Selam aleikoem allemaal

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Manon »

Graag had ik een antwoord gekregen op mijn vraag of je ook gelooft dat de zon ondergaat in een modderpoel en dat de bergen pinnen hem om de aarde vast te houden zodat er geen aardbevingen zijn.
Beide beweringen staan in de koran.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door naar boven »

zakaria/sjoerd schreef:Het was voor mij duidelijk dat dit het pad is zoals Allah swt wilt dat wij leven. Als je begint met lezen en door vragen te stellen aan mensen die er kennis over hebben, ben ik al snel tot de conclusie gekomen dat de islam de waarheid is.
Wat het moeilijke aan de koran is, is dat de verzen op een bepaalde tijd voor een bepaalde gebeurtenis zijn geopenbaard. Daarom moet je daarnaast extra kennis hebben, welke gebeurtenis zich afspeelde toen de verzen zijn geopenbaard. Als je dat weet zal de koran beter begrijpen. Dat is een studie wat niet binnen een paar jaartjes is gedaan. De kennis wat ik heb is dat islam staat voor vrede, eenheid van God, het geloven in alle profeten.
Het is nogal een rare veronderstelling dat een zogenaamd heilig boek dat door een opperwezen via een profeet 'geopenbaard' is, iets te maken zou hebben met gebeurtenissen uit de tijd waarin het geopenbaard is. Dat maakt het een geschiedenisboek en geen 'heilig boek' dat voor de eeuwigheid bestemd is. Men zou verwachten dat een opperwezen wel iets beters te doen heeft dan boekjes opsturen die alleen in een historisch perspectief zijn te bevatten. Een waardeloos product dus en een taak die door gewone mensen, mensen die zich niet de profeetstatus aanmeetten, veel beter is verricht.

Mensen, gewone mensen, hebben immers de "Universele verklaring van de rechten van de mens" samengesteld. En dat is een veel duidelijkere, nuttigere en eerlijkere boodschap voor de mensheid. Een hoogstaand werk, waar de oorlogshandleiding van de islam niet aan kan tippen.
RTFM
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door waarnemer »

zakaria/sjoerd schreef:Vrede zij met iedereen. Moge Allah ons de waarheid doen inzien.
waarnemer schreef:In de Bijbel gaat in principe over liefde, de "grondwet" van het Joodse en Christelijke geloof is: "God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf". Daarom is een wettekst als bijvoorbeeld "gij zult niet stelen" ook een boodschap: liefde tot je naaste". Je moet dus het stelen niet nalaten omdat het verboden is maar omdat het je naaste schaadt.----------------
Deze boodschap is en 1 lijn met wat de ware boodschap is van de islam (NIET VERWARREN MET WAT MENSEN DOEN). Ook moslims maken vele fouten. Laat daar geen misverstand over zijn.

Ik denk dat ik ieders vragen wel beantwoord heb.
Beste zakaria/sjoerd,

In de hele Koran komt nergens voor dat je je naaste moet liefhebben, dus dat is in het geheel niet in een lijn met de Bijbel.
Daarentegen komen in de Koran vele oproepen voor om ongelovigen en Christenen te bestrijden. Ik citeer uit hoofdstuk 9:
Hoofdstuk 9 Koran
5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Verder heeft Mohammed 78 rooftochten ondernomen,zouden die mensen dat prettig gevonden hebben, zou hij (Mohammed) die mensen hebben liefgehad?

Je moet dus geen sprookjes vertellen beste Zakaria. Mijn vraag "waarom dat je de religie van liefde heb verruild voor een religie vaan haat en geweld" blijft dus gewoon staan,

met vriendelijke groet, waarnemer.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door mercator »

zakaria/sjoerd schreef: Nu de vraag of ik ook een baard draag... antwoord is nee. De verklaring hiervoor is dat met het huidige werk wat ik nu doe dat niet toegestaan is.
Dat is wel heel flauw hé Sjoerd. Kennelijk zijn de moslima's meer mans dan jij en maken ze amok als ze hun kopvod niet mogen dragen op het werk. Maar denk s na: laat je baard groeien, dan wordt je ontslagen, je wijt dat dan aan racisme en discriminatie en je kan van een uitkering gaan leven zoals de meeste van je broeders in Islam EN een pluisbaard kweken tot op je tenen!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door naar boven »

mercator schreef:Dat is wel heel flauw hé Sjoerd. Kennelijk zijn de moslima's meer mans dan jij en maken ze amok als ze hun kopvod niet mogen dragen op het werk. Maar denk s na: laat je baard groeien, dan wordt je ontslagen, je wijt dat dan aan racisme en discriminatie en je kan van een uitkering gaan leven zoals de meeste van je broeders in Islam EN een pluisbaard kweken tot op je tenen!
Geduld. Hij is nog maar 4 jaar bezig. Je kunt van een noviet niet verwachten dat hij zich in zo'n korte tijd het hele klaag-, kerm-, eis-, procedeer- , dwing- en dreig-repertoire heeft eigen gemaakt..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Vrede zij met iedereen. Moge Allah ons de waarheid doen inzien.

allereerst de vele reacties op mijn naam. Ik ben in de islam niet verplicht om mijn naam te veranderen in het beginsel. De enige uitzondering is als de naam in strijd is met de islam. Een voorbeeld hiervan is Damian (een naam van de duivel). Wel kan een bekeerde ervoor kiezen om ook met zijn naam de islam uit te dragen. Maar wat ik wel grappig vind is dat mensen er zo'n ophef over maken, terwijl het dezelfde Zakaria (vzmh) is, die ook in de bijbel wordt vernoemd. Maar anyway... ik heb er voor gekozen om dat ik het een mooie naam vind en het verhaal erachter iets moois is.


Ik neem aan dat je met Zakaria de man van Elisabeth bedoeld Sjoerd. De vader van Johammes de doper? De eenvoudige priester Zacharias dus.
Ik sta verbaasd over het feit dat deze man die in de bijbel nauwelijks wordt genoemd bij jullie tot profeet verheven is.
BTW... Moge Allah ons de waarheid doen inzien. Dat heeft hij bij ons al jaren geleden gedaan. Dat sinds we de koran bestudeerd hebben, en ontdekt hebben dat er weinig of geen liefde in de koran gepreekt wordt. Maar ik wens jou ook vrede toe. En verstand, en een open geest zodat ook jij de ware woorden van de koran kan doorgronden.
Ook zie ik nu weer hele harde aanvallen over dat de islam wreed zou zijn. Ik wil iedereen eraan herinneren dat er in de bijbel ook hele wrede teksten staan. Dus op dat punt verschillen we niet. Ik zie het meer dat we in dezelfde lijn zitten.
We zijn we? Christenen en Moslims? Moslims zullen nooit op een lijn zitten met Christenen. Een Christen zal in het gunstigste geval een dhimmie functie kunnen vervullen en onderdanig zijn tegenover Moslims, en de hoofdelijke belasting ( djizja ) met de hand betalen.
Jij als ex-Christen moet weten dat het oude testament vervallen is met de komst van Jezus , en het lijkt me verstandig dat je dit soort dingen nooit meer tegen een Christen zegt. het komt namelijk zo dom over. Net of je niks van het Christendom weet. Jezus preekte liefde, en dat kan je van Allah aka Mohammed niet zeggen.
Het was voor mij duidelijk dat dit het pad is zoals Allah swt wilt dat wij leven. Als je begint met lezen en door vragen te stellen aan mensen die er kennis over hebben, ben ik al snel tot de conclusie gekomen dat de islam de waarheid is
.

Daar heb je het al. :shock: Je hebt je "wijsheid" van andere gehoord. Wie zegt dat deze mensen het bij het rechte eind hebben? In Islam heeft bijna geen enkele Islam "geleerde" de zelfde kijk op de zaak als zijn collega Islam "geleerde". Er is zoveel verschillende uitleg , en het feit dat jij naar dit soort mensen luistert laat weer eens zien dat een moslim niet voor zich zelf mag denken.
Dit gebeurd namelijk ook in een cult. Daar mogen leden ook geen eigen mening hebben.
Wat het moeilijke aan de koran is, is dat de verzen op een bepaalde tijd voor een bepaalde gebeurtenis zijn geopenbaard. Daarom moet je daarnaast extra kennis hebben, welke gebeurtenis zich afspeelde toen de verzen zijn geopenbaard. Als je dat weet zal de koran beter begrijpen. Dat is een studie wat niet binnen een paar jaartjes is gedaan. De kennis wat ik heb is dat islam staat voor vrede, eenheid van God, het geloven in alle profeten.
Daar weten we alles van Sjoerd. De meest vriendelijke soera's zijn geschreven in de tijd dat mohammed nog geen macht had, en maar een handvol volgelingen. De vriendelijkheid verdween toen mohammed zich ontpopte tot een oorlogsheer waar Hitler nog wat van had kunnen leren.
Lees Soera 9 ( de laatste soera ) even door, en dan begrijp je wat ik bedoel.
Ik heb nooit gezegt dat ik moslim ben geworden omdat David een volkstelling heeft gehouden. Wel goed lezen aub. Ik heb gezegt dat er vele tegenstrijdigheden in de bijbel staan en niet geloof in de goddelijkheid van Jezus vzmh, maar in 1 god geloof, zonder deelgenoten toe te kennen. Jezus vzmh had een boodschap die heel belangrijk was en in de lijn van de profeten die voor hem waren gekomen. nl. aanbidding van 1 God, zonder deelgenoten toe te kennen. Door Jezus vzmh een mensgeworden god te maken, is dit in strijd met wat de profeten voor hem opgedragen hebben te geloven. Ook heeft Jezus vzmh zelf nooit gezegt dat hij God is. Wel dat hij zoon van God is, net zoals wij zonen en dochters van God zijn.


Het is je goed recht om dat te geloven, maar hoe kom jij op het belachelijke idee dat Christenen in meer goden geloven. In wat voor kerk ben jij groot gebracht.
De reden dat wij moslims vaak het arabisch erbij gebruiken is, omdat de profeet Mohammed vzmh ons dat zo heeft geleerd. Begroet elke gelovige met salam aleikeom (vrede zij met u) Ook Jezus vzmh sprak deze vredesgroet uit. Dus waarom hier ook zo'n ophef over wordt gemaakt snap ik niet. Ik begroet jullie met het goede, niet met het slechte.
Wat mij betreft mag jij de vredesgroet aan ons geven. Maar jongeman, je gaat tegen Islam in als je dat doet.
Eigenlijk behoor je ons helemaal niet te begroeten. Dat verzin ik niet maar dat is een bevel van je profeet.

De Moslim begint dus niet met het begroeten van de ongelovige, maar als de jood, de christen of een ander dan hen, hem begroet met de vredesgroet, dient hij te zeggen: 'Wa ‘alaykoem', zoals de Profeet - sallallahoe ‘alayhi wa sallam - dit heeft bevolen.

Jammer Arie het zielig vind dat ik me met dingen bezig hou als een volkstelling van David, waar de bijbel zich in tegenspreekt. Neem je dan je eigen boek niet serieus of heb je geen zin om dit soort dingen te onderzoeken, omdat het niet in je straatje past???
David leefde lang en gelukkig, maar dat was een hele tijd geleden. Ik zie ook niet in wat David met Moslims te doen had. David was geen heilige en hij heeft op dit moment geen volgelingen die vliegtuigen in hoge gebouwen vliegen, dus wat mij betreft mag David rustig blijven rusten in zijn graf. Ik heb liever een discussie over Mohammed die nog steeds het nodige grondpersoneel heeft die de boel op deze aarde verzieken.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door birdie »

De reden dat wij moslims vaak het arabisch erbij gebruiken is, omdat de profeet Mohammed vzmh ons dat zo heeft geleerd. Begroet elke gelovige met salam aleikeom (vrede zij met u) Ook Jezus vzmh sprak deze vredesgroet uit. Dus waarom hier ook zo'n ophef over wordt gemaakt snap ik niet. Ik begroet jullie met het goede, niet met het slechte.
Sjoerd, het laatste wat ik wil, is hier 'ophef' over maken. Dat maak jij er nu van. Ik heb het aan je gevraagd puur van uit nieuwsgierigheid. Omdat het me zo opvalt.
Wonderlijk vind ik wel, dat jij dit zo klakkeloos in opdracht van Mohammed doet.
Begroet elke gelovige met salam aleikeom (vrede zij met u)
Besef je wel dat niet iedereen een gelovige is? Toevallig ben ik zo ongelovig als de pest! En heb totaal geen behoefte aan vredesboodschappen van Mohammed of God of andere sprookjesfiguren.

Hoe ging jij met deze boodschap om, toen je nog niet bekeerd was tot de islam. Introduceerde jij je toen ook met 'God is met je' of andere spreuken?
salam aleikeom
Sjoerd, in ieder geval bedankt voor de vertaling en de boodschap. Man, ik had ook kunnen denken dat er een Fatwa over me uitgeroepen werd!
Maar bovendien, we zijn hier in Nederland, ik heb daar in mijn reactie het al uitgebreid over gehad.
Wat zou jij ervan vinden, wanneer ik als toerist in Indonesië de mensen zou begroeten met 'Moi' of 'doei'! Ik vind dat je dat niet kunt maken. Daarom vind ik het Arabisch wat Nederlanders tegen hun landgenoten uitkramen, ook heel erg kwalijk. Het is een respect kwestie.

Sjoerd, dat jij het goed bedoelt, daar twijfel ik niet aan.
Ik, als ongelovige heb ook het beste met iedereen voor. Maar ik heb daar geen God of Mohammed voor nodig.
Ik doe dat vanuit mijn wezen, vanuit mijn hart. Daar heb ik geen gevangenis voor nodig! Alleen maar mijzelf...
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door SDX »

Ik vind het zo aandoenlijk dat steeds hetzelfde verhaaltje wordt opgedreund - afgerateld als het ware - de drievuldigheid is zo ongeloofwaardig, de tegenstrijdigheden in de bijbel etc etc... ik vraag me eigenlijk af of er in islam iemand is aangesteld om dat verhaal te verzinnen en vervolgens aan elke bekeerling over te brengen en tot in den treure herhaalt totdat de bekeerling het van buiten kent?!?

Ik vind 'Damian' trouwens een heel érg mooie naam. :rongue:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Liefde in islam

Bericht door zakaria/sjoerd »

Liefde in de islam

Islam is de godsdienst van liefde en barmhartigheid. Veel ayah’s [verzen in de Koran] en veel overleveringen van de Profeet [r] benadrukken het belang van liefde in het leven van de moslims. Niet voor niets is liefde naast de nederigheid een eis voor de aanbidding [العبادة] en niet voor niets is hij een voorwaarde voor de getuigenis dat er geen god is dan Allah [ لا إله إلا الله]: als men dit zinnetje uitspreekt zonder Allah en zijn Ware Geloof en zijn ware dienaren lief te hebben, wordt het niet geaccepteerd.

Allah Zegt in de Koran:
[En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie uit jullie eigen echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie bij hen rusten en Hij heeft tussen jullie liefde en barmhartigheid doen ontstaan. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt]. Koran Soerah 30, ayah 21. Dit is een geweldige ayah die kort maar zeer krachtig de ware relatie tussen de echtgenotes omschrijft en die mensen tot het denken zet, opdat zij misschien Allah dankbaar zullen zijn voor Zijn gunsten.

Onze Profeet zegt:
(Er zijn) drie (eigenschappen) als iemand die heeft zal hij daarmee de zoetheid van het geloof ondervinden: dat hij van Allah en Zijn Profeet het meest houdt dan van wie/wat dan ook, dat als hij een persoon liefheeft hem puur omwille (van het behagen) van Allah lief moet hebben en dat hij het verafschuwt om terug te vallen in kofr [ketterij], nadat Allah hem daarvan heeft gered, zoals hij het verafschuwt om in het Vuur geworpen te worden]. Overgeleverd door Bukhari en Moslim. Dit is weer zo’n geweldige overlevering die de gelovige leert hoe hij/zij liefde in zijn/haar hart kan ‘bijstellen’ en koers geven opdat hij/zij de zoetheid gaat proeven waarmee zijn/haar hart wordt gerustgesteld. Hieruit kan men concluderen hoe belangrijk liefde is in de islam.

1. Liefde is een natuurlijke behoefte voor iedereen

Iedereen heeft liefde nodig. Liefde is een aangeboren eigenschap bij de mens. Een moeder hoeft er niet over na te denken of ze van haar (pasgeboren) kind moet houden of niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het kind zelf. Liefde is een soort warmte die de verschillende relaties tussen mensen vers houdt en beschermt tegen bederf. Deze warmte is dus noodzakelijk voor het overleven van de goede relaties. Echter moet liefde toch binnen de perken blijven –deze warmte mag dus de kamertemperatuur niet overschrijden, maar ze mag ook niet tot het vriespunt gaan dalen- anders kan het tot bederf leiden. Denk bijvoorbeeld aan iemand die ontzettend veel van zijn vrouw houdt en die alles wat ze hem dicteert ook uitvoert ongeacht of dat nou goed is voor hem en anderen of niet, zo iemand kan door deze blinde liefde een gevaar zijn voor zichzelf en voor andere mensen, want het kan zo zijn –als het gaat om een slechte vrouw- dat zij hem opdraagt zonden te begaan die zijn ondergang kunnen betekenen. Het hoofd van de profeet Yahya Ibn Zakaria werd geschonken aan een prostituée uit Banoe Israël, omdat de toenmalige heerser ontzettend veel van haar hield en zich genoodzaakt zag haar vervloekte opdracht (wens!) uit te voeren: ‘een hoge temperatuur leidt tot brandwonden’! Een uitzondering hierop is liefde voor de Schepper, deze mag (moet) men altijd blijven opvoeren, omdat de absolute liefde alleen voor Allah is.

Liefde is niet altijd gebaseerd op of verbonden aan de sexuele drift zoals sommigen beweren. Ik kan me niet voorstellen dat een zoon van zijn moeder/vader houdt omdat hij met haar/hem gemeenschap wil hebben. Dat er tegenwoordig mensen zijn die dit soort ideëen dragen laat zien hoe erg het gesteld is met de mensheid en dat shaitan er toch in geslaagd is om de menselijke aanleg [الفطرة] bij veel mensen te misvormen. Moge Allah ons allemaal behoeden!

2. Liefde is verschillend afhankelijk van het soort relatie

Liefde verschilt volgens het soort relatie dat tussen de verschillende personen bestaat. Niemand twijfelt eraan dat de liefde die men voor de Schepper (Allah is geen mens) heeft anders is dan de liefde die men voor de moeder heeft en dat deze laatste weer verschilt van de liefde die men voor de echtgenote/echtgenoot koestert: vooral de gevoelens die daarmee gepaard gaan zijn verschillend. De ‘kleur’ van de verschillende ‘warmtes’ is dus niet dezelfde! Het is verplicht voor de moslim om deze ‘kleuren’ te kunnen onderscheiden en niet ‘kleurenblind’ te zijn! Moge Allah ons allemaal behoeden, Amien.

3. Tot slot

Dit was ‘liefde in de islam’ in het kort. Ik hoop in de volgende uitgave ‘De rol van liefde in de opvoeding van kinderen’ te zullen belichten. Moge Allah mij bijstaan en Moge Hij dit werk van mij accepteren. Ik hoop dat jullie hierover na zullen denken over de diepe betekenis die de bovenstaande woorden hebben.
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Liefde in islam

Bericht door waarnemer »

zakaria/sjoerd schreef:Liefde in de islam

Islam is de godsdienst van liefde en barmhartigheid. Veel ayah’s [verzen in de Koran] en veel overleveringen van de Profeet [r] benadrukken het belang van liefde in het leven van de moslims. Niet voor niets is liefde naast de nederigheid een eis voor de aanbidding [العبادة] en niet voor niets is hij een voorwaarde voor de getuigenis dat er geen god is dan Allah [ لا إله إلا الله]: als men dit zinnetje uitspreekt zonder Allah en zijn Ware Geloof en zijn ware dienaren lief te hebben, wordt het niet geaccepteerd.

.
Beste Zakaria,

Dit is allemaal mooie theorie die weinig of niets met de bijbelse liefde tot de naaste te maken heeft. Daarom hier even wat overleveringen hoe Mohammed dat in de praktijk uitwerkte

Volume 4, Boek 52, Nummer 256:
Verteld door As-Sab bin Jaththama:
De Profeet passeerde mij op een plaats genoemd Al-Abwa of Waddan en werd gevraagd of het toegestaan is de heidense strijders ’s nachts aan te vallen met de kans van het blootstellen van hun vrouwen en kinderen. De profeet antwoordde: “Zij (de vrouwen en kinderen) zijn van hen (de heidenen).” Ik hoorde de Profeet ook zeggen: “De instelling van Hima (privé weilanden) is ongeldig behalve voor Allah en Zijn Apostel.”

Volume 4, Boek 52, Nummer 260:
Verteld door Ikrima:
Ali verbrandde enkele mensen en dit nieuws bereikte Ibn ‘Abbaas, die zei: “Zou ik zijn plaats staan, dan zou ik hen niet verbrand hebben, zoals de Profeet zei: ‘Bestraf niemand met Allah’s Straf.’ Geen twijfel, ik zou hen gedood hebben, want de Profeet zei: ‘Als iemand (een moslim) zijn religie afwerpt, dood hem.’”

Volume 4, Boek 52, Nummer 271:
Verteld door Djabir:
De profeet zei: “Wie is er klaar voor om Ka’b bin Ashraf (een jood) te doden. Mohammed bin Maslama antwoordde: ‘Wilt u dat ik hem dood?’. De profeet antwoordde bevestigend. Mohammed bin Maslama zei: ‘Sta mij dan toe te zeggen wat ik wil.’ [d.w.z. te liegen]. De profeet antwoordde: ‘Dat doe ik ’ [d.w.z. ik sta dat toe]

Volume 4, Boek 52, Nummer 280:
Verteld door Aboe Sa’ied Al-Choedri:
Toen de stam van de Banie Qoeraiza klaar was om het vonnis van Sad te aanvaarden, liet de apostel van Allah Sad, die in de buurt was halen. Hij kwam rijdend op een ezel en toen hij dichtbij kwam zei de Apostel van Allah (tegen de Ansaar [Helpers]): “Sta op voor je leider.” Toen kwam Sad en ging naast de Apostel van Allah zitten welke tot hem zei: “Deze menen zijn gereed om je vonnis te aanvaarden.” Sad zei: “Ik geef het vonnis dat hun strijders moeten worden gedood en dat hun vrouwen en kinderen gevangen genomen moeten worden.” De Profeet merkte toen op: “O Sad! Je hebt geoordeeld te midden van hen overeenkomstig het oordeel van de Koning van Allah.”

Volume 4, Boek 52, Nummer 286:
Verteld door Salama bin Al-Akwa:
Een ongelovige spion kwam bij de profeet toen hij op reis was. De spion zat aan met de metgezellen van de profeet en raakte aan de praat, en ging vervolgens weg. De profeet zei (tot zijn metgezellen): ‘Jaagt hem na en doodt hem.’ Dus ik doodde hem. De profeet dan, gaf hem de bezittingen van de vermoorde spion (als extra op zijn aandeel in de oorlogsbuit).

Tsonge jonge wat waren ze hier toch met liefde voor hun naaste bezig, opnieuw, beste zakaria, je vertelt sprookjes,

met vriendelijke groet, waarnemer.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Liefde in islam

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Liefde in de islam

Islam is de godsdienst van liefde en barmhartigheid. .
Lieve schat...Jij moet nog zoveel leren. :ohmy: Dat bedoel ik lief, want ook wij zitten vol met liefde , compassie en barmhartigheid. Ook naar jou toe, ook al komen we soms hard over.

Weet je Sjoerd. De liefde waar Islam het over heeft is bestemd voor Moslims. In Islam is geen liefde voor niet gelovige.
Allah heeft de godvruchtigen ( lees Moslims) lief, maar haat de ongelovige. Hij gebiedt zelfs zijn volgelingen : “Bestrijdt hen, God zal hen door uw handen straffen en vernederen en u tot een overwinning over hen helpen en het gemoed van een volk dat gelooft, verlichten“.

Je mag zelfs niet van je ouders houden als ze geen moslim zijn lieverd. Misschien respecteren, maar dan heb je het wel gehad.

O jij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

Dit is heel anders in het Christendom. Jezus heeft gezegd heb uw vijanden lief als uzelf. De Christelijke God houdt zelfs van zondaren.

Zie je het verschil tussen Islam en het Christendom? Allah en God kunnen dus nooit dezelfde God zijn.
Allah is een zwak aftreksel van God. Allah heeft zijn oorsprong in een van de goden uit de pre-islamitische tijden . De naam van Mohammed zijn vader was Abdellah. En je weet dat Mohammed zijn vader niet gekend heeft.

De heidense Arabieren aanbaden namelijk de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz. De bewering van de moslims dat Allah de God van de Bijbel is en dat de Islam opstond uit de religie van de profeten en apostelen, wordt weerlegd door solide, overstelpende archeologische bewijzen. De Islam is niets meer dan een opleving van de oude maangodcultus. Het heeft zijn symbolen, riten, ceremonieën, en zelfs de naam van zijn god uit de oude heidense religie van de maangod. Als zodanig is de Islam dus pure afgoderij .

Jammer Sjoerd. Je pietleut en valt over de verschillen die in de bijbel staan. Bijvoorbeeld dat in Samuël 2 staat dat David zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk gevangen nam, en ergens anders staat dat : David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…
Zo staan er inderdaad nog heel veel kleine verschillen in de bijbel, maar dit gaat over details. Het zijn geen verschillen die het hele verhaal doen veranderen in een totaal ander verhaal. De boodschap van de bijbel blijft gelijk.

Maar omdat jij naar deze verschillen zoekt , mis jij de kernboodschap van de bijbel. Namelijk..de liefde. In het Christendom staat liefde centraal

Liefde voor God wordt gelijkgesteld aan liefde voor de medemens. Met liefde wordt niet alleen een gevoel of houding bedoeld, maar ook een heel praktische instelling, om daadwerkelijk de medemens hulp te bieden. Liefde tot de medemens omvat veel meer dan een gemakkelijke liefde voor je vrienden. Zelfs voor je ergste vijanden moet je proberen liefde op te brengen. Telkens opnieuw moet je proberen te vergeven, wat men je ook heeft aangedaan

Heeft jouw oom de dominee je dit niet kunnen uitleggen, of heb je niet naar hem willen luisteren. Dat is heel jammer Sjoerd.

Wat heb ik een innig medelijden met je ouders. Wat moet jij ze een verdriet gedaan hebben. Hun zoon, die ze opgevoed hebben in een geloof van liefde , verraad de bijbel en keert zich er vanaf, en laat zich in met een donkere liefdeloze religie.

Jammer… Zo jammer…

Vriendelijke groet. Ook aan je ouders . Ik zou willen dat ik deze mensen kon steunen in hun verdriet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Monique »

Sjoers: Nu de vraag of ik ook een baard draag... antwoord is nee. De verklaring hiervoor is dat met het huidige werk wat ik nu doe dat niet toegestaan is.
Je moet inderdaad nog een hoop leren.

Een "goede" moslim laat het (baard/hoofddoek) niet afhangen van de baan die hij/zij heeft.
Een "goede" moslim EIST dat de baan wordt "aangepast" aan de islam en indien men dat weigert, EIST een "goed" moslim een fikse schadevergoeding en een uitkering voor het leven.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door mercator »

SDX schreef:Ik vind het zo aandoenlijk dat steeds hetzelfde verhaaltje wordt opgedreund - afgerateld als het ware - de drievuldigheid is zo ongeloofwaardig, de tegenstrijdigheden in de bijbel etc etc... ik vraag me eigenlijk af of er in islam iemand is aangesteld om dat verhaal te verzinnen en vervolgens aan elke bekeerling over te brengen en tot in den treure herhaalt totdat de bekeerling het van buiten kent?!?
Het lijkt idd wel of die tekstjes gefotocopiëerd worden en in de moskeet aan alle bekeerlingen worden meegegeven. Zelfs de stijl waarin al die Nieuwe Broeders zich uitdrukken is dezelfde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Liefde in islam

Bericht door mercator »

zakaria/sjoerd schreef:
3. Tot slot

Dit was ‘liefde in de islam’ in het kort. Ik hoop in de volgende uitgave ‘De rol van liefde in de opvoeding van kinderen’ te zullen belichten. Moge Allah mij bijstaan en Moge Hij dit werk van mij accepteren. Ik hoop dat jullie hierover na zullen denken over de diepe betekenis die de bovenstaande woorden hebben.
Ja idd tot slot hopelijk.
Waarom verwijs je niet gewoon naar gelijkaardig gedram op ontdekislam.nl? Waarom kom je dat hier nog s allemaal vertellen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Liefde in islam

Bericht door naar boven »

mercator schreef:Ja idd tot slot hopelijk.
Waarom verwijs je niet gewoon naar gelijkaardig gedram op ontdekislam.nl? Waarom kom je dat hier nog s allemaal vertellen?
Dawah.
Het colporteren van de boodschap levert punten op.
Puur egoïsme, dus.

De islam is een vuilnisbelt die zijn volgelingen betaalt om te proberen de walm als luchtverfrisser aan de man brengen.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Liefde in islam

Bericht door mercator »

naar boven schreef: Het colporteren van de boodschap levert punten op.
Puur egoïsme, dus.
Ja dat had ik kunnen weten. In een formalistisch bijgeloof als islam komt het erop aan om een aantal zinloze rituelen te vervullen, het opdreunen van Heilige Teksten desnoods tegen een afwezig of niet-luisterend publiek is er daar ongetwijfeld 1 van.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Ariel »

Ik heb liever dat hij hier is om Islam te verdedigen. Dat zou hem meer sieren. Ik wil nu wel eens horen waarom Islam de ware religie is. Wie weet missen we allemaal iets moois in ons leven
En ook niet zeuren dat men hem aanvalt op zijn ideeën , want zijn profeet heeft als ik Moslims moet geloven ook heel wat narigheid me moeten maken toen hij Islam introduceerde.
Een beetje lijden voor Islam kan geen kwaad, en levert ook flink wat hassanats op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Manon »

Ik krijg maar geen antwoord op ondergaande zonnen in de modderpoel en de bergen met de pinnen tegen het aardbeven (nochtans allemaal het WOORD van Allah, die het zou moeten weten vermits hij alles toch geschapen heeft) maar dan ga ik maar naar het volgende onderwerp:

Wat vind Sjoerd/zakarias van de studie van Professor Somers over het ziektebeeld van Mohammed, acromyegalie:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 21&t=14106" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door zakaria/sjoerd »

Beste Ariel,

je begon over de Káh'ba... over dat de kah'ba is gebruikt door veelgodenaanbidders klopt. Maar dan moet je wel de hele geschiedenis vertellen daarover. Waarschijnlijk heb je daar geen kennis over, dus zal ik je wat op weg helpen.

De kah'ba is door Adam vzmh gebouwd. Allah swt heeft hem bevolen de kah'ba te bouwen. In de geschiedenis de Kah'ba vele malen verwoest en Allah swt heeft indien de kah'ba verwoest was aan de profeten opgedragen om de kah'ba te herbouwen. Dit is ook door Abraham vzmh gedaan. Nadat de gelovigen waren afgedwaalt van de boodschap nl. het aanbidden van 1 god, werd het inderdaad gebruikt om de zon te aanbidden. Veel rituelen van de zonnegod zijn nu nog terug te vinden over de hele wereld. Als ik als voorbeeld maar de ZONdag neem, 25 december was een dag om de zon te aanbidden. Ook door lichten in bomen te hangen werden geesten verjaagd. Deze rituelen zijn in het christendom vermengt. Hoe kan je een geloof zuiver noemen als er rituelen ingebracht zijn die de oorsprong hebben uit veelgoden afgoderij??? Is dit waar christenen blind voor zijn??? Dit zijn slechts enkele voorbeelden, die christenen nog steeds praktiseren. Vind je niet dat zij van God's pad zijn afgedwaald. Of doe jij dat ook af van... het is gezellig en we hechten er geen waarde aan??!!
Dit in tegenstelling tot de Kah'ba. Deze was van oorsprong opgedragen om gebouwd te worden door Allah swt en zodoende niet iets wat uit de afgoderij zijn oorsprong heeft.

Je vraagt mij nu wat nieuwe dingen, dus zal ik je eerst wat vragen stellen, alvorens door te kunnen gaan.

Zie jij Jezus vzmh als god?
Was de heilige geest er altijd al of pas later? indien je later kiest, sinds wanneer?
Maakt God niet alle mensen door er een ziel in te blazen?
Adam vzmh heeft geen vader en geen moeder. Heeft hij er niet meer recht op om Gods zoon te zijn?
Als Gods genade over ons komt, hoeft God slechts vergeving te geven. De kruisiging zou overbodig zijn? Of heeft God die macht niet volgens jou?
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door zakaria/sjoerd »

Beste circe,

daar heb ik geen kennis over en kan je geen antwoord op je vraag geven. Welke soera staat deze tekst?

Ik zal er inchallah bij je op terug komen
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Pilgrim »

Sjoerd,

Net als bij de anderen komt het vreemd op mij over dat je een volgeling van Mohammed wordt omdat je sommige dingen uit de Bijbel niet goed begrijpt. Wat heeft het één met het ander te maken? Ik heb me ook verdiept in de Islam en het eerste wat me aan die Mohammed opviel is dat hij helemaal niet lijkt op een klassieke profeet. Die ECHTE profeten waren Joodse zieners die een teruggetrokken bestaan hadden en politieke macht meden. Dat zien we niet terug bij Mohammed. Hij werd een machthebber van een groot rijk, had sluipmoordenaars in dienst om critici en politieke tegenstanders te vermoorden, stond toe dat zijn soldaten gevangen genomen vrouwen verkrachtten, nadat hij hun mannen vermoord had, liet mensen doodmartelen, bijvoorbeeld voor geld, en deed er zelf ook aan mee. Hij stelde discriminerende wetten in (voor Joden en Christenen) die neerkwamen op maatregelen van onderdrukking, en vele openbaringen dienden vooral zijn eigen ego. Hij roofde voor zichzelf de beste vrouwen, en veel van zijn openbaringen betreffende vrouwen kwamen voort uit de slechte, oneerlijke en achterbakse behandeling die hij hen gaf, zodat de achterbaksheid en vrouwenhaat van Mohammed als wet in de koran werd vastgelegd.

Aangezien je desondanks voor Mohammed hebt gekozen i.p.v. Jezus zal ik proberen hier duidelijk te maken wat het verschil in karakter is tussen Jezus en Mohammed. Hier een leuk voorbeeld van een parallel verhaal over Jezus en Mohammed dat tegenovergesteld afloopt. Daaraan kan je zien dat, ondanks je gepraat over liefde in de Islam, er bij Mohammed niets van liefde te bespeuren is.

JEZUS
Uit Johannes 8:2-11:
En 's morgens vroeg was Hij weer aanwezig in de tempel, en al het volk kwam tot Hem en Hij zette Zich neer en leerde hen. En de schriftgeleerden en de Farizeeën brachten een vrouw, op overspel betrapt, en zij stelden haar in het midden en zeiden tot Hem: "Meester, deze vrouw is op heterdaad betrapt bij het plegen van overspel; en in de wet heeft Mozes ons bevolken zulken te stenigen; U dan, wat zegt U?" En dit zeiden zij om Hem in verzoeking te brengen, opdat zij iets hadden om Hem aan te klagen.
Maar Jezus bukte neer en schreef met de vinger op de grond. Doch toen zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op en zei tot hen: "Wie van u zonder zonde is, werpe het eerst een steen naar haar. En weer bukte Hij neer en schreef op de grond.
En Jezus richtte Zich op en zie tot haar: "Vrouw, waar zijn zij? Heeft niemand u veroordeeld?" En zij zei: "Niemand, Heer. En Jezus zei: "Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!"

MOHAMMED
Uit de hadieth van Aboe Dawoed, #4428:
"Boeraida zei: "Een vrouw van Ghamid kwam naar de Profeet en zei: "Ik heb overspel gepleegd". Hij zei: "Ga terug". Ze keerde terug en op de volgende dag kwam zij weer bij hem, en zei: "Waarschijnlijk wilt u mij terugsturen zoals u deed met Maiz b. Malik. Ik zweer bij Allah, ik ben zwanger." Hij zei tot haar: "Ga terug". Ze keerde toen terug en kwam de volgende dag tot hem. Hij zei tot haar: "Ga terug totdat je je kind gebaard hebt." Ze keerde toen terug. Toen zij het kind gebaard had bracht ze het kind tot hem, en zei: "Hier is hij! Ik heb het kind gebaard." Hij zei: "Ga terug, en zoog hem totdat u hem gespeend heeft." Toen zij hem gespeend had, bracht zij hem naar hem met iets in zijn hand dat hij aan het eten was. De jongen werd aan één van de moslims gegeven en hij (de profeet) beval ten aanzien van haar. Dus werd een kuil voor haar gegraven, en hij gaf orders over haar en zij werd ter dood gestenigd. Chalid was één van degenen die stenen naar haar wierp. Hij gooide een steen naar haar. Toen een bloeddruppel op zijn wang viel, misbruikte hij haar. De profeet zei tot hem: "Beheers u, Chalid. Bij Hem in Wiens hand mijn ziel is, zij heeft zozeer berouw getoond dat als iemand per ongeluk een extra belasting doet en zich in overeenkomstige mate daarvan moest bekeren, hij vergeven zal worden". Toen gaf hij orders over haar, bad over haar en ze werd begraven."

En wat die liefde betreft: Allah heeft 99 voortreffelijke eigenschappen maar geen één daarvan is de liefde!
Allah bezit 99 eigenschappen. Maar tot die 99 behoort niet "liefde". Wel wordt in de Koran over liefde van Allah gesproken. Allah houdt van hen die weldaden doen, van de standvastigen en degene die voor zijn zaak strijden, van degene die zichzelf zuiver en rein houden, van degene die hem liefhebben.(Surah 2:195 en 222, Surah 3:31 en 134 en 146-48, Surah 61:4, Surah 5:13, 42, 54 en 93, Surah 9:4, 7 en 108, Surah 19:96, Surah 49:9, Surah 60:8) Op bovenstaande slaan ook de teksten die genoemd worden in Surah 85:14 en Surah 11:41. De G'd van Israël is een G'd van liefde. (Deut. 7:8, 33:3, Psalm 16:11, Jeremia 31:3, enz.) G'd heeft de zelfs de zondaar lief en wil hem/haar redden van de eeuwige dood. Jezus, de Messias, de Profeet (Deut.18:15), de Zoon van God zegt het zo : "Alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe." Johannes 3:16.

http://home.filternet.nl/~kjv/allah.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verschil tussen Jezus en Mohammed blijkt ook uit hun laatste woorden, hun sterfwoorden.

Bukhari 1.427: “Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten”. (Dit waren Mohammeds laatste woorden.)
Vergelijk dit eens met de laatste woorden van Jezus: “Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.” (Lucas 23:34)

Wat mij trouwens iedere keer opvalt met de Koran en de Hadiths is dat ze volkomen in tegenspraak zijn met het woord en het karakter van de Bijbel en de evangeliën. Het idee dat Jodendom en Christendom voorlopers van de Islam zijn dan ook volslagen onzin en mist elke grond.

En hier geef ik je nog een paar duidelijke verschillen tussen Jezus en Mohammed die een ander vroeger forumlid hier eens heeft gepost:

Jezus genas zijn vijanden, Mohammed vervloekte ze en liet ze vermoorden.
111. de palmvezel, de vlam (al-masad, al-lahab)
1. De macht van Aboe Lahab en hijzelf zullen vergaan.
2. Zijn rijkdommen en daden zullen hem niet baten.
3. Weldra zal hij in een laaiend Vuur branden.
4. Ook zijn vrouw, de draagster van brandstof,
5. Om haar hals zal een koord van palmvezels hangen.

Jezus was nederig, Mohammed liet zich als god gehoorzamen.
4:80 Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hen hebben wij u niet als bewaker gezonden.

Jezus zei: wie zonder zonden is werpe de eerste steen, Mohammed liet naar hartelust stenigen.
Bukhari, deel 8, Boek 82, nummer 806:
Verteld door Abu Huraira:
Een man kwam naar de apostel van Allah (vzmh) toen hij in de moskee was en riep hem: ‘Oh Apostel van Allah! Ik heb verboden seks gehad.’” De profeet (vzmh) draaide zijn gezicht naar de andere kant, maar die man herhaalde zijn bewering vier keer en daarna droeg hij getuigenis tegen zichzelf gedurende vier maal. De Profeet (vzmh) schreeuwde tegen hem: “Ben je gek? ” De man zei: “Nee.” De Profeet (vzmh) zei: ben je getrouwd? De man zei: Ja. Toen zei de Profeet (vzmh): “Breng hem hier weg en stenig hem dood.” Jabir bin ‘Abdullah zei: ik was onder hen die deelnamen aan zijn steniging en we stenigden hem in de Musalla. Toen de stenen hem begonnen te hinderen vluchtte hij, maar we namen hem naar Al Harra en stenigden hem dood.

Bukhari, Deel 8, Boek 82, nummer 816:
Verteld door Ibn ‘Abbas:
‘Umar zei, “ik ben bang dat na een lange tijd na nu, mensen zullen zeggen: “we vinden de verzen over de steniging (Rajam) niet in het Heilige Boek (Koran),” en vervolgens kunnen ze afgedwaald raken door een verplichting na te laten die Allah heeft onthuld. Zeker! Ik bevestig dat de straf Rajam moet worden opgelegd aan eenieder die ongeoorloofde geslachtsgemeenschap heeft als hij al getrouwd is en de misdaad is bewezen door getuigen of zwangerschap of een bekentenis.” Sufyan voegde hieraan toe, “ik heb deze vertelling op deze manier herinnerd.” ‘Umar voegde toe, “Voorzeker heeft de Apostel van Allah (vzmh) Rajam tenuitvoer gelegd en dat deden wij na hem.”

Jezus wekte uit de doden op, Mohammed liet alleen mensen vermoorden.
Bukhari, Deel 3, boek 45, nummer 687
Mohammed zei, “Wie wil Ka’b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?” Muhammad bin Maslama zei: “Ik zal hem doden.” Dus Muhammad bin Maslama ging naar Ka’b en zei: “Ik wil een lening van één of twee Wasqs graan.” Ka’b zei: “Geef je vrouwen als onderpand.” Muhammad bin Maslama zei: “Hoe kunnen we onze vrouwen als onderpand geven, gezien je de knapste onder de Arabieren bent?” Kab zei: “Geef dan je zonen als onderpand.” Muhammad zei: “Hoe kunnen we onze zonen als onderpand geven? Men zal ze uitlachen omdat ze voor één of twee Wasqs graan als onderpand worden gegeven. Dat is een schande voor ons. maar we zullen onze wapens als onderpand geven.” Muhammad bin Maslama beloofde hem dat hij terug zou komen. Ze kwamen zoals beloofd en vermoordden Kab. Daarna rapporteerden ze dit aan de Profeet.

Jezus leert ons lief te hebben, Mohammed leert ons te haten.
98:6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
5:54 O, gij die gelooft, wie onder u zich van zijn godsdienst afkeert, laat hem weten, dat Allah weldra een ander volk zal voortbrengen dat Hij zal liefhebben en die Hem zullen liefhebben vriendelijk en nederig zijnde jegens de gelovigen en hard en streng jegens de ongelovigen. Zij zullen voor Allah’s zaak strijden en het verwijt van een berisper niet vrezen. Dit is Allah’s genade; Hij schenkt deze aan wie Hij wil en Allah is Milddadig, Alwetend.
48:29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander. Gij ziet hen zich buigen en nederwerpen (in gebed), Allah’s genade en Zijn welbehagen zoekende - Op hun aangezicht zijn de sporen van het zich ter aarde werpen. Dit is hun beschrijving in de Torah. En hun beschrijving in het Evangelie is als het zaad van koren, dat zijn scheut uitspruit, en dien versterkt, waardoor zij dik wordt en op eigen stengel komt te staan, tot vreugde der zaaiers en woede der ongelovigen. Allah heeft aan de gelovigen die goede werken doen, vergiffenis en een grote beloning beloofd.

Jezus koos voor het koninkrijk van God, Mohammed koos voor het koninkrijk van deze wereld.
8:65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
9:39 Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen.

Jezus zei: wie kleine kinderen kwaad doet kan beter met een molensteen om de nek in de zee worden gegooid,
Mohammed liet aan zich een meisje van zes uithuwelijken.

Bukhari, Deel 5, boek 58, nummer 234:
Verteld door Aisha:
De Profeet (vzmh) verloofde zich met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani-al-Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan en mijn moeder, Um
Ruman, kwam naar me toe terwijl ik in een schommel aan het spelen was met mijn vriendinnetjes.
Ze riep me en ik ging met haar mee zonder te weten wat ze met me wilde doen.
Ze pakte me bij de hand en liet me voor de deur van het huis staan. Ik was toen ademloos en toen ik weer normaal ademde, nam ze wat water en wreef mijn gezicht en handen er mee. Toen nam ze me in huis. In het huis zag ik vrouwen van de Helpers (Ansar i.e. Medinensische bekeerlingen) die tegen me zeiden: “de beste wensen, Allahs zegening en veel geluk".
Toen vertrouwde ze me aan hen toe en ze bereidden me voor voor het huwelijk. Onverwacht kwam de profeet van Allah (vzmh) in de voormiddag en mijn moeder overhandigde me aan hem, en ik was toen negen jaar oud.

Bukhari, Deel 7, Boek 62, Nummer 64:
Verteld door ‘Aisha:
De profeet (vzmh) trouwde met haar toen ze zes jaar was en hij (vzmh) voltrok het huwelijk door met haar te neuken toen ze negen jaar oud was en ze bleef toen bij hem (vzmh) voor negen jaar (tot zijn (vzmh) dood).

Jezus heeft ons geleerd hoe we net als hem kinderen van God kunnen worden, Mohammed achtte zichzelf de laatste der profeten.
dit is wel degelijk wat Jezus beweerde!!
Johannes 1:
11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.
12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, die in Zijn Naam geloven;
13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

met respect en liefde, Mohammed zag ze als gebruiksvoorwerpen.
2:223 Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.

Jezus genas blinden, Mohammed stuurde ze weg.
Soera 80. hij fronsde (abasa)
1. Hij (de profeet) fronste (zijn voorhoofd) en wendde zich af.
2. Omdat er een blinde man tot hem kwam.
3. (Mens) wat weet gij? Misschien wilde hij zich laten louteren.
4. Of hij kon om raad komen, en die raad zou hem van nut kunnen zijn.
5. Maar aan hem, die onverschillig is
6. Schenkt gij uw aandacht,
7. Hoewel gij er niet voor aansprakelijk zijt als hij zich niet loutert.

Jezus geloofde in geweldloosheid, Mohammed alleen in geweld.
8:7 En toen Allah u één der twee partijen beloofde dat zij de uwe zou zijn, wenstet gij, dat de partij zonder wapenen de uwe zou worden, maar Allah wilde door Zijn Woorden de waarheid bevestigen en de levenswortel der ongelovigen afsnijden.

Jezus stierf voor ons, Mohammed liet anderen voor hem sterven.
4:74 Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Jezus waarschuwt ook voor de valse profeten: “Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen…” (Matth.: 7: 15-20). De vruchten van de Islam? 500 miljoen doden, onderdrukking en stagnatie!

Mohammed waarschuwt juist voor Joden en Christenen: Koran 5: 51: O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

Mijn vraag aan jou Sjoerd is dezelfde die anderen aan je gesteld hebben. Waarom heb je Jezus de rug toegekeerd en ben je de misdadiger Mohammed gaan volgen. Denk er aan dat deze vraag ook aan je gesteld als je leven ten einde is en je Verantwoording zult moeten afleggen. Sjoerd waarom heb je Verraad gepleegd??!! :turban: :crying:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door naar boven »

zakaria/sjoerd schreef:Beste circe,

daar heb ik geen kennis over en kan je geen antwoord op je vraag geven. Welke soera staat deze tekst?

Ik zal er inchallah bij je op terug komen
18: 86 (zoektijd: 20 seconden)
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Pilgrim »

zakaria/sjoerd schreef:Adam vzmh heeft geen vader en geen moeder. Heeft hij er niet meer recht op om Gods zoon te zijn?
Als Gods genade over ons komt, hoeft God slechts vergeving te geven. De kruisiging zou overbodig zijn? Of heeft God die macht niet volgens jou?
De term "zoon van God" duidt in het Jodendom op een bijzondere relatie. Je komt ook wel meer de term "zonen Gods" tegen. Je moet het dus niet te letterlijk opvatten. De kruisiging is volgens de Islam nooit gebeurd, geschiedvervalsing dus! Wat die kruisiging betreft; Jezus liet zich uit liefde voor de mensheid offeren, maar Mohammed eindigd als machthebber! Kun je nu echt het verschil niet zien?!!

P.S. de zon is in het Jodendom het symbool van de Godheid, omdat hij licht geeft. De maan (van de Islam) geeft slechts geleend licht en zien we daarom alleen in de nachtelijke duisternis. Hoe treffend. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door mercator »

zakaria/sjoerd schreef:Beste Ariel,

Waarschijnlijk heb je daar geen kennis over, dus zal ik je wat op weg helpen.

De kah'ba is door Adam vzmh gebouwd.
Oh dank je, dat wist ik niet!
Hij deed dat helemaal op zijn eentje neem ik aan? Van het tekenen van het plan(zo moeilijk is dat niet) tot het aanslepen van de stenen? En hoe lang is Adam daar dan mee bezig geweest? Heb je daar ook kennis over?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Selam aleikoem allemaal

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Beste Ariel,

je begon over de Káh'ba... over dat de kah'ba is gebruikt door veelgodenaanbidders klopt. Maar dan moet je wel de hele geschiedenis vertellen daarover. Waarschijnlijk heb je daar geen kennis over, dus zal ik je wat op weg helpen.
Beste Sjoerd. Dank je wel voor je uitleg, maar het was niet nodig omdat ik me verdiept hebt in deze materie. Het maangod verhaal gaat nog verder dan de tijd van David, en als je er geïnteresseerd in bent dan wil ik het daar best eens met je over hebben. De Babylonische koning Nabonidus heeft zelfs een tempel gebouwd voor de maangod shrine Sin in Taima, en de halve maan inscriptie zijn door een archeoloog gevonden in Arabie.
De kah'ba is door Adam vzmh gebouwd. Allah swt heeft hem bevolen de kah'ba te bouwen. In de geschiedenis de Kah'ba vele malen verwoest en Allah swt heeft indien de kah'ba verwoest was aan de profeten opgedragen om de kah'ba te herbouwen. Dit is ook door Abraham vzmh gedaan.
Hoe weet jij dat Adam de kah'ba gebouwd heeft ? Heb je dat geleerd van islamitische geleerde?
Nergens in de bijbel staat vermeld dat Adam nog Abraham een voet gezet heeft in Mekka. Er is zelfs geen bewijs dat zij daar ooit geweest zijn. Er staat in de koran ook dat Abraham de kah'ba gebouwd heeft. Wie heeft de kah'ba gebouwd. Adam of Abraham. Heel vreemd . Het beloofde land was trouwens Kanaän , en niet Arabie.
Je vraagt mij nu wat nieuwe dingen, dus zal ik je eerst wat vragen stellen, alvorens door te kunnen gaan.
Ik vraag je heel veel dingen, maar jij gaat nergens op in Sjoerd. Maar ik zal jouw vragen beantwoorden.
Zie jij Jezus vzmh als god?
Jezus is deel van God, net zoals wij deel uitmaken van God. Eigenlijk zijn we dus allemaal kinderen van God. gemaakt van de zelfde energie.
Was de heilige geest er altijd al of pas later? indien je later kiest, sinds wanneer?
Ik ben van mening dat de heilige geest altijd al aanwezig was in ons mensen. Dat komt omdat we deel uitmaken van God.
Maakt God niet alle mensen door er een ziel in te blazen?
Ik denk niet dat God de gehele dag bezig is om een ziel in baby's te blazen. we worden geboren, met een geest of leven, en als er een baby zonder leven geboren wordt, dan is het levenloos.
Adam vzmh heeft geen vader en geen moeder. Heeft hij er niet meer recht op om Gods zoon te zijn?
Sjoerd, Sjoerd. Je gelooft toch zelf niet dat Adam en Eva de eerste mensen waren. De aarde is veel ouder dan het verhaal van de schepping.
Als Gods genade over ons komt, hoeft God slechts vergeving te geven. De kruisiging zou overbodig zijn? Of heeft God die macht niet volgens jou.
Misschien was de kruisiging een teken dat God de mensheid zo lief had dat hij Jezus voor de mensheid liet offeren. Een teken dus Sjoerd. Hiermee vervulde God zijn belofte van een redder van de zonde.


Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie