Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Scarlatti »

Wat dacht je ervan om naar een interieur winkel te gaan? Die hebben gordijnstoffen en die zware dichte doeken van een metertje of 6 kun je daar ook vàst voor gebruiken, want denk eraan NIET :turban: doorschijnend hoor en ook niet te DICHT om je lichaamscontouren klemmend maken, want dan ben je alsnog haram bezig :evil:
Nou op een LONG HOT SUMMER dan maar czinczin!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52326
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Gaat voetballen en ramadannen goed samen? Zeer zeker niet.
Nu krijgen voetbal trainers wel het nodige voor hun kiezen als hun club verliest, maar dit soort bedreigingen kan je verwachten deze tijd:
http://www.dailystar.co.uk/news/view/95 ... -Mourinho/
MUSLIMS: WE’LL KILL MOURINHO
FOOTBALL boss Jose Mourinho is living in fear after Muslim nuts threatened to kill him.
He is a target for Islamic fundamentalists after blaming a poor display by one of his players on his fasting for Ramadan.

Inter Milan boss Mourinho, known as “The Special One”, slammed midfielder Sulley Muntari.
But his “insulting” words have angered Muslims who have branded him a “fool” who should “shut up”. There have even been death threats on some extreme websites.
One fanatic, calling himself Islam Wolfe, said: “This man is a fool. He should be cut down.”

Mourinho substituted the Ghana-born star, who used to play for Portsmouth, at half-time in a 1-1 draw with Bari. He later claimed Muntari was “lacking energy”.
During the month-long Ramadan fast, Muslims do not eat or drink between dawn and dusk.
Mourinho explained: “Muntari had some problems related to Ramadan, perhaps with this heat it’s not good for him to be doing this fasting.” He even suggested he would be dropped for this weekend’s Milan derby.
It kicks off at 8.45pm, but with sundown just before 8pm, it would not give Muntari much time to rehydrate and get some energy into his body.

Mohamed Nour Dachan, president of Union Of The Islamic Community in Italy, said: “I think Mourinho could talk a little less.
A practising Muslim player is not weakened because we know from the Institute of Sports Medicine that mental and psychological stability can give a sportsman an extra edge on the field.”
But Siena’s Algerian-born Muslim striker Abdelkader Ghezzal, said: “I’ve always observed Ramadan but I have had to change my habits for health reasons from the first year that I became a professional.”
Udinese’s Swiss midfielder Gokhan Inler, a Muslim of Turkish origin, is another who is not fasting this month.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52326
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Jas, voetbal is Haram in Somalië waar die islam-griezels van de al-Shabaab de baas zijn.
http://www.mareeg.com/fidsan.php?sid=14106&tirsan=3
Somalia: Al Shabaab militants flog football players in southern town
MOGADISHU (Mareeg)—Al-Shabaab militants have flogged young teenagers in Jowhar town, 90 km north of the Somali capital Mogadishu, witnesses said on Monday.
The Shabaab accused the teenagers of wasting their time in playing football. An ad hoc court of al Shabaab sentenced the teenagers to be whipped 38 lashes each person.
Gelijke monniken, gelijke kappen? Iedereen 38 stuks?
Is dat getal van 38 ergens te vinden in de toepassing van de Sharia? Of is het totaal arbitrair?
Witnesses said al Shabaab militias summoned the people using loudspeakers to an open area in the town to watch the teenagers being whipped by the rebels.
Witnesses said the age of the teenagers was between 10 up to 15 years old. They ordered the teenagers not to play football as they described as Un-Islamic and waste of time
En in het bericht ook een detail (nauw ja) :
The group executed two young men in public on Sunday after telling a crowd in the port town of Merca that they had confessed to spying for the Somali government.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Meestal verliest er één elftal bij een voetbalmatch. Dat is normaal, want elk elftal gaat voor winst.
Meestal zijn er dan van één partij teleurgestelde supporters.
Meestal zijn supporters weer snel over hun verdriet heen, Men drinkt een biertje en gaat daarna chagrijnig naar huis, maar het blijkt dat voetbal, Egypte, Algerije en verlies, niet zo gemakkelijk te verwerken is. Supporters van deze clubs hebben wel een heel klein lontje, en als dat lontje brand, dan brand de stad waar in je woont mee. Ook al is de wedstijd daar niet gehouden.


The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Gelezen op Vlad Tepes.
http://vladtepesblog.com/?p=15452" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je als Moslim naar een voetbal match kijkt , dan is een machette toch echt een hebbedingetje dat je nodig kan hebben als je team verliest.

Afbeelding

Nog een filmpje van de veldslag.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Nog meer Egyptische korte lontjes om de verloren voetbal wedstrijd.
Rellen in Caïro na verloren WK-ticket Egypte

CAIRO - Enkele duizenden woedende Egyptenaren hebben in de nacht van donderdag op vrijdag in Caïro de Algerijnse ambassade belaagd, nadat het Algerijnse voetbalelftal woensdag een WK-ticket had bemachtigd ten koste van Egypte. Ooggetuigen meldden dat de teleurgestelde voetbalfans het verkeer rondom de ambassade stillegden.

De fans scandeerden anti-Algerije-leuzen en verbrandden Algerijnse vlaggen. De woedende menigte vernielde winkels en gooide met stenen en vuurwerk. Na enkele uren greep de politie hardhandig en sloeg de massa uiteen.

Algerije was woensdag op neutraal terrein in Sudan met 1-0 te sterk voor Egypte. Een enorme legermacht was aangerukt om rivaliserende fans uit beide landen daarna uit elkaar te houden. Donderdag riep Egypte zijn ambassadeur uit Algerije terug voor overleg, omdat Algerijnse fans Egyptenaren zouden hebben belaagd. Volgens Sudan waren slechts vier Egyptische fans lichtgewond geraakt. Ook de Algerijnse ambassadeur in Caïro werd op het matje geroepen.

De eerdere wedstrijd in Caïro werd onder zeer strenge veiligheidsmaatregelen gespeeld. Toch wisten Egyptische hooligans de spelersbus van Algerije met stenen te bekogelen, waardoor drie spelers gewond geraakt waren.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5372 ... ket__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Misschien is het toch maar beter als men in Islamitische landen geen voetbalwedstrijden meer speelt.
Zo'n wedstrijd tussen twee Arabische landen loopt uit in een ramp.

Doden in Algerije door voetbaleuforie

ALGIERS/DUBAI - De euforie die woensdag in Algerije losbarstte na de plaatsing voor het WK door het Algerijnse voetbalelftal met een overwinning op Egypte, heeft talrijke slachtoffers gevergd. De Algerijnse autoriteiten deelden vrijdag mee dat er alleen al bij verkeersongelukken waar uitzinnige weggebruikers bij betrokken waren, veertien doden zijn gevallen.

Er zijn naar schatting 175 ongelukken gebeurd waarbij circa 250 gewonden vielen. Dat is exclusief de 145 hartaanvallen die de autoriteiten in het in een roes verkerende Noord-Afrikaanse land telden. Algerije won in de in Khartoem gespeelde wedstrijd met 1-0.

Het voetbalduel tussen Algerije en Egypte, dat nu voor het wereldkampioenschap in 2010 is uitgeschakeld, heeft rellen in Caïro en een abrupte diplomatieke afkoeling tussen beide landen veroorzaakt. De secretaris-generaal van de Arabische Liga, de Egyptenaar Amr Mussa, betreurt de Algerijns-Egyptische spanningen. Hij riep vrijdag in Dubai op de zaak tot normale proporties terug te brengen. Algerijnen en Egyptenaren zijn allemaal Arabieren en dit moet stoppen, aldus Mussa.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5379 ... rie__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52326
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Rare jongens die Mohammedanen. Zijn ze blij en vieren ze feest, dan vallen er tientallen doden. Zijn ze treurig en rellen ze dan zijn er tientallen gewonden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52326
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

" We hope that Celtic fans will join with us in a demonstration of support for a just and lasting peace in Israel/Palestine based on a secure Palestinian homeland living side by side with Israel "
Deputy secretary general of the Scottish Trades Union Congress
De voetbal club Celtic speelt tegen Hapoel Tel Aviv.
En de vakbonden roepen de Celtic supporters op om Pallestijnen te supporten. Om tijdens de wedstrijd met Pali vlaggen te zwaaien en wie weet wel de Schotse variant van 'Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas' aanheffen). Maar gaan de supporters zich als makke schapen zo gedragen vanwege een oproep van wat vakbond-bobo's?
But the Glasgow club, whose fans often wave Irish flags because of their historic ties with Ireland and the Roman Catholic community, urged their supporters to ignore the call.
Celtic, currently struggling in the Europa League, said it was "extremely concerned" by the call for demonstrations and said its stadium was "no place for a political demonstration."[...]
European soccer's governing body UEFA said in a statement: "UEFA is fully aware of the planned demonstration outside the ground before the UEFA Europa League match Celtic FC v Hapoel Tel-Aviv FC and we have been in close contact with both clubs and the local authorities about closely monitoring the situation."
http://www.alarabiya.net/articles/2009/12/02/93012.html
Scots told to support Palestinians against Israel
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Molenbeek, boos en trappen? Ik durf het bijna niet te zeggen. Maar.... :shock: Iemand?
Voetbalspeler RWDM slaat arbiter ziekenhuis in

Een hersenschudding en een zwaar whiplash-letsel. Dat is de tol die Dirk Moreau (47) uit Mollem betaalt na een voetbalwedstrijd waarin hij als scheidsrechter fungeerde. Moreau kreeg van een speler een elleboogstoot in de nek en een trap in het gezicht. De man verloor het bewustzijn en werd overgebracht naar het ziekenhuis, schrijft Het Laatste Nieuws.

Het tumult ontstond zaterdagnamiddag tijdens de reservenwedstrijd tussen Voorwaarts Mollem en RWD Molenbeek. Omdat de Belgische voetbalbond geen scheidsrechter had aangeduid, offerde Dirk Moreau zich op als vrijwilliger. "Het reglement zegt dat de bezoekende club een scheidsrechter mag kiezen, maar die mannen van Molenbeek hadden niemand om de wedstrijd te fluiten", vertelt Dirk Moreau.

Vrijwilliger
"Daarom werd mij gevraagd of ik scheidsrechter wou zijn. Normaal ben ik alleen actief als ploegafgevaardigde van de preminiemen. Maar als er niemand is om scheidsrechter te zijn, doe ik dat met plezier. Bij de jeugd krijg ik regelmatig complimentjes omdat ik zo'n correcte arbiter ben."

De wedstrijd tussen beide teams verliep behoorlijk rustig. "Een van de spelers van Molenbeek heb ik uitgesloten omdat hij lelijke woorden naar me riep", vertelt Moreau. "Iemand die 'clochard' zegt tegen een scheidsrechter, krijgt van mij een rode kaart. Dat hoort bij het spel. Toen ik die kerel van het veld stuurde, bleef hij me vanaf de zijlijn verwijten. Ik deed alsof ik het niet hoorde."

Aanval in de rug
In de tweede helft liep het mis. "Het stond 4-4 toen Mollem scoorde en op voorsprong kwam", vervolgt de man. "Ik keurde de goal goed en liep terug naar de middencirkel. Plots voelde ik een harde duw in de rug en een zware klap. Ik ben op de grond gevallen en herinner me vanaf dat moment niets meer."

Moreau werd met de ziekenwagen overgebracht naar het OLV-ziekenhuis in Asse. Daar werd een hersenschudding en een zware whiplash vastgesteld. De man is voorlopig werkonbekwaam. De politie is intussen een onderzoek gestart. "Maar het onderzoek verloopt stroef omdat de bewuste spelers van truitjes hebben gewisseld nadien", klinkt het in Het Laatste Nieuws. (hlnsydney/dea)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... s-in.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52326
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Het leven voor voetballers in Eritrea is niet leuk. Maar mogelijk zijn ze niet de enigen die het er niet leuk hebben.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... tml?p=16,1
Voetballers Eritrea verdwenen
NAIROBI - Er is werk aan de winkel voor de bondscoach van Eritrea. Hij moet op zoek naar een nieuwe internationals nu een groot deel van zijn selectie is verdwenen in Nairobi na de verloren kwartfinale in het toernooi om de beker van Oost- en Centraal-Afrika (Cecafa). De secretaris van deze organisatie, Nicholas Musonyey, bevestigde maandag dat liefst twaalf Eritrese spelers de benen hebben genomen. [...]
Sinds twee jaar laat de Eritrese overheid alle sporters die de grens over willen een borgsom van 100.000 nakfa (4500 euro) storten om te voorkomen dat ze de wijk nemen. Ook moeten ze in het buitenland altijd onder toezicht van meegereisde officials blijven.
Dit laatste klink zo vreselijk stalinistsch. En dat is niet erg gek gedacht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Politics_of_Eritrea
...a single-party state, led by the People's Front for Democracy and Justice.[...]
in September 2001 the government closed down all of the nation's privately owned print media, and outspoken critics of the government have been arrested and held without trial, ...
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

De haat zit diep bij deze Mohammedaanse coach. Hij sterft liever van de honger dan dat hij een team van Israël gaat trainen.
Wie weet komt zijn wens snel uit. Duimen maar.
Coach Egypte: Ik sterf liever dan dat ik Israël ga trainen

CAÏRO - Nadat Nigeria al nul op het rekest had gekregen, kan nu ook de voetbalbond van Israël fluiten naar de diensten van Hassan Shehata. De bondscoach van Afrika Cup-winnaar Egypte ontplofte bijna toen hij hoorde van de geruchten dat Israël hem zou willen aanstellen. ,,Ik sterf liever dan dat ik Israël ga trainen,'' zei hij tegen de Egyptische krant Al-Masry al-Youm.

Twee weken geleden bezorgde Shehata Egypte de derde zege in de Afrika Cup op rij. Hoewel hij er niet inslaagde het Oost-Afrikaanse land naar het WK in Zuid-Afrika te loodsen, stromen de aanbiedingen binnen. Maar na Nigeria werd Israël zelfs uitgelachen.

,,Ik wist helemaal niet dat ze in Israël ook aan voetbal deden,'' zei Shehata vol cynisme. ,,Dat land is alleen maar bezig om mijn volk te onderdrukken en te bombarderen. Ik begrijp echt niet waar ze de moed vandaan halen om mij te vragen als bondscoach. Ik ga nog liever dood aan de honger dan dat ik in Israël ga werken.''

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands ... inen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52326
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Bij de Afrika Cup in 2008 won Egypte van Kameroen met 1-0.
Velen geloven dat dit kwam doordat tevoren een koe halal gemaakt werd door de spelers:
Egyptische selectie offert koe op training 1 februari 2008
De selectie van Egypte die momenteel in Ghana deelneemt aan de Afrika Cup heeft wel een heel erg bijzondere methode gevonden om geluk af te dwingen. Ten overstaan van de pers werd er op vrijdag ritueel een koe geslacht op het trainingsveld.

Een fotograaf van persbureau Reuters maakte het tafereel van dichtbij mee. Volgens hem omringden de spelers de koe, nadat het dier eerst los was gelaten op het veld. Vervolgens werd het beest gevloerd en in zijn nek gestoken.

Het offer zou volgens bronnen rondom het team zijn gebracht om in de kwartfinale tegen Angola het geluk aan de zijde te hebben. Aankomende maandag staat het treffen in de Ghanese stad Kumasi op het programma.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=54963
Is het de wil van Allah of is het de kunde van de trainer? De ene keer zus, de andere keer zo.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Voetbal mag dan haram zijn, maar je kan het als politie ook overdrijven als je met vier man een voetballer van het veld af haalt omdat hij even een halal plasje moet doen.
Politiemacht haalt wildplassende voetballer van veld

BAARN - Toeschouwers langs de lijn bij een voetbalwedstrijd in Baarn dachten dat er heel wat aan de hand was toen Eemboys-voetballer Hassan Lamrid door politieagenten van het veld werd gehaald.

De man werd naar de kant gehaald en door twee agenten in burger in een politiewagen gestopt en naar het bureau afgevoerd. Volgens het Leidsch Dagblad hadden er zelfs twee andere agenten de wacht gehouden om ervoor te zorgen dat Lamrid het sportcomplex Ter Eem niet zou ontvluchten.

Pas later werd de reden van de politiemacht bekend. De voetballer bleek in de rust tegen een hekje te hebben geplast. Een bewoonster van een nabij het veld gelegen woonhuis had hierover geklaagd en belde na een korte woordenwisseling zelfs de politie. Die rukte daarop met vier man uit.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6286 ... eld__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Ruzie na wildplassen op veld

BAARN - Eemboys-voetballer Hassan Lamrid, die maandag door een politiemacht van het veld werd gehaald omdat hij in de rust tegen een hekje had geplast, heeft twee uur in de cel gezeten na zijn toiletbezoek en werd daar behandeld als 'een crimineel'.

Ruzie na wildplassen op voetbalveld loopt uit de hand
De 21-jarige Hassan van het eerste elftal van Eemboys is zaterdag door vier politieagenten van het veld gehaald omdat hij in het openbaar had geplast tegen een hekje langs het veld.

De voetballer bleek in de rust tegen een hekje te hebben geplast. Een bewoonster van een nabij het veld gelegen woonhuis had hierover geklaagd en belde na een korte woordenwisseling zelfs de politie. De man werd door vier agenten naar de kant gehaald en door twee agenten in burger naar het bureau afgevoerd.

Gediscrimineerd

Volgens de vrouw zou Hassan haar de huid hebben volgescholden en verschillende doodsbedreigingen hebben geuit. Hassan voelt zich op zijn beurt gediscrimineerd, laat hij in een exclusief interview met De Telegraaf weten. De voetballer zat twee uur vast op het bureau en heeft een proces verbaal aan zijn broek. "Ik werd behandeld als een crimineel", aldus Hassan.

Schelden

De voetballer ontkent de vrouw doodsverwensingen te hebben toegeroepen. "Toen ik na het plassen weg wilde lopen, bleef ze maar schelden. Ik trok me er eerst niets van aan, maar vervolgens ben ik teruggelopen. Die vrouw zei dat ik terug moest naar mijn eigen land. Toen heb ik gezegd: nu moet u oppassen, anders gebeuren er andere dingen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6303 ... eld__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpje met de boze Hassan die regelmatig gediscrimineerd wordt op de site van de telegraaf
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52326
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Mahalingam »

Hij is dus opgepakt voor het bedreigen van een oud vrouwtje en niet voor het plassen. Was het wel wildplassen? Het gebeurde op het terrein van de club, niet op/aan de openbare weg.
Maar behoren mannen met een naam als Hassan niet zittend te plassen omdat ze staand niet mogen vanwege de onaanraakbaarheid van het plassertje?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Monique »

Mogen "hassans" wel in het openbaar plassen?

Hij zal toch zijn leuter aan de buitenlucht moeten blootstellen.
Ik denk niet dat dat mag? Vrouwenhaar mag al niet van de buitenlucht genieten..... een leuter wel?
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door BFA »

In het Mohammedanisme mag een leuter van alles genieten waar de eikel zin in heeft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Voetbalsters Iran geweerd vanwege hoofddoek

SINGAPORE - Het meisjesvoetbalteam van Iran mag niet meedoen aan de Olympische Spelen voor de jeugd in Singapore, omdat de speelsters tijdens de wedstrijden een hoofddoek willen dragen. De wereldvoetbalbond FIFA heeft Iran van de deelnemerslijst geschrapt en vervangen door Thailand, zo maakte de Aziatische voetbalfederatie dinsdag bekend.

Het nationaal olympisch comité van Iran heeft de voetbalsters verplicht om met een hoofddoek te spelen. De FIFA staat dat echter niet toe. Volgens de reglementen van de wereldvoetbalbond mogen alleen een T-shirt of een trui, korte broek, sokken en schoenen worden gedragen op het veld. De Olympische Spelen voor sporters tussen de 14 en 18 jaar worden in augustus afgewerkt. Aan het toernooi nemen zo'n 3500 atleten deel.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Eliabe »

IOC steunt FIFA in hoofddoekjeszaak
Geplaatst: 08 april 2010 15:40, laatste wijziging: 08 april 2010 17:13

RIJSWIJK - Het IOC steunt het besluit van de FIFA de Iraanse voetbalsters van de eerste Olympische Jeugdspelen in Singapore (14-26 augustus) te weren als zij daar aantreden in een tenue dat voldoet aan de islamitische kledingvoorschriften, dus inclusief hoofddoek.

Het olympisch comité stelt dat het besluit van de wereldvoetbalbond het dragen van een 'hijab' te verbieden conform de regels is en dat een en ander bijtijds aan het Iraans olympisch comité is meegedeeld.

De Iraniërs hadden protest aangetekend bij de FIFA en andere internationale sportbonden en gevraagd het verbod op te heffen. Ze wezen erop dat Iraanse vrouwen in het verleden altijd met het gehele lichaam bedekt en hoofddoekjes op aan internationale sportwedstrijden meededen en dat zij dat ook in de toekomst willen blijven doen.
http://www.nd.nl/artikelen/2010/april/0 ... oekjeszaak" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Chaimae »

Voor zij die het nog niet weten. Onze Vera draagt sindskort de burqa! :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door BFA »

Op de moto?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Voor zij die het nog niet weten. Onze Vera draagt sindskort de burqa! :D
Boerka of niqaab. ? Ze heeft het altijd al gezegd. :cry: Wat een domoor.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Chaimae »

Ik dacht me te menen een burqa. Maar ze loopt er anyway gewoon helemaal zwart bij, in een tent! En jaa, dat is inderdaad dom.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Is voetbal haram?

Bericht door Ariel »

De IOC en FIFA mogen dan tegen hoofddoekjes op het voetbal zijn, maar voor onze Nederlandse KNVB zijn hoofddoekjes uiteraard geen punt.
Hoofddoek op veld is voor KNVB geen punt

ZEIST – Het besluit van de grootste sportbonden ter wereld (FIFA en IOC) om Iraanse voetbalsters vanwege hun hoofddoekjes te weren van de Olympische Jeugdspelen, wordt veroordeeld in Nederland. Een hoofddoekjesverbod zou schadelijk zijn voor de sportparticipatie van moslimmeisjes.

De hoofddoek. Het kledingstuk was al vaak in het nieuws, beheerst op zijn tijd de politieke agenda en is nu ook door gedrongen tot de internationale voetbalvelden. Iraanse voetbalsters willen alleen spelen met een hoofddoek op tijdens de wedstrijden van de Olympische Jeugdspelen. Dat mag niet, stellen de wereldvoetbalbond (FIFA) en het Internationaal Olympisch Comité (IOC), want het is niet conform de regels.

,,Schandalig’’, vindt Abdenasser el Mourabit, vrijwilligerscoördinator bij de Utrechtse club v.v. Hoograven. ,,Het is belachelijk dat de FIFA zich met zulke dingen bezig houdt. Ze hebben een grote naam en daarmee een grote verantwoordelijkheid. Er gebeuren heel veel dingen op de voetbalvelden die aangepakt moeten worden. Dat je je dan druk gaat maken om meisjes die vanuit hun overtuiging een hoofddoek willen dragen is schandalig. De FIFA stelt verkeerde prioriteiten

http://www.nd.nl/artikelen/2010/april/1 ... -geen-punt" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie