islam omdat we willens nillens zonden begaan. Als jij blijft zeggen dat de islam en de koran slecht zijn, dan doe je dat maar, maar ik heb je met handen en voeten proberen duidelijk maken dat het de mensen zijn die niet perfect zijn.
...en wij proberen jou - NIET met handen en voeten - maar met DE koran - te vertellen dat diezelfde koran NIET perfect is!

Wij doen niks anders dan kijken naar 'islam' en 'koran', NIET naar wat individuele moslims doen of zeggen (zoals jij bvb) ... (als je al van individuen kan spreken)
Waarom krijg ik dan altijd commentaar dat als ik zeg alcohol is verboden, overspel is verboden, drugs is verboden,zelfmoord is verboden, terrorisme is verboden.. commentaren van: maar sommige moslims doen het zo of zo? :roll:
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Muslima schreef:
:roll: is goed , jij hebt gelijk. Zakaat geven is geen goede daad. Whatever. Ik ga niet blijven discussieren, ik had het wel kunnen voorspellen dat ik, ookal als ik daadwerkelijk de goeie dingen van de islam zou opsommen dat er een paar zouden zijn die iets goeds willen afbreken. Tariq roept inderdaad op om te geven aan islamitische doelen OMDAT HET WESTEN AL EEN SOCIALE VOORZIENING HEEFT. Afrika heeft dit NIET dus waarom zou zakaat in godsnaam niet naar daar mogen gaan? Man man man. Alles wat de islam goed doet is ook al slecht blijkbaar.
Zakaat geven is zeer zeker een goede daad, maar zakaat wordt enkel gegeven aan moslims onderling, geen enkele niet-moslim zal ooit van die zakaat benefiet hebben, snap je dat dan niet?
De vraag was; WAT heeft islam aan goede dingen aan 'de mensheid' gebracht?

Jij begint met zakaat; enkel van moslims AAN moslims, NIET de hele mensheid.
dan begin je over kweenie hoeveel 'VERBODEN' - is dat wat GOEDS voor de mensheid? - een hele rits 'ver- en geboden!
En dan begin je over buitenechtelijke kinderen, aids etc etc... :roll:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Muslima schreef: :roll: is goed , jij hebt gelijk. Zakaat geven is geen goede daad. Whatever. Ik ga niet blijven discussieren, ik had het wel kunnen voorspellen dat ik, ookal als ik daadwerkelijk de goeie dingen van de islam zou opsommen dat er een paar zouden zijn die iets goeds willen afbreken. Tariq roept inderdaad op om te geven aan islamitische doelen OMDAT HET WESTEN AL EEN SOCIALE VOORZIENING HEEFT.
En wie betalen die sociale voorziening? De niet-moslims dragen daar bovengemiddeld aan bij. De bijdrage van moslims is beneden dat gemiddelde terwijl ze er bovengemiddeld van profiteren. Zoals altijd stroomt er dus weer geld richting islam.

Nu moet ik zeggen dat ik dit de islam niet kwalijk neem. De islam is daar immers voor uitgevonden. De schuld ligt bij onze overheden.
Afrika heeft dit NIET dus waarom zou zakaat in godsnaam niet naar daar mogen gaan? Man man man. Alles wat de islam goed doet is ook al slecht blijkbaar.
Ik zeg niet dat de zakaat niet naar arme mensen in Afrika mag gaan. Integendeel, ik zou het toejuichen. Ik constateer dat het niet gebeurt. Dat geld wordt besteed aan allerlei zaken die het islamgif verder in Europa injecteren.
RTFM
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Muslima schreef:
Waarom krijg ik dan altijd commentaar dat als ik zeg alcohol is verboden, overspel is verboden, drugs is verboden,zelfmoord is verboden, terrorisme is verboden.. commentaren van: maar sommige moslims doen het zo of zo? :roll:
Nee, over; alcohol is verboden, overspel is verboden en drugs is verboden krijg je geen commentaar ... behalve dan dat dat hier bij ons NIET verboden is (op drugs na dan), en wij willen dat graag zo houden, wij houden niet zo van al die ver- en geboden, snappie?

Wat betreft zelfmoord, oke, dat is in islam niet toegestaan, in meerdere religies trouwens, maar er is wel degelijk een uitzondering, jezelf opblazen en zoveel mogelijk kafir meenemen in de dood wordt NIET beschouwd als zelfmoord, jij als moslim zou dat moeten weten, dat is; jezelf offeren voor je geloof, dat is de marteldood sterven en dan wachten er 72 maagden, rivieren van melk en wijn in het paradijs op de martelaar, kortom álles wat god op aard verbiedt mag dan ineens wel, is dat niet een beetje derover?

Wat betreft terrorisme; dat wordt - let goed op - IN NAAM VAN JOUW ALLAH GEDAAN (ALLAHU ACKBAR brullend) - dus is er blijkbaar plaats in de koran om die daden te vergoelijken, wordt er blijkbaar inspiratie uit de koran gehaald voor die daden, lees je de koran, kom je al snel passages tegen waar die daden vergoelijkt worden, want Mohammed lééfde van misdaad, roof, terreur etc.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Manon »

Tariq roept inderdaad op om te geven aan islamitische doelen OMDAT HET WESTEN AL EEN SOCIALE VOORZIENING HEEFT. Afrika heeft dit NIET dus waarom zou zakaat in godsnaam niet naar daar mogen gaan? Man man man. Alles wat de islam goed doet is ook al slecht blijkbaar
Het is moslim niet VERBODEN om aan niet-moslims te geven, maar dit telt niet mee voor hun jaarlijkse verplichte zakaat. Daarom ook dat moslims de grote afwezigen waren bij de hulpverlening van de Tsunami, want alhoewel de meeste slachtoffers weldegelijk moslim waren, kon men niet met zekerheid weten of de hulpverlening enkel aan moslims werd gegeven!

Als je zakaat als een goede verwezenlijking van islam wil bestempelen, dan stel ik voor dat de moslims hier in het westen hun eigen systeem gebruiken en geen deel uitmaken van het westerse sociale systeem. Je kan toch moeilijk gaan zeggen dat de westerse mensen het beter wisten dan Allah himself?
1. The fundamental requirement for the fulfillment of Zakaat is Tamleek. That is to give the Zakaat in the possession and ownership of a recipient of Zakaat being a poor and needy Muslim. Zakaat will not be discharged if Tamleek does not take place. If Zakaat monies is used for reconstruction of Tsunami activities without Tamleek to the poor and needy Muslims, then the Zakaat will not be discharged. It is our advise that individuals should be very careful who they appoint to discharge their Zakaat. We recommend appointing such an organization who has Ulama to discharge Zakaat. There is a fear that an organization without Ulama may not discharge the Zakaat according to the Shari’ah.
http://www.askimam.org/fatwa/fatwa.php? ... b82b119e8a" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door waarnemer »

Muslima schreef:
Zoek eens een geleerde op die beweert dat het vers niet meer geldt? Sorry hoor maar ik ben in de moskee altijd die verzen aangeleerd, ik heb nog nooit horen zeggen dat deze verzen geabrogeerd zijn behalve door jullie.
Beste Muskima,

Ik zal op de andere dingen van jouw antwoord nog nader ingaan maar nu alleen op dit gedeelte en het antwoord op bovenstaande vraag.

Hoewel ik me wel afvraag of het enig nut heeft omdat de geleerden die ik op ga voeren door jou wel weer afgewezen zullen worden omdat ze “selefi “ zijn of een of ander etiket opgeplakt krijgen. Maar vooruit, toch nog maar een poging.

Ik wees je al op sheik Baaz en Ibn Kathir
Verder heeft Abdil-kasim Hebat-Allah Ibn Salama Abi Nasr
Een boek geschreven (standaard werk) met de titel

al-Nasikh Wal-Mansoukh

Hij komt tot onder anderen dit lijstje van geabrogeerde verzen
Verse Abrogating Verse Abrogated Issue
2:185 2:184 Fasting
2:234 2:240 Divorced women
2:285 2:284 Revelations
3:85-6; 9:73 2:62; 2:256; 5:69 Tolerance - Ahl al-Kitab
4:11-12 2:180; 2:240 Bequest-Inheritance
5:90 2:219; 4:43 Wine drinking
8:66 8:65 Fighting abilities
9:29 2:109; 60:8-9 People of the Book
9:36 2:217; 45:14 Prohibition of fighting
22:52 53:19-23 Satan and his daughters
24:2 4:15-7 Adultery and fornication
33:50 33:52 Muhammad's wives
58:13 58:12 Money for conferring
64:16 3:102 Fear of God
73:20 73:2-3 Night prayer


De auteur merkte verder op dat van de 114 Surahs (hoofdstukken) van de Koran, zijn er slechts 43 Surahs die niet werden beïnvloed door dit concept.

Dan is er nog het Koran commentaar dat vandaag nog steeds sterk gewaardeerd wordt in de islamitische wereld, Tafsir al-Jalalayn. Dit is een vijftiende-eeuwse werk van de gerenommeerde imams Jalal al-Din Muhammad ibn Ahmad al-Mahalli (1389-1459) en Jalal al-Din 'Abd al-Rahman ibn Abi Bakr Al-Suyuti (1445-1505). Het openbaren, suggereert dit tafsir, "is veiligheid, en [Sura 9] werd geopenbaard als de beveiliging is bewerkt door het zwaard."
Beveiliging door het zwaard betekende het einde van de vele verdragen de moslims had gemaakt met niet-moslims. Een andere nog steeds invloedrijke Koran commentator, Ibn Kathir (1301-1372) citeert een eerdere instantie, Ad-Dahhak bin Muzahim, om vast te stellen dat het vers van het zwaard, Sura 9:5 ( "doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt" ) "vervangt elke overeenkomst van de vrede tussen de profeet en alle afgodendienaar, elk verdrag en elke termijn."
En nog een andere vroege commentator, Ibn Juzayy (overleden 1340) is het erover eens dat een van de functies van dit vers is "intrekking van elk vredesverdrag in de Koran."

Tegenwoordig is er de Chief Justice van Saoedi-Arabië, Sjeik Abdullah bin Muhammad bin Humaid die heeft geleerd dat in de Koran, "ten eerste 'de strijd' is verboden, dan was toegestaan en na dat het werd verplicht.
http://islamworld.net/docs/jihad.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Then Allah (swt) revealed in Sarah Tauba (Bara 'a) (Repentance, IX) the order to discard (all) the obligations (covenants, etc.) and commanded the Muslims to fight against all the Mushrikun as well as against the people of the Scriptures (Jews and Christians) if they do not embrace Islam, till they pay the Jizya (a tax levied on the nonMuslims who do not embrace Islam and are under the protectionofanlslamicgovernment) with willing submission and feel themselves subdued (as it is revealed in the Verse 9:29). So they (Muslims) were not permitted to abandon "the fighting" against them (Pagans, Jews and Christians) and to reconcile with them and to suspend hostilities against them for an unlimited period while they are strong and are able to fight against them (non Muslims).
As it is now obvious, at first "the fighting" was forbidden, then it was permitted and after that it was made obligatory- ( I ) against them who start "the fighting" against you (Muslims)... (2) and against all those who worship others along with Allah... as mentioned in SurahAIBaqaraSl (II), Allmran (III) and Tauba (IX)... and other Sarah (Chapters of the Qur'an). Allah (swt) made "the fighting' (Jihad) obligatory for the Muslims and gave importance to the subjectmatter of Jihad in all the Sarah (Chapters of the Qur'an) which were revealed (at AlMadina) as in Allah's Statement:
Beste Muslima, ik heb niet de illusie dat ik alle islamitische geleerden heb aangegeven die de abrogatie van 2:256 (en nog vele verzen meer) bevestigen, maar je kunt niet-Moslims er niet van beschuldigen geen inzicht te hebben in de leringen van de Islam, maar je zou je wel kunnen afvragen of dat wat jou in de moskee geleerd is wel de waarheid is,

Met vriendelijke groet, waarnemer.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

naar boven schreef:
Muslima schreef: :roll: is goed , jij hebt gelijk. Zakaat geven is geen goede daad. Whatever. Ik ga niet blijven discussieren, ik had het wel kunnen voorspellen dat ik, ookal als ik daadwerkelijk de goeie dingen van de islam zou opsommen dat er een paar zouden zijn die iets goeds willen afbreken. Tariq roept inderdaad op om te geven aan islamitische doelen OMDAT HET WESTEN AL EEN SOCIALE VOORZIENING HEEFT.
En wie betalen die sociale voorziening? De niet-moslims dragen daar bovengemiddeld aan bij. De bijdrage van moslims is beneden dat gemiddelde terwijl ze er bovengemiddeld van profiteren. Zoals altijd stroomt er dus weer geld richting islam.

Nu moet ik zeggen dat ik dit de islam niet kwalijk neem. De islam is daar immers voor uitgevonden. De schuld ligt bij onze overheden.
Afrika heeft dit NIET dus waarom zou zakaat in godsnaam niet naar daar mogen gaan? Man man man. Alles wat de islam goed doet is ook al slecht blijkbaar.
Ik zeg niet dat de zakaat niet naar arme mensen in Afrika mag gaan. Integendeel, ik zou het toejuichen. Ik constateer dat het niet gebeurt. Dat geld wordt besteed aan allerlei zaken die het islamgif verder in Europa injecteren.
En jij baseert dat op wat? Bewijs mij eens waaraan moslims hun zakaat geven? Hoe constateer je dat het niet gebeurt? Moslims praten er over het algemeen niet eens over aan wie hun zakaat gaat, hoe ga JIJ het dan zoveel beter weten. En nogmaals wat de moslims ook doen, waarom kijk je niet eens naar de koran, daarin staat nergens dat je zakaat niet naar een ongelovige mag gaan.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

Spoiler! :
waarnemer schreef:
Muslima schreef:
Zoek eens een geleerde op die beweert dat het vers niet meer geldt? Sorry hoor maar ik ben in de moskee altijd die verzen aangeleerd, ik heb nog nooit horen zeggen dat deze verzen geabrogeerd zijn behalve door jullie.
Beste Muskima,

Ik zal op de andere dingen van jouw antwoord nog nader ingaan maar nu alleen op dit gedeelte en het antwoord op bovenstaande vraag.

Hoewel ik me wel afvraag of het enig nut heeft omdat de geleerden die ik op ga voeren door jou wel weer afgewezen zullen worden omdat ze “selefi “ zijn of een of ander etiket opgeplakt krijgen. Maar vooruit, toch nog maar een poging.

Ik wees je al op sheik Baaz en Ibn Kathir
Verder heeft Abdil-kasim Hebat-Allah Ibn Salama Abi Nasr
Een boek geschreven (standaard werk) met de titel

al-Nasikh Wal-Mansoukh

Hij komt tot onder anderen dit lijstje van geabrogeerde verzen
Verse Abrogating Verse Abrogated Issue
2:185 2:184 Fasting
2:234 2:240 Divorced women
2:285 2:284 Revelations
3:85-6; 9:73 2:62; 2:256; 5:69 Tolerance - Ahl al-Kitab
4:11-12 2:180; 2:240 Bequest-Inheritance
5:90 2:219; 4:43 Wine drinking
8:66 8:65 Fighting abilities
9:29 2:109; 60:8-9 People of the Book
9:36 2:217; 45:14 Prohibition of fighting
22:52 53:19-23 Satan and his daughters
24:2 4:15-7 Adultery and fornication
33:50 33:52 Muhammad's wives
58:13 58:12 Money for conferring
64:16 3:102 Fear of God
73:20 73:2-3 Night prayer


De auteur merkte verder op dat van de 114 Surahs (hoofdstukken) van de Koran, zijn er slechts 43 Surahs die niet werden beïnvloed door dit concept.

Dan is er nog het Koran commentaar dat vandaag nog steeds sterk gewaardeerd wordt in de islamitische wereld, Tafsir al-Jalalayn. Dit is een vijftiende-eeuwse werk van de gerenommeerde imams Jalal al-Din Muhammad ibn Ahmad al-Mahalli (1389-1459) en Jalal al-Din 'Abd al-Rahman ibn Abi Bakr Al-Suyuti (1445-1505). Het openbaren, suggereert dit tafsir, "is veiligheid, en [Sura 9] werd geopenbaard als de beveiliging is bewerkt door het zwaard."
Beveiliging door het zwaard betekende het einde van de vele verdragen de moslims had gemaakt met niet-moslims. Een andere nog steeds invloedrijke Koran commentator, Ibn Kathir (1301-1372) citeert een eerdere instantie, Ad-Dahhak bin Muzahim, om vast te stellen dat het vers van het zwaard, Sura 9:5 ( "doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt" ) "vervangt elke overeenkomst van de vrede tussen de profeet en alle afgodendienaar, elk verdrag en elke termijn."
En nog een andere vroege commentator, Ibn Juzayy (overleden 1340) is het erover eens dat een van de functies van dit vers is "intrekking van elk vredesverdrag in de Koran."

Tegenwoordig is er de Chief Justice van Saoedi-Arabië, Sjeik Abdullah bin Muhammad bin Humaid die heeft geleerd dat in de Koran, "ten eerste 'de strijd' is verboden, dan was toegestaan en na dat het werd verplicht.
http://islamworld.net/docs/jihad.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Then Allah (swt) revealed in Sarah Tauba (Bara 'a) (Repentance, IX) the order to discard (all) the obligations (covenants, etc.) and commanded the Muslims to fight against all the Mushrikun as well as against the people of the Scriptures (Jews and Christians) if they do not embrace Islam, till they pay the Jizya (a tax levied on the nonMuslims who do not embrace Islam and are under the protectionofanlslamicgovernment) with willing submission and feel themselves subdued (as it is revealed in the Verse 9:29). So they (Muslims) were not permitted to abandon "the fighting" against them (Pagans, Jews and Christians) and to reconcile with them and to suspend hostilities against them for an unlimited period while they are strong and are able to fight against them (non Muslims).
As it is now obvious, at first "the fighting" was forbidden, then it was permitted and after that it was made obligatory- ( I ) against them who start "the fighting" against you (Muslims)... (2) and against all those who worship others along with Allah... as mentioned in SurahAIBaqaraSl (II), Allmran (III) and Tauba (IX)... and other Sarah (Chapters of the Qur'an). Allah (swt) made "the fighting' (Jihad) obligatory for the Muslims and gave importance to the subjectmatter of Jihad in all the Sarah (Chapters of the Qur'an) which were revealed (at AlMadina) as in Allah's Statement:
Beste Muslima, ik heb niet de illusie dat ik alle islamitische geleerden heb aangegeven die de abrogatie van 2:256 (en nog vele verzen meer) bevestigen, maar je kunt niet-Moslims er niet van beschuldigen geen inzicht te hebben in de leringen van de Islam, maar je zou je wel kunnen afvragen of dat wat jou in de moskee geleerd is wel de waarheid is,

Met vriendelijke groet, waarnemer.
Ach komaan, of wat ik in de moskee leer wel de waarheid leer? Wie zegt dat ik niet NET WEL de waarheid leer? Ik geloof zeker niet in de abrogatie over dit vers. Dit is niet de enige vers die over vrijheid van godsdienst spreekt, tis toch maar normaal dat wij als mens niet in staat zijn mensen te dwingen? "Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29) Enkel Allah heeft de kracht hun harten te openen; Dit zei hij zelf tot de profeet Mohammed saws , "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23) Als zelf onze profeet het recht werd ontnomen mensen te dwingen te bekeren, wie ben ik dan in godsnaam? Of zijn deze verzen ook geabrogeerd? Het beste voorbeeld is zijn oom Abu Taleb, wie door Mohammed saws vele keren is uitgenodigd om de geloofsgetuigenis op te zeggen maar die toch als niet-moslim is gestorven.
Je kan inderdaad zeggen dat 2:256 geabrogeerd is, maar dat is niet aannemelijk. Ik neem het allesins niet aan, ik heb nl de keuze om de opinie te volgen van de geleerde die ik het meest onderbouwd vind.
Muslima
Berichten: 148
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 11:24 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Muslima »

SDX schreef:
Muslima schreef:
Waarom krijg ik dan altijd commentaar dat als ik zeg alcohol is verboden, overspel is verboden, drugs is verboden,zelfmoord is verboden, terrorisme is verboden.. commentaren van: maar sommige moslims doen het zo of zo? :roll:
Nee, over; alcohol is verboden, overspel is verboden en drugs is verboden krijg je geen commentaar ... behalve dan dat dat hier bij ons NIET verboden is (op drugs na dan), en wij willen dat graag zo houden, wij houden niet zo van al die ver- en geboden, snappie?

Wat betreft zelfmoord, oke, dat is in islam niet toegestaan, in meerdere religies trouwens, maar er is wel degelijk een uitzondering, jezelf opblazen en zoveel mogelijk kafir meenemen in de dood wordt NIET beschouwd als zelfmoord, jij als moslim zou dat moeten weten, dat is; jezelf offeren voor je geloof, dat is de marteldood sterven en dan wachten er 72 maagden, rivieren van melk en wijn in het paradijs op de martelaar, kortom álles wat god op aard verbiedt mag dan ineens wel, is dat niet een beetje derover?

Wat betreft terrorisme; dat wordt - let goed op - IN NAAM VAN JOUW ALLAH GEDAAN (ALLAHU ACKBAR brullend) - dus is er blijkbaar plaats in de koran om die daden te vergoelijken, wordt er blijkbaar inspiratie uit de koran gehaald voor die daden, lees je de koran, kom je al snel passages tegen waar die daden vergoelijkt worden, want Mohammed lééfde van misdaad, roof, terreur etc.
Ok bewijs mij eens dat dat jezelf opblazen niet wordt beschouwd als zelfmoord. Over terrorisme kom je een beetje achter, dat onderwerp ben ik al lang gepasseerd. De islam veroordeelt het terrorisme. Zoek eens in mijn berichtengeschiedenis ofzo.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Muslima schreef: Ach komaan, of wat ik in de moskee leer wel de waarheid leer? Wie zegt dat ik niet NET WEL de waarheid leer? Ik geloof zeker niet in de abrogatie over dit vers. Dit is niet de enige vers die over vrijheid van godsdienst spreekt, tis toch maar normaal dat wij als mens niet in staat zijn mensen te dwingen? "Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29) Enkel Allah heeft de kracht hun harten te openen; Dit zei hij zelf tot de profeet Mohammed saws , "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23) Als zelf onze profeet het recht werd ontnomen mensen te dwingen te bekeren, wie ben ik dan in godsnaam? Of zijn deze verzen ook geabrogeerd? Het beste voorbeeld is zijn oom Abu Taleb, wie door Mohammed saws vele keren is uitgenodigd om de geloofsgetuigenis op te zeggen maar die toch als niet-moslim is gestorven.
Je kan inderdaad zeggen dat 2:256 geabrogeerd is, maar dat is niet aannemelijk. Ik neem het allesins niet aan, ik heb nl de keuze om de opinie te volgen van de geleerde die ik het meest onderbouwd vind.
Nou zeg Muslima. Je durft wel. Zijn oom Abu Taleb aanhalen.
Zijn oom die hem liefdevol opgenomen heeft toen zijn grootvader stierf, en die voor hem zorgde als was het zijn zoon, en hem beschermde door dik en dun, zelfs toen hij het niet met hem eens was. .

Toen zijn oom Abu Taleb stierf had Mohammed maar een handje vol aanhangers. Hij was dus niet sterk. Had geen leger waar hij mee kon dreigen, en uit die tijd stamt dus het vers, “'U heeft uw godsdienst en ik de mijne.“. Islam is bedreven in abrogatie, een theologische techniek die toelaat om bepaalde Koranverzen ongeldig te verklaren. En dat lot was ook de aardige regel 109:6 beschoren, die jij graag aanhaalt om aan te tonen hoe tolerant de islam wel is: 'U heeft uw godsdienst en ik de mijne.'

Maar om op Mohammed en zijn oom terug te komen. Mohammed had zelfs de schofterigheid om op het sterfbed van zijn oom nog aan hem te vragen of hij zich wilde bekeren. Zijn oom weigerde, en Mohammed liep mokkend de sterfkamer uit, en is zelfs niet op zijn begrafenis geweest.

Hou alsjeblieft op om ons proberen wijs te maken wat een beste pief Mohammed was, en hoe tolerant hij wel niet was.
Wij zijn niet van gisteren, en wij hebben ons redelijk verdiept in het leven van je held Mohammed. Je kan net zo goed tegen ons zeggen dat Hitler een beste vent was, maar dan geloven we je ook niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door naar boven »

Muslima schreef:En jij baseert dat op wat? Bewijs mij eens waaraan moslims hun zakaat geven? Hoe constateer je dat het niet gebeurt? Moslims praten er over het algemeen niet eens over aan wie hun zakaat gaat, hoe ga JIJ het dan zoveel beter weten.
De bewijslast ligt bij jou. Zie de posting van Circe hierboven:
1. The fundamental requirement for the fulfillment of Zakaat is Tamleek. That is to give the Zakaat in the possession and ownership of a recipient of Zakaat being a poor and needy Muslim. Zakaat will not be discharged if Tamleek does not take place. If Zakaat monies is used for reconstruction of Tsunami activities without Tamleek to the poor and needy Muslims, then the Zakaat will not be discharged. It is our advise that individuals should be very careful who they appoint to discharge their Zakaat. We recommend appointing such an organization who has Ulama to discharge Zakaat. There is a fear that an organization without Ulama may not discharge the Zakaat according to the Shari’ah.
Als de voormalige 'bruggenbouwer' Tariq Ramadan (ook) aangeeft hoe de zakaatgelden besteed moeten worden mag ik aannemen dat zijn voorschrift wordt gevolgd. Je schreef zelf:
Tariq roept inderdaad op om te geven aan islamitische doelen OMDAT HET WESTEN AL EEN SOCIALE VOORZIENING HEEFT.
Als het inderdaad zo is dat de moslims niet naar Tariq Ramadan luisteren en toch aan ongelovigen schenken, dien je dat te bewijzen.
Muslima schreef:En nogmaals wat de moslims ook doen, waarom kijk je niet eens naar de koran, daarin staat nergens dat je zakaat niet naar een ongelovige mag gaan.
Er staat alleen maar in dat de zakaat betaald moet worden.
En raad eens wie er ook zakaat moeten betalen? Niet-moslims.
Niet-moslims worden afgeperst om berouw te tonen dat ze overvallen zijn :D , om gebed te houden en om zakaat te betalen.
9: 5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar u hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Vooral dat laatste, ja: genadevol :roll:

De zakaat is dus helemaal geen islamitische deugd, want zowel moslims als niet-moslims moeten zakaat betalen.
Laatst gewijzigd door naar boven op vr mei 08, 2009 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door waarnemer »

waarnemer schreef:
Je negeert hier het opleggen van een schatting (jyzia) en het feit dat alle moslim rechtsscholen bekeerlingen gedood willen hebben.Verder heb ik deze links allemaal bekeken maar er is geen sprake van dat sheik Baaz op zijn uitspraken betreffende het met geweld bekeren van z.g. ongelovigen terug neemt. Met pech bedoelde ik dat als ik volgelingen van de sheik tegenkom zij mij met geweld willen bekeren. De sheik veroordeelt wel het geweld van Osama maar niet zijn eigen ‘geweld’.
Jouw verwijzingen suggereren dat het niet zo erg is als je de volgelingen van de sheik tegenkomt, nou het blijft even erg. In het land van deze groot moefti werd ook een verkrachte vrouw tot 100 stokslagen veroordeeld en toen ze protesteerde werd het verhoogd naar 150. Wat schreven sommige Moslims? Had ze maar niet zonder mahraam moeten zijn.
Muslima schreef:
Shaych ibn Baaz rahiemehoellaah zegt in ‘de betekenis van het terrorisme en extremisme: “Extremisme is het maken van concessies waarvoor er geen basis of waarheid is. Terrorisme is daarentegen het overschreiden (van de rechten) van mensen door hen onrechtmatig aan te vallen, of hen zonder bewijs (om deze daden te rechtvaardigen) te vermoorden, sterker nog; (deze daden zijn begaan) uit onwetendheid en een gebrek aan inzicht; zij zijn de terroristen die mensen onrechtmatig doden, zonder enig bewijs vanuit de Sharie’ah (Islaamitische wetgeving).”
Beste Moslima,

Ik pak maar weer een volgend stukje antwoord.
Zoals je onmiddellijk kunt inzien negeer je opnieuw.
a) Het opleggen van een schatting
b) Dat alle islamitische rechtsscholen de doodstraf stellen op verlaten van de Islam.
Op a) heb je al eerder geantwoord, daar ben je vóór. Denk je dat niet Moslims dat vreedzaam vinden? Nou zit het volgens Baaz nog een beetje anders. Het betalen van schatting is een voorrecht. Ongelovigen moeten gedood worden. Wat denk je zullen ongelovigen dat vreedzaam vinden?

Het verschil tussen Osama en de sheik is dat de sheik geweld wil gebruiken tegen ongelovigen (om ze te bekeren)en Osama wil het geweld gebruiken om te vernietigen..Daarom slaat jouw weerwoord nergens op als het gaat om de interpretatie van hoofdstuk 9 van de Koran.

Over die 150 stokslagen zal ik maar zwijgen, daar maak jij je ook niet druk om immers?
Muslima schreef:Wat zijn eigen geweld? De selefie die uitgaan van JOUW interpretatie zeggen zelf dat het hedendaags niet meer mogelijk is de islam met het zwaard te verspreiden.

Shaych Mohammed ibn Saalih al-‘Othaymien -rahiemehoellaah- zegt in zijn verzameling van Fatawa (18/388): "Voorwaar in onze hedendaagse tijd is het onmogelijk geworden om de Djihaad op de weg van Allaah met het zwaard e.d. uit te voeren, omdat de moslims economisch en ethisch te zwak zijn! En omdat zij niet de feitelijke oorzaken voor het verkrijgen van overwinning in acht hebben genomen. En tevens omdat zij landelijke verdragen en overeenkomsten (met niet-moslim landen) zijn aangegaan. Hierdoor blijft er dus niets anders over behalve de Djihaad door middel van 'uitnodiging naar Allaah' gebaseerd op kennis!”
Beste Muslima, je zet echt een roze bril op als je de bovenstaande uitspraken citeert. Uit mijn accentuering blijkt zonder meer dat het een tactiek is en geen principiële ommekeer. Verdragen kunnen gemakkelijk worden opgezegd (heeft Mohammed ook gedaan) en als ze (de Moslims) in de toekomende tijd sterk genoeg zijn geworden dan "gehts los", wordt vervolgd,

met vriendelijke groet, waarnemer.
Plaats reactie