Islam: Religion of Peace

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
TheTruth2oo9
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 01, 2009 10:07 pm

Islam: Religion of Peace

Bericht door TheTruth2oo9 »

Het volgende filmpje quoteert verschillende regels uit de Koran, het belangrijkste boek van de Islam.



http://www.youtube.com/watch?v=L70-RUx6mvY" onclick="window.open(this.href);return false;



Mijn mening: het zal waarschijnlijk allemaal metaforisch bedoeld zijn, uit zijn context gerukt zijn, of verkeerd vertaald uit het Arabisch.
Probleem is dat er teveel van dit soort regels uit de Koran gehaald kunnen worden ondanks het feit dat de Koran niet eens zo dik is.
Ik zie de Koran als een gevaarlijk boek en ik vind de instelling van de Koran ten opzichte van de 'ongelovigen' haatdragend en denigrerend.
Ik begrijp ook niet dat een willekeurig weldenkend mens (zonder ermee opgevoed te zijn) er in zou
willen geloven.

De bijbel zal ook zo zijn portie 'gewelddadige' uitspraken hebben. Mijn punt is hier ook niet om de bijbel te verdedigen. Maar het gaat nu even om de Koran, en de boodschap is imho gebaseerd op verdeling (ongelovigen vs gelovigen) en angst (doe wat Allah je zegt, anders...).

Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Ik vind het alleen bezwaarlijk dat een wereldreligie gebaseerd kan zijn op een boek, wat naar mijn mening niet onderdoet voor de fascistische ideologieen van Hitler.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam: Relgion of Peace

Bericht door Ariel »

TheTruth2oo9 schreef:Het volgende filmpje quoteert verschillende regels uit de Koran, het belangrijkste boek van de Islam.

Mijn mening: het zal waarschijnlijk allemaal metaforisch bedoeld zijn, uit zijn context gerukt zijn, of verkeerd vertaald uit het Arabisch.
Nou niet echt...Je kan de Koran niet uit zijn context rukken, en deze verzen zijn dus ook zeker niet metaforisch bedoeld. Wat je leest staat er, en wordt ook zo bedoelt. BTW...Welkom The Thruth. Laat ik dat eerst maar even zeggen.
De Koran is een boek voor alle tijden, en volgens Moslims het ware laatste woord van Allah aan de mensheid gegeven. Er kan en mag dus volgens moslims geen woord veranderd worden in de Koran.
2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.


Ik zie de Koran als een gevaarlijk boek en ik vind de instelling van de Koran ten opzichte van de 'ongelovigen' haatdragend en denigrerend
Ik begrijp ook niet dat een willekeurig weldenkend mens (zonder ermee opgevoed te zijn) er in zou willen geloven. .
Gelukkg zijn er nog steeds mensen die net zoals jij en wij denken. Dat doet me deugd. heel veel Christenen en leden van de Linkse kerk zien het gevaar van Islam niet in.
De bijbel zal ook zo zijn portie 'gewelddadige' uitspraken hebben. Mijn punt is hier ook niet om de bijbel te verdedigen. Maar het gaat nu even om de Koran, en de boodschap is imho gebaseerd op verdeling (ongelovigen vs gelovigen) en angst (doe wat Allah je zegt, anders...).
In het oude testament wel, maar Christenen leven naar het Nieuwe Testament, en daar staan geen 'gewelddadige' uitspraken in. En geen Christen zal zeggen dat de bijbel door God zelf geschreven is. Geinspireerd door God zullen ze zeggen. Dat is iets anders dan hoe Moslims over de Koran denken.
Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Ik vind het alleen bezwaarlijk dat een wereldreligie gebaseerd kan zijn op een boek, wat naar mijn mening niet onderdoet voor de fascistische ideologieen van Hitler.
Absoluut. In de Prophet of Doom ( heb jij dat boek gelezen? Kan online) heeft Graig Winn er een heel hoofdstuk aan gewijd.
http://www.prophetofdoom.net/Prophet_of ... ampf.Islam" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door mercator »

TheTruth2oo9 schreef: Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik.
Als je Islam wil bestrijden ga je toch moslims van vlees en bloed moeten bestrijden, hoe had je dat anders gezien? Islam is op zich gewoon niets, dat kan je niet bestrijden. De moslims zijn helemaal geen onschuldige slachtoffers van een soort Mekkaanse griep die hen besmet maar 1. doelbewuste misdadigers 2. gevaarlijke geesteszieken. Hoe je het ook draait of keert, 1 van deze 2 keuzes ga je moeten maken om Islam te bestrijden. Je kan Islam niet wegsnijden uit de Moslim-tenzij in héél zeldzame gevallen-je moet heel de moslim verwijderen om de Westerse maatschappij gezond te maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Manon »

mercator schreef:
TheTruth2oo9 schreef: Dit is niet bedoeld als kritiek naar moslims zelf. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik.
Als je Islam wil bestrijden ga je toch moslims van vlees en bloed moeten bestrijden, hoe had je dat anders gezien? Islam is op zich gewoon niets, dat kan je niet bestrijden. De moslims zijn helemaal geen onschuldige slachtoffers van een soort Mekkaanse griep die hen besmet maar 1. doelbewuste misdadigers 2. gevaarlijke geesteszieken. Hoe je het ook draait of keert, 1 van deze 2 keuzes ga je moeten maken om Islam te bestrijden. Je kan Islam niet wegsnijden uit de Moslim-tenzij in héél zeldzame gevallen-je moet heel de moslim verwijderen om de Westerse maatschappij gezond te maken.
Hier ga ik toch niet helemaal mee akkoord Mercator.

Net zoals bij het nazisme kan men weldegelijk het gedachtengoed bestrijden en zoals de Duitsers dan de ideologie achter zich hebben gelaten en hun etiket "nazi" laten verdwijnen, kunnen de Marokkanen, Turken, Arabieren, Syriers etc.. ook de Mohammedaanse ideologie achter zich laten en het etiket "moslim" laten verdwijnen.

Laten we aub de fout niet maken om "moslim" als een zogenaamd ras te beschouwen - zoals ons ondertussen door de poltiek correcte elite door de strot wordt geduwd. "Nazi" was ook geen ras, moslim is het evenmin. Men kan een ideologie afzweren, maar een huidskleur kan men niet afwassen. Lijkt me een verschil.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Bernie »

Helemaal mee eens....


Probleem is dat het Nazisme minder aanhang had dan de islam nu, en veel minder diep geworteld was. Een ideologie die nog maar kort bestaat is makkelijker los te laten dan de ideoterie islam die families al generaties lang aan elkaar doorgeven. Ook de sociale druk speelt hier een grote rol. Er was destijds nergens een nazi traditie.

Algemeen denk ik dat een religie moeilijker te bestrijden is. Wie uit de islam stapt, trotseert ook nog eens de dreiging van "allah".

Het principe is echter hetzelfde, een kwaadaardige ideologie waarvoor niet alleen misdadigers vallen maar ook naivelingen en mensen die de pech hebben als moslim te worden geboren. Het kwaad zit niet in die mensen maar in de ideologie, en die kun je bestrijden.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Amazigh »

Afbeelding



De westerlingen :wink2:
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Ariel »

Waar is dit Amazigh ?
Een link naar dit plaatje en een kleine beschrijving zou handig zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door olafo »

http://www.rnw.nl/data/files/images/lea ... 463887.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Ariel »

Bedankt Olafo. Maar nu weten we nog niet waar dit plaatje genomen is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door olafo »

Sorry was een deel van de url weggevallen, genomen in Spanje dus.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Ariel »

Nou ja, :? Dit heeft niks met islam te maken, en zeker niks met religie.
Ik ben benieuwd wat voor punt Amazigh wil maken. Dat er ook dingen in Europa gebeuren die niet goed zijn ? Of we dat niet weten en veroordelen.
Maar misschien bedoelt Amazigh dat als de ETA een bom plaatst, dat het dan voor de religie van vrede ook oké is om gebouwen en mensen op te blazen?

De ETA is een achterlijke organisatie, maar ze zijn net nog niet naar het niveau van Islam gezakt. Men waarschuwt nog voor dat men een bom laat afgaan.

Maar ja, het is nu eenmaal heel moeilijk zo niet onmogelijk om Islam te verdedigen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Afbeelding

Dit is de lichaamstaal van Amazigh :smile:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Bernie »

Een van de standdaardreacties van moslims: wijzen naar anderen die óók iets vreselijks doen (de andere is : het feit ontkennen of in de schoenen van de Zionisten schuiven).

Probleem blijft dan wel dat de Religie van Vrede, ingefluisterd door Allah, kennelijk net zo veel moois brengt als clubs zoals de ETA. En daarmee verlaagt men Allah tot een zeer bedenkelijk niveau.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door Pilgrim »

Tien redenen waarom de islam geen “religie van de vrede” is

Geplaatst op 24 oktober 2014

Afbeelding

1. In de afgelopen 10 jaar werden er 18.000 dodelijke terreuraanslagen expliciet in naam van de islam uitgevoerd.

2. Mohammed, de profeet van de islam, heeft mensen vermoord omdat zij hem beledigd of bekritiseerd hebben, ook vrouwen. Moslims moeten het voorbeeld van Mohammed navolgen.

3. Mohammed heeft op verschillende plaatsen gezegd dat “Allah hem bevolen zou hebben net zo lang te vechten totdat de mensen zweren dat er geen andere god dan Allah bestaat en dat Mohammed zijn profeet is.” In de laatste 10 jaar van zijn leven heeft hij opdracht gegeven tot 65 militaire aanvallen. Hij onthoofdde gevangenen, voerde kinderen in slavernij en verkrachtte vrouwen.

4. Nadat Mohammed gestorven was, voerden de mensen die met hem hadden samengeleefd en zijn religie het best kenden oorlog onder elkaar. Fátima, Mohammeds lievelingsdochter, stierf aan stress en vervolging door medemoslims zes maanden na de dood van haar vader. Haar man, de tweede kalief, had haar tijdens de zwangerschap de ribben gebroken waardoor ze een miskraam kreeg.

Fátima´s man, Ali, de tweede bekeerling tot de islam, voerde een oorlog tegen Aisha, de lievelingsvrouw van Mohammed. 25 jaar na de dood van Mohammed werden er in één veldslag 10.000 moslims gedood.

Drie van de vier eerste kaliefen werden vermoord. Zij allen waren naaste vertrouwelingen van Mohammed geweest.

5. Mohammed beval de moslims oorlog tegen andere religies te voeren en ze aan de islam te onderwerpen. Binnen de eerste vijf decennia na zijn dood veroverden zijn Arabische metgezellen christelijk, joods, hindoeïstisch, boeddhistisch en zoroastrisch land. Er werden 28 landen buiten Saoedi-Arabië veroverd.

6. De moslims voerden 1400 jaar lang Jihad tegen andere religies. Tot op de dag van vandaag proberen islamitische fundamentalisten iedere week christenen, Joden, hindoes en boeddhisten in naam van Allah te doden. Geen van deze religies voeren oorlog tegen elkaar.

7. De islam is de enige religie waar men niet kan uittreden.

8. De islam leert dat niet-moslims minder waard zijn dan islamitische mensen.

9. Allah spreekt niet één keer van liefde tot niet-moslims, maar op meer dan 500 plaatsen van gruweldaden en haat tegen niet-moslims.

10. “Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!” (de laatste woorden uit de cockpit van vlucht 93)

Bron: http://europenews.dk/de

Bron oorspronkelijk artikel: http://themuslimissue.wordpress.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/10/24/ ... more-73776
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Islam: Religion of Peace

Bericht door silkyboxershortXL »

Afbeelding
Geloof van de vrede helpt de kinderen op weg
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Plaats reactie