Hi there

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
I_believe
Berichten: 17
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 11:02 pm

Hi there

Bericht door I_believe »

Zal ik me dan ook maar even voorstellen, ik ben I_believe, 25 jaartjes en ik ben hier terecht gekomen via via.
Thats all :D

O ja en ik heb een lichte hekel aan narrow minded people. Helemaal als ze er geen eigen mening op na houden.
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Hi there

Bericht door Petra »

Dat is een héle korte manier van voorstellen! Wil je ook nog iets kwijt over de keuze van je nickname, de keuze van de zowat énige verdieping van je post: Ik heb een hekel aan kortzichtige mensen?
Waaróver wil je graag discussieren? In welk opzicht bedoel je dat narrow minded?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Hi there

Bericht door Manon »

hallo "ik geloof".

Blijkbaar vindt u dat "geloven" dus niet narrow-minded? of wat wil je nu bedoelen? Dat mensen die geen geloof hechten aan oude heilige boekjes wèl een tunnelvisie hebben maar dat mensen die geloven in aliens (zie mijn onderschrift) veel meer "open minded" zijn?
Is dat inclusief het geloof in het bestaan van kaboutertjes, elfjes en trolletjes, of ben je zelf te narrow-minded om je daarmee bezig te houden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Re: Hi there

Bericht door Aldebaran »

circe schreef:hallo "ik geloof".

Blijkbaar vindt u dat "geloven" dus niet narrow-minded? of wat wil je nu bedoelen? Dat mensen die geen geloof hechten aan oude heilige boekjes wèl een tunnelvisie hebben maar dat mensen die geloven in aliens (zie mijn onderschrift) veel meer "open minded" zijn?
Is dat inclusief het geloof in het bestaan van kaboutertjes, elfjes en trolletjes, of ben je zelf te narrow-minded om je daarmee bezig te houden?
Wat dacht je van "ik geloof in democratie"? Het lijkt mij behoorlijk narrow minded om iemand die nog niet heeft kunnen uitspreken waarin ie gelooft te koppelen aan kaboutertjes en trollen.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Hi there

Bericht door Eliabe »

Hi.

ben je op kruistocht?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Hi there

Bericht door Ruth »

Hallo I_believe,

Ik geloof ook. Ik geloof in vrijheid voor ieder mens om te geloven wat hij of zij wil.
En zolang er een geloof is, in dit geval heel specifiek de islam, die alle andere geloven onderdrukt en het liefst uitroeit zal ik er tegen vechten.

Wat vind jij van islam?

groet
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
I_believe
Berichten: 17
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 11:02 pm

Re: Hi there

Bericht door I_believe »

@ Petra Kort, maar krachtig toch. Ik wil over alles wat ik interessant vind discussieren, maatschappij, cultuur, religie etc...

@Circe Waar lees jij dat ik geloof in een bepaalde religie, for all you know geloof ik simpelweg gewoon in mijzelf....
Verder bedoel ik met narrow minded vooral mensen die nergens voor open staan. Als het niet in hun straatje past klopt het niet, dat dus.

@ Aldebaran Thank you very much. Dat was dus mijn punt...

@ Aliabe Excuse me?

@ Ruth Van waar je haat tegen alles wat islamitisch is? Was je ex vriendje misschien moslim en ben je nu gefrustreerd? Tevens spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je "Ik geloof in vrijheid voor ieder mens om te geloven wat hij of zij wil" en vervolgens zeg je doodleuk "blabla....zal ik er tegen vechten" Maar misschien mis ik iets hier?
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Hi there

Bericht door Petra »

Sport? Sport verbroedert, en is een manier om elkaars gedachtengoed te leren kennen op basis van gelijkwaardigheid. Geen kleur, geen ras, geen geloof, geen politiek, geen sociale klasse verschillen, maar gewoon A tegen B. En na afloop netjes de hand schudden... :)
I_believe
Berichten: 17
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 11:02 pm

Re: Hi there

Bericht door I_believe »

Petra schreef:Sport? Sport verbroedert, en is een manier om elkaars gedachtengoed te leren kennen op basis van gelijkwaardigheid. Geen kleur, geen ras, geen geloof, geen politiek, geen sociale klasse verschillen, maar gewoon A tegen B. En na afloop netjes de hand schudden... :)
Precies, sport is goed.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Hi there

Bericht door Ruth »

I_believe schreef:
@ Ruth Van waar je haat tegen alles wat islamitisch is? Was je ex vriendje misschien moslim en ben je nu gefrustreerd? Tevens spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je "Ik geloof in vrijheid voor ieder mens om te geloven wat hij of zij wil" en vervolgens zeg je doodleuk "blabla....zal ik er tegen vechten" Maar misschien mis ik iets hier?
Beste I_Believe,
Waar staat dat ik islam haat? Begrijpend lezen is een kunst mn beste.
Vrijheid voor geloof is het vechten waard. Ik vecht dus VOOR vrijheid en TEGEN onderdrukking. En momenteel zie ik de islam als een bedreiging voor alle overige religies.
En nee, ik heb geen exvriend gehad die moslim is, daarvoor ben ik iets te verstandig :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
I_believe
Berichten: 17
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 11:02 pm

Re: Hi there

Bericht door I_believe »

Ruth schreef:
I_believe schreef:
@ Ruth Van waar je haat tegen alles wat islamitisch is? Was je ex vriendje misschien moslim en ben je nu gefrustreerd? Tevens spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je "Ik geloof in vrijheid voor ieder mens om te geloven wat hij of zij wil" en vervolgens zeg je doodleuk "blabla....zal ik er tegen vechten" Maar misschien mis ik iets hier?
Beste I_Believe,
Waar staat dat ik islam haat? Begrijpend lezen is een kunst mn beste.
Vrijheid voor geloof is het vechten waard. Ik vecht dus VOOR vrijheid en TEGEN onderdrukking. En momenteel zie ik de islam als een bedreiging voor alle overige religies.
En nee, ik heb geen exvriend gehad die moslim is, daarvoor ben ik iets te verstandig :twisted:
Haha je reageert tof, sommige mensen die gaan lekker happen but not you :D
Ik zie de islam niet als een bedreiging, een geloof kan en mag je tenslotte ook niet opdringen. Dat staat zelfs in de Koran. Ergens.
Wel is het zo dat sommige mensen inderdaad wat problemen hebben met zich aan te passen aan deze maatschappij en dan vind ik dat ze lekker moeten verhuizen naar een land waar ze hun geloof kunnen beleiden zoals zij willen.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Hi there

Bericht door Chaimae »

Welkom, I_Believe! Waar geloof jij in als ik zo vrij mag zijn om het te vragen?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Re: Hi there

Bericht door Aldebaran »

Ruth schreef: En nee, ik heb geen exvriend gehad die moslim is, daarvoor ben ik iets te verstandig :twisted:
Hmmm, is liefde volgens jou een rationele keuze of komt er ook nog een component emotie bij?
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
I_believe
Berichten: 17
Lid geworden op: vr dec 18, 2009 11:02 pm

Re: Hi there

Bericht door I_believe »

Chaimae schreef:Welkom, I_Believe! Waar geloof jij in als ik zo vrij mag zijn om het te vragen?
Ik geloof in mijn eigen manier in god. Ik geloof ook in karma, het komt er beide op neer dat je gewoon goed moet zijn voor de wereld en alles wat erop loopt.
Verder geloof ik in de profeten, en zie ik Jezus ook als een profeet maar ik geloof niet alle verhalen eromheen.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Hi there

Bericht door Ruth »

I_believe schreef: Ik zie de islam niet als een bedreiging, een geloof kan en mag je tenslotte ook niet opdringen. Dat staat zelfs in de Koran. Ergens.
Als dat in de koran staat, waarom houd men zich er dan niet aan in veel islamitische landen? Waarom staat er op het verlaten de de islam in sommige landen zelfs de doodstraf? Of geldt die vrijheid van godsdienst slechts als 1-richtingsverkeer. Je mag wel moslim worden maar je mag de islam nooit meer verlaten? Eerlijk gezegd kan ik het niet zo snel vinden maar er staan wel degelijk passages in de koran dat je als ongelovige slechts 2 keuzen had, de dood of bekering (voor christenen en joden nog een extra optie nl. dhimmi worden)
I_believe schreef: Wel is het zo dat sommige mensen inderdaad wat problemen hebben met zich aan te passen aan deze maatschappij en dan vind ik dat ze lekker moeten verhuizen naar een land waar ze hun geloof kunnen beleiden zoals zij willen.
sommige mensen??? volgens mij hele volksstammen inmiddels. En het probleem is dat ze helemaal niet willen verhuizen. Ze vinden het veel te goed hier, waarom zou je creperen in een of ander islamitisch paradijs als je een goed leven kan hebben tussen ongelovigen.....
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hi there

Bericht door mercator »

I_believe schreef:
Verder geloof ik in de profeten, en zie ik Jezus ook als een profeet maar ik geloof niet alle verhalen eromheen.
Wat jij profeten noemt waren gewoon gestoorde figuren die in een moderne maatschappij in de psychiatrische zorgverlening of de amusementsindustrie zouden terecht komen. De ergste was nog die ouwe Mohammed, die was nog een straatrover en een pedofiel ook.

Moslims zijn niet inpasbaar in een moderne maatschappij, het was een grote en misdadige fout van de vorige generaties politici om die primitievelingen massaal naar Europa te importeren.

Want laat ons wel wezen, Islam is gewoon NIETS, een hoop lucht en achterhaalde onzin uit vroegere eeuwen, waar we last van hebben zijn de MOSLIMS, de dragers en verspreiders van die geestesziekte.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Hi there

Bericht door Petra »

I_believe schreef:
Chaimae schreef:Welkom, I_Believe! Waar geloof jij in als ik zo vrij mag zijn om het te vragen?
Ik geloof in mijn eigen manier in god. Ik geloof ook in karma, het komt er beide op neer dat je gewoon goed moet zijn voor de wereld en alles wat erop loopt.
Verder geloof ik in de profeten, en zie ik Jezus ook als een profeet maar ik geloof niet alle verhalen eromheen.
Zoroastrisme? Alle profeten die er in het verleden zijn voorgekomen < want we zien ze de laatste tijd niet meer als profeet maar als een persoon die wellicht een beetje 'anders' is> zijn figuren geweest die op de een of andere manier geinspireerd waren van iets wat al bestond, maar daar een eigen draai aan hebben gegeven, daarbij pretenderend dat hun versie de enige ware was. Het is in feite als de mening van wetenschappers van vandaag. Die kunnen morgen achterhaald zijn doordat er andere feiten aan het licht gekomen zijn. Dus; wat is de waarheid? Elke waarheid is slechts een subjectief begrip gemaakt in een bepaalde tijd, en bepaalde omstandigheden.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Hi there

Bericht door naar boven »

Petra schreef:...
Dus; wat is de waarheid? Elke waarheid is slechts een subjectief begrip gemaakt in een bepaalde tijd, en bepaalde omstandigheden.
Postmodernisten kunnen geen uitspraken doen over 'de waarheid'.

De paradox van het beschrijven van de waarheid als 'een subjectief begrip gemaakt in een bepaalde tijd, en bepaalde omstandigheden' is dat het een definitie oplevert die dus ook 'een subjectief begrip gemaakt in een bepaalde tijd, en bepaalde omstandigheden' is en derhalve zonder betekenis is.
RTFM
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: Hi there

Bericht door Petra »

Juist. Dus valt er niks te discussieren... :)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hi there

Bericht door Ariel »

Petra schreef:Juist. Dus valt er niks te discussieren... :)
Nou, niet helemaal Petra. Sommige dingen zijn reëel en kunnen nagetrokken worden.
Zoals de koran. Men kan die lezen, en vergeet niet de daden van Moslims. Zijn allemaal na te trekken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hi there

Bericht door Ariel »

I_believe schreef:Zal ik me dan ook maar even voorstellen, ik ben I_believe, 25 jaartjes en ik ben hier terecht gekomen via via.
Thats all :D
:smile: Doe de groeten aan Vera. Ik hoop dat het goed met haar gaat.
O ja en ik heb een lichte hekel aan narrow minded people. Helemaal als ze er geen eigen mening op na houden.
Nou ik ook I_believe. Dan kunnen we elkaar een hand geven. Sommige mensen praten andere mensen na zonder dat ze zelf onderzoek doen. Dat vind ik zo dom. :D
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Hi there

Bericht door naar boven »

Petra schreef:Juist. Dus valt er niks te discussieren... :)
Onjuist. Die conclusie kan niet getrokken worden. Dat is immers ook 'een subjectief begrip gemaakt in een bepaalde tijd, en bepaalde omstandigheden'.

Maar de destructie van het debat is inderdaad het doel waar de postmodernisten naar streven.
RTFM
Plaats reactie