Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Plaats reactie
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

Artikel van Bottehond

Afbeelding


Het lijkt er in alles op dat de Iraanse vrijheidsstrijders aan hun lot worden overgelaten. Obama doet niets, terwijl deze revolutie mede door zijn verkiezing is ontstaan. Obama beloofde vergezichten van een vrije wereld en vond dat een knieval voor mullahs en sheiks daarvoor de beste manier was. Zijn buiging voor de islamitische tirannen geeft de mullahs van Iran het gevoel dat ze zich alles kunnen permitteren. Het lijkt erop dat ze gelijk krijgen. Op wat stoere praatjes na drukken regeringsleiders overal ter wereld hun snor.

Ook de houding van de Nederlandse politiek lijkt tot nu toe van weinig dapperheid te getuigen. Vandaag luidde in het radioprogramma Stand.nl de stelling: ‘De ambassadeur moet terug geroepen naar Iran.’ Dit naar aanleiding van de oproep van Geert Wilders. Iraanse bellers steunden dit voorstel, maar een spreker van het CDA bepleitte halfhartig voor dialoog met het regime. Een houding waar Afshin Ellian op de site van Elsevier vandaag terecht gehakt van maakte.
Omdat onze regeringsleiders de betogers aan hun lot en hun beulen overlaten zijn de dappere Iraniërs vrijwel geheel van de inzet van burgers van vrije landen afhankelijk geworden. Ze hebben niet of nauwelijks toegang tot mail, het Internet is heel moeilijk te gebruiken en in regio’s in Iran is het mobiele telefoonnetwerk afgesloten.

Toch lukt het de mensen in Iran om via onder andere Twitter informatie naar buiten door te geven. Er wordt al gesproken van de Twitterrevolutie. Die strijd kunnen de vaak jonge Iraniërs niet alleen voeren. Daarvoor zijn ze afhankelijk van wat wij, vrije burgers, allemaal wél kunnen. Wij hebben wel toegang tot alle media en kunnen hun berichten ook verspreiden.
Berichten via Twitter of anderszins kunnen altijd naar dit weblog gezonden worden. Het zal dan naar buiten gebracht worden.
Het Internet maakt waar wat we in de jaren ‘80 riepen: “Hun strijd, onze strijd! Internationale solidariteit!”

Yes, we can!

http://www.joostniemoller.com/2009/06/oproep-voor-iran/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook hier een overzicht van de laatste ontwikkelingen geplukt van Facebook, Twitter en Internet!

birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door birdie »



Polleke, mooi dat je hierop wijst. Ik volg ook alle verschrikkelijke berichten uit Iran bij Joost.

Deze opname van een Iraanse vrouw bij CNN vond ik zo aangrijpend dat ik hem hier ook wil laten zien.
Het is beestachtig wat daar gebeurt!
† 14 september 2012.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

Morgenavond is er een demonstratie op Beursplain in Amsterdam om de bevolking in Iran een hart onder de riem te steken.

Veijdag 27 juni
Aanvang: 20.00 uur
PLaats: Beursplein, Amsterdam

Ook gaarne even stemmen op:
http://www.nujij.nl/steun-de-democratis ... 1321.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt!
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

Hartverwarmend en inspirerend.
Jonge helden in Nederland in actie!!

Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

Als je wilt helpen dan gaarne deze e-mail sturen! Copy & Paste en je bent klaar!

Schrijf deze man aan:
[email protected]
[email protected]


Dear Mr. Donaldson,

I am sure you have seen the recent post election events that are unfolding in Iran. Protesters are being met with most barbaric and inhumane response from Iranian regime’s security forces. Estimates show that over 2,000 of them have been detained in the past two weeks. Six people were executed this morning (7-1-09) in Iran’s notorious Evin prison and the rest of the detainees will be facing a similar fate, if lucky or if not, many years of incarceration, rape, daily beatings, electric shock and broken bones. Their crime: Simply asking for a fraction of the “Freedom” we all take for granted in this country.
It has come to our attention that theplanet. Com is hosting a number of Iranian government sites actively trying to identify demonstrators from various pictures. These sites include:
jahannews.com
ashoobnews.blogsky.com
naftnews.ir

We strongly urge you to immediately suspend these sites. Not only for basic human morality and decency, but US government policy banns any US based company to do business with the government of Iran. Other companies such as Godaddy.com have taken steps to block Iranian regime from using their services. We hope that you take immediate actions to cease any cooperation and collaboration with the Iranian government as well.

Sincerely,
XXX XXXX
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door birdie »

Mooi Polleke, Iran zit in de verdomhoek, dank voor deze aandacht.
Ik heb bewondering voor deze moedige mannen en vrouwen. Als ik het goed begrijp, doen hele families mee.
Mijn steun hebben ze en ik leef met deze mensen mee.
Bijzonder is ook dat er erg veel vrouwen in opstand komen.
† 14 september 2012.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

birdie schreef:Mooi Polleke, Iran zit in de verdomhoek, dank voor deze aandacht.
Ik heb bewondering voor deze moedige mannen en vrouwen. Als ik het goed begrijp, doen hele families mee.
Mijn steun hebben ze en ik leef met deze mensen mee.
Bijzonder is ook dat er erg veel vrouwen in opstand komen.
Precies, en hoewel deze opstand misschien op een lager pitje komt te staan is de aandacht meer dan terecht. De afzijdigheid van de vrije wereld is een schande, met name de rol van Obama.

Hoe zit het nou met Iran?

Afbeelding

Wie op de MSM afgaat zou de indruk krijgen dat alles in Iran bijna bussiness as usual is. Dat is echter helemaal niet het geval. Menigeen kan zich moeilijk een mening vormen over de ontwikkelingen in Iran. Hier vindt U de antwoorden op de belangrijkste vragen, zodat U Uw mening wél kunt vormen. Deze column is ook een antwoord op de vele vragen die mij gesteld worden over mijn persoonlijke betrokkenheid.

Een uitstekend artikel van Bottehond op HVV: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8809" onclick="window.open(this.href);return false;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door BFA »

Een uitstekend artikel van Bottehond op HVV: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8809" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees ook: The bigger picture

http://www.jpost.com/servlet/Satellite? ... 2FShowFull" onclick="window.open(this.href);return false;

Of de opstanden naar een vrijheid voor de Iraniers gaan leiden is niet zo zeker. Het verder evolueren naar een revolutie ervan en lukken van die revolutie geeft ook de Iraniërs geen garantie op vrijheid.
Iraniërs zijn het waard van hierin gesteund te worden.
Geef je niet om de Iraniërs, regimeverandering leidt in ieder geval naar een veiliger wereld. Daar kan je het ook voor doen. Iraniërs indirect mee laten profiteren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Ariel »

Allah's zonen blijven moorden in Iran
dinsdag 14 juli

Neda Agha Soltan, haar dood, waargenomen door miljoenen mensen, was het eerste symbool van het Iraanse verzet tegen het islamitische regime. Nu is er nog een symbool van onschuld bijgekomen: de negentienjarige Sohrab Arabi.

Een onschuldige jongen die met de groene golf van Perzië meeging. ’s Ochtends nam hij afscheid van zijn moeder. Hij ging de straat op voor de republikeinse idealen van vrijheid. De idealen die noodzakelijkerwijs botsten met het islamitische kalifaat. Maar plotseling kwam hij niet meer thuis.

Dode foto
Zijn moeder ging naar de Ewin-gevangenis. Daar werd haar gezegd dat haar zoon was gearresteerd. Afgelopen zaterdag (11 juli), bijna één maand later, kreeg zij van Mortazawi, de officier van justitie van de revolutionaire rechtbank (Teheran) te horen, dat mogelijkerwijs haar kind om het leven was gekomen. Terwijl diezelfde officier eerder nog had aangegeven dat Sohrab was gearresteerd.

Zij moest naar een afdeling van de veiligheidsdienst waar zij naar meer dan 60 foto’s van gedode mensen moest kijken. Haar zoon was stond op een van die foto’s, een dode foto. Ja, de vermoorde Sohrab zat er ook bij.
Afbeelding
Sohrab werd geraakt door een kogel, zoals Neda, bij zijn hart. We weten niet of hij door marteling om het leven is gekomen en dat ze daarbij een kogel in zijn hart hebben geschoten. Want waarom had Mortazawi (de officier van justitie) eerder nog gezegd dat Sohrab was opgepakt? Het is ook mogelijk dat hij gewoon zoals Neda op klaarlichte dag werd doodgeschoten.

Geen leuzen
Hij mocht in Teheran worden begraven. Maar ze mochten geen leuzen tegen de regering uitroepen. Er liepen ook veiligheidsmannen van het regime mee. Het is werkelijk hartverscheurend om die arme moeder te horen tijdens de ter aardebestelling van Sohrab.

Sommige rouwenden droegen deze tekst bij zich:
Afbeelding

De jongen van deze foto, is vermist. Dag en nacht huilt zijn moeder.

De jongen van deze foto heeft grote ogen en zijn handen vormen voor altijd een vuist.

Op asfalt slaat hij een schreuuw. Zijn boezem is een tuin voor vreemde tulpen.

De jongen van deze foto heeft het leven gegeven op de straat van wens.

Ik ga naar zijn moeder om haar te vertellen: ik ben de jongen van deze foto.
Hoeveel demonstranten zijn in Iran gedood door de zonen van Allah? De exacte getallen weten we niet. Maar er wordt gesproken over honderden. Hoeveel demonstranten zijn er al gearresteerd? Meer dan vijfduizend! Hoeveel gewonden zijn er? Een paar duizend!

Groene golf
Zou dit dit het volk weerhouden om te gaan protesteren? Nee, vorige week, op 9 juli gingen weer duizenden mensen de straten van Teheran, Tabriz, Shiraz, Isfahann, Ardebil, Koerdistan Mas’had en andere steden, op om de moord op studenten in 1999 te herdenken. Er zijn al talloze beelden beschikbaar van deze demonstratie. Hoe lang zullen ze vol houden? Dat weet niemand.

Maar de moeder van Sohrab? Zij omhelsde haar kind, het kind van de groene golf van vrijheid. Zij omhelsde het graf van Sohrab. O, het is zo ondraaglijk wanneer je onschuldige kind wordt gedood door de staat. Een staat van criminele baardmannen. Mensen, dit is zo ondraaglijk.

Ook moeten we denken aan andere moeders van vermiste kinderen. Vergeet niet dat zij voor dezelfde waarden en vrijheden opkomen en omkomen, die wij in het Westen normaal vinden. Maar de moeder van Framarz, de zoon van mijn oom, heeft zelfs haar kind niet mogen begraven. Mijn oom ging twee dagen voor de verkiezingen heen. Ooit moest mijn oom in stilte rouwen om een vermist, doodsgeschoten kind. Nu rouwt heel Iran om haar vermiste kinderen.

O, dit is zo ondraaglijk.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/10241050/Afs ... n-Iran.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door naar boven »

Belediging Koran: vijf jaar cel

TEHERAN - Zanger Mohsen Namjoo is in Iran bij verstek veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar omdat hij de Koran belachelijk zou hebben gemaakt in een lied.

Namjoo woont in Wenen. Het nummer waarvoor hij is veroordeeld, nam hij vier jaar geleden op. Vorig jaar betuigde de artiest spijt voor het opnemen van het nummer in een brief aan zijn moeder, het Iraanse volk en geestelijken. Namjoo zei dat hij het lied nooit had willen uitbrengen. Volgens de populaire zanger gaat het om een ongeautoriseerde publicatie van zijn werk op
internet. Hij wil een aanklacht indienen tegen degenen die het nummer plaatsten.
De in 1976 geboren Namjoo mixt traditionele Iraanse muziek met pop en jazz. Hij verklaarde zich onlangs solidair met de mensen die protesteerden tegen de omstreden presidentsverkiezingen
Met videoclip.
Het klinkt een beetje als Focus in de gesloten afdeling van een bejaardentehuis.
Die fascinatie voor halve tonen helpt natuurlijk ook niet..



Mohsen Namjoo Begoo Begoo
RTFM
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

Afbeelding

http://www.united4iran-nl.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

Vandaag gingen er een miljoen mensen in Qom (Iran) de straat op on Ali Montazeri, prominent dissident in Iran te herdenken.



Dat het er veel waren is te zien op de volgende foto:

Afbeelding

Een volledig overzicht van de gebeurtenissen van vandaag:
http://www.onlydemocracy4iran.com/cgi-b ... 1261315666" onclick="window.open(this.href);return false;
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Polleke »

Neda Agha Soltan is door The Times uitgeroepen tot persoon van het jaar:

http://www.nujij.nl/times-roept-neda-so ... 2635.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Iran in de Nederlandse Media - Joost Niemoller.com

Bericht door Ariel »

Een hele eer , maar ik vermoed dat haar familie haar liever gezellig thuis willen hebben.
Wat heb je aan de titel persoon van het jaar als je koud in je graf ligt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie