Ditjes en datjes.

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Hayat schreef:
Chaimae schreef:Heb je het vandaag gevierd, Hayat?

Ik ga er morgen weer tegenaan, oftewel ga dan beginnen aan mijn veertien dagen vasten. :D “Wie de maand Ramadan gevast heeft en vervolgens 6 dagen van (de maand) shawwaal vast, het is alsof hij het hele jaar gevast heeft.”
Lukt je wel, zet 'm op.

Heb je leuke outfit gedragen tijdens suikerfeest?
Ik heb de ganse dag in zo een Marokkaanse pyjama op de bank gehangen. Ik ben niet zo van het socializen en hechte gemeenschappen. Heb jij het nog gevierd, of?

Het is geen kwestie van lukken, maar bewustzijn. Als jij je bewust bent van Allah en Zijn Liefde dan is het vasten een makkie. Ik was me nooit bewust van Allah, tot mijn ogen open gingen door een reeks gebeurtenissen. En nu, een aantal jaren later heb ik een eigen funderingsdenken, waarin de Koran door mij wordt beschouwd als het fundament van geloven en denken. Maar, op dit fundament kan ik langs logische weg een eigen hecht doortimmerde en systematische geloofsleer en theologie bouwen. En ik voel me er goed bij, alleen is het lastig om dit aan moslims uit te leggen. ''He, jij kleedt je redelijk zedelijk en zwemt niet in bikini, maar bent wel anti-hijaab. Hoe kan dat nou?'' Om maar een simpele voorbeeld te noemen.

Maargoed, ik ga maar eens wat eten.. moet zo stoppen met eten. Slaap lekker alvast, en moge de engelen over je waken. (K)
Laatst gewijzigd door Chaimae op di sep 22, 2009 12:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Pilgrim schreef:Bij echt vasten is het niet de bedoeling dat je je 's avonds na zonsondergang gelijk weer vol vreet, maar dat je het juist dagenlang vol houdt.
‘Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten!’ (Matth. 17:21).
Ja maar niet iedereen vreet zich vol na zonsondergang. Dat is ongefundeerd kritiek. Natuurlijk zijn er onderhen die ramadan zien als feestmaal gelegenheid, of mensen die zoveel eten omdat ze bang zijn om om te komen. Maar lang niet iedereen doet dit.

Verder is het wel zo dat je honger met vasten niet kan nabootsen. Om echt honger te lijden moet je dagenlang niets eten en dergelijke.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:
Hayat schreef:
Chaimae schreef:Heb je het vandaag gevierd, Hayat?

Ik ga er morgen weer tegenaan, oftewel ga dan beginnen aan mijn veertien dagen vasten. :D “Wie de maand Ramadan gevast heeft en vervolgens 6 dagen van (de maand) shawwaal vast, het is alsof hij het hele jaar gevast heeft.”
Lukt je wel, zet 'm op.

Heb je leuke outfit gedragen tijdens suikerfeest?
Ik heb de ganse dag in zo een Marokkaanse pyjama op de bank gehangen. Ik ben niet zo van het socializen en hechte gemeenschappen. Heb jij het nog gevierd, of?

Het is geen kwestie van lukken, maar bewustzijn. Als jij je bewust bent van Allah en Zijn Liefde dan is het vasten een makkie. Ik was me nooit bewust van Allah, tot mijn ogen open gingen door een reeks gebeurtenissen. En nu, een aantal jaren later heb ik een eigen funderingsdenken, waarin de Koran door mij wordt beschouwd als het fundament van geloven en denken. Maar, op dit fundament kan ik langs logische weg een eigen hecht doortimmerde en systematische geloofsleer en theologie bouwen. En ik voel me er goed bij, alleen is het lastig om dit aan moslims uit te leggen. ''He, jij kleedt je redelijk zedelijk en zwemt niet in bikini, maar bent wel anti-hijaab. Hoe kan dat nou?'' Om maar een simpele voorbeeld te noemen.

Maargoed, ik ga maar eens wat eten.. moet zo stoppen met eten. Slaap lekker alvast, en moge de engelen over je waken. (K)
Ja heb uitgebreid ontbeten met mijn vriend in de ochtend. Dat was het eigenlijk. Verder waren we bij een vriendin van mij uitgenodigd die wel aan de ramadan deed, om te komen eten. Leuke dag dus.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Waken, engelen? Jaa..

En voor de mens zijn er bewakers (engelen) voor hem en achter hem, zij waken over hem op bevel van Allah. » (Ar-Ra´d 13:11)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Ook gezellig, Hayat! :smile: We moeten een keer afspreken, Hayat..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Chaimae schreef:Ook gezellig, Hayat! :smile: We moeten een keer afspreken, Hayat..
Jepperdepep!
Shoppen.....!!! :d! :P
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Hayat »

Owja, maar ik ga nu maar eens slapie doen. Morgen echt een hele lange dag en wil niet weer in de verkeerde trein zitten..

Succes met het vasten meid en slaap lekker.

Kus

Hayaaaaaaaaaaaaat :roll2:
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Hayat schreef:
Chaimae schreef:Ook gezellig, Hayat! :smile: We moeten een keer afspreken, Hayat..
Jepperdepep!
Shoppen.....!!! :d! :P
Staat! Ik heb dringend een nieuwe wintergarderobe nodig. Ik PM je even. ;)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Waken, engelen? Jaa..

En voor de mens zijn er bewakers (engelen) voor hem en achter hem, zij waken over hem op bevel van Allah. » (Ar-Ra´d 13:11)
Enig serieus bewijs daar voor?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door mercator »

H.Numan schreef: Enig serieus bewijs daar voor?
Nee natuurlijk. Waar wél overduidelijk bewijs voor is, is dat de beide dames hier het huis-tuin-en-keuken gezwets van de moslimsites hier willen invoeren. Straks gaan ze nog in discussie over welk maandverband ze gebruiken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door H.Numan »

Red Bull Camel - heeft vleugels! :prop:

Eh Chaimae, hoe denk jij over aflaten bij de katholieke kerk?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door BFA »

Ja maar niet iedereen vreet zich vol na zonsondergang. Dat is ongefundeerd kritiek.
Je hebt gelijk, de kritiek moet anders zijn.
In de Islamterritoria zijn het vooral de armsten die zich niet kunnen volvreten na zonsondergang.
Een algemeen verschijnsel daar is dat de voedselprijzen stijgen tijdens ramadan. De menselijke productiviteit wordt lager door het vasten, dit heeft zijn weerslag op oogsten, de verwerking en het transport van voedsel. Op hetzelfde ogenblik wordt door de nachtelijke braspartijen de vraag naar voedsel groter.
Resultaat: de armsten vasten overdag en s'avonds en s'nachts.
Er wordt wel door enkelingen voedsel uitgedeeld. Daar de overgrote meerderheid door armoede in deze maand van hoge voedselprijzen met moeite de eigen familie eten kan geven zijn er niet veel die aan liefdadigheid kunnen doen.
Dezen die aan liefdadigheid doen zijn dan weer vooral die profiteren van de hoge voedselprijzen, en een klein deel van die extra winsten gebruiken om te laten zien hoe goed ze wel zijn.

De kritiek hoort deze hypocrisie, die de standaard is in Islam bloot te leggen.
Uiteindelijk is de hele Islamitische vasten een vat van hypocrisie dat overloopt. Vasten is eerst en vooral een persoonlijke zaak, waar je niet te koop mee loopt. Alle religies kennen vasten als een ritueel van zuivering. Islam is de enige die hier een gelegenheid van maakt om te pronken met zijn eigen goedheid. En heel hypocriet deze goedheid met geweld aan de medemens oplegt. Pronkgedrag dat alle zuivering op voorhand teniet doet. Reden dat het vasten in Islam zijn doel voorbijschiet, een van de ontelbare Islamitische acten van hypocrisie is.

Het feit dat C. haar vasten hier dwangmatig tentoonspreidt, toont dat dit ook voor haar geldt. Ze een waardeloze daad van zuivering heeft begaan, waarmee ze enkel haar lichaam en geest afbreekt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door H.Numan »

Het hele mohammedaanse geloof komt me nogal farizees over. Het geloof op zich doet niet ter zake. Het is hoe je jezelf presenteert. Een mohammedaan die zuipt, darkrooms bezoekt (m/m): geen enkel probleem. Als hij het maar heel discreet doet. Maar het geloof zelf moet zo breed mogelijk uitgesmeerd worden. Vrouwen moeten rondlopen met vrouwelijk sandwichborden: ik ben een keurige vrouw, ik draag een hoofddoek. Mohammedaanse mannen schijnen, in ieder geval in Europa, noodzakelijk te vinden zich te tooien als kamelenhoeder. De jurk, het vieze baardje, een gebreid mutsje en slippers is het mannelijke sandwichbord.

Dat suikerfeest + rammadan zou eigenlijk om verschillende redenen verboden moeten worden:
  1. Schadelijk voor de gezondheid.
  2. Tijdens het vasten zijn mohammedanen (nog) agressiever dan normaal. In dit geval wegens een te laag suiker gehalte.
  3. Tijdens het suikerfeest zelf is agressief gedrag normaal. Nu vanwege een te hoog suiker gehalte.
  4. Tijdens de vastenmaand presteren mohammedanen weinig tot niets.
  5. Tijdens het suikerfeest liggen ze volgevreten uit te puffen. Dus presteren ze weer niks.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Nonsens Numan! Ik heb vandaag maar vijf uur geslapen, heb een reistijd van ruim vier uur opzitten, heb de hele dag op hakken van 12 cm gelopen, heel wat journalistieke items afgeleverd, discussies met mijn docent en medestudenten gehad, heel wat afgelachen.. boodschappen gedaan voor thuis (moeder ziek) en ga zo nog het huis van boven naar beneden schoonmaken. En ben nu heerlijk arabisch aan het dansen met mijn zusje. En jaa, ik heb gevast met dit warme weer! Dus, he, wat, wat zei je ook alweer? Ik ben hartstikke actief.

Dertien dagen te gaan! :cool:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door BFA »

Chaimae schreef:op hakken van 12 cm gelopen
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Ditjes en datjes en het geweld in islam.

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef: Het feit dat C. haar vasten hier dwangmatig tentoonspreidt, toont dat dit ook voor haar geldt. Ze een waardeloze daad van zuivering heeft begaan, waarmee ze enkel haar lichaam en geest afbreekt.
Die C heeft een probleem. Misschien wel meer dan een probleem. Laat ik dit zeggen. Zij wil zo graag een moslimmannetje trouwen. Dat is haar goed recht. Trouwens, ik kan niet wachten tot zij ons de datum mede deelt. En dan weten wij allemaal op dit forum wat er gebeuren gaat.

C heeft dan wel een hoge pet op van zichzelf, maar daar zal alras niets meer van over zijn. Als het even meezit wordt zij al in de huwelijksnacht in elkaar geslagen. Tja . . . zo gaat dat met weerspannige moslimvrouwtjes. Maar ook met weerspannige stomme Hollandse trutjes die met een moslim trouwen. Het gaat er om dat een om te ploegen akkertje als vrouw een verkeerde keuze maakt door met een moslimman te trouwen. Dat loopt bijna altijd verkeerd af voor een vrouw die graag in de spiegel kijkt in de ommuurde omgeving van islam. Een zekere garantie voor de eeuwige rol van onderdanigheid. Succes verzekert!

Afbeelding
Vrouw van goed opgeleide arabier in SA die zijn vrouw in elkaar heeft
geslagen omdat zij haar neef thuis had ontvangen zonder toestemming
van haar echtgenoot-bezitter-eigenaar die buiten de deur was.


Laten wij met z’n allen hopen dat Chaimae heel gauw met een Marokkaanse bink trouwt die hopelijk niet impotent is en haar zoveel kinderen kan geven als zij wil. Een mooier sprookje dan dat van de analfabeet Mohammed bestaat er vast niet.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Dhana »

H.Numan schreef:Het hele mohammedaanse geloof komt me nogal farizees over. Het geloof op zich doet niet ter zake. Het is hoe je jezelf presenteert. Een mohammedaan die zuipt, darkrooms bezoekt (m/m): geen enkel probleem. Als hij het maar heel discreet doet. Maar het geloof zelf moet zo breed mogelijk uitgesmeerd worden. Vrouwen moeten rondlopen met vrouwelijk sandwichborden: ik ben een keurige vrouw, ik draag een hoofddoek. Mohammedaanse mannen schijnen, in ieder geval in Europa, noodzakelijk te vinden zich te tooien als kamelenhoeder. De jurk, het vieze baardje, een gebreid mutsje en slippers is het mannelijke sandwichbord.

Dat suikerfeest + rammadan zou eigenlijk om verschillende redenen verboden moeten worden:
  1. Schadelijk voor de gezondheid.
  2. Tijdens het vasten zijn mohammedanen (nog) agressiever dan normaal. In dit geval wegens een te laag suiker gehalte.
  3. Tijdens het suikerfeest zelf is agressief gedrag normaal. Nu vanwege een te hoog suiker gehalte.
  4. Tijdens de vastenmaand presteren mohammedanen weinig tot niets.
  5. Tijdens het suikerfeest liggen ze volgevreten uit te puffen. Dus presteren ze weer niks.

Correctie op punt nr. 5. Moslims presteren wel degelijk iets tijdens het suikerfeest met als gevolg dat ze vanuit de bioscoop afgevoerd worden in politiebusjes.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

Hans,

Ga ergens anders je onzin lopen verkondingen, schertsfiguur dat je er bent.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door H.Numan »

Hoi Chaimae, hoe denk jij over Rooms Katholieke aflaten? :smile:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: heb de hele dag op hakken van 12 cm gelopen,
Je weet toch waar die evolutie-biologisch voor dienen? Of beter, je weet het niet natuurlijk. Die hoge hakken dwingen je om als vrouw anders te gaan lopen en je achterwerk meer naar achter te steken om mannetjes aan te trekken. Daar loop je dan met die dwaze "zedige"vod op je kop maar alle geslachtsrijpe mannetjes kijken likkebaardend van geilheid toe hoe mooi je secundaire geslachtskenmerk-je jonge billetjes- geaccentueerd worden.
Maar van enige logica of wetenschappelijke kennis heeft een Mohammedaan geen kaas gegeten natuurlijk, eigenlijk te gek dat wij telkens op die dwaasheden ingaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Ditjes en datjes. Gewone mensen en moslims

Bericht door hans van de mortel »

Kind: ”Zijn dat arme mensen, oma?”
Oma: ”Neen mijn kind, dat zijn Marokkaanse vrouwen.”
Kind: ”Maar waarom dragen zij een poetsdoek op hun hoofd?”
Oma: ”Omdat zij poetsvrouwen zijn en dat vinden die vrouwen mooi, kind.”
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door bijwoner »

Pilgrim schreef:Bij echt vasten is het niet de bedoeling dat je je 's avonds na zonsondergang gelijk weer vol vreet, maar dat je het juist dagenlang vol houdt.
‘Dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten!’ (Matth. 17:21).
Pilgrim,
Het gebruik van de tekst uit Matteüs 17:21 is welhaast visionair in dit verband. Op dit draadje draait het allemaal om eten of niet eten c.q. vasten. Vanuit de RKK traditie kennen we dit ook, maar is de achtergrond van het vasten vanuit Bijbelse perspectief totaal verdwenen. Er zal namelijk naar 'heiliging naar Bijbels voorschrift' gestreefd worden bij vasten.

Nu is het binnen de Islamitische traditie geen wonder, dat men de oppervlakkige RKK variant overgenomen heeft. Daarnaast hebben we sinds kort te maken met de Nieuwe Bijbel Vertaling (NBV) die ook onder RKK toezicht tot stand gekomen is. Onder deze misleidende leiding, heeft men dit vers eruit gelaten. Dat is een van de redenen, dat ik stelselmatig weiger de NBV te gebruiken; men dient er 'andere goden' mee, door de geestelijke strijd in eigen kracht te willen strijden. En dat heeft weer te maken met de mondiale ambitie van het 'grote Roomse rijk' iedereen tevreden te houden en onderdanig te maken aan de Pauselijke standaard. De huidige Paus heeft een paar jaar terug 'een akkefietje' gehad met De Islam, vanwege een citaat uit het begin van de RKK traditie; geheel in stijl citeerde hij in de typerend reeds dode RKK taal (het Latijn). Daarom stel ik voor, dat je nog even wacht met scrollen.

Soms is zo'n inleiding gewoon noodzakelijk. [hypocrite.gif]

Want wat staat er nu in dat hoofdstuk, waarbij ons door de HEER Jezus Christus geadviseerd wordt te bidden en te vasten?
------
Matteüs 17: 14 ¶ Uit de mensen die aan de voet van de berg stonden te wachten, kwam een man naar Jezus toe.
15 "Here", zei hij smekend en viel voor Hem op de knieën. "Heb medelijden met mijn zoon. Hij lijdt aan vallende ziekte. Het is heel erg met hem. Hij valt vaak in het vuur en in het water.
16 Daarom heb ik hem bij Uw discipelen gebracht. Maar zij konden hem niet genezen."
17 "Och", zuchtte Jezus. "Wat zijn jullie toch ongelovig en verdorven!
18 Hoe lang moet Ik jullie nog verdragen? Breng die jongen maar hier." Hij bestrafte de boze geest in de jongen en die ging er meteen uit. Van dat moment af was de jongen genezen.
19 Achteraf vroegen de discipelen Hem: "Waarom konden wij die boze geest niet uit die jongen wegjagen?"
20 "Omdat jullie zo weinig geloof hebben", antwoordde Jezus. "Als jullie geloof maar zo klein is als een mosterdzaadje en je zegt tegen deze berg: ‘Ga weg,’ dan gaat hij weg. Dan is niets onmogelijk voor je.
21 Dit soort boze geesten wordt alleen verdreven wanneer jullie ervoor bidden en vasten."
-----
Een vergelijkbare vertaalfout komen we tegen in Marcus 9, die dit voorval ook verteld. Opmerkelijk voor de Forum lezers is natuurlijk de herkenning, van de symptomen van de manier waarop Mohammed soms zijn 'Openbaringen' kreeg.
Mijn idee van de NBV vertaling is dus, dat het niet de bedoeling is dat Christenen of ex-Moslims daadwerkelijke geestelijke strijd voeren. Voor het mondiale streven om het imperium van de RKK groot te maken wel handig, want daardoor zullen eigen fouten ook nimmer bestreden kunnen worden.

Marcus 9: 14 ¶ Zij kwamen aan de voet van de berg en zagen dat de andere discipelen met enkele godsdienstleraars in discussie waren. Er stonden veel mensen om hen heen.
15 Zodra de mensen Jezus zagen aankomen, liepen zij Hem tegemoet.
16 "Wat is er aan de hand?" vroeg Jezus.
17 "Meester", antwoordde een man, "ik wilde mijn zoon bij U brengen.
18 Hij kan niet praten omdat er een boze geest in hem zit. Telkens als die geest hem de baas wordt, gooit hij hem op de grond. Dan staat het schuim hem op de mond, knarst hij met zijn tanden en wordt hij helemaal stijf. Toen ik U niet kon vinden, heb ik Uw discipelen gevraagd of zij de boze geest wilden verjagen, maar dat lukte hun niet."
19 Jezus zei: "O, wat een ongeloof! Hoelang moet Ik nog bij u blijven? Hoelang moet Ik nog geduld met u hebben?
20 Kom, breng de jongen maar hier." Dat deden zij, maar zodra de boze geest Jezus zag, kreeg de jongen vreselijke stuiptrekkingen. Hij viel op de grond en rolde heen en weer; het schuim stond hem op de mond.
21 "Hoe lang heeft hij dit al?" vroeg Jezus aan de vader.
22 "Van jongsaf aan", antwoordde deze. "De boze geest heeft hem vaak in het vuur en in het water laten vallen om hem te vermoorden. Heb medelijden met ons en doe iets als U kunt."
23 "Als U kunt?" vroeg Jezus. "Voor wie gelooft, is alles mogelijk."
24 "Ik geloof!" riep de man meteen. "En toch twijfel ik nog. Help mij!"
25 Jezus zag dat er steeds meer mensen bijkwamen. Hij zei tegen de boze geest: "Eruit! Jij, die dit kind doof en stom maakt. Eruit! En kom nooit meer in hem terug!"
26 De jongen gilde vreselijk en kreeg hevige stuiptrekkingen toen de boze geest uit hem wegging. Daarna lag hij zo stil dat het leek of hij dood was. De mensen begonnen al te mompelen: "Hij is dood."
27 Maar Jezus nam hem bij de hand, trok hem overeind en de jongen stond op.
28 Even later, toen Jezus met Zijn discipelen in een huis was, vroegen zij Hem: "Waarom hebben wij die boze geest niet uit die jongen kunnen verjagen?"
29 Jezus antwoordde: "Boze geesten gaan alleen maar op de vlucht voor gebed."

-----
Met deze interruptie op jullie draadje hoop ik, dat er een nieuwe voedingsbodem voor kritisch Bijbellezen ontstaat.
Dat we De Koran kritisch moeten lezen en vervolgens als een misleiding, een neppertje wegzetten, is genoegzaam bekend. Hoop put ik uit de Islamitische variant, om woorden van de HJC als juister te lezen dan woorden van Mohammed.
Men heeft juist bij deze 2 varianten alle kans, daar niet alleen over na te denken, maar het meteen zelf in de praktijk te brengen. :turban:
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef: heb de hele dag op hakken van 12 cm gelopen,
Je weet toch waar die evolutie-biologisch voor dienen? Of beter, je weet het niet natuurlijk. Die hoge hakken dwingen je om als vrouw anders te gaan lopen en je achterwerk meer naar achter te steken om mannetjes aan te trekken. Daar loop je dan met die dwaze "zedige"vod op je kop maar alle geslachtsrijpe mannetjes kijken likkebaardend van geilheid toe hoe mooi je secundaire geslachtskenmerk-je jonge billetjes- geaccentueerd worden.
Maar van enige logica of wetenschappelijke kennis heeft een Mohammedaan geen kaas gegeten natuurlijk, eigenlijk te gek dat wij telkens op die dwaasheden ingaan.
Oh, maar lieverd toch ik draag die hakken niet vanwege bovenstaande intentie. Ik draag ze omdat ik een trol van 1.50 ben met een gewicht van 70 kg. Ik moet het toch echt camoufleren middels het dragen van extreem hoge hakken. En raad eens wie er naar die billen kijken, de Hollandse mannen. Jaa, die kunnen er wat van. Maargoed, ze kunnen ook niet anders, Hollandse wijfen hebben nauwelijk bil of heupen.

Hoe sletteriger de schoenen/laarzen hoe beter. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door bijwoner »

Chaimae schreef:
mercator schreef:
Chaimae schreef: heb de hele dag op hakken van 12 cm gelopen,
Chaimae,

Het ontroerendst vergeet je te vermelden: je loopt met de gang van een pinguïn, omdat de burkha van onderen zo nauw is.
Door de CO2 uitstoot neemt de populatie van pinguïns toch al af, nu de Islamitische kledij nog. :turban:
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ditjes en datjes.

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: En raad eens wie er naar die billen kijken, de Hollandse mannen. Jaa, die kunnen er wat van. Maargoed, ze kunnen ook niet anders, Hollandse wijfen hebben nauwelijk bil of heupen.
t Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Bij primitieve stammen is een dikke vrouw( of vrouwen) een teken van prestige, je kan als mannetje je wijfjes al het voedsel geven dat ze opkunnen. Is dat de reden dat Mohammedaanse vrouwen na het huwelijk opzwellen tot ware vetbuidels?
Jij bent echt ongezond bezig, je zit ver boven je BMI als ik dat zo hoor, en je bent nog niet eens getrouwd met een stoere Marokkaanse bink!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie