Even voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
kelev
Berichten: 24
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 2:33 pm
Locatie: Laren (NH)

Even voorstellen

Bericht door kelev »

Hallo allemaal.
Kelev is mijn gebruikersnaam. De naam is met opzet gekozen.
Het is het Hebreeuwse woord voor hond. In het Arabisch zal het wel ongeveer hetzelfde klinken, gezien de (klank)verwantschap van deze twee talen.
Ik ben hier gekomen op te spreken en te luisteren, niet om wie dan ook te beledigen of te kleineren.
Ik hoop dat dit na een aantal berichten vanzelf wel duidelijk wordt.

Ik wil het op dit forum niet hebben over of Jezus nu een aardige man was of een hypocriete schurk. En ook niet over de vraag of Allah nu wel of niet bestaat, en of zijn Profeet wel deugde.

Daar weet ik allemaal niets van af. Behalve van wat ik gelezen heb in de geschriften, die helaas allemaal maar eenzijdig zijn, en pas veel later vaak door anderen zijn opgeschreven.

Ik vind de vraag: "Waarom hebben wij als mensheid religieus gevoel, en wat voor Biologische voordelen heeft dit voor ons voortbestaan?" veel interessanter.

Persoonlijk twijfel ik er niet aan dat het op de lange termijn wel eens heel onvoordelig voor onze soort kan uitpakken. Als ik sommige opinies uit dit forom leg, naast de dagelijkse nieuwsberichten, slaat de schrik mij om het hart. De mensheid staat op het punt zich met open ogen in een conflict te storten, dat niemand wil, maar waaraan toch niet te ontkomen valt.
Laten wij hopen dat deze bezorgdheid onterecht is.

Een gezond leven voor u allen
Hoogachtend
Kelev
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Hallo Kelev, welkom hier!
Het Arabische woord voor hond is "kelb", dus duidelijk verwant aan jouw Hebreeuwse kelev 8)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom op FFI Kelev

vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hallo Kelev, leuk dat je hier komt discussieren.
De mensheid staat op het punt zich met open ogen in een conflict te storten, dat niemand wil, maar waaraan toch niet te ontkomen valt.
Ik weet niet zeker of er een conflict dreigt dat 'niemand' wil. Ik denk dat sommige mensen het graag willen, en dat die hun uiterste best gaan doen om te forceren dat het uitbreekt. Ik hoop dat die mensen bijtijds worden ontmaskerd.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Nou ik merk dat de media en de politiek, uit gemakzucht en ook uit eigenbelang het conflict willen doodzwijgen en de veroorzakers willen paaien dmv subsidies en privileges om zo uitstel af te kopen. Hoe noemen ze dat in Amsterdam? De boel bij elkaar houden?

Ik zou veel liever NU een woordenstrijd zien losbarsten waarbij het probleem bij naam genoemd wordt, dan dat het LATER een conflict wordt met geweld en bloed.
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Van harte welkom, Kelev :wink:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
Plaats reactie