Iran wil actie moslimlanden tegen Submission 2

Plaats reactie
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Iran wil actie moslimlanden tegen Submission 2

Bericht door Sjeng »

Iran wil actie moslimlanden tegen Submission 2

Bron: Dagblad Trouw

(Novum) - Iran protesteert tegen de film Submission 2 van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Het land is het oneens met de manier waarop deze film de islam portretteert, meldt het Iraanse staatspersbureau Irna. De film, die nog in productie is, stelt de positie van homo's binnen de islam aan de orde. Alle medewerkers aan de film blijven anoniem.
De voorzitter van het Iraanse parlement heeft op een bijeenkomst in Istanbul van parlementsvoorzitters van de landen van de Organisatie van de Islamitische Conferentie -de overkoepelende organisatie van moslimlanden- in een brief opgeroepen te reageren op Submission 2. De film heeft volgens hem een anti-islamitisch thema. Hij spreekt van een nieuwe belediging, na de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in westerse kranten.

Minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot (CDA) heeft eerder gezegd dat de Nederlandse regering geen bezwaren heeft tegen een vervolg op Submission. Nederland stelt zich op het standpunt dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is. De consequenties van een productie als Submission zal Nederland wel moeten aanvaarden, zei Bot in februari, nadat de cartoonkwestie voor opschudding had gezorgd in de islamitische wereld.

Eerder maakte Hirsi Ali met regisseur Theo van Gogh de film Submission, die gaat over de positie van vrouwen binnen de islam. De cineast werd vervolgens vermoord door moslimfundamentalist Mohammed Bouyeri, die daarvoor een levenslange celstraf kreeg opgelegd.

Link naar artikel: http://www.trouw.nl/novumnieuws/laatste ... bmission+2
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Zo geef je de zwarte zombi alleen maar bekendheid. Maar wat mensen niet weten: bekendheid is wreed. Hirsi Ali leeft in langdurende angst en nachtmerries. Ze ontwaakt zich alsof de duivel haar heeft bezeten. Zou me niet verbazen als de regering Hirsi Ali blijft verdedigen dat ze economisch worden gestraft. Laat Balkenende maar telkens in de Moslimwereld alles wat Hirsi Ali doet en zegt maar lekker goed praten. Laatste tijd is hij alleen maar in de Moslimwereld te vinden. Gedwongen of zoekt hij echt toenadering?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Maroc_21 schreef:Zo geef je de zwarte zombi alleen maar bekendheid. Maar wat mensen niet weten: bekendheid is wreed. Hirsi Ali leeft in langdurende angst en nachtmerries. Ze ontwaakt zich alsof de duivel haar heeft bezeten. Zou me niet verbazen als de regering Hirsi Ali blijft verdedigen dat ze economisch worden gestraft. Laat Balkenende maar telkens in de Moslimwereld alles wat Hirsi Ali doet en zegt maar lekker goed praten. Laatste tijd is hij alleen maar in de Moslimwereld te vinden. Gedwongen of zoekt hij echt toenadering?

Zo zie je maar weer hoe kleinzielig de islam in elkaar steekt.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

fucmoh schreef: Zo zie je maar weer hoe kleinzielig de islam in elkaar steekt.
Je komt heel erg zielig over... te weinig vriendjes om mee te voetballen! De straat wordt wel gedomineerd door Moslims. Als je zo negatief over de Islam opstelt maak je nooit vriendjes en zul je de rest van je leven in eenzaamheid en vergetenheid moeten door maken.... Verder neem ik je niet serieus en lees je bijdragen niet eens! Dus spaar jezelf de moete en ga liever fietsen... daar heb je geen vriendjes voor nodig :)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Maroc_21 schreef:
fucmoh schreef: Zo zie je maar weer hoe kleinzielig de islam in elkaar steekt.
Je komt heel erg zielig over... te weinig vriendjes om mee te voetballen! De straat wordt wel gedomineerd door Moslims. Als je zo negatief over de Islam opstelt maak je nooit vriendjes en zul je de rest van je leven in eenzaamheid en vergetenheid moeten door maken.... Verder neem ik je niet serieus en lees je bijdragen niet eens! Dus spaar jezelf de moete en ga liever fietsen... daar heb je geen vriendjes voor nodig :)
Dus dat hangtuig noem jij moslims??
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

De straat wordt wel gedomineerd door Moslims
Echt iets om trots op te zijn.
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef:
De straat wordt wel gedomineerd door Moslims
Echt iets om trots op te zijn.
De huidige moderne opvoedkundigen adviezeren ouders om hun kinderen is buiten te laten spelen. Veel beter dan thuis zitten gamen en voor de tv hangen.... Vrienden maak je op straat en niet op tv. De opgesloten Nederlanders (97% van de bevolking) weten alle namen van alle acteurs maar namen van hun buren weten ze niet..

Ga toch buiten spelen en maak vrienden. Als je thuis zit dag en nacht voor de tv of internet hangen... sterf je voor de tv hangend en niemand die wat van merkt, omdat eenvoudigweg niemand je kent. Recentelijk is een vrouw (ik meen Londen) drie jaar geleden overleden voor de tv hangend...

Dat is een ontwikkeling waar je absoluut niet trots op mag zijn...

Mijn motto is daarom Liever slordig gelukkig, dan perfect gestrest :)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

.... Vrienden maak je op straat en niet op tv. De opgesloten Nederlanders (97% van de bevolking) weten alle namen van alle acteurs maar namen van hun buren weten ze niet..
Ben ik met je eens.
Heb zelf ook altijd buiten gespeeld, en dat is veel beter voor je sociale ontwikkeling en gezonder (beweging, frisse lucht).
Denk trouwens niet dat 97% van de jeugdige "oorspronkelijke Nederlanders" binnen zit.
Het is wel zo dat veel allochtonen uit een cultuur komen waarin het gewoon is op straat te leven, maar eenmaal in Nederland passen de meesten zich aan de Nederlandse mores aan, meestal noodgedwongen door het gematigde klimaat dat hier heerst.

Trouwens, op straat spelen en onschuldig kattekwaad uithalen is iets anders dan de buurt te terroriseren (ik neem aan dat fucmoh deze problematiek bedoelde aan te halen).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Punt is Maroc..... je kunt niet meer naar buiten door al dat marokkaanse gespuis dat op straat hangt en rottigheid uithaalt omdat ze thuis niet binnen mogen.

Mijn zoon zit inderdaad thuis..... met zijn vrienden.... het lijkt hier vaak een jeugdsoos.... en.... geen gehang op straat waar anderen de dupe van zijn.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Persian_revenge
Berichten: 782
Lid geworden op: za dec 03, 2005 4:32 pm
Locatie: Londonistan

Bericht door Persian_revenge »

Ik zie niet waar die Mullahs het recht halen om Nl. te dicteren watvoor films men mag of niet mag produceren? Ik weet wel dat ik furieus zou reageren als westerlingen ons komen dicteren over mijn land. Dit is ook zich inmengen in binnenlandse zaken van een ander land.

Ik zou zeggen: laat Submission2 maar komen.
ABTT
Berichten: 47
Lid geworden op: za apr 22, 2006 2:36 am

Bericht door ABTT »

Zo furieus dat je (ook) met een wapen onschuldige mensen gaat neerschieten?
- Versta je dit?
- only muslims
-> Hm? <-
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

ABTT schreef:Zo furieus dat je (ook) met een wapen onschuldige mensen gaat neerschieten?
Zoals?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie