Even voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Maurits
Berichten: 10
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 11:12 am

Even voorstellen

Bericht door Maurits »

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik me aangemeld bij dit forum, omdat ik me intereseer in de islam!

Ik hoop hier veel te kunnen leren.

Groet,

Maurits
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Chaimae »

Welkom Maurits.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Hoi Maurits . Fijn om je te zien.
Waarom ben jij geïnteresseerd in Islam, en hoe kijk jij nu tegen Islam aan?

Als je vragen hebt, dan moet je die zeker stellen , en onze leden zullen proberen om eerlijk antwoord op je vragen te geven.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maurits
Berichten: 10
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 11:12 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Maurits »

Ik zie de islam niet zozeer als bedreiging, maar meer als een interessante godsdienst!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Maurits schreef:Ik zie de islam niet zozeer als bedreiging, maar meer als een interessante godsdienst!
Oh, :) en hoe kom je tot deze conclusie ? Heb je de koran gelezen ? En heb jij jezelf in Islam verdiept?

Doe me een plezier, en lees dit artikel even.Dit is een van de vele artikelen die je kan vinden op Internet. Laat even horen wat je er van vindt.
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=europa" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

BTW Maurits. Zou jij je kunnen bekeren tot Islam?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Even voorstellen

Bericht door SDX »

Dag Maurits. (Bent U van 'koninklijke bloede' :) ?)

Om welke reden noemt U islam een 'god'sdienst?

Het is een ideologie - niet zozeer religieus, maar eerder politiek, dat 'religieuze' is enkel een 'vermomming' voor de politieke doelstellingen!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ruth »

Ha Maurits,

Welkom.
Dat hoor je niet vaak, dat iemand de islam een interessante godsdienst vindt. Wat denk je, zouden de christenen in Irak of Indonesie of Somalie of Soedan of Maleisie er ook zo over denken?

met vriendelijke groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Chaimae »

Natuurlijk vindt Maurits de islam erg interessant, mede dankzij de discussies die we dagelijks hebben met elkaar. We beginnen er de ochtend mee en sluiten er de dag mee af kan je haast zeggen.

Mare, Maurits, wat vind je dan zo interessant aan de islam? Dit vroeg ik je vandaag en toen zei je dat je geintresseerd bent in de Arabische taal. Akkoord, maar het Arabisch is niet inherent aan de islam. Dus, nogmaals, wat maakt de islam zo interessant voor je?

Groetjes,
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Misschien vindt Maurits de islam erg interessant omdat er een meisje bestaat die Chaimae heet.. :smile: .

Een beetje plagen mag toch wel he Maurits...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maurits
Berichten: 10
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 11:12 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Maurits »

De islam is interessant omdat het een mix is van het jodendom en christendom.

En nee Ariel, geen islamitische meisjes voor mij :wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Ja maar, ja maar... :? Het gaat er in deze discussie niet om ( als je dit een discussie kan noemen) of jij het interessant vindt dat de islam een mix van het jodendom en christendom is, dat weten wij ook, maar de vraag is waarom jij denkt dat islam niet zozeer als bedreiging is voor de wereldvrede en voor onze Christelijke cultuur. .

Kom op Maurits, je lijkt me een intelligente jongen toe, dus kan je beter.
We bijten je niet hoor. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maurits
Berichten: 10
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 11:12 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Maurits »

De geschiedenis van de islam kenmerkt zich door geweld en oorlog. Het gehele Noord-Afrikaanse continent lijkt te zijn veroverd door deze salafisten. In 732 stonden ze bij Portiers, in 1683 (meen ik) bij Wenen. Velen zeggen dat er nu een derde golf van islamisering gaande is, alleen dan een onderaardse "verovering". Hier ligt echt een nuance aan ten grondslag. De islamieten in Nederland seculariseren ook, Chaimae is daar het bewijs van.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Chaimae »

Maurits, ik denk dat je kennis wat dit onderwerp betreft nog niet zo ver reikt. Ariel en haar geestverwanten zijn in volle overtuiging dat de islamitische ideologie een groot gevaar vormt voor Nederland. Hoe denk jij daar over?

Ik zie het wat zonniger in. Het is namelijk een heel gezond verschijnsel dat bij de tweede en derde generatie jongeren het geloof een integrale rol inneemt. Het is immers het enige contactpunt wat zij nog hebben met het oude leven. Daar waar de Marokkaanse Hollanders lofuitingen doen over radicale en omstreden islamitische leiders, waarbij ze uiteraard wellustig hun eigen versie van het geloof meeblazen, hebben de Marokkanen uit Marokko helemaal niks met die radicale geestelijken. Je kan het vergelijken met de Italianen in Amerika die dol enthousiast waren toen Mussolini aan de macht geraakte, eindelijk een Italiaanse leider was hun gedachte. De Italianen in hun eigen land daarentegen vonden hem maar een verrader.

Nu je bovenstaande gelezen hebt kan je paralellen trekken met de islamitische immiganten in Nederland. Uiteindelijk is het wel goed gekomen met die Italianen in Amerika, dus dat zal de moslims dan ook wel lukken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Maurits schreef:De islamieten in Nederland seculariseren ook, Chaimae is daar het bewijs van.
Absoluut Maurits, Chaimae en andere moslims zij daar het bewijs van, and bless them all.
Maar Chaimae en andere gematigde moslims zijn niet het prototype van "goeie" moslims.
Er zijn miljoenen andere Moslims die Chaimae en andere gematigde moslims die een deel van hun geloof links laten liggen ketters vinden. Er zijn namelijk geen twee islams, de een oorlogszuchtig en de ander tolerant en vredelievend. Er is maar een Islam . De Koran is een boek waarvan de verzen onherroepelijk zijn gemaakt.

lees even dit vers.
2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.
Eigenlijk mag Chaimae van haar geloof niet eens bevriend zijn met jou. Als onze Chaimae de koran zou volgen, dan zou ze zich van jou af moeten wenden.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
En dit moet er gebeuren als Islam werkelijk de overhand zal krijgen in Europa. En dat gaat gebeuren als onze regeringen zo door gaan.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.


Maar gelukkig is onze Chaimae een leuke lieve meid die haar eigen religie geschapen heeft, en haar eigen weg volgt. Alleen heeft haar kijk op Islam weinig met de ware zuivere Islam te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maurits
Berichten: 10
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 11:12 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Maurits »

Eigenlijk mag Chaimae van haar geloof niet eens bevriend zijn met jou. Als onze Chaimae de koran zou volgen, dan zou ze zich van jou af moeten wenden.
Chaimae is mijn "collega", dus niet zozeer bevriend met mij.

De islam kent weliswaar negatieve schaduwpunten en de koran is inderdaad vol van haatdragende teksten, maar moslims zoals Chaimae zullen zich ongetwijfeld goed integreren in de Nederlandse samenleving.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:
Nu je bovenstaande gelezen hebt kan je paralellen trekken met de islamitische immiganten in Nederland. Uiteindelijk is het wel goed gekomen met die Italianen in Amerika, dus dat zal de moslims dan ook wel lukken.

Ik help het je hopen schat, maar ik heb er minder vertrouwen in.

Stel dat Islam ( in de tijd dat jij op deze aarde bent ) de overhand krijgt, dan buig jij en andere gematigde Moslims voor de Islamitische wetgeving als dat nodig is om je hachje te redden, en zal jij niet aan de kant van kafirs en Christenen gaan staan.

Je kan Islam niet vergelijken met Mussolini Chaimae. Dat weet jij ook.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Maurits schreef:
Eigenlijk mag Chaimae van haar geloof niet eens bevriend zijn met jou. Als onze Chaimae de koran zou volgen, dan zou ze zich van jou af moeten wenden.
Chaimae is mijn "collega", dus niet zozeer bevriend met mij.

De islam kent weliswaar negatieve schaduwpunten en de koran is inderdaad vol van haatdragende teksten, maar moslims zoals Chaimae zullen zich ongetwijfeld goed integreren in de Nederlandse samenleving.
Wie heeft het hier over integreren Maurits. Ik ben er 100% zeker van dat Chaimae zich perfect geïntegreerd heeft.
Maar zal islam integreren in het westen.. That is the question.

En wat maakt het uit als jij bevriend met Chaimae bent. Dat is toch fijn? Ze is een leuke meid. Beter bevriend dan anders om. Ik zeg toch niet dat jullie verkering hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
carabo
Berichten: 312
Lid geworden op: di jan 15, 2008 12:45 am
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door carabo »

Maurits schreef:Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik me aangemeld bij dit forum, omdat ik me intereseer in de islam!
Ik hoop hier veel te kunnen leren.

Groet,

Maurits
Maurits proficiat!
Hier een citaat van een Amerikaanse schrijver:
Als je de islam niet wilt bestuderen, als je willens en wetens onwetend wilt blijven van wat dit inhoudt, als je niet de teksten analyseert, zul je de dogma’s van de islam niet begrijpen, als je niet de grote westerse geleerden leest, zelfs niet de islamitische schriftgeleerden leest die, openhartig zonder verdoezeling van feiten, voor hun mede-moslims, dus niet voor ongelovigen, schrijven – en dus de waarheid zeggen – als je niet de geschiedenis van meer dan 1350 jaar islamitische veroveringen en onderwerping van niet-moslims met hun verschillende geloven en culturen bestudeert, als je geen eigen betekenis geeft aan het gedrag en de verklaringen van moslims heden ten dage, dan zul je dit nooit begrijpen.
Ben blij dat je niet tot de onwetenden wilt blijven behoren.
Ik zou zeggen ga je gang. Begin te lezen en daarna je te orienteren.
Veel succes

Go Maurits go!
Alles in de koran over barmhartigheid, liefde, tolerantie en vergeving tegenover niet Moslims is afgeschaft door het zwaardvers sura 9:5 - Jalaluddin Al-Suyuti
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Monique »

Maurits schreef:Ik zie de islam niet zozeer als bedreiging,
Welkom Maurits.

Waar baseer jij je op wanneer je islam niet als een bedreiging ziet?

Kun je wat voorbeelden noemen waarnaar je deze mening gevoermd hebt?
Amorele atheistische nitwit
Maurits
Berichten: 10
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 11:12 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Maurits »

De islam in Nederland is volgens sommigen een grote bedreiging voor onze samenleving.

Zeker, de islamieten in het Midden-Oosten vormen een grote bedreiging voor de christenen aldaar.

Maar er bestaat net zoals er een gematigd christendom met het Nieuwe Testament ook een gematigde islam met een gematigde intepretatie van de koran.

De haatdragende soera's worden gezien in het kader van de periode in dewelke ze geschreven zijn.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Monique »

Kun je wat voorbeelden noemen waarnaar je deze mening gevoermd hebt?
Amorele atheistische nitwit
Maurits
Berichten: 10
Lid geworden op: vr okt 09, 2009 11:12 am

Re: Even voorstellen

Bericht door Maurits »

Monique schreef:Kun je wat voorbeelden noemen waarnaar je deze mening gevoermd hebt?
Chaimae is bijvoorbeeld een goed voorbeeld!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Maurits schreef:
Maar er bestaat net zoals er een gematigd christendom met het Nieuwe Testament ook een gematigde islam met een gematigde intepretatie van de koran.

De haatdragende soera's worden gezien in het kader van de periode in dewelke ze geschreven zijn.
Dan ben je verkeerd ingelicht beste Maurits. Waar heb jij je wijsheid vandaan gehaald?
De haatdragende soera's worden gezien in het kader van de periode in dewelke ze geschreven zijn :?: Ik heb het je al eens verteld beste jongen.

De Koran is een boek waarvan de verzen onherroepelijk zijn gemaakt en het is een boek is voor alle tijden .
2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Zodra een Moslim maar één vers uit de koran niet nakomt zal hij geen beloning krijgen en dus naar de hel gaan.

Ik vermoed dat jij ook bang bent voor de hel en verdoemenis, maar ik kan je vertellen dat de Islamitische hel een paar graadjes erger is dan jouw hel. Heb jij wel eens gehoord hoe moslims over de hel denken?

Je bent erg naïef Maurits, en als ik dit zo eens van afstand bekijk, moet je ook nog leren om onderzoek te doen. Een goeie journalist kwakt niet zomaar een paar kreten op het papier, maar doet eerst gedegen onderzoek voordat hij opschrijft wat hij denkt dat de waarheid is.


En verder bestaat er GEEN gematigde Islam. Er bestaan wel gematigde moslims, maar dat zijn moslims die een deel van hun geloof links laten liggen.

Lees dit artikel maar eens, en vertel ons dan wat er niet goed aan is.

http://www.uitkijk.net/islam.php?do=matig" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Even voorstellen

Bericht door Ariel »

Maurits schreef:
Monique schreef:Kun je wat voorbeelden noemen waarnaar je deze mening gevoermd hebt?
Chaimae is bijvoorbeeld een goed voorbeeld!
Nog maar weer eens een keer. Chaimae is geen Islam, Chaimae is niet de koran. Chaimae is een gematigde moslim die volgens de leer van Islam zal branden in de hel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Even voorstellen

Bericht door Pilgrim »

Maurits schreef:De haatdragende soera's worden gezien in het kader van de periode in dewelke ze geschreven zijn.
Nou en! Dat maakt de haatdragende soera's niet minder gezaghebbend. Integendeel zelfs! De haatdragende soera's zijn in een latere periode (in Medina) geschreven dan de vredelievende (in Mekka) en dat betekent dat de vredelievende soera's vervallen zijn (geabrogeerd) ten gunste van de haatdragende soera's. Als vredelievende soera's in strijd zijn met de haatdragende dan zijn dus alleen de haatdragende soera's geldig!!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie