Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door naar boven »

Deelnemers praatgroep hallucinatici vinden steun bij elkaar:
Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

'Moslims hebben ervoor gezorgd dat God terugkeert in het leven in Europeanen.' Kardinaal Jean-Louis Tauran heeft de islamitische Europeanen daarvoor bedankt.

De vooraanstaande kardinaal bedankte de moslims in een door het Vaticaan gepubliceerde redevoering.

Volgens Tauran zijn het de moslims die als belangrijkste minderheid in Europa meer ruimte hebben gevraagd voor God in de samenleving.

Praten
Hij leidt de afdeling interreligieuze zaken van de Rooms-Katholieke Kerk en een toespraak in Napels waarin hij beklemtoonde dat er nu meer over godsdienst wordt geschreven en gepraat dan sinds lange tijd het geval was in Europa.

Dialoog
De religies in Europa hebben geen andere optie dan in dialoog te gaan, meende Tauran. 'Alle religies zijn gedoemd tot dialoog.'

Deelnemers hoeven hun geloof niet op te geven in een dialoog maar moeten open staan om meer te leren over de positieve aspecten uit het geloof van de ander.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

En zij zijn niet de enige gekken die de heerlijkheid van islam verkondigen. In Engeland heeft een labour minister ook zijn dank uitgebracht.
Minister bedankt moslims omdat ze ´het geloof terugbrengen naar Engeland´

Engeland, november 2008

Labour Minister van Handel Stephen Timms prees voor de microfoon van de islamitische omroep de Engelse moslims omdat ze het geloof weer naar Engeland hebben teruggebracht: ’delen van ons land zijn zo diep seculier, zo heftig gekant tegen de erkenning van god, dat ik mijn diepe waardering en dank wil uitspreken aan de moslims van Engeland omdat ze trouw blijven aan hun geloof. Ze hebben het geloof in het centrum van onze nationale leven en debat geplaatst. Geloof is de bron van waarden als eerlijkheid, betrokkenheid bij de familie, vrijgevigheid en vredelievendheid. We hebben deze waarden, die de islamitische gemeenschapzo rijkelijk laat zien, hard nodig. Dit zijn de waarden die we in de politiek niet kunnen missen’.
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2290
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Als naar mezelf kijk: ik ga binnenkort een groot snoer met kerstlampjes voor buiten kopen. Die komt aan de gevel te hangen.
Ik heb nog nooit aan uiterlijk Kerstvertoon gedaan, maar nu wel.
Zouden ze dat bedoelen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik heb nog nooit aan uiterlijk Kerstvertoon gedaan, maar nu wel.
Ik ook niet. Loop nu met dezelfde gedachte rond.
Een lichtsnoer voor tussen de venster en het gordijn en/of een ACL (Air Craft Landing Light) in de tuin.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Minister bedankt moslims omdat ze ´het geloof terugbrengen naar Engeland´

...’delen van ons land zijn zo diep seculier, zo heftig gekant tegen de erkenning van god, dat ik mijn diepe waardering en dank wil uitspreken aan de moslims van Engeland omdat ze trouw blijven aan hun geloof.
:D Die man klinkt als een verongelijkte complottheoreticus.

En wie gaat hij hierna bedanken? Gedetineerden omdat ze zo honkvast zijn?
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Verdomd goed idee: de kerstgedachte. Alleen helaas jammer, bij mij in de buurt woont niet één islamitische familie. Ik mag tenminste aannemen dat de arts uit Afghanistan die ik ken bij mij in de buurt, allang, vanzelfsprekend moslim af is. Tenminste, zoals ik hem inschatte toen ik nog een Jehovah’s Getuige was. Een leuke goser. Ik moet hem maar weer eens gaan opzoeken of bellen. Ik ga eens kijken of ze in de feestwinkel iets hebben van kerst dat ik op mijn hoofd kan zetten. Ik kom namelijk nog weleens in buurten waar veel moslim zwakzinnigen wonen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Wordt het niet eens tijd dat die arrogante klote God zelf eens zijn bek open trekt. Het enige wat hij blijkbaar kan is ziektes, natuurrampen en uitroeings oorlogen initiëren. Ik heb god niet bedacht. Daar zijn ze eerder mee begonnen dan Mozes. Maar onze op dat punt tekort schietende beschaving begint pas interesse in een God te krijgen vanaf de rebellerende Jezus tegen de gevestigde joodse instituties. Een revolte tegen God? Daar lijkt het op.

Alleen het feit al dat een organisatie van pedofielen en onaneerders met aan het hoofd een eersteklas vermomde flapdrol in de meest heidense outfit die een afvallige maar bedenken kan, moslims gaat bedanken voor de terugkeer van God - die dus terug van weg geweest is - zegt meer dan genoeg over de tragische stilstaande werking van wat er tussen de oren van die vaticaanbeul en grootse smeerlap, plaatsvindt: volksverlakkerij en opgeklopte godsdienstwaanzin!

"De waarheid heeft van nature een komisch effect, mits ze niet kwetsend is." - Uit: Lof der zotheid van Erasmus (1511)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Moslim pleit in blad Vaticaan voor dialoog islam en christendom

jarige geschiedenis van l’Osservatore Romano heeft een islamitische wetenschapper een artikel voor de voorpagina van dit Vaticaanse dagblad geschreven. Zijn mening kwam opvallend overeen met die van paus Benedictus XVI.

„De dialoog tussen christendom en islam moet niet op theologisch, maar op filosofisch vlak worden aangegaan”, schrijft Khaled Fouad Allam in de zondaguitgave van l’Osservatore Romano, het Vaticaanse dagblad dat sinds 1861 wordt uitgegeven.

De in Algerije geboren moslimkenner geeft op meerdere Italiaanse universiteiten les in vakken die raakvlak hebben met de islam.

„Tientallen jaren lang hebben moslims en christenen op verschillende niveaus banden met elkaar. Juist vanwege de algehele crisis en het geweld tussen christenen en moslims moet de dialoog tussen christendom en islam in zijn filosofische dimensie worden gezien.”

De 53-jarige filosoof probeert in zijn artikel het leven in de geschiedenis en de wens voor de eeuwigheid aan elkaar te koppelen. „Hoe kunnen we ons leven in de geschiedenis complementair maken aan onze wens voor de eeuwigheid?”

Allam meent dat de uitbarsting van geweld en intolerantie zijn wortels heeft in de „scheiding tussen geschiedenis en eeuwigheid.” Volgens de Algerijnse Italiaan brengt het Westen alles terug tot geschiedenis, terwijl de radicale islam bezit neemt van de eeuwigheid en „probeert de tragische orde van tirannie op te leggen.”

Allam vindt dat de scheiding tussen geschiedenis en eeuwigheid wordt vertaald in vergeetachtigheid. „Vergeten van de eeuwigheid, de continuïteit en onze voorbijgaande natuur. Het is deze vergeetachtigheid die oorlogen en revoluties heeft doen ontstaan. Die vergeetachtigheid heeft ook invloed op grote vraagstukken als de beschikking van de mens, genetische manipulatie en bio-ethica.”

Volgens Allam moet de islam zich bevrijden van het monopolie van de neofundamentalistische theologie en moet Europa terugkeren naar zijn wortels en zich openen naar andere continenten.

Het artikel van Fouad Allam sluit nauw aan op de inzichten van paus Benedictus XVI. Ook die vindt dat de islam zich van zijn extremistische, niet-hervormende tak moet ontdoen en ook de paus meent dat de redding van Europa ligt in de terugkeer naar zijn wortels.

De 81-jarige paus heeft dat tijdens zijn pontificaat herhaaldelijk gezegd. „Een interreligieuze dialoog in stricte zin is niet mogelijk, het is veel dringender om een interculturele dialoog aan te gaan die de gevolgen van de onderliggende religieuze beslissingen onderzoekt,” schreef Benedictus XVI recentelijk in een voorwoord van een boek van de Italiaanse politicus-filosoof Marcella Pera.
BRON!!!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Moslim pleit in blad Vaticaan voor dialoog islam en christendom
...
Volgens Allam moet de islam zich bevrijden van het monopolie van de neofundamentalistische theologie en moet Europa terugkeren naar zijn wortels en zich openen naar andere continenten.

Het artikel van Fouad Allam sluit nauw aan op de inzichten van paus Benedictus XVI. Ook die vindt dat de islam zich van zijn extremistische, niet-hervormende tak moet ontdoen en ook de paus meent dat de redding van Europa ligt in de terugkeer naar zijn wortels.

De 81-jarige paus heeft dat tijdens zijn pontificaat herhaaldelijk gezegd. „Een interreligieuze dialoog in stricte zin is niet mogelijk, het is veel dringender om een interculturele dialoog aan te gaan die de gevolgen van de onderliggende religieuze beslissingen onderzoekt,” schreef Benedictus XVI recentelijk in een voorwoord van een boek van de Italiaanse politicus-filosoof Marcella Pera.
Als die heren het zo ontzettend met elkaar eens zijn, dan vraag ik me af waarom er een dialoog nodig is.

Als ik het goed begrijp willen de islamitische wetenschapper (sic) en de paus allebei dat de christenen vromer worden en dat de moslims minder vroom worden.

Hoe die processen elkaar kunnen beïnvloeden of afhankelijk van elkaar kunnen zijn, ontgaat me..
RTFM
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als ik het goed begrijp willen de islamitische wetenschapper (sic) en de paus allebei dat de christenen vromer worden en dat de moslims minder vroom worden.
Het ligt juist iets anders. De paus wil: dat Mohammedanen zich tot het Christendom bekeren.
Bloeit de kerk opnieuw en worden Christenen door maatschappelijke druk automatisch vromer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Eric de Blois
Berichten: 76
Lid geworden op: di nov 18, 2008 6:26 pm
Locatie: Chili

Bericht door Eric de Blois »

Het vaticaan doet het slecht en draait minder omzet, reden om toenadering te zoeken met een sucsesvolle onderneming: de islam. Men is nog niet toe aan een fusie, maar het vaticaan wil wel graag de banden met de concurent aanhalen. Toch blijft het een bedenkelijk gebaar om moslim's te bedanken voor de terugkeer van god. Was hij weg dan? Rome als schoothondje van de profeet. Mischien moet men er in rome aan wennen dat ontwikkelde mensen niet meer zo gevoelig zijn voor de sprookjes en regels van een god die totale minachting koestert voor mensen. In plaats van leugens te verspreiden over bijvoorbeeld het condoom, aanzetten tot haat tegen homosexuelen, zou rome er goed aan doen te erkennen dat de dagen van god zijn geteld. Eeuwenlang verspreiden van leugens mag uiteindelijk wel leiden tot het failliet van de onderneming. God hebben wij niet meer nodig.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

dubbelpost
Laatst gewijzigd door naar boven op za jun 06, 2009 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

BFA schreef:
Als ik het goed begrijp willen de islamitische wetenschapper (sic) en de paus allebei dat de christenen vromer worden en dat de moslims minder vroom worden.
Het ligt juist iets anders. De paus wil: dat Mohammedanen zich tot het Christendom bekeren.
Het hoort misschien tot zijn vak om dat te wensen. Maar dat kan hij beter niet hardop zeggen, want dan is het meteen afgelopen met de 'dialoog'..
Bloeit de kerk opnieuw

Dat wél.
en worden Christenen door maatschappelijke druk automatisch vromer.
Dat niet. Ik voorzie in dat geval een uitstroom van klantjes. Men splitst zich tegenwoordig nogal gemakkelijk af.
RTFM
De rosse baard
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 26, 2009 11:39 am

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door De rosse baard »

Heeft iemand hier al eens de moeite gedaan om een boek van Ratzinger/Benedictus te lezen? Weten jullie waar de man voor staat, kent iemand zijn ideëen, zijn gedachtegoed? Begrijpen jullie iets van zijn standpunt tov de islamwereld, en weten jullie waarom hij zegt dat interreligieuze dialoog niet zinvol is, maar een interculturele wel?

Ik heb 2 boeken van Benedictus gelezen (ik geef toe, niet tot het einde). De man is een groot intellectueel, en doorgrondt de problemen erg diep. Misschien eens een beetje beter informeren?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door BFA »

Ik volg zijn site.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
De rosse baard
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 26, 2009 11:39 am

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door De rosse baard »

BFA schreef:Ik volg zijn site.
Vanuit welke interesse als ik u mag vragen? (Vriendelijk bedoeld)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door BFA »

Ik ben atheist.
De Regensburg-rede van Benedictus heb ik gelezen als ook een vraag naar atheisten voor een alliantie tegen Islam.
Ben zijn site gaan lezen om te weten welk vlees ik juist in de kuip heb.
Ik vind Benedictus een intellectueel heel sterke en verlichte paus. Ontelbare malen beter dan de vorige (met wie ik een vraag voor alliantie naast me zou neergelegd hebben).

De paus is een man van de vrede. Kan niet openlijk oproepen tot oorlog met Islam. Is beperkt tot dialogeren met. Afwijzen van dialoog zou als een bedekte oorlogsverklaring aanzien worden.
In die dialoog weet hij toch de ene na de andere subtiele belediging voor Islam toe te voegen. (Oproep tot bekeren van Mohammedanen. Kerk in Saudi-Arabie) Dingen die in de geschiedenis van Islam nog niet zijn voorgekomen. Zaadjes zijn die Islam van binnenuit kunnen uithollen.
De paus moet koorddansen, soms heeft hij moeite met zijn evenwicht. Zoals ik al zei, hij is ontelbare malen beter dan zijn voorganger die de Koran ging kussen.

Deze alliantie (indien meerderen die aangaan) zal de macht van de kerk terug vergroten. Bekeerde mohammedanen die naar de mis gaan ook.
In een seculiere staat zou dit later geen probleem mogen geven om terug met elkaar te gaan bekvechten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Vaticaan zou op de brandstapel moeten

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef: Ik vind Benedictus een intellectueel heel sterke en verlichte paus.
Een intellectueel is iemand die zorgvuldig nadenkt en verstandelijk overweegt. In die zin was ook Hitler een intellectueel. Helaas leidt zorgvuldig nadenken en verstandelijk overwegen niet altijd tot de juiste beslissingen. Waar het om gaat is slimmigheid. Wie slim is brengt het verder dan misverstanden oproepen. Hitler was slim. Benedictus is dat niet. Joden zijn slim. Moslims daarentegen weer niet. En wie ook erg slim is, dat is WILDERS!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door Ariel »

:yuk: Deze man is werkelijk de weg kwijt. Ik vraag me af waar de gemeenschappelijke waarden tussen Moslims en Christenen zitten. In het krijgen van veel kinderen en het verbod op condooms? Verder zie ik weinig gemeenschappelijke waarden . Het zal nog een tijd duren ( waarschijnlijk nooit) voordat islam een bijzondere bijdrage kan bieden aan het creëren van een betere wereld. Waarom is Benedictus niet eerlijk.
Paus reikt moslims de hand

BERLIJN - Paus Benedictus XVI heeft op de tweede dag van zijn bezoek aan Duitsland warme woorden gesproken over de islam. Hij riep op tot „dialoog en wederzijdse waardering” tussen de islam en het christendom, en noemde moslims een kenmerkend deel van de Duitse samenleving.

Islam en christendom hebben gemeenschappelijke waarden, benadrukte de paus in een gesprek met leiders van de Duitse moslimgemeenschap. Hij wees onder meer op de rol van het huwelijk en op de waarde van het menselijk leven. „Wij gelovigen hebben een bijzondere bijdrage te bieden aan het creëren van een betere wereld”, zei Benedictus XVI.

De paus sprak ook over de islam bij zijn vorige bezoek aan Duitsland, 5 jaar geleden, maar was toen aanmerkelijk minder positief. Hij citeerde onder meer een middeleeuwse Byzantijnse keizer. Die had volgens de overlevering gezegd: „Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden.”

De uitlatingen deden zeer veel stof opwaaien, met name in islamitische landen als Turkije en Pakistan. De paus zei naderhand de ophef te betreuren, maar maakte geen excuses. Enkele maanden later, tijdens een bezoek aan Turkije, noemde de kerkvorst de islam een warme en vreedzame godsdienst.

De paus heeft later vrijdag een ontmoeting met protestantse leiders. Ook zij verwachten een handreiking, maakten de bestuurders van de Evangelische Kerk in Duitsland duidelijk. De paus en de protestanten spreken elkaar in het klooster van kerkhervormer Maarten Luther (1483-1546) in de stad Erfurt. Donderdag sprak de paus met joodse vertegenwoordigers.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1060 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door Manon »

Ik vraag me af waar de gemeenschappelijke waarden tussen Moslims en Christenen zitten. In het krijgen van veel kinderen en het verbod op condooms?
nou zo moeilijk is het toch niet?

moslims huwen met kinderen van negen, en pastoors ook.... of ongeveer.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door Manon »

De commentaren in Trouw zijn goud waard:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christen ... ndom.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Iblis
"Hij wees onder meer op de rol van het huwelijk en de waarde van het menselijk leven." Mohammed roofde en verkrachtte getrouwde joodse vrouwen na hun echtgenoten en mannelijke familieleden onthoofd te hebben. Het monogame huwelijk hief hij op. Hij introduceerde het polygame huwelijk en plaatste geen beperking op het aantal slavinnen dat een man mag hebben. De gedeelde waarden mogen duidelijk zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door Ariel »

Deze van een zekere Asanovic is ook sterk. Hij zou nog wel eens gelijk kunnen krijgen.
Vroeg of laat zal er een fusie plaatsvinden tussen de islam en christendom. De Chrislam zal zich in Europa ontwikkelen en opgang vinden in de rest van de wereld. Een kwestie van tijd....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door Dhana »

Een fusie?? Als killerbees waarschijnlijk.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vaticaan bedankt moslims voor de terugkeer van God

Bericht door Ozes »

Eng dat vooral veel atheisten blij(-er) zijn met de huidige paus. Is dat omdat hij condooms toestaat?
Ik zie geen liefde voor God in zijn ogen, eerder het tegenovergestelde. Rare man, met zijn priemende zwarte oogjes.

Hij kan beter Christenen informeren dat Islam blasfemie is op zich, aangezien het stelt dat Christus het eens zou zijn met het levensgedrag van Muhammed en ook zelf op de laatste dag aan het moorden slaat.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie