‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Ariel »

‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Interview Hoofdrolspeelster broekproces
Door: Kustaw Bessems

Dat zweepslagen pijn doen is niet belangrijk, wel dat ze vrouwen beledigen, zegt Lubna Hussein tegen De Pers.

Dinsdagochtend om tien uur Nederlandse tijd wordt de uitspraak verwacht van de rechtbank in de Soedanese hoofdstad Khartoum in de zaak tegen Lubna Hussein. Haar misdaad: zij droeg een broek.

Mevrouw Hussein, wat is er gebeurd?

‘Op 3 juli zat ik in een restaurant in Khartoum te kijken naar het wekelijkse optreden daar van een Egyptische zangeres. Om elf uur kwamen politieagenten binnen en die begonnen de kleding van de vrouwen te keuren. Ze namen vijftien vrouwen die een broek droegen mee naar het bureau. Daar bleken nog vier christelijke vrouwen uit het zuiden van Soedan vast te zitten om dezelfde reden. Een aantal vrouwen lieten ze vrij. Tien bekenden schuld en die kregen elk tien zweepslagen en een geldboete. Drie van ons riepen de hulp in van een advocaat en lieten het op een rechtszaak aankomen.’

Draagt u altijd een broek?

‘Meestal.’

Al eens problemen mee gehad?

‘Ik niet. Maar vijf jaar geleden zag ik hoe een gemeentefunctionaris op straat een jong meisje afranselde om haar kleding. Ik stapte op hem af en zei als je niet ophoudt, sla ik jou. Het was een klein mannetje. Hij zei: alleen omdat je een oudere vrouw bent, sla ik je niet. En hij verdween.’

Hussein is in de dertig.

Gelooft u niet dat een broek tegen de islamitische wet is?

‘Nee. En al helemaal niet dat de islam toestaat dat meisjes en vrouwen worden geslagen om wat zij aan hebben. Laat mij het Koranvers of de overlevering maar zien waar dat uit blijkt. Hoe dan ook valt dit onder de relatie tussen God en het individu. Ik ben moslim en ik respecteer alle regels. Maar of ik een sluier wil dragen of niet, of ik wil bidden of niet, dat is tussen God en mij. De staat of de politie heeft er niets mee te maken.’

Hussein schrijft columns in de Arabische krant Sahafa en werkte anderhalf jaar voor de VN in Soedan.

In de rechtszitting heeft u uw baan bij de VN opgegeven omdat u geen diplomatieke bescherming wilt.

‘Dat klopt. Ik wil alle vrouwen van Soedan verdedigen en mij daarom niet aan de zaak onttrekken. ’

Wat verwacht u van de uitspraak?

‘Erg moeilijk te zeggen. De maximumstraf is veertig zweepslagen. Tot voor kort gebeurde dat publiekelijk, maar nu niet meer. De regering is te bang dat de beelden via mobieltjes met camera’s op YouTube komen.

Zweepslagen zijn misschien pijnlijk, maar daar gaat het niet om. Wat belangrijk is: dit is beledigend. Beledigend voor vrouwen en een schending van de mensenrechten.

Misschien geeft de rechtbank mij een boete in plaats van zweepslagen. Maar ik zal weigeren die te betalen. Mijn doel is om de wet uit 1991 die zogenaamd onzedelijke kleding strafbaar stelt, te veranderen.’

Wat krijgt u voor reacties?

‘Heel goede reacties, van mensen uit de hele wereld die mij steunen. Ook slechte natuurlijk. Maar ik voel mij veilig. Zelfs al weet ik dat ik zou kunnen worden vermoord, toch voel ik mij veilig en ben ik niet bang.

Hoewel ik al veel steun krijg in de media, wacht ik nog op regeringen van andere landen die druk uitoefenen op de regering van Soedan om deze wet af te schaffen. En om een alomvattend vredesverdrag te sluiten die een eind maakt aan de oorlog hier. Dat is alles wat ik wil.’

VN-secretaris-generaal Ban Ki Moon heeft al wel zijn grote zorg over de zaak uitgesproken.
http://www.depers.nl/buitenland/326934/ ... n-aan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door BFA »

Steeds verwonder er ik mij over dat slachtoffers van Islam, nooit Islam als dader kunnen beschouwen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Ariel »

Proces tegen broekdraagster uitgesteld

Khartoum - De Sudanese journaliste Lubna Ahmed al- Hussein kan veertig zweepslagen krijgen omdat ze een broek draagt. Het proces tegen haar, dat dinsdag zou beginnen, is uitgesteld.

Veel vrouwen steunen de journaliste, zo bleek vandaag bij de rechtbank.

De politie zette traangas in tegen de vrouwelijke betogers.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4541 ... eld__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Ariel »

BFA schreef:Steeds verwonder er ik mij over dat slachtoffers van Islam, nooit Islam als dader kunnen beschouwen.
Ik ook, en het verbaasd me ook dat Moslims zo weinig van hun religie afweten.
Er staat duidelijk in de koran dat een man zich niet als vrouw mag kleden, en een vrouw zich niet als man.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door BFA »

Het is zoals de slaaf die over de SM-realatie met de meester zegt: Het is niet de pijn van de zweep en tepelklemmen die erg is, die vernedering die er altijd bij komt. Dat heeft toch niets met SM te maken, die vernedering.
De slaaf kan dit enkel zeggen omdat hij voorbijgaat aan het feit dat zwepen, tepelklemmen of andere attributen produkten zijn van iemand die commerciële doelen ziet in SM. De vernedering en daaruit volgende schaamte het doel is.
Omdat de slaaf voorbijgaat aan het feit dat de echt sadistische meester geen van al die attributen nodig heeft, voldoende heeft aan het woord.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

Ariel.
Je kunt op google aislin invoeren, dan komen er vanzef items over haar te voorschijn. Mij gaat het erom dat zij altijd zo voor de islam is, maar nooit accepteerd dat mensen andere meningen toegedaan zijn. Wat ik mij ook afvraag is , waarom staat ze op die facisten site? Wil ze die mensen bekeren? Dat lukt niet. Ik ben tegen de islam in ons land, maar die site gaat te ver!!. Ik word er misselijk van als ik iets lees. Ik ben daar niet geregistreerd, zij wel! Dat zegt genoeg over haar, ze wil gewoon schofferen. Ik heb dat op marktplaats forun ook gezien. Succes!
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

Ariel schreef:
BFA schreef:Steeds verwonder er ik mij over dat slachtoffers van Islam, nooit Islam als dader kunnen beschouwen.
Ik ook, en het verbaasd me ook dat Moslims zo weinig van hun religie afweten.
Er staat duidelijk in de koran dat een man zich niet als vrouw mag kleden, en een vrouw zich niet als man.
Dit vind ik een goede, moslim mannen dragen jurken!! Dus dat mag niet van de koran?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Ariel »

bobette schreef: Dit vind ik een goede, moslim mannen dragen jurken!! Dus dat mag niet van de koran?
Je moet in gedachten houden dat Arabieren vroeger altijd in een jurk aanhadden. . De islamitische kledingregels hebben vaak ook klimatologische achtergronden (bijvoorbeeld bescherming tegen de zon). Ook Mohammed was zo gekleed, en vandaar dat Moslims die naar het evenbeeld van Mohammed moeten leven een thoub of een djellaba dragen. Die mannen doen dus niks verkeerd.

Het is voor Moslims ook verplicht om zich te onderscheiden in hun kleding van de niet-moslims.
Dus jeans, bontkragen jassen en rare petjes zijn eigenlijk ook verboden,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door BFA »

Die mannen doen dus niks verkeerd.
Vrouwen mogen geen broek deragen.
Niet alleen in Nigeria, maar ook in de KCaucasus een probleem en oorzaak van wrijving tussen kafir Russen en Mohammedanen.
One of the town elders complains bitterly about the wives of Russian officers, who do their shopping in the local market "wearing short skirts or men's clothing." By men's clothing he means trousers.
http://www.spiegel.de/international/wor ... -2,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Ariel »

Sudan grijpt in bij demonstratie voor vrouw
dinsdag 4 augustus 2009

KHARTOEM (ANP) - De Sudanese oproerpolitie heeft dinsdag ingegrepen bij een demonstratie die plaatshad uit solidariteit met een vrouw die in het openbaar een broek droeg. De vrouw moet rekening houden met veertig zweepslagen.

Agenten maakten gebruik van traangas om een menigte van enkele honderden sympathisanten uiteen te drijven. De betogers hadden zich verzameld bij een rechtbank in de Sudanese hoofdstad Khartoem, waar een hoorzitting over de zaak plaatsvond. De rechter besloot het proces te verdagen tot 7 september.

De voormalige journaliste Lubna Hussein was vorige maand gearresteerd omdat ze in een restaurant een broek droeg, wat in Sudan als onfatsoenlijk geldt. Ze was samen met twaalf andere vrouwen opgepakt. Hussein werkt voor de Verenigde Naties.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... -vrouw.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

Ariel. Ik ben iets vergeten. Bij het invoeren op google moet het zijn. :aislin in het hol van de leeuw.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Ariel »

Dank je wel Bobette. Ik kon het niet vinden. Met deze tip vast wel. Ik ga kijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Chaimae »

Gelooft u niet dat een broek tegen de islamitische wet is?

‘Nee. En al helemaal niet dat de islam toestaat dat meisjes en vrouwen worden geslagen om wat zij aan hebben. Laat mij het Koranvers of de overlevering maar zien waar dat uit blijkt. Hoe dan ook valt dit onder de relatie tussen God en het individu. Ik ben moslim en ik respecteer alle regels. Maar of ik een sluier wil dragen of niet, of ik wil bidden of niet, dat is tussen God en mij. De staat of de politie heeft er niets mee te maken.’
Hoe dom, hypocriet en demagogisch kan je zijn :? Alsof ze niet op de hoogte is van het feit dat het ten strengste verboden is om in het openbaar een broek te dragen. Allah vervloekt de vrouwen die zich als mannen kleden, en vica versa. Ik vraag me af of ze uberhaupt wel weet welk islamitisch straf er staat op het vellen van een salomonsoordeel, en wat de hoge geleerden hierover zeggen. Dan had ze wijselijk haar mond gehouden, in plaats van deze judicium te doen en daarmee de ongeremde Toorn van Allah over haar heen te krijgen.

Dit spreekt voor zich;

“Allah heeft degene die een inovatie begaat van berouw afgeschermd, totdat hij deze nalaat” (Authentiek, overgeleverd door Attabri en anderen)

‘Elke innovatie is een dwaling, ook al zien de mensen deze innovatie aan als een goede innovatie.’

‘Wie in de Islam een innovatie toevoegt waarvan hij denkt dat deze goed is, diegene die beweert dat Mohammed de boodschap niet compleet heeft overgeleverd, omdat Allah zegt: (Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en ik heb mijn gunst voor jullie volldig gemaakt en ik heb de Islam voor jullie als godsdienst gekozen) (5:3)
Zij is doof, stom en blind.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Nick »

.
Laatst gewijzigd door Nick op zo jan 05, 2014 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin
Berichten: 46
Lid geworden op: zo aug 02, 2009 2:51 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Robin »

Chaimae schreef:
Gelooft u niet dat een broek tegen de islamitische wet is?

‘Nee. En al helemaal niet dat de islam toestaat dat meisjes en vrouwen worden geslagen om wat zij aan hebben. Laat mij het Koranvers of de overlevering maar zien waar dat uit blijkt. Hoe dan ook valt dit onder de relatie tussen God en het individu. Ik ben moslim en ik respecteer alle regels. Maar of ik een sluier wil dragen of niet, of ik wil bidden of niet, dat is tussen God en mij. De staat of de politie heeft er niets mee te maken.’
Hoe dom, hypocriet en demagogisch kan je zijn :? Alsof ze niet op de hoogte is van het feit dat het ten strengste verboden is om in het openbaar een broek te dragen. Allah vervloekt de vrouwen die zich als mannen kleden, en vica versa. Ik vraag me af of ze uberhaupt wel weet welk islamitisch straf er staat op het vellen van een salomonsoordeel, en wat de hoge geleerden hierover zeggen. Dan had ze wijselijk haar mond gehouden, in plaats van deze judicium te doen en daarmee de ongeremde Toorn van Allah over haar heen te krijgen.

Dit spreekt voor zich;

“Allah heeft degene die een inovatie begaat van berouw afgeschermd, totdat hij deze nalaat” (Authentiek, overgeleverd door Attabri en anderen)

‘Elke innovatie is een dwaling, ook al zien de mensen deze innovatie aan als een goede innovatie.’

‘Wie in de Islam een innovatie toevoegt waarvan hij denkt dat deze goed is, diegene die beweert dat Mohammed de boodschap niet compleet heeft overgeleverd, omdat Allah zegt: (Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en ik heb mijn gunst voor jullie volldig gemaakt en ik heb de Islam voor jullie als godsdienst gekozen) (5:3)
Zij is doof, stom en blind.
Bijna alles is geëvolueerd in de mensheid de ontwikkeling heeft zeer zeker niet stilgestaan, daarom hebben we nu computers, mobieltjes, kunnen artsen/chirurgen op afstand chirurgische ingrepen uitvoeren, zelf artsen zonder grenzen gaan vrijwillig hulp bieden..en jawel ook veelal in moslimlanden ook omdat daar al deze kennis ontbreekt.
Wat geeft dan een in een westers land levende moslima, die van alle westerse technologische producten gebruik maakt om een oordeel te vellen, als Uw voorgaande post

En U, beste Chaimae bent niet mee geëvolueerd maar blijven hangen wat ze van af Uw geboorte in U gestopt hebben,..angst voor Allah’s oordeel en alles wat daarmee samenhangt.
Ik heb de meeste postings van U gelezen, en ik was van mening dat U niet uit een paasei komt, maar dit verlaagd U weer naar de angstige vrouw en ras bepalend onderdanig niveau.
Het wordt hoog tijd dat U met Uw oordeel naar Marokko verhuisd en daar het door U aanbeden Islam het Islamitische geloof gaat belijden.
Dus naar het strand in Buhrka lijk me wel wat, het is alleen een beetje warm

Kijkt nu toch ook eens naar de westerse waarden waarvan U tot nu toe de vruchten geplukt heb, waar U in Marokko nooit aan toe gekomen zou zijn, als U dat zou doen en dan pas een oordeel zou vellen over broeken dragen door Islamitische vrouwen zou het U als wereldmoslima erg sieren…maar dat zal wel niet gebeuren denk ik.
Ik ben wel bereid om naar de Islam te kijken en aan te nemen als ik een kerkklok hoor luiden in een moslim bestuurd land.

m.v.g.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

chaimea

Je wilt mij toch niet vertellen dat jij het normaal vind dat een vrouw GEEN broek mag dragen? Ik begrijp dat je in een islamitisch land je aan moet passen. Maar vind jij dat het hier ook niet mag?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Chaimae »

bobette schreef:chaimea

Je wilt mij toch niet vertellen dat jij het normaal vind dat een vrouw GEEN broek mag dragen? Ik begrijp dat je in een islamitisch land je aan moet passen. Maar vind jij dat het hier ook niet mag?
Volkomen normaal. Ik draag ook alleen maar ghimaars en burqas. Logischerwijs heb ik de burqas daarom in alle kleuren en formaten. Moet kunnen toch :smile: Maar even alle gekkigheid op een stokje, wat denk je zelf. :roll:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

Chaimae schreef:
bobette schreef:chaimea

Je wilt mij toch niet vertellen dat jij het normaal vind dat een vrouw GEEN broek mag dragen? Ik begrijp dat je in een islamitisch land je aan moet passen. Maar vind jij dat het hier ook niet mag?
Volkomen normaal. Ik draag ook alleen maar ghimaars en burqas. Logischerwijs heb ik de burqas daarom in alle kleuren en formaten. Moet kunnen toch :smile: Maar even alle gekkigheid op een stokje, wat denk je zelf. :roll:
Wat ik denk doet niet ter zake ik vraag naar jouw mening. Ben jij een suikermoslima? Loop jij met een burka hier in nederland? Voor wie verberg jij je? Mogen wij jouw schoonheid niet zien?
Robin
Berichten: 46
Lid geworden op: zo aug 02, 2009 2:51 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Robin »

Afbeelding
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

Robin schreef:Afbeelding
Wat wil je hiermee zeggen? Hopelijk niet in nederland gemaakt!
Robin
Berichten: 46
Lid geworden op: zo aug 02, 2009 2:51 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Robin »

Ik dacht dat deze foto ergens aan strand van België of Frankrijk genomen is, maar het zou zomaar ook Nederland kunnen zijn!
Geen broeken, zelfs niet eens een buhrkini..het leven is komplete marteling voor moslim vrouwen...wat in dit geval kleding betreft.
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

Robin schreef:Ik dacht dat deze foto ergens aan strand van België of Frankrijk genomen is, maar het zou zomaar ook Nederland kunnen zijn!
Geen broeken, zelfs niet eens een buhrkini..het leven is komplete marteling voor moslim vrouwen...wat in dit geval kleding betreft.
Zo gauw ze in een westers land wonen zien ze de verschillen. Als ze zich aanpassen zie je het soort idiote taferelen, zoals op die foto, hier niet. Aanpassen betekent GEEN hoofdoekje of zo`n lang gewaad!
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Nick »

bobette schreef:
Robin schreef:Ik dacht dat deze foto ergens aan strand van België of Frankrijk genomen is, maar het zou zomaar ook Nederland kunnen zijn!
Geen broeken, zelfs niet eens een buhrkini..het leven is komplete marteling voor moslim vrouwen...wat in dit geval kleding betreft.
Zo gauw ze in een westers land wonen zien ze de verschillen. Als ze zich aanpassen zie je het soort idiote taferelen, zoals op die foto, hier niet. Aanpassen betekent GEEN hoofdoekje of zo`n lang gewaad!
Zouden wij Westerse vrouwen een bikini aan mogen, als we in een moslimland gaan zwemmen..? :?
bobette
Berichten: 72
Lid geworden op: do jul 09, 2009 2:07 pm

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door bobette »

Suze schreef:
bobette schreef:
Robin schreef:Ik dacht dat deze foto ergens aan strand van België of Frankrijk genomen is, maar het zou zomaar ook Nederland kunnen zijn!
Geen broeken, zelfs niet eens een buhrkini..het leven is komplete marteling voor moslim vrouwen...wat in dit geval kleding betreft.
Zo gauw ze in een westers land wonen zien ze de verschillen. Als ze zich aanpassen zie je het soort idiote taferelen, zoals op die foto, hier niet. Aanpassen betekent GEEN hoofdoekje of zo`n lang gewaad!
Zouden wij Westerse vrouwen een bikini aan mogen, als we in een moslimland gaan zwemmen..? :?
Nee Suze, dan worden we afgeslacht!!
Nick
Berichten: 166
Lid geworden op: do jul 09, 2009 8:14 am

Re: ‘Wereld, help me: pak Soedan aan!’

Bericht door Nick »

De buhrkini, moskeeën, barbiepoppen met hoofddoek, halalproducten...wat zou er nog meer komen? :mad:
Plaats reactie