Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Ben een week of 2 geleden verzeild geraakt op deze site. Heb hier al wat rondgesnuisterd en wat ben ik blij hier beland te zijn!!

Wie ben ik? Gewoon een marokkaanse meid van 22 die de islam eindelijk es achter haar heeft gelaten. Ben opgegroeid in een traditioneel islamitische familie. En zoals vele weten heerst er op afvalligheid een enorm taboe binnen onze gemeenschap. Geen kat in m'n familie of omgeving die ervan afweet behalve een aantal marokkaanse vriendinnen die ik had, maar die hebben me nu als een baksteen laten vallen.

Na het moslima-af te zijn voel ik me eindelijk bevrijd, bevrijd in m'n denken. Ik kan eindelijk denken wat ik wil, mijn eigen mening hebben zonder me af te vragen of dit wel overeenstemt met wat de islam zegt. Vooral het feit dat heel je leven zo minutieus geregeld is binnen de islam, zelfs hoe je naar het wc moet gaan, vind ik gewoon zot. Je hoeft je hersenen nauwelijks te gebruiken; "gewoon slikken en amen zeggen". Anyway, er is zo veel waar ik me gewoon niet in kan vinden binnen dit geloof en vooral deze reeks, die menig onder jullie waarschijnlijk wel kent, heeft me es goed laten denken: http://www.youtube.com/view_play_list?p ... +the+brain" onclick="window.open(this.href);return false;

Het gevolg is natuurlijk dat ik als het ware een dubbel leven leidt, of eerder een dubbele identiteit wat niet altijd even gemakkelijk is. Zou het het liefst willen uitschreeuwen, dat mensen mij ook de kans geven om m'n leven te leiden zoals ik wil, m'n eigen ideëen en denkwijzen te hebben, kortom gewoon mezelf mogen zijn....

Ik vraag me af of er nog marokkanen zijn die atheïst geworden zijn. In mijn omgeving kom ik ze niet tegen.....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Ariel »

Welkom Geen_Idee
Ik ben blij dat je ons forum gevonden hebt.
Ik ben er zeker van dat je nu in een moeilijke positie zit , maar je bent niet alleen.
Er zijn zeker atheïstische ex-moslims. Onze eigen Dutch is er een van .

Het lijkt me verstandig dat je thuis maar niks over je afvalligheid verteld. Dat zou je goed kunnen opbreken, maar dat hoef ik je niet te vertellen. Maar wie weet wordt het eens ook voor jou beter. Dat hoop ik maar.

Op ons forum hebben we nog een ex-moslim die atheïst geworden is. Hij heeft de Beweging van Belgische Ex-moslims opgericht.
http://www.exmoslim.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil je dat ik je met hem via mail in contact breng?

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Manon »

Hallo en welkom Geen_idee!

Goed dat je ons gevonden hebt, weten we ineens weer waarom we hier zoveel tijd instoppen.

Ik vind het heel erg dat je een dubbel leven moet leiden. In mijn familie zijn we steeds min of meer niet zo heel erg openlijk gelovig geweest (zoiets). Mijn eigen vader spande daarbij de kroon en was in feite eerder openlijk anti-kerk, alhoewel we naar katholieke scholen gingen. Tegen pilaarbijters had hij iets serieus tegen en zo van die pamperkatholieken die overal onze vader en lieve heer bij haalden moest hij ook niet al te veel hebben. Sommige van zijn schoonzussen waren dus wèl heel katholiek, en in feite is mijn broer ook met zijn vrouw uit zo'n tamelijk katholiek gehuwd. Maar wijzelf maakten dus nooit een geheim van onze ongelovigheid.
Daarom is het voor mij zo moeilijk om me voor te stellen dat ik zo'n dubbelleven zou moeten leiden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Ariel schreef:Welkom Geen_Idee
Ik ben blij dat je ons forum gevonden hebt.
Ik ben er zeker van dat je nu in een moeilijke positie zit , maar je bent niet alleen.
Er zijn zeker atheïstische ex-moslims. Onze eigen Dutch is er een van .

Het lijkt me verstandig dat je thuis maar niks over je afvalligheid verteld. Dat zou je goed kunnen opbreken, maar dat hoef ik je niet te vertellen. Maar wie weet wordt het eens ook voor jou beter. Dat hoop ik maar.

Op ons forum hebben we nog een ex-moslim die atheïst geworden is. Hij heeft de Beweging van Belgische Ex-moslims opgericht.
http://www.exmoslim.org/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil je dat ik je met hem via mail in contact breng?

Vriendelijke groet.
Ariel.
Thnx voor de verwelkoming!

Dat er atheïstische ex-moslims zijn, betwijfel ik niet, vraag eigenlijk concreet naar marokkaanse....ik kom er maar geen tegen.

Nee, ben ook zeker niet van plan om dit nu thuis te gaan vertellen, ik word dan gewoon het huis uitgegooid en ik ben nog studente.....

Dank je voor de site, ga die ff dan es bekijken.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

circe schreef:Hallo en welkom Geen_idee!

Goed dat je ons gevonden hebt, weten we ineens weer waarom we hier zoveel tijd instoppen.

Ik vind het heel erg dat je een dubbel leven moet leiden. In mijn familie zijn we steeds min of meer niet zo heel erg openlijk gelovig geweest (zoiets). Mijn eigen vader spande daarbij de kroon en was in feite eerder openlijk anti-kerk, alhoewel we naar katholieke scholen gingen. Tegen pilaarbijters had hij iets serieus tegen en zo van die pamperkatholieken die overal onze vader en lieve heer bij haalden moest hij ook niet al te veel hebben. Sommige van zijn schoonzussen waren dus wèl heel katholiek, en in feite is mijn broer ook met zijn vrouw uit zo'n tamelijk katholiek gehuwd. Maar wijzelf maakten dus nooit een geheim van onze ongelovigheid.
Daarom is het voor mij zo moeilijk om me voor te stellen dat ik zo'n dubbelleven zou moeten leiden.
Thnx voor de verwelkoming!

Het is inderdaad niet gemakkelijk en al helemaal niet als meid. Ik draag geen hoofddoek en loop er 'westers' gekleed bij. Ik krijg geregeld een preek van wanneer ik nu eindelijk een hoofddoek ga beginnen dragen en wanneer ik ga bidden. Of het geen tijd is om daaraan te beginnen, want morgen zou ik al dood kunnen zijn en wat ga je dan tegen Allah zeggen en en en....oeff, om moe van te worden. Dan moet ik daar natuurlijk allerlei smoesjes op gaan vinden, ik kan niet beginnen met dat ik dat absoluut niet wil, dan verraad ik mezelf en zit ik met de gebakken peren....

Heb helaas voor tmoment geen andere keuze; geduld hebben is hier denk ik wel het beste wat ik voor het moment kan doen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door mercator »

Geen_Idee schreef:
Het is inderdaad niet gemakkelijk en al helemaal niet als meid. Ik draag geen hoofddoek en loop er 'westers' gekleed bij. Ik krijg geregeld een preek van wanneer ik nu eindelijk een hoofddoek ga beginnen dragen en wanneer ik ga bidden. Of het geen tijd is om daaraan te beginnen, want morgen zou ik al dood kunnen zijn en wat ga je dan tegen Allah zeggen en en en....
Heb helaas voor tmoment geen andere keuze; geduld hebben is hier denk ik wel het beste wat ik voor het moment kan doen.
Speel het spel mee, denk er het jouwe van, doe desnoods die doek op je hoofd om van het gezeur af te zijn(het is voor JOU maar een stuk textiel), maar bereid ondertussen voor hoe je zelfstandig kan leven na je studie. Dat je omgeving vast blijft zitten in hun achterhaalde leefwereld is in de eerste plaats HUN probleem, jij weet inmiddels beter. Is echt heel knap van je !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door BFA »

Welkom geen idee,

Blij dat je erbij bent en veel sterkte voor de toekomst.
Gefelicitederd met je moed.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door birdie »

Van harte welkom geen idee.
Ik heb bewondering voor je keuze en je krijgt al mijn steun.
Wees voorzichtig en volg je hart.
† 14 september 2012.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

mercator schreef:
Geen_Idee schreef:
Het is inderdaad niet gemakkelijk en al helemaal niet als meid. Ik draag geen hoofddoek en loop er 'westers' gekleed bij. Ik krijg geregeld een preek van wanneer ik nu eindelijk een hoofddoek ga beginnen dragen en wanneer ik ga bidden. Of het geen tijd is om daaraan te beginnen, want morgen zou ik al dood kunnen zijn en wat ga je dan tegen Allah zeggen en en en....
Heb helaas voor tmoment geen andere keuze; geduld hebben is hier denk ik wel het beste wat ik voor het moment kan doen.
Speel het spel mee, denk er het jouwe van, doe desnoods die doek op je hoofd om van het gezeur af te zijn(het is voor JOU maar een stuk textiel), maar bereid ondertussen voor hoe je zelfstandig kan leven na je studie. Dat je omgeving vast blijft zitten in hun achterhaalde leefwereld is in de eerste plaats HUN probleem, jij weet inmiddels beter. Is echt heel knap van je !

Dat is precies wat ik nu doe, telkens weer je woorden wikken en wegen, alleen mogen ze het vergeten dat ik dat doekje ga opzetten, heb er zo'n hekel aan gekregen.

Tnx!

En birdie en BFA ook bedankt, steun en sterkte zal ik inderdaad wel nodig hebben
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Ariel »

En wat straks Geen_Idee ? Hoe moet het straks als ze je oud genoeg vinden om te trowuen en ze een leuke man ( moslim ) voor je in het vizier hebben?

Ben je van plan om op kamers te gaan wonen? Dat is ook niet gewoon in jullie milieu. Je hebt nog een heel moeilijke weg te bewandelen meisje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Ariel schreef:En wat straks Geen_Idee ? Hoe moet het straks als ze je oud genoeg vinden om te trowuen en ze een leuke man ( moslim ) voor je in het vizier hebben?

Ben je van plan om op kamers te gaan wonen? Dat is ook niet gewoon in jullie milieu. Je hebt nog een heel moeilijke weg te bewandelen meisje.


Ze vinden me daar eigenlijk oud genoeg voor, alleen hebben ze op vlak van huwelijk zoiets van 'het is jouw keuze en jij doet ermee wat je wilt'; als hun keuze mij niet bevalt, dan nemen ze er vrede mee. Heb ik al in het verleden meegemaakt. En ze weten dat mijn studie nu mijn eerste prioriteit is. Van vooruitstrevendheid gesproken....heb dan wel geluk op dit vlak.

Hoe ik het daarna ga aanpakken weet ik nog niet, moet nog minstens 2 jaren voor m'n studie, genoeg tijd om daarover na te denken zou ik dan zeggen. En nee, gemakkelijk vind ik het zeker niet. Maar een weg terug is er ook niet.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Manon »

Ik denk dat het inderdaad praktisch onmogelijk is om - eenmaal je uit je hersenspoeling uitwaakt ben - een leven te leiden waar je constant voor de rest van je leven zult moeten comedie spelen.

tijdens je studie zal je het financieel gewijs echter zeker nog moeten volhouden.

Maar om te huwen met iemand die wèl moslim én gelovig is: dat lijkt me het gevaarlijkste wat je kan overkomen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Ariel »

Een goed excuus om zo lang mogelijk door te studeren lieverd. Na deze studie begin je weer een andere. Hoe meer je leert, hoe beter het later voor je is, en hoe meer je gaat verdienen.
Dat geeft je straks betere kansen om voor jezelf te zorgen en een eind bij je ouders vandaan op kamers te gaan wonen. Als je ergens op kamer kan gaan wonen tijdens je studie, dan heb je ook meer vrijheid om je eigen leven te leiden en om je eigen vrienden te maken.

Zo heb ik het in het verleden gedaan. Ik ben op 17 jarige leeftijd ( midden 1960 ) de verpleging in gegaan om onder de druk van mijn ouders en de kerk uit te komen. Ik kom niet uit een moslim gezin, maar in de jaren 50 was het in de gereformeerde kerk voor meisjes ook moeilijk om onder het juk vandaan te komen.
Maar mijn "vlucht "en problemen waren niks vergeleken met die van de jouwe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Alba »

Van harte welkom, Geen_idee,

Hopelijk vind je hier op deze site veel steun. Begrip is er gelukkig genoeg.
Je zit in een heel lastige situatie. Steeds maar weer de schone schijn ophouden en niet werkelijk kunnen zeggen wat je vindt en wat je wilt.
Ik vraag me tevens af, of Mercators advies om 'voor de lieve vrede' een hoofddoek op te doen wel wenselijk is. Zou het dan niet zo kunnen zijn, dat ze je dwingen om telkens een stapje verder te gaan? Dan is het nog moeilijker om over enige tijd de doek af te doen.
Ik wens je veel sterkte toe; laat je niet klein krijgen.

Liefs,
Alba
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom hier. Je zult veel van ons kunnen leren. :wink:
Geen_Idee schreef:Ik vraag me af of er nog marokkanen zijn die atheïst geworden zijn. In mijn omgeving kom ik ze niet tegen.....
Ik had gehoopt dat je zelf wel meer afvallige moslims zou tegenkomen, maar dat valt dus tegen. Mogelijk zijn ze er wel, want er gaan geruchten over toenemende afvalligheid, maar durven ze niet uit de kast te komen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Bernie »

Hoi en van harte welkom op dit forum en ook welkom in de vrijheid.

Ik heb veel bewondering voor mensen die tot inzicht komen door zelf te durven denken. Het besef dat je vrij mag denken is uiteindelijk een geschenk.

Ik ken zelf een paar mensen die de islam hebben verlaten, maar dat zijn geen Marokkanen. Maar ze zijn er natuurlijk wel. Het valt niet mee om het te erkennen. Ik weet ook niet of ik mezelf zo bekend zou maken. Je wilt je familie niet kwijtraken.

Het is geen makkelijke weg die je zult gaan, maar met de tijd komt meestal ook wel raad.

Ik hoop dat je hier en elders wat steun zult vinden op de moeilijke momenten.
Veel sterkte en een warm welkom!
Bernie
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Ruth »

Ha Geen_Idee,

Van harte welkom!
Toen ik je post las schoot me te binnen dat we hier wel degelijk al eerder een marokkaanse vrouw op het forum hebben gehad die de islam heeft verlaten. Ze heet Verstotene en heeft zich ook voorgesteld in de rubriek: nieuwe forummers.
Sterkte en mijn advies: blijf jezelf, laat je niets opdringen waar je niet achterstaat. 't Zou je doodongelukkig maken.

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Dhana »

Hallo Geen_Idee,

Wat een sterke jonge vrouw moet je nu al zijn, om ondanks alle druk die er toch uitgaat van de islamitische cultuur om toch vooral onder het religieuze juk gebukt te blijven gaan, je toch op je eigen wezen en innerlijk afgestemd bent dat je deze keuze hebt gemaakt. Dat belooft nog wat goeds voor je toekomst. Vind het zo bizar eigenlijk, dat Nederlandse en Vlaamse meisjes bij bosjes tegelijk voor de islam blijken te vallen en dat er maar zo weinig zijn die de moed hebben het tegenovergestelde te doen.

Een vrouw als jij heeft al meer moed en kracht dan 1000 van die andere meiden die werkelijk geen idee in wat voor wespennest ze zichzelf werpen.

Hoe dan ook, wens je van harte welkom hier en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je hier nog lange tijd zult blijven posten.

Als je er tijd en zin hebt, zou het dan niet een idee zijn af en toe eens wat te schrijven over hoe jij als insider de islam en de marokkaanse cultuur hebt ervaren? Waar ik zelf ook erg benieuwd is hoe jouw persoonlijke proces van langzaam aan denk ik, tot inzicht en daarna tot afwenden is verlopen.

Zie maar wat en of je hier mee wilt doen. Het is niet meer en niet minder dan een uitnodiging.


Warme groet,

Maartje
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Alba schreef:Van harte welkom, Geen_idee,

Hopelijk vind je hier op deze site veel steun. Begrip is er gelukkig genoeg.
Je zit in een heel lastige situatie. Steeds maar weer de schone schijn ophouden en niet werkelijk kunnen zeggen wat je vindt en wat je wilt.
Ik vraag me tevens af, of Mercators advies om 'voor de lieve vrede' een hoofddoek op te doen wel wenselijk is. Zou het dan niet zo kunnen zijn, dat ze je dwingen om telkens een stapje verder te gaan? Dan is het nog moeilijker om over enige tijd de doek af te doen.
Ik wens je veel sterkte toe; laat je niet klein krijgen.

Liefs,
Alba
Dank je!

Jah, daar vrees ik dan inderdaad voor, en daarom vertik ik het om die doek op te doen. De periode dat ik me meer was gaan verdiepen in de islam, met als doel te weten hoe die werkelijk in elkaar steekt en met als gevolg dat ik er nu een afkeer van gekregen heb, waren ze helemaal in de wolken. Dachten van goh onze dochter is weer helemaal into islam......Dus inderdaad, het zou na een tijdje nog moeilijker worden en de preken die ik nu nog steeds krijg.....het is soms op je tanden bijten om niet los te barsten....
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Pilgrim schreef:Van harte welkom hier. Je zult veel van ons kunnen leren. :wink:
Geen_Idee schreef:Ik vraag me af of er nog marokkanen zijn die atheïst geworden zijn. In mijn omgeving kom ik ze niet tegen.....
Ik had gehoopt dat je zelf wel meer afvallige moslims zou tegenkomen, maar dat valt dus tegen. Mogelijk zijn ze er wel, want er gaan geruchten over toenemende afvalligheid, maar durven ze niet uit de kast te komen.
Dank je wel!

Nee, inderdaad, valt serieus tegen. De mensen, marokkanen in m'n omgeving, zijn allemaal het type traditioneel moslim. En het taboe erop maakt het inderdaad nog een stuk moeilijker om ermee in contact te komen. Daarom had ik gehoopt hier een aantal tegen te komen.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Bernie schreef:Hoi en van harte welkom op dit forum en ook welkom in de vrijheid.

Ik heb veel bewondering voor mensen die tot inzicht komen door zelf te durven denken. Het besef dat je vrij mag denken is uiteindelijk een geschenk.

Ik ken zelf een paar mensen die de islam hebben verlaten, maar dat zijn geen Marokkanen. Maar ze zijn er natuurlijk wel. Het valt niet mee om het te erkennen. Ik weet ook niet of ik mezelf zo bekend zou maken. Je wilt je familie niet kwijtraken.

Het is geen makkelijke weg die je zult gaan, maar met de tijd komt meestal ook wel raad.

Ik hoop dat je hier en elders wat steun zult vinden op de moeilijke momenten.
Veel sterkte en een warm welkom!
Bernie
Dank je wel!

Je familie niet willen kwijtraken.....dat maakt het voor mij heel moeilijk om het erover te hebben ook al zou ik dan volledig op m'n eigen benen staan. Je bent in je familie niet meer welkom en door je eigen gemeenschap wordt je dan uitgekotst. Niet meer 'thuis mogen komen' lijkt me een verschrikkelijk gevoel. Is een dilemma; wel vertellen of niet ook al ben ik dan al volledig onafhankelijk van hen.

Ik hoop het zoals je zegt dat met de tijd ook de raad komt.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Ruth schreef:Ha Geen_Idee,

Van harte welkom!
Toen ik je post las schoot me te binnen dat we hier wel degelijk al eerder een marokkaanse vrouw op het forum hebben gehad die de islam heeft verlaten. Ze heet Verstotene en heeft zich ook voorgesteld in de rubriek: nieuwe forummers.
Sterkte en mijn advies: blijf jezelf, laat je niets opdringen waar je niet achterstaat. 't Zou je doodongelukkig maken.

groetjes
Ruth
Thnx voor je verwelkoming!

Heb inderdaad de indruk dat hier weinig marokkanen zijn die de islam de rug toegekeerd hebben. Heb eens zitten snuffelen en heb het teruggevonden. Heel herkenbaar.

Dat heb ik inderdaad gemerkt; islam maakte me enkel ongelukkig.
Geen_Idee
Berichten: 22
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 1:53 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Geen_Idee »

Dhana schreef:Hallo Geen_Idee,

Wat een sterke jonge vrouw moet je nu al zijn, om ondanks alle druk die er toch uitgaat van de islamitische cultuur om toch vooral onder het religieuze juk gebukt te blijven gaan, je toch op je eigen wezen en innerlijk afgestemd bent dat je deze keuze hebt gemaakt. Dat belooft nog wat goeds voor je toekomst. Vind het zo bizar eigenlijk, dat Nederlandse en Vlaamse meisjes bij bosjes tegelijk voor de islam blijken te vallen en dat er maar zo weinig zijn die de moed hebben het tegenovergestelde te doen.

Een vrouw als jij heeft al meer moed en kracht dan 1000 van die andere meiden die werkelijk geen idee in wat voor wespennest ze zichzelf werpen.

Hoe dan ook, wens je van harte welkom hier en ik hoop uit de grond van mijn hart dat je hier nog lange tijd zult blijven posten.

Als je er tijd en zin hebt, zou het dan niet een idee zijn af en toe eens wat te schrijven over hoe jij als insider de islam en de marokkaanse cultuur hebt ervaren? Waar ik zelf ook erg benieuwd is hoe jouw persoonlijke proces van langzaam aan denk ik, tot inzicht en daarna tot afwenden is verlopen.

Zie maar wat en of je hier mee wilt doen. Het is niet meer en niet minder dan een uitnodiging.


Warme groet,

Maartje
Heel erg bedankt!!

Jah, van de vlaamse en nederlandse meiden....zoals het hier vaker al aangehaald is....krijgen vaak de suikerislam voorgeschoteld zonder daar zelf over na te denken, zelf op onderzoek te gaan. Is eigelijk net als de geboren moslims, je krijgt enkel mee wat je ouders weten, wat in de plaatselijke moskee meegegeven wordt, wat je op arabische tv zenders hoort. En dat is het dan, je kent niet anders, zo ben je opgevoed, je neemt het voor waar want al die geleerde baardmannetjes hebben er jaren voor gestudeerd, dus zij zullen het wel weten, en verder stel je je daar geen vragen over. Gewoon ja knikken en amen zeggen zonder het geheel te kennen. Ik denk dat als de doorsnee 'gematigde' moslims zich eens echt zouden verdiepen, ze niet meer 'gematigd' blijven; of ze radicaliseren of ze keren hun rug toe. Zo iets als een 'verlichte islam' is volgens mij onmogelijk.

Het proces bij mij begon zo rond m'n 17de 18de. Ik begon me allerlei vragen te stellen, vragen die je islamitisch gezien eigenlijk niet mag stellen of misschien wel mag stellen maar het enige antwoord dat je erop krijgt is dan 'god's wegen zijn ondoorgrondelijk' of 'dat zijn influisteringen van de shaitan'. Vragen over het lot; de hel,het paradijs. Is god eigenlijk geen sadist; hij weet dat ik eventueel in de hel beland maar toch ben je geschapen door hem. Is god eigenlijk toch niet zo rechtvaardig en perfect zoals me ingepeperd werd; al de zieken en armen op deze wereld.....Maar werd dan al snel afgedaan als 'het is een test van god'; maar waarom moet god testen als hij toch alwetend is....Dit werd op den duur gewoon een vicieuze cirkel. De antwoorden die ik kreeg waren nooit bevredigend en toch bleef ik gewoon moslima. Je maakt jezelf dan wijs dat het inderdaad influisteringen zijn van de shaitan, al die vragen die in je hoofd dwalen zijn allemaal van zijn hand en daarmee was dan de kous af.

Komen nog es al die leefregeltjes erbij, de cultuur zelf met allerlei middeleeuwse praktijken die misschien niet islamitisch zijn maar die in mijn ogen daar wel een gevolg van zijn. Heb het altijd ervaren als een gevangenschap, zowel fysisch als mentaal; als ik ergens heen wou, moest of m'n vader of één van m'n broers mee. Ik heb al altijd piano willen spelen, maar ja, muziek is haram in de islam. Of paardrijden, maar nee, mocht niet, want mijn vliesje zou wel eens kunnen gaan scheuren en daarmee zou de eer van de familie dan op het spel staan. Of gewoon bij vriendinnetjes thuis gaan spelen; nee, dat mocht niet, je mag geen vrienden zijn met ongelovigen. In plaats daarvan, werd ik van de ene moskee naar de andere gestuurd; arabisch leren en vooral die koran van buiten leren kakelen. Bij alles wat je doet, moet je gelijk stil staan; is dit wel halal wat ik doe of wat ik denk? Homoseksualiteit bijvoorbeeld, dan hoor ik moslims in m'n omgeving ze vanalles toewensen en vervloeken; van het hoogste gebouw moeten ze afgestort worden.....ik had er altijd een naar gevoel bij; homo's zijn net zo sympathiek als elke andere persoon, waarom moeten ze aan de galg? Tja, de islam é...het is onnatuurlijk en dus een zonde en god weet wat het beste voor ons is, punt. En verder moet je je daar geen vragen over stellen, ook al zegt de wetenschap wat anders, god is de alwetende en jij moet je daarbij neerleggen.

De combinatie van het bovenstaande, samen met het wetenschappelijk denken in m'n opleiding heeft me er eigenlijk toe gebracht om dan definitief de knoop door te hakken; hoe meer ik me er in verdiepte, hoe meer ik er achter kwam dat het aan alle kanten rammelt, evidentie totaal afwezig is, het eigenlijk geen enkele meerwaarde biedt in m'n leven. Heeft me dus zo'n 3 à 4 jaren gekost. Als ik dan eventueel spiritualiteit nodig heb, dan word ik wel boeddhist of zo, ben in ieder geval klaar met de islam.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door Ariel »

Bedankt voor je verhaal Geen_Idee .
Je hebt eigenlijk een verkeerde nick name gekozen. Jij hebt zeker Wel_een idee hoe jij je leven zou willen inrichten.
Het blijkt maar weer dat vaak alleen de zeer intelligente moslims zich afkeren van Islam. De intelligente weten na te denken en kunnen zich zo onder de geestelijke druk van Islam ontworstelen. Maar je bent vast niet alleen hoor. Er moeten duizenden zijn die net zo denken als jij. Alleen komen die ( nog) niet uit de kast, om de redenen die jij al eerder aangaf. Jij bent een van de moedige die buiten je familie er wel voor uit durft te komen.

Maar het wordt vast beter in je leven. Je zal het zien. Nu ben je vrij van Islam in je hoofd en hart. Dat is al heel wat, en deze vrijheid kunnen ze niet van je afnemen.

Je bent moedig, en je hebt mijn respect.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Dan zal ik me maar ff es voorstellen.....

Bericht door sunshine »

Welkom! Je zal zien dat je op deze site meer dan welkom bent.
Plaats reactie