Verwikkelingen rondom Kerstmis

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Mahalingam »

Als de feestdagen komen dan hoor je weer over allerlei toestanden met Sinterklaas en even later over rare zaken betreffende het Kerstfeest.
Ik dacht om maar eens een draadje te beginnen met Kerstmis perikelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Mahalingam »

De kerst is altijd een goed moment voor kunstenaars om bij te verdienen.
Ook de kerstboom is niet veilig voor de creativiteit van kunstenaars. Zo is er eentje die het voor elkaar heeft gekregen om 14.000 pond te vangen voor dit gedrocht:

Afbeelding

Materiaal: betonijzer voor het geraamte en nepgras balkon tapijten voor de bekleding. Plus wat lampjes die leuk zijn als het donker is maar het ding staat in een winkelcentrum dat bij duisternis is uitgestorven.
De meeste mensen hadden niet door dat het een alternatieve kerstboom moest voorstellen.
Shoppers stared in bemusement at the mysterious object that landed in a shopping precinct in Poole, Dorset, this week. Some compared it to a giant traffic cone, a witch’s hat or a cheap special effect from an early episode of Doctor Who.
Waarom dit ding? Je kan het geloven of niet: vanwege de veiligheidsvoorschriften. Het waait daar dus een echte boom kan omwaaien. Verder kunnen de takken afbreken en/of mensen in hun gezicht prikken. Het ding kan in brand vliegen. De kerstversiering kan gejat worden. Baldadige jeugd kan erin klimmen en eruit vallen. De bliksem kan erin slaan want hij is niet geaard enz.
Christmas trees are one of the most hazardous objects in the home, according to the Royal Society for the Prevention of Accidents. In 2002, the most recent year for which statistics are available, 1,000 people needed hospital treatment for injuries inflicted by trees. They ranged from being poked in the eye to back injuries caused by moving the trees around.
Dan de financieële kant: de all-in kosten van een echte boom zijn 3500 pond. Waarvan 500 pond voor de boom zelf. Maar ook dit gevaarte moet opgesteld, vervoerd etc. worden en bovendien ergens bewaard worden tot het volgende jaar. Dus binnen 1 generatie (25 jaar) is de investering terug verdiend, zo schat ik.
Het commentaar van een paar inwoners:
Karen Byron, a 54-year-old housewife, said: “It’s horrible. If you are going to have a fake tree then it ought to resemble a tree. You can get some really good fake trees but this is awful. It doesn’t feel Christmassy at all.”
Bill Scott, 77, said: “This is a total disgrace and my sister thinks so too. I’m an army man and it would be wrong for me to express my real feelings in language other people might hear.”
http://www.timesonline.co.uk/tol/life_a ... 934109.ece
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Mahalingam »

Een kerstboom in huis halen en later verwijderen is een bron van gevaar.
Dat ding opsieren is ook niet zonder risico:
Veel kerstverlichting onveilig
Veel kerstverlichting die in Europa wordt verkocht, is gevaarlijk. Ruim 30% van de in Nederland en vier andere EU-lidstaten aangeboden verlichting is onveilig, stelt de Europese Commissie na onderzoek.

Gebruik van de verlichting kan leiden tot elektrische schokken of brand. Vaak zijn de elektriciteitsdraden het probleem. Die kunnen losraken en kortsluiting veroorzaken, of ze zijn te dun waardoor het gevaar op oververhitting bestaat. Ook onduidelijke gebruiksaanwijzingen kunnen voor problemen zorgen.

Europees Commissaris Meglena Kuneva van Consumentenzaken raadt Europeanen aan om alleen kerstverlichting bij goed aangeschreven handelaren te kopen. Ook adviseert ze om de kerstverlichting niet te laten branden als er geen toezicht mogelijk is.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech ... eilig.html
Ik begrijp het al: de Kerstboom moet geaard worden en er moet een brandblusser naast staan waarvan men de gebruiksaanwijzing heeft voorgelezen aan het hele gezin.
Aanvullende EU-regelingen zijn in de maak. U kunt rustig gaan slapen, maar laat de Kerstboom dan niet branden want dan kunt U verast raken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Monique »

Dit is een voorbode voor de algehele islamisering van Europa.
Nu waarschuwingen....volgend jaar kerstbomenverbod.
Jaar daarop.... kerstverbod.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door SDX »

Het zet mij enkel aan tot het opnieuw invoeren van die traditie (die ik afgeschaft had), uit baldadigheid zo overvloedig en opzichtig mogelijk! :sly:
Gelukkig houden de Spanjaarden nog redelijk vast aan hun katholieke tradities, ik zou gewoon doorflippen moest ik in zo'n land wonen!
Een mens zou gewoon van ellende overal op straat, te pas en onpas kruistekens beginnen slaan en hardop het 'onzevader' beginnen afdreunen (als ik dat nog zou kennen). :evil: !
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Mahalingam »

Vorig jaar ben ik mij voor de eerste keer te buiten gegaan aan kerstversiering aan de gevel. Een lichtslang. Maar zo luxe als Obama kan uitpakken, dat is er voor mij niet bij. Maar ik ben dan ook geen symbool. Zo te zien kan je je kont niet meer keren in zijn huis: overal kerstbomen!
Maar niet zeuren: het is allemaal 'duurzaam'.

Afbeelding
Kerstversiering bij de Obama's in teken van vernieuwing
Medewerkers van het Witte Huis hebben, samen met 92 vrijwilligers een weekend besteed aan het versieren van alle 132 kamers.
Toch hebben de Obama's het vergeleken met voorgangers bescheiden gehouden. Het aantal kerstbomen is beperkt gebleven en voor de meeste decoraties zijn vooral natuurlijke en gerecyclede materialen gebruikt die passen bij de architectuur en kleur van de kamers.
Dit jaar krijgen 50.000 bezoekers, verdeeld over zeventien verschillende feesten en elf gelegenheden waarbij het Witte Huis zijn deuren opent voor bezoekers, de kans om de decoraties van dichtbij te bekijken.
http://www.elsevier.nl/web/Lifestyle/So ... euwing.htm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Mahalingam »

Het plan voor het kerstdiner bij mij is definitief: Zwitserse kaasfondue. Zo dus:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Scarlatti »

Idd, dat lijkt mij ook een mooi begin van een nieuwe traditie... Zwitserse kaasfondue net zo lang tot we weer VRIJ zijn!

enneuhh by the weej... wij (ik) zetten al jaaaaren TWEE Kerstbomen langs de schoorsteen, een witte en een zwarte... puur omdat ik t MOOI vind... dus nix multiculti mocht je dat denken... ik zal ff kijken of ik een foto ervan kan plaatsen..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Mahalingam »

En dan zijn er de kwesties van de Kerstkaarten. Bedrijven, instanties en overheden zenden massaal kaarten naar hun klanten en elkaar.
En net zoals vorig jaar zijn er weer kerstmis-loze kerstkaarten.
http://www.20min.ch/news/dossier/minare ... e-27549863
Festtagsgrüsse nur noch «religionsneutral»
Zwitserse grootbedrijven hebben geen 'goede kerst' wensen maar 'plezierige feestdagen'.
Afbeeldingen van winterlandschap of iets abstracts.
Credit Suisse heeft "happy holidays"
En wat doet onze eigen (ja ook een beetje van U vanwege belastinggeld) ABN Amro (om te bezuinigen?): helemaal niks. Geen kerstpakketten voor het personeel, geen wenskaarten (maar wel een kerstgratificatie voor de bestuurders en directeuren?), geen kerstboom.
«Dahinter steht die Überlegung, dass Weihnachten einen religiösen Bezug hat und dass unsere Bank eine religionsneutrale Position einzunehmen wünscht».
Dus ook geen problemen meer met 'hoe halal moet het kerstpakket worden?'.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Manon »

,,Omdat een kerstboom redelijk gerelateerd is aan een christelijk feest, hebben we gekozen voor het thema licht.''
Hoe achterlijk kan je als hogeschool wel wezen?

Net de BOOM is het overblijfsel van het pre-christelijke heidense JOELfeest.....
Zeer waarschijnlijk was het bij onze Germaanse voorouders traditie om de kortste dag te vieren met een altijd groene tak of boom uit het bos (conifeer, jeneverstruik, hulst, maretak, enz…).

Deze boom of tak stond voor het leven dat voortgaat en was de voorbode van de vernieuwing. Ook het licht vormde een belangrijk symbool bij deze gebeurtenis. Om de langste nacht van het jaar te vieren werden er vreugdevuren ontstoken. Naar alle waarschijnlijkheid is deze traditie van de groenblijvende boom en van het licht bij de kerstening van Europa overgenomen door de Christelijke gebruiken. Ze maakt sinds die tijd deel uit van de kerstvieringen.

Het christelijke gedeelte bestond uit de kerstSTAL met kindeke Jezus.

Wat volgt? Het verbod op paaseieren? geen paashaas meer?

Verbod op pannenkoeken? (was heidens gebruik met het échte Lichtfeest (Maria Lichtmis) in februari om de terugkomst van de zon te vieren: zie vorm van pannenkoek)
In het voor-christelijke Europa werd rond dezelfde datum toen nog het Keltisch feest Imbolc gevierd. Dit festival markeerde het midden tussen het wintersolstitium en de Lente-equinox. "Imbolc" wordt vertaald als "in de buik", of "in melk" en alludeert naar de worp en het zogen van lentelammeren als eerste tekenen van het nieuwe leven midden in de winter.
In het voor-christelijke Europa werd rond dezelfde datum toen nog het Keltisch feest Imbolc gevierd. Dit festival markeerde het midden tussen het wintersolstitium en de Lente-equinox. "Imbolc" wordt vertaald als "in de buik", of "in melk" en alludeert naar de worp en het zogen van lentelammeren als eerste tekenen van het nieuwe leven midden in de winter.
Kan iemand die hogeschool eens inlichten?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Manon »

Och, als we dan toch bezig zijn.

Kan iemand misschien een kaartje naar ABN AMRO BANK sturen met verwijzing naar de tekst van onze zeer gewaardeerde Linda Bogaert?
Linda Bogaert schreef:Men mag gerust een kerstkaart mét een kerstboom erop naar een muslim sturen. Hij of zij zal u met alle plezier een kaartje terugsturen, en dit geheel in lijn met de Koran die stelt:

«En wanneer men jullie met een groet begroet, groet dan op een betere manier terug of beantwoordt de groet. God rekent over alles af.» (Koran 4:86)
lees haar ganse artikel: Kerstmis en de islam
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

Beide regelingen zijn een staaltje van zelfislamisering. Ik vermoed dat de meeste Moslims geen bezwaar tegen een kerstboom hebben . Ze moeten lekker op deze voet doorgaan.
Volgende stap het Wilhelmus afschaffen? Niet divers genoeg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

CDA Den Haag boos over schrappen kerstboom

DEN HAAG – De Haagse Hogeschool heeft zich de woede op de hals gehaald van het CDA in Den Haag met het besluit in de school geen kerstboom meer te plaatsen.

CDA-lijsttrekker Karsten Klein vindt het ,,volkomen absurd’’ dat de Haagse Hogeschool geen kerstboom meer plaatst omdat de boom te veel verbinding zou hebben met het christelijke kerstfeest. ,,Een onbegrijpelijke beslissing van de Haagse Hogeschool’’, vindt Klein. ,,De kerstboom hoort in de Nederlandse traditie.’’

De directie van de Haagse Hogeschool zegt dit jaar het internationale karakter in de school meer te willen benadrukken. Maar volgens het CDA in Den Haag is de kerstboom een internationaal symbool bij uitstek. ,,De argumenten van de schoolleiding zijn werkelijk op niets gebaseerd, dit is politieke correctheid ten top.’’ Klein schaart zich met zijn uitspraken achter veel studenten van de school die ook verbolgen zijn over het verdwijnen van de metershoge boom.

Eerder maakte Karsten Klein zich al boos over een school in de Haagse wijk Transvaal, waar een Sinterklaas een plusteken op de mijter had, in plaats van het traditionele kruis. De reden hiervoor was ook dat de schoolleiding het een te christelijk karakter vond hebben, iets wat een onwenselijk signaal zou zijn voor de grotendeels allochtone school. Op een andere school werd tijdens een kookworkshop alleen halalvlees geserveerd. ,,Deze voorbeelden geven wat mij betreft aan dat we in Den Haag totaal de verkeerd kant op gaan als het om inburgering gaat’’, zegt Klein. ,,Willen we de nieuwe Nederlanders nu bekend maken met de Nederlandse en Haagse cultuur, of werkt het andersom?’’

http://www.nd.nl/artikelen/2009/decembe ... -kerstboom" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Manon »

,,De argumenten van de schoolleiding zijn werkelijk op niets gebaseerd, dit is politieke correctheid ten top.’’
In hoeverre is die schoolleiding al geïnfiltreerd?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

circe schreef:
,,De argumenten van de schoolleiding zijn werkelijk op niets gebaseerd, dit is politieke correctheid ten top.’’
In hoeverre is die schoolleiding al geïnfiltreerd?
Tja Circe. [c045.gif] Waarschijnlijk niet. Links Nederland buigt vanzelf het hoofd. Men is blijkbaar van mening dat de zieltjes van moslims te teer zijn om te kwetsen. Bovendien vinden ze schijnbaar dat Islam een prachtige religie is waar je enorm veel respect voor moet hebben. Veel meer respect dan dat je aan het Christendom moet geven.

Zodra Islam de overhand krijgt, zijn dit de mensen die zich als eerste vol overgave zullen bekeren tot moslim. Islam is zo lekker multicultureel en exotisch.

En.. Niemand wil als racist uitgemaakt worden niet waar? Stel je voor.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Mahalingam »

Ik dacht: het wachten is op de eerste recalcitrante tiener die een klein kerstboompje met zich meet gaat zeulen. Ludiek protest van "wel iftar maar geen kerstboom? Wij willen bi-kul!"
ND bericht er schande over:
http://www.nd.nl/artikelen/2009/decembe ... -kerstboom
het CDA slaat er politieke munt uit als woordvoerders van de Christenen, niet bedenkend dat de Kerstboom heidens is maar de de kerststal Christelijk!
CDA-lijsttrekker Karsten Klein vindt het ,,volkomen absurd’’ dat de Haagse Hogeschool geen kerstboom meer plaatst omdat de boom te veel verbinding zou hebben met het christelijke kerstfeest. ,,Een onbegrijpelijke beslissing van de Haagse Hogeschool’’, vindt Klein. ,,De kerstboom hoort in de Nederlandse traditie.’’

De directie van de Haagse Hogeschool zegt dit jaar het internationale karakter in de school meer te willen benadrukken.
Ik zou zeggen: "internationaal benadrukken" dat wil zeggen: zo veel mogenljk diversiteit. Dus ook kerstboom. Maar zo moet een Gutmensch niet denken, geloof ik.
Een Google geeft op dit moment 19 nieuwsartikelen er over. Het leeft onder de media . Misschien ook onder de lezers?
En GeenStijl gaat zelf kijken in plaats van andere journalisten over te schrijven.
Kerstbomenoorlog! [...]Man man man, wat een stad en wat een mensen. Een kerstboom in de hal van de Haagse Hogeschool zou veels te christelijk zijn, en daarom niet oerhollands multiculti. Kortom: kerstbomen zijn de bijl aan de stam van onze humanistisch-joods-christelijke-islamitische koeltoer. MAAR IS DAT EIGENLIJK WEL ZO? Rutger Castricum meldde zich vanochtend in de ongezellige kale van god verlaten desolate troosteloze akelige hal van de Hogeschool om de multiculti winterse sfeer te proeven. En wat blijkt? Scholieren vinden het allemaal maar belachelijk. En de inderhaast opgetrommelde communicatie mevrouw van de HHS begint spontaan te pruttelen & te downplayen. Hoera! Jongens, meisjes, scholieren. Jullie kerstfeest is gered. Kom maar door met die teringboom. Vrede op aarde. HO HO HO RUTGER!
Hier de video die ik aanraad om te zien. Het blijkt dat de leerlingen, ondanks alle indoctrinatie, nog onafhankelijk denken. Ze vegen de vloer aan met dat belachelijke Islam gedoe.http://www.geenstijl.tv/2009/12/peace_r ... rstbo.html
De eerste actie van de scholieren is inderdaad: het neerzetten van een illegale kerstboom:

Afbeelding

Tussen neus en lippen krijgen we van een leerling ook te horen dat de kantine gehalald is en de Moh's een eigen kamertje hebben om hun gymnastische oefeningen te doen (die ze 'bidden' noemen).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Manon »

Tussen neus en lippen krijgen we van een leerling ook te horen dat de kantine gehalald is en de Moh's een eigen kamertje hebben om hun gymnastische oefeningen te doen (die ze 'bidden' noemen).
VOILA! helemaal INTERNATIONAAL, en helemaal culti (de multi zat nog in de kerstboom en die is samen met de stal foetsie).
:yuk:

worthy: worthy: :turban:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

Staatsgevaarlijk: de kerstboom
woensdag 9 december 2009

De Haagse Hogeschool heeft de traditionele kerstboom in de aula vervangen door een of ander lichtobject. Dat heeft volgens een woordvoerder niets te maken met islamitische studenten, maar de kerstboom zou 'op' zijn. Nu is dat meestal ook zo; bij mij valt de boom in de regel al na twee weken uit. Koop gewoon een nieuwe, zou ik zeggen.

Traditie om zeep
Of is de kersttraditie 'op'? Daar merk ik niets van. Dit soort initiatieven pogen de eeuwenoude traditie wel om zeep te helpen, maar dat zal niet lukken. Volgens RTL is de boom wel degelijk weggehaald om islamitische studenten niet te ontrieven. Het CDA in de Haagse gemeenteraad maakt zich er eveneens druk om. Dat is best, maar laten we wel in gedachten houden dat de kerstboom van oudsher een heidens gebruik is.

Ik ben overigens geneigd meer geloof te hechten aan de RTL-versie dan aan die van de Hogeschool zelf. Al is het alleen maar omdat dit type ontkennende reactie vaker voorkomt.

Zoals bijvoorbeeld blijkt uit een stukje vandaag in De Telegraaf, over een tramcontroleur. Hij mag van het gemeentelijk vervoersbedrijf zijn kruisje niet meer over zijn kleding dragen. Nu zou ik hier - als ik mijn hoed van seculiere scherpslijper opzet - nog wel in mee kunnen gaan, ware het niet dat vrouwelijke, islamitische medewerkers wél hun (veel zichtbaarder) geloofsvariant op het kruisje, het hoofddoekje, mogen dragen.

Lange tenen
Ik weet niet of dit soort zaken zonder meer en alleen islamieten zijn aan te rekenen. Zo is het de vraag of islamitische studenten echt problemen hebben met een kerstboom. Het kan ook zo zijn dat onze bestuurders vooraf al zoveel rekening houden met eventuele lange tenen, tere kinderzieltjes en glazen kinnen, dat ze dan maar wat voorbarig en spastisch reageren. En alvast censuur toepassen.

Hoe dan ook, het blijft onwenselijk dat er met meer maten wordt gemeten en er in buitenproportionele mate wordt toegegeven aan de eventuele, onredelijke grillen van reli-fanaten.

Ik wens u een prettig kerstfeest. Compleet mét boom, piek en alle gewenste toeters en bellen/ballen.

Paul Lieben

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Oh-oh ... stboom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

Haagse Hogeschool krijgt toch kerstboom

DEN HAAG - De Haagse Hogeschool krijgt donderdag toch een kerstboom. Studenten van de onderwijsinstelling waren zo verongelijkt over het uitblijven van een boom dat zij er zelf maar eentje hebben gekocht. Ze plaatsen het gevaarte donderdagochtend in de hal van de Hogeschool.

Dat heeft voorzitter Karsten Klein van de CDA-fractie in de Haagse gemeenteraad donderdag laten weten. De studenten hebben Klein uitgenodigd om bij het optuigen van de boom aanwezig te zijn. De CDA-politicus had zich de afgelopen week druk gemaakt over het besluit van de school om geen boom te plaatsen.

Volgens de Haagse Hogeschool was het ontbreken van een grote kerstboom in de hal van het gebouw een pragmatische keuze. Maar volgens diverse politieke partijen werd de traditionele boom geweerd omdat deze te zeer verbonden is met het christelijke feest. Met een versiering van grote lichtgordijnen in de hal wilde de onderwijsinstelling graag het internationale karakter van de school beklemtonen.

Dit schoot in het verkeerde keelgat van meerdere politici. Het CDA noemde het besluit „volkomen absurd”. Ook PVV-leider Geert Wilders sprak van een „waanzinnig besluit” dat volgens hem aantoonde „hoe ver Nederland afgegleden is in het multiculturele drama”.

CDA-fractieleider Klein noemt het „een bijzondere goede zaak dat de studenten nu het heft in eigen hand hebben genomen”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5537 ... ool__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

Haagse wijk omarmt wel kerstboom
Van onze Haagse redactie

Afbeelding

DEN HAAG - Terwijl de Haagse Hogeschool uit angst zijn niet-westerse studenten te kwetsen een kerstboom tegenhield, wordt een paar meter verderop, in de multiculturele wijk Transvaal, de grootste kerstboom van het land met gejuich ontvangen.

"Wij zijn ook Nederlanders en een kerstboom hoort daar juist bij", zegt een Marokkaanse winkelier. Ook de islamitische slager wil de traditionele kerstboom niet missen. "Schitterend vind ik zo'n boom met allemaal lampjes."

De directie van de hogeschool in stadsdeel Laak dacht daar anders over. Zij besloot dit jaar geen levensgrote kerstboom in de hal te zetten, omdat het aanstootgevend zou kunnen werken op de niet-westerlingen. Heel Nederland viel over de beslissing van het schoolbestuur heen, inclusief de Tweede Kamer en de Haagse gemeenteraad. Zelfs onderwijsminister Plasterk belde gistermiddag met de school om opheldering te vragen.

Vanaf vandaag zal echter alsnog een zes meter hoge dennenboom in de hal van de school prijken. Het initiatief ligt niet bij de school, maar bij de studievereniging SIM, die ruim duizend euro inzamelde om toch een kerstboom in de hal te hebben. "We hebben sponsoren gezocht die de boom wilden financieren en dat is gelukt", zegt de voorzitter van de vereniging, Jordann Gross.

Eerder bundelden 300 studenten echter al de krachten en dienden een officiële klacht in bij de directie. Bij wijze van statement zette de studentenvereniging deze week al een kleine kerstboom in de hal.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5536 ... oom__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

Plasterk mengt zich in kerstboomkwestie
donderdag 10 december 2009

DEN HAAG (ANP) - Onderwijsminister Ronald Plasterk heeft contact opgenomen met directeur Pim Breebaart van de Haagse Hogeschool over de commotie die is ontstaan over het al of niet plaatsen van een kerstboom.

De Haagse Hogeschool stelt op de eigen site dit jaar te hebben gekozen 'voor een lichtvoetige insteek bij de kerstversiering in de centrale hal'. Het thema 'licht' moest tot uiting komen in onder meer lichtgordijnen. De hogeschool koos niet voor een boom in de vestiging in kwestie. Politieke partijen brachten dat in verband met de multiculturele samenleving.

Plasterk, die vorige week nog Kamervragen moest beantwoorden omdat Sint Nicolaas zijn tabberd en mijter te veel zou aanpassen aan de minderheden in ons land, besloot poolshoogte te nemen.

Misverstand

Uit het gesprek bleek volgens de zegsman van de minister dat er overal in de hogeschool kerstbomen staan: 82 over de verschillende vestigingen. Het is niet zo dat het kerstfeest er niet gevierd wordt.

,,Hij en ik zijn het eens dat het van de gekke zou zijn om geen kerstboom in de school te willen hebben. Dat is dus ook niet het geval. Het is dus een misverstand dat het een culturele of ideologische keuze is'', zei Plasterk donderdag zelf.

Studenten van de hogeschool waren zo verongelijkt over het uitblijven van een boom dat zij er donderdag zelf maar een in de hal van de bewuste vestiging hebben opgezet.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... westie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Wie wil nog een hapje halal kerstschaap?

Bericht door Manon »

Je houdt dit niet voor mogelijk! :yuk:

worthy: worthy:

Halal kerstdiner op katholieke school Weert


De katholieke Odaschool in Weert serveert dit jaar tijdens het kerstdiner alleen maar halalvlees voor de circa 400 leerlingen.
Daarmee komt de basisschool tegemoet aan de wens van een tiental moslimgezinnen.


Weert
Door Bram van der Heijden

Het kerstdiner wordt elk jaar georganiseerd door de school in samenwerking met de oudervereniging. Volgens waarnemend directeur Margo Janssen heeft de Odaschool, waar een tiental leerlingen moslim is, uit praktische overwegingen besloten de kinderen alleen halalvlees voor te zetten. „De voorgaande jaren hielden we rekening met moslims en daarom moesten we het vlees voor hen scheiden. Nu iedereen halalvlees krijgt, hoeft dat niet meer.” Bovendien past de actie volgens haar juist in het christelijke gedachtegoed, want het is goed om met anderen rekening te houden.
Jean Paul van der Donk, voorzitter van de oudervereniging, stelt acht klachten te hebben gekregen van boze ouders.
Volgens hem is het belangrijk dat deze ouders snappen dat er niet uit geloofsoverweging gekozen is voor het moslimvriendelijke vlees, maar puur uit praktische overwegingen. „Daarnaast is het voor katholieken niet verboden om halalvlees te eten, terwijl dat wel andersom voor moslims het geval is.”

http://www.limburger.nl/article/2009121 ... 19939/1184" onclick="window.open(this.href);return false;

*******************************************

Nee het is voor katholieken niet verboden om halalvlees te eten, maar het is wèl volgens de SLACHTWETTEN verboden om onverdoofd te slachten.
En waarom kunnen die "tiental" moslimleerlingen niet even gewoon vegetarisch eten op de kerstmaaltijd waar ze volgens hun geloof zelfs niet naartoe mogen?
Waarom moeten VIERHONDERD LEERLINGEN zich aanpassen aan TIEN moslims??????????
Zijn die daar helemààl gek geworden op die KATHOLIEKE school?

Moesten MIJN kinderen op die school zitten: ik liet de school gvd hun halalvlees steken waar de zon niet schijnt!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Scarlatti »

:yuk: worthy: :turban: :yuk: worthy: :turban: ik kan er gewoon NIET meer tégen :mad:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

Halal kerstdiner op katholieke school Weert
Inderdaad te gek voor woorden. Ze hebben het dooie beestje een leuke naam gegeven. Moslimvriendelijke vlees. :ohmy:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verwikkelingen rondom Kerstmis

Bericht door Ariel »

De schoolleiding begrijpt helemaal niets van de commotie die ontstaan is wat betreft het halal vlees serveren tijden het kerstdiner, terwijl er toch maar acht of tien moslim kinderen op de school zitten. We zijn als school naïef geweest schrijven ze in een brief aan de ouders, en ze draaien het besluit terug.
Kerstfeest

Geachte Ouders,

We zijn als school naïef geweest.

Uit praktische overwegingen heeft de kerstwerkgroep met de beste bedoelingen dit jaar gekozen voor een gerecht waarin halal geslacht vlees verwerkt zou worden. Hieraan lag op geen enkele wijze een principieel, laat staan een religieus argument ten grondslag. Het betrof louter een praktische overweging.

De commotie en de reacties op het krantenartikel in de Limburger van afgelopen zaterdag liegen er niet om. Naast genuanceerde reacties worden er ook de nodige “uit de bocht conclusies”; scheldkanonnades; verwensingen, en zelfs bedreigingen geplaatst. We halen de landelijke pers, en dat willen we voor dit soort zaken natuurlijk niet.

Dat hebben we dus onderschat, te weinig overdacht en is dus behoorlijk naïef! Dat draaien we dus ook terug.

Als school hebben we andere prioriteiten en willen en moeten we onze energie aan andere vooral onderwijs inhoudelijke zaken besteden. Bovenal willen we voor alle kinderen zorg kunnen dragen, zonder welk onderscheid dan ook. Ook willen we voor alle kinderen een feestelijke en gezellige kerstviering verzorgen, zonder in allerlei maatschappelijke discussies verzeild te raken.

We draaien het (overigens bescheiden) onderdeel van de kerstviering terug voor wat betreft de vleeskeuze. Dit na afstemming met het schoolbestuur en de kerstwerk-groep. Er is nu besloten om weer op de gebruikelijk manier voor het kerstdiner te zorgen: Voor iedereen wordt een maaltijd(je) geserveerd, en voor wat de vleeskeuze betreft is dit “gewoon” vlees van een westerse slager. En net als al jaren gebruikelijk is wordt er voor alle kinderen die geen vlees eten of lusten, allergisch zijn of vanuit religieuze overtuigingen bepaalde vleessoorten niet mogen eten een passend alternatief verzorgd.

U –ondanks alle commotie- vanzelfsprekend toch een fijn kerstfeest wensend,

Verblijft, namens alle betrokkenen

De directie

http://www.odaschoolweert.nl/toonnieuwsitem.php?nID=94" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie