Marhaban ya Ramadan

mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Nog vier uurtjes, en dan moeten we stoppen met eten en drinken!
Jij mss wel vanuit je dwaze en achterlijke moslim-achtergrond, laat me maar weten hoeveel dikker je bent geworden binnen een maand.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef:Nog vier uurtjes, en dan moeten we stoppen met eten en drinken!
Jij mss wel vanuit je dwaze en achterlijke moslim-achtergrond, laat me maar weten hoeveel dikker je bent geworden binnen een maand.
Whatever, met mijn figuur kan ik aan aantal kilo's wel gebruiken. Sla ik toch twee vliegen in één klap met het vasten. Vast je gezellig met mee?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Een proclamatie van de profeet naar zijn mensen toe, wanneer de Ramadan aanbrak.
“Ramadan is tot jullie gekomen, een gezegende maand. Allah heeft het voor jullie verplicht gesteld om gedurende deze maand te vasten. Tijdens deze maand zijn de poorten van het Paradijs geopend en de poorten van de Hel gesloten en de duivels zijn vastgeketend. Erin (in de maand Ramadan) is één nacht die beter is dan duizend maanden en wie van de goedheid ervan wordt ontnomen, wordt waarlijk van iets groots ontnomen.”
“De maand Ramadaan is naar jullie gekomen. Het is de maand van zegeningen. Gedurende deze maand, zendt Allaah zijn Genade neder, iemands fouten worden vergeven, smeekbeden worden beantwoord en Allaah prijst je aan in aanwezigheid van Zijn engelen, dus laat Allaah je deugdzaamheid zien. Want voorzeker de ongelukkige individueel is hij die onthouden wordt van Allaah`s Genade.”


Daarnaast heeft hij ook het volgende gezegd:
“Wie de hele maand Ramadaan vast met geloof in Allaah en hoop op Zijn Beloning; zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden. En wie in de Ramadaan staat in gebed met geloof en hoop; zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden. En wie in de nacht genaamd “Al-Qadr” staat in gebed met geloof en hoop; zijn voorgaande zonden zullen vergeven worden.” (Overgeleverd door Al-Boechaarie nr.1910 en Moslim nr. 759.)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Het lijkt me het beste voor Moslims als ze tijdens de ramadan dood gaan. Hoeft niet perse deze ramadan te zijn hoor, maar het is wel een bonus als de poorten van het Paradijs geopend en de poorten van de Hel gesloten en de duivels zijn vastgeketend.
Kunnen Moslims in ieder geval zo door naar de hemel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Het lijkt me het beste voor Moslims als ze tijdens de ramadan dood gaan. Hoeft niet perse deze ramadan te zijn hoor, maar het is wel een bonus als de poorten van het Paradijs geopend en de poorten van de Hel gesloten en de duivels zijn vastgeketend.
Kunnen Moslims in ieder geval zo door naar de hemel.
dus als ze dan de ramadanregeltjes overtreden maakt het in feite toch niks uit? Nou! dat is dan lekker meegenomen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

De Oorsprong van Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Een proclamatie van de profeet naar zijn mensen toe, wanneer de Ramadan aanbrak.
“Ramadan is tot jullie gekomen, een gezegende maand. Allah heeft het voor jullie verplicht gesteld om gedurende deze maand te vasten. Tijdens deze maand zijn de poorten van het Paradijs geopend en de poorten van de Hel gesloten en de duivels zijn vastgeketend. Erin (in de maand Ramadan) is één nacht die beter is dan duizend maanden en wie van de goedheid ervan wordt ontnomen, wordt waarlijk van iets groots ontnomen.”
Die Mohammed was natuurlijk een slimme bedrieger. De rooftochten waren niet echt succesvol geweest, en aan normaal werken zoals andere mensen dat doen hadden zijn volgelingen een broertje dood-is nog zo-, dus liepen ze scheel van de honger door die woestijn. <ze begonnen te morren omdat ze zagen dat de profeet zelf zich lustig aan vanalles te goed deed in zijn tent. Dus kwam Mo op het geniale idee om zijn spitsboeven wijs te maken dat dat vasten een zegen van Allah was, en dat ze daarvoor beloond zouden worden. Die sukkels geloofden dat, en kijk de Vastenmaand was geboren. En nu nog, 100den jaren nadien, trappen de moslims over heel de wereld telkens opnieuw in dat verhaaltje, met opstoten van diabetes, maagzweren en zwaarlijvigheid tot gevolg.
2n het is ook een goed excuus om zich ziek te melden op het werk-mochten ze dat al hebben-natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door BFA »

De rooftochten waren niet echt succesvol geweest
Daarom dat hij een stapje verder ging. In zijn eerste openbaring genocide bij de rooftochten voegde.
Het is na de slag bij Badr dat de eerste 800 Joden onthoofd worden.
Buiten de genocide op de Joden, worden later nog vele genocides op andere volkeren opgestart. Alle volkeren waar Mohammed en zijn latere volgelingen mee in contact komen. Deze genocides duren tot op de dag van vandaag voort.
Hoog tijd dat we eens gaan erkennen wat dat suikerfeest van de Mozzies werkelijk inhoudt. De dag dat het uitmoorden van de wereld is gestart. Dat wij dit moorden de Mozzies ook beginnen aan te rekenen. Minstens in woord.
Het suikerfeest is een slechte dag voor ons allemaal, de hele wereldbevolking.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Etenstijd is vandaag om 21:00.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

@ Chaimae:

Je moet me toch s iets uitleggen. Op de islamsite lees ik dat er geen probleem is als je de ramadan verbreekt als je vergeten was dat je aan het vasten bent. Maar hoe kan zo iets nu? Zo van ik heb honger en eet iets en achteraf oh sh*t, t is eigenlijk ramadan, ik was dat vergeten!. Hoe zit dat nu? Want je kan dan toch telkens met die smoes afkomen, geen imam kan dat controleren?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Het is een hele omschakeling, je mag van de een op de andere dag plots overdag niet meer eten. Er zullen altijd wel een aantal moslims zijn die dan slaapdronken de koelkast opentrekken en wat drinken! In zo een geval is je vasten nog geldig en kan je met een gerust hart je dagje afmaken. En het smoesje dat je het vergeten bent, daar waar je het niet vergeten bent werkt natuurlijk niet, omdat Allah precies weet wat er in je leeft. Vasten is devotie naar God toe, en niet naar de imaam of je gemeenschap toe. Doe je het toch om in rang te stijgen bij je islamitische gemeenschap dan kan je er maar beter mee stoppen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door BFA »

ALs de Ramadan begint vallen alle Mozzies op hun hoofd en blijven een hele maand lang stuiteren. Geen wonder dat er de rest van het jaar niets mee te beginnen valt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door hans van de mortel »

Van: [email protected]

20 augustus 2009

Salaam 'Alaikoem,

De vastenmaand Ramadan is weer aangebroken. De tijd van aanbidding,
bezinning, en het versterken van de familiebanden. Moge Allah onze vasten
accepteren en onze imaan (geloof) en taqwa (godsvrucht) doen toenemen.
OntdekIslam wenst iedereen een gezegende Ramadan!

Gedicht van een zuster:
Een maand waar we allemaal op wachten..
Een maand met de mooiste nachten..
Iedereen knielend voor hun HEER!
Tranen vloeien, keer op keer!
Deuren van De Hel worden gesloten..
KANS! We kunnen onze imaan vergroten..
O moslims! Voor jullie gaan De Hemel deuren open!
KANS! We zijn in de mooiste maand gekropen!
Hoe gaan we het aanpakken in deze mooie maand?
In deze maand zijn de liefdes echt diepgaand!
Doe je handen open! Huil om vergiffenis!
Schreeuw het uit! Onze mooie geloofsgetuigenis!!
"Ashadu an laa ilaha illa Allah, wa Ashadu anna Muhammadan Rasullah!"

Citeer onze mooie edele Quran..
O broeder o zuster.. Zie ik daar een traan?
Allaahu Akbar! Wat een gevoel!
Iedereen die dit leest en meemaakt weet wat ik bedoel!
Inshaa Allaah gaan we vasten met een mooie glimlach!
Inshaa Allaah gaan we goede daden verrichten elke dag!
Broeders en zusters laten we allemaal smeken..
En onze harten laten spreken!
Een fijne RAMADAN! Wens ik jullie allemaal!
Al deze goede daden worden een mooi verhaal!
Met vloeiende tranen in mijn ogen!
Is mijn hart al naar de maand Ramadan gevlogen

(Door: Oegty fi fien)
Wat mij opvalt is veel gevloei van tranen. Moslims hebben iets met vloeien. Bijvoorbeeld, als de man die nooit op zijn maagdelijkheid wordt getest, in de huwelijksnacht van zijn jongere bruid eist (daar gaan we weer: EISEN STELLEN!) dat zij bloed moet vloeien.

Kijk, een moslim is natuurlijk per definitie niet goed snik. Maar als hij vindt dat hij wel goed snik is, waarom blijft hij dan vrijwillig klitten aan de islam? Antwoord: omdat het moet, omdat het altijd zo geweest is, en een moslim alleen van veranderingen houdt als hij zijn zakken ermee kan vullen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
Chaimae schreef: Hoe zit het dan met de mensen die geen kilogram aankomen?
Weet ik niet. Ik stel alleen vast dat moslimwijfjes in omvang verdubbelen na het huwelijk.
En al erg snel foei lelijk worden.

Kijken we naar westerse vrouwen, dan zien wij dat ze vaak op oudere leeftijd nog erg aantrekkelijk zijn. Vanwege hun uiterlijk, maar ook vanwege hun levendigheid, hun oogopslag, hun verstand, hun charme, hun kennis om overal over mee te kunnen praten.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Breek je vasten niet met Zionistische dadels! [doorsturen a.u.b.]‏
Bismillaah Ar-Rahmân Ar-Rahiem, Alhamdulillaahi Rabbil 'Alameen, was-salaatu was-salaamu 'ala nabiyyina Muhammadin wa 'ala ahlihi wa sahbihi wa aj'ma'een ama' ba'd:

In de Naam van Allaah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Salaam 'alaykum warahmatullaahi wa barakatu beste broeders & zusters,

Nu de Ramadaan weer voor de deur staat, slaan Moslims weer massaal dadels in om hun vastendag mee te verbreken. Walhamdulillaah, dit is iets van de Sunnah van Allaah's Boodschapper (salallaahu 'aleihie wa sellem). Helaas kopen veel Moslims echter dadels die afkomstig zijn uit bezet Palestina, waarvan de opbrengst naar bedrijven van Zionistische bezetters gaat.

Daarom willen we onze broeders & zusters hiervoor waarschuwen. Hieronder staan merknamen van dadels die uit bezet Palestina afkomstig zijn. Vermijd deze dadels, en verbreek je vasten deze Ramadaan niet met dadels waar (Moslim)bloed aan kleeft!

Het gaat hierbij om de volgende merken:

Carmel
Jordan Plains
Jordan Valley
Jordan River
Hadiklaim
King Solomon Dates


Voor meer info, zie deze link en helemaal onderaan de e-mail:

http://www.aqsa.org.uk/RESOURCES/Boycot ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Wees dus op jullie hoede, en breng deze e-mail zoveel mogelijk onder de aandacht van jullie broeders & zusters. Wa djazaakoem Allaahoe khayran.


Subh'aanaka Allaahumma wa bih'amdiek, ash-hadu allaa illaaha illaa anta, astaghfieruka wa atubu ilayk.



Wa 'alaykum salaam warahmatullaah,


Projectgroep Moslims In Dialoog
Even voor jullie een vertaling:

Bismillaah Ar-Rahmân Ar-Rahiem, Alhamdulillaahi Rabbil 'Alameen, was-salaatu was-salaamu 'ala nabiyyina Muhammadin wa 'ala ahlihi wa sahbihi wa aj'ma'een ama' ba'd
=
In de naam van God, de Erbarmer, de Barmhartige, alle lof en eer zij aan de Heer der werelden, en de vrede en zegeningen zij aan de profeet Mohammed, diens familie en zijn metgezellen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

hans van de mortel schreef:
mercator schreef:
Chaimae schreef: Hoe zit het dan met de mensen die geen kilogram aankomen?
Weet ik niet. Ik stel alleen vast dat moslimwijfjes in omvang verdubbelen na het huwelijk.
En al erg snel foei lelijk worden.

Kijken we naar westerse vrouwen, dan zien wij dat ze vaak op oudere leeftijd nog erg aantrekkelijk zijn. Vanwege hun uiterlijk, maar ook vanwege hun levendigheid, hun oogopslag, hun verstand, hun charme, hun kennis om overal over mee te kunnen praten.
Over smaak valt niet te twisten, maar naar mijn mening zijn westerse vrouwen (Nederlandse vrouwen in het speciaal) absoluut niet gezegend met een mooi koppie en een vrouwelijk lichaam. Maargoed, als jij van plat houdt, en van vrouwen zonder charmes dan ben je aan het juiste adres bij de Hollandse vrouwen. :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Ik kan Moslims alleen maar adviseren om hun vasten helemaal niet te verbreken. Het lijkt me heerlijk om zo de hemel ingeschoven te worden.
En zeker geen Zionistische dadels eten. :shock: Stel je voor zeg. Ik moet er niet aan denken dat de dadels uit Israel bevuilt worden door Moslims.
Niet doen dus…
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Manon »

Over smaak valt niet te twisten, maar naar mijn mening zijn westerse vrouwen (Nederlandse vrouwen in het speciaal) absoluut niet gezegend met een mooi koppie en een vrouwelijk lichaam. Maargoed, als jij van plat houdt, en van vrouwen zonder charmes dan ben je aan het juiste adres bij de Hollandse vrouwen.
Als ik me goed herinner werden een aantal jaar geleden de Nederlandse jonge vrouwen als de mooiste ter wereld verkozen.
Nu, waarschijnlijk heeft de jury daar geen arabische schonen bijgerekend, vermits die ingepakt rondlopen en helemààl niet bezig zijn met hun uiterlijk doch enkel innerlijke schoonheid schijnen te hebben onder dat laken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

circe schreef:
Over smaak valt niet te twisten, maar naar mijn mening zijn westerse vrouwen (Nederlandse vrouwen in het speciaal) absoluut niet gezegend met een mooi koppie en een vrouwelijk lichaam. Maargoed, als jij van plat houdt, en van vrouwen zonder charmes dan ben je aan het juiste adres bij de Hollandse vrouwen.
Als ik me goed herinner werden een aantal jaar geleden de Nederlandse jonge vrouwen als de mooiste ter wereld verkozen.
Nu, waarschijnlijk heeft de jury daar geen arabische schonen bijgerekend, vermits die ingepakt rondlopen en helemààl niet bezig zijn met hun uiterlijk doch enkel innerlijke schoonheid schijnen te hebben onder dat laken.
Met of zonder kopvod, aan Arabische dames kunnen Hollandse dames nooit tippen. En menigte Hollandse man denken er net zo over.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Er zullen altijd wel een aantal moslims zijn die dan slaapdronken de koelkast opentrekken en wat drinken! In zo een geval is je vasten nog geldig en kan je met een gerust hart je dagje afmaken.

omdat Allah precies weet wat er in je leeft. Vasten is devotie naar God toe,
Allez, gelukkig dat die gehate ongelovigen dan een koelkast hebben uitgevonden, als je in de woestijn snel even een kameel moet gaan melken om een slok te drinken te hebben zal je wel tijd hebben om aan de rammeldan te denken.

Ja Allah weet alles, da's waar ook. Hij ruikt ook graag de graflucht die uit de slokdarm van de vastende Ware Gelovige opwalmt. Mij charmeert die stank niet zo,Ik zal dus maar extra uit de buurt blijven van moslims de volgende maand.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
mercator schreef:
Weet ik niet. Ik stel alleen vast dat moslimwijfjes in omvang verdubbelen na het huwelijk.
En al erg snel foei lelijk worden.
dat is ook logisch, omdat een moslimhuwelijk niet echt een vrijwillige relatie is tussen man en vrouw maar een geïnstitutionaliseerde verkrachting en slavernij. De wijfjes zetten dus alles op alles om de begeerte van het mannetje niet te triggeren, vandaar de moddervette buiken en achterwerken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:
circe schreef:Als ik me goed herinner werden een aantal jaar geleden de Nederlandse jonge vrouwen als de mooiste ter wereld verkozen.
Nu, waarschijnlijk heeft de jury daar geen arabische schonen bijgerekend, vermits die ingepakt rondlopen en helemààl niet bezig zijn met hun uiterlijk doch enkel innerlijke schoonheid schijnen te hebben onder dat laken.
Met of zonder kopvod, aan Arabische dames kunnen Hollandse dames nooit tippen. En menigte Hollandse man denken er net zo over.
Je zwetst. Het begrip ’dame’ bestaat niet in het arabisch. Logisch. Vrouw onderworpen aan haar man is geen dame, ze is zijn gebruiksvoorwerp, de akker die omgeploegd moet worden.

Onder de arabieren kan alleen een arabische schone die christen of atheïst is voldoen aan het begrip ’dame’. Een arabische moslima kan uiterlijk wel mooi zijn, maar dat zijn veel hoeren ook. Dat zegt niks, behalve dan dat hoeren geen dames zijn. Nou ja, van lichte zeden dan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Je zwetst. Het begrip ’dame’ bestaat niet in het arabisch. Logisch. Vrouw onderworpen aan haar man is geen dame, ze is zijn gebruiksvoorwerp,]
In feite is het moslim-mannetje bang van vrouwen. Dat kom je meer tegen bij primitieve stammen, en het werkte ook nog door bij ons bijv. tijdens de heksenprocessen in de duistere middeleeuwen. Wat er zich biologisch in de vrouw afspeelt begreep de holbewoner al niet, dat een vrouw leven kon schenken en hij niet frustreerde hem, en wat hij niet begrijpt boezemt de primitieveling angst in. Omdat moslims mentaal nog in de middeleeuwen-of vroeger-verkeren, werkt die schrik voor vrouwen nu nog na. Een moslim heeft geen respect of bewondering voor vrouwen, maar hij is Freudiaans bang van ze en reageert daarop door ze hun vrouw zijn te ontzeggen-burka, kopvod, besnijdenis, geen burgerrechten...-, als het ff kan met dwang en geweld.
Zo gauw de moslimvrouwen dit massaal inzien en die vernedering niet meer pikken is het gedaan met het opgeblazen moslim-ego, dat loopt fluitend leeg als een doorprikte ballon. Daarom ook dat moslims er alles aan doen om vrouwen kort te houden, scholing te ontzeggen en ze op te sluiten, ze wéten immers dat het gedaan is met hun grote bek eens hun vrouwen en dochters zeggen wij pikken dit niet meer!!!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Zomerse ramadan is extra zwaar

De islamitische vastenmaand is begonnen – een zware, want de dag begint vroeg en de zon gaat laat onder. Mannen in een Haags koffiehuis bereiden zich voor op een zomerse ramadan.

’Drinken moet!” zegt Mohammed beslist in een Marokkaans café aan de Hoefkade in Den Haag. „Vasten mag niet ten koste van de gezondheid gaan.” Daarom zal hij, als de temperatuur in de komende vastenmaand ramadan te hoog oploopt, niet aarzelen zo nodig een slok water te nemen. Loopt de temperatuur helemaal uit de hand dan zal hij, ook omdat de vastendagen dit jaar erg lang zijn, desnoods een dag overslaan en inhalen in een andere tijd van het jaar.

Met die slok water bederft hij het vasten niet, vindt hij. „Vasten is meer dan even ophouden met eten. Het is een reiniging van je geest. Daarom gaat het ook zo gemakkelijk. Eigenlijk merk je het nauwelijks. Het heeft te maken met je geloof. Als dat goed is, gaat het vasten vanzelf. En als het vasten je moeilijk afgaat moet je je afvragen of je geloof wel in orde is.”

Maar op het punt van drinken is Mohammed dus rekkelijk, want hij doet zwaar werk en dat moet hij ook in de ramadan kunnen volhouden.

Toch kijkt hij even angstig op de vastenkalender die hij bij zich heeft. Bij elke dag staat tot op de minuut nauwkeurig aangegeven hoe laat het vasten begint en eindigt. De begintijden liggen de hele maand rond vijf uur ’s ochtends en de eindtijden rond negen uur ’s avonds. Want de vastenmaand valt dit jaar in de nazomer en dan zijn de dagen langer dan gemiddeld.

Het ergste moet nog komen. De ramadan schuift elk jaar twaalf dagen naar voren. In 2015 zal hij beginnen op 18 juni en in 2016 op 6 juni. De dagen zijn dan echt op hun langst.

Je kunt in die periode als moslim beter boven de poolcirkel zitten, waar je in die periode de middernachtzon hebt. Volgens wetsgeleerden mag een moslim in die gebieden zich richten op de vastentijden van Saoedi-Arabië of het eigen herkomstland, bijvoorbeeld Marokko, en die zijn gunstiger dan in Nederland.

In 2007 moest er een oplossing bedacht worden voor een moslim uit Maleisië, die in de maand ramadan als astronaut de ruimte inging op een Russisch ruimteschip. Moslimgeleerden wilden hem vrijstellen van de plicht om te vasten, maar daar wilde hij zelf niets van weten. In dat ruimteschip heb je geen zonsopgang en ondergang als op aarde. Hij besloot op dezelfde tijden te vasten als de Maleisiërs.

De astronaut worstelde met nog een probleem: bidden. Dat doe je met het hoofd gericht naar Mekka. Maar het ruimteschip beweegt zo snel dat de richting naar Mekka continu verandert. De geleerden vonden het genoeg als hij bij het begin van het gebed de precieze richting vaststelde, hij hoefde niet steeds te gaan verzitten.

De bezoekers van het café aan de Haagse Hoefkade zijn Marokkaanse Berbers. In een hoge hoek van het etablissement staat een tv, afgestemd op de Arabische nieuwszender Al Jazeera, waar niemand naar luistert. Maar de aanblik van het vertrouwde logo van de zender geeft een rustig gevoel.

De rekkelijke interpretatie van het drinkverbod heeft in deze gelegenheid nog een andere aanhanger. Een tweede Mohammed zegt dat je in de ramadan, als het echt moet, wel water mag drinken, maar alleen in één slok. Je mag niet tussendoor ademhalen en een nieuwe teug nemen.

Hij ondervindt op zijn eigen manier de kracht van de ramadan, bij roken: „Normaal moet ik roken, anders word ik agressief. Maar in de ramadan rook ik niet en gek genoeg kost me dat dan geen moeite.”

’s Avonds rookt de man wel, na het breken van de vasten. Als kind heeft hij zo’n dertig jaar geleden eerdere ramadans meegemaakt die in de zomer vielen. Maar veel herinnert hij zich er niet van. Het was bovendien in Marokko en daar zijn de dagen ’s zomers aanzienlijk korter dan in Nederland. Maar de temperatuur is er stukken hoger. Het is dus moeilijk te zeggen wat zwaarder is, een zomerse ramadan in Marokko of in Nederland.

Er is wel een duidelijk verschil, ’s avonds is ramadan in Marokko een feest. Mohammed: „De cafés zijn dan tot twee uur ’s nachts open, hier gaat iedereen op de normale tijd dicht.”

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... waar_.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
hans van de mortel schreef: Je zwetst. Het begrip ’dame’ bestaat niet in het arabisch. Logisch. Vrouw onderworpen aan haar man is geen dame, ze is zijn gebruiksvoorwerp,]
In feite is het moslim-mannetje bang van vrouwen. Dat kom je meer tegen bij primitieve stammen, en het werkte ook nog door bij ons bijv. tijdens de heksenprocessen in de duistere middeleeuwen. Wat er zich biologisch in de vrouw afspeelt begreep de holbewoner al niet, dat een vrouw leven kon schenken en hij niet frustreerde hem, en wat hij niet begrijpt boezemt de primitieveling angst in. Omdat moslims mentaal nog in de middeleeuwen-of vroeger-verkeren, werkt die schrik voor vrouwen nu nog na. Een moslim heeft geen respect of bewondering voor vrouwen, maar hij is Freudiaans bang van ze en reageert daarop door ze hun vrouw zijn te ontzeggen-burka, kopvod, besnijdenis, geen burgerrechten...-, als het ff kan met dwang en geweld.
Zo gauw de moslimvrouwen dit massaal inzien en die vernedering niet meer pikken is het gedaan met het opgeblazen moslim-ego, dat loopt fluitend leeg als een doorprikte ballon. Daarom ook dat moslims er alles aan doen om vrouwen kort te houden, scholing te ontzeggen en ze op te sluiten, ze wéten immers dat het gedaan is met hun grote bek eens hun vrouwen en dochters zeggen wij pikken dit niet meer!!!
Je moet het islamitische boek ik hou van mijn man eens lezen. Daarin stonden de volgende passages:
De echtgenote is als een bloem in haar huis en als een wind, zacht en licht, die waait door het gezin om het zo te veranderen in schitterende tuinen.

vrouw die haar vijf (gebeden) bidt, haar maand vast (de maand Ramadan), haar kuisheid bewaart en gehoorzaam is aan haar echtgenoot.. laat haar het Paradijs binnengaan langs de poort die zij wil!''.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door BFA »

vrouw die haar vijf (gebeden) bidt, haar maand vast (de maand Ramadan), haar kuisheid bewaart en gehoorzaam is aan haar echtgenoot.. laat haar het Paradijs binnengaan langs de poort die zij wil!''
MEt plezier leven in een zelfontwikkelde hel. Omdat later het paradijs van mij zal zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gesloten