Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door pd7835 »

Het gaat goed met de integratie. :evil:
9 arrestaties voor toepassen sharia wegens overspel


In Catalonië zijn negen mannen opgepakt nadat ze een vrouw die ze beschuldigden van overspel ter dood veroordeeld hadden. Volgens hen pasten ze daarmee de sharia, de islamitische wet, toe.

De negen mannen werden op 14 november gearresteerd en voorgeleid. Zeven van hen zitten in de gevangenis, verklaarde een woordvoerder van de politie.

De vrouw werd in maart opgesloten en vastgehouden in een afgelegen huis in Valls. Daar hadden de negen mannen een zogenaamde "islamitische rechtbank" opgericht, die haar wegens overspel ter dood veroordeelde. "Deze mannen hebben een soort rechtbank gevormd om de sharia toe te passen. De vrouw werd 'berecht' en ter dood veroordeeld", verwoordde een woordvoerder het relaas van de vrouw.

Volgens de Spaanse pers kon de vrouw ontsnappen en diende ze klacht in. http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... spel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Davy Peirlinck, Aalst

Als ze die mannen laten doen zullen er hier nog veel sharia's gebeuren ze zijn toch zo braaf en democratisch en hebben voor alles respect als het in hun voordeel is en anders maken ze jou koud af al wat niet in deze godsdienst past gaat naar de hel en dat moeten wij allemaal tolereren proficiat aan de multicul.

marck de zot, Brussel

Zal wel niet de eerste keer en de laatste keer zijn in europa

Jawadde Je weet wel, Lint

Wat is daar nu mis mee, dat past toch in het links denken, dat ons de strot word doorgejaagd. Dit zal wel meer toegepast worden in die kringen in europa. Maar eigenaardig zijn het steeds vrouwen die berecht worden. Waarom geen moslim dieven veroordelen volgens de sharia. Zo herjkennen we zie op straat daar ze nog maar een hand hebben.
Die moslimdieven (jihadis) strijden nu eenmaal voor de goede zaak. Vandaar.

Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat. In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat. De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door SDX »

:ohmy: Vreselijk, dat is in de buurt van Tarragona, iets meer dan 170 km bij mij vandaan, 170 km. lijken wel ver weg voor een klein land als Nederland en België, maar voor een land als Spanje is deze afstand bij wijze van spreken in mijn achtertuin, ik doe soms meer kilometers op een dag, gewoon om wat rond te rijden en de omgeving te verkennen - paar uurtjes rijden, wat rondwandelen in een of ander stad of dorpje, paar uurtjes terug rijden en mijn dag is om - jeezus kristus, en ik die steeds dacht dat hier nog goed was - ik zal mn visie van de realiteit dringend moeten gaan bijstellen! :nono:

Arm Spanje!
Arm Europa!
Arme wereld!

Straks moet ik nog letterlijk gaan 'kruistochten'! :mad:

Meteen nieuwe Rotti aanschaffen en grote opzichtige kruistekens slaan telkens ik zo'n ingepakte passeer. (for starters) :evil:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Mahalingam
Berichten: 52281
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door Mahalingam »

Over de plaatselijke situatie kwam ik nog dit tegen:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=AL2JB3EQ
De verdachten behoren, volgens de Spaanse media, tot de salafistische strekking. Die ultraconservatieve stroming in de islam zou in de provincie Tarragona veel aanhangers tellen, maar het was de overheid tot nog toe niet bekend dat ze een eigen rechtbank heeft die volgens de regels van de sharia recht spreekt. Deze rechtbanken, die zich baseren op de Koran, bestaan in landen als Saudi-Arabië, Iran en Nigeria. Daar wordt overspel bestraft met de doodstraf door steniging.

De Catalaanse politie is tot de vaststelling gekomen dat de rechtspraak van de sharia-rechtbank in Tarragona op de steun van vele moslims kon rekenen.
Je zit er dus midden tussen in. Maar over wat voor aantallen spreken we hier.
En dat laatste in het bericht is niet verbazingwekkend: diverse enquetes hebben al aangegeven dat er heel wat Mohammedanen zijn die zeggen graag Sharia te willen hebben.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door SDX »

Jup, je hebt gelijk, ik zit er midden in - bagger! :yuk:

Aantallen weet ik niet, zal het eens gaan opzoeken, het vreemde is - alhoewel ook weer niet zo vreemd want ik woon in een toeristisch plaatsje, die zoeken de mohammedanen blijkbaar niet op, misschien teveel bloot? - ik zie nauwelijks 'volledig verpakten' en degenen die ik zie zijn steeds erg modieus, redelijk veel bloot zelfs, voor een goede moslima dan toch - ze zien er in elk geval niet uit zoals ik al op veel foto's gezien heb van bvb. in Belgische of Nederlandse steden, niet volledig verpakt als pinguïns en ook niet als zogenaamde 'voddenmadammen'.
Als ik wat meer het binnenland inrij, ja dan zie ik er wat meer, maar nog steeds redelijk modern, modieus, zelfs soms uitdagend gekleed, met flinterdunne, zijden hoofddoekjes met een zilver- of goud glansstreepje, lange rok met soms een kort topje, halflange broek a la 'bitchy pants'/piratenbroek, skinny jeans..., modieuze sandaaltjes onder e.d. (jaja, ik let daar op :rolleyes: )
In Barcelona zie ik wel eens oudere vrouwen met hun volwassen dochters en kleindochtertjes, dragen een djellaba, maar óók mooie (ik heb er zelf een paar meegenomen uit Casablanca, staan verdomd sexy, als je tenminste niet nog kweetniet wat allemaal eronder aan hebt :redface: ), niet van die lompen, mooie zachte, glanzende stoffen, de dochters zonder hoofddoekje en korte mouwen etc...
Ófwel kom ik niet in die buurten waar ze samenhokken, de échte...kan ook.
Vandaar mijn verbazing ... and yet...niks verbaast me nog NIKS!!! :(
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door SDX »

Nouw (was ik effe vergeten), als de Catalaanse politie tot die vaststelling gekomen is, dat ze er dan ook wat aan doen!!!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door H.Numan »

Deze mensen behoren vervolgt te worden voor (poging tot) moord met voorbedachte rade en afpersing dan wel bedreiging met geweld. Elk woord dat refereert naar godsdienst moet achterwege gelaten worden in de aanklacht. Want de godsdienst doet niet ter zake. Sterker nog: hun godsdienst gaat op zeker gebruikt worden als verzachtende omstandigheid! Persoonlijk zou ik het eerder zien als een verzwarende omstandigheid.

Een troost voor deze dappere strijders voor allah: ze kunnen nu afstuderen aan de universiteit voor terrorisme. :mad:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89852
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door Ariel »

Nou SDX. Het is zelfs nog erger dan je denkt. Lees dit artikel maar. In moskeeën roept men Moslims op om geen vrienden te worden met Spanjaarden, meisjes mogen niet naar gymles of zwemmen, moeten van school afgehaald worden als ze geen menstrueren, een moslim jongen is geslagen omdat hij met niet moslim kinderen een voetbal spelletje speelde, Moslims worden door deze fanatiekelingen uit een bar geslagen omdat ze met niet moslims koffie dronken, een zwangere vrouw is geslagen omdat ze geen hoofddoek droeg...Enfin..lees het zelf maar wat er bijna onder jouw neus gebeurd.
De Spaanse regering moet inderdaad hard optreden en deze fanatieke moslims het land uit trappen.
Sources in Spain’s Ministry of Interior express growing concern over the rise of Islamic law, known as sharia to Muslims, and the increase of Muslim separatism. In Spanish mosques, groups are emerging which promote Islamic judges and policing that have a growing influence over Muslims living in Spain. While this has long been known in the United Kingdom, The Netherlands, and France, it has now been detected in rural areas of Catalonia and in towns such as Tarragona, Gironés and Segarra.

The mosques in question are almost uniformly in the control of Salafist jihadis. Such jihadis have espoused separatism and violent struggle with the West at least since the 1980s.

Muslim clerics in Catalonia, for example, call upon the faithful to not befriend native Catalonians nor belong to Catalonian civic organizations. The imams demand that Muslims buy only “halal” food (e.g. meat slaughtered according to Muslim ritual), and that they avoid banks since these ostensibly violate Muslim abhorrence of usury. Muslim parents are warned to not allow their daughters to use the gymnasiums in the schools nor on any account should they use swimming pools. Muslims are told to remove their daughters from school upon the first appearance of menstruation.

Security officials in Spain fear that sermons from the mosques may not suffice to bring Spain’s Muslims to order. Appearing in Spain are groups of men who enforce Islamic law “sharia and Islamic order “hisba” – as to dress and behavior, especially on the part of women. According to sources in Spain, Muslim dissidents and victims of the enforcement of sharia fear reprisals should they report to the police. Muslim women who refuse to veil themselves are insulted, harassed, and sometimes physically assaulted by strong-arm enforcers of sharia. At times, the parents of fractious girls and women have been assaulted by the Muslim enforcers who have kept them in detention and even subjected them to battery. In Saudi Arabia, the Islamic enforcers are known as “muttawa”. In 2001, muttawa on the scene of a fire at a school in the Oil Kingdom refused to allow girls to leave the blaze because they were not wearing correct Islamic dress. Fifteen girls died as a result.

According to one report, a Muslim teenage boy was given a severe beating by Muslim enforcers for having merely played soccer with non-Muslims. From the mosques there continue to emerge demands that Muslims not socialize with infidels. Muslim men who choose to socialize with non-Muslims in Catalonia have been forcibly removed from bars where they played cards or drank coffee. Some have been forced to wear beards and to forgo the wearing of blue jeans: a symbol of Western decadence.

In Tarragona, northeastern Spain, a Muslim woman accused of adultery was condemned to death in early 2009 by a panel of nine Salafist Muslim men. The nine men were arrested by police in the town of Reus and charged with assault and attempted murder. They had taken the woman to a mosque where she was beaten.

In another such case, a pregnant woman was beaten by two men in October 2009 in Ciudad Real for having neglected to wear a veil. She managed to escape but was to suffer a miscarriage as a result.

http://vladtepesblog.com/?p=16617" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door SDX »

Mijn GOD!!! :ohmy:
Gewoon fataal!!! [c045.gif]
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Re: Spanje: 9 arrestaties voor toepassen sharia

Bericht door birdie »

ELF EXTREMISTISCHE MOSLIMS SPANJE VEROORDEELD

maandag 14 december 2009 21:28

Een rechtbankt in Barcelona heeft elf extremistische moslims veroordeeld voor het voorbereiden van een zelfmoordaanslag in de metro van de Spaanse stad.

Twee verdachten zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen van 14,5 jaar, omdat ook beschikten over explosieven en vuurwapens.

Een derde dader moet 10,5 jaar in de cel zitten voor het plannen van de wraakactie voor de Spaanse bijdrage aan de internationale troepenmacht in Afghanistan. De overige acht veroordeelde moslims moeten celstraffen van 8,5 jaar uitzitten. Tien van de daders hebben wortels in Afghanistan. De elfde dader beschikt over de Indiase nationaliteit.

Inkeer
De zaak is naar buiten gekomen toen een informant, die eerst 'gewoon' lid was van de terreurcel, tot inkeer kwam.

Tien van de maandag veroordeelde extremisten werden in januari vorig jaar in Barcelona aangehouden door de politie. De elfde betrokkene bij het terreurplan werd vijf maanden later aangehouden in Nederland.

Door Maartje Willems

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... rdeeld.htm
† 14 september 2012.
Plaats reactie