Marhaban ya Ramadan

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Het is alweer bijna zover, de Ramadan gaat over kleine twee maanden van start..


Hadith 10
Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) (gehoord) heeft, die zei: “Allah(de Almachtige en Verhevene) zegt:

“Het vasten is voor Mij en Ik geef er een beloning voor.(Een man) geeft zijn seksuele genot,zijn eten en drinken voor Mij op. Vasten is als een schild, en degene, die vast heeft twee genoegens: een genoegen als hij zijn vasten verbreekt en een genoegen als hij zijn Heer ontmoet.De verandering van adem [35] uit de mond van een vastende is volgens Allah’s maatstaf beter dan de geur van muskus.”

Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Moeslim, Malik, at-Tirmidhi,an-Nasa’i en Ibn Maadjah).
___________
35 Omdat het vasten voor een slechte adem kan zorgen,geeft de Hadith de verzekering dat dit de moslim beslist niet van het vasten moet laten weerhouden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Monique »

Nou, veel plezier dan over 2 maanden.
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Monique schreef:Nou, veel plezier dan over 2 maanden.
Dit keer in Marokko..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Monique »

Whatever
Amorele atheistische nitwit
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Informatie over de Ramadan.

http://www.kalamullah.com/ramadan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Dutch »

Ramadan is gewoon flauwekul Chaimae, één groot vreetfestijn elke avond weer, dat weet je best.
Tajines, pastilla's, zoetigheden, hrira en andere chorba's, lben en tamar, teveel om op de noemen, moeite noch kosten zullen weer gespaard worden om ook van deze ramadan weer een waar smulfestijn te maken... om dan nog maar te zwijgen van de dagelijkse nachtelijke sex met een volle bolle buik, sjonge er zullen er weer veel elke morgen met natte haren rondlopen :D
Voor de rest ziet eenieder maar hoe de dag door te komen met zo weinig mogelijk inspanning, slapen tot de middag zowieso, gevolgd door een siesta, om dan aan de slag te gaan voor de dagelijkse feestmaal...
Ongezond, onlogisch en pure verspilling is de ramadan.
Wie dat niet inziet is niet goed wijs.En de echte armen van deze aarde ? Ja, die blijven even arm en lopen verder met een lege buik, terwijl de begoeden vanachter hun afgeladen tafel hen iets toewerpen tijdens de ramadan...hoe hypocriet kan men zijn?
Indien de Saoudi's bvb. écht iets goeds wilden doen, dan zouden ze ipv te ramadannen gewoon jaarlijks 10% van hun BNP kunnen afstaan aan alle arme moslims in deze wereld, was hun ellende gelijk verholpen en voor altijd.
Of de rechten die ze heffen op alle korans in de wereld...
Of het geld dat ze verdienen aan alle hajs en omra's...?
Maar neen hoor, men houdt liever een achterlijke traditie in stand, kwestie van de volgelingen met middeleeuwse slaafsheid eigen aan alle sektes onder de duim te houden...
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Mahalingam »

Chaimae schreef:Informatie over de Ramadan.

http://www.kalamullah.com/ramadan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dank voor de info, Chaimae.
Maar waar ik al tijden naar zoek (misschien weet je dat) is de oorsprong van het suikerfeest.
Wanneer werd dat door Mohammed voor het eerst gehouden, ter gelegenheid van wat?
Mij is verteld dat dit gebeurde nadat een karavaan met suiker was overvallen en uitgeplunderd, de mannen gedood en de vrouwen en kinderen tot slaaf gemaakt. Maar ik kan het nergens vinden, dit verhaal.
Misschien staat het in de Hadith? Is er een deskundige in de zaal?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Dat is wat ik ook gelezen heb Mahalingam . Ik kan het nu niet voor je opzoeken. Maar het heeft iets met een overval te maken. Dat is zeker. Maar ik weet niet of het een karavaan met suiker was die overvallen is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Dat is wat ik ook gelezen heb Mahalingam . Ik kan het nu niet voor je opzoeken. Maar het heeft iets met een overval te maken. Dat is zeker. Maar ik weet niet of het een karavaan met suiker was die overvallen is.
Jazeker, de "slag van Badr", in 624 AD . Voor het eerst lukte het Mohammed om met de hulp van Alah succesvol een karavaan te overvallen, de begeleiders te doden en de buit te roven. Teruggekomen in hun kamp deden ze die pakken en balen open en die bleken o.m. vol te zitten met dadels, snoepgoed, marsepein etc. Nadat ze het bloed van hun zwaarden hadden geveegd bouwden ze een feestje door zich vol te proppen met de gestolen snoep. Dat, beste mensen, is de oorsprong van ramadan en suikerfeest namelijk het vieren van een geslaagde roofmoord. Maar dat zullen niet veel "gematigde" moslimpjes aan een Ongelovige vertellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Het is alweer bijna zover, de Ramadan gaat over kleine twee maanden van start..
Dat rammeldan-gedoe is een aanslag op het metabolisme, jezelf een maand lang volproppen met voedsel op een moment dat je zou moeten rusten is kei-ongezond. Dan wordt ook al die voeding direct omgezet in vet, vandaar ook dat de meeste moslims moddervet worden na zo'n "vasten" oefening.

En je "geest verlichten"? Laat me niet lachen, ik zie de Grote Profeet Mohammed al in zijn vuistje lachen in zijn tent terwijl zijn volgelingen scheel van de honger in de woestijn rondstrompelden :razz: !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Nog 6 weekjes..:drool:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef:Het is alweer bijna zover, de Ramadan gaat over kleine twee maanden van start..
Dat rammeldan-gedoe is een aanslag op het metabolisme, jezelf een maand lang volproppen met voedsel op een moment dat je zou moeten rusten is kei-ongezond. Dan wordt ook al die voeding direct omgezet in vet, vandaar ook dat de meeste moslims moddervet worden na zo'n "vasten" oefening.

En je "geest verlichten"? Laat me niet lachen, ik zie de Grote Profeet Mohammed al in zijn vuistje lachen in zijn tent terwijl zijn volgelingen scheel van de honger in de woestijn rondstrompelden :razz: !
Er zijn ook nog een aantal eisen waar je aan moet voldoen, he. Of dacht je dat de shahaba ten tijde van de profeet zich volpropten na maghreb? Ze dronken een klein glas melk en aten wat dadels. En dit is soenah, oftewel dat wat de moslim nauw moet volgen. Dat het tocht voorkomt, zegt verder niks over de leer van de islam. Dat jij aanneemt van wel, zegt wat over jouw IQ. Nooit gehoord van de islamitische variant van volksdevotie?

Besides, als je het een beetje islamitisch wilt houden kom je niet aan eten toe, ik ik ieder geval niet. Mijn schema: je wordt wakker, gaat naar school... bent thuis, verricht de gebeden die je niet hebben kunnen verrichten omdat je op school zat, leest wat Koran en koranversen.. dan ga je de wassing doen, pakt een dadel, verbreekt het vasten met een dadel, haast je naar het gebedskleedje, verricht het gebed, gaat dan weer zitten, drinkt wat..helpt je moeder met het huishouden, en gaat dan weer omkleden om de nacht door te brengen in de moskee. Dan ben je weer een keer thuis om 2 uur in de nacht, gaat nog wat nachtgebeden doen, wat slapen, wordt weer wakker om een uur of 4 (afhankelijk van fajr) en gaat wat eten, rent naar boven, om de wassing te doen.. snel nog wat extra gebeden voor het ochtendgebed nadert, en gaat dan ochtendgebed doen.. wat Koran lezen en weer proberen een uur te slapen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door BFA »

Je hebt een grote fantasie.
Vraag mij af of dit een gevolg is van je manisch vasten. Je moet ze wel hard zien vliegen tijdens deze periode.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:Het is alweer bijna zover, de Ramadan gaat over kleine twee maanden van start..


Hadith 10
Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) (gehoord) heeft, die zei: “Allah(de Almachtige en Verhevene) zegt:

“Het vasten is voor Mij en Ik geef er een beloning voor.(Een man) geeft zijn seksuele genot,zijn eten en drinken voor Mij op. Vasten is als een schild, en degene, die vast heeft twee genoegens: een genoegen als hij zijn vasten verbreekt en een genoegen als hij zijn Heer ontmoet.De verandering van adem [35] uit de mond van een vastende is volgens Allah’s maatstaf beter dan de geur van muskus.”

Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Moeslim, Malik, at-Tirmidhi,an-Nasa’i en Ibn Maadjah).
___________
35 Omdat het vasten voor een slechte adem kan zorgen,geeft de Hadith de verzekering dat dit de moslim beslist niet van het vasten moet laten weerhouden.
Dus een mannelijke moslim man heeft alleen maar een of meerdere vrouwen om zijn seksuele genot bij te halen? In Nederland halen mannen dat bij vrouwen met een bepaald beroep.

Wist je trouwens dat vier weken vasten zijn grondslag heeft in een religieuze meergodencultus uit de tijd van Mohammed?

Wist je dat veel ouderen direct en indirect aan de gevolgen van de ramadan overlijden, met name diabetici, en hart/nierpatienten?
En nu niet gaan bleren dat de islam zo moslimvriendelijk is dat je geen ramadan hoeft te houden als je ziek of ziekelijk bent, want in de meeste islamitische landen is het zo dat er hele volkstammen met een sluimerde ziekte rond lopen die door gebrek of totale afwezigheid van menswaardige medische zorg voor iedereen, rijk en arm, nooit aan het licht komen.

Wist je dat het aantal verkeersongelukken met dodelijk afloop aanzienlijk stijgt tijdens de ramadan, te wijten aan gebrek aan concentratie van de bestuurders?

Wist je er in de ramadan meer mensen sterven tijdens een operatie in de periode van de ramadan dan daar buiten? Eveneens te wijten aan op de benen tollende chirurgen.

Ik ben weliswaar geen theoloog, maar toch kan ik stellen dat ik in de ramadan weinig tot niets Goddelijks kan bespeuren.
Laatst gewijzigd door Dhana op za jun 27, 2009 11:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Besides, als je het een beetje islamitisch wilt houden kom je niet aan eten toe, ik ik ieder geval niet.
Idd, als je braakt tijdens de ramadan ga je naar de hel.

Wat een door en door belachelijk gedoe zeg...en dat van die adem die uit de mond van een vastende komt, dat klopt zeker, die stinkt gewoon uit zijn bek, maar dat is Allah welgevallig...hoe is het toch mogelijk zeg, als de pedoprofeet het in zijn hoofd had gehaald om jullie allemaal een heel varken op te laten eten hadden jullie dat zondermeer gedaan. Wat een achterlijke dwazen zijn moslims toch.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Tip voor Chaimae...!!!!!!!!!!!!!!!!
Ramadan-sms: Etenstijd!

RIJSWIJK - Moslims die bang zijn dat ze tijdens de Ramadan vergeten op wanneer ze precies op een vastendag weer mogen eten en drinken, kunnen daarvoor een speciaal ’Ramadan-smsje’ krijgen.

De zogeheten ’Ramadan Alert’ geeft het exacte moment aan wanneer een vastendag start en weer is afgelopen. Het tijdstip van het vasten en het ontvasten verschilt per dag, wat wel eens voor verwarring kan zorgen.

Volgens bedenker van de Ramadan Alert Frank Vos vinden vooral veel jonge moslims het lastig om in de vastenmaand te onthouden op welk moment er wel en niet gegeten mag worden.

,,Je kunt ervoor kiezen om in de avond een sms te ontvangen op het moment dat je weer mag eten en drinken, of eentje die aangeeft op welk moment het vasten weer begint.’’ Moslims kunnen zich via ramadanalert.nl op de dienst abonneren.

Ramadan, de vastenmaand voor moslims, start dit jaar op zaterdag 22 augustus. Vanaf dan zien moslims bij zonsopgang af van eten, drinken, seks en vloeken.

Een vastendag eindigt bij het ondergaan van de zon. Zondag 20 september eindigt de ramadan met het Suikerfeest.

http://www.ad.nl/binnenland/3429117/Ram ... stijd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door carabo »

mercator schreef: Dat, beste mensen, is de oorsprong van ramadan en suikerfeest namelijk het vieren van een geslaagde roofmoord. Maar dat zullen niet veel "gematigde" moslimpjes aan een Ongelovige vertellen.
En ik ben al weer geschokt, wist dit niet van het "suiker"feest.
Thx mercator
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

carabo schreef:
mercator schreef: Dat, beste mensen, is de oorsprong van ramadan en suikerfeest namelijk het vieren van een geslaagde roofmoord. Maar dat zullen niet veel "gematigde" moslimpjes aan een Ongelovige vertellen.
En ik ben al weer geschokt, wist dit niet van het "suiker"feest.
Thx mercator
Tja, zo gaat dat met islam en moslims. Hoe meer je ervan af weet hoe minder je ervan wil weten. Ik heb zelfs gezien dat ook niet-moslims aan die ramadan-onzin beginnen mee te doen, voor de "aardigheid", en halal voer beginnen te eten etc. Met dat halal is nog zo iets, het geslachte dier moet pijn geleden hebben, anders is het niet goed.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Mahalingam »

De komende jaren zal het rammadannen steeds lastiger worden. Nu is het de tweede helft van Augustus, volgend jaar twee weken eerder enz. Hitte en dorst.
Normaal valt in Allahstan het leven stil tijdens de ramadan. (behalve de armen, die blijven werken want er moet nu eenmaal brood op de plank komen.)
In Italië is het oogsttijd en warm. En nu gaan de gastarbeidende landarbeiders uit N-Afrika op minder dan halve kracht werken voor vol loon. Dus krijg je dit soort dingen:
http://www.upi.com/Top_News/2009/08/13/ ... 250197753/
Farm laborers contest drinking rules
MANTUA, Italy, Aug. 13 (UPI) -- Muslim farm laborers oppose heat wave safety rules requiring they drink water while fasting for Ramadan, an Islamic spokesman said Thursday.

Ben Sansour of the Islamic community in the northern province of Mantua said if a Muslim worker is fired for refusing to drink water during the heat wave, the Islamic community will contest it.
A decision by the Farming Safety Committee in Mantua mandates all farm workers drink while working during the summer heat wave or face suspension, the Italian news service ANSA reported.
The committee consists of representatives from Italy's two largest agricultural associations and three biggest trade unions. Muslims fast from dawn to dusk during Ramadan, which starts this year on Aug. 20.
"We made the order because we want to safeguard the health of our workers as much as possible," Roberto Cagliari, the president of the committee, said.
"There is no work contract and no legal provision requiring us to drink during Ramadan," Sansour said, adding, "If a Muslim farmhand feels unwell, he can take a break and if he then realizes that the feeling is not a passing one, he may take a drink.
Drinken vanwege je gezondheid. Dat is een denkbeeld dat Mohammedanen irrelevant vinden als ze rammadannen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

@Mah

Grappig, ik ken een hadeeth c.q. aforisme in het kader van jouw bericht.

Abu Bakr al-Balkhi zei dat de maand Rajab de maand is om te zaaien, de maand Sha’baan is de maand voor het irrigeren van het gewas, en de maand Ramadan is de maand voor het oogsten van het gewas. Oftewel, je dient je op te warmen voor de Ramadan, zodat je in de maand zelf de rijpe vruchten kan plukken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: Drinken vanwege je gezondheid. Dat is een denkbeeld dat Mohammedanen irrelevant vinden als ze rammadannen.
Allemaal trucjes om zich te drukken van het werk. Ze zouden graag een maand thuis zitten rammelen mét behoud van loon natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Mahalingam »

@Chaimae:
Het is dan maar te hopen dat die Rajab = zaaimaand niet al te letterlijk genomen wordt.
En zeker niet in deze streken. Als ik het goed heb dan valt nu Rajab eind juni. Maar over een aantal jaren is dat met Kerstmis.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Het is bijna zo ver. Moslims mogen weer vasten. Maar wanneer. That is the question.
Moslim geleerde zijn er nog niet over uit. Stel je voor dat als je als Moslim geleerde de verkeerde tijd aangeeft. Allah zal not amused zijn.
Wordt het hel of hemel voor de gelovige....Duimen maar voor de moedige moslims.
Begin ramadan twistpunt :shock:

De islamitische vastenmaand ramadan begint ofwel vrijdag of zaterdag. Theologen twisten nog of over het precieze moment.
Het begin en het einde van de ramadan hangt af van het verschijnen van de nieuwe maan. Sommigen menen dat de maan met het blote oog te zien moet zijn. Anderen letten op astronomische berekeningen. De beide methodes kunnen tot andere uitkomsten leiden, vooral als de maan schuilgaat achter wolken.

De verschillende opvattingen ondermijnen de oproep tot eenheid waartoe in de ramadan gepreekt wordt. Sommige theologen willen daarom dat, wanneer de maan op een bepaalde plaats wordt gezien, de vastenperiode zonder uitzondering voor alle moslimlanden begint.

In België komen de twee belangrijkste mosliminstellingen van het land donderdagavond samen over de zaak. Een raad van theologen zal er de begindatum bepalen.

http://www.depers.nl/binnenland/330509/ ... tpunt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door naar boven »

Het begin en het einde van de ramadan hangt af van het verschijnen van de nieuwe maan.
De nieuwe maan is een schijngestalte. De nieuwe maan is nu juist afgelopen als er weer een stukje maan te zien is.
Er verschijnt geen nieuwe maan. Er breekt een nieuwe (islamitische) maand aan.
RTFM
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Mahalingam »

De verschillende opvattingen ondermijnen de oproep tot eenheid waartoe in de ramadan gepreekt wordt. Sommige theologen willen daarom dat, wanneer de maan op een bepaalde plaats wordt gezien, de vastenperiode zonder uitzondering voor alle moslimlanden begint.
Wat een nieuwlichterij. Zo'n voorstel gaat ervan uit dat westerse uitvindingen zoals telefoons e.d. bestaan om het nieuws door te geven wereldwijd.
En ik zie al weer een ruzie komen: die 'bepaalde plaats'. Wie gaat dat bepalen?
En als ze het met zijn allen ooit eens worden dan zal die plek wel Mekka worden. En als het dan in Mekka bewolkt is, kan de hele Mohammedaanse wereld blijven wachten terwijl een Mohammedaan in België kijkend uit het raam, de nieuwe maansikkel kan zien. Wat gaat de dan doen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gesloten