ex moslim worden

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ex moslim worden

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
Visioen van een islamitische (bijna-)doodervaring zoals een (echte) moslim die te zien krijgt.

(Uitleg: Mohammed, samen met Buraq en Gabriel, bezoekt de hel, en ziet de groene duivel "schaamteloze vrouwen" straffen, wie hun haar aan vreemdelingen hadden blootgesteld. Voor deze misdaad 'het oproepen van verlangen bij mannen', worden de vrouwen bij hun haar omhoog vastgeboden en voor eeuwig gebrand.)

Voor nog meer van deze visioenen:
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=5" onclick="window.open(this.href);return false;

@Chaimae, denk je dat je ook geroosterd gaat worden zoals op bovenstaande afbeelding als je je hoofddoek weer af gaat doen? :D :wink:
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo sep 06, 2009 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: ex moslim worden

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:@Ariel,

Nou heb ik nog nooit (God verhoede ) een bijna-doodservaring meegemaakt, maar ik vraag me af wat je dan voor je ogen ziet? In de meeste gevallen vertonen de bijna-doodservaringen sterke overeenkomsten, dat je dan ineens door een donkere tunnel gaat, et cetera. Als je er niks over kwijt wilt dan begrijp ik dat. Trouwens, bijna-doodservaringen werden pas rond het jaar 1975 bekend bij het grote publiek... mischien moet je het boek Leven na dit leven van Raymon Moody eens lezen.
Bijna dood ervaring zijn allang door wetenchappers ontmanteld als niet serieus. Een reden is dat er aan cultuur of religieuze ervaringen bij aan te pas komen. Een hindu heeft andere bijna dood ervaringen dan een mohammedaan of een christen. Een andere reden is dat 'die tunnel' hoogst waarschijnlijk te maken heeft met net even te weinig zuurstof bij de hersenen om te leven en net te veel nog om al overleden te zijn.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ex moslim worden

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Bijna dood ervaring zijn allang door wetenschappers ontmanteld als niet serieus.
Alleen de klassiek sceptische wetenschappers nemen bijna-doodervaringen niet serieus, maar dat hebben ze nog nooit gedaan. Anderen nemen het wel serieus.
H.Numan schreef:Een reden is dat er aan cultuur of religieuze ervaringen bij aan te pas komen.
Een hindu heeft andere bijna dood ervaringen dan een mohammedaan of een christen.
Nou en. Natuurlijk corresponderen beelden van een bijna-doodervaring (BDE) vaak (maar niet altijd) met een religieuze/culturele achtergrond, bijvoorbeeld dat ze denken Jezus te zien in de gedaante van een lichtwezen. Je ‘ziet’ in deze non-fysieke toestand vaak wat je denkt te zien, omdat er in deze staat sprake is van een ongeremde verbeeldingskracht. Maar bepaalde kenmerken zijn niet cultuurgebonden en komen overal voor. Ook verstokte atheïsten die niet in een hiernamaals geloven kunnen bijna-doodervaringen krijgen, waarin ook weer dezelfde elementen voorkomen.
H.Numan schreef:Een andere reden is dat 'die tunnel' hoogst waarschijnlijk te maken heeft met net even te weinig zuurstof bij de hersenen om te leven en net te veel nog om al overleden te zijn.
Je doelt hier waarschijnlijk op de theorie van o.a. Susan Blackmore dat een tunnelervaring veroorzaakt kan worden door zuurstoftekort in de visuele hersenschors; anderen denken dat de tunnelervaring kan worden verklaard door uitval van de zuurstoftoevoer in de oogbol, waardoor het gezichtsveld langzamer donker wordt en er uiteindelijk alleen een kortdurend centraal lichtpuntje overblijft, dat dan de tunnel zou zijn. Dit wijkt echter volkomen af van een tunnelervaring bij een BDE, wat gepaard gaat met het gevoel van een hoge snelheid. Men kan overleden familieleden in de tunnel ontmoeten en mooie muziek horen. Dit kan niet verklaard worden door zuurstoftekort in de oogbol.
De theorie van het zuurstoftekort is trouwens al lang ontzenuwd omdat een BDE heel erg afwijkt van hallucinaties die het gevolg zijn van zuurstoftekort. Bij een BDE is er juist sprake van een helder en verruimd bewustzijn met herinneringen en vaak ook onder omstandigheden waarin er helemaal geen sprake is van een zuurstoftekort! Soms is er zelfs ook helemaal geen sprake van lichamelijk letsel, maar treedt de BDE al op als er een levensbedreigende situatie is. Verder is een hallucinatie een waarneming die geen basis heeft in de werkelijkheid, hetgeen niet overeenkomt met beschrijvingen van uittredingservaringen die door omstanders kunnen worden gecontroleerd en bevestigd. Kortom BDE’s blijven onverklaarbaar.
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo sep 06, 2009 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: ex moslim worden

Bericht door BFA »

Ook verstokte atheïsten die niet in een hiernamaals geloven kunnen bijna-doodervaringen krijgen,
Alles is zwart?
Verder is een hallucinatie een waarneming die geen basis heeft in de werkelijkheid,
Een hallucinatie is een waarneming die er niet is, waarvan de waarnemer er zich niet van bewust is dat deze er niet is.
Ik neem LSD en zie kabouters, blijf mij bewust dat het door de LSD komt, geen hallucinatie.
Ik neem LSD en zie kabouters, denk dat dit een plots verschijnsel is in de wereld rondom mij, zonder dat ik een oorzaak kan duiden, een hallucinatie.
Ervaringen van synastesia kunnen al als hallucinatie gekenmerkt worden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: ex moslim worden

Bericht door Manon »

Ik stond er nogal sceptisch tegenover tot ik recent het boek van Prof. Pim van Lommel uit de bib haalde:

Pim van Lommel, Eindeloos bewustzijn. Een wetenschappelijke visie op de bijna-dood ervaring, Ten Have, Kampen, 2007. ISBN 978 90 259 5778 0. In dit boek zijn bijna alle onderzoeken, die over dit onderwerp bekend zijn, opgenomen.

Het eerste deel vond ik zeer interessant en ook wel een vorm van troost voor mensen die recent iemand verloren, het tweede deel bestond uit reeksen van onderzoeken en statistieken waar ik eerst poogde door de geraken maar wat ik later opgaf. Mede daardoor heb ik niet echt de moeite gedaan om het derde deel te lezen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: ex moslim worden

Bericht door H.Numan »

Pilgrim schreef:
H.Numan schreef:Bijna dood ervaring zijn allang door wetenschappers ontmanteld als niet serieus.
Alleen de klassiek sceptische wetenschappers nemen bijna-doodervaringen niet serieus, maar dat hebben ze nog nooit gedaan. Anderen nemen het wel serieus.
En astrologie of wichelroede lopen? Geloof je daar ook zo zeker in? :sly:
Want echte argumenten heb je niet. Je gelooft dat er een vorm van leven na de dood is, dus is dat waar.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ex moslim worden

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:En astrologie of wichelroede lopen? Geloof je daar ook zo zeker in? :sly:
Misschien niet, maar ik ben bereid in verschijnselen te geloven die door de wetenschap (nog) niet bewezen kunnen worden.
H.Numan schreef:Want echte argumenten heb je niet. Je gelooft dat er een vorm van leven na de dood is, dus is dat waar.
Dat laatste begrijp ik niet. Dat je in iets gelooft wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook waar is. Argumenten? Je bedoelt zeker bewijzen? Een echt keihard bewijs is er nog niet, maar wel sterke aanwijzingen en dat zijn de echte harde argumenten. Er zijn immers een aantal kenmerken die bij alle bijna-doodervaringen overal ter wereld voorkomen, ongeacht verschillen in cultuur of religieuze achtergrond. Dat zijn: de onuitsprekelijkheid, het nieuws horen van anderen dat ze dood zijn, gevoelens van rust en vrede, een merkwaardig geluid, de donkere tunnel, buiten het lichaam zijn, het ontmoeten van anderen (overleden dierbaren), het wezen van licht, de terugblik, de grens of barrière, de terugkeer en invloeden op het verdere leven. Als de verhalen verzonnen zouden zijn, dan zouden er niet overal gelijkluidende elementen in voorkomen. Overigens staat iemands hoofd er echt niet naar om zomaar iets te verzinnen als je bijna dood geweest bent. Dat zien sceptische onderzoekers ook wel in en daarom komen ze met alternatieve fysiologische 'verklaringen', zoals bijvoorbeeld die verklaringen over zuurstoftekort. De mogelijkheid van een hiernamaals vinden ze kennelijk te exotisch. De fysiologische verklaringen zijn echter ontoereikend.

Wat bij sommige bijna-doodervaringen ook naar voren komt is het bestaan van spirituele wetten, die het karakter hebben van natuurwetten. We zien dat vooral sterk bij het eerder genoemde verhaal van Betty J. Eadie. Eén van die spirituele wetten stelt dat het niet mogelijk is om anderen schade te berokkenen zonder dat je dat ook doet aan jezelf. Het zijn vooral mensen die zelf een negatieve ervaring hebben gehad die dit vertellen. Eén van die mensen is Dannion Brinkley die vroeger een CIA agent geweest was en meegedaan had met moordaanslagen in opdracht van de CIA. Tijdens zijn bijna-doodervaring moest hij alle ellende die hij (ook indirect) had aangericht ondergaan. Hij waarschuwt ons ook door te zeggen dat je op moet passen wat je anderen aandoet omdat je na dit leven "jij dan degene bent die incasseert". Een ander aspect dat we in deze literatuur (ook in de afgelopen eeuwen) over uittredingen en bijna-doodervaringen zien is het gegeven dat je na je dood samengevoegd wordt bij degenen die dezelfde mentaliteit hebben als jezelf. Zo ontstaan er kennelijk een soort verschillende 'sferen' en dat is een idee dat al erg oud is. Denk bijvoorbeeld maar aan het oude idee van zeven hemelen. Dit kan ook de verschillen verklaren tussen de bijna-doodervaringen en het maakt ook het bestaan van een hel (of negatieve sferen) aannemelijk. Dat was ook de mening van Robert Monroe die veel bekend kreeg door zijn ervaringen met spontane uittredingen op schrift te stellen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do sep 10, 2009 3:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: ex moslim worden

Bericht door H.Numan »

Pilgrim schreef:
H.Numan schreef:En astrologie of wichelroede lopen? Geloof je daar ook zo zeker in? :sly:
Misschien niet, maar ik ben bereid in verschijnselen te geloven die door de wetenschap (nog) niet bewezen kunnen worden.
Kom er dan gewoon openlijk voor uit. Ik sta niet open voor aura meters, piskijkers en andere kwakzalvers. Paranormaal hoort daar ook bij.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ex moslim worden

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Kom er dan gewoon openlijk voor uit.
Nou dat doe ik toch. Ik geloof in een voortbestaan na de fysieke dood en de argumenten daarvoor zijn de gelijkluidende kenmerken van bijna-doodervaringen. :|
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: ex moslim worden

Bericht door Mahalingam »

Een ander aspect dat we in deze literatuur (ook in de afgelopen eeuwen) over uittredingen en bijna-doodervaringen zien is het gegeven dat je na je dood samengevoegd wordt bij degenen die dezelfde mentaliteit hebben als jezelf. Zo ontstaan er kennelijk een soort verschillende 'sferen' en dat is een idee dat al erg oud is. Denk bijvoorbeeld maar aan het oude idee van zeven hemelen. Dit kan ook de verschillen verklaren tussen de bijna-doodervaringen en het maakt ook het bestaan van een hel (of negatieve sferen) aannemelijk.
Zeer uitgebreid heeft men in het Boeddhisme de werkelijkheid geanalyseerd. Dat kan je terug vinden in de Abhidhamma. Zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abhidhamma
* 52 cetasikas (mentale factoren)
* 89 verschillende staten van bewustzijn
* 4 primaire fysieke elementen (aarde, water, vuur, ruimte), en 23 daarvan afgeleide fysieke fenomenen
* Nirvana
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: ex moslim worden

Bericht door birdie »

Pilgrim
maar ik ben bereid in verschijnselen te geloven die door de wetenschap (nog) niet bewezen kunnen worden.
Pilgrim, ik ervaar verschijnselen die door de wetenschap (nog) niet bewezen zijn. Ze zijn er er gewoon.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: ex moslim worden

Bericht door H.Numan »

Inderdaad, tot de wetenschap ze ontmanteld als ordinaire kwakzalverij.
Horen jullie nog wel eens wat over aura's, om maar een klein voorbeeld te geven?
Als er 10 argumenten tegen zijn, en 1 argument voor, prima. Dan neem ik geen risico.
Helaas zijn der 100den, zo niet 1000den argumenten tegen, en misschien 1 voor. Dat laatste onbewezen.
Er is natuurlijk een kans dat ik het mis heb. Dat neem ik dan maar op de koop toe.
Leven-na-de-dood? Dat hoort huis op de horoscoop pagina van de Privé.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ex moslim worden

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Inderdaad, tot de wetenschap ze ontmanteld als ordinaire kwakzalverij.
We zullen zien. Voorlopig kunnen ze nog niet bewijzen dat paranormale verschijnselen niet bestaan, net zo min als ze kunnen bewijzen dat ze wel bestaan.
H.Numan schreef:Horen jullie nog wel eens wat over aura's, om maar een klein voorbeeld te geven?
Maar beste Numan, Birdie is juist auralezeres! Heb je deze topic wel goed gelezen?
birdie schreef:Ja Pilgrim, ik heb ook ervaringen met vorige levens. Als auralezeres kan ik er naar kijken. Bij mijzelf en bij anderen.
H.Numan schreef:Als er 10 argumenten tegen zijn, en 1 argument voor, prima. Dan neem ik geen risico.
Helaas zijn der 100den, zo niet 1000den argumenten tegen, en misschien 1 voor. Dat laatste onbewezen.
Duizenden (onbewezen) argumenten? Tegen paranormale verschijnselen of bestaan na de dood? Ik heb wel eens een boeken van skeptici gelezen en kreeg duidelijk de indruk dat de schrijvers het onderwerp waartegen ze ageerden nauwelijks bestudeerd hadden omdat het “toch allemaal onzin is”. De talloze paranormale ervaringen van mensen zijn miljoenen argumenten VOOR en eigenlijk ook bewijzen voor dergelijke verschijnselen, maar het zijn subjectieve bewijzen! Alleen degene die dergelijke ervaringen heeft (zoals een bijna-doodervaring) WEET dat het echt is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: ex moslim worden

Bericht door birdie »

Inderdaad, tot de wetenschap ze ontmanteld als ordinaire kwakzalverij.
Horen jullie nog wel eens wat over aura's, om maar een klein voorbeeld te geven?[
Als er 10 argumenten tegen zijn, en 1 argument voor, prima. Dan neem ik geen risico.
Helaas zijn der 100den, zo niet 1000den argumenten tegen, en misschien 1 voor. Dat laatste onbewezen.
Er is natuurlijk een kans dat ik het mis heb. Dat neem ik dan maar op de koop toe.
Leven-na-de-dood? Dat hoort huis op de horoscoop pagina van de Privé.
Ik heb er alle begrip voor, dat je dit als ordinaire kwakzalverij bestempeld. Ik kan me dit heel goed voorstellen, omdat dit iets is wat heel ver van je af staat.
Ik hoor niks over aura's, maar ik kan ze wel zien, Als kind kon ik al 'dingen' zien.
Ik werk er zelfs mee.
In aurareadingen heb ik meegemaakt dat ik informatie door kon geven van overledenen. Informatie die heel herkenbaar was voor de nabestaanden. Ik wist absoluut niks van de overledene. Het ging niet over algemene info over deze persoon, maar over iets wat heel erg speelde bij de persoon.
Ik ben geen aanhanger van Jomanda, God, Allah of welke persoon dan ook, ik ben mezelf. Lees de Prive niet, maar kan wel stellen dat ik mijn leven lang dergelijke ervaringen heb.
† 14 september 2012.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: ex moslim worden

Bericht door birdie »

Alleen degene die dergelijke ervaringen heeft (zoals een bijna-doodervaring) WEET dat het echt is.
Mooi geschreven, zo is het. En zo gaat het met alle (paranormale) ervaringen die wetenschappelijk niet verklaarbaar zijn.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: ex moslim worden

Bericht door H.Numan »

Ik zie aura's inderdaad als ordinaire kwakzalverij. Met alle respect voor Birdie. Niet persoonlijk bedoelt, uiteraard. Het feit dat iets niet bewezen is wil niet zeggen dat het dus mogelijk is. Dat grapje gebruiken gelovigen maar wat graag om aan te tonen dat hun god bestaat.

Alle para normale zaken zijn tot op heden altijd en zonder enige uitzondering aantoonbaar oplichterij. Hoeveel mensen geloofden heilig in Uri Geller? Bekijk eens de site van James Randi. Een goochelaar die zijn leven nu wijd aan het opsporen van kwakzalvers, piskijkers en andere oplichters. Hij kan het aanzienlijk beter verwoorden dan ik.

Als een of ander paranormaal gebeuren niet getruckt was zou ik er nog respect voor hebben ook. Helaas is het allemaal wel getruckt, of je moet er zwaar in geloven. Stille Krachten bestaan niet. Alleen als je er in geloofd.

Reïncarnatie bestaat ook niet. Mensen die hun vroegere leven beschrijven doen dit op basis van hun (huidige) fantasie en kennis. Dat is al vele malen aangetoond. Niet dat die mensen dat altijd bewust doen, overigens. Ook onder hypnose kan iemand niet meer zeggen dan zijn ervaringen en kennis gaat. De menselijke geest gaat dan gewoon de blanke plekken invullen en kleuren.

Sorry, maar ik zie tot nog toe geen enkele reden om mijn opvatting aan te passen of te wijzigen. Ik sta echt open voor mogelijkheden, maar dan moet het wel iets beter zijn dan 'dat voel ik'.

Ik heb overigens ook een 'bijna-dood' ervaring gehad, en eerlijk gezegd doet het me totaal niks. Heb 2x keer op het randje verkeerd. 1x met ervaring, de 2e keer niet. In beide gevallen was ik helemaal niet bang om op dat moment te overlijden. Ik ben niet bang om dood te zijn, maar alleen om dood te gaan. Langzaam creperen aan een beademingsmachine bijvoorbeeld. Of 5 jaar vechten tegen een ziekte die het uiteindelijk toch wint.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ex moslim worden

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Reïncarnatie bestaat ook niet. Mensen die hun vroegere leven beschrijven doen dit op basis van hun (huidige) fantasie en kennis. Dat is al vele malen aangetoond. Niet dat die mensen dat altijd bewust doen, overigens. Ook onder hypnose kan iemand niet meer zeggen dan zijn ervaringen en kennis gaat. De menselijke geest gaat dan gewoon de blanke plekken invullen en kleuren.
Vogens mij heb je nog nooit iets gelezen over reïncarnatie, net als al die skeptici, die een luidkeelse mening hebben over paranormale zaken zonder zich er ooit in te verdiepen. Het komt immers wel degelijk voor dat mensen onder hypnotische regressie zich vorige levens herinneren en in veel gevallen is dit ook d.m.v historisch onderzoek nagetrokken, waarbij dit in veel gevallen bleek te kloppen. Soms ook niet omdat het bij regressies ook vaak gaat om metaforen. Zoals ik al eerder zei kunnen ook heel jonge kinderen zich soms vroegere levens herinneren. De beroemde Prof Ian Stevenson heeft hier veel onderzoek naar gedaan en de getuigenissen van de kinderen ook historisch nagetrokken, wat bleek te kloppen. Google er maar eens op.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: ex moslim worden

Bericht door birdie »

Ik hou het kort, heb weinig tijd, want ik ga morgen op vakantie.
Er is in deze wereld veel kaf onder het koren, dat geef ik toe. Maar en zijn ook veel die goed kunnen 'zien'.
Auralezen is de energie of trilling van iemand lezen. Tijdens readingen ben ik in staat om te zien waar en hoe b.v. een trauma is ontstaan, wat het probleem is, en wat eventueel nodig is.
Ik werk de laatste jaren heel veel met (probleem)dieren. In deze readingen komen b.v gebeurtenissen naar voren, die worden herkend en bevestigd door de eigenaar. Wanneer een probleem duidelijk is, en de oplossing wordt uitgevoerd door een verzorger van een dier, dan is het probleem van het dier vrij snel opgelost. Dit is voor mij een bewijs dat ik contact heb gehad met een dier. Daar heb ik geen wetenschap bij nodig, want dit is voor mij de werkelijkheid. Er komen dieren en eigenaren voorbij die ik nog nooit gezien of ontmoet heb. Toch krijg ik informatie door wat heel herkenbaar is voor de eigenaar. En dat zijn geen algemene dingen waar iedereen weleens in zijn leven mee te maken heeft. Tot in de details komt er informatie over het gezin waarin het dier leeft, welk probleem een eigenaar heeft, wat de lievelingsplek van het dier is, hoe zijn gedrag is etc. Voor mij is er bewijs wanneer een eigenaar o.a hetzelfde verteld, als de info uit een reading verteld. Believe it or not, maar ik maak niks anders mee. Als dit niet overeenkomt, dan heb ik geen goede reading gedaan. We hebben allemaal wel eens te maken gehad met telepathie. Readen gaat gewoon een stukje verder.
Ik noem het niet paranormaal, maar een sterk ontwikkelde intuitie.
Ook heb ik veel voorschouwen gehad. In een winkel staan en twee gemaskerde mannen 'zien'. Twee weken later wordt dezelfde winkel overvallen door twee gemaskerde mannen.
Tijdens een verblijf in Nepal opeens een vriend voor me zien, weten dat hij ziek is en dat het niet om een griepje gaat. Eenmaal thuis hoor dat deze man longkanker heeft.
Bekenden tegenkomen en weten dat ze binnenkort zullen sterven, en binnen een paar weken hoor dat ze dood zijn.
Maar ook een vorig leven in Venetië. Als klein meisje verlangde ik al naar Venetië. Begin 2000 Italië voor de eerste keer bezocht. De avond voor mijn bezoek aan Venetië, gevraagd waar ik heb gewoond in Venetië.
Ik kreeg een straatnaam door en dat het in het zuiden van Venetië ligt. Plattegrond gekocht en opgezocht. Klopte precies. Zag er allemaal herkenbare dingen.
Ik heb zoveel van deze ervaringen, dat ik nog uren door kan gaan. Ik vraag me ook niet zo af, hoe dit allemaal kan, waar de info vandaan komt. Ik hou het op een sterk ontwikkelde intuïtie. Het is er gewoon, het hoort bij mijn natuur.
Of de wetenschap hier nu wel of niets mee kan, dat maakt me niet uit. De wetenschap heeft ook niet alle wijsheid in pacht. Ik heb genoeg ervaringen die 'waarheid' worden, die 'echt' zijn of 'echt' gebeuren.
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: ex moslim worden

Bericht door H.Numan »

Pilgrim schreef:Vogens mij heb je nog nooit iets gelezen over reïncarnatie, net als al die skeptici, die een luidkeelse mening hebben over paranormale zaken zonder zich er ooit in te verdiepen.
In zekere zin. Ik lees de vakbladen (Story en de Privé) nu eenmaal niet.
Het komt immers wel degelijk voor dat mensen onder hypnotische regressie zich vorige levens herinneren en in veel gevallen is dit ook d.m.v historisch onderzoek nagetrokken, waarbij dit in veel gevallen bleek te kloppen.
Zo? illustreer dat eens met wat voorbeelden. Dat zou namelijk een schokkende ontdekking zijn. Het is ten ene male onmogelijk iets te weten wat je niet weet. Als je dat kunt aantonen, dan heb je het bestaan van reïncarnatie aangetoond. Voor zo ver mij bekend is dat tot op heden nog nooit gelukt. Maar ik sta open voor serieus bewijs.
Soms ook niet omdat het bij regressies ook vaak gaat om metaforen. Zoals ik al eerder zei kunnen ook heel jonge kinderen zich soms vroegere levens herinneren. De beroemde Prof Ian Stevenson heeft hier veel onderzoek naar gedaan en de getuigenissen van de kinderen ook historisch nagetrokken, wat bleek te kloppen. Google er maar eens op.
Ah, een metafoor. Ja, dat is echt serieus bewijs. :laugh1:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: ex moslim worden

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:In zekere zin. Ik lees de vakbladen (Story en de Privé) nu eenmaal niet.
Die lees ik ook niet en ik heb mijn informatie dan ook helemaal niet uit dat soort bladen, maar uit boeken die over dit onderwerp gaan. Het zou natuurlijk kunnen dat sommige verhalen over reïncarnatie en bijna-doodervaringen in dit soort bladen terecht komen als ze erg sensationeel zijn, maar dat schijn jij dan beter te weten dan ik. Toch wel vreemd dat je dat zo goed weet terwijl je zegt dat je dit soort bladen nooit leest.
H.Numan schreef:Zo? illustreer dat eens met wat voorbeelden. Dat zou namelijk een schokkende ontdekking zijn. Het is ten ene male onmogelijk iets te weten wat je niet weet. Als je dat kunt aantonen, dan heb je het bestaan van reïncarnatie aangetoond. Voor zo ver mij bekend is dat tot op heden nog nooit gelukt. Maar ik sta open voor serieus bewijs.
Dat vergt enig typewerk van me, maar goed ik zal proberen een paar goede voorbeelden te geven en dit zijn geen metaforen.
1. Het geval Shanti Devi. Waarschijnlijk het meest bekende geval van reïncarnatie. Zij werd geboren in 1926 in Delhi, India. Op driejarige leeftijd begon ze reeds te vertellen over haar vorig leven. Ze noemde de naam van haar man en kinderen, de plaats waar ze gewoond had (Muttra) en gaf bovendien nog tal van andere gegevens en details over haar vorig leven als Ludgi. Zo vertelde ze ook dat ze als Ludgi gestorven was in het kraambed. Slechts jaren later begon men haar verhaal te geloven. Een familielid besloot toen de zaak nader te onderzoeken. Ze bezochten Shanti’s familie uit haar vorig leven, die haar eerst vrij sceptisch ontvingen. Shanti kon echter haar oude familie overtuigen door tal van details te vertellen die zij als Ludgi (en haar man) kon weten. Eén argument dat de doorslag gaf was dat ze kon vertellen dat Ludgi een aantal ringen had begraven. Ze kon bovendien exact de plaats aanwijzen waar ze lagen.
Verschillende wetenschappers en een commissie onder leiding van een parlementslid werd deze zaak verder onderzocht. Dit opmerkelijke verhaal verscheen niet alleen in de Brits Indische pers, maar haalde de ganse wereldpers.

http://www.rnlnd.com/aanwijzingen-en-bewijzen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

2. Parmod Sharma werd in 1944 geboren als zoon van een Indiase professor in Uttar Pradesh. Stevenson schreef:

Toen hij ongeveer tweeënhalf jaar oud was, zei hij zijn moeder dat ze niet meer hoefde te koken, want dat hij een vrouw in Moradabad had die dat kon doen. Een jaar later liet hij doorschemeren dat hij eigenaar was van een grote zaak in Moradabad waar hij limonade en koekjes verkocht. Hij vroeg of hij er heen mocht gaan en zei dat hij een van de ‘Gebroeders Mohan’ was. Hij was, zei hij, in goeden doen en had nog een zaak gehad in Saharanpur. Voor koekjes en winkels had hij bijzonder veel belangstelling. Hij vertelde hoe hij in een vroeger leven ziek was geworden, nadat hij teveel wrongel had gegeten en ‘in een badkuip’ was gestorven.

Stevenson reisde naar India om het kind te ondervragen. Ook sprak hij met de familie en kreeg te horen dat ze niemand kenden die Mohan heette. Vervolgens ontdekte Stevenson dat er een koekwinkel in Moradabad bestond, die ‘De Gebroeders Mohan’ heette. En hij kwam er achter dat die ook nog een koekwinkel in Saharanpur hadden en dat er nog een broer was geweest, die was overleden aan een maagdarmziekte. Stierf hij in een badkuip? Bijna.

Mensen die de familie Mohan hadden gekend, verklaarden dat Parmanand met geneeskrachtige baden had geprobeerd van zijn blindedarmontsteking af te komen. Enkele van deze behandelingen onderging hij vlak voor zijn dood, maar hij was niet echt in de badkuip gestorven. In een brief gedateerd op 7 september 1949 bevestigde Sri B.L. Sharma dat Parmod had gezegd dat hij stierf omdat ‘hij dronken van het water’ was en dat hij gehoord had – waarschijnlijk van de familie Mohan – dat Parmanand vlak voor zijn dood nog een behandeling had ondergaan.
(Uit: Vorige Levens, Raymond Moody)

3. De kleine Eduardo, vier jaar, leeft in Havanna en spreekt tegen zijn ouders over een ander huis en andere ouders die hij zou hebben gehad in een vroeger leven. Zijn vorige vader heette Pedro Seco en zijn moeder, die naar zijn zeggen een lichte huid had en zwart haar, Amparo. Hij herinnerde zich het nummer in de straat waar het huis stond (Campanariostraat 69), dat zijn broertje Juan heette en zijn zusje Mercedes. De laatste keer dat hij dit huis verliet, 28 februari 1903, begon zijn moeder te schreeuwen. Hij was toen 13 jaar en heette niet Eduardo, zoals nu, maar Pancho. Hij liet zijn fiets altijd in het benedenhuis staan en hij deed boodschappen bij de Amerikaanse kruidenier omdat die minder duur was dan de andere winkels. De ouders waren er zeker van dat noch hun zoon noch zijzelf dit huis kenden. Zij wilden het natrekken en begaven zich naar het opgegeven adres. In de straat aangekomen herkende de jongen dadelijk het huis maar niet de bewoners. Naspeuringen wezen uit dat het huis niet meer aan Pedro Seco behoorde, maar dat het in die tijd inderdaad eigendom was van een Antonio Seco wiens echtgenote Amparo en wiens kinderen Juan, Mercedes en Pancho heetten. De kleine Pancho was gestorven in februari 1903. De bewuste kruidenier was op de hoek van de straat. Van de acht beweringen die het kind had gedaan bleken er zeven juist te zijn, alleen de voornaam van de vader was verkeerd.
(Uit: Voorbij dit leven, Helene Renard)

4. In 1974 verscheen het boek van Edward Ryall, Second time around, waarin hij zijn eigen bevindingen weergeeft. Deze werden verscheiden jaren door Dr. Stevenson bestudeerd. Het ging om een historische herinnering die ronduit verbijsterend was. Ryall herinnerde zich dat hij in 1645 John Flatcher was geweest. Hij had deelgenomen aan de slag van Montmouth, had een tragische liefdesgeschiedenis achter de rug en was daarna bij een veldslag in 1685 door een ruiter van Jacobus II gedood. Er lagen 217 jaar tussen de beide incarnaties. De vanzelfsprekende vraag die zich voordeed was om zeker te weten of Ryall deze herinneringen niet kon hebben verkregen uit geschriften, die hij vervolgens was vergeten, een geval van cryptomnesie.
Zeer nauwkeurige onderzoekingen en nasporingen, die door Dr. Stevenson werden uitgevoerd, hebben ertoe geleid dat de uitlatingen van Ryall op talrijke punten juist werd bevonden: drie dagen voor de dood van Flatcher was de komeet Halley, die Ryall verklaarde reeds als kind gezien te hebben inderdaad voorbij gekomen. De dateringen waarmee hij aankwam waren juist, de namen van de notabelen en de plaatselijke geestelijken eveneens, de huiselijke voorwerpen, de landbouwwerktuigen, de gebruikelijke woorden en uitdrukkingen werden werkelijk in die tijd gebruikt. Dr. Stevenson heeft geen geschreven bron kunnen ontdekken voor zoveel gedetailleerde herinneringen en moest ook de mogelijkheid van bedrog uitsluiten.
(Uit: Voorbij dit leven, Helene Renard)

5. Een bijzonder vreemd geval van reïncarnatie werd door de Engelsman Dr. Arthur Guirdham tot in alle details onderzocht. Zijn patiënte, een zekere Mrs. Smith, zag zich soms in wakende toestand, meestal echter in dromen, terugverplaatst naar een vroeger leven in de 13e eeuw.
Dr. Guirdham, van nature sceptisch en als geschoold arts en psychiater in staat werkelijkheid en fantasie van elkaar te scheiden, zette zich aan een nauwkeurige bestudering van dit geval.
Bij het controleren van Mrs. Smiths uitspraken beperkte hij zich tot de rol van amateur-historicus. Voor het overige consulteerde hij internationale grootheden, zoals prof. Nelli van de universiteit van Toulouse, en hij kwam tenslotte na alle feiten aan een nauwkeurig onderzoek te hebben onderworpen, tot de conclusie dat het hier ogenschijnlijk om een authentiek geval van reïncarnatie ging. De vrouw was in het Frankrijk van de dertiende eeuw van ketterij beschuldigd. Ze noteerde gebeurtenissen, plaatsbeschrijvingen, historische details als kleding en vele andere dingen.
Niet alleen slaagde Dr. Guirdham erin de juiste datum vast te stellen waarop de vrouw bij de toenmalige geestelijke autoriteiten als ketterse werd aangeklaagd, maar ook de namen van haar verwanten en haar medeketters.
Na langdurige navorsingen door bekende historici werden haar opgaven tenslotte als juist bestempeld.
(Uit: Reizen in de eeuwigheid, Johannes von Butlar)
Hier nog een paar aardige sites waarin je over nog meer van dergelijke gevallen kan lezen:

http://www.txtxs.nl/artikel.asp?artid=107" onclick="window.open(this.href);return false;

http://paranormal.about.com/library/wee ... 41700a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

In plaats van Story en de Privé zal ik je ook een paar goede boeken over reïncarnatie aanbevelen:

Bewijzen van reïncarnatie – Ian Stevenson (ik weet de Engelse titel niet)
Ring van licht – Hans ten Dam
Life before life – Raymond Moody (ook in het Nederlands onder de titel: Vorige levens)
Voorbij dit leven – Hélène Renard
Laatst gewijzigd door Pilgrim op vr jan 10, 2014 6:43 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: ex moslim worden

Bericht door Bengazi »

Ex-moslim worden is helemaal niet zo moeilijk. Je bent al ex-moslim zodra je niet meer gelooft dat Mohammed een profeet was.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: ex moslim worden

Bericht door SDX »

Bengazi schreef:Ex-moslim worden is helemaal niet zo moeilijk. Je bent al ex-moslim zodra je niet meer gelooft dat Mohammed een profeet was.
Lijkt simpel zat Bengazi, maar mag het ook hardop gezegd worden in de moslimgemeenschap? Volgens mij is dat toch andere koek.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: ex moslim worden

Bericht door hans van de mortel »

pinkelpap schreef:
mercator schreef:Het zou een interessant experiment zijn om kinderen te laten opgroeien in een omgeving waar alle verwijzingen naar godsdienst verwijderd zijn en dan s te kijken of ze vanzelf tot een "geloof" komen. Is eigenlijk het enig mogelijke "godsbewijs" als je er even bij stilstaat.
Dat kennen we al namelijk het communisme. oud nieuws dus
enzovoorts .........................communisme is ook een geloof namelijk de linkse kerk.
Nee nee. Wat Mercator hier stelt is heel logisch en filosofisch correct. In het communisme gingen ouders rustig door middels Godpraatjes hun kinderen van de wijs te brengen. Zo erg was het ook weer niet dat in elk huis afluister apparatuur was aangebracht door de geheime dienst. Wat Mercator zegt is dat wanneer ouders hun mond houden over God, een kind hooguit vanuit een filosofische gedachte verbindingen gaat leggen.

Maar omdat hij of zij geen steek verder komt met zijn verstand inzake God, zal hij of zij zich verlagen, als laatste redmiddel, tot het lezen van een onduidelijk boekie vol met tegenstrijdigheden en onlogica. DE BIJBEL! Vanuit zijn fantasie gaat hij er dan mogelijk een bepaalde Goddelijke waarde aan verbinden. Het is net als met seks. Eigenlijk stelt het niks voor. Zo’n vagina ziet er immers bepaald niet aantrekkelijk uit. Weleens goed bestudeerd? Maar het is de fantasie van het onderbewuste die er iets bijzonders van maakt. En dat wordt ervaren als lekker. En dan treedt de verslaving op, zoals met alles waarvan de mens denkt dat het lekker is en waarvan hij meent er niet meer buiten te kunnen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie