Tariq Ramadan

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Ik kijk naar de volgende generatie'', stelde Ramadan. Uiteraard. Ramadan en Islam hebben er baat bij als de volgende generatie Nederlanders zich als gewillige dhimmies gedragen.
Ramadan hekelt politiek klimaat

De door Rotterdam ontslagen islamoloog Tariq Ramadan heeft vrijdag in Rotterdam felle kritiek geuit op het Nederlandse politieke klimaat. Hij noemde zijn ontslag hypocriet en verweet verantwoordelijk wethouder Rik Grashoff (GroenLinks) een ,,gebrek aan moed''.

Bij het debat - georganiseerd door sympathisanten - waren ook Grashoff en Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) aanwezig. ,,Politici kijken alleen naar de volgende verkiezingen. Zij zaaien angst over de islam uit politiek gewin. Ik kijk naar de volgende generatie'', stelde de islamoloog.

Toekomst
,,Het draait niet om Tariq Ramadan. Tot ziens. Het gaat om de toekomst van Nederland. Welkom, Geert Wilders. Succes.'' Volgens hem is die toekomst ,,broos''.

Pastors stelde dat immigratie problemen met zich meebrengt, dat de islam en de Westerse samenleving op sommige punten moeilijk verenigbaar zijn en dat hij zoekt naar oplossingen. ,,Ikzelf en burgemeester Ahmed Aboutaleb zijn daarvoor in een volgend college de oplossing.''

Niets bereikt
Ramadan heeft niets bereikt, meende de lijsttrekker. Rotterdam ontbond het contract van Ramadan in augustus. Ook de Erasmus Universiteit zegde de samenwerking met de gasthoogleraar op. Ze vonden dat het werk van Ramadan voor een door de Iraanse regering gefinancierde nieuwszender niet door de beugel kon.

http://www.depers.nl/binnenland/334522/ ... imaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Tariq Ramadan vindt dat hij juist heel nodig is

Debatten met en zonder moslimfilosoof over legitimiteit van zijn ontslag
Gepubliceerd: 5 september 2009
Door onze redacteuren Mark Hoogstad Sheila Kamerman

Rotterdam, 5 sept. Over het ontslag van Tariq Ramadan werden gisteren in Rotterdam twee debatten gevoerd. De stad en de universiteit zijn verdeeld.

Twee debatten op één dag, maar allebei te laat. Ze worden gevoerd als de hoofdpersoon, moslimfilosoof Tariq Ramadan, al lang is ontslagen door de gemeente Rotterdam en door de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). „Dit gesprek hadden we veel eerder en veel vaker in deze stad moeten voeren”, verzuchtte filosoof en gespreksleider Henk Oosterling gisteravond.

De dag begon op de universiteit, zonder deelname van Ramadan, en eindigde in de Arminiuskerk, mét deelname van de omstreden islamoloog. Meer dan ooit was Ramadan aanjager van debat in het Rotterdam. De 47-jarige moslimwetenschapper was ditmaal vooral zelf inzet van de discussie, door zijn werk voor de door het Iraanse regime gefinancierde zender Press TV. Om die reden verbraken de gemeente en de universiteit vorige maand de banden met respectievelijk hun integratieadviseur en hun gasthoogleraar burgerschap en identiteit.

In de Arminiuskerk waren veel bekende argumenten en verwijten te horen. Ramadan verweet het stadsbestuur en de universiteit hypocrisie: „Gaat de gemeente nu ook alle Iraanse schepen weren uit de haven?” Wethouder Rik Grashoff (participatie, GroenLinks) benadrukte nog maar eens dat Ramadans positie onhoudbaar was geworden. „Ramadan straalt nu de vermoorde onschuld uit, maar wat ik nog altijd mis is zijn inlevingsvermogen”, zei hij na afloop. Ramadan op zijn beurt verweet Grashoff gebrek aan moed. „Dit verhaal gaat niet over mij, maar over de toekomst van Nederland.”

Over die toekomst maakt Ramadan zich zorgen, zegt hij. Ondanks alle islamdebatten en stadsdialogen regeert in Rotterdam (47,5 procent migranten) het wantrouwen. „Als ik u beluister, besef ik hoezeer ik hier nodig ben”, beet Ramadan lijsttrekker Marco Pastors van Leefbaar Rotterdam toe. „U creëert een sfeer van angst. Dat is voor u de enige manier om straks de verkiezingen te winnen.”

Pastors was niet onder de indruk. Ramadan is in zijn ogen „een orthodoxe moslim”, die niet de islam wil moderniseren, maar de moderniteit wil islamiseren. Deze meneer is een schriftgeleerde voor wie de uitgangspunten van de Koran onwrikbaar zijn, zei hij na afloop. „Dat maakt hem per definitie ongeschikt voor de functie van bruggenbouwer.”

Aan de universiteit ging het debat over academische vrijheid en academische verantwoordelijkheid. Als de gemeente zijn adviseur ontslaat om politieke redenen, moet een universiteit diezelfde man dan ontslaan vanwege ongewenste nevenactiviteiten?

Waarnemend voorzitter Steven Lamberts van het college van bestuur zei dat de academische vrijheid binnen de universiteit bijna absoluut is. Iedereen mag denken, zeggen en schrijven wat hij wil. Maar dat betekent niet dat iedereen mag werken voor wie hij wil. Ramadan, zei Lamberts, ging met zijn werkzaamheden voor Press TV te ver.

Diverse academici gingen niet zonder meer met die stelling akkoord. Socioloog Willem Schinkel erkende dat Iran foute machtshebbers heeft, maar hij vond het standpunt van het college – dat een zender fout is als een fout regime ervoor betaalt – te rigide. „Dat is het Bush-standpunt. Er is ook een Obama-standpunt. Dat is de dialoog.”

Hoogleraar geschiedenis van maatschappij, media en cultuur Henri Beunders vond dat Ramadan het keihard neerslaan van de verkiezingsdemonstraties in Iran had moeten veroordelen. Hij had daar bij Press TV immers een mooi podium voor. Schinkel vindt dat onzin: „Als hij dat doet, is hij zijn podium kwijt. Het is wel heel makkelijk om hier vanuit Rotterdam te roepen dat hij zijn kop moet uitsteken als je zeker weet dat die dan wordt afgehakt.”

Schinkel stond niet alleen toen hij stelde dat er op z’n minst een debat had moeten worden gevoerd over het al dan niet ontslaan van Ramadan. „Je kunt verschillend denken over zijn deelname aan dat programma. Zo heeft Oxford University een andere afweging gemaakt.”

Alleen plaatsvervangend rector Lamberts kende geen enkele twijfel. Hij vond het alleen „ongemakkelijk” dat de indruk is ontstaan dat de universiteit het stadsbestuur heeft gevolgd. Dat, zei Lamberts, is echt niet waar. „Ik had het liefst de overeenkomst met Ramadan opgezegd voordat de gemeente dat deed. Dat was bijna gelukt.”

http://www.nrc.nl/binnenland/article235 ... l_nodig_is" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Mahalingam »

Als Mohammedanen van zich afblaffen dan komen ze aanzetten mat angst en bang.
Zelf zijn ze bang voor de Hel maar hun geloof heeft tenminste een ontsnappingsclausule (volg de regels) die ongelovigen totaal missen. Dus ongelovigen zijn in de grond van hun hart allemaal bang. Ze hebben grote angsten en leven in vrees voor na de dood. En ze zijn laf en ze hebben geen moed.
Ook Ramadan komt niet los van dat vooroordeel.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... limaat.htm
Tariq Ramadan blijft jammeren over politieke klimaat
Tevens verweet hij wethouder Rik Grashoff (GroenLinks), die Ramadan in eerdere kwesties de hand boven het hoofd hield, een gebrek aan moed.
Moed wordt alleen gewaardeerd en toegeschreven aan ongelovigen als die moed hun tot daden brengt die voordelig zijn voor Mohammedanen.
Eerst was Grashoff zijn steun en toeverlaat, maar nu is het stank voor dank.
Ramadan had geen goed woord over voor de Nederlandse politici. ‘[Ze] kijken alleen naar de volgende verkiezingen. Zij zaaien angst over de islam uit politiek gewin. Ik kijk naar de volgende generatie,’ beweerde de islamoloog.
Ramadan zou juist blij moeten zijn dat er meer angst komt voor de Islam. Dat staat toch ook vermeld als een taak in hun heilige boekje: ongelovigen vrees aanjagen zodat ze zich onderwerpen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Mahalingam »

Het debat in de Arminiuskerk waar bovenstaande over gaat, was door "'Comité steun Tariq' " georganiseerd.
Die kan je hier vinden:
http://www.steuntariq.nl/
Het is dan ook niet verwonderlijk dat als Ramadan zijn mond open trok hij voortdurend applaus kreeg van het publiek. Hij werd zo trots als een aap met 7 lullen.
Op de site kan je ook een handtekeningenlijst (900 namen) vinden. De meeste usual suspects kan je daar aantreffen. Er is een oververtegenwoordiging van Mohammeds op de lijst en opmerkelijk veel Frans sprekenden.
Ik zie een Lissi Rasmussen staan van de Universiteit van Kopenhagen. Die heeft een boek geschreven "European Muslim in Denmark" met een voorwoord van Tariq. Van dat werk dus.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Ramadan oogst applaus in debat
verslaggevers Robin Gerrits, Janny Groen
Gepubliceerd op 04 september 2009

Rotterdam - Stevige debatten vrijdag in Rotterdam over het ontslag van Tariq Ramadan.

Met lood in zijn schoenen, bekent wethouder Rik Grashoff (Participatie en Cultuur), is hij vrijdagavond naar het Rotterdamse ‘stadsdebat’ over het ontslag van moslimfilosoof Tariq Ramadan gekomen. Want het was ‘een klotebesluit’ dat hij op 18 augustus had moeten nemen. Maar de wethouder wilde voor een volgepakte kerk in het Museumpark publiekelijk uitleggen waarom hij niet anders kon.

‘Met pijn in het hart’ nam hij afscheid van zijn bruggenbouwer, die maar niet wilde snappen dat het maatschappelijk draagvlak volkomen is weggeslagen onder zijn werk in Rotterdam sinds bekend is dat hij verbonden is aan Presstv, dat door het Iraanse regime wordt gefinancierd.

Even daarvoor had Ramadan fel betoogd dat hij om ‘electorale redenen’ het veld moest ruimen en dat ook Grashoff ‘laf’ is meegegaan in de door PVV-leider Wilders en Leefbaar Rotterdam verziekte sfeer. De wethouder en de hoogleraar wisselden beleefd standpunten uit, maar kwamen niet dichter bij elkaar. Vinnig werd het pas toen Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) gniffelde dat hij Grashoff ook laf vond. ‘Zo vlak voor de verkiezingen een orthodoxe moslim lozen die nooit had mogen beginnen als bruggenbouwer.’

Ramadan, die Pastors een ‘sluw politicus’ noemde, oogstte voortdurend applaus. ‘Gevaarlijk is macht in handen van een politicus die niets weet van de islam’, aldus Ramadan. ‘U zet me neer als orthodox moslim, maar u heeft nooit een boek van mij gelezen.’

’s Middags aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR), die tegelijk met de gemeente Ramadan ontsloeg, werd ook al heftig gedebatteerd over de affaire. Maar daar in het kader van de academische vrijheid. Waarnemend collegevoorzitter Steven Lamberts probeerde uit te leggen dat het collegebesluit niet in strijd was met de academische vrijheid. ‘Je mag hier als medewerker best betogen dat vrouwen of homo’s minder zijn, maar je mag niet werken voor een regime dat de democratische rechten niet respecteert.’

Collegevoorzitter Lamberts week geen duimbreed, maar zei wel een paar lessen te hebben getrokken. Hij vindt het goed dat nog voor het eind van het jaar duidelijkheid komt over alle nevenactiviteiten van alle medewerkers. Ook zal het bestuur niet meer overgaan tot een dergelijke constructie samen met de gemeente.

Hebben de debatten in kerk en universiteit iets opgeleverd? Ramadan: ‘Ik hoop dat de Nederlandse samenleving is wakker geschud. Ik ga weg. Maar deze affaire gaat niet over mij, maar over de toekomst van een angstige maatschappij.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... s_in_debat" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Hayat »

Ik hoorde dat de UvA hem nu wilt, maar ik zie hem liever als gastdocent op de VU!!

Ik hoop dat de VU een aanbod doet!
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door H.Numan »

Ik zou willen dat beiden zo verstandig waren zich van aanbiedingen te onthouden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Laten we even naar de man zelf luisteren.





The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Mahalingam »

Ik heb het allemaal uitgekeken. Het is voor mij de eerste keer dat ik Ramadan hoor/zie in een langere rede dan wat ik op de Staats-TV zie.
Het is niet dat ik een Godwin wil maken, er zijn in de geschiedenis diverse rattevangers van Hamelen geweest, maar ik moest denken aan mijn eigen pogingen om te begrijpen hoe het kon dat een mannetje als Hitler zo tophaan kon worden.
Ik heb heel wat redevoeringeen e.d. van Hitler gezien, en de vraag bleef steeds: "hoe kan die zo'n aanhang krijgen? Wat zegt die en hoe zegt die het dat zoveel toehoorders hem in hun hart sluiten? Vrouwen vielen in katzwijn bij zijn aanblik. Velen berichten dat de belangrijkste ontmoeting in hun leven met Hitler was.
Ik kon het niet begrijpen. Omdat ik niet toendertijd leefde? Omdat in geen Duitser ben?
Omdat mijn wereldbeeld een blanko vlek heeft?
Maar nu ik Ramadan gehoord/gezien heb, begint het mij te dagen hoe emoties de ratio richten. Deze man spreekt als een top-evangelist. De zuigkracht van de man is enorm. Hij klinkt zo redelijk, zo rationeel, zo to-the-point dat je als toehoorder niet liever wil dan hem steunen; een paar stapjes verder en ik kan hem toejuichen zoals mijn grootouders ooit Hitler bewierrookten.
Deze man is een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Ik ken/kon iemand die op dezelfde zalvende toon spreekt als Ramadan. Deze man waar ik het over heb is een eerste klas narcist, en ik heb dus met gekromde tenen zitten luisteren naar zijn toespraak. Ik moet toegeven als ik niets over narcistische mannen wist , ik ook gedacht had dat het heel redelijk was wat Ramadan hier verteld, maar een ieder die contact gehad heeft met narcisten prikt zo door zijn mooie praatjes door.

Het is jammer dat Pastors niet goed uit de verf kwam met het debat. Hij had dit debat in het Nederlands moeten houden. Vaak kan je in je eigen taal beter uit je woorden komen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door birdie »

VU POLST ONTSLAGEN RAMADAN

AMSTERDAM - Islamoloog Tariq Ramadan zegt dat de Vrije Universiteit (VU) hem een functie als gasthoogleraar heeft aangeboden. De VU laat weten dat ze Ramadan heeft uitgenodigd voor een 'informatief gesprek'.

Ramadan stelt vandaag in deze krant dat hij daar binnenkort over het gasthoogleraarschap spreekt. De VU wil niet verder op de kwestie ingaan dan met de mededeling dat de uitnodiging voor een gesprek al enige tijd geleden is gedaan.

Enkele weken geleden ontsloegen de gemeente Rotterdam en de Erasmus Universiteit Ramadan. Ze vonden het onacceptabel dat Ramadan een programma presenteert van het door de Iraanse regering betaalde Press TV. Uit de academische wereld kwam protest tegen het ontslag bij de universiteit, omdat het een aantasting van de academische vrijheid zou zijn. Onder andere medewerkers van de Vrije Universiteit ondertekenden een protestbrief.

Ramadan ziet de opkomst van de PVV van Geert Wilders als het werkelijke motief achter zijn ontslag. Volgens Ramadan heeft politieke druk er ook toe geleid dat zijn optreden in het praatprogramma Pauw & Witteman niet doorgaat. De redactie van Pauw & Witteman ontkent dat. Ramadan was aanvankelijk uitgenodigd voor de uitzending van morgen.

De redactie vond hem niet meer 'in het nieuwsbeeld' passen, zegt eindredacteur Herman Meijer. ''Ramadan heeft ook tegen mij gezegd dat we dit onder politieke druk hebben besloten. Dat is zijn interpretatie. Ik heb drie keer gezegd dat het niet zo is, maar hij gelooft me niet. 'Je bent niet eerlijk,' zei hij tegen me.'' Ramadan verscheen afgelopen zaterdag wel in Nova. (ADDIE SCHULTE)

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... adan.dhtml
† 14 september 2012.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door birdie »

We zijn nog niet van hem af!

RAMADAN: 'IK BREEK NIET MET DIT LAND'

Islamoloog Tariq Ramadan is ondanks zijn vertrek uit Rotterdam niet van plan Nederland links te laten liggen. Mogelijk komt hij naar de Vrije Universiteit.

Bent u blij met het debat in Nederland na uw ontslag in Rotterdam?
"Ik ben blij dat mensen zien wat er verkeerd was aan de ontwikkeling. Het kostte de universiteit negen weken om mij een brief te schrijven voor mijn aanstelling en twee dagen voor een ontslagbrief."
"Hetzelfde geldt voor de gemeente. Het is duidelijk dat die handelde uit een politieke noodtoestand. In een debat in Rotterdam vrijdag hebben veel mensen met wie ik heb samengewerkt, gezegd dat ze dit niet acceptabel vinden. Nu zie je dat mensen van allerlei overtuigingen opkomen voor principes. Dat is precies wat ik wilde. Een echte burger accepteert het niet om als tweederangs burger behandeld te worden"

Had u ook politieke steun verwacht?
"Nee, ik verwacht niets van politici, want ze zijn allemaal bang van de beweging van Wilders, die tijdens de laatste verkiezing liet zien hoe sterk hij was. Dat gebeurt op lokaal niveau in Rotterdam, en op nationaal niveau. De volgende verkiezingen komen al snel."

Wat zijn uw plannen voor activiteiten in Nederland, nu u weg bent uit Rotterdam?
"Ik zal nooit mijn banden met Nederland verbreken. Ik heb tien tot twaalf uitnodigingen gekregen de laatste weken. Ik heb een indirect en een direct voorstel van de universiteiten in Amsterdam."
"Het aanbod van de hoogleraren van de UvA was bekend. De Vrije Universiteit heeft zelf een aanbod gedaan. Ze willen mij uitnodigen als gasthoogleraar. Ik zal daar binnenkort besprekingen over beginnen."

U werd in Rotterdam aangesteld als bruggenbouwer, maar kan dat als u zo'n controversieel persoon bent?
"Mijn baan had betrekking op burgerschap, identiteit en gevoel van verbondenheid. De Leefbaarpartij probeerde mijn rol te beperken tot iemand die alleen voor islamitische intellectuelen actief was, maar dat was niet juist. De eerste tijd was er helemaal geen controverse. Toen het politieke klimaat veranderde, werd ik gebruikt als een symbool."

Steeds vaker klinkt de roep om religie uit het publieke leven te bannen, ook christelijke organisaties. Hoe staat u daar tegenover?
"Ik heb vorig jaar een lezing gegeven voor burgemeesters en ambtenaren over de rol van publieke autoriteiten en religie. Er zijn twee principes: niet opdringen van eigen overtuigingen, en publieke activiteiten moeten niets van doen hebben met de missionaire activiteiten van het geloof. Dus niet iemand brood geven met als doel ook een Bijbel of Koran te geven. Het is geen probleem als mensen hun waarden in het openbaar uitdragen. Het mandaat van dit soort organisaties moet duidelijk zijn. De staat kan ook niet alles alleen doen."

Is het niet veiliger om deze organisaties helemaal uit te bannen?
"Dat is niet realistisch. Religie is juist aan het terugkomen. Het is beter om een manier voor samenwerking te vinden dan te hopen op het verdwijnen van religie. Dat gaat niet gebeuren."

U was net in debat met een Iraans mensenrechtenactiviste. Een goede kandidaat voor uw programma op Press TV (betaald door de Iraanse regering, de reden van het ontslag in Rotterdam)?
"Nee, mijn programma gaat daar niet over. Het gaat niet over politiek. Het gaat over islam en leven, het zijn discussies over religie."

Ze sprak over de uitleg van de islam door het Iraanse regime.
"Dat is niet de essentie van mijn programma. Mijn positie is dat ik altijd voor de dialoog ben. Als u het hierover wilt hebben: ik was uitgenodigd door Pauw en Witteman, en dat werd afgezegd onder politieke druk. Dit is geen spelletje."

"Ik heb een manier waardoor ik in Iran en daarbuiten interpretaties van de islam bespreekbaar kan maken. Ik kan haar uitnodigen als het gaat om religieuze interpretaties, maar ik houd me niet bezig met politiek. Ik heb feministes uitgenodigd en zeer kritische personen. Kijk naar het programma en vertel me dan wat ik verkeerd doe." (ADDIE SCHULTE)

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... and-.dhtml
† 14 september 2012.
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door birdie »

Een artikel van Marcel Duyvestijn, liefdevol lid van de PvdA. Zo... nu weer genoeg over Ramadan.

MINISTER RAMADAN

Het is zo’n fruitvliegje. Als je de prullenbak opendoet, vliegen ze. Dus doe je de vuilniszak weg. Maar dan zijn ze er nog. Je gooit het fruit weg. Maar nee. Ze blijven, hun hele leven. Dat is Tariq Ramadan. Ik dacht echt: toedeledoki. Maar nee. Hij is here to stay, zegt hij tegen Het Parool. Hij is hier ‘zo nodig’, zei tegen Marco Pastors.

Het blijft een meester. Prachtig. Ik zag hem bij Nova. Zijn interviewer had duidelijk nog nooit zo’n grote moslimfilosoof van dichtbij gezien. Die liet de charmante topmoslim babbelen zonder ook maar iets kritisch op te merken. En dus kon hij vrijuit op zijn praatstoel zitten. Het kwam er op neer dat het allemaal de schuld is van de ‘Wildersmovement’. Het gaat niet om hem.

Of hij teleurgesteld was in Aboutaleb, vroeg de presentator. Omdat dat een mede-moslim was. Dat vroeg hij. Echt.

Ik snap het wel. Ramadan is moslim. Niet een beetje. Het is zijn alles. En een moslim kan nooit fout zijn. Althans, niet hij. Het ligt altijd aan anderen, nooit aan hem. ‘Het gaat niet om mij, maar om de toekomst van dit land.’ Dat zegt hij vaak. Kennelijk staan we op de afgrond. En wij hebben dat niet in de gaten. Wilders is het gevaar. In die zin zijn ze precies hetzelfde, de Indiase blonde en de Zwitserse topmoslim. Twee schizofrenen. Waar Wilders zijn haar extra blond schildert om van zijn Indische wortels te wreken, zo verft Ramadan zijn haar zwarter om zijn moslimverbroederende voorvaderen te eren.

Ik zou niet meer over hem schrijven. Dat had ik beloofd. Maar ik zie dat het beeld kantelt. Hij is weer terug van vakantie en ik zie hem overal. En overal wordt hij gepresenteerd als de man die moslims met niet-moslims laat mengen. De man van de bruggen. Hij is nodig. Hij is ‘onmisbaar voor een succesvolle integratie’, schreef Pieter Hilhorst al. En steeds meer mensen beginnen dat te geloven.

‘Oxford’ wordt er vaak geroepen. Daar mag de professor nog wel zijn praatjes houden. Dat om aan te geven wat voor angsthazen wij zijn, dat we zo’n brein schofferen. Maar hij gaat nu ook met de VU en de UVA praten. Ze willen hem allemaal hebben.

Tariq Ramadan. Topmoslim.
Hij blijft bij ons.
Wen er maar aan.

http://www.liefdevollid.nl/content/view/456/8/
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Ramadan: Aboutaleb wilde me kwijt
8 september 2009 12:06

Amsterdam, 8 sept. Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam heeft volgens de ontslagen integratieadviseur Tariq Ramadan achter de schermen aangestuurd op een breuk met hem.

De rector van de Erasmus Universiteit zou Ramadan op verzoek van de gemeente in mei hebben gevraagd zijn functie als integratieadviseur neer te leggen. Hij zou dan verbonden kunnen blijven aan de Rotterdamse universiteit en dat kunnen combineren met een functie bij de Vrije Universiteit in Amsterdam.

Geloofsgenoten

Tariq Ramadan: „Als ik zou aanblijven, zou Aboutaleb – zelf ook een moslim – de schijn kunnen wekken te veel op de hand te zijn van zijn geloofsgenoten”, zegt Ramadan vandaag in een vraaggesprek met deze krant. Aboutaleb weerspreekt de woorden van de 47-jarige islamoloog. Hij heeft, aldus zijn woordvoerder, geen bemoeienis gehad met het vertrek.

http://www.nrc.nl/binnenland/article235 ... e_me_kwijt" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door BFA »

De rector van de Erasmus Universiteit zou Ramadan op verzoek van de gemeente in mei hebben gevraagd zijn functie als integratieadviseur neer te leggen. Hij zou dan verbonden kunnen blijven aan de Rotterdamse universiteit en dat kunnen combineren met een functie bij de Vrije Universiteit in Amsterdam.
Dan wist Ramadan ten laatste in mei reeds dat hij een job in Amsterdam ging krijgen.
Volgens mij is het Ramadan die de hele heisa achter de schermen voorgeprogrammeerd heeft. Een gewild voorbeeld creërend dat toont hoe Mohammedanen steeds het slachtoffer zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Monique »

Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat die malloot hier in Nederland moet?

Welke banden heeft hij met Nederland? (behalve zijn uitkering).
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door naar boven »

Tariq Ramadan: „Als ik zou aanblijven, zou Aboutaleb – zelf ook een moslim – de schijn kunnen wekken te veel op de hand te zijn van zijn geloofsgenoten”, zegt Ramadan vandaag in een vraaggesprek met deze krant. Aboutaleb weerspreekt de woorden van de 47-jarige islamoloog. Hij heeft, aldus zijn woordvoerder, geen bemoeienis gehad met het vertrek.
Ramadan heeft het waarschijnlijk wel bij het rechte eind met zijn bewering dat Aboutaleb hem weg wilde hebben.
Maar niet om de reden die Ramadan noemt. Het zit natuurlijk anders.

Wat moet Aboutaleb immers met een bruggenbouwer in zijn gemeente? Die functie wil Abou zelf vervullen.
Want stel dat er inderdaad iets terecht komt van die bruggen (onwaarschijnlijk, maar stel): dan krijgt Tariq Ramadan de eer.
Als de bruggenbouw niet tot stand komt verdwijnt Ramadan gewoon en krijgt Aboutaleb de gevolgen van die mislukking op zijn brood.
Aboutaleb heeft niets te winnen zolang er een bruggengoeroe in Rotterdam rondloopt.

Tariq Ramadan, die alleen maar vanuit zichzelf kan denken, vindt dat iedereen die hem niet steunt niet kan deugen.
Dat er in Rotterdam een burgemeester zit die een nog groter ego heeft dan hijzelf komt niet bij hem op.

Maar het zou ook niet bij het ego van Tariq Ramadan passen om dat te onderkennen.
RTFM
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Hayat »

Hij komt naar de VU denk ik!!!
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Hayat schreef:Hij komt naar de VU denk ik!!!
En.... :wink: Ben jij daar blij om ? Ben jij een fan van Ramadan?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Adviezen Ramadan gaan bureaula in

ROTTERDAM - Moslimfilosoof en integratieadviseur Tariq Ramadan is de laan al uitgestuurd door het Rotterdamse stadsbestuur, en nu kunnen ook zijn adviezen een bureaula in.

Dat is de conclusie na een commissievergadering gisteren in het Rotterdamse stadhuis, over de állerlaatste integratieadviezen van Ramadan. Hij moest vertrekken omdat hij het Iraanse regime zou steunen door een programma op een propagandistische zender te presenteren.

Alle partijen en wethouder Rik Grashoff van participatie waren het erover eens dat de adviezen niet veel nieuwe inzichten hebben opgeleverd. Volgens VVD'er Bas van Tijn staan ze vol algemeenheden. Zo adviseert Ramadan 'rolmodellen' in te zetten die bij jongeren een 'positieve mentaliteit' kunnen creëren.

Geldverspilling? ,,Dat is wijsheid achteraf,'' reageert Grashoff. ,,Het komt vaker voor dat we denken verder te komen met adviezen terwijl het betrekkelijk weinig oplevert..''

De PvdA weet nog wel iets positiefs te vinden. ,,We hebben geen blinde vlekken in ons beleid. In die zin heeft het onderzoek van Ramadan zijn meerwaarde getoond,'' zegt raadslid Peggy Wijntuin.

Tijdens de raadsvergadering op donderdag 17 september staat het vertrek van de omstreden moslimfilosoof op de agenda.

09/09/09

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... a-in.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

Tariq Ramadans warme multiculturele deken
Door: Dirk Jacob Nieuwboer


De ontslagen integratieadviseur Ramadan wilde meer overheidsinvloed op de media om ‘ethische informatie’ in de publiciteit te krijgen.

Ze verdwenen in een la, een heel diepe la. Tot woede van Tariq Ramadan zelf deed het Rotterdamse gemeentebestuur maandenlang niets met zijn rapporten. Wie, nu het stof is neergedaald, de adviezen leest begrijpt waarom: ze zijn flinterdun en zeer omstreden.

Zo pleit Ramadan voor een vergaande bemoeienis van de overheid met de media. ‘De overheid moet scholing van journalisten stimuleren’, schrijft hij. En de politiek moet er alles aan doen om ‘journalisten de middelen aan te reiken om een juiste, nauwkeurigere berichtgeving te produceren, die vanuit ethisch oogpunt positief is.’

Dit alles kan zonder de autonomie van de media aan te tasten, bezweert Ramadan in het advies van drie A4’tjes. ‘Het is terecht dat de onafhankelijkheid van de media onaantastbaar is’, schrijft hij. Maar in dezelfde zin vervolgt hij: ‘en er dient een evenwicht te worden gevonden tussen vrije en juiste berichtgeving.’

Eerlijke informatie

De Zwitsers-Egyptische professor begrijpt best dat de journalistiek zich vaak op crises richt en hij vindt dat veel journalisten echt hun best doen. Niettemin heeft hij een dwingend advies: ‘Er moet verslag worden gedaan in de media over de rijkdom van de diversiteit, over de positieve bijdrage daarvan (o.a. op cultureel, religieus en sportief gebied).’

De overheid zou journalisten moeten helpen door ‘eerlijke informatie’ aan te reiken. ‘Met eerlijke informatie wordt hier bedoeld juiste informatie, die gebaseerd is op bewezen feiten, en ethische informatie, in plaats van ideologische en politieke manipulatie.’

Journalisten kunnen zo ‘een bredere, meer alomvattende visie krijgen, die minder blijk geeft van doemdenken’. Maar dan zal de politiek zich voortaan wel meer met de media moeten bemoeien: ‘a priori een meer positieve totaalvisie bieden teneinde kortzichtige, negatieve en alarmerende mediaberichten a posteriori te voorkomen’.

Het rapportje, in januari voltooid, is een van de adviezen die door de commotie rondom het ontslag van Ramadan alsnog boven tafel zijn gekomen. Ramadan klaagde in de media de laatste weken zelf over de gemeente die niks met zijn adviezen deed. ‘Uit angst’, volgens de filosoof. Wethouder Rik Grashof kwam er na vragen van Leefbaar Rotterdam alsnog mee over de brug.

Daardoor valt nu te lezen dat Ramadan er voortdurend op hamert dat de lokale autoriteiten ‘uitgesproken positief’ moeten zijn over de multiculturele samenleving. ‘Rotterdam moet zich lovend uitlaten over diversiteit en daarbij als voorwaarde stellen dat er sprake is van gelijkheid.’ In zijn dikste advies, 23 A4’tjes, over de arbeidsmarkt, herhaalt hij het mantra keer op keer. Hij constateert dat culturele aspecten een rol spelen bij de hoge werkloosheid onder allochtone jongeren.

‘De relatie tussen de ouders en de kinderen (met name tussen moeders en jongens in Marokkaanse en Turkse gezinnen), de verhouding tot de samenleving (slechte kennis van de instellingen en de sociale regels), tot de taal (zeer gebrekkige beheersing, zelfs na meerdere generaties) en tot de cultuur: deze aspecten zijn van essentieel belang om te begrijpen waarom jongeren met een middelbare beroepsopleiding (mbo) of een voorbereidende beroepsopleiding (vmbo) buiten de boot vallen.’

Maar opvallend genoeg mag de gemeente zoiets niet uitdragen. Die moet een principieel standpunt innemen: de problemen op de arbeidsmarkt zijn niet ‘cultureel’ of ‘religieus’ van aard, maar sociaaleconomisch. ‘Tijdens de politieke dialoog moet men zich onthouden van ‘culturalisering.’

Bovendien vraagt hij van werkgevers juist wel veel inspanningen om de cultuur van allochtonen te leren kennen. ‘Werkgevers zouden zich moeten laten bijscholen over culturele vraagstukken.’ De directie moet zich naar Brits en Amerikaans voorbeeld ‘aanpassen aan de werknemers en rekening houden met bepaalde culturele en religieuze verzoeken (voeding, verlof, enz.), als deze verzoeken passen binnen het arbeidskader en de collectieve ethiek.’

Het doet denken aan het Britse supermarktconcern Sainsbury’s dat in 2007 te maken kreeg met islamitische werknemers die niet in contact wilden komen met alcohol. Afgesproken werd dat zij hun hand moesten opsteken als ze zo’n product voor hun neus kregen, zodat ze vervangen konden worden door een niet-islamitische collega.

Slachtoffermentaliteit

Allochtone jongeren hoeven slechts goed Nederlands te leren, zonder hun eigen taal te vergeten overigens, en de ‘slachtoffermentaliteit’ afwijzen. Maar het probleem van hun lage opleiding moet vooral worden opgelost doordat bedrijven hun eisen bijstellen. Ramadan wil ondernemers ‘verzoeken zich aan te passen aan de vraag en geen onrealistische voorwaarden te stellen, die feitelijk tot discriminatie leiden.’

Uit de adviezen blijkt ook dat Ramadan zich uitstekend aanpast aan zijn omgeving. Niet alleen gebruikt hij de taal van een gemiddelde Nederlandse beleidsambtenaar, hij weet ook wat goed scoort in Rotterdam. Zijn Toekomstvisie voor 2020 (vijf A4’tjes) sluit hij af met een sneer naar Amsterdam. ‘Ver weg van de gespannen en gepolariseerde debatten van de hoofdstad en nationale instellingen kan en moet Rotterdam laten zien dat er op stads- en buurtniveau bijzonder veel positieve ontwikkelingen plaatsvinden.’

http://www.depers.nl/binnenland/336717/ ... media.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Hayat »

Ariel schreef:
Hayat schreef:Hij komt naar de VU denk ik!!!
En.... :wink: Ben jij daar blij om ? Ben jij een fan van Ramadan?
Nee, maar wil nu wel naar hem luisteren.
Bovendien gaat het mij vooral om het feit dat ik het van de gekke vind dat de universiteit GEDWONGEN wordt een docent te ontslaan. Men moet zich niet bemoeien met wat een universiteit aanneemt.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door H.Numan »

Hayat, dat hangt er helemaal vanaf wie hem aanneemt.
De leerstoel die Ramadan bekleedde wordt niet door de universiteit betaald, maar door de gemeente Rotterdam.
De universiteit heeft hem niet aangenomen, maar de gemeente Rotterdam.
Je kunt dus stellen dat de universiteit hem een werkplek en faciliteiten bood. En alleen omdat beiden betaald worden door de gemeente Rotterdam. Meer niet.
Als de universiteit hem had aangenomen, dan had alleen de universiteit hem kunnen ontslaan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door hans van de mortel »

H.Numan schreef:Hayat, dat hangt er helemaal vanaf wie hem aanneemt.
De leerstoel die Ramadan bekleedde wordt niet door de universiteit betaald, maar door de gemeente Rotterdam.
De universiteit heeft hem niet aangenomen, maar de gemeente Rotterdam.
Je kunt dus stellen dat de universiteit hem een werkplek en faciliteiten bood. En alleen omdat beiden betaald worden door de gemeente Rotterdam. Meer niet.
Als de universiteit hem had aangenomen, dan had alleen de universiteit hem kunnen ontslaan.
Ach . . weet Hayat veel . . . Veel weten begint met zelfstandig na te denken en te luisteren naar anderen. iets wat een moslim nooit geleerd heeft.

Weleens ooit van geweld gehoord, toegepast door Jehovah’s Getuigen tegen andersdenkenden? NEEN! NOOIT! Zoiets is alleen voorbehouden voor de meest walgelijke religie op aarde en zijn volgelingen: ISLAM

Stel een Jehovah’s Getuige die eskimo is dezelfde vraag als aan een Japanner, een Marokkaan, een Senalgees, een Amsterdammer die ook een Getuige is . . . en je zult overal in de wereld hetzelfde liefdevolle antwoord ontvangen door mensen die eruit zien om door een ringetje te halen. Wel wat anders dan wat we van islam gewend zijn met die afgrijselijke vieze stinkbaarden en agressieve godsdienstwaanzinnige uitpuilende ogen vol Allah-haat en religieuze pooiersmentalitiet.

Stel nu eens bij zich moslim noemende volgelingen van Mohammed steeds dezelfde vraag. De meesten hebben niet eens een antwoord, de meesten kunnen lezen noch schrijven en hebben ze al een antwoord dan slaat het nergens op. Want het antwoord verschilt per moslim. Het is zoiets als Einstein die de ene keer dit beweerde over zijn relativiteitstheorie en de andere keer weer dat. En dan te bedenken dat moslims hun beweringen staven aan de hand van wat analfabeet Mohammed over God wist te vertellen.
Tja . . . dan sta je natuurlijk wel duizend maal boven de wijsheid van Einstein die zich namelijk NIET bezig hield met het beroven en plunderen van karavanen zoals Mohammed betaamde, maar met wetenschap. Daarom geloofde hij als fatsoenlijk mens niet in al de onzin die Mohammed over Allahtje vertelde aan al die domme arabieren.

Kortom WAARDELOOS! En dat is de ISLAM, volslagen ridicuul, waardeloos en daardoor honderd procent gegarandeerd onbetrouwbaar. Want als tien mensen u allemaal een andere uitleg geven over hoe van A naar B te gaan, wat moet u dan doen? Juist ja! Zelf nadenken, zelf u eigen hersens gebruiken.

En dan zijn moslims nog kwaad dat u hen niet gelooft, want zij hebben immers met hun afgrijselijke vieze mensonterende meest stompzinnige primitieve heidense religie die zij islam noemen de wijsheid in pacht. Dankzij analfabeet en roverhoofdman Mohammed
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tariq Ramadan ontslagen

Bericht door Ariel »

:shock: Mijn hemel, raken we deze vent nou nooit kwijt. Hij is op dit moment vaker in Nederland dan in het bed van zijn vrouw.
Ramadan waarschuwt voor PVV

Filosoof Tariq Ramadan waarschuwt Nederland tijdens de viering van het Suikerfeest voor de opkomst van de PVV. De hoofddoekjesbelasting die Geert Wilders onlangs voorstelde is volgens hem onzinnig, omdat mensen op deze manier alleen worden beoordeeld op wat zij kosten. Dat zei Ramadan maandagavond in Amsterdam tijdens de Nacht van de vrijheid, georganiseerd door IKV Pax Christi.

Ramadan noemde zijn ontslag als integratieadviseur in Rotterdam 'discriminatie'. Het is volgens de filosoof precies het tegenovergestelde van de dialoog die hij voorstaat. "Zij hebben dus niet naar mij geluisterd", zei Ramdan getergd. Populisme dreigt volgens Ramadan, die de passieve houding van veel Nederlanders hekelt.

Vrede

"Vrede is niet gegeven, we kunnen daar niet op wachten", betoogde hij. Als mensen zich niet uitspreken tegen Wilders moeten zij niet denken dat ze niet aan politiek doen. "Ik zag in Rotterdam vooral politici die bang waren, we kunnen hen de schuld geven, maar uiteindelijk krijg je wat je verdient", oreerde de filosoof.

Ramadan bedankte voormalig premier Ruud Lubbers (CDA) die aanwezig was voor zijn steun bij zijn recente ontslag. De oud-premier grapte dat hij er misschien uit zag als een priester, maar dat hij toch echt een professor is. Verder zei Lubbers te hopen dat Ramadan zijn woede te boven komt en weer van het leven kan genieten.

Geloofwaardigheid

Het stadsbestuur van Rotterdam verbrak halverwege augustus de banden met Ramadan, omdat hij zijn geloofwaardigheid als integratieadviseur volgens het bestuur had verloren. Ramadan presenteerde tot ongenoegen van de Rotterdammers op de Iraanse zender Press TV een programma, terwijl de zender werd gefinancierd door het regime in Teheran.

De filosoof moest ook zijn leerstoel aan de Erasmus Universiteit opgeven. De Rotterdamse gemeenteraad legde zich vorige week neer bij het ontslag van Ramadan.

http://www.depers.nl/binnenland/338905/ ... r-PVV.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie