Moslims in Zweden eisen meer rechten

Plaats reactie
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Moslims in Zweden eisen meer rechten

Bericht door Sjeng »

Moslims in Zweden eisen meer rechten
Bij niet inwilliging eisen dreigen Zweedse moslims met boycot verkiezingen

Bron: RKnieuws.net

STOCKHOLM – De Zweedse Moslim-liga heeft gedreigd met een boycot van de parlementsverkiezingen in september door 250.000 moslims, als zij niet meer rechten krijgen. Enkele wetten zouden moeten worden veranderd, “zodat wij als minderheid in de samenleving beter kunnen integreren,” zo heet het in door de Zweedse tv gepubliceerde verklaring van de Liga.

De Moslim-Liga eist onder andere dat moslims op specifieke feestdagen voor moslims twee dagen betaald verlof kunnen krijgen, voor het vrijdaggebed vrijstelling van arbeid voor de duur van twee uur en dat zij zonder beperkingen moskeeën mogen bouwen. Scheidingen tussen moslims moeten volgens hen slechts rechtsgeldigheid krijgen als een islamitische geestelijke, de imam, de scheiding goedkeurt. Aan de staatsscholen mogen alleen imams godsdienstonderwijs geven aan islamitische kinderen. Meisjes en jongens dienen volgens de Moslim-Liga alleen gescheiden zwemonderricht te krijgen.

De Zweedse minister voor intergratie, Jens Orback, wijst deze eisen af. Alle wetten moeten voor iedereen op gelijke wijze gelden. Zweden heeft ongeveer negen miljoen inwoners, waarvan meer dan 75 procent tot de Evangelisch-Lutherse Kerk behoren. De Rooms-katholieke Kerk heeft circa 150.000 leden en de Orthodoxe Kerk ongeveer 100.000. De Moslim-Liga heeft volgens eigen zeggen rond de 70.000 leden. (em)

Link naar artikel: http://www.rorate.com/rorate/scripts/nw ... p?id=25744
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Meisjes en jongens dienen volgens de Moslim-Liga alleen gescheiden zwemonderricht te krijgen. (QUOTE)

Wel ik zat me just af te vragen als een kafir- vrouw met auto in de vaart rijdt een moslim ze eruit haalt of omgekeerd of wij een moslima uit een zinkende auto mogen halen.
Echt waar, klinkt heel hard en niet echt christelijk, maar als ge de consequentie van hun idiote regels echt toepast in relatie tot dat zwemgedoe dan zou je toch wel...
Zal in de praktijk denk ik niet gebeuren en is ook strafbaar niet helpen in nood, maar ik zou da toch eens ne moslim willen voorleggen dat ik zijn vrouw of zus of andere moslima laat verzuipen bija als gevolg van de conseqentie dat hun geloof zelf stelt.
Kijken wat hij dan gaat zeggen of moet dieje allah weer een nieuwe openbaring geven voor dat probleem op te lossen?
Miss dat ze dan de idioterij van die regels dan gaan zien. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

En hopelijk houd die zweedse minister van integratie zijn poot stijf, net zo stijf als mijn voet toen die in de gips zat. :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Peet
Berichten: 102
Lid geworden op: za feb 25, 2006 3:40 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Moslims in Zweden eisen meer rechten

Bericht door Peet »

Sjeng schreef:Moslims in Zweden eisen meer rechten
Bij niet inwilliging eisen dreigen Zweedse moslims met boycot verkiezingen

Bron: RKnieuws.net

STOCKHOLM – De Zweedse Moslim-liga heeft gedreigd met een boycot van de parlementsverkiezingen in september door 250.000 moslims, als zij niet meer rechten krijgen. Enkele wetten zouden moeten worden veranderd, “zodat wij als minderheid in de samenleving beter kunnen integreren,” zo heet het in door de Zweedse tv gepubliceerde verklaring van de Liga.
De Zweedse minister voor intergratie, Jens Orback, wijst deze eisen af. Alle wetten moeten voor iedereen op gelijke wijze gelden. Zweden heeft ongeveer negen miljoen inwoners, waarvan meer dan 75 procent tot de Evangelisch-Lutherse Kerk behoren. De Rooms-katholieke Kerk heeft circa 150.000 leden en de Orthodoxe Kerk ongeveer 100.000. De Moslim-Liga heeft volgens eigen zeggen rond de 70.000 leden. (em)

Link naar artikel: http://www.rorate.com/rorate/scripts/nw ... p?id=25744
Het gaat niet om wetgeving die zogenaamd nodig is om te integreren, maar om de wil om dit te doen. En juist dat ontbreekt als je aparte wetten wil. Typische islamcynisme, om zaken om te draaien.
Degenen die om respect vragen verdienen dit het minst.
M.O.S.L.I.M. = Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

De volledige tekst van de Zweedse moslimafgevaardigden vond ik hier maar blijkt verdwenen te zijn.

Wat ik begreep uit de toon van de tekst was dat moslims met "integreren" verstaan: leven zoals ze zelf willen in een land dat islam volkomen accepteert met alle facetten vandien.

Dus: moskeeën à volonté, gescheiden zwemmen, eigen scholen, onderricht in "eigen" talen, kortom we kennen de hele reutemeteut allemaal al lang.

Ik vrees echter dat het onontkoombaar wordt: moslims willen zich niet aanpassen: daar zijn de meesten met meer dan twee hersencellen al lang van overtuigd, en bovendien zullen ze met hoe langer hoe meer onze contreien komen bevolken.

Indien men me 10 jaar geleden had gezegd dat hoofddoeken in Europese straatbeelden als "normaal" zouden worden beschouwd had ik ze vierkant uitgelachen. Ik was fout.

Nog eens 10 jaar verder en de sharia eisen zullen ingewilligd worden denk ik. Doen we er nog eens 20 jaar bij, dan zitten we in de officiële dhimmi status (als ze al niet zoals in Atjeh, de sharia op iedereen gaan toepassen). Ik heb er geen goed oog in.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Sjoerd schreef:Moslims zijn niet allemaal slechte mensen (zeker niet) maar hun geloof maakt integratie in een westers land onmogelijk.
Een mens is een mens, alleen heeft de islam een verderfelijke invloed op de mens.
Al is het alleen maar omdat je als moslims gedwongen wordt negatiever te denken over niet-moslims.. (je leert een hokjesgeest aan)
De rest van de negatieve invloeden die de islam op de mens heeft zal ik de lezer hier besparen..
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjoerd schreef:Moslims zijn niet allemaal slechte mensen (zeker niet) maar hun geloof maakt integratie in een westers land onmogelijk.
Enkele wetten zouden moeten worden veranderd, “zodat wij als minderheid in de samenleving beter kunnen integreren,”

Bron: RKnieuws.net
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Maroc_21 schreef:
Sjoerd schreef:Moslims zijn niet allemaal slechte mensen (zeker niet) maar hun geloof maakt integratie in een westers land onmogelijk.
Enkele wetten zouden moeten worden veranderd, “zodat wij als minderheid in de samenleving beter kunnen integreren,”

Bron: RKnieuws.net
Niet de wetten van dat land maar diegen die van onze gastvrijheid komen profiteren moeten zich een beetje inschikken. Moet ik ook als ik naar een moslimland verhuis.

Niet de zaken omdraaien Maroc!!!!!!
Dat doe je maar met de Islam.
ABTT
Berichten: 47
Lid geworden op: za apr 22, 2006 2:36 am

Bericht door ABTT »

Thomas schreef:
Maroc_21 schreef:
Sjoerd schreef:Moslims zijn niet allemaal slechte mensen (zeker niet) maar hun geloof maakt integratie in een westers land onmogelijk.
Enkele wetten zouden moeten worden veranderd, “zodat wij als minderheid in de samenleving beter kunnen integreren,”

Bron: RKnieuws.net
Niet de wetten van dat land maar diegen die van onze gastvrijheid komen profiteren moeten zich een beetje inschikken. Moet ik ook als ik naar een moslimland verhuis.

Niet de zaken omdraaien Maroc!!!!!!
Dat doe je maar met de Islam.
ah, nu vergelijk je dus "een" moslimland met jouw land?

Jullie zijn toch altijd beter? Waarom passen jullie dan die regel niet toe, vóórdat "een" moslimland jullie voor is?
- Versta je dit?
- only muslims
-> Hm? <-
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ABTT schreef:
Thomas schreef:
Maroc_21 schreef: Enkele wetten zouden moeten worden veranderd, “zodat wij als minderheid in de samenleving beter kunnen integreren,”

Bron: RKnieuws.net
Niet de wetten van dat land maar diegen die van onze gastvrijheid komen profiteren moeten zich een beetje inschikken. Moet ik ook als ik naar een moslimland verhuis.

Niet de zaken omdraaien Maroc!!!!!!
Dat doe je maar met de Islam.

ah, nu vergelijk je dus "een" moslimland met jouw land?

Jullie zijn toch altijd beter? Waarom passen jullie dan die regel niet toe, vóórdat "een" moslimland jullie voor is?
Ik vergelijk niets.
Ik zeg dat als ik naar een moslimland verhuis ik mij zal moeten aanpassen aan de wetten van dat land. Vind ik overigens logisch.

Waar staat dat ik heb gezegd dat wij beter zijn???????
Niet selectief lezen ABTT. Gewoon wat er staat. Niet in "context" oid.
Dat is voorbehouden aan de de islam.
ABTT
Berichten: 47
Lid geworden op: za apr 22, 2006 2:36 am

Bericht door ABTT »

ah, oke dan zijn jullie niet beter. Had ik al eerder door.
Moet ik ook als ik naar een moslimland verhuis.
hmm,.. dan ga ik ervanuit dat je "jouw land" en "een" moslimland op het gebied van aanpassen op dezelfde golflengte zitten?

Of versta ik je verkeerd? Dat kan ook... Of nee, dat verkeerd verstaan is voor mijn godsdienst voorbehouden, sory
- Versta je dit?
- only muslims
-> Hm? <-
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ABTT schreef:ah, oke dan zijn jullie niet beter. Had ik al eerder door.
Moet ik ook als ik naar een moslimland verhuis.
hmm,.. dan ga ik ervanuit dat je "jouw land" en "een" moslimland op het gebied van aanpassen op dezelfde golflengte zitten?

Of versta ik je verkeerd? Dat kan ook... Of nee, dat verkeerd verstaan is voor mijn godsdienst voorbehouden, sory
En wij zijn niet beter, we zijn ook niet slechter ABTT.

Dat versta je goed. Daarom ben jij ook hier en ik niet daar. In dit land heb je (o.a.) vrijheid van godsdienst. Kom daar maar eens mee aan in moslimlanden.

En misschien wil je dat cryptische stukje over op dezelfde golflegte zitten even voor verduidelijken.

PS Dat verkeerd verstaan is dus ook uit zijn verband gerukt. Ik zei:

Niet selectief lezen ABTT. Gewoon wat er staat. Niet in "context" oid.
Dat is voorbehouden aan de de islam.

Jouw godsdienst verstaat jou niet verkeerd. Dat kan een godsdienst niet. Draai het maar om: Jij verstaat je godsdienst niet.
Anders zou je gewoon lezen wat er staat en meer niet. Niet in een context plaatsen, niet interpreteren maar gewoon lezen!!!!
ABTT
Berichten: 47
Lid geworden op: za apr 22, 2006 2:36 am

Bericht door ABTT »

Thomas schreef: Jouw godsdienst verstaat jou niet verkeerd. Dat kan een godsdienst niet. Draai het maar om: Jij verstaat je godsdienst niet.
ah, nice, dat is al veel beter, dus eigenlijk is het fuck de moslims omdat ze de islam niet begrijpen en niet **** islam, wat ik meerdere malen lees
- Versta je dit?
- only muslims
-> Hm? <-
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

ABTT schreef:
Thomas schreef: Jouw godsdienst verstaat jou niet verkeerd. Dat kan een godsdienst niet. Draai het maar om: Jij verstaat je godsdienst niet.
ah, nice, dat is al veel beter, dus eigenlijk is het fuck de moslims omdat ze de islam niet begrijpen en niet **** islam, wat ik meerdere malen lees
Waarom reageer je zo agressief ABTT???
NIets van jouw tekst is terug te vinden in mijn tekst.
Nergens beweer ik fuck the moslims. \
Integendeel ik heb veel moslimkennissen en vrienden en ik zou mij er erg voor schamen als ik daarover FUCK the moslims zou zeggen. Dat zijn nl. prima mensen.

Het gaat mij erom dat jullie altijd alle teksten uit hun verband halen. (Zie hierboven meerdere keren met mijn tekst). Zo ook met de islam. De teksten die daar staan zijn duidelijk. Waarom lees je ze niet zoals ze daar staan. Waarom moet je ze interpreteren. Ze in hun "juiste" context plaatsen. Allemaal flauwekul.

Lezen en dan op basis wat je hebt gelezen een gezond oordeel vellen.

En voor jouw duidelijkheid: Het is zeker fuck the islam.......
en weet je wat nu het leuke is..... als je de islam leest zonder interpretaies en contexten je al heel snel van de islam af zou stappen.

Maar ja, dat zal wel te veel gevraagd zijn.
ABTT
Berichten: 47
Lid geworden op: za apr 22, 2006 2:36 am

Bericht door ABTT »

jaja
- Versta je dit?
- only muslims
-> Hm? <-
Plaats reactie