In memoriam. Arabist Hans Jansen. Artikelen

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Ariel

Re: Artikelen van Arabist Hans Jansen.

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 08, 2009 9:03 pm

Met dank aan hoeiboei.

http://hoeiboei.blogspot.com/2009/05/ni ... eg-is.html

Niemand hoort graag dat hij op weg is naar een gruwelijk einde".
Het is zowel vanuit menselijk als intellectueel oogpunt een raadsel waarom mensen ontkennen dat er in de koran wordt opgeroepen tot het vermoorden van andersdenkenden. 'Doodt hen waar ge ze maar vinden kunt' , wa-qtuluuhum Haythu wagadtumuuhum, 4:89, en vele vele dergelijke passages. Volgens sommige sites zijn er maar liefst 164 'war passages', maar mijn favoriet is daar nog niet eens bij. Favoriet qua duidelijkheid bedoel ik dan, want qua inhoud is het zorgwekkend. Zeker voor leden van het CDA en de CU.

Aan het einde van 9:30 zegt de koran dat al wie gelooft dat Christus de zoon van God is, door God in de strijd gedood moge worden, qaatalahumu-llaah. De vertalingen gaan heel voorzichtigjes met dat vers om, maar echt, de Arabisch wortel QTL betekent 'doden'. 'Bestrijden' is een veel netter woord, want beschaafde mensen denken dan aan debatten en pamfletjes. Maar echt, het gaat om moord, om bloed. In beide citaten, 4:89 en 9:30 is de wortel QTL duidelijk te zien. Kijk, zo leert u spelenderwijs ook nog een beetje Arabisch.

Bedoelen moslims die ontkennen dat de koran moord voorschrijft (kutiba alaykumu-l-qitaal, 2:216), dat zij deze opdracht van de koran naast zich neer willen leggen? Dat zou mooi zijn, want dan komen zij niet met de Nederlandse justitie en AIVD in aanraking. Er is daarentegen ook een sinistere verklaring voor deze ontkenning: geen slapende honden wakker maken.

Wat mensen beweegt om te ontkennen dat de koran zulke opdrachten bevat, begrijp ik wel. Niemand hoort graag dat hij op weg is naar een gruwelijk einde. Uit de geschiedenis zijn daar tal van voorbeelden van.

Gelukkig zijn er daadwerkelijk vele moslims die deze onmenselijke instructies van de koran naast zich neerleggen, anders zag het er op straat nog heel anders uit. Maar er zijn er ook die vinden dat zij zijn geroepen om deze heldere opdracht uit te voeren. Voor zulke mensen is de koran een license to kill, en Theo van Gogh is hier mijn getuige.

HansJansen
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Mei 08, 2009 11:43 pm

Goed artikel! Maar eigenlijk schrijven wij dit hier toch al heel lang? Het bijzondere er aan is dat het nu eens door een bekend iemand, een autoriteit, openlijk gezegd wordt.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 09, 2009 12:25 am

Hans Jansen zegt dit ook al duizend keer en naar hem luisteren ze ook niet Zwartmeer. Hij is een expert wat betreft Islam.
Triest hoor. Men moet eerst voelen voor men gelooft.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mei 09, 2009 11:08 pm

Ariel schreef:Hans Jansen zegt dit ook al duizend keer en naar hem luisteren ze ook niet Zwartmeer. Hij is een expert wat betreft Islam.
Triest hoor. Men moet eerst voelen voor men gelooft.

We hebben het hier geregeld over. Wat is de toekomst van Nederland Europa of de wereld?
Ze zijn er eigenlijk nu al, maar ik voorzie voor de toekomst enorm krachtige moslimbolwerken. Misschien wel miljoenen van die vredesmensen in een stad. Complete no-areas voor niet-moslims. En er is niks wat we er aan kunnen doen. En het groeit maar. En er is niks wat we er aan kunnen doen. En het groeit maar.

Ik heb de islam al eens vaker met kanker vergeleken. Het begint ergens ongemerkt. Het is eerst nog klein en onschuldig. Op een gegeven moment wordt het toch ontdekt. De vraag is dan, ‘ben je op tijd of te laat?’. En kan het gezwel verwijderd worden zonder dat vitale organen worden aangetast?

Ik denk dat de meeste mensen nog in de ontkenningsfase zitten.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Vr Mei 15, 2009 2:23 pm

Zwartmeer schreef:Ik heb de islam al eens vaker met kanker vergeleken. Het begint ergens ongemerkt. Het is eerst nog klein en onschuldig. Op een gegeven moment wordt het toch ontdekt. De vraag is dan, ‘ben je op tijd of te laat?’. En kan het gezwel verwijderd worden zonder dat vitale organen worden aangetast?

Ik denk dat de meeste mensen nog in de ontkenningsfase zitten.

Ja, het is misschien al te laat. Ik heb de Islam ook vaak met kanker vergeleken. Je voelt de ziekte pas als het te laat is. In een andere topic het ik ook gewaarschuwd dat de overwinning van de Islam op het Westen zelfs kan leiden tot de totale ondergang van onze hele beschaving en mogelijk zelfs het einde van de hele mensheid kan betekenen. Ik denk niet dat het zo ver komt omdat er al teveel mensen zijn die door hebben wat er met die Islam aan de hand is. Verder is er de mogelijkheid dat de Islam kan imploderen doordat steeds meer westerse ideeën de Islamwereld binnenstromen en de Islam a.h.w. van binnen uit uithollen. Dat is tenminste de opvatting van Koenraad Elst en er is inderdaad een groeiende trend naar afvalligheid. Niettemin zal de schade voor het Westen heel groot zijn! De ondergang van de mensheid zal waarschijnlijk nog voorkomen kunnen worden, maar de Grote Europese Burgeroorlog volgens mij niet. :crying:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Mei 16, 2009 3:13 pm

Pilgrim schreef: Verder is er de mogelijkheid dat de Islam kan imploderen doordat steeds meer westerse ideeën de Islamwereld binnenstromen en de Islam a.h.w. van binnen uit uithollen. Dat is tenminste de opvatting van Koenraad Elst en er is inderdaad een groeiende trend naar afvalligheid. Niettemin zal de schade voor het Westen heel groot zijn! De ondergang van de mensheid zal waarschijnlijk nog voorkomen kunnen worden, maar de Grote Europese Burgeroorlog volgens mij niet. :crying:

Die burgeroorlog ben ik ook bang voor. En inderdaad kan het ook zo zijn dat de komst van de islam naar het westen de doodsteek voor dit geloof betekent. Ali Sina zei dat in een jaar of 20 de meerderheid van de moslims de islam verlaten zullen hebben omdat ze zijn gaan inzien wat voor drek het werkelijk is. En, de tijden zijn veranderd, voor het eerst in 1400 jaar werkt het opruimen van critici averechts…

BFA

Berichtdoor BFA » Ma Mei 18, 2009 8:35 pm

Ali Sina zei dat in een jaar of 20 de meerderheid van de moslims de islam verlaten zullen hebben omdat ze zijn gaan inzien wat voor drek het werkelijk is.

Zolang Mohammedanen verteld wordt dat Islam superieur is, komen ze niet tot die vaststelling.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Mei 18, 2009 10:39 pm

BFA schreef:
Ali Sina zei dat in een jaar of 20 de meerderheid van de moslims de islam verlaten zullen hebben omdat ze zijn gaan inzien wat voor drek het werkelijk is.

Zolang Mohammedanen verteld wordt dat Islam superieur is, komen ze niet tot die vaststelling.

Ze kunnen toch met hun eigen ogen het verschil zien tussen wat hun verteld wordt en wat de werkelijkheid is? Het gaat er om dat er voortdurend twijfel gezaaid wordt over die 'superioriteit'.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Mei 18, 2009 11:22 pm

BFA schreef:

Dat zal ze altijd wel verteld blijven worden. Maar dat de islam superieur is hebben ze nooit kunnen onderzoeken. Ik vermoed dat er nauwelijks ooit een moslim is geweest die zelf een hadith onder ogen heeft gehad. Moslims hebben steeds de imam op z'n woord geloofd.

In 1900, toen de kerken nog vol zaten, is in Nederland de leerplichtwet ingesteld. Honderd jaar later is er weinig van die volle kerken over. Het zelf kunnen lezen zal daar ongetwijfeld de hoofdoorzaak van zijn. Een boel moslims hier in het westen kunnen nu ook zelf lezen en schrijven. En dat percentage zal met de tijd alleen maar groeien. Dit is iets wat in 1400 jaar niet eerder is voorgekomen.

Goed en wel beschouwd vind ik de islam de meest onlogische aller godsdiensten. Een afgezant van god die zegt dat de zon om de aarde draait en s'nachts verdwijnt in een modderige poel... Het zal menig hedendaagse moslim slapeloze nachten kunnen geven. En dan heb ik het nog niet eens over al die barbarij van Mo gehad. Het is net als de fases waar iemand hoort dat ie een ernstige ziekte heeft: Ontkennen, vechten, accepteren. Misschien loopt het wel zo, er komt wel een burgeroorlog, alleen niet tussen ons en de moslims, maar tussen moslims en ex-moslims.

Bedenk ook dat een actie als op 11-09 een hoop openlijke ex-moslims met vernietigende islamkritiek heeft opgeleverd. In Nederland bv Ayaan Hirsi Ali en Esham Jami. En ook het liquideren van tegenstanders, bv van Gogh, is hele slechte reclame voor de religie der vrede. En het niet-liquideren zal de criticus alleen maar brutaler maken. De islam komt zo in een no-win situatie.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Di Mei 19, 2009 12:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Mei 19, 2009 12:11 am

Pilgrim schreef: Ze kunnen toch met hun eigen ogen het verschil zien tussen wat hun verteld wordt en wat de werkelijkheid is? Het gaat er om dat er voortdurend twijfel gezaaid wordt over die 'superioriteit'.

Eigenlijk is dat het grote probleem van de islam. Zijn immense claims houden geen stand als je ze gaat onderzoeken. Mohammed is het voorbeeld van alle mensen. De koran is een foutloos boek. Allah is volmaakt en alwetend. En nog een paar van die dingen.

Deze claims zijn een enorme zwakte. Volgens mij de zwakte van de islam. En de oorzaak van alle ellende die de islam met zich meebrengt. Om ze in stand te houden worden moslims vanaf de geboorte geconditioneerd hier geen vragen over te stellen. Islam betekent niet voor niets onderwerping. En wie toch het lef heeft wacht een wrede dood. Met dissidenten wordt meteen afgerekend dus een kritisch geluid komt nooit ver. Als er al iemand is die het horen wil. En zo blijven die absurde claims nu al veertien eeuwen bestaan.

En dan heb je nog die perfecte straffen zoals steniging die het perfecte geloof voorschrijft. Zodra moslims inzien dat de islam niet perfect is zal het stenigen stoppen. De voor moslims rationele grondslag voor deze wrede straf ontbreekt dan.

Mijn idee is, zoals jij ongeveer ook zegt, dat moslims voortdurend geconfronteerd moeten worden met, om het mooi te zeggen, filosofische kwesties mbt de islamitische theologie.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Mei 19, 2009 12:17 am

Pilgrim schreef:
BFA schreef:Zolang Mohammedanen verteld wordt dat Islam superieur is, komen ze niet tot die vaststelling.

Ze kunnen toch met hun eigen ogen het verschil zien tussen wat hun verteld wordt en wat de werkelijkheid is? Het gaat er om dat er voortdurend twijfel gezaaid wordt over die 'superioriteit'.

Ik weet niet of dat werkt.
Het superioriteitsgevoel is immers in eerste instantie een beschermingslaag tegen twijfel.
Tegen elke vorm van twijfel. Dus ook tegen twijfel aan de superioriteit..
RTFM

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Mei 19, 2009 12:58 am

naar boven schreef:
Pilgrim schreef:
BFA schreef:Zolang Mohammedanen verteld wordt dat Islam superieur is, komen ze niet tot die vaststelling.

Ik weet niet of dat werkt.
Het superioriteitsgevoel is immers in eerste instantie een beschermingslaag tegen twijfel.
Tegen elke vorm van twijfel. Dus ook tegen twijfel aan de superioriteit..

Ik heb wel het idee dat het werkt. Ook al zul je nooit zelf de vruchten ervan plukken. Het is eigenlijk slopen.

Een middel om een boodschap aanvaard te krijgen is herhaling. Reclame werkt zo. Als een moslim op dit forum een discussie aangaat, vervolgens um smeert, en op een ander forum weer opduikt, is de kans groot dat ie op dat forum weer dezelfde argumenten om de oren krijgt. Er zijn tegenwoordig veel mensen die het probleem-islam goed verwoorden kunnen. En dat worden er steeds meer. Het moet iets met een moslim, mens, doen als ie bij voortduring van die kut-vragen en beweringen over Allah Mohammed en de islam krijgt. Vragen die geen moslim, in geen moslimland, ooit, gesteld heeft. Zwaar haram!
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Di Mei 19, 2009 1:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Mei 19, 2009 1:29 am

Zwartmeer schreef:Ik heb wel het idee dat het werkt. Ook al zul je nooit zelf de vruchten ervan zelf plukken. Het is eigenlijk slopen.

Een middel om een boodschap aanvaard te krijgen is herhaling. Reclame werkt zo. Als een moslim op dit forum een discussie aangaat, vervolgens um smeert, en op een ander forum weer opduikt, is de kans groot dat ie op dat forum weer dezelfde argumenten om de oren krijgt. Er zijn tegenwoordig veel mensen die het probleem-islam goed verwoorden kunnen. En dat worden er steeds meer. Het moet iets met een moslim, mens, doen als ie bij voortduring van die kut-vragen en beweringen over Allah Mohammed en de islam krijgt. Vragen die geen moslim, in geen moslimland, ooit, gesteld heeft. Zwaar haram!

Dan moeten ze zich wel vrijwillig aan komen bieden en dat is waarschijnlijk al (zwaar) haram. Op een islamitische website is een dergelijke uitwisseling van argumenten onmogelijk want dat eindigt al snel met een ban. Mensen die het probleem-islam goed kunnen verwoorden zijn er genoeg, maar die preken toch voornamelijk voor de eigen parochie.
RTFM

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Mei 19, 2009 1:55 am

naar boven schreef: Dan moeten ze zich wel vrijwillig aan komen bieden en dat is waarschijnlijk al (zwaar) haram. Op een islamitische website is een dergelijke uitwisseling van argumenten onmogelijk want dat eindigt al snel met een ban. Mensen die het probleem-islam goed kunnen verwoorden zijn er genoeg, maar die preken toch voornamelijk voor de eigen parochie.

Het blijft moeilijk. Als we 11-09 als startdatum nemen dan zitten we nog in de begin periode. Wat zal de niet aflatende islam-kritiek over 10 of 20 of 50 jaar voor effect hebben? Zal het geloof dan net zo sterk blijken als dat het de laatste 1400 jaar onder analfabeten is geweest?

SDX

Berichtdoor SDX » Di Mei 19, 2009 2:10 pm

Er van uitgaande dat er over 10 - 20 of 50 jaar nog kritiek op islam mág geleverd worden - men moet nu al wikken & wegen welke woorden te gebruiken om toch maar niet aangeklaagd te worden voor - kritiek op islam - dat ze dan mooi proberen te verpakken als racisme, haatzaaien, aanzetten tot haat of geweld - you name it - ze worden steeds inventiever - laat dat Europese verdrag geratificeerd worden - de Europese 'grondwet' in werking treden - en lap - er zal geen enkele 'kritiek' meer geduld worden op religies m.a.w. 'islam'!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

naar boven

Berichtdoor naar boven » Di Mei 19, 2009 2:37 pm

SDX schreef:Er van uitgaande dat er over 10 - 20 of 50 jaar nog kritiek op islam mág geleverd worden - men moet nu al wikken & wegen welke woorden te gebruiken om toch maar niet aangeklaagd te worden voor - kritiek op islam - dat ze dan mooi proberen te verpakken als racisme, haatzaaien, aanzetten tot haat of geweld - you name it - ze worden steeds inventiever - laat dat Europese verdrag geratificeerd worden - de Europese 'grondwet' in werking treden - en lap - er zal geen enkele 'kritiek' meer geduld worden op religies m.a.w. 'islam'!

Dat zal wel mee vallen. Er zullen andere manieren bedacht worden om de islam te bekritiseren. Zoveel wetten, zoveel mazen.
Veel ernstiger is dat de pro-islamiseringshouding van de EU nooit meer gekeerd kan worden.

Het is overigens nog maar de vraag of islamkritiek ooit enig effect zal hebben op de islam..
RTFM

SDX

Berichtdoor SDX » Di Mei 19, 2009 2:43 pm

Das ook waar, maar het zal toch steeds moeilijker worden en als gevolg daarvan zullen er misschien steeds minder hun nek willen of durven uitsteken.
Veel ernstiger is dat de pro-islamiseringshouding van de EU nooit meer gekeerd kan worden.

Dat is idd veel ernstiger!
Het is overigens nog maar de vraag of islamkritiek ooit enig effect zal hebben op de islam..

Dat betwijfel ik ook...ik heb de indruk dat het hun zelfs 'sterker' maakt in hun geloof, islam moet van binnen uit imploderen ... liefst :redface:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Mei 19, 2009 8:46 pm

SDX schreef:Er van uitgaande dat er over 10 - 20 of 50 jaar nog kritiek op islam mág geleverd worden -

Ik verwacht dat ze wel aanleiding zullen blijven geven.

SDX

Berichtdoor SDX » Di Mei 19, 2009 8:52 pm

Zwartmeer schreef:
SDX schreef:Er van uitgaande dat er over 10 - 20 of 50 jaar nog kritiek op islam mág geleverd worden -

Ik verwacht dat ze wel aanleiding zullen blijven geven.

Aanleiding genoeg ja, maar tegen die tijd is heel Europa misschien al lang Eurabie, waar geen kritiek geduld wordt - verboten ist - of je kop gaat deraf :?

In islamitische landen is er ook meer dan genoeg aanleiding, toch komt er weinig tot geen kritiek op islam uit die hoek vandaan.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Di Mei 19, 2009 9:00 pm

naar boven schreef: Het is overigens nog maar de vraag of islamkritiek ooit enig effect zal hebben op de islam..

Er zijn een behoorlijk aantal zeer belachelijke hadith. Tegenwoordig, zeker in het westen, kunnen moslims die zelf gemakkelijk vinden op het net. Er kan ooit uit hen een roep komen om die te verwijderen. Alleen al omdat ze de islam belachelijk maken. Als de bezem er toch doorheen gehaald wordt kan misschien ook Mohammed’s huwelijk met de zesjarige Aisha uit de boeken... Ik weet het, het is sciencefiction.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Mei 21, 2009 8:05 pm

Heel weinig.
Allah geeft de extase die bij totale onderwerping hoort aan zijn slaven. Extase die versterkt wordt door de schaamte bij het daden tegen het menselijk geweten ingaan.
Een Mohammedaan de achterlijkheid van Islam laten inzien is zoiets als een junkie tot het besef laten komen dat heroïne hem kapotmaakt.
De uitzonderlijke Mohammedaan die zelf tot dit besef komt, kan je niet tot regel maken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Mei 25, 2009 12:07 pm

Met dank aan hoeiboei.

http://hoeiboei.blogspot.com/

Belediging van de Profeet Habakuk

Er is een steekje los aan het debat tussen islamactivisten en de enkeling die nog blijft weigeren de zegeningen van de islam te accepteren. De weigeraars wijzen steeds maar weer op de vele, algemeen gestelde oproepen tot het gebruik van geweld die de Koran bevat, en die ook door tal van moslims inderdaad en metterdaad als license to kill worden gezien.

De islamactivisten en hun multiculturele helpertjes wijzen er dan op dat het Oude Testament ‘even erg’ is. De weigeraars van de zegeningen van de Islam kennen het Oude Testament niet, de islamactivisten uiteraard ook niet. Hun helpertjes weten al helemaal van niks.

Maar ook zonder iets van de Arabische Koran of de Hebreeuwse Bijbel te weten, zouden beide partijen toch makkelijk moeten kunnen bedenken dat de fout van de een de fout van de ander niet opheft?

Toch hoor ik dat argument zelden, of eigenlijk: nooit. Ik denk daar een goede reden voor is. Het gaat in dit sub-debatje eigenlijk niet over de bijbel of de koran, maar over het Westen.

Als de islamactivisten en hun helpertjes de gemiddelde westerling er toe weten te brengen afstand te nemen van het Oude Testament, en hem zo ver krijgen dat hij de Hebreeuwse Bijbel bij de mesthoop van de geschiedenis zet, is de islam een belangrijke stap dichter bij de eindoverwinning.

De helft van de westerse beeldende kunst wordt een onbegrijpelijke verzameling rare plaatjes wanneer je de bijbel niet kent. Het sluiten van musea met onislamitische kunst zal dus heel wat makkelijker verlopen.

Terzijde: De andere helft van de westerse beeldende kunst, geïnspireerd op de ‘elitaire’ Latijns-Griekse cultuur, is al onbegrijpelijk gemaakt door de onderwijsingenieurs van Links. Met literatuur en muziek zijn vergelijkbare dingen aan de hand. Maar er valt misschien nog iets te redden.

Als dat ‘nare, gewelddadige’ Oude Testament weggewerkt is, dan zal het eindelijk in de vergetelheid kunnen raken dat de westerse cultuur ‘Joods-Christelijk’ is. Het Nieuwe Testament is onbegrijpelijk zonder het Oude, en allerlei ideeën die als typisch christelijk of typisch westers worden gezien, komen recht uit de Hebreeuwse Bijbel (“Hebt uw naaste lief als u zelve’, enz.).

Bovendien bevat de Koran niet alleen oproepen tot het doen of nalaten van allerlei zaken, het vertelt ook een aantal Bijbelse verhalen na. Wie die verhalen in hun oorspronkelijke Bijbelse versie kent, weet niet wat hij leest als hij de Koranische versie van hetzelfde ziet, en zal echt nooit van zijn leven kunnen geloven dat de Koran de moeite waard is, laat staan dat dit boek van God afkomstig zou kunnen zijn, zoals moslims geloven en prediken.

De islam loopt zes eeuwen op het Westen achter, wordt er door de goedwillende helpertjes wel beweerd. Maar nog voor het begin van onze jaartelling werden de ‘rare’ en ‘gewelddadige’ verhalen uit de Bijbel door Joodse geleerden geallegoriseerd, niet letterlijk meer genomen. De heidenen deden in die tijd trouwens hetzelfde met de ‘rare’ verhalen over de Griekse goden. De christenen hebben dat overgenomen. Het gaat dus niet over een achterstand van zes- of zeven eeuwen, maar om een achterstand van meer dan tweeduizend jaar, en de teller loopt nog steeds.

Tot slot is de verwijdering van een boek een aardig voorspel tot de verwijdering uit de maatschappij van de aanhangers van dat boek. (Daarom is het Koranverbod van Wilders ook onjuist, en overbodig: Datgene waartoe de Koran oproept, is allang verboden, daarom moest de Sharia ook worden ingevoerd).

Maar vooral: Er zijn geen gelovigen die geloven dat de bijbel algemene oproepen bevat tot moord op andersdenkenden, of op wie de profeet Habakuk beledigd heeft. Als u daaraan twijfelt: de Bijbel is overal te koop, neem en lees.

HansJansen

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Mei 25, 2009 1:24 pm

Tot slot is de verwijdering van een boek een aardig voorspel tot de verwijdering uit de maatschappij van de aanhangers van dat boek. (Daarom is het Koranverbod van Wilders ook onjuist, en overbodig: Datgene waartoe de Koran oproept, is allang verboden, daarom moest de Sharia ook worden ingevoerd).

Dat is een insteker die we allemaal als spreuk aan onze muur zouden moeten hangen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Jun 18, 2009 12:33 am

Met dank aan Hoeiboei.
http://www.hoeiboei.blogspot.com/

Migratie en Jihaad

Is migratie door moslims naar Europa een vorm van Jihaad? De Italiaanse schrijfster Oriana Fallaci is de eerste mainstream auteur die deze vraag volmondig met ‘ja’ heeft beantwoord. Dat heeft ze gedaan onder invloed van de boeken en artikelen van Bat Yeor, een in Egypte opgegroeide Joodse historica, die al decennia lang de Britse nationaliteit heeft en in Zwitserland woont.

Wat zeggen de klassieke islamitische bronnen zelf over dat onderwerp? De juristen van de islam, de fatwa-schrijvers, geven in hun inmiddels klassieke verzamelwerken al eeuwenlang allerlei bedenkingen over het vreedzame verblijf van moslims in het ‘Huis van de Oorlog’, zoals in deze boeken de niet-islamitische wereld wordt aangeduid.

De sharia kent maar weinig redenen waarom een moslim een wettig toegestaan vreedzaam bezoek zou mogen brengen aan het Huis van de Oorlog. De meest prominente zijn het vrijkopen van in de oorlog buitgemaakte krijgsgevangenen die anders tot slavernij zouden vervallen. Ook economische noodzaak (handel valt daaronder) is een geldig excuus.

Alleen al dat er in de Sharia-handboeken eigenlijk alleen in termen van oorlog over de wereld buiten de islamitische wereld wordt gesproken, geeft te denken. De terminologie, ‘Huis van de Oorlog’, versus ‘Huis van de Islam’, geeft al aan dat er naar de hoge normen van de moderne beschaving iets mis is.

In het Westen bestaat al schroom om van ‘ontwikkelingshulp’ te spreken. De correcte term is ‘ontwikkelingssamenwerking’. Als het woord ‘hulp’ zelfs in deze context al taboe is, laat staan dat we dan er toe zouden durven overgaan om welk deel van de wereld ook, aan te duiden als ‘te beoorlogen gebied’. Niet dat de in dit geval wel zeer onverhulde islamitische terminologie onze bestuurlijke elite wakker schudt.

In het jaar 622 AD zijn de toenmalige moslims en Mohammed geëmigreerd van Mekka naar Medina. Medina was een grotendeels door Joden bewoonde oase in de Arabische woestijn, ten noorden van Mekka. Binnen enkele jaren hadden de moslims deze Joden van Medina gedeporteerd of uitgeroeid. Zouden deze mensen ook met de komst van de Moslimse migranten hebben ingestemd als ze geweten hadden hoe het met hen zou aflopen?

Zolang Mekka nog in heidense handen was, gold het binnen de islam als verdienstelijk naar Medina over te steken, te emigreren. Hoe meer moslims in Medina, hoe krachtiger het leger van Mohammed. Nadat Mohammed Mekka had veroverd, in 630, was het natuurlijk niet verdienstelijk meer om naar Medina over te steken, en diende er een einde te komen aan deze migratie.
Daarom heeft Mohammed toen gezegd: ‘Na de verovering van Mekka geen Migratie meer! Maar wel Jihaad! Als jullie worden opgeroepen, ruk dan uit!’. Deze overlevering is onder andere terug te vinden in het boek van Wim Raven, Leidraad voor het Leven: De Tradities van de Profeet Mohammed, nr. 424; en, dit voor de geletterde moslims, op gezag van Ibn Abbas, bij Buchari, 56,1; en Moeslim 33,85.

Het systeem van de islam ziet, net als Oriana Fallaci en Bat Yeor, dus wel degelijk een band tussen migratie en Jihaad. Het zou me verbazen als een fantast als Tariq Ramadan dit niet heel goed weet, en het zou me nog meer verbazen als er geen moderne gematigde moslimse leiders zijn die van mening zijn dat de klassieke Jihaad, met bloedvergieten en zo, minder effectief is dan migratie waarbij de migranten allerlei goedwillende ‘hulp’ ontvangen van het gastland dat hen in goed vertrouwen opneemt, zonder even over het lot van de Joden van Medina te willen mediteren.

De les van een en ander is duidelijk. Geen bommen gooien, maar gewoon verhuizen. Dan verdwijnt het Huis van de Oorlog vanzelf. Komt iedereen in de hemel.

HansJansen

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Za Jun 20, 2009 9:42 pm

Heel goed stuk!

Terug naar “Tegenstrijdige visies over Islam”