Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door sunshine »

Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

De minaretten in het Limburgse Beringen.
In Beringen heeft de Fatih-moskee een aanvraag ingediend om de gelovigen met luidsprekers te mogen oproepen tot het gebed. Controversieel, maar in Genk gebeurt het al jaren, schrijven de Coreliokranten.

Het nieuws lekte gisteren uit en veroorzaakt beroering in Beringen. Twee weken geleden koos 57 procent van de Zwitsers in een referendum voor een minarettenverbod. Een enquête in Vlaanderen wees toen uit dat 60 procent gekant is tegen minaretten in het straatbeeld. De Fatih-moskee in Beringen is overigens een van de weinige Belgische moskeeën met een minaret.

Moskeevoorzitter Yilmaz Centurk wilde gisteren alleen bevestigen dat de aanvraag voor luidsprekers is ingediend. "De aanvraag is ingediend en is in behandeling", zegt Selahattin Koçak (sp.a), schepen in Beringen. "Ik hoop dat we met het voltallige schepencollege nog deze week een collegiale beslissing kunnen nemen. Tot dan wil ik geen commentaar kwijt, al denk ik dat je mijn standpunt wel kan raden."

De burgemeester van Beringen, Marcel Mondelaers (CD&V), was niet bereikbaar voor commentaar, maar volgens partijgenote Anne Cuypers, tweede schepen van Beringen, heeft CD&V nog geen standpunt ingenomen. Bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding hopen ze dat het Beringse stadsbestuur de aanvraag goedkeurt. Bij de Unie van Moskeeën zijn ze geen vragende partij. (belga/adb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... aret.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door sunshine »

:mad: Als dit goedgekeurd wordt dan is het hek van de dam.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Manon »

sunshine schreef::mad: Als dit goedgekeurd wordt dan is het hek van de dam.
Misschien komt er iemand op het lumineuze idee om dan ook een aanvraag te doen om luidsprekers op zijn dak te mogen zetten.
En dan telkens vlak voor (of vlak na) het islamitische gejank één van volgende mogelijkheden te laten schallen:
- ofwel zo'n nazi-lied (weinig waarschijnlijk dat dit wordt toegestaan), iets à la Deutschland ueber alles of zoiets, of anders één of ander marcheerlied

- ofwel de vlaamse leeuw (indien verboden dan maar de Brabançonne, maar dan helemaal én in twee talen, dan leert Leterme het ook)

- ofwel het Ave Maria (in de versie van paus Wojtillia)

- ofwel (en dit is mijn favoriet-moet wel vlak NA het kattengejank gebeuren)
van Andrea Bocelli!!!!

Zou er nu niemand in Beringen zijn die op datzelfde lumineus idee komt?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door sunshine »

:laugh1: Circe.

Het wordt steeds gekker in Belgenland.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Ariel »

Foto van de moskee. Er staan pittige minaretten op. :shock: En je kan de moskee bezoeken, maar dat kost dan wel geld. Je betaalt per persoon 1,5 euro (kinderen 1 euro) + een gidsvergoeding.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
sunshine
Berichten: 294
Lid geworden op: ma apr 20, 2009 2:14 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door sunshine »

Ariel schreef:Foto van de moskee. Er staan pittige minaretten op. :shock: En je kan de moskee bezoeken, maar dat kost dan wel geld. Je betaalt per persoon 1,5 euro (kinderen 1 euro) + een gidsvergoeding.

Afbeelding
Betalen om binnen te mogen? :ohmy:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Ariel »

sunshine schreef:
Betalen om binnen te mogen? :ohmy:
Alleen kafirs moeten volgens mij betalen sunshine. Dat staat er wel niet bij, maar dat vermoed ik. Een soort van jizah denk ik.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Mahalingam »

Zo te zien kunnen ze hun gejammer in stereo doen. [hypocrite.gif]

En is bekend dat er in Nederland ruim 20 roepende moskeeten zijn?
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10107
"Islam-gejammer" uit de minaretten
Van twintig of meer moskeeën in Nederland klinkt al de gebedsoproep, dagelijks of vrijdags. "De zwijgende meerderheid moet zich kennelijk maar aanpassen."[...]
Een aantal van die gebedsoproepende moskeeën zijn gebouwd in al tientallen jaren bestaande buurten/wijken waar nauwelijks of geen moslims wonen, zoals in Roosendaal: "De eerste oproep [zal] in de middag [gedaan worden]. Gevraagd wordt "waarom er een oproep wordt gedaan vanuit deze locatie omdat de leden elders in de stad wonen, het heeft geen functioneel doel." Afgesproken wordt dat dit onderwerp nader besproken wordt in het vervolgtraject." [dat kon dan alleen in een "werkgroep"].[...]
Apeldoorn, waar de gebedsoproep vanaf de Eyup Sultan Moskee soms ruim een kilometer in de omtrek te horen is, worden leerlingen van de school ernaast "dagelijks om half twee tien minuten uit hun concentratie gehouden door een minutenlange gebedsoproep"
Laatst gewijzigd door Mahalingam op wo dec 16, 2009 1:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door stropke »

circe schreef:
sunshine schreef::mad: Als dit goedgekeurd wordt dan is het hek van de dam.
Misschien komt er iemand op het lumineuze idee om dan ook een aanvraag te doen om luidsprekers op zijn dak te mogen zetten.

- ofwel (en dit is mijn favoriet-moet wel vlak NA het kattengejank gebeuren)
van Andrea Bocelli!!!!

Zou er nu niemand in Beringen zijn die op datzelfde lumineus idee komt?
We gaan da lied van buite leren en met zijn alle dat gaan zingen voor die moskeet. Met ne zakdoek in de hand uitwuiven dan...
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Manon »

We gaan da lied van buite leren en met zijn alle dat gaan zingen voor die moskeet. Met ne zakdoek in de hand uitwuiven dan...
ze kunnen ons dan tenminste al niet beschuldigen van AGRESSIE hé! Ik zie het al voor me... zo'n man of vijftig minstens, telkens voor die moskee, met zo'n mooi uitwuiflied!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door naar boven »

circe schreef:Misschien komt er iemand op het lumineuze idee om dan ook een aanvraag te doen om luidsprekers op zijn dak te mogen zetten.

- ofwel (en dit is mijn favoriet-moet wel vlak NA het kattengejank gebeuren)
van Andrea Bocelli!!!!

Zou er nu niemand in Beringen zijn die op datzelfde lumineus idee komt?
:shock: Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik het ergste vind..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Ariel »

Ook in Nederland zijn er problemen over gebedsoproep moskee
Buren boos over gebedsoproep moskee

De buren van de moskee zijn bang dat hun huizen nu minder waard zijn geworden, meldt het AD.

Bewoners van de Vlaardingse Emmastraat zijn zwaar teleurgesteld dat de Ummet-moskee afgelopen vrijdag is begonnen de oproep tot gebed via de luidspreker te doen weerklinken.

,,Ik vind het waardeloos,'' zegt meneer Van der Spoel die vlakbij de moskee woont. ,,En je begrijpt er ook niets van. Ik zei nog tegen mijn vrouw: het lijkt wel kattengejank. Dan kunnen ze wel zeggen dat je het kunt vergelijken met een kerkklok, maar daaraan ben je al van jongs af aan gewend. En dadelijk doen ze het vijf keer per week of een keer per uur, zoals in Turkije.''

Het steekt de bewoners vooral dat de moskee na een informatiebijeenkomst–waaruit bleek dat een meerderheid van de omwonenden tegen is–toch voet bij stuk houdt. ,,Ze willen zo graag goede buren zijn, maar van onze protesten trekken ze zich niets aan,'' zegt meneer Helmich. Een andere moskee in Vlaardingen, de Eyub Sultan aan de Oosthavenkade, zag er daarom van af luidsprekers te gebruiken.

De buren van de moskee zijn ook bang dat hun huizen nu minder waard zijn geworden, na de invoering van de gebedsoproep via de luidspreker. Het past ook niet in hun wijk, vinden ze, er wonen ook nauwelijks Turken in de Emmastraat.

Vijfig meter verderop, bij de moskee, is de stemming juist uitermate goed. Er wordt juist traditionele Turkse thee geserveerd, cay.

,,Ik ben nu 34 jaar in Nederland,'' zegt Bengi van het moskeebestuur. ,,En afgelopen vrijdag is voor mij de dag van mijn leven geweest. Het is ook een heel belangrijke dag voor Vlaardingen. We hebben het recht om de oproep tot gebed te doen, wij zijn ook een deel van Nederland geworden. Maar onze buren hoeven niet bang te zijn dat we het gaan uitbreiden: het blijft beperkt tot twee minuten op de vrijdag.'' Bovendien is het ook niet iets nieuws in Nederland, benadrukt Bengi. ,,De moskee in Maassluis doet het al jaren zo.''

Verder heeft Bengi de moskeebezoekers op het hart gedrukt na het gebed niet op straat te gaan napraten. Juist om rekening te houden met de buren, zegt de moskeebestuurder.

De opmerking van de bewoners dat ze de gebedsoproep–de Ezan–niet kunnen verstaan, wordt met enig gelach ontvangen. ,,Wij verstaan het ook niet,'' zegt een wat oudere man. ,,De Ezan is in het Arabisch, wij zijn Turks! Maar natuurlijk begrijpen we de inhoud wel.''

En dan is er nog de Partij voor de Vrijheid die via schriftelijke vragen de minister van Binnenlandse Zaken oproept het Vlaardingse besluit om de gebedsoproep toe te staan, te vernietigen.

,,Wilders nemen we niet serieus, hoor,'' zegt de jongere broer van Bengi. ,,Om hem moeten we lachen. Zoals laatst met die uitspraak van hem dat je bij ongeregeldheden zoals bij de voetbalwedstrijd Nederland-Marokko met scherp moet kunnen schieten. Nederlanders zijn geen dom volk, zij doorzien hem ook. Met de verkiezingen zei ik nog voor de grap: laten we met ons allen op hem stemmen. Volgens mij wordt hij gek als hij zou zien dat alle Turken op hem hadden gestemd.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.p ... did=288805" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Manon »

naarboven schreef: Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik het ergste vind..
Het gaat 'm over de INHOUD Naarboven! [hypocrite.gif]

Vijf keer per dag "time to say goodbye" horen gaat niet in je koude kleren zitten hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door naar boven »

circe schreef:
naarboven schreef: Eerlijk gezegd weet ik niet wat ik het ergste vind..
Het gaat 'm over de INHOUD Naarboven! [hypocrite.gif]
Vijf keer per dag "time to say goodbye" horen gaat niet in je koude kleren zitten hoor.
Pas maar op...

Want ze nemen je mee.
Naar enge landen.
Waar je nog nooit geweest bent.
Over de zee.
Op niet meer bestaande bootjes.
Nemen ze je mee.

Nou. Goodbye dan maar..
Time to say goodbye,
To countries I never
Saw and shared with you,
Now, yes, I shall experience them,
I'll go with you
On ships across seas
Which, I know,
No, no, exist no longer;
With you I shall re-experience them.
I'll go with you
On ships across seas
Which, I know,
No, no, exist no longer;
With you I shall re-experience them.
I'll go with you,
I with you.
RTFM
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door SDX »

Ik denk niet dat er in Beringen nog veel 'autochtonen' wonen, zeker niet in de 'buurt/cité' waar die moskeet staat, net als die moskeet in Genk (staan er meerdere), die in een 'cité' staat waar enkel moslims wonen (sociale woonwijken, waar jaren geleden nieuwbouw geplaatst werd om de 'verrijkers' goedkope woningen aan te bieden, geen enkel mens durfde meer door die wijk, niet te voet, noch met de auto, je auto werd bekogeld met stenen en als je er heelhuids vanaf kwam, mocht je blij zijn, dat je auto vol deuken en ruiten beschadigd waren, kreeg je er gratis bij (en ik spreek van járen geleden al), de kinderen waren als loslopend wild en beschadigden álles wat ze op hun weg tegenkwamen, de wijken waren in een mum van tijd verkrot, maar telkens en telkens opnieuw werden ze gerenoveerd door de gemeente - om 'tegemoet' te komen aan hun 'wensen/eisen' en om de jongeren* in het gareel te houden, werd er in eerste instantie een 'jeugdhuis' gebouwd, zoals iedereen weet was dat natuurlijk geen oplossing, daarna maar een immens grote moskeet met minarettengejank, het bleef een no go zone, hoe het er nu aan toegaat weet ik niet, ben al een tijdje weg uit Genk.

Het totaal vreemde aan de hele situatie is dat er in het 'arabisch' zal opgejanktroepen worden tot het gebed ... voor de Turken!

PS; Dit is het 'pareltje' dat gebouwd werd in Sledderlo/Genk, Genk noemt zichzelf; 'Groene Stad', dit pareltje van intolerantie en onderdrukking en de 'cité' werden gebouwd in een prachtig stuk 'groene zone' - onherstelbaar beschadigd door barbaarsheid.
Afbeelding

Sledderlo in al haar 'glorie'!

Afbeelding

Hier sé, Vogelaar kan er een puntje aan 'zuigen', het is de 'kwaliteit' van de woningen, een wijk een endje verderop, Kolderbos, waar vooral Belgen, Italianen, Spanjaarden e.d. die daar uiteindelijk een goedkope woning kregen nadat de muzelmannen ze hadden afgebroken, herleidt tot een afbraakstort, wonen, is zeker 10 jaar ouder, van dezelfde woningmaatschappij, hetzelfde materiaal, dezelfde bouwstijl - staat er nog steeds! Hoeft niet afgebroken en heropgebouwd, vanzelfsprekend niet, daar wonen immers geen 'verrijkers' meer, die mensen houden hun boeltje zélf schoon![c045.gif]
Van miseriewijk naar modelwijk - het zal niet baten!
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/genk- ... lwijk.html


Arm Genk.
Arm Beringen.
Arm België.
Arm Europa!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Ariel »

'Dit is godsdienstvrijheid'

GENK - Reportage MOSKEE MET LUIDSPREKERS? In Genk roept de imam de gelovigen al jarenlang op via de luidsprekers die aan de moskee hangen.

Hét gespreksonderwerp in Beringen is dezer dagen het al dan niet plaatsen van luidsprekers aan de minaretten van de moskee. De inwoners vrezen de verstoring van hun dagelijkse rust. De Fatih-moskee heeft een aanvraag gedaan om de gelovigen via die luidsprekers tot het gebed te mogen oproepen.

In Sledderlo, de meest zuidelijke volkswijk van die andere mijngemeente, Genk, aanhoren de buurtbewoners al vijftien jaar de stem van een imam door de luidsprekers. Om de geluidsoverlast te beperken, ging de moslimgemeenschap samenzitten met het stadsbestuur.

'In overleg met de voorzitter van de moskee zijn er duidelijke afspraken gemaakt', zegt CD&V'er Jaak Gabriels (62), bezig aan zijn laatste dagen als burgemeester van Genk. 'Ze mogen hun luidsprekers gebruiken maar de geluidsgrens van 55 decibel niet overschrijden. Daarmee zitten ze qua politiereglement in hetzelfde schuitje als het maaien van gras op zondag en blaffende honden.'

'De politie houdt regelmatig geluidscontroles. Ik moet zeggen dat ik in die vijftien jaar weinig tot geen klachten heb gekregen. Voor alle duidelijkheid: die luidsprekers mogen ze gebruiken om de allochtone bevolking op te roepen maar niet om de autochtone bewoners te pesten.'

Om de omwonenden hun nachtrust te gunnen heeft de moslimgemeenschap speciale maatregelen genomen. 'Normaal is het de taak van de imam om vijf keer per dag de gelovigen op te roepen om naar de moskee te komen', zegt Erhan Yilman (33), voorzitter van de moskee in Sledderlo. 'Alleen tijdens de Ogle (middaggebed), de Ikindi (namiddaggebed) en de Aksam (late namiddag) wordt er enkele minuten door de imam gesproken en gezongen. We vallen de mensen 's ochtends en 's avonds nooit lastig. Dat is al jaren traditie en daar houden we ons plichtsbewust aan.'

In Sledderlo staan 480 woningen. Slechts een dertigtal daarvan wordt bewoond door autochtonen. Het lijkt dan ook evident dat de Turkse bewoners geen problemen hebben met de gezangen van hun imam. Volgens Ali Caglar (37), de Genkse schepen van Openbare Werken (CD&V), zijn er ook bij de Vlamingen in de wijk geen klachten. 'Dat komt omdat we de 55 decibelgrens nooit overschrijden. Bovendien doen we een toegeving en tonen we respect door slechts drie in plaats van vijf keer de luidsprekers te hanteren.'

Een klein buurtonderzoek bij twintig Vlaamse bewoners uit de wijk levert wisselende reacties op. Postbode Steven Coenen, die al zes jaar met zijn scooter door de wijk rijdt, krijgt nooit klachten te horen over geluidsoverlast. De meesten reageren eerder positief. 'We zijn dat na al die jaren wel gewoon', zeggen enkele bejaarde mannen. 'Is hij daar nu weer?, zeggen we wel eens lachend. Maar verder dan dat gaat het nooit. De echte Genkenaar ligt niet wakker van driemaal vijf minuten per dag gezang. Een kerkklok of een zingende imam, dat is nu eenmaal het principe van godsdienstvrijheid.'

Een jongere vrouw is kritischer. 'Ik ben geen fan van de imam. Een klokkentoren hoor je inderdaad elk uur. Maar dat is slechts een kort geluid dat slechts twee straten ver reikt. Afhankelijk van de wind haalt onze vriend gemakkelijk vier straten.'

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=HR2JO9MV" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Manon »

Een klokkentoren hoor je inderdaad elk uur
me dunkt dat men tegenwoordig de torenklok toch niet meer gebruikt om met geluid de tijd aan te geven? De laatste maal dat ik dit hoorde was in een zuidfrans dorpje waar de dagen voorbijkabbelden op de tonen van de kerkklokjes die elk half uur wel iets lieten klingelen. Zelfs de metten en het lof werden nog duidelijk aangegeven.
Maar in de normale bewoonde wereld? Me dunkt klingelt hier de klok enkel even op zaterdagavond en op zondagmorgen om aan te duiden dat de wekelijkse zondagsmis begint.

De vergelijking gaat enkel op met het zuifranse klokje maar dat roept dan ook niet constant op tot gebed (buiten de metten en het lof.... iets wat de moslims gemeen hebben).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door mercator »

sunshine schreef::mad: Als dit goedgekeurd wordt dan is het hek van de dam.
Ja en dan moet je weten dat electrisch versterkt geluid een goddeloze Westerse uitvinding is, die minaretten werden gebouwd zonder dat die achterlijken eraan dachten dat zo iets ooit wel s zou kunnen uitgevonden worden :D . K bedoel maar: een luidspreker op een minaret is overkill, Allah heeft liever dat de imam zich goed schor brult!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

toch geen luidsprekers

Bericht door Manon »

Toch geen luidsprekers aan minaretten Beringen
woensdag 20 januari 2010Auteur: (pbvm) BERINGEN - Er komen dan toch geen luidsprekers aan de minaretten van de moskee in Beringen. De moskeevereniging zelf heeft besloten om de aanvraag voor gebedsoproepen in te trekken.

Aanleiding is de 'grote tegenkanting' tegen de plannen. 'De moskeevereniging is geschrokken van de grote weerstand', zegt secretaris Ahmed Koç, die ook schepen is voor de SP.A. 'De vereniging heeft enkel negatieve reacties gekregen, niet enkel uit de hoek van het Vlaams Belang Beringen, maar ook van inwoners.'

Moslims teleurgesteld

De vereniging zegt zeer teleurgesteld te zijn. 'De leden hebben het gevoel dat moslims niet aanvaard worden', zegt Koç. 'Wat in Heusden-Zolder, in Genk en elders wel kan, kan in Beringen blijkbaar niet.' Het onderhoud met het schepencollege morgen donderdag is afgelast. Volgens Koç past één en ander in de stemmingmakerij tegen de islam. 'De moslims zullen hun geloof verder beleven', zegt Koç, 'maar dan zonder oproepen vanaf de minaretten. Nochtans wilden wij ons houden aan de wettelijke geluidsnormen.'

Eerste schepen Maurice Webers (SP.A) vindt het een mooie geste van de moskeevereniging gezien alle heisa, maar is niet gelukkig met de situatie. 'Dat het in Beringen niet kan, heeft alles te maken met het feit dat er twee Turkse schepenen zijn en met het Vlaams Belang', zegt hij.

De flyer van het Vlaams Belang die deze week overal in Beringen in de bus viel met op de cover een minaret en een luidspreker en het krachtige Neen, lijkt nu achterhaald. Maar de geplande meeting van het Vlaams Belang in Beringen, waarop ook Filip Dewinter aanwezig zal zijn, gaat toch door. 'Het zal zelfs een feestviering worden', zegt Bert Schoofs.

Schepen Maurice Webers wil laten uitzoeken of de folder van het Vlaams Belang een inbreuk is tegen de wet op het racisme.

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GS22L38JJ" onclick="window.open(this.href);return false;

------------------

Is een flyerke met een foto van een Lange Wapperbrug en daarover de tekst: NEEN, dan ook een inbreuk op de wet van het racisme?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Mahalingam »

Ook in Moskou hebben ze bestuurders die het Mohammedaanse triomf-gekrijs als leuk exotisch beschouwen:
http://english.pravda.ru/society/storie ... holidays-0
Muscovites Concerned About Amplified Muslim Prayers
Ze zouden zelfs met luidsprekers auto's door hun prachtwijken gaan rijden.
the Moscow city government intends to ask the Federal State Unitary Enterprise “Moscow City Broadcasting Network” to provide installation of sound amplifiers on cars to broadcast festive prayers.[...]
“Mr. Luzhkov, apparently, is very far from the people and the speakers! I do not like it when the mullah yells across Moscow and Russia in a language other than Russian!” say comments on the website of GZT.Ru. Members also wondered why Christians have to listen to Muslim prayers. “I think it would be better if those who came to live in our country studied ORTHODOXY in schools!” a reader commented.
In particular, migrants are not recommended to cut sheep in the yards and grill kebabs on their balconies. They also should not walk around the city wearing national attire and speak their native language.
Vorig jaar werden er zonder toestemming op een plein collectief schapen en geiten om hals gebracht ter verhoging van de feestvreugde. Toevallige passanten konden dat niet waarderen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Mahalingam »

In het kader van de godsdienstvrijheid in Bulgarije hebben ze daar een grote pronk-moskee met veel Islam-gejammer. Daar is niet iedereen blij mee. En zo werd een godsdienstoefening verstoord:
Bulgarian National Party Provokes Muslims in Prayer at Main Mosque
A car of the Ataka party is reported to have appeared with loudspeakers near the Banya Bashi mosque (pictured) in the very center of Sofia during Friday's prayer playing Orthodox Christian songs and the sound of church bells.

The Banya Bashi mosque ihas loudspeakers that sound Muslim prayers in the entire area around it – which has been a focus of grievance taken up by nationalists and other Sofia residents.
http://www.abna.ir/data.asp?lang=3&id=239131
En natuurlijk moet de eis van de Mohammedanen op bekende wijze kracht bij gezet met zo'n bedreiging:
The Chief Mufti's Office also promised to alert the Prosecutor's Office, the Interior Ministry, and the State National Security Agency DANS because such threats are said to be dangerous to Bulgaria's national security and public order and can escalate in unexpected ways.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: toch geen luidsprekers

Bericht door vadigran »

circe schreef:Moslims teleurgesteld

De vereniging zegt zeer teleurgesteld te zijn. 'De leden hebben het gevoel dat moslims niet aanvaard worden', zegt Koç. 'Wat in Heusden-Zolder, in Genk en elders wel kan, kan in Beringen blijkbaar niet.' Het onderhoud met het schepencollege morgen donderdag is afgelast. Volgens Koç past één en ander in de stemmingmakerij tegen de islam. 'De moslims zullen hun geloof verder beleven', zegt Koç, 'maar dan zonder oproepen vanaf de minaretten. Nochtans wilden wij ons houden aan de wettelijke geluidsnormen.'
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... =GS22L38JJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik begrijp dat ze teleurgesteld zijn :|. Het is heel discriminerend dat mensen het idee zomaar afwijzen zonder zelfs maar een compromis te overwegen. Oké, de asdaan klinkt slecht, maar als je er een beat op zet dan is er vast wel iets tof van te maken, zoiets ongeveer: http://www.youtube.com/watch?v=-bAN7Ts0 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Dhana »

stropke schreef:
We gaan da lied van buite leren en met zijn alle dat gaan zingen voor die moskeet. Met ne zakdoek in de hand uitwuiven dan...

Maar dan wel in goed Italiaans en niet met dat verschrikkelijke engelse accent van Sara. Dat is pure verkrachting van de Italiaanse taal.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Joop Klepzeiker »

Maar laten we eerlijk zijn, wat is een moskeet zonder gebedsoproep??
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

Bericht door Monique »

Joop Klepzeiker schreef:Maar laten we eerlijk zijn, wat is een moskeet zonder gebedsoproep??
Een stille haatkeet?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie