Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door hans van de mortel »

(Van Hans van de Mortel) Wat is de toegevoegde waarde van een levensgevaarlijke psychotische afwijking in de hersencellen van de mens die zich eeuwenlang als een onwetend schaap heeft laten indoctrineren door de waanzin van het geloof in Jezus Christus?
(Van Mosje) Antwoord: Het christendom verbetert op geen enkel punt het oude verbond van JHWH; het is verre van gelijkwaardig daaraan. En het presteert van minder goed tot volkomen verwerpelijk. Het christendom heeft niets aangeboden waarin in het aloude verbond al volmaakt werd voorzien. Volmaakter dan volmaakt bestaat niet.

Bijvoorbeeld: daar waar onze Almacht Jêhoewá ons tegemoeet komt met de uitspraak dat het voldoende is, dat menselijke onvolkomenheden door het spatten van dierlijk bloed worden bedekt, komt het christendom dit ’verbeteren’ door een beter offer voor te stellen, en wel een menselijk offer. Deze religie brengt een almachtige vader in beeld die zijn liefste kind aanbiedt als verbeterd offerdier. Zo lief had hij de wereld?
Absurd en beestachtig wreed voor iemand die best iets beters zou weten te bedenken. Walgelijk en afschuwelijk is de gedachte aan zo een perverse kindermoordende godheid.

Door eeuwenlange hersenspoeling is men gaan geloven dat onmenselijke wreedheid een vorm van goddelijke liefde is.
Dat heb je ervan als je onvoorwaardelijk geloof gaat stellen in wat in een boek geschreven staat. Ook Mosje kan er niet omheen, ondanks de allerbeste vertaling uit het Hebreeuws, dat alle ellende begonnen is in het Oude testament met de poging van Abraham om zijn eigen zoon te offeren aan God. Tja . . . mensenoffers brengen is al vanaf de ’oertijd’ een evolutionaire bezigheid geweest. Dat gebeurt nog steeds. In de dierenwereld en in de mensenwereld. Of vallen de Eerste en Tweede Wereldoorlog hier niet onder? Trouwens, een sprekender voorbeeld van wat nu in islam gebeurt is nauwelijks te geven in deze tijd!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door BFA »

Het christendom verbetert op geen enkel punt het oude verbond van JHWH;
Dit is fout.
Het originele verbond van JHWH geldt enkel de Joden. Eén etniciteit
Christus breidt dit uit tot de hele mensheid. geeft via toetreding tot een nieuwe volk de mensheid de mogelijkheid zijn etniciteit achter te laten.
Etniciteit is de grootste oorzaak van alle onvermijdelijke oorlogen.
Het Christendom geeft de mensheid de mogelijkheid om etnische oorlogen in het geschiedenisboek achter zich te laten.
Etniciteit achterlaten is een moeilijk proces van duizenden jaren.
dat menselijke onvolkomenheden door het spatten van dierlijk bloed worden bedekt, komt het christendom dit ’verbeteren’ door een beter offer voor te stellen, en wel een menselijk offer. Deze religie brengt een almachtige vader in beeld die zijn liefste kind aanbiedt als verbeterd offerdier. Zo lief had hij de wereld?
Weer fout.
JHWH vervangt uit liefde voor het Joodse volk het menselijk offer door een dierenoffer. Schaft het menselijk offer voor eens en altijd af.
Christus kiest zelf voor aan het Kruis te sterven, zodat uit liefde voor al wat leeft ook geen dierenoffer meer nodig is. De keuze van Christus vervangt het offer van een levend wezen door een symbolische van brood en wijn.
Tja . . . mensenoffers brengen is al vanaf de ’oertijd’ een evolutionaire bezigheid geweest. Dat gebeurt nog steeds. In de dierenwereld en in de mensenwereld. Of vallen de Eerste en Tweede Wereldoorlog hier niet onder? Trouwens, een sprekender voorbeeld van wat nu in islam gebeurt is nauwelijks te geven in deze tijd!
Heel groot vb van onbestaande tact om juist na de herdenking van D-Day, de gesneuvelde militairen te gaan vergelijken met een barbaars mensenoffer. Een vergelijking die langs geen kanten opgaat, de helden die voor onze vrijheid gevallen zijn door het slijk trekt.

Laat ons eens vergelijken met Islam.
De martelaar offert zijn eigen bloed aan Allah. Dit kan je als een vorm van mensenoffer zien. Technisch is het dit niet. Er is geen derde bij die het offer voltrekt en de martelaar alle keus ontneemt van wel of niet zijn bloed te vergieten voor Allah.
Een dwaze zelfontploffer is deze martelaar. Geen mensenoffer. Voor hij ontploft heeft deze martelaar reeds vrijwillig afstand gedaan van zijn menselijkheid.
Hoogstens is dit een offer van een gevaarlijk dier.

Onthoofdingen.
Steeds roepen Mohammedanen Allah aan als ze hun onschuldige slachtoffers de keel oversnijden.
Dit Allah roepen maakt dit ook tot geen mensenoffer maar een rituele moord.
Van deze moorden gebeuren verschillende dagelijks. Er zijn geen liturgische voorwaarden in Islam om deze moorden te kunnen aanzien als offer.

D-Day was geen van allen. Een geestestoestand waar in de strijd tegen Islam een groot vb aan genomen mag worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door mercator »

BFA schreef:[D-Day was geen van allen. Een geestestoestand waar in de strijd tegen Islam een groot vb aan genomen mag worden.
DDay was een miltaire operatie door de Amerikanen opgezet om te verhinderen dat Europa een communistisch bestuur zou krijgen en dat zo de Amerikaanse belangen daar geschaad zouden worden. Niets meer en niets minder.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Christendom en islam zijn arrogante godverbeteraars

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef:
(Hans van de Mortel) Het christendom verbetert op geen enkel punt het oude verbond van JHWH;
Dit is fout.
Het originele verbond van JHWH geldt enkel de Joden. Eén etniciteit
Christus breidt dit uit tot de hele mensheid. geeft via toetreding tot een nieuwe volk de mensheid de mogelijkheid zijn etniciteit achter te laten.
Wacht even BFA! Je bent nu als atheïst het christendom aan het verdedigen als een appeltje voor de dorst. Zo gaat dat niet. Dat sticht verwarring onder de kijkers en lezers. Ik begrijp jou wel, want jij ziet het christendom nog altijd als de enige mogelijkheid om islam een halt toe te roepen. Vergeet dat maar! De meest logische optie is de ’recht toe, recht aan’ optie. Religie dient overal in de wereld ontzenuwd te worden. Aan de kaak gesteld, beledigd en belachelijk gemaakt te worden als een kwalijke stoornis van het verstand.

Wanneer ik stel dat het christendom niets toevoegt aan wat de joden al eerder hadden bedacht, dan kan het toch niet zo zijn dat jij hier reclame gaat maken ten faveure van het christendom en ten nadele van het jodendom. In de stijl van:

Dit nieuwe wasmiddel met de naam christendom, dat drastisch is vernieuwd en verbeterd ten opzichte van het vorige wasmiddel jodendom, wast witter dan wit.

Want dat is waar jij iedereen hier op de site probeert van te overtuigen.

Ik houd het simpel. Het jodendom was er het eerst van de drie beschavingsreligies: jodendom, christendom, islam. Alledrie gaan ze uit van de God van Abraham, dus van het jodendom als leidingevende in de lijn van de beschaafde religies die de evolutie getrotseerd hebben. Geen moslim, christen, atheïst, of welke fantast dan ook kan dit ontkennen. Men neme het boek de bijbel ter hand, en . . . dan begrijpt ieder weldenkend mens dat je God niet moet piepelen en in de maling nemen. Sterker nog, niet voor die God gaan denken, en geen beslissingen in naam van die God moet gaan nemen.

Wie aan deze zogenaamde ’goddelijke’ boeken hecht, dient ook vanzelfsprekend en onvoorwaardelijk al deze zachte wazige oncontroleerbare en grotendeels op foppende flauwekul gebaseerde onzin, voor waar aan te nemen. Dat kinderen sprookjes begrijpen als zijnde niet waar gebeurd, zegt meer over het gezonde verstand van deze onschuldige peuters dan over de belachelijke wijsheid van de volwassene die zegt in Jezus Christus en zijn verrichte wonderen, Mohammed of in Mozes te geloven.

Zolang dit soort belachelijke denkbeelden de hand boven het hoofd wordt gehouden - sterker nog - wettelijk wordt beschermd, blijft deze wereld sudderen in een gevaarlijke onduidelijke grijze gisting van voortwoekerend geestelijk verval. Religie houdt de voortgang van beschaving tegen. De christenheid heeft - hoe kan het anders? - gas terug genomen. Wat nog rest zijn de restanten van een achterlijke primitieve eeuwen achteroplopende beschaving van slecht opgeleide mensen die nauwelijks tot tien kunnen tellen. Ik heb het over islam. En juist die zogenaamde ’orde van grote binnen de drie religies’ wil ons de les gaan lezen hoe onze toekomst aan te kleden en in te delen? Ik zou zeggen: vernietigen die hap! En wie zijn daarvan de oorzaak en als schuldigen aan te wijzen? NOU, VERTEL MIJ EENS! Dat zijn toch voornamelijk de huichelachtige lafhartige onderkruipselen met een christelijke achtergrond met over de datum heen verlopen verantwoordelijkheid en dientengevolge overvloedig machtsmisbruik!

Laat een ding duidelijk zijn in het verschil tussen jou en mij. Jij neemt het op voor het christendom als wapen tegen islam. Willen wij de wereld voortstuwen in de vooruitgang van de beschaving dan dienen wij eens en voor altijd af te rekenen met magie en voodoo-gebruiken waaronder nu eenmaal religie valt.

Kortom, het christendom heeft niets van waarde toegevoegd aan het jodendom. Sterker nog, men heeft sterke onverantwoordelijke afbreuk gedaan aan van wat God komt en door God geordonneerd was om niets van zijn geboden en wetten af te halen. Als God dat bevolen had, dan is het toch om te gieren van het lachen dat een jood met de naam Jezus daar tegenin zou gaan. Nergens lezen wij dat Jezus steniging verboden zou hebben of dat moordenaars niet aan het kruis terecht gesteld mochten worden.

Nog heel lang in de menselijke zogenaamde christelijke beschaving werden mensen opgehangen, verbrand, onthoofd of geëxecuteerd. Denk maar even aan NSB-ers en nog lang daarna wat gebeurde in het super beschaafde christelijke land USA.

Je stelt je vromer op dan de paus, BFA. En alleen maar terwille van het christendom contra islam. Waar wij naar toe moeten is een soort revolutie à la communisme die niet aan landsgrenzen, culturen of religies is gebonden. Ontmantel religie vanuit zijn terminale toestand als oorzaak van een stagnerende vooruitgang in de beschaving van de vrije mens.

Bekijken we de god van Abraham onder een kritisch vergrootglas, dan bemerken we dat er niet veel deugt van die God. Ondanks Jezus Christus blijft men hangen aan diezelfde hansworst-god. Hetzelfde geldt voor het nakomertje dat islam heet en ook in dezelfde hansworst-god gelooft. Alledrie deze monotheïstische religies hebben hun referentiekaders afgestemd op de god van Abraham. Dus zijn zij alledrie in commissie verwerpelijk en gedoemd af te sterven als lepra-onderdeel aan de besmette mens.
BFA schreef:
Het Christendom geeft de mensheid de mogelijkheid om etnische oorlogen in het geschiedenisboek achter zich te laten. Etniciteit achterlaten is een moeilijk proces van duizenden jaren.
Wishful thinking. Brand wat kaarsjes! luidt mijn van harte aanbeveling.
(Hans van de Mortel) dat menselijke onvolkomenheden door het spatten van dierlijk bloed worden bedekt, komt het christendom dit ’verbeteren’ door een beter offer voor te stellen, en wel een menselijk offer. Deze religie brengt een almachtige vader in beeld die zijn liefste kind aanbiedt als verbeterd offerdier. Zo lief had hij de wereld?
BFA schreef:Weer fout.
JHWH vervangt uit liefde voor het Joodse volk het menselijk offer door een dierenoffer. Schaft het menselijk offer voor eens en altijd af.
Dus hiermee breng jij een nieuw licht in de duisternis van de goddelijke gerechtigheid dat God vroeger mensenoffers verlangde? Ja, hij heeft dat één keer aan Abraham gevraagd. Maar dat wil nog niet zeggen dat het een gebruikelijk ritueel was op doordeweekse dagen. De aanhangers van God JHWH beschouwen dit als een test van God naar de getrouwheid van zijn beste vriend. Je zal maar zo’n god als vriend hebben. Wat een onuitstaanbaar achterbaks figuur. De mesthoop of vuilverbranding op met die God. Ik noem zoiets geen vriendentest, maar een misselijkkmakende grap van God. Als ik jou goed begrijp dan is Jezus de orthodoxe jood in verzet gekomen tegen zijn eigen vader of in ieder geval tegen zijn eigen JHWH-God. Jezus veroordeelde dan de praktijken van zijn vader. Tja . . . dan is het wel te begrijpen dat God Jezus aan het kruis liet verrekken toen hij zijn ’vader’ smeekte om deze beker aan hem voorbij te laten gaan om hem niet als laatste mens als onderdeel van de goddelijke gerechtigheid te offeren. Godsamme, wat een onbeschrijflijke beschaving omlaag halende flauwekul allemaal. Het wordt de hoogste tijd dat de wereld van die onzinnige ellende verlost wordt.

Met jouw antwoord, met alle respect, verneder je in feite het jodendom door het christendom boven het jodendom en de islam te plaatsen. Doe zoals ik en zeg de waarheid over deze club van drie dat ze alledrie weliswaar onuitstaanbaar, maar waarschijnlijk niet onuitroeibaar zijn. Om met jouw eigen woorden te spreken: dat zal duizenden jaren tijd vergen.

Conclusie: het christendom en de islam hebben grote afbreuk gedaan aan de waarde van de door hen beoogde God der gerechtigheid en barmhachtigheid en . . . als klap op de vuurpijl: ALWETENDHEID!

En dit alles vanuit het diepgewortelde verlangen van de christelijke mens (niet de moslimmens, want die verkeert nog in uiterst primitieve geestelijke omstandigheden) naar een verbeterde versie van God, van onmenselijk naar een meer menselijke God.

En wat is er mis met een menselijke God? Waar denken we dan aan? Precies! Die gaat op zijn tijd vanzelf dood. Net zoals jij en ik.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door BFA »

Wacht even BFA! Je bent nu als atheïst het christendom aan het verdedigen als een appeltje voor de dorst.
Wees een beetje pragmatisch Hans.
Ik begrijp jou wel, want jij ziet het christendom nog altijd als de enige mogelijkheid om islam een halt toe te roepen.
Er is nog een andere. Die vraagt heel veel geweren, machinegeweren en kanonnen. En nog meer munitie. Bergen munitie met nog een massa JDAM-bommen bovenop. Ik ben hier geen tegenstander van. Poog toch liever eerst op een andere manier. Kogels kosten toch gauw 1€/stuk. Aan 800 stuks per min, tel uit hetgeen je uitspaart.

De vijand is Islam. Wil je die verzwakken, trek je best eerst zoveel mogelijk Mohammedanen uit Islam. Hetgeen je hier in de eerste plaats voor nodig hebt is iets dat hun angst wegneemt.
Atheïsme kan de angst voor het uit Islam treden van een Mohammedaan niet wegnemen. Allah is te hard in de persoon ingestampt. Er zullen uitzonderingen zijn. Maar heel beperkt.
Evenmin kan Buddhisme, Hindoeïsme of een of andere vorm Neo-Paganisme de angst uit een Mohammedaan halen. Je bent aangewezen op het Christendom.

Neem nu, dat je een hele hoop Mohammedanen tot atheïsme of iets anders niet-Christelijk krijgt.
Krijg je andere etniciteiten als vijand. Het conflict zal iets later uitbreken, het conflict komt er met inplaats van religie in het vaandel voorop: etniciteit. Moet je weer al dat geld aan kogels en andere munitie uitgeven. Net of je er geen andere en betere bestedingen voor weet.
Het nieuwe volk van Christenen, 2 000j geleden gesticht, biedt de oplossing. Om tot dit volk toe te treden moet men zijn etniciteit achterlaten.

Ik weet niet of dit gat lukken, maar het is een poging waard. Daarbij, in het Rooms-Katholicisme hebben we al een heilige Fatima. Komt daarbij dat het een grote uitgaven kan inperken. Een machinegeweer kan op één minuut meer dan zijn aankoopprijs door de loop naar buiten spuwen.
Religie dient overal in de wereld ontzenuwd te worden. Aan de kaak gesteld, beledigd en belachelijk gemaakt te worden als een kwalijke stoornis van het verstand.
Dit ontken ik niet. Dit neemt niet weg dat je het ook krediet kan geven waar het krediet verdient.
Verder is het een hardnekkige stoornis. Als er op Mars mensenkolonies zijn, zal er op die kolonies geen religie meer zijn. Of je religie tegen die tijd op Aarde weg krijgt is een andere vraag.
Op het ogenblik vind ik het belangrijker alle pijlen op één religie te richten: Islam. Islam is trouwens geen religie maar een politieke ideologie onder camouflage van. Politieke ideologieën kan je vernietigen met een alternatief.
Wanneer ik stel dat het christendom niets toevoegt aan wat de joden al eerder hadden bedacht, dan kan het toch niet zo zijn dat jij hier reclame gaat maken ten faveure van het christendom en ten nadele van het jodendom. In de stijl van:
Ik maak geen reclame. Ik duid je alleen op een paar belangrijke toevoegingen. Daarbij, Die Heilige Fatima is toch een praktische toevoeging voor de huidige situatie.
Dit nieuwe wasmiddel met de naam christendom, dat drastisch is vernieuwd en verbeterd ten opzichte van het vorige wasmiddel jodendom, wast witter dan wit.
Dit vind ik een goeie. Heb je er al aan gedacht deze te verkopen voor op grote reclameborden. Vervang Jodendom door Islam.
Want dat is waar jij iedereen hier op de site probeert van te overtuigen.
Denk je dat dit mijn bedoelink is?
Ken je me niet beter?
Ik houd het simpel. Het jodendom was er het eerst van de drie beschavingsreligies: jodendom, christendom, islam
Weer fout. Islam is een anti-beschavingsreligie. De enige. Beschavingsreligies zijn er veel meer.
Sterker nog, niet voor die God gaan denken, en geen beslissingen in naam van die God moet gaan nemen.
Dit geldt voor Islam. De God van Judaïsme en Christendom heeft graag dat voor hem gedacht wordt.
Nog heel lang in de menselijke zogenaamde christelijke beschaving werden mensen opgehangen, verbrand, onthoofd of geëxecuteerd.
Ik weet nog een andere redenen om dit met andere mensen te doen. Extase is er de belangrijkste van.
Waar wij naar toe moeten is een soort revolutie à la communisme
Rebelleren, ja. Revolutie is je wil opleggen aan anderen, is niet mijn ding.
Wishful thinking. Brand wat kaarsjes! luidt mijn van harte aanbeveling.
Het eerste kan juist zijn. Het tweede haalt niet uit.
Ja, hij heeft dat één keer aan Abraham gevraagd.
Juist bij die ene keer was registratie belangrijk omdat die de afschaffing van het mensenoffer betekent.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het een gebruikelijk ritueel was op doordeweekse dagen.
Wie weet. De zucht naar extase laat een mens rare dingen doen.
Met jouw antwoord, met alle respect, verneder je in feite het jodendom door het christendom boven het jodendom en de islam te plaatsen.
Zo zie ik dat niet. Christendom is voor andere mensen. Torenhoog boven Islam staan beiden wel.
Die gaat op zijn tijd vanzelf dood.
Ragnarok.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:Verder is het een hardnekkige stoornis.
Misschien wel te hardnekkig (immers zo oud als de mensheid) om het nog een stoornis te noemen. :wink:
BFA schreef:Als er op Mars mensenkolonies zijn, zal er op die kolonies geen religie meer zijn.
Op Mars geen geloof???? Hoe weet je dat zo zeker? Ik was juist van plan om op Mars een monoculturele Joods/Christelijke/humanistische Westerse staat te stichten. Als extra uitwijkmogelijk snap je. :D :D :P

http://www.marssociety.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

In islam is alles geleerder en beter

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
BFA schreef:Als er op Mars mensenkolonies zijn, zal er op die kolonies geen religie meer zijn.
Op Mars geen geloof???? Hoe weet je dat zo zeker? Ik was juist van plan om op Mars een monoculturele Joods/Christelijke/humanistische Westerse staat te stichten. Als extra uitwijkmogelijk snap je. :D :D :P
Aardige Pilgrim, probeer eerst de dood te overwinnen! Het leven is een spelletje dat hier op aarde wordt gespeeld en uitsluitend door anderen wordt bepaald. Anders zou het ook geen spel kunnen zijn. In een spel bepaal jezelf wat door anderen eerder geprogrammeerd is. Kortom, wij worden gemanipuleerd, gepiepeld. Maar door wie? Voor de gelovigen (joden, christenen, moslims) is het door God. De atheïsten weten het niet (ik dus). Door marsmannetjes misschien?

Als Einstein er al geen bal van begreep, wie ben ik dan om met een passend antwoord te komen? Daar moeten we voor bij de islam zijn. Moslims hebben daar een boekje voor: de Koran. Waaruit zij al hun wijsheid peuren. En dan te bedenken dat er een museum vol met boeken geschreven moest worden om onze huidige verkregen kennis tot stand te brengen.

Dat moslims juist daar van profiteren willen zij niet toegeven. Weet u het nog? Bij moslims is alles in hun denkpatroon revers. Zij zijn geestelijk verward en eigenlijk nauwelijks nog toerekeningsvatbaar te noemen. Zij zijn geïndoctrineerd door de eerste de beste woestijnrover. Hier volgen slechts twee voorbeelden van revers. Want in islam is ALLES revers aan ons.

• Meisjes moeten in onze beschaving verplicht onderwijs volgen. Islam zegt NEE! Wij moeten ze dom houden volgens dat boekje Koran.
• Varkens zijn voor ons aardige nuttige en lekkere dieren. NEE zegt de moslim weer, varkens zijn vies en daar willen wij niets mee te maken hebben. Zoals we echter weten zijn moslims grote huichelaars en doen zij niets anders dan opgewekt gebruik maken van honderden consumptie artikelen waarin varkensvet verwerkt is alsof er niets aan de hand is.


Hoe kan een moslim nou in Allahsnaam en onder invloed van de analfabeet Mohammed integreren als hij denkt zeker te weten dat WIJ en niet ZIJ alles verkeerd doen? Moslims horen in een moderne kenniseconomie niet thuis
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
De rosse baard
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 26, 2009 11:39 am

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door De rosse baard »

hans van de mortel schreef:(Van Hans van de Mortel) Wat is de toegevoegde waarde van.... het geloof in Jezus Christus?
Hans, vanuit jouw ervaring als voormalige getuige van jehovah probeer je eventjes de hele geschiedenis van het christelijk geloof samen te vatten als: belachelijke waanzin?

Wat een onzinnige bewering. Jij projecteert je hele frustratie omwille van jouw ervaring op het christendom, en probeert het daarom belachelijk te maken. Ik vind jouw beweringen onzin. De geschiedenis van het christendom is uiteraard ook de geschiedenis van de mens, met al zijn verraad en dwaasheid er bovenop, maar ook met diens intrinsieke schoonheid. Het christelijk geloof vertelt over het waarom, en al jouw deconstuctivisme ten spijt, heb ik nog steeds geen valabel alternatief gezien, een 'groot verhaal' dat de mensen zin kan geven. Zich afzetten tegen bepaalde dwaasheden van een moraal is ok, maar iets positief in de plaats stellen, daar wordt meestal over gezwegen. Is uw alternatief, uw groot verhaal, dan zoveel beter om de mens te leiden tot geluk? Ik zie in tegenstelling tot de vermeende vrijheid net evenveel dwaasheid en leegheid bij mensen die niets geloven. Waar leidt uw emancipatie heen? Moeten we Peter Singer achterna?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door mercator »

De rosse baard schreef:[ De geschiedenis van het christendom is uiteraard ook de geschiedenis van de mens, met al zijn verraad en dwaasheid er bovenop, maar ook met diens intrinsieke schoonheid.
Zonder Christendom hadden we nu niet op al die lelijke kerken en kathedralen moeten kijken :razz: ...Maar hoe de wereld er zou hebben uitgezien zonder Jezus is een vraag van dezelfde orde als waarom mensen rechtop lopen. Het is nu eenmaal zo uitgedraaid, als de Romeinen wat slimmer waren geweest en de secteleider Jezus niet hadden gekruisigd was er van heel zijn clubje wss niets meer gehoord.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door BFA »

als de Romeinen wat slimmer waren geweest en de secteleider Jezus niet hadden gekruisigd was er van heel zijn clubje wss niets meer gehoord.
De Romeinen hadden er genoeg gekruisigd waar een ander clubje kon rond gecreëerd worden. Dit met hetzelfde doel. Eenheid bewaren in een door etnische verdeeldheid op springen staand rijk. Met het Christendom is dit nog een tijdje gelukt. Tot er meer barbaarse nieuwe etniciteiten kwamen.
Hoe dan ook. Ik vind de Romeinse creatie, Christendom, een geniale zet van hen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
De rosse baard
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 26, 2009 11:39 am

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door De rosse baard »

Het gaat ook veel verder dan de Romeinse context. Het christendom is doorheen de eeuwen op vele plaatsen verdwenen, maar komt soms ook sterk terug. Bijv China. Of N-Afrika. Het is omwille van zijn boodschap, dat het blijft leven. Het OT werd dus mi hervertaald en heeft dankzij het christendom de wereld diepgaand beïnvloed.

Zonder het christendom had het OT de wereld nooit zo diepgaand beïnvloed.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door mercator »

BFA schreef: Hoe dan ook. Ik vind de Romeinse creatie, Christendom, een geniale zet van hen.
t Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik weet bijv. niet of Romeins keizer Constantijn zich begin 4de eeuw tot het Christendom bekeerde en dat nadien die religie zich van bovenaf kon verspreiden, OF dat Constantijn op pure pragmatische gronden dacht dat het beter was om op het winnend katholiek paard te wedden. Ongeveer zoals ik de Oranjes in Holland zich nog zie bekeren tot de Islam om toch maar aan de macht te kunnen blijven.

De vraag of Jezus iets waardevols heeft toegevoegd aan het Oude Testament is absurd, al even dwaas of Mohammed iets heeft toegevoegd aan OT én NT. De drie bedriegers en psychopaten Mozes,Jezus en Mohammed hadden elk hun leugenverhaaltje, de ene heeft daar meer volgelingen mee kunnen overtuigen als de andere, meer kan je daar niet over zeggen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Waarde christendom eerder negatief dan positief

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:Ongeveer zoals ik de Oranjes in Holland zich nog zie bekeren tot de Islam om toch maar aan de macht te kunnen blijven.
Wat mij overigens in het geheel niet zou verbazen.

Zijn christenen of moslims zo veel beter dan joden vanuit hun geloof in God? Wat is dan wel die zogenaamde toegevoegde waarde? Als God mij geboden oplegt, hoe arrogant moet ik dan wel niet zijn om die geboden te wijzigen, aan te passen, te verbeteren, c.q. naast mij neer te leggen? Omdat die geboden van God volgens mijn logica niet meer passen in de tijd waarin IK MIJ BEVIND? Blijkbaar ging God niet met zijn tijd mee. Hij was oud en dement geworden. Een energieke zoon met de naam Jezus bracht de oplossing. Welke oplossing? Voor alle problemen van de wereld? Ieder weldenkend mens zal moeten toegeven dat religie in de menselijke beschaving meer kwaad dan goed heeft gedaan. Joden speelden hierin een ondergeschikte rol. Christenen en moslims daarentegen voerden de boventoon in het redigeren van onderdrukking en geweld.

Religie - het blindelings adoreren van een mens als de grote leider - heeft nog nooit een oplossing geboden. Geloof in jezelf, veel gevoel voor humor, relativisme en het goeddoen naar je medemens als atheïst bieden die oplossing wel!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door BFA »

het blindelings adoreren van een mens als de grote leider
In feite is het enkel Islam dat dit doet. Uitgezonderd enkele sectes die je in de marge van elke religie vind.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door mercator »

BFA schreef:
het blindelings adoreren van een mens als de grote leider
In feite is het enkel Islam dat dit doet. Uitgezonderd enkele sectes die je in de marge van elke religie vind.
Neen alle religies doen dit. Ten gronde is het Christendom louter en alleen het aanbidden van de zogezegd door God gezonden Jezus Christus. Kan ook niet anders want als "God" valt er helemaal niets te aanbidden!

In feite trachtten de 3 monotheïstische bedriegers Mozes, Jezus en Mohammed elkaar gewoon te overtroeven: Mozes ging van zijn primitieve stammenbewustzijn uit van ZIJN uitverkoren volk, Jezus deed er een schepje bovenop dat IEDEREEN uitverkoren kon zijn als ie Jezus maar volgde, Mohammed gooide er nog een politieke boodschap bovenop, dat ook IEDEREEN die Mohammed volgde de werkelijke macht over de anderen zou gegeven worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waarde christendom eerder negatief dan positief

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Zijn christenen of moslims zo veel beter dan joden vanuit hun geloof in God?
Neen, maar omgekeerd ook niet. Qua absurditeit en obscurantisme moet het OT niet onderdoen voor de Koran. Israël is als staat ook alleen maar groot geworden door die oude tekstjes netjes in de synagoog te laten als het erop aan kwam om een modern en efficiënt bestuur op poten te zetten. Orthodoxe Joden zijn even achterlijk als moslims.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Islam is ouderwets achteroplopende primitieve achterlijkheid

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef:
het blindelings adoreren van een mens als de grote leider
In feite is het enkel Islam dat dit doet. Uitgezonderd enkele sectes die je in de marge van elke religie vind.
Klopt! Islam is nog de laatste hindernis die in onze beschaving genomen moet worden. Hoe kan in godsnaam nou een mens zoals de moslimmens respect opbrengen voor zijn medemens wanneer hij vanuit zijn geloof die medemens ziet als iemand die overwonnen moet worden? Want namens sura 48:28 laat Mohammed onze moderne beschaving het volgende weten:
Hij is het, die Zijn Boodschapper heeft uitgezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst om haar de overhand te geven over alle godsdienst.
Vandaar ook dat de walgelijke allahtone islamaanhanger RESPECT van ons OPEIST omdat hij niet in staat is RESPECT TE VERDIENEN. Hij weet dit, maar prefereert te blijven ronddwalen in de vanaf zijn geboorte verworven achterlijkheid, in de hoop dat Wilders nooit aan de macht komt die islam zal verplichten zich aan de moderne 21ste eeuwse beschaving aan te passen of anders terug naar af te laten gaan. Één ding is zeker. Marokkanen en Turken zullen moeten kiezen aan welk paspoort zij de voorkeur geven. Aan het paspoort van de armoede, achterlijkheid en islam, of aan het paspoort van de vette rijke euro‘s, gezondheidszorg, verplicht onderwijs en het gezondmakende vooruitstrevende beschavingsgerichte atheïsme. :idea:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Waarde religie eerder negatief dan positief

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:Orthodoxe Joden zijn even achterlijk als moslims.
Valt niet te ontkennen. Je vergeet per ongeluk nog de Jehovah’s Getuigen te vermelden. Maar BFA doelt meer op de praktijk van alledag. Christenen en joden hebben al lang niets meer met hun geloof in God. Wat overblijft is Jezus, de zachtmoedige en vredelievende. Vergelijk het maar met de adoratie van een voetbalheld. Met dit verschil dat de voetbalheld al gauw is uitgevoetbald waar Jezus nog altijd scoort. Ook al doet zich deze adoratie en blindelingse overgave voornamelijk nog voor bij negers. Vooral die uit Afrika. Ach . . . ook die achterstand zal wel eens ingehaald worden. Net zoals moslims steeds meer islam zullen verlaten. Met uitzondering van een enkele afgestuurde moslim aan onze universiteiten. Begrip maakt dan plaats voor afgunst, frustratie en haat.

DAT zijn de gevaarlijkste moslims. De door haat en frustratie gedreven godsdienstwaanzinnigen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door Manon »

mercator schreef:
BFA schreef: Hoe dan ook. Ik vind de Romeinse creatie, Christendom, een geniale zet van hen.
t Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik weet bijv. niet of Romeins keizer Constantijn zich begin 4de eeuw tot het Christendom bekeerde en dat nadien die religie zich van bovenaf kon verspreiden, OF dat Constantijn op pure pragmatische gronden dacht dat het beter was om op het winnend katholiek paard te wedden. Ongeveer zoals ik de Oranjes in Holland zich nog zie bekeren tot de Islam om toch maar aan de macht te kunnen blijven.

De vraag of Jezus iets waardevols heeft toegevoegd aan het Oude Testament is absurd, al even dwaas of Mohammed iets heeft toegevoegd aan OT én NT. De drie bedriegers en psychopaten Mozes,Jezus en Mohammed hadden elk hun leugenverhaaltje, de ene heeft daar meer volgelingen mee kunnen overtuigen als de andere, meer kan je daar niet over zeggen.
Het was de Romeinse Paulus die een christendom heeft gepropageerd zoals we het nu kennen. Voor sommigen is het duidelijk de Paulus een soort PR-mannetje van de Romeinen was. Ik denk dat BFA daarop doelde.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door mercator »

BFA schreef: Hoe dan ook. Ik vind de Romeinse creatie, Christendom, een geniale zet van hen.
Ik denk dat ik nu pas begrijp wat je hiermee bedoelt. Nl. dat het Christendom een uitvinding van de Romeinen zou zijn om het als staatsgodsdienst in te voeren?
Het was eerder zo dat het Romeinse bestuursapparaat op zich zelf al efficiënt genoeg was, iedereen mocht zijn god(en) komen aanbidden in het Pantheon. Toen later de Christenen de overhand haalden namen ZIJ dat Romeins bestuur over, dat had nl. al honderden jaren lang zijn deugdelijkheid bewezen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door naar boven »

mercator schreef:
BFA schreef: Hoe dan ook. Ik vind de Romeinse creatie, Christendom, een geniale zet van hen.
Ik denk dat ik nu pas begrijp wat je hiermee bedoelt. Nl. dat het Christendom een uitvinding van de Romeinen zou zijn om het als staatsgodsdienst in te voeren?
Het was eerder zo dat het Romeinse bestuursapparaat op zich zelf al efficiënt genoeg was, iedereen mocht zijn god(en) komen aanbidden in het Pantheon. Toen later de Christenen de overhand haalden namen ZIJ dat Romeins bestuur over, dat had nl. al honderden jaren lang zijn deugdelijkheid bewezen.
Dat zijn twee verschillende zaken: een bestuursapparaat en een staatsgeloof.

De Romeinen zagen al snel in dat het christendom een perfect instrument was om de slaven rustig te houden.
Door slaven de worst van een beter leven in het hiernamaals voor te houden heb je ze volledig kalm.
"De eersten zullen de laatsten zijn" en dat soort onzin waar je tijdens je leven niets aan hebt.
De keuze voor het christendom van de Romeinen was zuiver pragmatisch.

Later gingen de christelijke slavenhouders hetzelfde verhaaltje propageren met hetzelfde oogmerk.
RTFM
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Gerecycled christendom heeft misschien enig nut

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:Het was eerder zo dat het Romeinse bestuursapparaat op zich zelf al efficiënt genoeg was, iedereen mocht zijn god(en) komen aanbidden in het Pantheon.
En sterker nog, je kon de goden naar hartelust beledigen. Dat was destijds een zaak voor die aangevallen god zelf, en niet van het stads- of landsbestuur. Die god moest zelf maar afrekenen met zijn lasteraars. Dat is wel iets anders dan wat we nu hebben met bepalingen in onze wetgeving over beledigen van een god of godsdienst waarbij de eerste de beste malloot met door hem door dikke en dunne poep aanbeden god - met behulp van desnoods de gestapo van het MDI - naar de rechter kan stappen. Wat dat betreft lopen we nog jaaaaaaaren achterop. En dat wordt alleen nog maar erger met het luieren van de islam.

Het enige nut en vredelievende karakter van religie laat zich bewijzen wanneer het in alle opzichten gerecycled kan worden. Met jezus voorop zou dat theoretisch moeten lukken. Maar NOOIT met Mohammed de gelapzwanste keurslager met zijn grote vlijmscherpe in bloed gedrenkte arabische zwaard. Bewijs? Zie de vlag van Saudi-Arabië als homage aan de grote oorlogszuchtige bedrieger en krijgsheer Mohammed. Het bloed aan het zwaard hebben die baardapen bewust weggelaten - de huichelaars - maar dat heb ik weer in ere voor hen hersteld. :ohmy:

Afbeelding
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gerecycled christendom heeft misschien enig nut

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: En sterker nog, je kon de goden naar hartelust beledigen. Dat was destijds een zaak voor die aangevallen god zelf, en niet van het stads- of landsbestuur.
Wat dat betreft zijn we er in 2000 jaar niet op vooruit gegaan. De Romeinen kenden geen processen wegens het belasteren van Jupiter, Mars en Mercurius. Wij wel, helaas, met dank aan dwazen als Hirsch Ballin en Balkenende.
Seneca verwoordde heel mooi de Romeinse visie op de functie van religie: de idioten geloven er in, de slimmen spotten er mee en de machthebbers vinden het nuttig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat is toegevoegde waarde christendom aan OT?

Bericht door mercator »

naar boven schreef: De Romeinen zagen al snel in dat het christendom een perfect instrument was om de slaven rustig te houden.
"Snel" kan je dat moeilijk noemen...het heeft volle 300 jaar geduurd tot Constantijn zag dat hij op het winnende paard moest wedden. Zijn voorgangers deden wat ze konden om de Christelijke landverraders de pas af te snijden.
Je kan parallellen met de huidige situatie zien: de leidende klasse in Europa ziet de bui van Islam hangen en bereidt zich al voor om ook Islamiet te worden.
Maar ook verschillen: de Romeinse leiders hebben dus gedurende honderden jaren gestreden tegen een ideologie die hun bestuur wilde ondergraven, onze Europese hoeders zijn zelfs te laf om de strijd aan te gaan. Die "reiken liever de hand aan de moslimwereld"....
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie