Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
Weet jij dat het van de oude Egyptenaren komt, die Mohammed op zijn beurt heeft overgenomen van hen.
Is nog een tussenstapje bij: De Joodse Kabbala.
Dat zou best kunnen, BFA. :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Verschil tussen bijbel en koran?

Bericht door hans van de mortel »

Chaimae schreef:
BFA schreef:
Weet jij dat het van de oude Egyptenaren komt, die Mohammed op zijn beurt heeft overgenomen van hen.
Is nog een tussenstapje bij: De Joodse Kabbala.
Dat zou best kunnen, BFA. :D
Getallen? Er was eens ene T.C. Russell, een Amerikaan. Een afgedwaalde van de christelijke Zevende Dag Adventisten die het op zijn heupen kreeg, vervolgens in de bijbel allerlei ontdekkingen deed die God zelf over het hoofd had gezien en voor zichzelf begon. Eigenlijk zo’n beetje in de voetsporen van Mohammed de analfabeet. Jammer voor de misslukkeling Mohammed had T.C. Russell beduidend meer kennis van de eerdere boeken van Allah dan de analfabeet Mohammed. Hij las verborgen jaartallen die duidden op de ondergang van de wereld. Alom bekend als Armageddon. Met dit feest begon deze mafketel al heel vroeg. In 1870 richtte hij het genootschap van de Bijbelonderzoekers op die zich later wijzigde qua naam in het Genootschap van de Jehovah’s Getuigen. Keer op keer op keer kleunde hij mis wat betrof het voorspellen van het einde van de wereld. En dan te bedenken dat deze vrijmetselaar zich vestigde als de enige ware organisatie van God op aarde. Dat is knap! Welnu, hoe dan ook en wat voor flauwekul hij ook van de exegese van de bijbel heeft gemaakt, die hele organisatie met bijna 7 miljoen volgelingen wereldwijd uit alle naties en talen is een voor de medemens aangename vredelievende organisatie geworden waar geen onvertogen woord ooit enige schade heeft kunnen aanrichten.

Schade aan de mensheid richt alleen de religie van de demonen, ISLAM aan. Een zeer primitieve achterbakse achterhaalde achterlijke misleidende op oorlog gebaseerde fascistische religie.

WEG ERMEE MET ISLAM!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Anneke »

Ik denk dat het weinig zin heeft om nog in te gaan op Sjoerd. Ik zie dat zijn laatste bericht meer dan een week geleden is geplaatst. Zou het de zoveelste moslim zijn die het na enkele berichten weer voor gezien houdt? Ligt het aan ons? :(
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door BFA »

Ligt het aan ons?
Steek dat niet in je hoofd Ilona. Het liegt niet aan ons, maar aan hun.
De Mohammedanen zien niet in dat wij Allah's beproeving zijn. Spijtig voor hun, met op FFI weglopen verliezen Mohammedanen hun paradijs.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Ariel »

Misschien moet ik hem maar eens een mailtje sturen, en vragen of hij de vragen van zijn zuster Chaimae kan beantwoorden.

Ik vermoed dat Sjoerd geen antwoorden meer op onze vragen heeft. Zijn deen is niet sterk genoeg , en nu twijfelt hij.
Als dat zo is, dan is dat vreemd, want ik hoor altijd van Moslims dat wij hun geloof versterken. Mischien is hij niet lang genoeg bij ons gebleven om zijn deen nog sterker te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door waarnemer »

Ik vraag me af of hij wel echt is.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Amazigh »

Volgens Soera 6:115 en 10:64 is het woord van Allah volmaakt en worden zijn woorden niet veranderd. Volgens Soera 2:106 en 16:101 schaft Allah soms zijn eigen woorden af voor een beter woord.

2:85
Believe ye in part of the Scripture and disbelieve ye in part? And what is the reward of those who do so save ignominy in the life of the world, and ... the most grievous doom.
6:34 There is none to alter the decisions of Allah.

6:115 Perfected is the Word of thy Lord in truth and justice. There is naught that can change His words.

10:64 There is no changing the Words of Allah.

18:27 And recite that which hath been revealed unto thee of the Scripture of thy Lord. There is none who can change His words
.

Klopt
2:106 Nothing of our revelation (even a single verse) do we abrogate or cause be forgotten, but we bring (in place) one better or the like thereof.

16:101 And when We put a revelation in place of (another) revelation, - and Allah knoweth best what He revealeth - they say: Lo! thou art but inventing. Most of them know not.
Aya hoort er te staan wat 2 betekenissen heeft: Het kan een teken zijn(wat er in de Quran is) of bewijzen. Allah swt bedoelt dat hij bewijzen oneindig laat zien.

Volgens Soera 17:102-3 en 43:55 werd de Farao verdronken, maar volgens Soera 10:90-92 werd hij gered.
17:102-3 I deem thee lost, O Pharaoh. And he wished to scare them from the land, but We drowned him and those with him, all together.
28:40 We seized him [Pharaoh] and his hosts, and abandoned them unto the sea.

43:55 So, when they angered Us, We punished them and drowned them every one.
....
10:90-92 Pharaoh ... when the (fate of) drowning overtook him, he exclaimed: I believe that there is no God save Him in Whom the Children of Israel believe ... But this day We save thee in thy body that thou mayst be a portent for those after thee.
When the fate of drowning OVERTOOK HIM

Cursus engels? En Allah swt bedoelt dat zijn lichaam niet verloren is gegaan maar gebleven is als teken voor de mensen hierna.
En kijk is aan:

http://www.55a.net/en/miracles/a021.php" onclick="window.open(this.href);return false;
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bijbel God's Woord of dat van roverhoofdman Mohammed?

Bericht door hans van de mortel »

Amazigh schreef:Cursus engels? En Allah swt bedoelt dat zijn lichaam niet verloren is gegaan maar gebleven is als teken voor de mensen hierna.
En kijk is aan:

http://www.55a.net/en/miracles/a021.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wist niet dat Allah ook Engels sprak. Kon Allah maar Hebreeuws lezen dan had hij niet zoveel fouten hoeven te maken. Trouwens, Allah was zo ongelooflijk dom en kortzichtig onwetend dat hij zijn meest seniele agressieve engel de woestijn in stuurde op zoek naar iemand die al zijn geleuter kon opschrijven. En wat doet die engel? Die komt notabene bij de eerste de beste analfabeet terecht. Misschien had Gabriëlletje al eerdere pogingen in de woestijn ondernomen op zoek naar een persoon die lezen en schrijven kon. Maar tevergeefs. De arabische woestijn was bezaaid met analfabeten.

De engel was zo moe dat hij in Mohammed zijn laatste kans zag. Toen Mohammed bekende dat hij niet schrijven kon, werd Gabriëlletje ziedend en kneep Mohammed bijna naar het hiernamaals. Nou ja, de rest van dit onzinnige verhaal dat in alle holle schedels van de moslim huist is inmiddels genoegzaam bekend over heel de beschaafde wereld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
zakaria/sjoerd
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jul 27, 2009 4:24 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door zakaria/sjoerd »

Slm aleikoem allemaal...

hoe kortzichtig kunnen jullie zijn.... Ik kom een tijdje niet en dan ben ik gelijk afgedropen of is mijn geloof niet sterk genoeg???

Jullie laten me lachen. Maar ok, ik respecteer jullie gedachten hierover. Blijkbaar is dat wat jullie zelf zouden doen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door hans van de mortel »

zakaria/sjoerd schreef:Slm aleikoem allemaal...

hoe kortzichtig kunnen jullie zijn.... Ik kom een tijdje niet en dan ben ik gelijk afgedropen of is mijn geloof niet sterk genoeg???

Jullie laten me lachen. Maar ok, ik respecteer jullie gedachten hierover. Blijkbaar is dat wat jullie zelf zouden doen.
Beste Sjoerd,
je vraagt ons of je geloof niet sterk genoeg is met drie vraagtekens. Geloven is vaak niets anders dan jezelf wat wijsmaken. Ik heb ook geloofd. Was 12 jaren een Getuige van Jehovah. Misschien voor de gezelligheid, maar ook voor de vredelievende uitdaging.

Weleens ooit van geweld gehoord, toegepast door Jehovah’s Getuigen tegen andersdenkenden? NEEN! NOOIT! Zoiets is alleen voorbehouden voor de meest walgelijke religie op aarde en zijn volgelingen: ISLAM

Ik geloof niet meer Sjoerd. Dat is niet nodig en leidt tot niets vruchtbaars. Ik probeer slechts dingen te begrijpen. En dat is al moeilijk genoeg. Zoals ik het deed bij de Jehovah’s Getuigen was het in feite andere mensen op een vredelievende manier op het verkeerde been zetten. Echte praktiserende moslims doen dit met geweld. Precies zoals de koran hen leert. Alleen slappe watjesachtige typen maken zich er met een Jantje van Leiden vanaf door te geloven. Iemand zegt wat en dan PATS! Je gelooft het. Belachelijk. Een verstandig mens onderzoekt zelf de dingen waar hij zekerheid over wil verkrijgen.

DAT BEGINT MET EEN KRITISCHE VRAAGSTELLING. AFDRUIPEN DAT DOE JEZELF. EN DAT HOEFT NU OOK WEER NIET VAN MIJ.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Chaimae »

zakaria/sjoerd schreef:Slm aleikoem allemaal...

hoe kortzichtig kunnen jullie zijn.... Ik kom een tijdje niet en dan ben ik gelijk afgedropen of is mijn geloof niet sterk genoeg???

Jullie laten me lachen. Maar ok, ik respecteer jullie gedachten hierover. Blijkbaar is dat wat jullie zelf zouden doen.
Hoe generaliserend? Een paar schreeuwen dat je met de staart tussen de benen bent vertrokken, en jij typt dat iedereen (jullie) dat gezegd heeft. Over kortzichtigheid gesproken.. :roll:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Dhana »

zakaria/sjoerd schreef:Vraag het een christelijke Arabier is eens waarom dit zo is. En waarom een christelijke Arabier hier geen vragen over steld......

Wat ben jij een ongelooflijke mafkees.
Een christelijke arabier leest dan misschien wel de Koran maar laat het vervolgens dan voor het is. Een boek met letters niets meer en niet minder. En heb jij dan wel arabische christenen voor handen die daar dan nooit tegen jou een opmerking over gemaakt hebben? In eigen streken kijken ze, lijkt me, wel beter uit. Een kritische opmerking over de Koran en ze kunnen het wel schudden voor de rest van hun toekomst. Heel anders he, vind je ook niet dan hier in het Westen. Jij mag hier zonder enige consequentie voor de rest van je leven, frank en vrij al jouw vermeende fouten en tegenstellingen van de Bijbel openbaar maken, al ga je daarvoor met een megafoon op een kistje in het Vondelpark staan. Misschien met als enige consequentie een bekeuring van oom agent, maar geen zweepslagen, geen woedende meute die je je eerst tot moes slaat en je vervolgens eigenhandig ophangt, geen ontslag door je baas en nooit meer aan de bak kunnen komen, zodat jij en je familie in bittere armoede vervallen om daar nooit meer uit te komen.

Ik zou je bijna voor mafkees uitmaken...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Dhana »

Chaimae schreef:Ohjaa Sjoerd,

Heel toevallig versta ik het klassiek arabisch en het maghrebijns Arabisch, wat gesproken wordt in Marokko, Algerije, Tunesie en Libie. In de Koran staat er Nahnu, wat wij betekent. (in het Maghrebijns Ehna) Heeft verder helemaal niks te maken met beleefdheid, maar met de manifestatie van Allah's 99 schone namen. :wink:
Je bedoelt met Allah's manisfestatie in 99 namen zoals God zich gemanifesteert in de drie-eenheid? Typisch altijd dat de 3-eenheid als blasfemie beschouwd wordt door molsims maar dat ze als de 99 namen van Allah gaan uitleggen dezelfde redenering gebruiken als christenen dat voor de 3-eenheid doen. Christenen delen daarbij volgens de moslims God in en drie eenheden, maar als het op de 99 schone namen aankomt Allah dan weer niet in 99-en.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door machmoed elchalid »

Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Deze vraag is wel erg gemakkelijk! het antwoord is GEEN VAN BEIDEN!!!!!

Vroeger geloofden christenen dat de bijbel letterlijk god's woord is. Toen men deze zogenaamde waarheden wilden onderzoeken bleek echter het tegenovergestelde. Ook de verhalen in de bijbel zijn onderzocht en de israelieten om maar een voorbeeld te noemen, zijn nooit in Egypte geweest en zijn er nooit vandaan geweest. Mozes heeft dus niet bestaan zoals de bijbel zegt. Om een heel lang verhaal kort te maken Religie is bedacht om mensen te controleren en God/Allah/Jahweh heeft nooit gecommuniceerd met de mensheid zoals religies voordoen. Gewoon ONZIN! Maar ik zeg daarmee niet dat God niet bestaat! Alleen het is geen religieuze God. Ik sluit me geheel aan bij Einstein die stelde dat het enige excuus voor God om zoveel ellende op deze wereld toe te staan is als hij niet zou bestaan. Hij geloofde niet in een persoonlijke god in die zin dat Hij zich de mensjes bezig houdt en al helemaal niet in straffen en belonen in de vorm van jhel en hemel. Het is kinderachtig en egoistisch. Natuurlijk zitten de (heilige) geschriften vol met tegenstrijdigheden en fouten...logisch want het is menselijk. Kom dus niet met onzin dat het christendom zo is en islam zo....het zijn religies uit dezelfde periferie en de oerstichter (abraham) is hetzelfde.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door naar boven »

machmoed elchalid schreef:Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Deze vraag is wel erg gemakkelijk! het antwoord is GEEN VAN BEIDEN!!!!!

Vroeger geloofden christenen dat de bijbel letterlijk god's woord is. Toen men deze zogenaamde waarheden wilden onderzoeken bleek echter het tegenovergestelde. Ook de verhalen in de bijbel zijn onderzocht en de israelieten om maar een voorbeeld te noemen, zijn nooit in Egypte geweest en zijn er nooit vandaan geweest. Mozes heeft dus niet bestaan zoals de bijbel zegt. Om een heel lang verhaal kort te maken Religie is bedacht om mensen te controleren en God/Allah/Jahweh heeft nooit gecommuniceerd met de mensheid zoals religies voordoen. Gewoon ONZIN! Maar ik zeg daarmee niet dat God niet bestaat! Alleen het is geen religieuze God. Ik sluit me geheel aan bij Einstein die stelde dat het enige excuus voor God om zoveel ellende op deze wereld toe te staan is als hij niet zou bestaan. Hij geloofde niet in een persoonlijke god in die zin dat Hij zich de mensjes bezig houdt en al helemaal niet in straffen en belonen in de vorm van jhel en hemel. Het is kinderachtig en egoistisch. Natuurlijk zitten de (heilige) geschriften vol met tegenstrijdigheden en fouten...logisch want het is menselijk. Kom dus niet met onzin dat het christendom zo is en islam zo....het zijn religies uit dezelfde periferie en de oerstichter (abraham) is hetzelfde.
Dus Mozes heeft niet bestaan, maar Abraham wel? :shock:

Dat lijkt me moeilijk te verdedigen als alles bedacht is.
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door Dhana »

zakaria/sjoerd schreef:Slm aleikoem allemaal...

hoe kortzichtig kunnen jullie zijn.... Ik kom een tijdje niet en dan ben ik gelijk afgedropen of is mijn geloof niet sterk genoeg???

Jullie laten me lachen. Maar ok, ik respecteer jullie gedachten hierover. Blijkbaar is dat wat jullie zelf zouden doen.
Nee hoor helemaal niet. Ik ben van een islamitsche site geband omdat ik maar niet van ophouden wist. Jij kan hier neerzetten wat je wilt... en je mag gewoon blijven. Je krijgt alleen zeer gedetailleerd antwoord van forumleden die stuk voor stuk heel goed en hoogstwaarschijnlijk voor het overgrote deel beter op de hoogte zijn van de islam dan jijzelf.

Intussen wacht ik nog steeds op jouw antwoord op mijn laatste 2 posts. Of moet je daarvoor eerst in ernstig conclaaf gaan met je imam? Heel vreemd mischien...maar ik weet precies waar het in het christendom omdraait en hoef dus geen dominee of priester lastig te vallen om een gekopieerde "kritische" topic van een moslim te kunnen weerleggen. In de islam noemen ze dat een sterk imaan hebben als ik het goed heb?
Laatst gewijzigd door Dhana op vr aug 28, 2009 1:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Bijbel God's Woord of goddelijk geïnspireerd?

Bericht door birdie »

zakaria/sjoerd schreef:Slm aleikoem allemaal...

hoe kortzichtig kunnen jullie zijn.... Ik kom een tijdje niet en dan ben ik gelijk afgedropen of is mijn geloof niet sterk genoeg???

Jullie laten me lachen. Maar ok, ik respecteer jullie gedachten hierover. Blijkbaar is dat wat jullie zelf zouden doen.
Nou Sjoerd, eerlijk gezegd dacht ik ook 'waar is Sjoerd gebleven'.
Ik wacht nog steeds op een antwoord op twee alledaagse vraagjes die ik je heb gesteld op 31 juli jl. In het topic Welkom nieuwe forummers.
Zo te zien, zijn er volgens mij wel meer vragen door jou niet beantwoord. Maar ja, dat hebben anderen ook al 's opgemerkt.
Hoe kortzichtig kan je zijn, door alleen maar je eigen paadje te bewandelen. Ik hoef geen antwoord meer op de gestelde vragen, je laat me lachen. Mijn vragen waren zo simpel, daar had je helemaal geen ellenlange bijbel- of koranteksten voor nodig. Laat maar, ik respecteer jou gedachten hierover.
† 14 september 2012.
Plaats reactie