Islam over bastaardkind

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

Tot mijn grote verbazing stuitte ik een aantal jaren terug al op iets weerzinwekkend. Ik wil het weer van stal halen! Mocht een islamitische vrouw onwettig zwanger raken stelt de islam dat het een islamitische plicht is dat de vader het kindje niet erkent als zijn kind. Noch mag het kind zijn achternaam dragen en erven. Eigenlijk wordt de mannen vrijbrief gegeven om er lekker op los te neuken, zonder de gevolgen te moeten dragen. En de vrouwen, tsjah, die zullen verstoten worden en zitten dan met een kindje.

Wel rijst bij mij dan de vraag hoe dat vroeger, ten tijde van de islamitische tijdperk was? Hoe hebben die arme vrouwen, in de wetenschap dat zij juridisch geen poot hadden om op te staan, noch een beroep konden doen op een uitkering, het overleefd? Verstoten, zonder enig bron van inkomsten ( je bron van inkomsten was destijds je vader, broer of man) en dan nog met een kindje. Moederziel alleen je wonden schoon likken. :cry:

Is er een islamitische reagluurder die me duidelijkheid kan verschaffen? De Marokkaanse moslims die ik gevraagd heb wuiven het weg en zeggen gemakshalve iets in de trant van wie op de blaren zit moet zijn billen branden. ''Moest de vrouw maar niet seksen.'' En de man dan? Waarom komt die er makkelijk mee weg? Noujah, daar kunnen de moslims geen gevolg aan geven. Dus, wie oh wie kan dit wel?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Manon »

maar dat heeft islam toch al lang opgelost Chaimae?

een vrouw die buiten het huwelijk sex heeft met iemand (weze het nu gewenst, weze het niet gewenst) is gewoon fout en moet worden gestenigd.

wat er met het kind gebeurt maakt voor niemand een reet uit.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

Circe,

Op het onwettig seksen staat 100 stokslagen, dat is de shibgagh die past in de islamitische tijdsgeest destijds. :wink: Wat nadat je de gerechtelijke hadd hebt ondergaan?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Manon »

op overspel staat de doodstraf door steniging of door ze op te sluiten in huis totdat de dood erop volgt (langzame hongerdood dus). dat weet jij evengoed als ik Chaimae.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Ariel »

Ze zal voor hoer moeten spelen als zij en haar kind willen overleven.
In streng Islamitiche landen moeten ze trouwen voor een dag. Ik heb eens een reportage gezien op TV. Dat ging over vrouwen in Iran die een kindje hadden, en die op deze wijze door mannen onderhouden werden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

circe schreef:op overspel staat de doodstraf door steniging of door ze op te sluiten in huis totdat de dood erop volgt (langzame hongerdood dus). dat weet jij evengoed als ik Chaimae.
Dat is wanneer je als getrouwde vrouw overspel pleegt. Dan staat er inderdaad steniging tot de dood volgt. Maar als je als 'meisje' onwettig seks hebt moet je het bekopen met honderd stokslagen.

Het vers dat je aanhaalt is mansoekh, oftewel deze heeft zijn juridische status verloren. Sterker nog, deze is opgeheven door een ander vers: Soerah Noer, aya twee.
Laatst gewijzigd door Chaimae op di nov 24, 2009 12:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Ariel »

circe schreef:op overspel staat de doodstraf door steniging of door ze op te sluiten in huis totdat de dood erop volgt (langzame hongerdood dus). dat weet jij evengoed als ik Chaimae.
Maar eerst mag het kindje geboren worden, en zolang de vrouw borstvoeding geeft is ze "veilig"

Als je dit soort dingen leest, dan is het net of we het ter plekke verzinnen. Te erg voor woorden. En toch is het de waarheid, alleen kunnen wij het bijna niet bevatten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Ze zullen voor hoer moeten spelen als zij en haar kind willen overleven.
In streng Islamitiche landen moeten ze trouwen voor een dag. Ik heb eens een reportage gezien op TV. Dat ging over vrouwen in Iran die een kindje hadden, en die op deze wijze door mannen onderhouden werden.
Hoe kan het dat de mannen er mee weg komen? De man treft toch net zoveel blaam als de vrouw? Beiden hebben vanuit islamitisch oogpunt een zondedaad begaan. Waarom moet de vrouw er meer voor boeten dan de man?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: Dat is wanneer je als getrouwde vrouw overspel pleegt. Dan staat er inderdaad steniging tot de dood volgt. Maar als je als 'meisje' onwettig seks hebt moet je het bekopen met honderd stokslagen.
.
In Somalië kijkt men zo nauw niet Chaimae.
Stenigingen hebben vaker plaats in Somalië. Zo lieten rechters van al-Shabaab vorig jaar een 13-jarig meisje stenigen wegens overspel. Mensenrechtenorganisaties meldden dat ze het slachtoffer was van verkrachting, maar het vonnis werd gewoon uitgevoerd.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 90#p187190" onclick="window.open(this.href);return false;

Opnieuw Somalische gestenigd voor overspel
woensdag 18 november 2009

MOGADISHU (ANP) - Een 20-jarige vrouw in Somalië is een afschuwelijke dood gestorven. De vrouw is voor een menigte van tweehonderd man gestenigd in het zuidwestelijke plaatsje Wajid, omdat ze een buitenechtelijke relatie had. Haar 29-jarige vriend kreeg tegelijkertijd honderd zweepslagen, berichtte de BBC woensdag.

De vrouw had een doodgeboren baby gebaard en was schuldig aan overspel, zo oordeelde de strengislamitische rechter van de militante al-Shabaab-beweging.

Het is de tweede keer dat al-Shabaab een vrouw in Somalië voor overspel heeft laten stenigen. De groep heeft grote delen van het land in handen en probeert een zeer strikte interpretatie van de islam op te leggen aan de bevolking, van wie het grootste deel een gematigde vorm aanhangt. Al-Shabaab vecht tegen de door de internationale gemeenschap erkende regering in de hoofdstad Mogadishu.

Vorig jaar werd een 13-jarig meisje gestenigd voor overspel. Volgens mensenrechtenorganisaties was ze echter verkracht. Vorige maand zijn twee mannen gestenigd voor spionage.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... erspel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef: Hoe kan het dat de mannen er mee weg komen? De man treft toch net zoveel blaam als de vrouw? Beiden hebben vanuit islamitisch oogpunt een zondedaad begaan. Waarom moet de vrouw er meer voor boeten dan de man?

Het is ook heel oneerlijk. Waarschijnlijk denkt men dat de vrouw de man verleid heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

Ariel,

Daarom zeg ik ook expliciet shibgagh, klassiek Arabisch voor de zuivere islam, zoals we die kennen van de profeet. Wij putten onze bronnen uit de koran en overleveringen, laten we die dan ook aanhalen, in plaats van islam in de praktijk. ( het artikel) In de islam heet dat qiyaas, dus analogiebewijs in het redeneren. Anders krijg je namelijk al gauw dat moslims gaten schieten, door te zeggen dat er een verschil van dag en nacht zit tussen moslims en de theoretische islam. Daar moet je op anticiperen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Manon »

dit laat me denken aan dat stenigingsverhaal van die andere afrikaanse vrouw.

ze was gehuwd geweest maar verstoten door haar man, dus stond ze zonder eten op straat
ze kreeg een verhouding met een nieuwe partner die BELOOFDE dat hij met haar zou huwen, maar hij deed het niet. Wel kreeg ze van hem eten en onderdak.

ze werd zwanger.

dit bleek een duidelijk teken van overspel te zijn, want ze was ongehuwd en dus ging ze worden gestenigd nadat het kind geboren was en ze twee jaar borstvoeding had gekregen.

GELUKKIG gelukkig vond haar advokate in het grote sprookjesboek DE KORAN dat zwangerschappen in sommige gevallen een pak langer dan negen maanden konden duren... en bijgevolg was het kind nog van echtgenoot nummer 1 en mocht ze blijven leven. Of papa nummer 1 blij was met zijn zoon ui die ezelsdracht is niet geweten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

Hoe heeft deze vrouw zich gevoeld? Verschrikkelijk zeg. :crying:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
zahrafa
Berichten: 40
Lid geworden op: do mar 18, 2010 11:23 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door zahrafa »

Over overspel en ontucht stelt de Koran in vers 24:2 het volgende:

« De overspelige vrouw en de overspelige man, geselt elk van hen beiden met honderd geselslagen en krijgt in Gods godsdienst geen mededogen met hen, als jullie in God en de laatste dag geloven. Bij hun bestraffing moet een groep gelovigen aanwezig zijn. » (Koran 24:2)

De Koranische strafmaat voor zina is blijkens bovenstaand vers 100 zweepslagen, zowel voor de man als voor de vrouw. Het Arabisch woord dat in dit vers gebruikt wordt is zina
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Ariel »

Hallo zahrafa . Welkom op dit forum.
Het stenigen van overspelige vrouwen is een algemeen aanvaarde regel in de islam. Niet wij hebben dit verzonnen.
Hoewel er in de Koran geen sprake is van steniging als strafmaat in de islam, bevat de shari'ah wel de strafmaat van steniging voor overspel, en als je 100 zweepslagen moet ondergaan, daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Wat voor straf je moet ondergaan, het blijft barbaars.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Dutch »

Ook het adopteren van een kind is in de islam verboden...

Als een zwangere verkrachtte of overspelige of onwettige sex gehad hebbende vrouw 100 stokslagen krijgt lijkt het mij ook best mogelijk dat ze haar kind "verliest"...weer een probleem minder!
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Peter Louter »

de zuivere islam
is een volstrekt mythisch en theoretisch begrip dat op geen enkele manier rekening houdt met het feit dat we van nature allesbehalve volmaakt zijn.
'Onkuisheid' is een cultureel te definiëren begrip, de geschiedenis van sexualiteit in Nederland laat dat goed zien. Veel van wat eerder als 'onkuis' werd gezien, is dat al lang niet meer.
'Onkuisheid' in welke vorm dan ook, is afhankelijk van de maatschappelijke condities al dan niet vooral een sociaal probleem. In sommige streken in Nederland werd vroeger pas getrouwd als de vrouw zwanger was. IMen wilde zekerheid over haar vruchtbaarheid. Onvruchtbaarheid werd als een probleem gezien. In andere streken gold er een trouwverplichting voor de verwekker zodat vrouw en kind maatschappelijke zekerheid hadden. Een oplossing die herstel van ordelijkheid nastreefde en cultureel verankerd was.
Bij veranderende sociale omstandigheden verandert ook het begrip 'onkuisheid'.

Het probleem met de orthodoxe islam en andere orthodoxe religies is dat ze als het ware een ooit bestaande cultuur 'bevriezen' en die een dwingende status geven.

Ik ben er zeker van dat in de islamitische praktijk er bij voorhuwelijkse zwangerschap allerlei oplossingen worden gepraktiseerd. Het is van de omgeving afhankelijk of sociale oplossingen worden getolereerd. Één scherpslijper valt nog wel te negeren, twee scherpslijpers vormen een probleem die een 'informele oplossing onmogelijk kunnen maken.

De 'zuivere' islam is een onbereikbaar ideaal en dat moet je vooral zo laten
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Mahalingam »

Zodra het streven naar 'zuiverheid' in een sekte de kop opsteekt is het eind zoek. Het is een recht pad de hel in.
"We zijn allemaal zuiver, maar sommige zijn zuiverder dan anderen."
Recente voorbeelden van dit mechanisme: GIA in Algerije en ETA in Spanje.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

zahrafa schreef:Over overspel en ontucht stelt de Koran in vers 24:2 het volgende:

« De overspelige vrouw en de overspelige man, geselt elk van hen beiden met honderd geselslagen en krijgt in Gods godsdienst geen mededogen met hen, als jullie in God en de laatste dag geloven. Bij hun bestraffing moet een groep gelovigen aanwezig zijn. » (Koran 24:2)

De Koranische strafmaat voor zina is blijkens bovenstaand vers 100 zweepslagen, zowel voor de man als voor de vrouw. Het Arabisch woord dat in dit vers gebruikt wordt is zina
Zahrafa, jij draait hetzelfde riedeltje af als al die moslims. Je zal bovenstaande openingspost nog maar eens goed moeten herlezen, want ik heb het nergens over onzedelijkheid, maar meer de eventuele gevolgen ervan. Over een bastaardkindje dat eventueel uit ontucht kan voortvloeien, en die volgens de islam niet geaccepteerd mag worden als het kind van x.

Dat versje over zina zal je in het licht van de tijdsgeest (die destijds mede dankzij Mohammed weer in zwang was, want zoals je al wel weet was voor Mohammed seks voor het huwelijk en promiscuïteit de norm) moeten zien en is dat haast onmogelijk om vandaag de dag nog in praktijk te zetten. Als ik ontucht pleeg, dan zijn daar geen vier ooggetuigen bij geweest die duidelijk kunnen zien dat er ook sprake was van geslachtsgemeenschap. En de man an sich, die de daad met je deed kan ook niet zeggen dat hij seks met je gehad heeft, want die kan als zondenaar- zieyenie niet als getuige fungeren, noch mag je volgens de islamitische jurisprudentie hem op zijn woord geloven. Daarnaast streefde Mohammed in dit soort situaties naar wederkerigheid, overeenstemming en maakte zijn achterban dan nog eens heel goed duidelijk dat die handeling zo niet de algemene regel is. Voor meer informatie moet je maar eens die hadeeths raadplegen over bijvoorbeeld Hilal. Dus, waarom til jij er dan zo zwaar aan? En hoe zou jij je voelen als je een misstap maakt ( kan gebeuren en is menselijk) en seks hebt met een jongen waar je tot over je oren verliefd op bent en zwanger blijkt te zijn, waarna die kerel zegt: ''ammehoela, doei! De islam schrijft me voor dat ik het kind niet mag accepteren als mijn kind.'' Tsjah, daar sta je dan..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Manon »

Uiteindelijk is de manier waarop men met kinderen omgaat die buiten een huwelijk geboren werden, één van de betere maatstaven voor het humane ontwikkelingsniveau van een maatschappij.

De tijd dat men zulke pasgeborenen hier snelsnel de beerput in kieperde is gelukkig al lang voorbij. Ik vermoed dat die in de arabische landen nog steeds schering en inslag zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Chaimae »

Circe,

Wat ik weet over Marokko is dat die 'bastaardkinderen' ( wat een nare term) te vondeling gelegd worden of achtergelaten worden door de moeder in het ziekenhuis. Dit zal vast ook wel opgaan voor de andere islamitische landen. Die kinderen worden daar niet vermoord ( dat kan geen een moeder, ook een moslimvrouw niet, over haar hart krijgen) maar veelal te vondeling gelegd of ergens achtergelaten.

Wat ik ook vaak zie in Marokko zijn jonge vrouwen die dan met hun (hoogstwaarschijnlijk) bastaardkindje op straat leven. Dat zijn hele sterke en moedige vrouwen!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Manon »

Die kinderen worden daar niet vermoord ( dat kan geen een moeder, ook een moslimvrouw niet, over haar hart krijgen)
Lees eens HET LOT VAN DE VROUW, van Germaine Greer.

Ik moet zeggen, ik heb het op een bepaald moment moeten dichtdoen wegens té grote verontwaardiging en walging over de positie die in sommige culturen aan de vrouwen wordt toebedeeld.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door BFA »

Chaimae schreef:Die kinderen worden daar niet vermoord
Als in het hospitaal gebaard wordt kan dit moeilijk zonder medeplichtigheid van de dokters.
Ik denk dat in Marokko en elders in de Islamterritoria de meeste bevallingen thuis gebeuren. Of zo als hier vroeger bij een ongewenste zwangerschap, ergens bij verre familie.
Hier waren weeshuizen die zich dan over die kinderen ontfermden. Of deze weeshuizen in de Islamterritoria ook bestaan weet ik niet. Ik vrees het ergste.
De meeste van deze weeshuizen haden een vondelingenschuif, waar de moeder anoniem haar kind kon achterlaten.
De komst van een nieuwe bevolkingsgroep heeft de vergeten traditie van deze vondelingenschuiven nieuw leven ingeblazen. Dit om te voorkomen dat men in vijvers van parken in de ochtend pasgeboren baby's verdronken vindt.
Chaimae schreef:Wat ik ook vaak zie in Marokko zijn jonge vrouwen die dan met hun (hoogstwaarschijnlijk) bastaardkindje op straat leven. Dat zijn hele sterke en moedige vrouwen!
Hier ben ik het volledig mee eens.
Het is verschrikkelijk dat de maatschappelijke norm deze vrouwen zulk een afschuwelijk lot toe bedeelt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Wat ik ook vaak zie in Marokko zijn jonge vrouwen die dan met hun (hoogstwaarschijnlijk) bastaardkindje op straat leven. Dat zijn hele sterke en moedige vrouwen!
Tot zover de "diamantstatus" van vrouwen in islam.
Amorele atheistische nitwit
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Islam over bastaardkind

Bericht door Peter Louter »

want zoals je al wel weet was voor Mohammed seks voor het huwelijk en promiscuïteit de norm
Een van de bekende mythes

Historisch onderzoek tot nu toe heeft geen enkele aanwijzing opgeleverd voor die bewering. Eerder voor het tegendeel
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Plaats reactie