Aishah ♥ Profeet

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

HUWELIJK
AISHAH ♥ PROFEET
زواج الرسول صلى اللـه عليه وسلم من عائشة

  1. Introductie


بسم الله الرحمن الرحيم الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
In de Naam van Allah, de Genadige, de Barmhartige. Alle lof is aan Allaah, en vrede en zegeningen zij over de Boodschapper van Allah en over zijn familieleden en al zijn sahaba
Spoiler! :
De strijd tussen haqq (de waarheid) en baatil (valsheid) zal voor altijd voortbestaan. Alle lof is aan Allah die de waarheid als licht liet schijnen en de valsheid zoals de donkere nachten verduisterde. Valsheid heeft nog nooit de waarheid onderuit kunnen halen. Wij leven in een tijd waarin kufr wijdverspreid is en op de ware gelovigen wordt neergekeken, zoals Allah zegt:
  • لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الأُمُورِ
    “Wij zullen jullie beproeven in jullie bezittingen en levens. En jullie zullen zeker veel pijnlijke dingen horen van Degenen aan wie het Boek vóór jullie is gegeven en van de afgodenaanbidders. Maar als jullie geduldig blijven en rechtvaardig handelen, dan is dat waarlijk een zaak van vastberadenheid”. {Qur’an 3:186}.
We zien dagelijkse aanvallen op Islam en de Profeet van de Islam in de media. De verplichting op de Moslims is om de waarheid te verkondigen aan de ongelovigen. Deze mensen hebben dawah nodig. Wie zich hiervoor inzet is beloond, wie zich hiervan afkeert is een zondaar.

Deze mensen zijn altijd op zoek geweest naar manieren om de Islam in zwart daglicht te stellen. Een van deze pogingen in onze tijd is betreft het huwelijk van de Profeet met Aishah Sideeqa.

Voordat we beginnen moeten we een paar dingen in gedachten houden:

Islaam heeft geen specifieke leeftijd bepaald waarop iemand kan trouwen. Een huwelijk wordt ook niet gesloten gebaseerd op de menstruatieperiode van een vrouw, want sommige meisjes kunnen menstrueren maar nog niet klaar zijn voor geslachtsgemeenschap. OF andere vrouwen kunnen wel geslachtsgemeenschap hebben maar zij menstrueren nog niet!
  • "De leeftijd waarop meisjes voor het eerst menstrueren verschilt van 7 tot 24 jaar".
    "The variable age at menarche was normally distributed with an age range of 7–24 years".
    http://journals.cambridge.org/action/di ... &aid=10259" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus kunnen wij zeggen dat een 24 jaar oude vrouw niet mag trouwen omdat zij nog niet menstrueert?! Of kunnen wij zeggen dat geslachtsgemeenschap toegestaan is met een kind van 7 jaar omdat zij al menstrueert?! Nee, de Islam kijkt naar lichamelijke volwassenheid. Daarom wachtte de Profeet drie jaar tot Aishah lichamelijk volwassen werd en toen pas vervolmaakte hij het huwelijk.

Dat leeftijd wordt in de Qur’an “Balaghun-Nikah” genoemd – dit is de ‘adl van Islam.

Geslachtsgemeenschap met kinderen is schadelijk en dus verboden in Islaam. Zo’n kind is nog lang niet klaar voor geslachtsgemeenschap. Dat was de reden waarom de Profeet zijn huwelijk met Aishah niet volmaakte totdat zij lichamelijke volwassenheid had bereikt.

Wij schamen ons niet voor de Qur’an en de Sunnah. Wij streven om Allah tevreden te stellen en niet de ongelovigen. Zij zijn mensen zoals ons. Willen wij dat zij voor ons klappen? Is het de izzah (eer) dat sommigen bij hun zoeken? Zoeken wij hun tevredenheid of Allaah’s tevredenheid?
  • وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى
    “'En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". {Qur’an 2:120}.
Als wij volgens hun mentaliteit te werk zouden gaan, dan zou seks met dieren ook iets normaals zijn. Dan is incest ook iets normaals. Dan zijn homohuwelijken ook de normaalste zaak van de wereld. Dan zijn lesbische huwelijken ook acceptabel! Subhan’Allaah! Mensen met zulke bedorven mentaliteiten, waar zelfs dieren zich voor schamen, komen ons “moraliteit” leren!

Horen mensen met zulke ideeën zich voor ons te schamen of horen wij ons voor hen te schamen? Alas, de tafels zijn omgedraaid!

Ik zal proberen om een paar van hun misverstanden te weerleggen. Ik vraag Allaah de Verhevene om mijn pen scherp en mijn woorden doeltreffend te maken!

Wa bellaahil tawfeeq!



  • 1.1 Hoe oud was Aishah toen zij trouwde?


Aishah zegt:
تزوجني رسول الله صلى الله عليه وسلم لتسع سنين وصحبته تسعا
"Ik trouwde met de Boodschapper van Allah vrede zij met hem toen ik 9 jaar oud was en ik bleef daarna nog 9 jaar met hem leven".
{"Al-Mujam Al-Kabir", 53 – Hadith Sahih}.


  • 1.2 Aishah was lichaamelijk volwassen
Imaam Al-Nawawi zegt:
فيه: حديث عائشة -رَضِيَ اللهُ عَنْهَا- قالت: (تَزَوَّجَنِي رَسُولُ اللهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ- لِسِتِّ سِنِينَ، وَبَنَى بِي وَأَنَا بِنْتُ تِسْعِ سِنِينَ). وقال مالك والشَّافعيُّ وأبو حنيفة: حدُّ ذلك أن تطيق الجماع قال الدَّاوديُّ: وكانت عائشة قد شبَّت شباباً حسناً -رَضِيَ اللهُ عَنْهَا-
"Aishah zei: "De Boodschapper van Allaah trouwde met mij toen ik zes jaar oud was en hij volmaakte het huwelijk toen ik 9 jaar oud was". Malik (Ibn Anas), Imam Ash-Shafi'ie en Abu Hanifah hebben gezegd: "De periode alvorens de volmaking was zodat zij tot die tijd lichamelijk voorbereid zou worden voor gemeenschap". Al-Dawudi heeft gezegd: "En Aishah was lichaamelijk inderdaad volwassen".
{"Sharh al-Nawawi", 9/207}.

  • 1.3 Aishah menstrueerde
Aishah zegt:
أمرني رسول أن أناوله شيئاً من المسجد، فقلت: إني حائض، فقال: إن حيضتك ليست في يدك
"De Boodschapper van Allah vroeg mij om iets uit de moskee te halen dus ik zei: "Ik ben aan het menstrueren". Hij zei: "Het is niet in jou handen".
{"Sahih Muslim" 15973}.

حدثنا عُثْمَانُ بنُ أبي شَيْبَةَ أخبرنا جَرِيرٌ عن الشّيْبَانِيّ عن عَبْدِالرّحْمَنِ بنِ الأسْوَدِ عن أبِيهِ عن عَائِشَةَ قَالَتْ "كَانَ رسولُ الله صلى الله عليه وسلم يَأْمُرُنَا في فَوْحِ حَيْضَتِنَا أنْ نَتّزِرَ ثُمّ يُبَاشِرُنَا، وَأيّكُمْ يَمْلِكُ إرَبَهُ كَمَا كَانَ رسولُ الله صلى الله عليه وسلم يَمْلِكُ إرَبَهُ".
"De Profeet zou tegen ONS zeggen om tijdens onze periodes een doek te dragen voordat wij tot elkaar komen, en wie onder jullie kan zijn begeertes inhouden zoals de Boodschapper van Allah zijn begeertes inhield?!"
{"Sahih Al-Bukhaarie", 6/296}.


  • 1.4 Aishah zegt dat zij toen een vrouw was en geen kind!
Aishah zegt over zichzelf:
إذا بلغت الجارية تسع سنين فهي امرأة
"Als een meisje 9 jaar oud wordt, dan is zij een vrouw".
{"Tirmidhie", 1027}.


  • 1.5 Aishah speelde zelfs na haar 14de met poppen!
Haafiz Ibn Hajar zegt:
وأخرج أبو داود والنسائي من وجه آخر عن عائشة قالت: " قدم رسول الله صلى الله عليه وسلم من غزوة تبوك أو خيبر "... فكشف ناحية الستر على بنات لعائشة لعب ...قال ما هذا يا عائشة، قالت: بناتي ... لأن عائشة كانت في غزوة خيبر بنت أربع عشرة سنة إما أكملتها أو جاوزتها أو قاربتها. وأما في غزوة تبوك فكانت قد بلغت قطعا فيترجح رواية من قال في خيبر، ويجمع بما قال الخطابي لأن ذلك أولى من التعارض.
"Abu Dawud en Nasaai hebben overgeleverd dat Aishah zei: "De boodschapper van Allah kwam terug uit de slag van Tabuk of Khaybar en hij keek in mijn poppenkastje en vroeg: "Wat zijn dit oh 'Aaishah?" Aisha zei: "Dat zijn mijn POPPEN". Aisha was tijdens de slag van Khaybar ongeveer 14 JAAR OUD en tijdens de slag van Tabuk ongetwijfeld ouder!"
{"Fath al-Baree", 2/09}.


  • 1.6 Jubair had eerder dan de Profeet om Aishah’s hand gevraagd
خطب النبي صلى الله عليه وسلم عائشة إلى أبي بكر وكان أبو بكر قد زوجها جبير بن مطعم فخلعها منه فزوجها رسول الله صلى الله عليه وسلم وهي ابنة ست سنين تركها . ثلاث سنين ثم بنى بها وهي بنت تسع سنين
"De Profeet vroeg aan Abu Bakr om de hand van Aishah, maar Abu Bakr had eerst zijn woord aan Jubair Ibn Muta'm gegeven. Toen trok hij zijn woord terug (omdat Jubair zich nog steeds niet tot Islam bekeerd had) en trouwde haar aan de Boodschapper van Allah. Zij was toen zes jaar oud, dus de Profeet ging drie jaar wachten en daarna pas vervolmaakte hij het huwelijk en zij was toen negen jaar oud".
{"Al-Mujam Al-Kabir", 62}.


  • 1.7 Aishah was trots op haar huwelijk
Aishah zei:
عن عائشة قالت: أعطيت خلالاً ما أعطيتها امرأة ملكني رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم وأنا بنت سبع وأتاه الملك بصورتي في كفه لينظر إليها وبنى بي لتسع ورأيت جبرائيل وكنت أحب نسائه إليه ومرضته فقبض ولم يشهده غيري والملائكة
"Ik ben geëerd met bepaalde gunsten waar geen enkele andere vrouw mee is geëerd! De Boodschapper van Allah trouwde met mij toen ik 7 jaar oud was; de engel toonde hem mijn beeld zodat hij mij zag; hij voltooide onze huwelijk toen ik 9 jaar oud was; ik zag de engel Gibrail; ik was de Profeet's meest geliefde vrouw en ik was degene die bij hem bleef tijdens zijn ziekte tot hij stierf en niemand was aanwezig behalve ik en de Engelen".
{"Fath al-Baree"}.


  • 1.8 Jong trouwen was een gewoonte in Arabie
Imam Ash-Shafi’e zegt:
رأيت باليمن بنات تسع يحضن كثيرا
"Tijdens mijn verblijf in Yemen kwam ik 9 jaar oude meisjes tegen die zo vaak menstrueerden".
{"Siyar A’lam Al-Nubala", 10/91}.

Imam Ash-Shafi'e zegt ook:
أيت بصنعاء: جَدَّةٌ بنت إحدى وعشرين سنة! حاضت ابنة تسع، وولدت ابنة عشر، وحاضت البنت ابنة تسع، وولدت ابنة عشر
"In de stad van San'a kwam ik een 21 jaar oude grootmoeder tegen! Zij menstrueerde op haar negende en kreeg kinderen op haar tiende".
{"Sunan Al-Bayhaqi Al-Kubra", 1/319}.

Ibn Al-Jawzi zegt:
عباد بن عباد المهلبي قال أدركت فينا يعني المهالبة امرأة صارت جدة وهي بنت ثمان عشرة سنة ولدت لتسع ". سنين ابنة فولدت ابنتها لتسع سنين ابنة فصارت هي جدة وهي ابنة ثماني عشر سنة
"Abbad ibn Abbad Al-Muhlabi zei: "Ik heb een vrouw uit Muhlabah gezien die een grootmoeder werd terwijl zij 18 jaar oud was! Ze kreeg kinderen toen ze 9 jaar oud was en haar dochter kreeg kinderen toen zij ook 9 jaar was, dus zij werd een grootmoeder op haar 18de!"
{"Tahqeeq Fi Ahadeeth Al-Khilaf", 2/267}.


  • 1.9 Anderen drongen bij de Profeet aan om te trouwen
لما توفت خديجة قالت خولة بنت حكيم بن أمية امرأة عثمان بن مظعون وذلك بمكة يا رسول الله ألا تتزوج؟ فقال من؟ فقالت إن شئت بكرا وان شئت ثيبا قال فمن البكر قالت ابنة احب خلق الله إليك عائشة بنت أبي بكر قال ومن الثيب؟ قالت سودة بنت زمعة من قيس قد أمنت بك واتبعتك على ما أنت عليه قال فاذهبي فاذكريهما عليّ
"Toen Khadijah stierf kwam Khawlah Bin Hakiem en zei: "Waarom trouwt u niet, o boodschapper van Allah?" Hij zei: "Met wie?" Zij zei: "Er zijn maagden en er zijn eerder getrouwden". Hij vroeg: "Wie is de maagd?" Zij zei: "De dochter van uw meest geliefde vriend - Aishah de dochter van Abu Bakr". Hij vroeg: "En wie is de eerder getrouwde?" Zij zei: "Sadwa bint Zama, zij geloofde in u en heeft u gevolgd". De Profeet zei: "Gaat u dan maar naar hen toe en breng hen op de hoogte (dat ik wil trouwen)".
{"Tabarani, Al-Hakim & Mustadrak"}.


  • 2.0 Abu Bakr drong aan zodat hij met zijn dochter zou trouwen
Haafiz Ibn Hajar zegt:
وأخرج الطبراني من وجه آخر عن عائشة قالت : لما هاجر رسول الله - صلى الله عليه وسلم - وأبو بكر خلفنا بمكة ، فلما استقر بالمدينة بعث زيد بن حارثة وأبا رافع ، وبعث أبو بكر عبد الله بن أريقط وكتب إلى عبد الله بن أبي بكر أن يحمل معه أم رومان وأم أبي بكر وأنا وأختي أسماء ، فخرج بنا ، وخرج زيد وأبو رافع بفاطمة وأم كلثوم وسودة بنت زمعة ، وأخذ زيد امرأته أم أيمن وولديها أيمن وأسامة ، واصطحبنا ، حتى قدمنا المدينة فنزلت في عيال أبي بكر ، ونزل آل النبي - صلى الله عليه وسلم - : عنده ، وهو يومئذ يبني المسجد وبيوته ، فأدخل سودة بنت زمعة أحد تلك البيوت ، وكان يكون عندها ، فقال له أبو بكر : ما يمنعك أن تبني بأهلك ؟ فبنى بي
"Aishah zei: "Totdat wij Madinah bereikten ... Ik verbleef nog met Abu Bakr's gezin ... Dus (mijn vader) Abu Bakr zei tegen hem: "Wat weerhoudt u nog van het vervolmaken van uw huwelijk met uw vrouw?" Toen vervolmaakte hij zijn huwelijk met mij".
http://www.islamweb.net/newlibrary/disp ... &startno=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Toen Abu Bakr vroeg: “Ben ik dan niet uw broeder?” Hij wou de hukm shar’i (Islamitische oordeel) weten. Hij had geen bezwaar tegen het huwelijk, zoals we hierboven duidelijk lezen.


  • 2.1 Abu Bakr was een liefdevolle vader
Al-Qurtubi zegt:
وكان أبو بكر الصديق رضي الله عنه يسمى الواه لشفقته ورأفته
"Abu Bakr al-Sidiq moge Allah tevreden over hem zijn stond bekend als "Alawah" (de wener), wegens zijn liefdadigheid en zachtheid".
http://www.islamweb.net/newlibrary/disp ... 48&ID=1671" onclick="window.open(this.href);return false;


  1. 2.2 De vrouwen van de Profeet
Khadija bint Khawilad..........WEDUWE..........40 Jaar oud
Sauda Bint Zama..........WEDUWE..........50 Jaar oud
Hafsa Bint Umar bin Khattab..........WEDUWE..........22 Jaar oud
Zainab Bint Khuzaima..........WEDUWE..........30 Jaar oud
Marya Qibtiya Bint shamun..........17 Jaar oud
Umm Salma..........WEDUWE..........26 Jaar oud
Zainab Bint Jahash..........WEDUWE..........38 Jaar oud
Raihana bint Umru bin Hanafa.......... {?}
Juwaeria Bint Harith..........WEDUWE..........20 Jaar oud
Aisha Bint Abu Bakr..........9 Jaar oud
Maimuna Bint Harith..........WEDUWE..........36 Jaar oud
Safia Bint Hayi bin Akhtab.........WEDUWE........17 Jaar oud
Umm Habiba..........WEDUWE..........36 Jaar oud


CONCLUSIE
: 75% van zijn vrouwen waren oude weduwen!

De huwelijken van de Profeet waren allemaal om bepaalde redenen en niet om zijn lusten te vervullen! De Arabieren waren ongelofelijk in elkaar geknoopt door hun qabaail (stammen). De profeet trouwde vaak om contacten tussen de qabaail die net Islam binnentraden te versterken.

Er zat een grote wijsheid achter elke huwelijk van hem, verwijs naar de boeken van Seerah ...


  • 2.3 Kinderhuwelijken zijn 'aslan afgeraden
Imaam Al-Nawawi zegt:
يستحب أن لا يزوِّج الأب والجد البكر حتى تبلغ ويستأذنها لئلا يوقعها في أسر الزوج وهي كارهة
"Het is mustahab op de vaderen en grootvaderen om een maagd niet uit te huwelijken totdat zij de pubertijd bereikt en zij haar toestemming kunnen vragen, anders zal zij in een huwelijk kunnen belanden waar zij zich niet prettig in voelt".
{"Sharh Al-Nawawi", 9/206}.

De shariat heeft geen specifieke leeftijd bepaald waarop iemand kan trouwen. Als de ouders een goede man vinden en ze vrezen dat als zij hun dochters hand nu niet aan hem geven, dat zij die kans nooit meer zullen krijgen, dan mogen zij Islamitisch gezien wel hun dochters hand aan hem geven. De volmaking van het huwelijk en de rest vind pas echter plaats nadat zij lichamelijk volwassene is zoals bij Aishah gebeurde, wallaahu A’alam. Onderdrukkingen en mishandelingen zijn Haram. Als het meisje zich later toch niet prettig voelt bij dat huwelijk, dan kan zij om scheiding vragen bij de Qadhi.


  • 2.4 Allah spreekt over de “Balaghun-Nikah”
Allaah zegt:
وَابْتَلُواْ الْيَتَـمَى حَتَّى إِذَا بَلَغُواْ النِّكَاحَ فَإِنْ ءَانَسْتُمْ مِّنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُواْ إِلَيْهِمْ أَمْوَلَهُمْ
"En ondervraagt de yatama (wezen), wanneer zij de huwbare leeftijd bereikt hebben (balaghun-nikah): als gij in hen rijpheid van verstand vindt stelt hun DAN hun eigendom ter hand".
{Qur'an, Surah Nisa 4, Vers 6}.

Dat is de leeftijd waarop iemand volwassen genoeg is om te trouwen.


  • 2.5 Dwang huwelijken zijn verboden
Allah zegt:
يَـأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لاَ يَحِلُّ لَكُمْ أَن تَرِثُواْ النِّسَآءَ كَرْهاً
"O jullie die geloven! Het is jullie niet geoorloofd om vrouwen tegen hun eigen wil te erven".
{Quran, Surah Nisa, Vers 19}.

عن ابن عباس - رضي الله عنهما - : أن جارية بكرا أتت النبي صلى الله عليه وسلم ، فذكرت أن أباها زوجها وهي كارهة ، فخيرها النبي. رواه أبو داود و قال ابن القطان: حديث ابن عباس هذا صحيح
Ibn Abbas zei: "Een jonge maagd meisje kwam naar de Profeet en vertelde dat haar vader haar tegen haar wil had uitgehuwelijkt, dus de Profeet gaf haar een keuze (om getrouwd te blijven of te scheiden)". Ibn al-Qattaan zegt: "Deze hadith van Ibn Abbas is authentiek".
{"Abu Dawud", 2096}.


  • 2.6 Geslachtsgemeenschap alvorens de puberteit is fysiek en mentaal schadelijk voor kinderen en daarom HARAM
لا ضرر ولا ضرار
"Niemand mag een ander persoon schade toebrengen!
{"Fayd al-Qadir", 6/9899}.

لا يكلف الله نفسا إلا وسعها
"Allaah belast geen ziel boven haar vermogen".
{Qur'an 2:226, 6:152, 7:42, 23:62, 2:286}.

مَا يُرِيدُ اللّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ
"Allaah wenst geen moeilijkheden op jullie te plaatsen".
{Qur'an 5:6}.

هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ
"Hij heeft jullie uitverkoren en Hij heeft in jullie Godsdienst geen moeilijkheden opgelegd".
{Qur'an 22:78}.

من ضار ضار الله به، ومن شاق شاق الله عليه
"Hij die een ander persoon schade toebrengt zal door Allah gestraft worden en voor degene die dingen voor anderen moeilijk maakt zal Allah dingen moeilijk maken".
{"Abu Dawud", 3635}.
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

  • 2.7 In Delaware was de leeftijd van meerderjarigheid 7 jaar tot het jaar 1973
"Tijdens de 19de Eeuw begonnen de Staten de leeftijd van meerderjarigheid te verhogen tot soms wel 21 jaar. In Delaware bleef de leeftijd van meerderjarigheid op 7 tot het in het jaar 1973 tot zestien jaar werd verhoogd".
"During the 19th century, states gradually raised the age of consent, in some cases to 21. However, in Delaware the age of consent was seven until it was raised to 16 in 1973".
http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUN ... #_ftnref50" onclick="window.open(this.href);return false;

"Tijdens de 19de Eeuw stond de minimale leeftijd voor wettig geslachtsgemeenschap meestal op 10 jaar. In Delaware was het 7 jaar".
"Throughout most of the 19th century, the minimum age of consent for sexual intercourse in most American states was 10 years. In Delaware it was only 7 years".
http://www.buddybuddy.com/peters-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Spoiler! :
  • 2.8 Volgens de kerk was het ook 7 jaar
"De Roomse traditie gold als een fundament voor de Christelijke Europa en voor de Christelijke Kerk zelf. Zij basseerden (de meerderjarigheids leeftijd) op biologische ontwikkelingen, dus de leeftijd werd op twaalf tot veertien jaar gezet met een minimum leeftijd van zeven jaar".
“The Roman tradition served as the base for Christian Europe as well as the Christian Church itself which generally, essentially based upon biological development, set it at 12 or 14 but continued to set the absolute minimum at seven.”
http://www.informaworld.com/smpp/conten ... 6v16n02_03" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 2.9 Volgens de Britse Gewoonterecht was het ook 7 jaar
"Kinderen onder 7 jaar waren niet in staat om te trouwen. Nadat zij de 7 jarige leeftijd hadden bereikt mochten zij trouwen, maar het huwelijk bleef "ophefbaar" tot zij het huwelijk gingen volmaken en dat gebeurde bij jongens op 40 jarige leeftijd en meisjes op twaalf jarige leeftijd".
“Children below the age of seven were incapable of marrying. After the age of seven they might marry, but the marriage was voidable until they were able to consummate the marriage, which the law presumed to be at age fourteen for boys and twelve for girls”
http://www.brandeslaw.com/common_law_ma ... clmart.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Volgens het gewoonterecht werd een huwelijk die vóór de meerderjarigheids leeftijd was gesloten niet als nietig beschouwd, maar als "onvolmaakt". Het was geldig tot één van de partijen daar bezwaren tegen had na de meerderjarigheids leeftijd".
“At common law, a marriage contracted under the age of consent was not regarded as void, but only as an imperfect marriage, valid until voided by the parties after their arrival at the age of consent...
http://query.nytimes.com/gst/abstract.h ... 94669FD7CF" onclick="window.open(this.href);return false;

"Historisch gezien was de houding van het Britse gewoonterecht dat iemand onder zeven jaar het vermogen niet had om toe te stemmen aan een huwelijk, dus tussen de leeftijd van zeven jaar en pubertijd kon de inwilliging plaatsvinden maar niet de volmaking van het huwelijk. Dus volgens de gewoonterecht (van de Britten) was het huwelijk van iemand tussen zeven en twaalf of veertien jaar gewoon "gesloten" en het zou "volmaakt" worden na het bereiken van de pubertijd als niemand bezwaar daarop had".
“Historically, the attitude of the English common law was that a person under seven years of age lacked the mental ability to consent to marriage, and that between seven years and puberty there could be consent but not consummation. At common law, the marriage of a person between the ages of seven and 12 or 14 was “inchoate” and would become “choate” on reaching puberty, if no objection was raised.”
http://www.britannica.com/EBchecked/top ... family-law" onclick="window.open(this.href);return false;

"Het huwelijk die tussen de 7 jarige leeftijd en de meerderjarigheids leeftijd werd gesloten was slechts "ophefbaar" volgens de wet, maar een huwelijk waarin één of beide personen onder 7 jarige leeftijd waren was nietig en stelde niets voor".
"Any marriage, however, occurring between the age of 7 years and the age of consent was merely voidable, but a marriage where one or both of the parties were under the age of 7 was void and without legal significance".
http://myfloridalegal.com/ago.nsf/Opini ... 94006CC668" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.0 Meerderjarigheid door de tijden heen
"Het gewoonterecht, waaruit de Amerikaanse wet haar meeste oordelen uithaalde op de juridisch gebied, had de meerderjarigheids leeftijd op tien (10) jaar gezet. Californië was de eerste staat die de meerderjarigheids leeftijd omhoog bracht. Het werd van tien jaar naar veertien jaar geschoven in het jaar 1889".
"The common law, from which America gets much of its precedents in the legal field, set the age of consent at age ten. California was one of the first states to raise the age of consent. It raised it from 10 to 14 in 1889".
http://www.ageofconsent.com/comments/numberone.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Huwelijken sluiten tussen tien en dertien jaar waren gewoon acceptable in Westerse landen tot het midden van de 19de Eeuw".
“Ages from 10 to 13 were typically acceptable in western countries during the mid-19th century". {Waites, Matthew (2005) The Age of Consent: Young People, Sexuality and Citizenship, (New York States and Houndmills,: Palgrave Macmillan) ISBN 1-4039-2173-3}
http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_con ... f-waites_3" onclick="window.open(this.href);return false;

"Traditioneel gezien kwam de leeftijd waarom mensen voor het eerst gingen trouwen in de pre-moderne samenlevingen (in de Oude Rome) overeen met het aanbreken van de puberteit".
"Traditionally in pre-modern societies, AAFM [age at first marriage] for girls corresponded with the visible onset of puberty. In these early societies, high mortality rates demanded an offsetting high-birth rate. As a result, younger marriages were required to facilitate population growth". ("The Age of Marriage in Ancient Rome")
http://osdir.com/ml/education.publicati ... 00028.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"DeMause toonde aan dat kinderhuwelijken in de 19de eeuw wijdverbreid waren in Rusland".
"DeMause (1990) pointed to “child marriage [being] widespread in Russia well into the nineteenth century". (G.U.S.: World Atlas).
http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUN ... oc82813007" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.1 Wat is puberteit?
"Dat is wanneer het lichaam van een kind geslachtsrijp wordt".
"The time when a child’s body becomes sexually mature".
(Kernerman English Multilingual Dictionary).

"De leeftijd van volwassenheid en mannelijkheid".
"Puberty: 'the time of life in which the two sexes begin first to be acquainted' [Johnson], 1382, from O.Fr. puberté, from L. pubertatem (nom. pubertas) 'age of maturity, manhood,' from pubes 'adult, full-grown, manly.' "
http://www.etymonline.com/index.php?sea ... hmode=none" onclick="window.open(this.href);return false;

"Puberteit is de leeftijd of periode in iemands leven waarop hij of zij in staat is om seksueel voort te planten. In andere tijden in de geschiedenis was het vieren van deze gelegenheid (waarin iemand de volgende levensfase binnentreedt) onderdeel van de cultuur".
“Puberty is defined as the age or period at which a person is first capable of sexual reproduction, in other eras of history, a rite or celebration of this landmark event was a part of the culture”. (“Rites of Passage: Puberty”, by Sue Curewitz Arthen).
http://www.earthspirit.com/fireheart/fhpub.html" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.2 Wanneer begint puberteit?
"Normaal gesproken begint het (puberteit) niet eerder dan op 7 of 8 jarige leeftijd bij meisjes en op 9 jarige leeftijd bij jongens".
"Usually, this starts to happen no earlier than about 7 to 8 years of age for girls and 9 years of age for boys".
http://kidshealth.org/parent/medical/se ... cious.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vroegrijp puberteit is de puberteit die vóór de 8 jarige leeftijd bij meisjes begint en alvorens 9 jarige leeftijd bij jongens begint".
"Precocious puberty is puberty that begins before age 8 years for girls and before age 9 years for boys".
http://www.nichd.nih.gov/health/topics/ ... uberty.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Hoewel puberteit normaal gesproken tussen de leeftijd van 8 en 13 bij meisjes begint, het kan eerder of later beginnen".
"Although puberty usually starts between ages 8 to 13 in girls, it may start earlier or later".
http://www.healthtouch.com/bin/EContent ... cid=HTHLTH" onclick="window.open(this.href);return false;

"Het is geschat dat één op zes meisjes op hun 8ste levensjaar de puberteit binnentreden. Een doorslaggevend onderzoek dat op 17,000 meisjes in de VS werd uitgevoerd toonde aan dat 27% van de Afro-Amerikaanse meisjes en bijna 7% van de Kaukasische meisjes seksuele kenmerken zoals borstgroei of schaamhaar op hun 7 jarige leeftijd toonden! Toen de meisjes de 8 jarige leeftijd bereikten, waren 15% van de Kaukasische meisjes en 50% van de Afro-Amerikaanse meisjes in de puberteit".
“It’s estimated that one out of six girls aged eight may be entering puberty. A groundbreaking US study on 17,000 girls found that 27% of African-American and almost 7% of Caucasian girls had the onset of secondary sexual characteristics, i.e., either breast development or pubic hair development, by the age of seven. By the time the girls turned 8 years-old, 15% of Caucasian girls and 50% of Afro-American girls were starting puberty.”
http://www.hgof.ns.ca/index2.php?functi ... item=18004" onclick="window.open(this.href);return false;

"Hoewel de meeste kinderen puberteit tussen hun 10de en twaalfde levensjaar binnentreden, kan het vanaf de 8ste tot 16de levensjaar zelfs beginnen! In algemeen begint puberteit bij meisjes eerder dan bij jongens".
"Although most children begin puberty between the ages of 10 and 12, it can start at any age from 8 to 16. The most obvious determining factor is gender; on average, puberty arrives earlier for girls than boys".
http://findarticles.com/p/articles/mi_g ... 0593/pg_2/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Sterker nog, twee onderzoekers aan de Universiteit van Chicago, Dr. Marha K. McClintock en Dr. Gilbert Herdt zeggen dat puberteit zelfs rond 6 jarige leeftijd kan beginnen".
“In fact, two University of Chicago researchers, Dr. Martha K. McClintock, a biopsychologist, and Dr. Gilbert Herdt, an anthropologist, say that puberty may actually begin around the age of 6.”
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.h ... wanted=all" onclick="window.open(this.href);return false;

"Onderzoeken sinds 1990 hebben aangetoond dat puberteit eerder kan beginnen bij meisjes in ontwikkelingslanden. Dus de leeftijd van vroegrijpe pubertijd voor meisjes zo laag als 6 of 7 jaar kan zijn".
"Studies undertaken since 1990s indicate that the normal onset of puberty may be occurring at a younger age in girls in developed countries and that therefore the age of precocious puberty for girls may be as low as 6 or 7.”
http://www.britannica.com/EBchecked/top ... em-disease" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.3 Puberteit begint eerder in warme landen
"Er was een onderzoek gedaan die aantoonde dat meisjes die dicht bij de evenaar leven eerder beginnen te menstrueren".
"There was a study conducted showing that girls who live in countries close to the equator started their menstruation earlier".
http://www.herword.com/healthdesk/other ... 28.03.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Albrecht von Haller beweerde dat meisjes in het Zuiden van Azie, waar de klimaat warm is, op 8 jarige leeftijd huwbaar zijn en kinderen op 9 en 10 jarige leeftijd kunnen baren".
"Albrecht von Haller, for example, claimed that girls in the southerly regions of Asia, where the climate was warm, were marriageable in their eighth year and gave birth in their ninth or tenth year; conversely, women in Arctic regions did not menstruate until age 23 or 24".
http://books.google.com/books?id=tAnsCn ... PPA1454,M1" onclick="window.open(this.href);return false;

"De gemiddelde temperatuur van het land is de belangrijkste factor hier, niet alleen voor de menstruatie maar betreft de gehele seksuele groeifase tijdens de puberteit".
"The average temperature of the country or province is considered the chief factor here, not only with regard to menstruation but as regards the whole of sexual development at puberty".
http://www.biblioz.com/lp25762280577_207.html" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.4 Wat is menstruatie?
"Op deze wijze gaat een meisje over naar haar volgende fase - namelijk vrouwelijkheid. Dit is de periode waarop zij begint met menstrueren en haar voortplantingscyclus begint".
"In this way a girl starts her next phase of woman hood. It is this period when menstruation starts and marks the beginning of the reproduction cycle in her life".
http://ayushveda.com/homeremedies/menstruation.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Als iemands menstruatie cyclus begint dan wilt dat zeggen dat haar lichaam volwassen is en bereid is om kinderen te baren".
"On reaching menstruation cycle a woman’s body becomes mature and capable of bearing a child."
http://www.evemedic.com/menstruation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Het krijgen van de periode is een aanwijzing voor jonge meisjes dat zij de fase van vrouwelijkheid binnentreden".
"Getting your period" marks a rite of passage for young girls entering womanhood”.
http://www.missionislam.com/knowledge/aishamarriage.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

"Wees niet verbaasd als uw 9 jarige dochter zo vroeg al begint te menstrueren".
"Don’t be surprised if your nine-year-old daughter will have her menarche that early".
http://www.herword.com/healthdesk/other ... 28.03.html" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.5 Seksuele-rijpheid
"Opmerkelijk genoeg was de gemiddelde leeftijd van fenotypische expressie van seksuele geaardheid, die beoordeeld wordt op de vraag wanneer de eerste seksuele aantrekkingskracht tot een ander persoon heeft - op 10 jarige leeftijd".
"Remarkably, the mean age of phenotypic expression of sexual orientation, assessed in terms of the age of the first romantic/sexual attraction to another person, was constant at approximately 10 years"
http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... 5272/pg_8/" onclick="window.open(this.href);return false;

"Zij gebruikten data uit drie verschillende onderzoeken en concludeerden dat seksuele gevoelens (voor het ander geslacht) zichzelf voor het eerst voordeden in de vierde klas, dus bij 9 tot 10 jarigen".
"Using data from three separate studies, they said that sexual attraction first manifested itself in the fourth grade, from the ages of 9 to 10".
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.h ... wanted=all" onclick="window.open(this.href);return false;

"Er zijn nieuwe richtlijnen voor kinderartsen die zonder twijfel schokkend overkomen: Meisjes die borsten en schaamhaar beginnen te ontwikkelen op zes of 7 jarige leeftijd zijn niet noodzakelijk "abnormaal". (Kaplowitz, et al., 1999). Sterker nog, op hun 9de levensjaar toonden 48% van de Afro-Amerikaanse en 15% van de witte meisjes duidelijke tekenen van puberteit".
“There are new guidelines for pediatricians that are guaranteed to shock: girls who start to develop breasts and pubic hair at age six or seven are not necessarily "abnormal" (Kaplowitz, et al., 1999). In fact, by their ninth birthday, 48% of African American girls and 15% of white girls are showing clear signs of puberty.”
http://www.center4research.org/children11.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je groeit langer. Je schouders en heupen worden wijder. Je borsten groeien. Je krijgt haar onder je oksels en schaamhaar. Je menstruatie periodes zullen al begonnen kunnen zijn. Bloed komt elke paar dagen, normaal gesproken eens in een maand. Dit betekent allemaal dat je nu zwanger kan worden, dus de mannelijke zaadcellen kunnen je nu zwanger maken".
"You grow taller. Your shoulders and hips may broaden. Your breasts grow. You grow hair under your arms and pubic hair. You may already have started having periods. Blood comes out of your vagina for a few days, usually about once a month. It means you are now able to conceive, so male spermatozoa can make you pregnant".
http://health.ninemsn.com.au/article.aspx?id=2983" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.6 NEGEN JARIGE MEISJE UIT MALAYSIA KRIJGT EEN KIND
Afbeelding

"The New Straits Times", Malaysia, 10 Maart 2001.


  • 3.7 Trouwen na puberteit was een norm
"In het middeleeuws Europa trouwden mannen in hun middentwintiger, en meisjes trouwden in hun vroege tiener jaren, kort na hun pubertijd".
“Marriage in Medieval Europe...On average, males married in their mid-twenties, and females in their early teens shortly after puberty.”
http://www2.hu-berlin.de/sexology/ATLAS ... stern.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Voor de meeste meisjes in de Byzantijnse Rijk kwamen de kinderjaren snel tot eind na het begin van hun puberteit die meestal snel gevolgd werd door verloving en huwelijk. Jonge huwelijken en voorplanting van kinderen was een norm in de Byzantijnse Rijk".
“For most girls in Byzantium, childhood came to an abrupt end with the onset of puberty, which was usually soon followed by betrothal and marriage. Early marriage and procreation of children was the norm in Byzantium...”
http://www.geocities.com/TimesSquare/La ... women.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"De meerderjarigheids leeftijd door de geschiedenis heen was normaal gesproken gebaseerd op de leeftijd waarop iemand de puberteit binnentrad, hoewel het soms op zeven jaar stond".
“Age of Consent throughout history has usually coincided with the age of puberty although at sometimes it has been as early as 7”.
http://www.informaworld.com/smpp/conten ... 6v16n02_03" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 3.8 Een paar voorbeelden uit de geschiedenis
King Richard II

Afbeelding

"In 1396 trouwde de koning met Isabella van Frankrijk die toen nog maar 7 jaar oud was".
"In 1396 the king married Isabella of France, then only seven years of age".
http://www.genuki.org.uk/big/royalty/kingr.html" onclick="window.open(this.href);return false;



King Edward I of England

Afbeelding

"In het jaar 1254 rees Edward naar Spanje voor een geregeld huwelijk met de 9 jarige Eleanor van Castile en hij was zelf toen vijftien jaar oud".
"In 1254, Edward travelled to Spain for an arranged marriage at the age of 15 to 9-year-old Eleanor of Castile".
http://www.royal.gov.uk/HistoryoftheMon ... hanks.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;



Saint Augustine

Afbeelding

"Toen Augustine 33 jaar oud was ging hij zich verloven met een 10 jarige meisje".
"At the age of thirty-one, Augustine betrothed himself to a ten-year-old girl".



Girolamo Riario

Afbeelding

"Caterina Sforza werd verloofd (met Girolamo) toen zij 9 jaar oud was, zij trouwde toen zij 14 jaar oud was en ze baarde een kind toen zij 15 jaar oud was".
"Caterina Sforza was betrothed aged 9yo, married aged 14yo, and gave birth aged 15yo".
http://womenofhistory.blogspot.com/2007 ... birth.html" onclick="window.open(this.href);return false;



King Denis of Portugal

Afbeelding

"(Saint Elizabeth) trouwde met Koning Dennis van Portugal toen zij nog maar 12 jaar oud was".
"(Saint Elizabeth of Portugal) was married when she was a mere 12 years old to King Denis of Portugal".
http://wapedia.mobi/en/Elizabeth_of_Aragon" onclick="window.open(this.href);return false;



Prince Edward of Wales

Afbeelding

"Dus Isabella (Prince Edward's vrouw) was maar 7 jaar oud toen zij werd verloofd".
"This would make Isabella (Prince Edward's wife) seven years old at the time of her betrothal".
http://www.randomhouse.co.uk/catalog/ex ... 0712641947" onclick="window.open(this.href);return false;



Henry VIII

Afbeelding

"Mary Stewart trouwde met Henry VIII toen zij nog maar 6 jaar oud was!"
"Mary Stewart married Henry VIII when she was only six".
http://infad.usim.edu.my/modules.php?op ... e&sid=8840" onclick="window.open(this.href);return false;



King Adronikos I Komnenos

Afbeelding

"Andronikos, die nu (1183 - 64 jaar oud was) was de enige keizer, en hij trouwde met Agnes van Frankrijk en zij was een kind van 12 jaar".
"Andronikos, now (1183 - 64 years old) sole emperor, married Agnes of France, a child twelve years of age".
http://en.wikipedia.org/wiki/Andronikos_I_Komnenos" onclick="window.open(this.href);return false;



Stephen Milutin

Afbeelding

"Serbia’s Stephen Milutin (50 jaar oud) had Byzantium overgenomen en Andronicus sloot een vredesverdrag met hem door zijn 5 jarige dochter Simonis aan hem uit te huwelijken in 1299".
"Serbia’s Stephen Milutin (r. 1282-1321) (at that time 50 years old) had conquered Byzantine lands, and Andronicus made peace with him by giving him his five-year-old daughter Simonis in marriage in 1299".
http://www.san.beck.org/7-1-CrusadersBy ... cline.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Richard of Shrewsbury

Afbeelding

"Op 15 Januarie 1478 aan de "St. Stephen's Chapel" in Westminster, werd de 5 jarige Anne (Mowbray uit Norfolk) uitgehuwelijkt aan de vier jarige Richard (Koning Edward IV's zoon)".
"On the 15th January 1478 at St. Stephen's Chapel in Westminster, the five year old Anne (Mowbray of Norfolk) was married to the four year old Richard (King Edward IV's son)".
http://everything2.com/title/Anne+Mowbray" onclick="window.open(this.href);return false;

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Romanos II trouwde met Bertha (Eudokia) toen zij nog maar vier jaar oud was! Koning Haakon VI van Norwegen trouwde met Koningin Margaret toen zij tien jaar oud was!

De voorbeelden zijn teveel om hier op te noemen. Waarom hoorden wij niemand over die huwelijken klagen?!


  • 3.9 Edellieden trouwden jong
"Het is heel duidelijk bevestigd dat de dochters van edellieden jong trouwden ... Een echt hoge huwelijks leeftijd bij de vrouwen van edellieden in de middeleeuwen bestond niet".
"It is clear, in any event, that daughters of the nobility married young...a relatively high age of marriage among women was non-existent among the medieval nobility". (A History of Women in the Middle Ages, p.136).
http://books.google.com/books?id=i7yImB ... 4s0zDOC-x0" onclick="window.open(this.href);return false;

"Voor velen edellieden en vrouwen van de Koninklijke families in Europa vond het huwelijk op jonge leeftijd plaats. Er zijn veel gevallen van hele jonge meisjes die verloofd en uitgehuwelijkt worden onder 10 jarige leeftijd (om politieke redenen)".
"For many noble-born or royal women of Europe, marriage could and often did take place at a young age. There are many instances or very young girls being betrothed and married under the age of 10 years old".
http://womenofhistory.blogspot.com/2007 ... birth.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit werd ook bevestigd door de bovengenoemde voorbeelden. Zo waren de huwelijken van de Profeet ook om verschillende redenen. De boeken van seerah spreken daarover.

  • 4.0 Levensverwachting was laag
"In Rome en het middeleeuws Europa was de gemiddelde levensverwachting tussen 20 en 30 jaar".
“In Rome and medieval Europe the average life span is estimated to have been between 20 and 30 years.”
http://www.britannica.com/EBchecked/top ... 37/old-age" onclick="window.open(this.href);return false;

"De levensverwachting tijdens de Bronzen tijdperk was 18 jaar".
"Life expectency during the Bronze Age was 18 years".
http://en.wikipedia.org/wiki/Life_expectancy#_ref-4" onclick="window.open(this.href);return false;

"In 1796 zweefde de gemiddelde levensverwachting rond 24 jaar".
“In 1796, life expectancy hovered around 24 years.”
http://www.longevitymeme.org/articles/p ... icle_id=11" onclick="window.open(this.href);return false;

"Door de geschiedenis van de mensheid heen kwam de dood meestal op een vroege leeftijd - 25 tot 30 jaar was de gemiddelde levensverwachting".
“Throughout most of human history, death came at an early age - 25 to 30 years was a typical lifespan.”
http://books.google.com/books?id=1ixRxA ... q=&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;

"Door de menselijke geschienis heen waren de sterftecijfers hoog en levensverwachting was laag (tussen twintig en dertig jaar)".
"For most of human history mortality was high and life expectancy low (between 20 and 30 years at birth)...”
http://ije.oxfordjournals.org/cgi/content/full/34/3/526" onclick="window.open(this.href);return false;

"Duizend jaar geleden was de menselijke levensverwachting ergens in de twintigen".
"Human life expectancy was in the 20s a thousand years ago". ("Guardian")
http://www.guardian.co.uk/commentisfree ... 30,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 4.1 Statistieken
"De helft van alle nieuwe HIV infecties vinden plaats bij pubers".
“Half of all new HIV infections occur among adolescents.”
http://www.troubledteens.com/troubled-t ... stics.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Meer dan de helft van alle nieuwe HIV infecties in de VS vind plaats bij pubers".
“Over half of all new HIV infections in the United States occur in adolescents.”
http://www.aclu.org/reproductiverights/ ... 30718.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Volgens sommige onderzoeken hebben 7% van Amerikaanse kinderen geslachtsgemeenschap zelfs voordat zij hun tienerjaren hebben bereikt!"
“According to some sources, for example, seven per cent of American children now have sex even before they have become teenagers.”
http://www.unicef-irc.org/publications/ ... card3e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

"Tot zelfs 50% van de aangifte gevallen (betreft seksueel misbruik) zijn de daders pubers".
“In up to 50 percent of reported cases, offenders are adolescents.”
Child Sexual Abuse I: An Overview


  • 4.2 Huwelijken van de oude beschavingen
  • Oude Rome
"Durry beweerde dat Romeinse meisjes zelfs alvorens hun puberteit werden uitgehuwelijkt en dat puberteit niet zo'n belangrijke factor was in het bepalen van de huwbare leeftijd".
"Durry (1955a/b/c, 1956) had argued that Roman girls were married before puberty, that puberty was not important in fixing the age of marriage, and that such early marriages were consummated before puberty".
(Janssen, D.F.; Oct 2002. G.U.S.. Volume I: World Reference Atlas. Interim Report. Amsterdam, The Netherlands).

http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUN ... oc26337172" onclick="window.open(this.href);return false;

  • Grieken
"Flacelière vermelde ook dat meisjes konden trouwen zodra zij de puberteit bereikten".
"Flacelière (59) also mentioned that girls could marry as soon as puberty hit".
(Daily Life in Greece at the Time of Pericles).

http://www.richeast.org/htwm/Greeks/mar ... riage.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vrouwen waren huwbaar gelijk na de puberteit. Huwelijken werden geregeld toen zij nog kinderen waren. Ze werden uitgehuwelijkt op hun 12de tot 14de aan mannen in hun twintigen en dertigen".
"Women were marriageable right after puberty, marriage arrangements were made while they were in infancy; they were wed at the age of twelve or fourteen to men in their twenties or thirties".
http://www.molloy.edu/sophia/med_ren/med_text.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

  • India
"De vader van de meisjes was verplicht volgens de HINDU WET en de gewoontes van het land om zijn dochter uit te huwelijken voordat zij de puberteit bereikte, hoewel de samenwoning werd uitgesteld tot ongeveer 3 jaar daarna".
"The father of a girl was obliged by Hindu law and by custom of the country to marry her before she attained puberty, though cohabitation was often delayed, an average of three years". ("The Oriental, the Ancient, and the Primitive", Page 208).
http://books.google.com/books?id=CZQRMZ ... k4#PPP1,M1" onclick="window.open(this.href);return false;

  • Mongolië
De kinderen van de Ordos Mongolen werden soms uitgehuwelijkt alvorens hun geboorte! Dit gewoonte werd "eŭndege in swie" genoemd, oftewel "Koppelen alvorens geboorte". De leeftijd waarop mensen vandaag (1938) trouwen is heel verschillend, van soms 4 of 5 jaar tot 16 of 17. De gemiddelde leeftijd is vijftien".
"Among the Ordos Mongols, children are sometimes betrothed even before birth. This custom, called eŭndege in swie (“Match-making before birth”), is thought by the Mongols to be of very nacient origin ... The actual age of marriage today [1938] varies a great deal, from four or five years to sixteen or seventeen, the average or ordinary age being fifteen". (G.U.S.: A World Atlas).
http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUN ... NGOLIA.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;

  • Azteken
"De meeste Aztek meisjes werden uitgehuwelijkt alvorens hun puberteit ... Kinderen werden volwassenen na het huwelijk, en de meeste kinderen boven 10 jaar waren al getrouwd".
“Most [Aztec] girls were married (cohabiting) well before the age of puberty ... Children became adults upon marriage, and most children above the age of 10 years were married”. Females married very young". (G.U.S.: A World Atlas).
http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUN ... /AZTEC.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;

  • Oude Egypte
"De gemiddelde leeftijd voor meisjes om puberteit te binnentreden was 12 tot 13 en 14 jaar voor jongens ... Wij hebben echter bewijzen gevonden van bruiden zo jong als 8 jaar!"
"The average age for girls to enter puberty was 12 to 13, and around 14 for boys… We find documentation of brides being as young as 8".
http://www.touregypt.net/featurestories/marriage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 4.3 Wat is pedofilie?
"Een seksuele afwijking waardoor men voorkeur geeft aan geslachtsgemeenschap met KINDEREN (boven geslachtsgemeenschap met volwassenen)".
"Pe.do.phil.ia n [NL] (1906): sexual perversion in which children are the preferred sexual object -- pe.do.phil.i.ac or pe.do.phil.ic adj." (Merriam Webster?s Collegiate Dictionary).

"Pedofilie is gedefinieerd als fantasieën of seksuele activiteiten met PREPUBERALE kinderen".
"Pedophilia is defined as the fantasy or act of sexual activity with PREPUBESCENT children."
http://psychologytoday.com/conditions/pedophilia.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Seksuele neigingen of daden waarbij geslachtsgemeenschap plaatsvindt met PREPUBERALE kinderen".
"Sexual urges or behaviors involving sexual activity with a PREPUBESCENT child".
http://www.ipce.info/library_3/files/cloud_ped_time.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"De woord "pedofiel" verwijst naar de psychoseksuele aandoening bij een volwassene waardoor hij door geslachtsgemeenschap met PREPUBERALE kinderen opgewonden raakt en seksuele genot verkrijgt. Een typische pedofiel krijgt GEEN genot uit geslachtsgemeenschap met volwassenen".
"Pedophile: Also spelled PEDOPHILIA, psychosexual disorder in which an adult's arousal and sexual gratification occur primarily through sexual contact with prepubescent children. The typical pedophile is unable to find satisfaction in an adult sexual relationship". (Encyclopedia Britannica, 1998).


  • 4.4 Wat is een kind?
"De levensperiode tussen geboorte en puberteit".
"A person between birth and puberty".
"The American Heritage Dictionary of the English Language: Fourth Edition". 2000.

http://www.bartleby.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 4.5 Niet alleen kinderen spelen met poppen
"Poppen waren niet slechts bij kinderen. Voorbeelden van volwassen vrouwen die poppen in bezit hadden zijn genoteerd in de middeleeuwen. Kinderen zouden zich ook vermaken waar ze hun handen aan konden krijgen".
“Dolls were not strictly limited to children alone. Examples of female adults carrying or possessing dolls are also noted during the medieval period. Children also must have played with whatever was at hand.”
http://hti.math.uh.edu/curriculum/units ... .07.13.php" onclick="window.open(this.href);return false;

"De meeste poppen die voor de 17de eeuw werden gemaakt golden als een speelmiddel voor zowel volwassenen als kinderen. De eerste poppen die ALLEEN voor kinderen waren bedoeld werden pas na de 17de eeuw gemaakt".
"The toy dolls that existed before the 1700's served chiefly as playthings for adults as well as for children…The first dolls specifically for children probably were made in the 1700's". ("How Stuff Works")
http://reference.howstuffworks.com/doll ... opedia.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Veel jonge meisjes beginnen borsten en schaamhaar te ontwikkelen in het begin van hun basisschool op een leeftijd waarop zij nog steeds met poppen en Junior Monopoly spelen en nog te jong zijn om de emotionele gevolgen en andere symptomen van puberteid te begrijpen".
“Many young girls in early elementary school are developing breasts and pubic hair at a time when they are still playing with dolls and Junior Monopoly, and are too young to understand the emotional mood swings and other symptoms of adolescence.”
http://www.center4research.org/children11.html" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 4.6 POPPEN ZIJN NIET SLECHTS VOOR KINDEREN
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

  • 4.7 Was Mozes een pedofiel?
We lezen in de Torah (waar Joden en Christenen in geloven):
  • “Mozes zei: "Waarom hebben jullie de vrouwen in leven gelaten? Juist zij waren het die de Israëlieten, op aanraden van Bileam, destijds bij de Peor verleid hebben tot ontrouw aan de HEER, en dat veroorzaakte de plaag die de gemeenschap van de HEER getroffen heeft". Nu dan, slacht al wat mannenlijke is onder de KINDERKENS; en slacht alle vrouwen, die door bijligging van de man een man bekend hebben, maar laat al de KINDERKENS van VROUWELIJKE geslacht, die de bijligging van de man niet bekend hebben, VOOR U LEVEN”. {Numeri 31:15 tot 18}.
Mozes zei dus dat de kinderen van de vijanden allemaal gedood moeten worden en hij zei dat zijn soldaten de KINDEREN die geen geslachtsgemeenschap hadden gehad voor zichzelf moesten bewaren - als seksslaven! Dit is kindermoord en pedofilie. Mozes was dus een babykiller? De Joden geloven ook in deze verzen, want dit is uit de Torah. We sullen later zien wat zij hieruit hebben begrepen! En als we naar vers 35 gaan lezen we dat Mozes en zijn leger 32.000 van hun kinderen als seks-slaven namen. Was Mozes geen pedofiel volgens de Bijbel?

En oh ja:
  • “Doch de man Mozes was zeer zachtmoedig, meer dan alle mensen, die op den aardbodem waren”. {Numeri 12:3}.
Als de zachtmoedige in de ogen van God zoiets kan doen! Na dit alles willen zij zogenaamd de Moslims uit de “duisternissen” redden!
  • “Hoe kun je tegen een ander zeggen: “Vriend, laat me de splinter weghalen die in je oog zit”, terwijl je de balk die in je eigen oog zit niet ziet?! Jij schijnheilige! Haal eerst die balk uit je eigen oog weg; dan pas zie je scherp genoeg om de splinter weg te halen die in het oog van de ander zit!” (Lukas 6:42).
Iemand die zelf in een glazen huis woont, moet geen stenen gooien.

  • 4.8 Huwelijk tussen Jozef (90 JAAR) en Maria (12 JAAR)
In de "Catholic Encyclopedia" lezen wij:

"Toen Maria 12 tot 14 jaren oud was ginden de priesters van Judea aankondigen dat zij haar aan een goede man wouden uithuwelijken. Jozef, die toen 90 jaar oud was, ging naar Jeruzalem onder de kandidaten en God liet door een wonder zien dat God Jozef had uitgekozen en twee jaar later vond de aankondiging plaats".
"The priests announced through Judea that they wished to find in the tribe of Juda a respectable man to espouse Mary, then twelve to fourteen years of age, Joseph, who was at the time ninety years old , went up to Jerusalem among the candidates; a miracle manifested the choice God had made of Joseph, and two years later the Annunciation took place."
http://www.newadvent.org/cathen/08504a.htm" onclick="window.open(this.href);return false; + http://www.catholic.com/library/Mary_Ever_Virgin.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

"St. Jozef was een OUDE MAN toen hij met de "Moeder van God" trouwde".
"St. Joseph was an old man at the time of marriage with the Mother of God."
http://www.newadvent.org/cathen/08504a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"Het is mogelijk dat Maria haar zoon kreeg op ongeveer 13 of 14 jarige leeftijd".
"It is possible that Mary gave birth to her Son when she was about thirteen or fourteen years of age".
http://www.newadvent.org/cathen/15464b.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

  • 4.9 Pedofilie in de TALMUD (תַּלְמוּד) van de Joden
"Geslachtsgemeenschap met een 3 jaar en 1 dag oude meisje is toegestaan".
"A girl of the age of three years and one day may be betrothed by intercourse". {Niddah 44B}.
http://www.come-and-hear.com/niddah/nid ... html#PARTb" onclick="window.open(this.href);return false;

"Kom en hoor! Geslachtsgemeenschap is toegestaan met een maagde die 3 jaar en 1 dag oud is, en als haar overleden man's broer met haar geslachtsgemeenschap heeft, dan wordt zij van hem".
"Come and hear! A maiden aged three years and a day may be acquired in marriage by coition, and if her deceased husband's brother cohabits with her, she becomes his". {Sanhedrin 55B}.
http://www.come-and-hear.com/sanhedrin/ ... html#PARTb" onclick="window.open(this.href);return false;

"Een vreemdelinge die jonger is dan 3 jaren en 1 dag mag met een priester trouwen, want er staat (in de Torah): "Maar laat al de KINDERKENS van VROUWELIJKE geslacht, die de bijligging van de man niet bekend hebben, VOOR U LEVEN". {Numeri 31:18} ... Voor een vreemdelinge die 3 jaar en 1 dag is moet dit ook toegestaan zijn ... Dus het moet gezegd worden dat de Schrift over samenwoning spreekt".
"A proselyte who is under the age of three years and one day is permitted to marry a priest, for it is said: "But all the women children that have not known man by lying with him, keep alive for yourselves" ... A proselyte whose age is three years and one day should also be permitted ... Consequently it must be said that Scripture speaks of one who is fit for cohabitation." {Yebamoth 60B}.
http://www.come-and-hear.com/yebamoth/y ... html#PARTb" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vanaf de leeftijd van 7 jaar en 1 dag tot de leeftijd van 12 jaar en 1 dag. Iemand die jonger is dan dit moet zoals gewoonlijk de huwelijkse omgang voortzetten".
"From the age of eleven years and one day to the age of twelve years and one day. One who is under or over this age must carry on her marital intercourse in a normal manner". {Niddah 45A}.
http://www.come-and-hear.com/niddah/nid ... html#PARTa" onclick="window.open(this.href);return false;

"Als een meisje die nog niet menstrueert gaat trouwen, dan zegt Beth Shammai: "Zij krijgt vier nachten (rust na geslachtsgemeenschap)" en de leerlingen van Hillel zeiden: "Totdat haar wond (vagina) is genezen (wegens seks op zo'n jonge leeftijd)".
"If a girl, whose period to see [blood] had not arrived yet, got married, Beth Shammai say: One gives her four nights, and the disciples of Hillel say: Until the wound is healed up". {Kethuboth 6}.
http://www.come-and-hear.com/kethuboth/kethuboth_6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

{Zie ook de volgende video: http://www.youtube.com/watch?v=zE_ZHc4Di0E" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 5.0 Joodse Fatwa (AskMoses.com)
Vraag: "Wat is het minimum leeftijd waarop iemand kan worden uitgehuwelijkt volgens de Joodse wet?" Antwoord: "In het verleden en niet zo lang geleden werden huwelijken op een jonge leeftijd uitgevoerd. Wij volgen die regelgeving echter niet, en technisch gezien mag een meisje verloofd worden op het moment dat zij is GEBOREN en ze kan uitgehuwelijkt worden als zij DRIE JAAR OUD IS! Een jongen mag verloofd worden als hij dertien jaar oud is”.
"In ancient (and not so ancient) times however, marriage was often-times celebrated at a rather young age. Although we do not follow this dictum, technically speaking, a girl may be betrothed the moment she is born, and married at the age of three. A boy may betroth and marry at the age of thirteen".
http://www.askmoses.com/en/article/211, ... h-law.html" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 5.1 Profeet Ishaq trouwde ook met een 3 jarige volgens Joden
"Wij kwamen allemaal van school naar huis denkende dat Rivka 3 jaar oud was toen zij (met Profeet Ishaaq) trouwde, en velen van ons konden zich dat moeilijk voorstellen. Onze (Joodse) leraren legden ons uit dat mensen vroeger eerder volwassen werden, dus 3 jaar van toen was niet met 3 jaar van nu te vergelijken. Wat zij ons niet vertelden (omdat zij het waarschijnlijk zelf niet wisten) is dat er ook een andere mening over (haar leeftijd) bestaat ... ".
"We all came home from school saying that Rivka was three years old when she got married, and most of us had a hard time believing it. Our teachers explained that people in those days matured faster, so 3 years old then was not what 3 years old is now. What they did not tell us (probably because they did not know), is that there is another opinion ...". ("JewishLegends.com")
http://www.jewishlegends.com/displayExp.php?rumor=122" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 5.2 Puberteit is Rijpheid volgens de Bijbel
We lezen in de Bijbel:
  • "... Je groeide, je werd groot en je werd hoe langer hoe mooier. Je kreeg stevige BORSTEN, je kreeg SCHAAMHAAR, maar je was nog helemaal naakt. Ik kwam voorbij en zag dat je RIJP was voor de LIEFDE". {Ezechiël 16:7-8}.
De schaamhaar en borsten zijn een teken van puberteit en volgens de Bijbel is zo’n iemand “rijp voor de liefde”.


  • 5.3 Kinderhuwelijken in Hindu-Geschriften
Afbeelding
“Een 33 jaar oude man moet met een 12 jaar oude meisjes trouwen, als zij hem behaagt. Een man die 22 jaar oud is moet een meisje die 8 jarige meisje trouwen, maar als het zijn dagelijkse werk verhindert, dan moet hij eerder trouwen”.
http://www.scribd.com/doc/7189037/Manu- ... ranslation" onclick="window.open(this.href);return false;
“Manu-Smriti 9/94” - zie ook: "Nand 17", "Basham 167", "Yadav 70", "Altekar 16" en "Banerjee 70".
(Scan: http://img44.imageshack.us/img44/8891/manuu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 5.4 Joodse Tradities
"Volgens de Joods Religiuze Wet (halacha) die in Israel geldigheid verleent aan Joodse huwelijken binnen haar grenzen, is het toegestaan om een meisje van elke leeftijd te huwen, maar het meisje zelf mag haar huwelijk pas bepalen als zij twaalf en half jaar oud is".
"According to Jewish religious law (halacha), which in Israel confers validity on the marriage of Jews conducted within its borders, it is possible to marry a young girl of any age, but the girl herself may decide to marry only when she has reached the age of 12 and a half".
(U.N. Representative, Special Rapporteur to the United Nations).

http://www.right-to-education.org/conte ... srael.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"De vroege huwelijken van Israel werden geaccepteerd in Christendom want hun kinderen werden uitgehuwelijkt en hadden gemeenschap zelfs alvorens hun puberteit! ... In de tijd van Paulus werden meisjes tijdens hun puberteit of zelfs een beetje voor die tijd uitgehuwelijkt".
"The early-marriage tradition of Israel found acceptance in Christendom, whose precocious children bedded and wedded at or even before puberty ... At the time of St. Paul, girls were married at puberty or a little before". (G.U.S.: A World Reference Atlas)
http://www2.rz.hu-berlin.de/sexology/GE ... ASTOLD.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;

"Een vers dat een lange tijd in de oren van Ashkenazi Joden in de Middel Eeuwen klonk luidde dat een man die zijn zonen en dochters dichtbij hun puberteit uithuwelijk, een schriftelijke zegen zal ontvangen: "Nu weet je dat er vrede in je huis heerst". (Job 5:24)".
"One passage that would echo long and loud for Ashkenazic Jews throughout the Middle Ages held that a man who marries off his sons and daughters near the period of puberty (samukh le-firkan) will receive the scriptural blessing: “you shall know that your tent is in peace” (Job 5:24), evidently understood to mean that if one’s children were married, they would not succumb to sexual temptation”. (Biale, 1997:p49-50)[95] (G.U.S.: A World Reference Atlas).
http://www2.rz.hu-berlin.de/sexology/GE ... ASTOLD.HTM" onclick="window.open(this.href);return false;

"Betreft huwelijken, een van de eerste Bijbelse bevelen volgens de rabbijnse geleerden is over de voortplanting van de mensheid (Gen. i. 28). Daarom is het een plicht op elke Israelier om zo jong mogelijk in hun levens te trouwen ... Sommigen zeggen dat kinderen uitgehuwelijkt moeten worden wanneer zij de puberteit hebben bereikt".
Age for Marriage The first positive commandment of the Bible, according to rabbinic interpretation (Maimonides, "Minyan ha-Mi ẓ wot," 212), is that concerning the propagation of the human species (Gen. i. 28). It is thus considered the duty of every Israelite to marry as early in life as possible … Some urge that children should marry as soon as they reach the age of puberty". ("Jewish Encyclopedia")


"Vroeger werden meisjes op hun negende uitgehuwelijkt ... (zij volgden) de tradities van het uithuwelijken van hun dochters tussen de leeftijd van acht en tien. Als een meisje tot haar vijftiende niet uitgehuwelijkt was, dan had zij geen hoop meer op een huwelijk, want zij zou als een oude dame beschouwd worden ... Tijdens het begin van de eerste wereld oorlog begonnen de tijden een beetje te veranderen en de legale leeftijd waarop een huwelijk gesloten kan worden werd naar vijftien geschoven".
"In earlier days, girls got married at the age of nine…[following the] custom of marrying daughters at age eight to ten…if the maiden does not get married until the age of fifteen she has no hope of marriage, because she would be considered an old maid…At the end of the nineteenth century, despite these regulations, families still married their daughters at the age of twelve and thirteen…On the eve of World War I, the situation changed somewhat for the better when the legal age for marriage was raised to fifteen".
("Women in Judaism: A Multidisciplinary Journal")
http://www.utoronto.ca/wjudaism/journal ... hayek.html" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 5.5 Christelijke Tradities
"Gebruikmakend van de natuurlijke aanleg, veronderstelde de Katholieke kerk dat de bepalende factor voor een huwelijk en het hebben van een sexuele relatie het begin van de pubertijd was, en niet noodzakelijk een leeftijd"
"Using natural law logic, Catholic authorities argued that the decisive factor which determined a child's readiness for marriage and sexual relations was the onset of puberty, and not necessarily age as such".


"De geslachtsgemeenschap die vóór echtelijke leeftijdsgrenzen of puberteit plaatsvond was niet noodzakelijk ongeoorloofd of een zonde. Integendeel, sommige priesters oordeelden dat geslachtsgemeenschap onder de leeftijd van 12 of 14 een kenmerk had van een huwelijk, zolang het geslachtsgemeenschap plaatsvond na het bereiken van de pubertijd. Nadat geslachtsgemeenschap plaats had gevonden kon het huwelijk niet meer geannuleerd worden’’.
"Sexual intercourse which took place before marital age limits or puberty was not necessarily illicit or sinful. On the contrary, some popes ruled that intercourse below the age of twelve/fourteen had the effect of sealing a marriage contract, as long as such intercourse took place after the age of discretion, which was seven. Once intercourse had taken place, the marriage could not be annulled".


"In canoniek recht, stelde de pubertijd de leeftijd van trouwen vast, terwijl het minimum leeftijd voor trouwen ZEVEN JAAR was. ‘’Leeftijd van rede’’’.
"In canon law, puberty normally determines marriageable age, although the minimum age for marriage is seven years, "the age of reason", when a child is deemed capable of consent".
http://books.google.com/books?id=YXs1A_ ... ho#PPP1,M1" onclick="window.open(this.href);return false;

“St. Chrysostom waarschuwde ouders om te zorgen dat hun kinderen vroeg trouwen na hun pubertijd’’.
"St. Chrysostom warned parents to see to it that their children married soon after they reached the age of puberty".
http://www.pinn.net/~sunshine/book-sum/medevl1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"In oud Rome, onder de Heidenen en Christenen, vonden huwelijken in een vroeg stadium vaak plaats. Verlovingen vonden zelfs voor het pubertijd plaats, maar geslachtsgemeenschap zou niet plaats vinden na de menstruatie periode van het meisje. Volgens een historicus, ‘’het huwelijk en de leeftijdsverhouding verhouding tussen de man met zijn vrouw dat zijn dochter of zelfs kleindochter kon zijn, was geaccepteerd’’
"In ancient Rome, among both pagans and Christians, marriage at an early age was frequent. Betrothals often occurred even before puberty, although the consummation of marriage through intercourse usually did not take place until after the girl’s first menstruation. Very often, the age of discrepancy of marriage partners was great. According to one historian, “the matching of a man with a woman young enough to be his daughter or even granddaughter was generally accepted.”


"De vrouw moest van binnen de grotere familiecirkel (gewoonlijk in het begin van puberteit of rond 13 jaar) worden genomen om de zuiverheid van de familielijn te handhaven’’.
"The wife was to be taken from within the larger family circle (usually at the outset of puberty or around the age of 13) in order to maintain the purity of the family line".
http://www.theology.edu/marriage" onclick="window.open(this.href);return false;

“Het kan met zekerheid gesteld worden dat de bruid aanzienlijk jonger was dan de bruidegom, en zwangerschap zou kort na pubertijd volgen’’.
"It is safe to assume the bride was considerably younger than the groom, and childbearing would have begun shortly after puberty". ("Life in Biblical Israel", Page 58).
http://books.google.com.pk/books?id=OtO ... il#PPR2,M1" onclick="window.open(this.href);return false;


  • 5.6 Hindu Tradities
"In de oude Hindu geschriften van 400 tot 100 VC, waren hele strikt morele wetten die de vader opdroegen om zijn dochter uit te huwelijken op een hele jonge leeftijd. Die teksten beweren dat de beste leeftijd voor een meisje om uitgehuwelijkt te worden tussen 8 en 10 jaar is".
In the ancient Hindu scriptures of 400 to 100 BC, there are strict moral laws that enjoin the father to marry off his daughter at a very young age. These religious texts indicate that the best age for a girl to get married is between is 8 and 10.
http://www.cwin.org.np/resources/issues ... rriage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

"In de Smritis komen wij de principe tegen dat de BESTE VROUW de "nagnika" is, en dat is de jonge meisje die nog zo jong is dat zij naakt rondloopt".
"We find the rule, almost universally valid in the Smritis, according to which the
nagnika i.e. a girl going naked and yet immature, is the best (wife)". (Encyclopedia of Religion and Ethics, pp.522-523).

http://books.google.com/books?id=INJI4F ... #PPA522,M1" onclick="window.open(this.href);return false;

"Nagnika oftewel een naakte. Dat waren meisjes van 7 jaar en jonger. Dit leeftijd werd als de beste leeftijd voor huwelijk beschouwd".
"Nagnika or naked. A girl seven years old or younger. This was regarded as best age for marriage".
http://www.stormloader.com/munaypata/India.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


  • CONCLUSIE
Dus we hebben dat met welke standaard wij ook meten, de Profeet heeft niets verkeerds gedaan. En dit huwelijk vond ander half duizend jaar geleden plaats!

Sommige landen hebben nu de meerderjarigheids leeftijd op 18 gezet, anderen op 16, anderen op 14 en anderen op 13! Zij zijn het zelf niet eens uit, wat de juiste leeftijd moet zijn! Wij baseren onze regels niet op losse getalletjes! Islam kijkt naar de lichamelijke volwassenheid van een vrouw.

Deze getallen stellen niets voor en zijn niet nauwkeurig. Als over een paar jaar bijvoorbeeld de wet veranderd - kunnen zij dan de mensen die nu leven pedofielen noemen?!

Het huwelijk tussen Aishah en de Profeet was een gezegend huwelijk waar alleen maar khayr (goedheid) uit voort is gekomen! De duizenden ahaadith die Aishah overleverde, van momenten waar andere mannen niet bij de Profeet aanwezig waren was een hikmah! Er zat een grote hikmah (wijsheid) achter dit huwelijk. De leugens die sommigen over het huwelijk verspreiden zijn niet gebaseerd op feiten maar leugens en verdraaiingen.

Sommige dwazen beweren zonder enig bewijs dat de Profeet zijn vrouw Aishah ging misbruiken. Kindermisbruikers sturen geen huwelijksaanzoeken! En Aisha zelf prees haar huwelijk! Welke misbruikte prijst haar misbruiker?! Zij heeft meer dan 2000 ahaadith overgeleverd, waarom heeft zij in geen enkele hadith geklaagd over haar huwelijk? En waarom bleef Aisha vrolijk nog 9 jaar na het huwelijk met de Profeet leven?! Aisha werd ook vaak jaloers en vroeg om de aandacht van de Profeet!

En kan een misbruikt kind meer dan 2000 ahaadith memoriseren?! Als zo een huwelijk niet acceptabel was, waarom klaagde *niemand* onder de gelovigen en ongelovigen over zijn huwelijk? En zelfs als wij dit bedorven idee aan zouden nemen, waarom volmaakte de Profeet zijn huwelijk niet toen Aishah zes jaar oud was?! Waarom ging hij drie jaar wachten?!

Geen enkele religieus boek heeft een verbod op een dergelijk huwelijk. Vergis je niet, wij keuren pedofilie niet goed. Geslachtsgemeenschap met kinderen is schadelijk en dus niet toegestaan in Islaam!

Deze mensen wensen het Licht van Islaam uit te doven zoals in de Qur’an staat, maar Allah heeft beloofd Zijn Licht te verspreiden ook al hebben de ongelovigen daar een afkeer van!

Haafiz Ibn Kathir zegt:
  • فمثلهم في ذلك كمثل من يريد أن يطفئ شعاع الشمس ، أو نور القمر بنفخه ، وهذا لا سبيل إليه
    “Hun voorbeeld is zoals van iemand die met zijn mond richting de zon en de maan blaast, hopend dat het licht daarvan uit zal doven! Zij zullen nooit hun doel bereiken!” {“Tafsir Ibn Kathir”, 9/32}.
EINDE

اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد كما صليت على سيدنا ابراهيم وعلى ال سيدنا ابراهيم انك حميد مجيد, وبارك على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد كما باركت على سيدنا ابراهيم وعلى ال سيدنا ابراهيم انك حميد مجيد
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door BFA »

Halen wij uit één van de vele voorbeelden die je geeft nog steeds de rechtvaardiging om met een kind te trouwen en daarna te verkrachten?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Manon »

Ik veronderstel dat je graag een dochtertje wil dat op haar zesde wordt uitgehuwelijkt en door een 53 jarige man wordt besprongen als ze negen jaar is.

Dan wordt het tijd dat je verhuist naar een islamitisch land waar dat de norm is.

en o ja... Heeft U zelf al gelezen wat u gecopy-peest heeft?

Khadija bint Khawilad..........WEDUWE..........40 Jaar oud
Sauda Bint Zama..........WEDUWE..........50 Jaar oud
Hafsa Bint Umar bin Khattab..........WEDUWE..........22 Jaar oud
Zainab Bint Khuzaima..........WEDUWE..........30 Jaar oud
Marya Qibtiya Bint shamun..........17 Jaar oud
Umm Salma..........WEDUWE..........26 Jaar oud
Zainab Bint Jahash..........WEDUWE..........38 Jaar oud
Raihana bint Umru bin Hanafa.......... {?}
Juwaeria Bint Harith..........WEDUWE..........20 Jaar oud
Aisha Bint Abu Bakr..........9 Jaar oud
Maimuna Bint Harith..........WEDUWE..........36 Jaar oud
Safia Bint Hayi bin Akhtab.........WEDUWE........17 Jaar oud
Umm Habiba..........WEDUWE..........36 Jaar oud

CONCLUSIE: 75% van zijn vrouwen waren oude weduwen!

Wij hadden hier al lang een lijstje van de leeftijd van uw oude profeet met zijn jonge weduwen (waarbij hij er natuurlijk zèlf voor zorgde dat ze weduwe werden door het ombrengen van hun echtgenoot).

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... f=8&t=1896" onclick="window.open(this.href);return false;

Naam vrouw/Leeftijd vrouw/Leeftijd profeet
1.Khadija/40/25
2.Sawda Bint Zam’a/40/50
3.Aisha/6 – 9 /53
4.Hafsa/18/56
5.Zainab Bint Khuzaima/30/56
6.Umm Salama/26/57
7.Zainab/35/58
8.Juwairiyya/20/58
9.Safiyya/17/60
10.Umm Habiba/35/60
11.Maria/-25/60
12.Maimuna/36/60
13.Rayhana/20/60

Ik heb even de "oude" vrouwen van uw +55jarige "profeet" in kleur aangeduid. De héle oude die reeds DERTIG waren heb ik even terzijde gelaten.

Misschien zou het voor jou nog eens interessant zijn om te zien hoe oude zijn weduwen waren toen zij uiteindelijk stierven (zonder ooit te mogen hertrouwen)... in plaats van de GEMIDDELDE leeftijd (dat is inclusief de kindersterfte, legersterfte, jonge mensen die sterven aan ziekte etc..) van de romeinen te bekijken. Vergeet niet dat degenen die niet op jonge leeftijd stierven door ziekte ongelukken of strijd en moord , weldegelijk 70/80 jaar werden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Monique »

Wat een ongelooflijk slap islamitisch gelul om pedofilie goed te praten.

Laat je dochtertje van 9 maar naaien door een vent van 53 en je zoontje van 9 door een vrouw van 53.
(al zal dat laatste niet voorkomen in islam denk ik?)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Ariel »

Welkom op FFI Noer Al-Haq .
Even voor de duidelijkheid. Ik wil niet dat je hele stukken tekst op deze site gaat plakken. Allereerst zal geen sterveling deze onzin lezen, en je kan niet van ons verwachten dat we deze lappen gestolen tekst voor je zullen ontleden.

Als je met ons in discissie wil , dan zoek je een onderwerp, leg je het kort en duidelijk uit wat je punt is, en dan zullen we daar op ingaan.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

Jullie hebben die tekst gewoon verborgen haha! Deed het pijn?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Pilgrim »

Noer Al-Haq schreef:Jullie hebben die tekst gewoon verborgen haha! Deed het pijn?
Natuurlijk niet, waarom zou het pijn doen? Het is gewoon oude koek en neemt teveel ruimte in beslag. :wink:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

De enige reden waarom jullie die tekst op verborgen hebben gezet is zodat het niet opvalt bij de lezers. Jullie zijn niet eerlijk.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Ariel »

Noer Al-Haq schreef:Jullie hebben die tekst gewoon verborgen haha! Deed het pijn?
Iedereen kan die teksten nog lezen Noer. Maar zoals Pilgrim al opmerkte, neemt dit plakwerk te veel ruimte in. Ik wil onze leden beschermen tegen een scroll arm.
Ik heb ook het idee dat jij hier alleen maar gekomen bent om te trollen Noer. Waarschijnlijk heb jij niet de moed en de intelligentie om een serieuze discussie te voeren.
Maar wie weet heb ik het mis. Ik raad je aan om mijn beschuldiging te ontzenuwen je zelf te bewijzen dat je wel in staat bent om een normale discussie met ons aan te gaan.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

Ariel schreef:Ik wil onze leden beschermen tegen een scroll arm.
Dit is niet de hoofdreden en jullie weten het. Je hebt mijn tekst verborgen. Is dat eerlijk? Het is alsof jullie mij stil willen hebben. Ik stel voor dat je eerst mijn tekst zichtbaar maakt, daarna ga ik in op hetgeen jullie zeggen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Manon »

Noer Al-Haq schreef:
Ariel schreef:Ik wil onze leden beschermen tegen een scroll arm.
Dit is niet de hoofdreden en jullie weten het. Je hebt mijn tekst verborgen. Is dat eerlijk? Het is alsof jullie mij stil willen hebben. Ik stel voor dat je eerst mijn tekst zichtbaar maakt, daarna ga ik in op hetgeen jullie zeggen.
begrijp je niet wat "show" wil zeggen? klik het even aan. uw tekst is helemaal niet verborgen (lijkt nochtans zo'n leuk islamitisch gebruik te zijn), maar het is inderdaad gemakkelijker om niet telkens door heel die lap te moeten scrollen. Heb je trouwens nog commentaar op die oude weven die allemaal uit vrije wil huwden met die jonge knappe Stud van zestig?
Laatst gewijzigd door Manon op do sep 17, 2009 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Monique »

Noer Al-Haq schreef:
Ariel schreef:Ik wil onze leden beschermen tegen een scroll arm.
Dit is niet de hoofdreden en jullie weten het. Je hebt mijn tekst verborgen. Is dat eerlijk? Het is alsof jullie mij stil willen hebben. Ik stel voor dat je eerst mijn tekst zichtbaar maakt, daarna ga ik in op hetgeen jullie zeggen.
Voor kafir is de tekst heel goed zichtbaar wanneer ze op een knopje drukken in je post.

Wellicht dat dat voor niet-kafir te ingewikkeld is?
Amorele atheistische nitwit
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

circe schreef:uw tekst is helemaal niet verborgen
De enige zichtbare stuk is dit:
بسم الله الرحمن الرحيم الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أجمعين
In de Naam van Allah, de Genadige, de Barmhartige. Alle lof is aan Allaah, en vrede en zegeningen zij over de Boodschapper van Allah en over zijn familieleden en al zijn sahaba
Woww!

Alsof iemand op "show" gaat klikken! Die "show" valt niet eens op ...
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

Jullie willen gewoon niet dat ik praat. Het is jullie forum. Nou, ik ga wel weg als jullie dat willen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Ariel »

Noer Al-Haq schreef:
Alsof iemand op "show" gaat klikken! Die "show" valt niet eens op ...
Ik klik altijd op "show" want ik wil weten wat iemand schrijft. En elk normaal mens die wel eens op een forum komt weet wat “show “ betekent Nour.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Bloodgod »

Dan typ je in grote rode letters 'klik hier!!!'.

Geschiedenis is een mooi goed.... maar vertaald naar de tegenwoordige tijd... wat moeten wij daar mee?

Kun je misschien vertellen waar deze historie herleefd en uitgevoerd wordt?

Of waar door al die tientallen/honderden jaren deze walgelijke praktijken heden ten dagen nog beoefend worden?

Pilgrim herstel Bfa vroeg je ook al een dergelijk commentaar. Ahum. :D
Laatst gewijzigd door Bloodgod op do sep 17, 2009 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Ariel »

Noer Al-Haq schreef:Jullie willen gewoon niet dat ik praat. Het is jullie forum. Nou, ik ga wel weg als jullie dat willen.

Hoe oud ben je Noer ? Je lijkt wel een onhandelbare puber die graag dwars ligt.
Natuurlijk willen we wel met je praten. Van ons hoef je niet weg. Het is altijd gezellig om nieuwe mensen te ontmoeten
Vertel eens. Hoe oud ben je, woon je in Nederland of in Engeland, ben je als Moslim geboren, Is dit je laatste dag van Ramadan, of stop jij morgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Monique »

Noer Al-Haq schreef: Alsof iemand op "show" gaat klikken! Die "show" valt niet eens op ...
Jij ziet het toch ook?
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Dhana »

Nour Alhaq, alias Al-Gardezi jij bent dit topic op ontdekislam gestart nav het volgende daar.

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 12&t=22845" onclick="window.open(this.href);return false;

Mensen die anderen voor gluiperd uitmaken omdat die toevallig met kritische kanttekeningen komen omdat die dingen komen waar niet tegen terug aan te redenen valt....worden over het algemeen door beschaafde mensen niet echt serieus genomen, mijn beste... om nog maar te zwijgen van je idiote vergelijkingen met Europa in de Middeleeuwen... dat was alleen in adelijke en koninklijke kringen in zwang en had bovendien alleen te maken met erfopvolging en andere politieke redenen. De meeste van die jongetjes waren a. van dezelfde leeftijd als de bruiden en b. hadden net zo veel... dus helemaal niets.. in te brengen in deze aangelegenheden... Das wel heel wat anders dan de verhouding Aisha/Mohammed wiens ongebreidelde geilheid door Allah in de Koran op geen enkele wijze geremd werd, sterker nog alleen maar aangemoedigd werd... Dan komen we nog aan bij jouw belachelijke stelling dat vrouwen in het westen nog met poppen zouden spelen als ze al hoog en breed volwassen zijn... Hoe gestoord kan een mens zijn om die foto's als "bewijsmateriaal" daarvoor aan te dragen... Dat zou hetzelfde zijn als een serie foto's plaatsen van vaders die hun dochtertjes een liefdevolle knuffel geven en dan te beweren dat dat DUS allemaal incestplegers zijn..

Gestoord!!!..., en dan nog heel zwaar ook... dat is het enige woord dat ik voor jou kan verzinnen.

Maar zoals gewoonlijk zul je je neus niet meer laten zien en hier verder met ons over in discussie gaan, want zoals vele van jouw voorgangers hier ben je niet alleen zwaar gestoord maar zo laf als een wezel bovendien... alhoewel ik daar een wezel zwaar mee te kort zou doen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Noer Al-Haq
Berichten: 8
Lid geworden op: do sep 17, 2009 2:23 pm

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Noer Al-Haq »

Dhana schreef:Nour Alhaq, alias Al-Gardezi jij bent dit topic op ontdekislam gestart
Wattehhh? lololol! Ik ben "Al-Gardezi" niet, de artikel is wel door "Al-Gardezi" geschrevenn

Dit heeft echt geen zin meer. Waarom doen jullie zo moeilijk eigenlijk? Je zal mischien wel 5 seconden langer scrollen ... EN DAN?!!!!!! Jullie leven toch 24/7 op deze forum! Wij weten allemaal waarom die tekst is verborgen.

Dit is echt niet eerlijk.
Ik ga al weg, dat is wat jullie willen, byebye
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door naar boven »

Noer Al-Haq schreef:
Dhana schreef:Nour Alhaq, alias Al-Gardezi jij bent dit topic op ontdekislam gestart
Wattehhh? lololol! Ik ben "Al-Gardezi" niet, de artikel is wel door "Al-Gardezi" geschrevenn

Dit heeft echt geen zin meer. Waarom doen jullie zo moeilijk eigenlijk? Je zal mischien wel 5 seconden langer scrollen ... EN DAN?!!!!!! Jullie leven toch 24/7 op deze forum! Wij weten allemaal waarom die tekst is verborgen.

Dit is echt niet eerlijk.
Ik ga al weg, dat is wat jullie willen, byebye
Kijk hier eens: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... f=8&t=9790" onclick="window.open(this.href);return false;

Een soortgelijk verhaaltje. Ook veel te lang. Maar een spoiler had dit forum toen nog niet. Je/de tekst is alleen maar verborgen omdat-ie te lang is.
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Dhana »

Noer Al-Haq schreef:
Dhana schreef:Nour Alhaq, alias Al-Gardezi jij bent dit topic op ontdekislam gestart
Wattehhh? lololol! Ik ben "Al-Gardezi" niet, de artikel is wel door "Al-Gardezi" geschrevenn

Dit heeft echt geen zin meer. Waarom doen jullie zo moeilijk eigenlijk? Je zal mischien wel 5 seconden langer scrollen ... EN DAN?!!!!!! Jullie leven toch 24/7 op deze forum! Wij weten allemaal waarom die tekst is verborgen.

Dit is echt niet eerlijk.
Ik ga al weg, dat is wat jullie willen, byebye
Te lange teksten worden hier al tijden op die manier "verborgen" lang voordat jij dit hier neergezet hebt.. en WIJ willen helemaal niet dat je weg gaat... als dat het geval zou zijn was jouw topic al lang verwiiderd of jij geband.. het huwelijk van Mohammed me Aisha en haar ontmaagding als klein meisje van 9 was en is nog altijd nog een pedofiele daad.. en zolang dat door tig andere molims nageaapt wordt zijn er dus ook tig meisjes in moslimlanden die door ouwe viezerikken gepakt worden... kan je met nog ellenlangere epistels aankomen zetten... maar het is en blijft een vunzige daad die op geen enkele manier schoon gepraat kan worden.

Zou jij mij eens antwoord kunnen geven op de vraag die hier al door zoveel leden aan moslims gesteld is en nog nooit een antwoord op gekomen is..... Zou jij het oke vinden als jouw zusje of dochtertje door een ouwe vieze man van over de 50 op haar 9de ontmaagd wordt? Heb jij je wel eens voorgesteld hoe het voor een meisje moet zijn als een volwassen mannelijk lid haar kinderlichaampje binnendringt?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door Manon »

Heb jij je wel eens voorgesteld hoe het voor een meisje moet zijn als een volwassen mannelijk lid haar kinderlichaampje binnendringt?
dat is natuurlijk het leuke aan het gebrek aan voorlichting. Ze moeten allemaal maagdekijn zijn en ze zien voor de eerste keer een penis in aanslag op hun huwelijksnacht, als hun neef hen verplicht moet penetreren om het bebloede laken te produceren.

Mensen als Noer el dinges weten volgens mij zelfs niet waarover ze praten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Aishah ♥ Profeet

Bericht door machmoed elchalid »

Zo normaal was dat toen ook weer niet. Het was de geilheid denk ik. De vader van Aischa was tegen en vond het niet ok, omdat ze te jong was. En wat doet onze vriend Mo...hij zei dat het zijn recht was en dat Allah dit niet verboden heeft......Als ik Abu bakr was...had ik hier deze man vaarwel gezegd..of erger...maar ja Abu bakr was ook afhankelijk van zijn koning. Leuk feitje rond Aischa (de moeder der gelovigen) is dat na de slag van de kameel welke zij verloren had voor de rest van haar leven gevangen heeft gezeten (zogenaamde huisarrest). De lieveling van de goedgeilige man

Of wat dacht je van de concubine/slavin Maria de kopt. De goedgeilige man had een brief naar de governeur van Alexandrie gestuurd opdat hij zich zou bekeren. De governeur stuurde de goedgeilige man twee meisjes als zwijg(geld)/omkoping om zijn mond te houden omdat de governeur niet geinteresseerd was in waartoe hij werd uitgenodigd. Dat vond de goedgeilige man maar al te best en Egypte werd voor 3 eeuwen na zijn vermeende dood niet geislamiseerd. Pas onder het bewind van Ma'mun.
Plaats reactie