Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Heb je moeite met stellen? Discussieren en het stellen van je waarheidsbevinding is niet je sterkste kant he? :lol: Ik stel een drietal vragen en ben stante pede een hypocriet?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door sunshine »

Chaimae schreef:Heb je moeite met stellen? Discussieren en het stellen van je waarheidsbevinding is niet je sterkste kant he? :lol: Ik stel een drietal vragen en ben stante pede een hypocriet?
Chaimae, ik ken Marokkanen maar al te goed. :)

Ik spreek uit ervaring.
De rosse baard
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 26, 2009 11:39 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door De rosse baard »

Dag Verstotene

Ik ben nieuw op het forum, en zal me nog voorstellen.

Ik heb zin om te reageren op hetgeen u schreef om een aantal redenen.
Ik geloof dat het inderdaad juist is om de keuze te maken die je hebt gemaakt. Niet omdat ik tegen religie ben, want ik ben zelf een gelovig en praktiserend christen, maar omdat je blijkbaar wel de moed hebt gehad te luisteren naar uw intuïtie, en de hypocrisie van dubbele standaarden niet langer kon verdragen. Ten tweede, op dit forum kom je - logischerwijze - meestal niet-moslims tegen die tegelijk atheïst of agnost zijn, of een enkele ex-moslim die ook agnost geworden is, maar zelden een christen. Nu stoor ik me soms ook wel aan christenen die heler bijbelteksten 'copy en past' weergeven, en eigenlijk zelden op de kern van de zaak ingaan. Het doet je wellicht nogal denken aan die moslimfora waarbij men vele verzen aanhaalt, maar waarbij de kritische rede blijkbaar een vies gegeven is.

Je schrijft sapere aude. Dat is interessant. Ik ben bijna door een boek getiteld "de filosofie van Christus". Wordt aan de hand van geschiedenis en markante figuren uit de doeken gedaan waarom nu net in het Europa dat zo diepgaand beïnvloed werd door het christelijk geloof en de theologie, het humanisme, de Verlichting en later de rechten van de mens zijn ontstaan. Waarmee ik wil zeggen dat je toch niet omwille van uw ervaring van islam en de Marokkaanse cultuur, moogt denken dat het gehele christendom ook zo is.

Verder wens ik u nog succes en sterkte met de richting waarin je ingeslagen bent. En ik hoop dat je u niet laat doen door Amazigh. Als het dezelfde is als destijds de Amazigh van kifkif, wel, de man blonk uit in veroordelingen en verwensingen

:turban:
De rosse baard
Berichten: 20
Lid geworden op: di mei 26, 2009 11:39 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door De rosse baard »

Chaimae schreef: Dat klopt als een zwerende vinger, maar Sunshine doet alsof het bij de Marokkanen een veel ergere zonde is dan wanneer Hollanders het doen. Bovendien heeft het meer met het cultuurtje dan met de religie te maken. In collectieve culturen is het gewoon een vaststaand feit dat er meer geroddeld wordt, daar waar de islam ons vermaant tegen deze grote zonde. En zij die Allah vrezen en liefhebben, denken wel drie keer na voor zij zich zondigen aan zoiets doms. Enne, anders heb ik altijd nog een vader die me klappen geeft als ik thuis over een individu kwaad spreek.
Chaimae, toch zit er een verband tussen enerzijds een collectieve cultuur, waardoor er meer roddel zou zijn en anderzijds de religie.

Als de religie het geweten van haar volgelingen niet aanscherpt en haar bewustzijn niet versterkt om te gaan zoeken naar de motieven van een persoon ( waarom ze dit of dat doet), maar er integendeel op uit is de gelovigen in het gareel te houden, zal ze steeds uitmonden in allerlei wetten en regels, geboden en verboden. Hoe strenger islamitisch de cultuur is ( want de scheiding tussen cultuur en religie is helemaal niet zo groot als vaak voorgesteld wordt), hoe meer de mensen op elkander gaan letten, en diegene die wil uitbreken zullen veroordelen. Daar waar kritische rede niet wordt aangemoedigd, zal er ook niet nagedacht worden over de motieven, want dat vereist een vorm van introspectie, waardoor men uiteindelijk - hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen- milder in het oordeel wordt.

De verhalen en hadits over de profeet en de man die zijn mond moet reinigen kunnen stichtend zijn, maar als je dieper kijkt geloof ik dat een islamitische cultuur de roddeldrang eerder versterkt dan verzwakt. Niet dat de Vlamingen of Nederlanders niet durven roddelen..
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:
Bloodgod schreef:Ik hoop voor jou ook dat jouw pa een beetje is zaols de pa van Verstotene, straks sta je moederziel alleen in het bos te kleumen! :ohmy:
Nogmaals, daar heeft hij geen reden toe, tenzij ik het er na maak. Maar in tegenstelling tot Verstotene zou ik nooit, maar dan ook nooit, een jongen boven mijn ouders verkozen. Daar heb ik het lef niet voor, en ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen, omdat dat gewoon synoniem staat aan moord. Mijn ouders, en vooral vader, die van verdriet zou sterven. Je moet wel erg van het lotje zijn getikt wil je jouw ouders opzij schuiven voor een jongen. :lol:
Chaimae, ben je nou echt zo doof of gewoon oost-indisch? Verstotene is meedere malen door een familielid misbruikt en pa en ma weten dat, maar doen alsof hun neus bloedt. Je loopt maar te mekkeren over dat je ouders het belangrijkste horen te zijn, maar dat verstotene aangeeft dat ze dus meerdere malen verkracht is, daar lees je gewoon over heen. Mijn lieve hemel sommige mensen hebben een blinde vlek maar jij hebt een piepklein stipje waar je vaag iets mee mee kan onderscheiden en voor de rest ben je werkelijk stekeblind.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Polleke »

Blablidida Bloebididoe bla bla.
Laatst gewijzigd door Polleke op za jun 27, 2009 11:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Dhana schreef:
Chaimae schreef:
Bloodgod schreef:Ik hoop voor jou ook dat jouw pa een beetje is zaols de pa van Verstotene, straks sta je moederziel alleen in het bos te kleumen! :ohmy:
Nogmaals, daar heeft hij geen reden toe, tenzij ik het er na maak. Maar in tegenstelling tot Verstotene zou ik nooit, maar dan ook nooit, een jongen boven mijn ouders verkozen. Daar heb ik het lef niet voor, en ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen, omdat dat gewoon synoniem staat aan moord. Mijn ouders, en vooral vader, die van verdriet zou sterven. Je moet wel erg van het lotje zijn getikt wil je jouw ouders opzij schuiven voor een jongen. :lol:
Chaimae, ben je nou echt zo doof of gewoon oost-indisch? Verstotene is meedere malen door een familielid misbruikt en pa en ma weten dat, maar doen alsof hun neus bloedt. Je loopt maar te mekkeren over dat je ouders het belangrijkste horen te zijn, maar dat verstotene aangeeft dat ze dus meerdere malen verkracht is, daar lees je gewoon over heen. Mijn lieve hemel sommige mensen hebben een blinde vlek maar jij hebt een piepklein stipje waar je vaag iets mee mee kan onderscheiden en voor de rest ben je werkelijk stekeblind.
En moet je daarom je ouders maar verlaten? Verdomme, het zijn je ouders, het hoogste van het hoogste en de enige waar je op het einde van de dag op kan bouwen. Ik heb liever dat ik pijn lijd, dan dat mijn ouders pijn lijden. (als ik het huis uit zou gaan) Mijn vader kuste vroeger de voeten van zijn ouders, en als je zoiets vandaag de dag te berde brengt lachen ze je uit. Enne, ik heb iets soortgelijk meegemaakt, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het huis uit te gaan, en de goede band die ik met mijn ouders en broertjes/zusejs (eerder vrienden zijn we) daarvoor op het spel te zetten. Het zijn geen vrienden die je weg kan doen als het je niet aanstaat. En hoe lastig het dan ook is voor Verstotene, maar daar ligt dan de kracht en wijsheid. Of de mens onder verschrikkelijk omstandigheden toch nog van haar medemens kan houden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Polleke,

Zou je het willen weghalen? Zo niet netjes van je om zonder vragen iets persoonlijks te posten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Adinah »

Chaimae schreef:En moet je daarom je ouders maar verlaten? Verdomme, het zijn je ouders
En moeten zij daarom maar de andere kant opkijken terwijl hun dochter wordt misbruikt? Verdomme, het is je kind!
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Dhana »

Amazigh schreef:
Ik denk daar niet anders over, evenals de Quran die ook gelijkheid handhaaft :smile:
Maar dan wel aan enige condities onderhevig. Zo zijn mannen dubbel gelijk aan vrouwen. En alles wat niet moslim is, kan naar believen gebruikt/misbruikt/gemarteld/onthoofd/verkracht/dhimmiebelasting naar eigen inzicht geheven worden en meer van dat fraais van de religie van vrede en tolerantie.

Omdat....zoek dan online op! Lees de Koran!
Standaard antwoorden op mijn vragen.
Klein probleempje, mijn beste Amazigh. Als daar te veel obscene passages in voorkomen om van oproep tot of goedkeuring van geweld nog maar te zwijgen, die je de maag doen om draaien, je ineens arabisch gestudeerd hebben om het echt te kunnen begrijpen. En als daarna je maag dan nog niet helemaal tot rust is gekomen, mag je het boek dat van zichzelf beweert dat het perfect is, ineens niet meer op eigen houtje verteren. Daar is namelijk een heel leger van geleerden voor nodig die jou voorkauwen hoe je het woord van Allah dient te interpreteren. Wat neerkomt op hen napapegaaien en als je dat weigert kan je dat duur komen te staan. Is het niet in het ondermaanse door strijders van Allah die er altijd voor in zijn kritiek op islam/koran als een regelrechte belediging en/of leugen te beschouwen. En naar eigen believen korte metten kunnen maken met de lasteraars, want Allah schijnt niet sterk genoeg te zijn om dat zelf te doen. Die moet namelijk ook gewoon wachten tot de dood een mens komt halen, tot dat hij de lastposten eeuwig in de hel kan laten branden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Adinah schreef:
Chaimae schreef:En moet je daarom je ouders maar verlaten? Verdomme, het zijn je ouders
En moeten zij daarom maar de andere kant opkijken terwijl hun dochter wordt misbruikt? Verdomme, het is je kind!
Dat is natuurlijk van de gekkigheid, maar moet je daarom maar je ouders verlaten? Liever dat ik veel pijn lijd dan mijn ouders.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:
Adinah schreef:
Chaimae schreef:En moet je daarom je ouders maar verlaten? Verdomme, het zijn je ouders
En moeten zij daarom maar de andere kant opkijken terwijl hun dochter wordt misbruikt? Verdomme, het is je kind!
Dat is natuurlijk van de gekkigheid, maar moet je daarom maar je ouders verlaten? Liever dat ik veel pijn lijd dan mijn ouders.
De perfecte indoctrinatie van de islam om vrouwen in het gareel te houden. Jij hebt inderdaad helemaal geen hoofddoekje nodig. Jouw gevoel voor eigenwaarde en waardigheid als vrouw heb je allang ingeleverd.
Laatst gewijzigd door Dhana op zo jun 28, 2009 12:50 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door BFA »

En moeten zij daarom maar de andere kant opkijken terwijl hun dochter wordt misbruikt? Verdomme, het is je kind!


Dat is natuurlijk van de gekkigheid, maar moet je daarom maar je ouders verlaten?Liever dat ik veel pijn lijd dan mijn ouders.
Masochisme ten top gedreven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
En moeten zij daarom maar de andere kant opkijken terwijl hun dochter wordt misbruikt? Verdomme, het is je kind!


Dat is natuurlijk van de gekkigheid, maar moet je daarom maar je ouders verlaten?Liever dat ik veel pijn lijd dan mijn ouders.
Masochisme ten top gedreven.
Is dat even toevallig, want ik had het er gisteren over met mijn Marokkaanse vriendin. Wij, alle twee, zouden nooit trouwen, zonder de zegeningen van onze ouders. Dan maar afknokkken, en veel verdriet. Maar alles beter dan je ouders die pijn lijden. Mijn vriendin zei toen dat Hollanders dit nooit begrijpen, en zo is het eigenlijk wel. Mare, is het dan zo lastig om te vatten dat jij je eigen ouders niet opzij kan zetten voor een man, die maar even snel in je leven komt? (of wat voor een situatie dan ook) En hoe stom ben je als je achter een krabbende anker wilt liggen? Dat jij de strekking van mijn post onder masochisme schaart is prima, maar ik vind het eerder sadistisch wanneer een dame haar ouders, ongeacht wat voor ouders, aan de kant zet. Dat is pas masochisme ten top.
Laatst gewijzigd door Chaimae op zo jun 28, 2009 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Dhana schreef:
Chaimae schreef: Dat is natuurlijk van de gekkigheid, maar moet je daarom maar je ouders verlaten? Liever dat ik veel pijn lijd dan mijn ouders.
De perfecte indoctrinatie van de islam om vrouwen in het gareel te houden. Jij hebt inderdaad helemaal geen hoofddoekje nodig. Jouw gevoel voor eigenwaarde en waardigheid als vrouw heb je allang ingeleverd.
Hoe weet jij nou dat dit indoctrinatie is? Weet je uberhaupt wel wat het betekent? Of gebruik je het te pas en onpas, en ken je slechts de periferie ervan? Indoctrinatie gaat veel verder dan alleen overtuigen. Dit zijn denkbeelden die ik mezelf eigen heb gemaakt, daar kwam geen indoctrinatie bij kijken, eerder een didactische benadering. Maar jij weet het natuurlijk beter? Jij weet natuurlijk precies hoe mijn ouders me hebben opgevoed? Jij bent immers de paragnost in ons midden?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Adinah
Berichten: 365
Lid geworden op: wo okt 29, 2008 4:44 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Adinah »

Chaimae schreef:Mare, is het dan zo lastig om te vatten dat jij je eigen ouders niet opzij kan zetten voor een man, die maar even snel in je leven komt?
Nee hoor, dat is niet lastig om te vatten. Ik zou mijn ouders ook niet opzij schuiven voor de eerste de beste kerel, nee.
Maar in het geval van Verstotene is er ook nog een andere optie in het spel: het is bij haar geen kwestie van de één opzij schuiven voor een ander. Ze heeft voor zichzelf gekozen. Dat is heel iets anders.
Am Yisraël Chai!
עם ישראל חי
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:
Dhana schreef:
Chaimae schreef: Dat is natuurlijk van de gekkigheid, maar moet je daarom maar je ouders verlaten? Liever dat ik veel pijn lijd dan mijn ouders.
De perfecte indoctrinatie van de islam om vrouwen in het gareel te houden. Jij hebt inderdaad helemaal geen hoofddoekje nodig. Jouw gevoel voor eigenwaarde en waardigheid als vrouw heb je allang ingeleverd.
Hoe weet jij nou dat dit indoctrinatie is? Weet je uberhaupt wel wat het betekent? Of gebruik je het te pas en onpas, en ken je slechts de periferie ervan? Indoctrinatie gaat veel verder dan alleen overtuigen. Dit zijn denkbeelden die ik mezelf eigen heb gemaakt, daar kwam geen indoctrinatie bij kijken, eerder een didactische benadering. Maar jij weet het natuurlijk beter? Jij weet natuurlijk precies hoe mijn ouders me hebben opgevoed? Jij bent immers de paragnost in ons midden?
Je wil me toch niet in alle ernst gaan vertellen dat jij niet met de Koran in de hand opgevoed bent? Wel heel vreemd dan dat het gros van de moslima's precies hetzelfde denkt als jij. Die hebben hun waardigheid als vrouw stelselmatig geleerd in te leveren. Welke normale, geestelijke gezonde vrouw accepteert het feit dat haar echtgenoot er nog een trio andere bij mag huwen, om over een legertje seksslavinnen nog maar te zwijgen? Seks, seks en nog eens seks dat alles waar in het islam omdraait. Geen woord over innig en exclusief aan elkaar verbonden zijn in ware liefde. Niet zo verwonderlijk als je als moslima geacht wordt het eten aan te laten branden als manlief zijn hormonen niet in bedwang kan houden en dat alles met volledige goedkeuring van Allah!!! De hel die bezet is met vrouwen die niet dankbaar genoeg zijn geweest jegens hun echtgenoot. (lees: dus ook niet altijd hun benen op commando voor hem gespreid hebben of protest aangetekend hebben als die weer eens met een verse maagdbruid aan kwam zetten). Dat is nog maar het topje van de ijsberg.... en dan mag ik dan geen indorctrinatie noemen!!????
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Dhana,

Waar heb je het over? We hadden het over ouders, en de hoge positie van hen. Wat heeft een een bigamistische man die het helmhout houdt daar nou mee te maken? Als je het daar over wilt hebben, maak dan maar even een andere draad aan. Mijn huwelijkspartner uitkiezen laat ik over aan mijn vader, want dan weet ik zeker dat het wel goed zit. Mijn vader gunt me het allerbeste man, die in zijn kielzog vaart.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Adinah schreef:
Chaimae schreef:Mare, is het dan zo lastig om te vatten dat jij je eigen ouders niet opzij kan zetten voor een man, die maar even snel in je leven komt?
Nee hoor, dat is niet lastig om te vatten. Ik zou mijn ouders ook niet opzij schuiven voor de eerste de beste kerel, nee.
Maar in het geval van Verstotene is er ook nog een andere optie in het spel: het is bij haar geen kwestie van de één opzij schuiven voor een ander. Ze heeft voor zichzelf gekozen. Dat is heel iets anders.
Haar ouders keken de andere kant op gedurende misbruik? Dat is natuurlijk, en dat meen ik oprecht, primitief. Mare, dat zijn Marokkaanse ouders die vanuit een andere referentiekader redeneren, en die zelf niet beter weten. Het zijn zelf slachtoffers van de opvoeding die ze genoten hebben, kan je als het ware zeggen. Moet je het ze daarom kwalijk nemen? Nou heb ik soortgelijks meegemaakt, en weet ik maar al te goed hoe Verstotene zich voelt. Toen ik na twee jaar eindelijk al mijn moed bij elkaar heb geschraapt en het mijn moeder vertelde, vroeg ze heel meedogenloos: ''heb jij je maagdenvlies nog?'' En daar is het bij gebleven. Overigens is mijn vader niet op de hoogte, omdat ik die risico niet wou nemen. Moet ik daarom maar het huis uit? Er een andere (ver)houding op nahouden? Ik weet dat het moeilijk is, maar ik geloof dat alleen de mensen met het hart op de juiste plek ontzettend op de proef genomen worden, en dat het mischien wel een roeping van Boven is? Probeer in ieder geval het positieve, naast al het negatieve, in te zien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Ruth »

Chaimae schreef: Haar ouders keken de andere kant op gedurende misbruik? Dat is natuurlijk, en dat meen ik oprecht, primitief. Mare, dat zijn Marokkaanse ouders die vanuit een andere referentiekader redeneren, en die zelf niet beter weten. Het zijn zelf slachtoffers van de opvoeding die ze genoten hebben, kan je als het ware zeggen. Moet je het ze daarom kwalijk nemen? Nou heb ik soortgelijks meegemaakt, en weet ik maar al te goed hoe Verstotene zich voelt. Toen ik na twee jaar eindelijk al mijn moed bij elkaar heb geschraapt en het mijn moeder vertelde, vroeg ze heel meedogenloos: ''heb jij je maagdenvlies nog?'' En daar is het bij gebleven. Overigens is mijn vader niet op de hoogte, omdat ik die risico niet wou nemen. Moet ik daarom maar het huis uit? Er een andere (ver)houding op nahouden? Ik weet dat het moeilijk is, maar ik geloof dat alleen de mensen met het hart op de juiste plek ontzettend op de proef genomen worden, en dat het mischien wel een roeping van Boven is? Probeer in ieder geval het positieve, naast al het negatieve, in te zien.
Als jouw moeder op deze wijze gereageerd heeft op jouw verhaal dan is ze de titel MOEDER niet waard.
Waar haal je als moeder het gore lef vandaan om een of andere achterlijke regel belangrijker te vinden dan haar dochter?
Als dit echt waar is, dan heb ik diep medelijden met je.... en met je toekomstige kinderen.
Diep en dieptriest. Iedere moeder zou de vent die dit haar dochter aandoet eigenhandig castreren (ikke wel in ieder geval, poten af van mn dochters) en de jouwe maakt zich slechts druk over een niet bestaand maagdenvlies. Ik kots ervan.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Ruth schreef:
Chaimae schreef: Haar ouders keken de andere kant op gedurende misbruik? Dat is natuurlijk, en dat meen ik oprecht, primitief. Mare, dat zijn Marokkaanse ouders die vanuit een andere referentiekader redeneren, en die zelf niet beter weten. Het zijn zelf slachtoffers van de opvoeding die ze genoten hebben, kan je als het ware zeggen. Moet je het ze daarom kwalijk nemen? Nou heb ik soortgelijks meegemaakt, en weet ik maar al te goed hoe Verstotene zich voelt. Toen ik na twee jaar eindelijk al mijn moed bij elkaar heb geschraapt en het mijn moeder vertelde, vroeg ze heel meedogenloos: ''heb jij je maagdenvlies nog?'' En daar is het bij gebleven. Overigens is mijn vader niet op de hoogte, omdat ik die risico niet wou nemen. Moet ik daarom maar het huis uit? Er een andere (ver)houding op nahouden? Ik weet dat het moeilijk is, maar ik geloof dat alleen de mensen met het hart op de juiste plek ontzettend op de proef genomen worden, en dat het mischien wel een roeping van Boven is? Probeer in ieder geval het positieve, naast al het negatieve, in te zien.
Als jouw moeder op deze wijze gereageerd heeft op jouw verhaal dan is ze de titel MOEDER niet waard.
Waar haal je als moeder het gore lef vandaan om een of andere achterlijke regel belangrijker te vinden dan haar dochter?
Als dit echt waar is, dan heb ik diep medelijden met je.... en met je toekomstige kinderen.
Diep en dieptriest. Iedere moeder zou de vent die dit haar dochter aandoet eigenhandig castreren (ikke wel in ieder geval, poten af van mn dochters) en de jouwe maakt zich slechts druk over een niet bestaand maagdenvlies. Ik kots ervan.
Ik, als moeder, zou zoiets nooit in mijn hoofd halen. Dus, vanwaar je reactie dat je diepe medelijden heb met mijn toekomstige kinderen? Mijn voorbeeld was slechts om aan te geven dat het altijd erger kan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:
Ruth schreef:
Chaimae schreef: Haar ouders keken de andere kant op gedurende misbruik? Dat is natuurlijk, en dat meen ik oprecht, primitief. Mare, dat zijn Marokkaanse ouders die vanuit een andere referentiekader redeneren, en die zelf niet beter weten. Het zijn zelf slachtoffers van de opvoeding die ze genoten hebben, kan je als het ware zeggen. Moet je het ze daarom kwalijk nemen? Nou heb ik soortgelijks meegemaakt, en weet ik maar al te goed hoe Verstotene zich voelt. Toen ik na twee jaar eindelijk al mijn moed bij elkaar heb geschraapt en het mijn moeder vertelde, vroeg ze heel meedogenloos: ''heb jij je maagdenvlies nog?'' En daar is het bij gebleven. Overigens is mijn vader niet op de hoogte, omdat ik die risico niet wou nemen. Moet ik daarom maar het huis uit? Er een andere (ver)houding op nahouden? Ik weet dat het moeilijk is, maar ik geloof dat alleen de mensen met het hart op de juiste plek ontzettend op de proef genomen worden, en dat het mischien wel een roeping van Boven is? Probeer in ieder geval het positieve, naast al het negatieve, in te zien.
Als jouw moeder op deze wijze gereageerd heeft op jouw verhaal dan is ze de titel MOEDER niet waard.
Waar haal je als moeder het gore lef vandaan om een of andere achterlijke regel belangrijker te vinden dan haar dochter?
Als dit echt waar is, dan heb ik diep medelijden met je.... en met je toekomstige kinderen.
Diep en dieptriest. Iedere moeder zou de vent die dit haar dochter aandoet eigenhandig castreren (ikke wel in ieder geval, poten af van mn dochters) en de jouwe maakt zich slechts druk over een niet bestaand maagdenvlies. Ik kots ervan.
Ik, als moeder, zou zoiets nooit in mijn hoofd halen. Dus, vanwaar je reactie dat je diepe medelijden heb met mijn toekomstige kinderen? Mijn voorbeeld was slechts om aan te geven dat het altijd erger kan.

Wat jij nu beschrijft heet in de psychologie het Stockholmsyndroom (en jij noemt het liefde voor je ouders). Voor zover je niet met dit begrip op de hoogte mocht zijn, moet je er google maar eens op los laten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Dhana,

Ben bekend met het syndroom. Afijn, het enige wat ik kan doen is het beter doen met mijn kinderen, wat ik ongetwijfeld zal doen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:Dhana,

Ben bekend met het syndroom. Afijn, het enige wat ik kan doen is het beter doen met mijn kinderen, wat ik ongetwijfeld zal doen.
Maar dan heb jij altijd nog te maken krijgen met een echtgenoot die op ieder gewenst moment op zijn religieuze strepen kan gaan staan en jij geen poot hebt om op te staan om dat een halt toe te roepen.

Wat als hij wel of niet onder druk van zijn familie ineens besluit dat ie jou en jullie 2 of 3 jarige dochtertje toch liever met een hoofddoekje de straat op ziet gaan of toch liever van je ziet dat je onzichtbaar oplost in je eigen huis als er vrienden of mannelijke familieleden op bezoek zijn. Tijdens de gezamenlijke maaltijd zijn mobieltje beantwoordt en terstond van tafel opstaat omdat een of andere vriend of mannelijk familielid ineens hoog nodig niet buiten zijn hulp kan. Of ivm met een jengelende kinderschaar vijf avonden per week met vrienden er op uit trekt. Of op een kwade dag besluit dat het zijn recht is er een andere of meerdere vrouwen buiten jou op na te houden. Hij bij nader inzien nog nooit geleerd heeft hoe je met kinderen om moet gaan, omdat dat vrouwenwerk is en jij dus alleen voor de verzorging van zijn nazaten opgezadeld zit. Waar blijf je dan lief naief meisje met al je goede voornemens? Kan je gaan uithuilen bij en steun krijgen van je vader? Driewerf NEE. Hij is immers degene die met grote liefdevolle vaderlijke nauwkeurigheid de perfecte echtgenoot voor je uit gezocht heeft. Bij hem kan dus allemaal niet terecht want dat zou ondankbaarheid inhouden jegens een ouder zijn die je ten alle tijden hoog moet houden. Bij je moeder? Nee, ook niet want die zou je aanraden er alles aan te doen om seksueel aantrekkelijker voor hem te worden. En kan je haar dat kwalijk nemen?? Dacht het niet. Er staat immers in de Edele Koran geschreven dat Allah zich in al zijn vergevingsgezindheid en barmhartigheid in de eerste plaats van bewust is dat mannen nu eenmaal zo hun driften hebben en dat het de schepping van de vrouw er op gericht is die driften af te laten vloeien om het maar even niet al te direct neer te schrijven.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Mijn dubbel leven. (fresh blood by the way)

Bericht door Chaimae »

Niet alle islamitische mannen zijn zo, Dhana! Je hebt er ongetwijfeld ook wel normale tussen zitten.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie