Ditjes en datjes.

Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Dus je zal volgend jaar niet deelnemen aan de Ramadan omdat je in bikini wilt zwemmen? :| Meen je dit nou? Je kan toch ook al vastend gewoon zwemmen?

Hayat, let je wel op dat je niet en plein public eet.
Nee ik weet, want volgens mij bekogelen ze mij dan tot de dood met scheldwoorden etc etc etc. Weet je wat ze laatst in Marokko deden. Nou school was nog bezig, maar het begon weer warm weer te worden. Ik had toen meivakantie geloof ik. Nou mijn nichtje en ik wandelen langs het strand van El Jadida en twee meisjes komen na school daar zwemmen. Nou ze begraven hun normale kleding in het zand (is gewoonte in Marokko) en ze gaan zwemmen. Jongens kwamen stalen hun kleding en die meisjes moesten naakt naar huis. Ook beetje dom om te denken dat er geen jongens in de buurt zijn.....maar goed...(strand is normaal leeg rond die periode in El Jadida).

Maar nee, ik weet hoe die jongens daar zijn. Als ze mij zien eten ben ik deraan.

Maar waar het mij om gaat is dat het voor mij een innerlijke tegenstrijdigheid is als ik daar aan het vasten ben en in een bikini aan het zwemmen ben. Begrijp je? Het voelt niet goed, dus ik kies voor zwemmen.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Hayat »

Weet je wat het is Chaimae misschien overdrijf ik, maar ik zit de hele dag nu Calculus te maken. En it is a hell of a job. Als ik niet ontbeten heb, kan ik het echt niet maken. Dus dan mag ik na negenen beginnen....ben ik tot 4 uur bezig en mag ik om 9 uur in de ochtend weer half slapend in de collegebanken gaan zitten. Dat 30 dagen lang resulteert sowieso in een onvoldoende voor mijn vakken. Ik leef nou eenmaal niet in een land waar die twee dingen samengaan! Wanneer het Ramadan is gaat het leven in Nederland gewoon door zoals het altijd al ging. Er is geen aanpassing dat de colleges veel later zijn of zo. Nu is er in Marokko ook geen grote aanpassing, maar er zijn toch dingetjes waar ze rekening mee houden. Hier niet, dus als ik hier optimaal wil functioneren is het vasten........niet bepaald handig.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Allereerst, wat vreemd van het strandverhaal. Zijn ze daar in El Jadida (mijn vader komt daar oorspronkelijk vandaan, dus als je de achternaam el Habasji hoort, dan weet je dat het mijn familie is) nog van de oude stempel? In de toeritische steden als Tanger en Tetouan word je eerder vreemd aangekeken wanneer je met pyjama en al het water induikt. Hoe vaak ben ik vreemd aangekeken omdat ik dus met een lang gewaad het water indook.

Verder, wat het vasten betreft. Ik begrijp best dat het lastig is met school, maar dat is een kwestie van priotiteiten stellen. Ik reis dagelijks moederziel alleen vier uur met het openbaar vervoer, en heb dus logischerwijs vaak in de trein het vasten moeten verbreken. Dan zit ik daar zielig, met in mijn hand een dadel, wachten op etenstijd, waarna ik het gebed al zittend in de trein verricht. Afijn, het is niet zwaar en ik heb het er maar al te graag voor over. En dat je 'zogezegd' last hebt van concentratieproblemen is ongefundeerd, en zit tussen je oren. Voor zover ik weet worden concentratieproblemen veroorzaakt door het gebrek aan motivatie of ligt het aan je gemoedstoestand. Wist je dat Ramadan ook een enorme boost geeft aan je zelfvertrouwen? Dat je dan na etenstijd toch weer denkt, zo dat heb ik wel weer even mooi gedaan.

Tijd vliegt, Hayat. Ik mag zie ik over een klein uurtje alweer aan tafel! :cool: Hoe gaat het trouwens met je (Hollands was hij toch?? ) vriendje?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door BFA »

Voor zover ik weet worden concentratieproblemen veroorzaakt door het gebrek aan motivatie of ligt het aan je gemoedstoestand
Door gebrek aan koolhydraten om je hersenen op een gezonde manier te laten werken bedoel je.
Eens het gebrek aan koolhydraten zich inzet, volgt gebrek in motivatie en een slechte gemoedstoestand.
Wist je dat Ramadan ook een enorme boost geeft aan je zelfvertrouwen? Dat je dan na etenstijd toch weer denkt, zo dat heb ik wel weer even mooi gedaan.
De volhardendheid waarmee je het ijle gevoel in je hoofd naloopt is zoals een junkie achter zijn dosis aanloopt en is het tegendeel van een boost in zelfvertrouwen. AL kan het voor de junkie zo lijken als hij, na het zetten van zijn fix vindt: dat heb ik weer mooi gedaan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Allereerst, wat vreemd van het strandverhaal. Zijn ze daar in El Jadida (mijn vader komt daar oorspronkelijk vandaan, dus als je de achternaam el Habasji hoort, dan weet je dat het mijn familie is) nog van de oude stempel? In de toeritische steden als Tanger en Tetouan word je eerder vreemd aangekeken wanneer je met pyjama en al het water induikt. Hoe vaak ben ik vreemd aangekeken omdat ik dus met een lang gewaad het water indook.

Verder, wat het vasten betreft. Ik begrijp best dat het lastig is met school, maar dat is een kwestie van priotiteiten stellen. Ik reis dagelijks moederziel alleen vier uur met het openbaar vervoer, en heb dus logischerwijs vaak in de trein het vasten moeten verbreken. Dan zit ik daar zielig, met in mijn hand een dadel, wachten op etenstijd, waarna ik het gebed al zittend in de trein verricht. Afijn, het is niet zwaar en ik heb het er maar al te graag voor over. En dat je 'zogezegd' last hebt van concentratieproblemen is ongefundeerd, en zit tussen je oren. Voor zover ik weet worden concentratieproblemen veroorzaakt door het gebrek aan motivatie of ligt het aan je gemoedstoestand. Wist je dat Ramadan ook een enorme boost geeft aan je zelfvertrouwen? Dat je dan na etenstijd toch weer denkt, zo dat heb ik wel weer even mooi gedaan.

Tijd vliegt, Hayat. Ik mag zie ik over een klein uurtje alweer aan tafel! :cool: Hoe gaat het trouwens met je (Hollands was hij toch?? ) vriendje?
Heeeeeeeeyyyyy, het gaat goed. Alhoewel we hebben wel onze eerste probleempjes en dat heeft wel met cultuurverschil te maken. Maar goed, dat liever dan een Marokkaan.

Anyway, ik moet zeggen ik voel me wel heel slecht als ik langs moslima's loop die waarschijnlijk gewoon wel vasten en zo. Het is gek, want ik sta achter mijn besluit, but it hurts. Ik voel me soort van afvallig. Technisch gezien ben ik ook afvallig (shirk), maar goed, ik word er nog steeds wel een beetje verdrietig van, maar goed. Ik heb mijn keuze gewoon gemaakt.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Trek je maar niks aan van de moslims. Als jij je maar fijn voelt bij je besluit is er niks aan de hand, Hayat. Aha, tsjah, zo nu en dan een twist hoort bij een relatie, en maakt een relatie er alleen maar leuker op. Mag ik weten wat voor een cultuurverschillen bij jullie spelen? :D
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Trek je maar niks aan van de moslims. Als jij je maar fijn voelt bij je besluit is er niks aan de hand, Hayat. Aha, tsjah, zo nu en dan een twist hoort bij een relatie, en maakt een relatie er alleen maar leuker op. Mag ik weten wat voor een cultuurverschillen bij jullie spelen? :D
Samenwonen op zich al. Dat vind ik best een moeilijke stap. Maar dan ook nog eens hoe hij het allemaal ingericht wil hebben. Ik wil sdedder etc etc hij gewoon een bankstel etc etc... Maar goed het zijn dus steeds kleine dingen hoor, maar die blaas ik dan op als ik ffe chagrijnig ben of zo. Ook vind hij het niet zo fijn als een vriendin van mij gewoon boem effe langskomt..... en ik vind dat weer hartstikke normaal.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Hayat, dat zijn de nadelen die er aan kleven. Wist je dat gemengde relaties niet lang staand houden? En dan heb je niet eens kinderen met hem, laat staan dan? Ik hoop uiteraard dat jullie de heuse kloof overwinnen.

Geef mij maar een leuke Marokkaanse kerel, met dezelfde normen en waarden. Waar ik op de bank lekker conversaties in het Marokkaans mee kan voeren. En die zijn het meest aantrekkelijk in Nederland. :smile:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Hayat, dat zijn de nadelen die er aan kleven. Wist je dat gemengde relaties niet lang staand houden? En dan heb je niet eens kinderen met hem, laat staan dan? Ik hoop uiteraard dat jullie de heuse kloof overwinnen.

Geef mij maar een leuke Marokkaanse kerel, met dezelfde normen en waarden. Waar ik op de bank lekker conversaties in het Marokkaans mee kan voeren. En die zijn het meest aantrekkelijk in Nederland. :smile:
Ja ik hoor dat zo vaak en om mij heen zie ik dat ook vaak. Maar goed, om mij heen breken ook zoveel jonge Marokkaanse gezinnen. Niet een beetje, maar echt echt heeel veel. Het is iets algemeens van deze tijd denk ik. Nu ben ik wel gewoon gelukkig denk ik.
Ik vind ook niet dat je moet denken aan dat het allemaal mis kan gaan, maar er gewoon voor moet gaan. Dat is wat we nu doen. Als ik met een Marokkaan was, ging het al meteen over kinderen en zo. Nu wil ik wel kinderen, maar echt over 15 à 20 jaar ofzo?
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Meisjes, ik ga jullie gezellig kletspraatje splitsen. Je kan verder praten in de FFI Nederlands Café & The Humour Lounge.
Eeven geduld hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Hayat, dat zijn de nadelen die er aan kleven. Wist je dat gemengde relaties niet lang staand houden? En dan heb je niet eens kinderen met hem, laat staan dan? Ik hoop uiteraard dat jullie de heuse kloof overwinnen.

Geef mij maar een leuke Marokkaanse kerel, met dezelfde normen en waarden. Waar ik op de bank lekker conversaties in het Marokkaans mee kan voeren. En die zijn het meest aantrekkelijk in Nederland. :smile:
Maar nu ook echt liefdesleven of iets voor in de future? Eerlijk zijn :P!!!


OOW SORRY ariel.....splitsze (wat is dat eigenlijk :P?)
x
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Hayat,

Ik doe niet (meer) aan relaties voor het huwelijk. Als een man me oprecht als zijn vrouw wilt, dan achtervolgt hij me maar naar mijn huis, en vertelt mijn vader dat hij me wilt. ;) Dan weet ik tenminste dat de man in kwestie me met heel zijn hart wilt, en wat moeite voor me doet. Verder, heb ik ook geen behoefte aan een relatie, maar wil wel dolgraag op kort termijn trouwen en aan kindertjes beginnen.
Laatst gewijzigd door Chaimae op ma sep 07, 2009 12:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Ariel »

Splitsen? Ja, wat is dat….. :D Ik vink wat posten aan, en zeg dat ze naar een ander forum moeten, klik op wat knoppen en klaar is kees….Handig hé…

Nou, gaan jullie nu maar door om gezellig over vriendjes, oude en nieuwe liefdes te praten. Misschien kunnen wij oudjes nog wat van de jeugd leren.

En Hayat...Over 15 à 20 jaar ben jij te oud om kindjes te krijgen. :ohmy: Daar moet je iets vroeger mee beginnen. Beter voor de kindjes, en beter voor jezelf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Ariel,

Inderdaad, hoe jonger je kindertjes op aarde zet, des te beter. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de kinderen. Ik moet voor mij 23ste minstens één kindje hebben.. :crying:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Ariel,

Inderdaad, hoe jonger je kindertjes op aarde zet, des te beter. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de kinderen. Ik moet voor mij 23ste minstens één kindje hebben.. :crying:
Nou, dan mag je daar wel eens aan gaan werken lieverd. Minstens één kindje . :ohmy: Je moet nog een man zoeken, nog trouwen, en je moet ook nog eens negen maanden zwanger zijn. :razz: Dat red je niet meer Chaimae.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Ariel,

Inderdaad, hoe jonger je kindertjes op aarde zet, des te beter. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de kinderen. Ik moet voor mij 23ste minstens één kindje hebben.. :crying:
Ja maar hoe wil je dan werken? Ik bedoel kinderen huilen en doen vieze dingen en zo? Dat kost allemaal tijd.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Ariel »

Hayat schreef:
Ja maar hoe wil je dan werken? Ik bedoel kinderen huilen en doen vieze dingen en zo? Dat kost allemaal tijd.
Je trouwt gewoon met een heel rijke man Hayat. Je maakt een kindje, en je huurt een kindermeisje in die alle vieze dingen voor je doet, en er voor zorgt dat de baby stopt met huilen.
Jij doet gewoon je dingetjes, en als je zin hebt dat bemoei jij je met de kleine schreeuwlelijk.
Zo heeft Maxima het ook gedaan. :smile:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Hayat,

Ik word huisvrouw en hopelijk de beste moeder op aarde voor mijn kinderen. Wil sowieso niet werken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Hayat,

Ik word huisvrouw en hopelijk de beste moeder op aarde voor mijn kinderen. Wil sowieso niet werken.
:smile: Jij kan toch zo lekker de boel opnaaien Chaimae. Ik moet altijd zo om je lachen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Ariel,

Ik wil daadwerkelijk huisvrouw worden. Begrijp niet waarom mensen me altijd zo raar aankijken wanneer ik zeg dat ik huisvrouw wil worden. ''Maar meid, jij bent zo ontzettend slim, en jij kan zoveel bereiken in het leven.'' Om moe van te worden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Ariel »

Natuurlijk wil jij huisvrouw worden. Geen probleem toch. De meeste vrouwen willen huisvrouw worden, en daar is niks mis mee. Ook slimme meiden willen een gezin stichten.
Maar het lijkt me verstandiger als jij eerst je studie afmaakt, en dan pas trouwplannen gaat smeden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Hayat,

Ik word huisvrouw en hopelijk de beste moeder op aarde voor mijn kinderen. Wil sowieso niet werken.
Eigenlijk een heel goed idee! Of ik moet rijk worden...!!!

BankROVEEEHH!! Of best doen op school.

Nee maar huisvrouw worden is niets voor mij.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Pilgrim »

Chaimae schreef:Ik moet voor mij 23ste minstens één kindje hebben.. :crying:
Dan mag je inderdaad wel opschieten. Probeer het eens met parthenogenese. :D :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Begrijp niet waarom mensen me altijd zo raar aankijken ''Maar meid, jij bent zo ontzettend slim, en jij kan zoveel bereiken in het leven.''
Neen ik begrijp ook niet dat ze je slim vinden :D

Hoe is het met je adem trouwens na al dat geestesverruimende vasten? Stinkt hij al goed(Allah houdt daar van)? Maar ja, dat ruik je zelf niet natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Ariel,

Ik wil daadwerkelijk huisvrouw worden. Begrijp niet waarom mensen me altijd zo raar aankijken wanneer ik zeg dat ik huisvrouw wil worden. ''Maar meid, jij bent zo ontzettend slim, en jij kan zoveel bereiken in het leven.'' Om moe van te worden.
Tja dat is sowieso vermoeiend. Alsof huisvrouwen dom zouden moeten zijn. Bovendien bepaal jezelf waar je naar uitkijkt. Misschien is een uitstekende moeder zijn wel de carrière die je maken wil......en daar zal je ook ontzettend slim voor moeten zijn. Doorzettingsvermogen etc etc.....en je kinderen zijn de vruchten :D.

Het heeft ook iets moois, moeder zijn. Maar toch.....schreeu schreeuw schreeuw....niks voor mij nog.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Plaats reactie