Broer: Stem geen Wilders

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Ariel »

Werkelijk alles wordt uit de kast gehaald om Geert Wilders in een zwart daglicht te zetten. Zelfs familie wordt opgetrommeld.
En met zo'n broer heb je geen vijand nodig. :shock: Ik heb de man op TV gezien. Hij had nog niks gezegd , en ik wist nog niet wie het was, toen al vond ik hem een eng naar mannetje. Alleen al dat hij de film Fitna beneden alle peil vond zegt genoeg over deze man. Hij heeft totaal geen idee waar zijn broer tegen vecht.

Afbeelding
Broer: Stem geen Wilders

Paul Wilders, de broer van Geert Wilders, is niet zo dol op de PVV. "Geert heeft het politieke spel aardig in zijn vingers, maar speelt het spel verkeerd", zei hij gisteravond in Pauw & Witteman. "Hij is alleen maar uit op macht".

Volgens Paul, die is gebrouilleerd met zijn broer, is Wilders ingesprongen op 'een leegte dat de traditionele politieke partijen hebben laten vallen'.

Ook over de film Fitna is broerlief slecht te spreken. "De inhoud was beneden alle peil", aldus Paul, die al eerder aangaf niet te zullen stemmen op de PVV.

"Stem niet op mijn broertje cq PVV", schreef hij twee jaar geleden al op het forum van de Utrechtse schaakvereniging UCS De Rode Loper. "Stemmen op een xenofoob die voornamelijk tactisch appelleert aan angst en deze willens en wetens oproept en daarbij mikt op de kwalijkste onderbuikgevoelens van de Nederlandse kiesgerechtigde gemeenschap (bepaald niet onbekend in onze vrij recente geschiedenis) is het verliezen van het zicht op de brede context', zo schreef hij op 30 oktober 2006.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5354 ... ers__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Deze had ik net in het bronnencentrum geplaatst maar ik denk dat ie hier beter past.

Pauw & Witteman 17-11-2009
Gasten: Eberhard van der Laan, Paul Wilders (de broer van...), Hubert Bruls, Willo Hubkes en Venlose politici en burgers.

http://player.omroep.nl/?aflID=10316803" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Ariel »

Wie alleen de broer wil zien...Op 20 minuten, en op 43 minuten geeft hij zijn visie op Fitna...Wat een dom figuur.
De hele uitzending is wel interessant
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Ik leef blijkbaar in een wereld die ik niet begrijp. Die broer van Wilders zegt dus dat Fitna beneden alle peil was. Dat vind ik ook. Fitna is een verzamellinkje van hate speeches, gedaan door vooraanstaande moslims, die honderden miljoenen moslims dagelijks voorgeschoteld krijgen en kritiekloos aanvaarden. Dat vind ik beneden alle peil. Natuurlijk is dat niet waar broer Wilders overvalt. Hij zal wel vinden dat het hun goed recht is om zulke mooie filmpjes te maken en uit te zenden. Zijn probleem is natuurlijk dat Geert deze beelden aan elkaar plakte om aan de rest van de wereld te laten zien. Dat is beneden alle peil. Alsof alle moslims zo zijn. Nou ik kan Paul gauw uit z’n droom helpen. Al die filmpjes waar Fitna uit is samengesteld, en nog veel en veel meer met dezelfde haatvolle inhoud, staan gewoon op youtube, en er is geen moslimhaan die er naar kraait. Er zijn geen moslimorganisaties die vinden dat zulke beelden de islam besmuren en zich daarom inzetten om ze van youtube, of waar ze ook zijn, verwijderd te krijgen. Het is normaal wel hun religieuze plicht om alles uit de kast te halen tegen alles wat de islam bedoezeld. Wie zwijgt stemt toe zeggen we dan.

Dat heel gedoe over Fitna heb ik nooit begrepen. Als de kritiek op Fitna klopt mag je ook niet beelden van Auswitsch of toespraken van Hitler gebruiken om tegen het fascisme te waarschuwen. Dan wordt toch gesuggereerd dat alle nazies potentiële kampbeulen zijn? Dat is heel grievend voor de rechtgeaarde nazie. Het was immers maar een heel klein groepje die zich aan wandaden te buiten ging. Sorry ik dwaalde even af, het ging tenslotte over de broer van Wilders. Mijn pen schoot uit.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op zo nov 22, 2009 2:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Asma bint Marwan
Berichten: 43
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 9:58 am

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Asma bint Marwan »

Wilders deugt voor geen meter. Hij maakt dankbaar gebruik van maatschappelijke angst. Een alternatief is hij echter niet.

Wat me aan Wilders stoort is zijn dubbele moraal; enerzijds stelt hij op te komen voor vrijheid van meningsuiting (wanneer het hem uitkomt) anderzijds wil hij anderen (vooral moslims) de mond snoeren.

Ronduit stuitend is het misbruik dat hij maakt van het woord 'demonisering'. Dit woord gebruikt hij vooral om zichzelf tot Calimero uit te roepen en om anderen de mond te snoeren; nogal laf.

Jammer dat hij niet werkelijk in staat is de gevaren van de islam bloot te leggen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door naar boven »

Asma bint Marwan schreef:Wilders deugt voor geen meter. Hij maakt dankbaar gebruik van maatschappelijke angst. Een alternatief is hij echter niet.
Het overgrote deel van de Wilderssstemmers stemt niet op hem vanwege zijn standpunten over de dreiging van de islam. Zo goed geïnformeerd is het grote publiek helaas nog niet. Men stemt op Wilders vanwege de onvrede met de huidige regering. Dus hij wordt wel degelijk gezien als een alternatief. Of hij dat inderdaad zal zijn als hij ooit aan de macht komt weet niemand. Voorlopig heeft hij in de oppositie een onmiskenbare invloed op het regeringsbeleid. Het gaat alleen veel te langzaam en weinig effectief.
Wat me aan Wilders stoort is zijn dubbele moraal; enerzijds stelt hij op te komen voor vrijheid van meningsuiting (wanneer het hem uitkomt) anderzijds wil hij anderen (vooral moslims) de mond snoeren.
Ten eerste wil Wilders niemand de mond snoeren, ten tweede, stel dat hij dat inderdaad zou doen: wie laat zich nu door Wilders de mond snoeren? En waarom?
Ronduit stuitend is het misbruik dat hij maakt van het woord 'demonisering'. Dit woord gebruikt hij vooral om zichzelf tot Calimero uit te roepen en om anderen de mond te snoeren; nogal laf.
Hoe zou je de onophoudelijke Hitler- en NSB-vergelijkingen van de linksen anders willen noemen dan 'demoniseren'? En natuurlijk maakt een politicus gebruik van een situatie. Die situatie heeft hij zelf niet gecreëerd: dat hebben die sukkels met hun goedkope vergelijkingen gedaan.

Lafheid kun je een man met 24/7 beveiliging moeilijk verwijten.
Jammer dat hij niet werkelijk in staat is de gevaren van de islam bloot te leggen.
Dat kan niemand (of iedereen). De gevaren van de islam zijn vrij duidelijk, maar net iets te groot om te kunnen of willen bevatten.
Niemand in het Westen is voor de doodstraf op afvalligheid, voor ongelijkheid van moslims en niet-moslims, voor ongelijkheid van mannen en vrouwen, voor geweldsverheerlijking en voor pogingen om kritiek te bestraffen met geweld.

Maar onder ogen zien dat er een ideologie is die al deze onrechtvaardigheden propageert: dat is te veel voor de meesten..
Laatst gewijzigd door naar boven op wo nov 18, 2009 8:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
RTFM
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Asma bint Marwan schreef:Wat me aan Wilders stoort is zijn dubbele moraal; enerzijds stelt hij op te komen voor vrijheid van meningsuiting (wanneer het hem uitkomt) anderzijds wil hij anderen (vooral moslims) de mond snoeren.
Hallo Asma bint Marwan. Die groep waarvan jij zegt dat hij de mond wil snoeren zal als ze in de meerderheid komen meteen de vrijheid van meningsuiting afschaffen. Zelfs nu ze nog in de minderheid zijn werken ze er al hard aan. Iedere criticus van de islam zet z’n leven op het spel en geeft z’n persoonlijke vrijheid op. En jij spreekt van een dubbele moraal wanneer zulke antidemocraten democratische rechten onthouden of afgenomen worden. Ik kan dat niet helemaal volgen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Ariel »

'Stem niet op mijn broer Geert'

VENLO - 'Stem niet op mijn broertje c.q. PVV.' Het advies komt van 'Wilders-kenner' Paul en staat te lezen op het discussieforum van de website van de Utrechtse schaakvereniging De Rode Loper. Paul bestempelt zichzelf als kenner omdat 'ik de luiers van Geert Wilders heb verschoond en hem de fles heb gegeven (blijkbaar met een zeer kwalijke samenstelling)'. Paul heet ook Wilders van achteren en is - inderdaad - de broer van Geert.

Paul geeft zijn stemadvies 'met pijn in het hart - het blijft tenslotte je broer'. Als verklaring geeft Paul: 'Maar stemmen op een xenofoob die voornamelijk tactisch appelleert aan angst en deze willens en wetens oproept en daarbij mikt op de kwalijkste onderbuikgevoelens van de Nederlandse kiesgerechtigde gemeenschap (bepaald niet onbekend in onze vrij recente geschiedenis ...) is het verliezen van zicht op de brede context.'
Paul Wilders schreef zijn ontboezemingen op 30 oktober 2006. Ze kwamen onlangs aan het licht en waren reden om hem gisteravond uit te nodigen voor Pauw & Witteman, aan de vooravond van de gemeenteraadsverkiezingen in onder meer Venlo, de geboorteplaats van Paul (55) en Geert (46) Wilders.

Paul wilde alleen in de uitzending als hij de kans kreeg het verschil in gedachtegoed tussen hem en zijn broer naar voren te brengen. Waarbij hij niet in zou gaan op zaken die hij privé beschouwt. ''Dat heb ik op het forum wél gedaan omdat het bestemd was voor de leden van de schaakclub. In een sfeer van ouwe-jongens-krentenbrood, niet voor het grote publiek,'' legt hij uit.

In 2006 beschrijft Paul, woonachtig in Tiel, dat Geert in korte tijd een opmerkelijke politieke switch maakt; van PSP ('tot zijn 17de was hij ontzettend blij met mijn PSP-poster, die met die schone blote dame'), via D66 naar VVD. 'Vandaar van kwaad tot erger.'
Pogingen om Geert op andere gedachten te brengen, heeft Paul gestaakt. ''Sinds een aantal jaren vermijden we politieke praat. Schaamte? Nee. Een vorm van mededogen vanwege het gebrek aan inzicht en intellectuele bagage? Ja. Ik reken hem dat niet aan. Ik ken zijn beperkingen.''

In Pauw & Witteman zei Paul Wilders gisteravond dat rond het uitkomen van de film Fitna hij en zijn gezin beveiligd moesten worden. Hij ontving toen veel bedreigingen. Met zijn broer Geert praat hij nauwelijks meer, ze zijn gebrouilleerd vanwege 'politieke en andere zaken'. (HET PAROOL)

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... eert.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Ariel »

Asma bint Marwan schreef:
Wat me aan Wilders stoort is zijn dubbele moraal; enerzijds stelt hij op te komen voor vrijheid van meningsuiting (wanneer het hem uitkomt) anderzijds wil hij anderen (vooral moslims) de mond snoeren.
Dat de mond snoeren heeft hij dan vast en zeker van Moslims geleerd. Als er één goep gelovige is die een ander de mond wil snoeren is het Islam wel. Denk even aan de cartoons, of aan Salman Rushdie.. Zomaar twee voorbeelden.
Maar weet je een voorbeeld te noemen wanneer Geert Wilders de mond van moslims heeft gesnoerd ? Ik ben juist van mening dat Geert Wilders liever heeft wanneer moslims zeggen wat ze denken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door H.Numan »

Asma bint Marwan schreef:Wilders deugt voor geen meter. Hij maakt dankbaar gebruik van maatschappelijke angst. Een alternatief is hij echter niet.
Wie biedt dat wel? Verreweg de meeste mensen stemmen niet op Wilders omdat hij 'het' alternatief heeft, maar omdat alle andere partijen er helemaal een zooitje van maken.
Wat me aan Wilders stoort is zijn dubbele moraal; enerzijds stelt hij op te komen voor vrijheid van meningsuiting (wanneer het hem uitkomt) anderzijds wil hij anderen (vooral moslims) de mond snoeren.
Daar ga ik gedeeltelijk met je mee. Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om mohammedanen op een nette manier de mond te snoeren. Door bijvoorbeeld veel sterker de scheiding tussen kerk en staat naar voren te brengen.
Ronduit stuitend is het misbruik dat hij maakt van het woord 'demonisering'. Dit woord gebruikt hij vooral om zichzelf tot Calimero uit te roepen en om anderen de mond te snoeren; nogal laf.
Wat voor woord zullen we dan gebruiken? Haat campagne? Hetze?
Jammer dat hij niet werkelijk in staat is de gevaren van de islam bloot te leggen.
Ook daar ga ik met je mee. Maar de tijd is er helaas nog niet rijp genoeg voor... :shock:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
pinkelpap
Berichten: 105
Lid geworden op: di apr 21, 2009 11:00 am

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door pinkelpap »

Het is gemakkelijk en goedkoop om je zo op te stellen. d.w.z. ten G.W. zijn.
En het is een soort `aflaat` papiertje om ook niet bedreigd te worden.
M.aw. LAF
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door SDX »

Volgens mij kan Asma bint Marwan (de échte dan) best meespreken over dat; "De mond snoeren", ik heb Wilders nog nooit horen oproepen tot het 'elimineren' of 'opdracht gegeven tot executie' van om het even wie...integendeel. ik ben er van overtuigd dat Wilders niet liever zou zien dan dat islam/islamieten vrijuit spreken en zeggen wat daadwerkelijk op hun agenda staat!


Asma bint Marwan was overigens niet de énige...
Spoiler! :
Hoewel meer moorden werden gepleegd dan de tien die in dit artikel worden geanalyseerd (ze zijn weggelaten omdat zij betrekking hebben op leiders van rondtrekkende legers die Mohammed probeerde te vermoorden), volgen hier de verhalen van moorden of bijna-moorden van mindere slachtoffers.

1. Maart 624: Al-Nadr bin al-Harith

Vóór Mohammeds hidjrah (migratie van Mekka naar Medina in 622) zat hij gewoonlijk in de volksvergadering en nodigde de Mekkanen tot Allah uit door de koran te citeren en hen te waarschuwen voor de straf van God als gevolg van het bespotten van zijn profeten. Al-Nadr volgde hem dan en sprak over de helden en koningen van Perzië door te zeggen: “Zo waar als God leeft, Mohammed kan geen beter verhaal vertellen dan ik en zijn verhaal gaat alleen maar over oude mythen die hij navertelt, netzo als ik.” Al-Nadr verwijst naar de legendes en obscure verhalen over Arabieren van lang geleden en wellicht naar bijbelverhalen die Mohammed vertelde over figuren als Noach, Abraham, Mozes en Jezus, maar dan volgens zijn eigen onjuiste versies. Op andere momenten interrumpeerde al-Nadr Mohammed totdat de profeet hem het zwijgen oplegde. Volgens Ibn Abbas, de neef van Mohammed, die beschouwd wordt als een betrouwbare overdrager van de tradities, bestaat de mogelijkheid dat als antwoord op Al-Nadr’s irritaties, (de wetenschappers hebben soms problemen met het bepalen van welke verzen in de koran bij welke historische gebeurtenissen behoren) Allah de volgende verzen naar Mohammed neerzond:

25:6 Zeg (O Moehammad): “Hij heeft hem (de Koran) neergezonden, Degene Die het geheim in de hemelen en op de aarde kent. Voorwaar, Hij is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.” (Siregar)

83:13. Wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, zegt hij: “Fabels van de vroegeren!” 14. Nee! Wat zij plachten te doen heeft zelfs hun harten bedekt. 15. Nee, voorwaar, zij zullen zeker op die Dag van hun Heer afgescheiden zijn. 16. Vervolgens zullen zij zeker Djahim (de Hel) binnengaan. 17. Daarop wordt gezegd: “Dit is dat wat jullie plachten te loochenen.” (Siregar)

Mohammed nam geen wraak op hem – nog niet – hoewel de verzen in soera 83 een sombere eeuwige toekomst voor spotters beloven. Het zou niet lang duren voordat Mohammeds wraak kwam. Het was een ongelukkige beslissing van al-Nadr om zich aan te sluiten bij de soldaten van Mekka, die naar het noorden reden om hun karavaan te beschermen, die Mohammed bij de slag van Badr in het jaar 624 aanviel. Deze polytheïst die verhalen schreef werd gevangen genomen en op Mohammeds terugreis naar Medina onthoofdde Ali, zijn schoonzoon, al-Nadr in opdracht van hem, in plaats van hem vrij te laten voor losgeld. Hij was één van twee gevangenen die geëxecuteerd werden en niet vrijgekocht mochten worden door hun stam – alleen omdat zij gedichten schreven en verhalen vertelden waarin zij Mohammed bekritiseerden.

Bron : Ibn Ishaq, The Life of Muhammad, vertaling. A. Guillaume, (Oxford UP, 1955, 2004), blz.136 ( Arabische pagina’s 191-92); 163 / 236; 181 / 262; 308 / 458. Gereputeerde historici beschouwen vandaag de dag Ibn Ishaq als een goede bron van de vroege islam, hoewel zij het niet altijd eens zijn over zijn chronologie en miraculeuze elementen.

2. Maart 624: Oeqba bin Aboe Moeait

Eenzelfde verhaal als dat van al-Nadr kan worden verteld over Oeqba. Ook hij irriteerde en bespotte Mohammed in Mekka en schreef laatdunkende verzen over hem. Ook hij werd gevangen genomen tijdens de slag van Badr en Mohammed gaf opdracht hem te executeren. “Maar wie zal voor mijn kinderen zorgen, O Mohammed?” schreeuwde Oeqba angstig uit. “De hel,” antwoordde de profeet koud. Daarna doorsneed het zwaard van één van zijn aanhangers de hals van Oeqba.

Bron: Boechari, vol. 4, no. 2934; Moeslim, vol. 3, no’s. 4422, 4424; Ibn Ishaq, blz. 308/458. Boechari en Moeslim zijn betrouwbare verzamelaars en redacteurs van de hadith (woorden en daden van Mohammed buiten de koran). Deze drie passages van de hadith schilderen Mohammed af die Allah vroeg om wraak op deze dichter.

3. Maart 624: Asma bint Marwan

Asma was een dichteres die tot een heidense stam in Medina behoorde en wiens echtgenoot Jazid b. Zaid was. Zij stelde een gedicht samen waarin zij de heidenen in Medina ervan beschuldigende dat zij naar een vreemdeling (Mohammed) luisterden en dat zij geen initiatief namen om hem bij verrassing aan te vallen. Toen de door Allah-geïnspireerde profeet hoorde wat zij had gezegd, vroeg hij: “Wie zal mij bevrijden van Marwans dochter?” Een stamlid van haar echtgenoot meldde zich en sloop die nacht in haar huis. Zij had vijf kinderen en de jongste sliep aan haar borst. De moordenaar verwijderde het kind voorzichtig, trok zijn zwaard, dreef het in haar en doodde haar in haar slaap.

De volgende ochtend daagde de moordenaar iedereen uit om wraak te nemen. Niemand nam zijn uitdaging aan, zelfs niet haar echtgenoot. De islam werd machtig in zijn stam. Eerder hadden sommige leden hun bekering geheim gehouden maar zij beleden de islam nu openlijk, “omdat zij de macht van de islam zagen,” denkt Ibn Ishaq.

Bron : Ibn Ishaaq, blz. 675-76/995-96.

4. April 624: Aboe Afak

Aboe Afak, een honderdjarige in Medina, die behoorde tot een groep stammen die met de god Manaat werd geassocieerd (hoewel een ander verhaal hem als jood beschrijft), schreef een beledigend gedicht over Mohammed en prees de voorvaderen van zijn stam dat ze sterk genoeg waren om een berg omver te werpen en onderwerping aan een buitenstaander (Mohammed) te weerstaan die twee grote stammen in Medina verdeelde met de godsdienstige geboden “toegestaan” en “verboden.” De dichter verwees namelijk naar de wetsbesluiten van Mohammed over verboden dingen (bijv. varkensvlees en alcohol) en toegestane dingen (bijv. ander vlees zoals rundvlees en kameel). Vóór de slag van Badr liet Mohammed hem in leven.

Na de slag vroeg de profeet: “Wie rekent er met deze schelm af?” Die nacht, “ging Salim b. Oemair er op uit en doodde hem.” Eén van de moslims schreef een gedicht als antwoord: Een hanif [een monotheïst] gaf ’s nachts een steek en zei: / “Dit is voor jou, Aboe Afak ondanks je leeftijd!” Mohammed elimineerde hem, wat godsdienstig geweld laat zien. De islam is niet de godsdienst van vrede.

Bron: Ibn Ishaaq pag. 675/995.

5. September 624: Kab bin al-Ashraf

Kab b. al-Ashraf had een gemengd voorgeslacht. Zijn vader was een nomadische Arabier en zijn moeder was een jodin van de machtige al-Nadr-stam in Medina. Hij leefde als een lid van de stam van zijn moeder. Hij hoorde van de moslimoverwinning bij de slag van Badr en was ontzet want hij beschouwde Mohammed, de nieuwkomer in Medina, als een herrieschopper die verdeeldheid zaaide. Kab had de gave om te dichten en na de slag van Badr reisde hij naar Mekka en werd blijkbaar opgehouden in Badr, dichtbij een belangrijke handelsroute naar Mekka, en was getuige van de nasleep van de slag. Toen hij in Mekka aankwam schreef hij een wijd verspreid gedicht, een vijandig treurdicht, over de doden van Mekka. Het is belangrijk om het meeste van dit politieke treurdicht te laten zien om te kunnen bepalen of het gedicht een ernstige overtreding is die moord verdient, zoals moslimapologeten (verdedigers van de islam) beweren.

... Bij gebeurtenissen zoals Badr moet je huilen en schreeuwen.
De beste mensen werden gedood bij de waterreservoirs,
Vind het niet vreemd dat ze de prinsen lieten liggen.
Hoeveel edele knappe mannen,
Het toevluchtsoord van de daklozen werden gedood.

Sommige mensen wier woede me tevreden stelt, zeggen:
“Kab b. al-Ashraf is volledig teneergeslagen.”
Zij hebben gelijk. O dat de aarde toen zij werden gedood
Maar opengesplitst en zijn mensen had geborgen,
Dat hij die het verslag deed maar neergestoken
Of een teruggetrokken leven leidde; blind en doof.

Mij werd verteld dat het met al-Harith ibn Hisjaam [een Mekkaan]
Goed gaat en soldaten verzamelt
om Jathrib [pre-islamitische naam van Medina] te bezoeken met legers,
Want alleen de edele, knappe man beschermt de hoogste reputatie.
(Vertaald door Guillaume, pag. 365)

Voor ons lijkt dit gedicht niet excessief en andere Arabische poëzie was erger, zoals het gedicht dat de hierboven genoemde moord op Aboe Afak eert (nr. 4). Het schijnt een echt treurdicht te zijn dat het Arabische concept van wraak oproept. Bovendien zijn de laatste vier regels geen expliciet pleidooi voor de Mekkanen om wraak te eisen omdat dat een vaststaande conclusie was. De Arabische gewoonte eiste een antwoord op een vernederende nederlaag. Het schijnt eerder op de werkelijkheid te wijzen. Er wordt gezegd dat een Mekkaanse leider een leger verzamelt; Kab geeft hem geen opdracht dit te doen.

Pro-moslimdichters beantwoordden het gedicht van Kab met eigen gedichten en dat was genoeg voor zijn gastheren in Mekka om hem uit te leveren. Hij keerde naar Medina terug en schreef enige liefdesverzen over moslimvrouwen, en maakte fout na fout, gezien het onvriendelijke klimaat in Medina en Mohammeds overwinning in Badr. Bijvoorbeeld, vlak na de slag verzamelde Mohammed de joodse Qainoeqa-stam en waarschuwde hen als volgt: “O Joden, pas op, of God zal zijn wraak op u uitstorten netzo als dat hij met de Qoeraisj [grote Mekkaanse stam in Badr] deed en wordt moslims.” ...In het late voorjaar ( april-juni) verdreef Mohammed de joodse stam.

Geïrriteerd door de gedichten en nu in staat om terug te slaan na Badr en de ballingschap, had Mohammed er nu genoeg van. Hij vroeg: “Wie helpt mij van [Kab] af ?” Vijf moslims meldden zich, één van hen was Aboe Naila, Kab pleegbroer. Zij vertelden hem: “O apostel van God [Mohammed], zullen wij leugens moeten vertellen.” Hij antwoordde: “Je kunt zeggen wat je wilt, want je zult hiervoor niet gestraft worden.” Zij smeedden een slim plan.

Aboe Naila en een andere samenzweerder bezochten Kab, zij citeerden samen gedichten, de drie waardeerden de kunst en de twee praatten ontspannen opdat ze geen argwaan zouden wekken. Toen, na geruime tijd, loog Aboe Naila netzo als hij had gezegd. Hij zei dat hij moe was van Mohammed omdat “hij een zeer grote beproeving voor ons is.” Mohammed lokte de vijandigheid van de Arabieren uit en zij spanden allen samen tegen de inwoners van Medina. Aboe Naila klaagde dat de wegen ontoegankelijk waren geworden en dat de handel werd belemmerd zodat hun families armoede leden en in grote nood waren. Kab zei tegen zijn pleegbroer zoiets als: “Dat had ik je toch gezegd!”

Daarna vroeg de pleegbroer hem om hem een paar kameelladingen voedsel te lenen. Kab ging daarmee akkoord, maar alleen als hij de zonen van Aboe Naila als onderpand kreeg. De pleegbroer weigerde en Kab vroeg zijn vrouwen, maar hij weigerde opnieuw. Tenslotte bood Aboe Naila de wapens van hem en zijn samenzweerders aan. Die overeenkomst voorzag in de noodzakelijke dekking om wapens te dragen in de nabijheid van Kab zonder dat het alarm afging. Kab was het er mee eens: “Wapens zijn een goed onderpand.”

De twee bezoekers vertrokken, stopten bij de andere drie, en lichtten hen over het plan in. Niet lang daarna verzamelden zij hun wapens en gingen naar Mohammed, die hen deze wens gaf: “Ga in de naam van God; O God, help hen.” Zij vertrokken in een door de maan verlichte nacht totdat zij bij een vesting, één van vele die de joodse stam hadden gebouwd in het vijandige milieu van Arabië, kwamen. In feite kan de ruïne van de vesting waar Kab verbleef zelfs vandaag de dag dichtbij Medina nog worden bezichtigd. Zij riepen hem.

Kab was onlangs getrouwd en zijn vrouw die hun geschreeuw hoorde, zei: “Je bent in staat van oorlog, en zij die in staat van oorlog zijn, gaan niet uit op dit uur... Ik hoor kwaad [of bloed] in zijn stem.” Maar de gewoonte van gastvrijheid in de Arabische wereld was sterk. Haar echtgenoot zei tegen haar dat het slechts zijn pleegbroer en zijn vrienden waren en voegde eraan toe “dat een genereus mens aan een verzoek in de nacht moet voldoen, zelfs als dat zijn dood zou betekenen.” Kab ging naar beneden en begroette hen. Aboe Naila stelde voor een wandeling te maken. Het signaal om te doden was als volgt: Aboe Naila zou met zijn hand door het haar van Kab gaan en hem drie keer een compliment geven voor zijn parfum. Dit deed hij en schreeuwde: “Sla de vijand van God neer!” Kab verzette zich hevig zodat hun zwaarden hun doel misten. Tenslotte herinnerde één van de samenzweerders zijn dolk, stak die in Kabs buik, duwde die naar beneden tot zijn genitaliën en doodde hem.

Zij keerden met moeite terug naar Mohammed, omdat één van hen zich in de duisternis had verwond. Zij begroetten de profeet die aan het bidden was en hij kwam naar hen toe. Zij vertelden hem dat de opdracht was geslaagd. Hij spuugde op de wond van hun kameraad en zij keerden terug naar hun gezinnen. Hun aanval op Kab gaf een schokgolf door de joodse gemeenschap, zodat “er geen jood in Medina was die niet voor zijn leven vreesde,” rapporteerde Ibn Ishaq.

De moslimhistoricus Tabari schrijft dat de vijf moslim-misdadigers Kab hadden onthoofd en het hoofd naar Mohammed brachten. Is het een wonder dat de terroristen die er eveneens plezier in scheppen om te onthoofden, geïnspireerd zijn door de vroege islam?

Bronnen: Boechari volume 5, nr. 4037; Moeslim volume 3, nr. 4436; Ibn Ishaq 364-69/548-53; Tabari, The History of al-Tabari, Vol. VII, vertaling W. Montgomery Watt ( SUNYP, 1987), blz. 94-98/1368-73. Gereputeerde historici beschouwen vandaag de dag Tabari als een goede bron van gegevens over de vroege islam, hoewel zij het niet altijd eens zijn met zijn chronologie en miraculeuze elementen.

6. September (?) 624: Ibn Soenaina

Op de hielen van deze moord werd Ibn Soenaina, een joodse handelaar, vermoord. Volgend op het succes van de vijf samenzweerders zei Mohammed: “Doodt iedere jood die in jullie handen valt.” Kort daarna handelde Moehaijisa b. Mas’oed snel en doodde Ibn Soenaina, met wie Moehaijisa zakelijk en prive omging. Echter, Moehaijisa’s oudere broer, toen nog niet een moslim, sloeg de moordenaar, de jongere broer en zei: “Jij vijand van God, heb jij hem gedood terwijl veel vet op je buik van zijn rijkdom komt?” Moehaijisa antwoordde dat zelfs als Mohammed opdracht had gegeven tot de moord van zijn oudere broer, hij het gedaan zou hebben. De oudere broer was geïmponeerd: “In Gods naam, een godsdienst die dit teweeg kan brengen is prachtig!” En hij werd een moslim. De oudere broer impliceerde namelijk dat Mohammed wel een groot leider moest zijn die zijn toewijding waardig was als hij een dergelijke doodsachting en gehoorzaamheid van zijn aanhangers eist.

Toen schreef Moehaijisa een gedicht dat een dergelijke gehoorzaamheid prijst. “Ik zou zijn [oudere broers] nek met een scherp zwaard treffen, / Een gepolijst blad zo wit als zout./ Mijn neerwaartse slag mist zijn doel nooit.” Als we godsdienstig geweld nader beschouwen, tonen deze regels aan hoe dodelijk poëzie kan zijn en het komt overeen met het gedicht van de moslims tegen Aboe Afak (nr. 4, hierboven): een “een hanif dreef ’s nachts zijn zwaard in je”. Bedenk dat Kabs gedicht veel milder was. Voor een westerling zijn deze gedichten van de vroege islam schokkend. Het schijnt dat de vroege moslimauteurs van deze documenten er genoegen in hadden ze te vermelden in hun boeken.

Bron: Ibn Ishaq blz. 369/534

7. Juli- Augustus 625: Een bedoeïne met één oog

Uit wraak voor een hinderlaagaanval op enkele moslimmissionarissen, stuurde Mohammed Amr bak Oemaija en een metgezel uit om Aboe Soefjaan, een leider van de Mekkanen, te vermoorden. Dit toont aan dat de profeet verwikkeld was in een cyclus van geweld die eindeloos doorging in de zevende-eeuwse Arabische cultuur. Oemaija faalde in zijn poging en hij moest vluchten in een achtervolging, verborg zich in een grot, en vermoordde en passant een man met de naam Ibn Malik. Toen de achtervolging voorbij was, ging een lange naamloze bedoeïne met één oog, die een paar schapen wijdde, de grot in. Oemaija en de bedoeïne begroetten elkaar. Na een poosje begon de herder een eenvoudig tweeregelig liedje te zingen waarin hij de moslims en de islam uitdaagde:

Ik zal geen moslim worden zolang ik leef,
En geloof niet in het geloof van de moslims. (Watts)

Een andere vertaling leest:

Ik zal geen moslim zijn zolang ik leef,
noch aandacht aan hun godsdienst geef. ( Guillaume)

Helaas voor deze bedoeïne, was hij in de grot met een radicale moslim, die zei: “Je zult het weldra merken!” De bedoeïne viel snurkend in slaap. Oemajja verhaalt wat hij deed: ...”Ik liep naar hem toe en doodde hem op de meest vreselijke manier waarop iemand ooit gedood is. Ik leunde over hem, stak het eind van mijn boog in zijn goede oog, en dreef het in tot het uit zijn nek kwam.” Hij vluchtte terug naar Mohammed, die zei: “Goed gedaan!” Het verhaal eindigt met: De profeet “bad voor mij [Oemajja] om te worden gezegend.”

De enige zonde die deze arme herder had begaan was het samenstellen van een klein tweeregelig versje tegen de islam. Daarvoor werd hij vermoord met de zegen van Mohammed – de profeet arresteerde de moordenaar niet of berispte hem zelfs niet voor het doden van een onschuldige man die niets met de hinderlaagaanval te maken had.

Bron: Tabari, volume 7, blz. 149-50/1440-41; Een latere redacteur nam een gedeelte van Tabari’s uitleg op in de biografie van Ibn Ishaq, blz. 674-75.

8. Na januari 630: bijna-fatale afloop voor Abdoellah bin Sad

Voordat 10.000 moslimstrijders Mekka in januari van 630 binnengingen, gaf Mohammed opdracht alleen hen te doden die tegenstand boden, behalve een klein aantal dat opgespoord moest worden, zelfs als zij zich onder het gordijn van de Ka’bahsteen zouden verstoppen. Eén van hen was Abdoellah, die samen met de profeet een oorspronkelijke emigrant was in 622. Hij had het hoge voorrecht om enige verzen van de koran op te schrijven nadat Mohammed ze door een openbaring ontvangen had. Daar hij twijfelde veranderde Abdoellah zo af en toe de woorden om te zien of Mohammed de veranderingen zou opmerken, maar dat deed hij niet. W. Montgomery Watt geeft hiervan een voorbeeld: “Toen Mohammed een zin van de koran dicteerde, zoals sami‘ ‘alim (“horen, weten” (met betrekking tot God)), schreef hij bijvoorbeeld: ‘alim hakim (“weten, wijs”), en Mohammed merkte de verandering niet op”… (Muhammad at Medina, Oxford UP, 1956, blz. 68). Abdoellah geloofde niet in de inspiratie van Mohammed en werd een afvallige (verliet de islam) en keerde terug naar Mekka als een polytheïst.

Zijn pleegbroer Oethmaan b. Affan, was echter één van Mohammeds metgezellen, die Abdoellah verborg totdat de rust in het veroverde Mekka terugkeerde en die bemiddelde voor Abdoellah in aanwezigheid van Mohammed. De profeet wachtte geruime tijd voordat hij gratie verleende aan de berouwvolle afvallige. Nadat Oethmaan weggegaan was, zei Mohammed tegen hen die bij hem waren: “Ik hield me stil opdat één van jullie zou opstaan en zijn hoofd zou afslaan!” Eén van hen vroeg waarom Mohammed hen geen signaal had gegeven. Hij antwoordde dat een profeet niet doodt door aanwijzingen.

Hoewel Abdoellah aan de dood ontsnapte, is dit verhaal ingesloten omdat het Mohammeds houding onthult ten aanzien van afvalligen.

Bron: Ibn Ishaq, blz. 550/818.

9. Na januari 630: Eén van de twee van Abdoellah bin Katals zingende meisjes

Op de lijst van hen die waren uitgesloten van amnestie na de verovering van Mekka, was niet alleen Abdoellah b. Katal, inzamelaar van de wettelijke armenbelasting, die zijn slaaf had gedood wegens incompetentie, een afvallige werd, en die het geld naar Mekka mee terugnam, maar ook zijn twee zingende meisjes die satirische verzen over Mohammed zongen, die Abdoellah had gecomponeerd. Hij werd gedood, ondanks dat hij zich had vastgeklampt aan het gordijn van het Ka’bahheiligdom. En één van de meisjes werd ook gedood; het andere meisje rende weg totdat zij Mohammed om gratie vroeg, die haar vergaf.

Bron: Boechari volume 4, 3044; Ibn Ishaq, blz. 550-51/819.

10. Na februari 630: bijna-fatale afloop voor Kab bin Zoehair

Zelfverzekerd door de overwinning over Mekka keerde Mohammed naar Medina terug als een held en stevig de touwtjes in handen over het zuidwesten van het Arabische schiereiland. In deze context zijn we aangekomen bij een andere dichter, Kab bin Zoehair die Mohammed en de moslims hekelde, (we noemen hem Zoehair om hem van Kab bin al-Ashraf te onderscheiden, hierboven, nr.5). Zoehairs broer schreef hem dat Mohammed een aantal satirische dichters tijdens zijn verovering van Mekka had gedood, maar dat de profeet een dichter zou vergeven die in berouw tot hem kwam, wat in realiteit betekende: moslim worden. Zijn broer vertelde hem dat de dichters die met rust waren gelaten in alle richtingen waren gevlucht. “Als je om je leven geeft, ga dan snel naar de apostel [Mohammed], want hij doodt niemand die in berouw tot hem komt,” schreef de broer, die verder ging met: “en als je dat niet doet, zoek dan een schuilplaats.”

Zoehair antwoordde echter met een gedicht dat zei dat hun vaders de islam nooit een warm hart hadden toegedragen, dus waarom zou hij dat doen? Als waarschuwing antwoordde zijn broer zelf ook met een gedicht; als hij geen berouw zou tonen, zou Zoehair schuldig worden bevonden op de Dag des Oordeels. De dichtkunst speelde een grote rol in de Arabische cultuur en toen hij de brief ontving werd Zoehair verontrust en gaf uiteindelijk toe. Geen uitweg te kunnen zien schreef hij een brief aan Mohammed waarin hij hem prees. Spoedig daarna reisde hij naar Medina en vroeg om bescherming als een moslim. Mohammed bad zijn ochtendgebeden en een vriend bracht Zoehair tot Mohammed. “Zou u hem accepteren als hij tot u kwam?” vroeg zijn vriend. De profeet zei dat hij dat zou doen.

Eén van de Ansaars (of helpers: inheemse inwoners van Medina die Mohammed hulp aanboden na zijn hidjrah) sprong boven op Zoehair en vroeg de profeet of hij de vijand van God kon onthoofden, want sommige van Zoehairs verzen bespotten ook de Ansaars. De apostel zei dat hij met rust gelaten moest worden, want Zoehair had gebroken met zijn verleden. De implicatie is duidelijk: Als Mohammed Zoehair had gevangen vóór zijn berouw, zou Mohammed hebben ingestemd met zijn onthoofding. Of hij bekeert zich of hij sterft – voor het schrijven van satirische gedichten. Wat zo opmerkelijk is in het verhaal is hoe het ochtendgebed de omstandigheden bepaalt voor een moslim die op een dichter springt en dreigt zijn hoofd af te snijden, alsof dit de gewoonstee zaak van de wereld is.

Bron: Ibn Ishaaq, blz. 597-602/887-93.
http://www.answering-islam.org/Dutch/ar ... chters.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Asma bint Marwan
Berichten: 43
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 9:58 am

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Asma bint Marwan »

Wilders ontwijkt te vaak discussie. Verschillende keren is hij uitgenodigd (gisteren nog in Venlo) om een debat aan te gaan.

Dat doet hij niet.

Hier lees ik ook de nogal stupide opmerking dat de broer van Wilders afstand van hem neemt om zijn hachie te redden. Ook hij heeft het recht om zijn mening te verkondigen. De uitlating dat hij zijn hachie probeert te redden noem ik laag.

En nogmaals, Wilders is voor mij een leeg ei, met slechts 1 doel; politieke macht.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Asma bint Marwan schreef:En nogmaals, Wilders is voor mij een leeg ei, met slechts 1 doel; politieke macht.
Stel dat het lege ei er mee stopt. Wat dan? Jij zegt zelf het probleem islam ook wel te zien. Maar als het lege ei er mee stopt is er niemand meer die het probleem islam nog aankaart. En als er een opvolger van het lege ei komt dan zijn we weer terug bij af. Dat wordt weer een leeg ei. Laat ik jouw, het volle ei, eens vragen hoe we zonder het lege ei dan met de islam om moeten gaan. Wat is jouw idee?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door naar boven »

Asma bint Marwan schreef:Wilders ontwijkt te vaak discussie.
Welke discussie?
Bedoel je zo'n discussie waarbij Wilders wijst op de minder plezierige kantjes van de islam. Waarop de rest roept dat hij dat niet zeggen mag Omdat dat racistisch, xenofoob en beledigend is?
Zo'n discussie? Net zo'n discussie als in de Tweede Kamer regelmatig gespeeld wordt?

Verschillende keren is hij uitgenodigd (gisteren nog in Venlo) om een debat aan te gaan.

Dat doet hij niet.
Mogelijk mag hij dat niet van de veiligheidsdiensten. Het lijkt me nogal een operatie om tijdens een - toch al chaotische verkiezingsavond - de veiligheid van Wilders rond te krijgen. Bovendien deed de PVV niet mee in Venlo, dus hij heeft er weinig te zoeken.
Hier lees ik ook de nogal stupide opmerking dat de broer van Wilders afstand van hem neemt om zijn hachie te redden. Ook hij heeft het recht om zijn mening te verkondigen. De uitlating dat hij zijn hachie probeert te redden noem ik laag.
Het blijft merkwaardig dat een broer die zegt bedreigd te worden het nodig acht om met zijn - tot dusver onbekende - gezicht op de TV te verschijnen. Wat zijn motief was, is een raadsel: angst, rancune, geld of gewoon aandacht?
En nogmaals, Wilders is voor mij een leeg ei, met slechts 1 doel; politieke macht.
Dat lege ei schijnt vanzelf te gaan imploderen, dus er is geen reden tot ongerustheid.
RTFM
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Asma bint Marwan schreef:En nogmaals, Wilders is voor mij een leeg ei, met slechts 1 doel; politieke macht.
Hoe vind jij het trouwens dat er überhaupt maar een heel paar mensen op de wereld zijn die op de islam kritiek leveren en durven te leveren? Dit terwijl er een wereld van kritiek op mogelijk is. Daar zijn jij en ik het geloof ik over eens. Het rare is dat die paar mensen die kritiek durven uiten zonder uitzondering in de fascistische en racistische hoek worden geduwd. Hoe dan ook er is niemand die deugt die kritiek op de islam heeft. Jij zelf noemt er een machtswellusteling.

Om een of andere reden is dus deugdelijke islamkritiek niet mogelijk. Steeds mankeert er iets aan de persoon die het uitspreekt. Wat dat betreft is de islam uniek. Elk politiek systeem, of elke religie, kent z’n critici en die worden meestal wel voor vol aangezien. Femke Halsema mag volop kritiek op het kapitalisme uiten. Je kunt het dan met haar eens of oneens zijn, maar niemand zal zeggen dat ze haar z’n verstand niet heeft.

Ik vraag me af hoe het komt dat het altijd verkeerde figuren zijn die zich met de islam bezig houden. Weet jij iemand die verantwoorde islam kritiek levert, en daarbij tevens geen racist fascist, leeg ei, of een machtswellusteling is. Kun je een naam noemen? Dan gaan we die persoon voortaan volgen!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

naar boven schreef:
Asma bint Marwan schreef:Wilders ontwijkt te vaak discussie.
Welke discussie?
Een discussie tussen Wilders en z'n tegenstanders, over de islam, gaat over Wilders. Zoek eens uit wat al de deskundigen over Fitna te vertellen hadden. Helemaal niets. Ze hadden het steeds over de maker en niet over de inhoud. Dus wie ontwijkt de discussie nou echt?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Ariel »

Elke discussie die Geert heeft met Islamieten worden in de kiem gesmoord. Het zal uitlopen tot een ordinaire schreeuw partij. Moslims kunnen nu eenmaal geen kritiek op Islam verdragen. Ze zien niks fout in Islam. Islam is in hun ogen perfect.
Het zelfde gebeurde met Hirshi Ali. Daar liepen moslima's ook de kamer uit tijdens een discussie over vrouwen besnijdenis, en ook als niet moslims ( Christenen bijvoorbeeld ) een discussie avond organiseren over Islam loopt dat vaak op een teleurstelling uit.

Trouwens...Geert Wilders heeft in Amerika verschillende discussie's met Moslims en voorstanders van Islam gehad . Daar kan het blijkbaar wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Elke discussie die Geert heeft met Islamieten worden in de kiem gesmoord. .
Als je met moslims in discussie gaat over de islam dan gaat het gesprek binnen de kortste keren over Israel, Amerika, Joden, de kruistochten, enz enz. Als je er in mee gaat komt de islam helemaal niet aan de orde. Vooral voor TV is dit een zeer succesvolle tactiek. Er is immers maar beperkte tijd en als die dan besteed wordt aan een aanval op Amerika, en het weerleggen van die aanval, is de tijd voor de islam verdampt.

Ali Sina schreef al lang geleden dat hij het opgegeven heeft moslims de waarheid van de vredesleer te doen ineens. Behoudens een uitzondering zijn ze niet voor rede vatbaar. De islam treft je blijkbaar zo diep in de kernen van de hersenen dat niets het er nog uit krijgt. Sina zei daarop dat, omdat het niet lukt om moslims te bereiken, de doelgroep de niet-moslims moet zijn. De rest van de wereld informeren. Dat is wat Wilders nu ook doet.

Moslims mogen dan niet voor rede vatbaar zijn als het hun geloof betreft, voor de niet-moslims geldt hetzelfde als het om het geloof van moslims gaat. Op een of andere manier weet de islam altijd niet-moslims voor z’n karretje te spannen. En er zit dan iets van idealisme in ook nog. En dat ondanks de enorme haat tegen die ongelovigen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:Ali Sina schreef al lang geleden dat hij het opgegeven heeft moslims de waarheid van de vredesleer te doen ineens. Behoudens een uitzondering zijn ze niet voor rede vatbaar. De islam treft je blijkbaar zo diep in de kernen van de hersenen dat niets het er nog uit krijgt. Sina zei daarop dat, omdat het niet lukt om moslims te bereiken, de doelgroep de niet-moslims moet zijn. De rest van de wereld informeren. Dat is wat Wilders nu ook doet.
.
Dat is waar. En ook die mensen bereik je niet. Het enige wat je bereikt is dat men niet meer met je wil praten, en zodra het woord Islam, moslim, of Geert Wilders valt zie je de gezichten vertrekken, en hun lijf verstijven.

Gisteren op de verjaardag van mijn man kwam het gesprek ook even op Geert Wilders, en het enige resultaat van dit gesprek was, dat iedereen om tien uur was verdwenen. Als je vraagt `zeg dan eens wat Geert over Islam verkeerd zegt,´ valt men stil, of.... `Hij komt te dicht bij de mens ( lees moslim) was het antwoord gisteren.
Het vreemde is dat men totaal geen moeite heeft om het Christendom tot de grond gelijk te maken. Maar Islam... Ho maar..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Asma bint Marwan schreef:Wat me aan Wilders stoort is zijn dubbele moraal; enerzijds stelt hij op te komen voor vrijheid van meningsuiting (wanneer het hem uitkomt) anderzijds wil hij anderen (vooral moslims) de mond snoeren.
Een jaar of wat geleden wilde minister Nawijn de doodstraf bespreekbaar maken. Niet meer dan dat. Google maar effe. De beste man werd verketterd tot en met. Vooral door links! Terecht zul jij misschien zeggen. De doodstraf willen bespreekbaar maken zijn rechtse ideeën nietwaar? Toch heeft datzelfde links geen enkel bezwaar voorstanders van de doodstraf in alle geledingen van hun partijen te zetten. Groen links had zelfs een lijsttrekker die voor de doodstraf was en is. Mohammed Raeba, of hoe je het ook schrijft, heet ie. Voor Marchouce en Abutaleb geldt trouwens hetzelfde.

Kun je me het volgende uitleggen: Waarom was wat oud minister Nawijn zei TOTAAL onacceptabel terwijl, mensen die gezien hun geloof impliciet voor de doodstraf zijn, wel acceptabel zijn? Waarom is Nawijn een veel foutere man dan die linkse islamitische prominenten? Waarom heeft een gelovige bij links een stukje voor op anderen als het om een verwerpelijke mening gaat? Wat maakt Nawijn onacceptabel en Marchouce acceptabel?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef: Gisteren op de verjaardag van mijn man kwam het gesprek ook even op Geert Wilders, en het enige resultaat van dit gesprek was, dat iedereen om tien uur was verdwenen.
Ik denk dat de islam te erg is om geloofwaardig over te informeren.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr nov 20, 2009 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Pilgrim »

Zwartmeer schreef:Waarom heeft een gelovige bij links een stukje voor op anderen als het om een verwerpelijke mening gaat?
En uiteraard geldt dat alleen voor moslim gelovigen dat ze een stukje voor hebben op anderen; dus niet christelijke gelovigen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door Zwartmeer »

naar boven schreef:
Asma bint Marwan schreef:Wilders deugt voor geen meter. Hij maakt dankbaar gebruik van maatschappelijke angst. Een alternatief is hij echter niet.
Men stemt op Wilders vanwege de onvrede met de huidige regering. Dus hij wordt wel degelijk gezien als een alternatief. Of hij dat inderdaad zal zijn als hij ooit aan de macht komt weet niemand.
Welk alternatief er ook komt niemand kan in vier jaar of veertien jaar oplossen wat er in 40 jaar is fout gegaan. Hoe dan ook zal Wilders falen! Dat kan haast niet anders. Wat kun je democratisch in vier jaar nou bereiken tegen een groep die als geen ander z'n rechten kent?
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op zo nov 22, 2009 2:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Broer: Stem geen Wilders

Bericht door SDX »

Juist! Die varkensstal van 40 jaar wanbeleid kan geen Wilders (hulde voor hem) alleen oplossen, zeker niet in heel Europa, want de kanker woekert niet enkel in Nederland.
het ondemocratische EU, met oppermarionet Van Rampuy op kop (aan de touwtjes van de échte kopstukken), zal de varkensstal enkel maar groter maken.
Dank U EU wat U voor onze nakomelingen doet, arm Europa, arme wereld! :mad:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Plaats reactie